Kirjoittaja Aihe: Käynnistysongelma  (Luettu 1977 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa MSAI

  • Tulokas
    • Profiili
Käynnistysongelma
« : 01.07.03 - klo: 18.03 »
Kaveri osti Beetlen, mutta ei saa sitä käyntiin. On kuulemma avannut pääruuvia 1/2 - 2 kierrosta ja aina sama tulos - ei edes lupaa. Sähköstartti ei jaksa pyörittää kuin n. 5 sekuntia ennen kuin voima loppuu. Viittaisi varmaan siihen, että puristukset kasvaa sitä mukaa kun sylinteri täyttyy polttoaineesta. Tulppa on vaihdettu ja toimii hyvin. Neuvoja??

Poissa MSAI

  • Tulokas
    • Profiili
Käynnistysongelma
« Vastaus #1 : 01.07.03 - klo: 19.07 »
Ja nyt kuulemma polttoainetta tulee jo kytkimeltä ulos.
Löytyykö apuja ???

Mika R

  • Vieras
Käynnistysongelma
« Vastaus #2 : 01.07.03 - klo: 20.55 »
1/2 - 2 on aika iso vaihteluväli.. onko nyt manuaalia luettu oikein tarkkaan ja hehku ladattu täyteen jne

näitä käynnistysongelmia on käsitelty pitkin kevättä runsaasti joten voisit yrittää etsiä myös vaikka vanhoista topiceista

ohentaa varmaan tarttis pääneulasta ettei löpöä tule liikaa. yks juttu voi olla avata tulppaa alkuun eikä kiristää loppuun asti niin saa aloitus vaiheessa tarpeeksi ilmaa eikä täyty heti löpöstä koko motti. sitten kun alkaa käymään niin kiristää kiinni asti

Poissa fiesta6

  • Veteraani
    • Profiili
Käynnistysongelma
« Vastaus #3 : 08.07.03 - klo: 20.25 »
joo, se pitää olla aika kiinni se neula. Mulla oli alle puoli kierrosta. sit jos se saa liikaa löpöä, ni starttaa ilman tulppaa. Ja sit mul oli sellanen vika kuplas, et se maadotusjohto ei aina ottanu kosketusta...  :shock:
Taas kehissä.. ;)

Poissa RChullu

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://rc-racing.info
Käynnistysongelma
« Vastaus #4 : 09.07.03 - klo: 00.53 »
noilla sähköstarteilla saa heittää vesilintua.. niissä paukkuu muovirattaat muutaman starttaamisen jälkeen ja voima ei riitä mihinkään.. Kunnon startteri vaan, tosin veikkaanpa että tässä on autona kyoshon qrc monsteri, joten startteri ei siihen sovi, koska pohja ei ole sileä. Eli vetokäynnistin kiinni, siitä saa kaupanpäälle näppituntuman siihen, että onko koneessa fuilia sopivasti. Aloittelijalle tämä on erinomainen ominaisuus.

edit: ja kannattaa muistaa, että pääneula voi olla auki kuinka paljon vain sopivilla säädöillä, se on kiinni niin monesta asiasta, pääasiassa kuitenkin kaasarista. Se voi olla kokonaan kiinni, 4 kierrosta auki tai kaikkea siltä väliltä.

Poissa fiesta6

  • Veteraani
    • Profiili
Käynnistysongelma
« Vastaus #5 : 09.07.03 - klo: 08.28 »
Lainaus käyttäjältä: "RChullu"
noilla sähköstarteilla saa heittää vesilintua.. niissä paukkuu muovirattaat muutaman starttaamisen jälkeen ja voima ei riitä mihinkään.. Kunnon startteri vaan, tosin veikkaanpa että tässä on autona kyoshon qrc monsteri, joten startteri ei siihen sovi, koska pohja ei ole sileä. Eli vetokäynnistin kiinni, siitä saa kaupanpäälle näppituntuman siihen, että onko koneessa fuilia sopivasti. Aloittelijalle tämä on erinomainen ominaisuus.

edit: ja kannattaa muistaa, että pääneula voi olla auki kuinka paljon vain sopivilla säädöillä, se on kiinni niin monesta asiasta, pääasiassa kuitenkin kaasarista. Se voi olla kokonaan kiinni, 4 kierrosta auki tai kaikkea siltä väliltä.


Ei se kyllä qrc-autossa miten sattuu voi olla, kun ei siinä muita säätöruuveja ole... paitsi tietenkin tyhjäkäynti  8)
Ja mulla oli sähköstartilla oleva, eikä sitä saanu millään rikki.. ei edes pienintäkään rusausta... taitaa olla aika paljon laauteroja  :o
Taas kehissä.. ;)

Poissa mike_87

  • Veteraani
    • Profiili
Käynnistysongelma
« Vastaus #6 : 09.07.03 - klo: 16.46 »
Kyllä. minullakin rupesi ennemmin luistamaan yksisuutalaakeri mitä rattaat rasahteli

Poissa Ville Vainio

  • Veteraani
    • Profiili
    • Vilkutin.1g.fi
Re: Käynnistysongelma
« Vastaus #7 : 09.07.03 - klo: 18.14 »
Pureten alphassa, gs-12kone...

piti käynnistys aloittaa neulaa 3kiekkaa auki, käytellä pari tankillista tyhjäkäynnillä...

jonka jälkeen 5tankillista 2.5kiekkaa auki, jonka jälkeen ajetaan 2:lla.

Eli sulla varmaan käynyt niin että pytty täys ainetta,

eli tulppa irti, auto ylösalasin ja nyit jonkun aikaa, että lentelee kamat pihalle... VARO SILMIÄ!
Kyosho Inferno MP9e

Poissa Ville Vainio

  • Veteraani
    • Profiili
    • Vilkutin.1g.fi
Käynnistysongelma
« Vastaus #8 : 09.07.03 - klo: 18.17 »
Eli vetokäynnistin kiinni, siitä saa kaupanpäälle näppituntuman siihen, että onko koneessa fuilia sopivasti. Aloittelijalle tämä on erinomainen ominaisuus.

Puhut todella asiaa, hitto tuollanen startteri ei kerro liiasta polttoaineesta ennenkuin on myöhäistä.

Olen myös kuolannut Wild Dodge ramia, (baja beetleä)

Saakos siihen normaalin vetokäynnistimen,  ja hintaan?

Entäs pakki, onko pakki vai jarru parempi?

Onkos pakki autossa, jarrua ollenkaan?
Kyosho Inferno MP9e

Poissa tux10

  • Veteraani
    • Profiili
Käynnistysongelma
« Vastaus #9 : 09.07.03 - klo: 22.00 »
Lainaus käyttäjältä: "Ville Vainio"
Eli vetokäynnistin kiinni, siitä saa kaupanpäälle näppituntuman siihen, että onko koneessa fuilia sopivasti. Aloittelijalle tämä on erinomainen ominaisuus.

Puhut todella asiaa, hitto tuollanen startteri ei kerro liiasta polttoaineesta ennenkuin on myöhäistä.

Olen myös kuolannut Wild Dodge ramia, (baja beetleä)

Saakos siihen normaalin vetokäynnistimen,  ja hintaan?

Entäs pakki, onko pakki vai jarru parempi?

Onkos pakki autossa, jarrua ollenkaan?


Kyoshon vetokäynmnistin makssa 15-25 euroa.
Itse pidän enenmän jarrusta.
Ei ole pakillisessa autossa yleensä lainkaan jarru7.
THE Car - OS - Savöx - Sanwa