Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - ampperi

Sivuja: 1 ... 4 5 6 [7] 8 9 10
181
Polttisautot / Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« : 21.08.11 - klo: 15.44 »
Terve. Missä vika, kun ajaa hetken kevyellä kaasulla, niin kone ensin röpöttää ja sitten sammuu. kiihtyy kyllä nopeesti ja muuten pelittää, kun ajaa on/off kaasulla. traxxasin 3.3 ja 25% nitrot polttoaineena

Olisko alaneula liian rikkaalla ja yläneula laihalla eli liikaa kiinni? Käykö tasaisesti tyhjäkäyntiä vai laskeeko/nouseeko koneen kierrokset, kun päästät täyskaasuvedon jälkeen liipaisimesta? Kun painat kaasua, epäröikö auto lähdössä vai ampaiseeko liikkeelle vaivattomasti? Mitkä lämmöt koneessa, kun vedät lämpimällä koneella muutaman suoravedon putkeen?
Alaneula vaikuttaa seokseen noin puoleen väliin luistin liikettä, sitten homma on kiinni ylänaulasta.

182
Polttisautot / Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« : 21.08.11 - klo: 15.37 »
Edelleen vaikuttaa, että on kytkimessä ongelma. Mutta ei tosiaan se, että ottaisi liian alhaalta kiinni.

Ei ota tarpeeksi kiinni, että saisi auton liikkeelle, kun vastusta (auto maassa). Eli kytkin luistaa. Avaa kytkin ja katso, miltä näyttää. Katso samalla, että vauhtipyörä ei pääse luistamaan kampiakselilla.

183
Polttisautot / Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« : 21.08.11 - klo: 09.01 »
Terveppä kaikille!

Nyt iski semmonen ongelma että, auto kun on ilmassa niin moottori vastaa kaasuun ihan hyvin ja renkaat pyörii normaalisti. Auton kun laskee maahan niin auto ei jaksa liikkua. Mikäs osa mahto mennä? Spurri on ehjä, ja se on vaihdettu just uuteen. Autohan on HPI Nitro MT2.

Auto ei jaksa liikkua eli sammuuko? Ottaisko kytkin liian alhaalta kiinni, jos vaikka kytkinjousi on poikki?

184
Polttisautot / Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« : 19.08.11 - klo: 23.14 »
Olisko näistä apua? Myös vauhtipyörää voi shimmata. Mulla on molempia kampiakseli täynnä  :wink:

185
Yleinen keskustelu / Vs: Akut ja laturit
« : 14.08.11 - klo: 20.18 »
Mitäs mieltä täällä ollaan Team orion iq605 laturista? Perus speksit vaikuttaisi aika vastaavilta, kuin täällä kehutussa graupner ultramat 14+ laturissa...Speksejä esim sivulta http://www.amainhobbies.com/product_info.php/cPath/1574_116/products_id/178333/n/Team-Orion-Advantage-IQ605-NiMH-NiCd-LiPo-LiFe-Li-Ion-Pb-AC-DC-Battery-Charger-6S-5A-50W

Tuota saa suomessa reiluun 80€:oon...

Taitaa olla eri kuorilla sama kuin tämä http://www.hobbyfactory.fi/tuotteet/rc-autot-akut-ja-laturit-laturit-lipo-laturit/sky-rc-imax-b6ac-charger-b6ac-2. Säästät reilun kympin...  :smiley:

186
Polttisautot / Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« : 12.08.11 - klo: 20.25 »
http://rc10.fi/index.php?topic=57280.0#new

edit: Mun toinen auto on vaan hävinnyt mallilistoilta, joten ilmeisesti ei saa edes varaosia siihen enää...  :shocked:

187
Polttisautot / Vs: Alpha moottorit
« : 12.08.11 - klo: 20.20 »
Alaneula oli säädetty niin että lähtee vielä hyvin n.10-15sec jälkeen mutta 30sec jälkeen röpöttää ihan jo kunnolla ennenkun lähtee paremmin.

Siinähän tuo onkin. Super rikkaalla alhaalta ja liikaa tyhjäkäynti ruuvi auki. Tai sit vuotaa.

Selitäppä tämä tyhmenpien/kokemattomimpien iloksi, eli miten päädyit yllä olevan tansun lauseen pohjalta kommenttiisi. :roll:

Ja tansu voisi ilmoittaa, montako milliä kurkku on auki tyhjäkäynnillä. Ettei mene ihan arvailuksi.   

188
Polttisautot / Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« : 11.08.11 - klo: 19.48 »
Tai tilata nykyään netistä www.kyosho.fi.

189
Traxxas / Vs: Traxxas T-Maxx 3.3
« : 04.08.11 - klo: 21.46 »
Joo, mun käsittääkseni firepower 3 on aika kylmä tulppa. Mulla tuli "esiasennuksena" Kyoshon GXR-18 koneeseen F6, joka sen merkin oli lämmin tulppa.

190
Traxxas / Vs: Traxxas T-Maxx 3.3
« : 04.08.11 - klo: 21.23 »
Kokeile OS nr.8 tai OS os.7 tulppia (linkki taulukkoon). 7 vähän lämpimämpi, joten voi olla parempi 16% nitrolle.


191
Polttisautot / Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« : 04.08.11 - klo: 19.11 »
Ja täältä sitten oikeat arvot eri merkeille... Ei mene edes UR:n öljyt pullon kyljessä olevan mukaan...  :shocked:
Lisäksi wt voi olla ihan mitä vain cps:nä ( tai cst:nä kuten artikkelissa).

edit: Tai no, aika samat cts arvot on Losi/TA/Trinity wt öljyillä. Ja nämä siis mitattu vuonna 2005 - on voinut muuttua sen jälkeen...

192
Polttisautot / Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« : 04.08.11 - klo: 11.33 »
Täältä alle puoleen hintaan hyvää tavaraa...

193
Polttisautot / Vs: Moottori ei toimi kunnolla.
« : 02.08.11 - klo: 21.50 »
Nytkin koneen pääneula on reilusti enemmän auki kuin tehdassäädöt ja silti kone saattaa mooata kun painaa kaasua.

Alaneula piikillä (liikaa kiinni), jos heti mooaa, kun painaa kaasua...?  :roll:
Ko. neula vaikuttaa yläkierrosten neulan ohella polttoaineen saantiin  noin puoleen kaasuun asti.

194
Joo, olisi voinut tulla Tulosruudussa, eikä loppukevennyksenä.

Jutussa tuli kyllä esille se, että on ammattikuskeja, jne., joten toivottavasti lieventää "loppukevennys" negaa....

Kannattaa katsoa.

195
Keskustelua kaupankäynnistä / Vs: Risut & ruusut
« : 21.07.11 - klo: 15.20 »
 :smiley: Habaku

196
Asiallinen oli juttu, ei edes asiavirheitä... Myöskään uutistenlukijat eivät onnistuneet kommenteillaan pilaamaan, vaikka oli ns. loppukevennyksenä. Jotain tuli kyllä ensin "pörinästä"...  :laugh:

197
Polttisautot / Vs: Monsteria hankkimassa
« : 21.07.11 - klo: 12.23 »
Buggyn maavara on sitten aika matala eli ei sovellu hirvean pomppuiseen maastoon. Lisäksi aika herkkiä töppyröille, jolloin sellaisella alustalla ajaminen vähän tuskaa...

Itse ajoin "metsäratani" (linkki videoon) buggyllä sellaiseen kuntoon, ettei kelpaa enää kuin mfr:lle (jonkinlainen monsteri). Metsän hiekkainen pohja ei kestänyt lainkaan buggyn tehoja ja pitoa, vaan meni pomppuselle "aallolle", josta auto kimpoilee milloin minnekin. Kun suoraan ei pääse lainkaan ja ajaminen ihan arpomista, niin mielekkyys häviää buggyllä.

edit: typo ja vähän asiaakin...

198
Ei nyt oikeasti hajonnut mitään, mutta runkoa kasassa pitäviä ruuveja hävisi ajossa MFR:n etupäästä... Ei olekaan ennen tippunut.  :roll:

199
Polttisautot / Vs: Xray 808
« : 17.07.11 - klo: 07.46 »
Jep, noissa näyttäisi InfernoGT:n linkin mukaan olecan cts arvot X 475, AE 454 ja UR 436 eli lähellä toisiaan.

Kun katsoo linkin mittaustuloksia, on arvoissa aikamoisia heittoja valmistajan ilmoittamaan... Esim. monta tonnia eri luku diffiölpissä kuin ilmoitettu. Jopa Xray diffiöljyissä, vaikka heillä iskariöljyjen lukemat vastaa parhaiten ilmoitettua...  :roll:

200
Polttisautot / Vs: Xray 808
« : 16.07.11 - klo: 23.29 »
Ultimate Racing Saksan sivut sanoo cps, samaa Espanjan sivuilla... Tiedä sitten, mitä ovat...?

201
Polttisautot / Vs: Xray 808
« : 16.07.11 - klo: 12.13 »
Öljyistä sen verran, että Hoke tarkoittaa Ultimate Racingin öljyjä (korjaa jos olen väärässä), joissa vähän hämäävä merkintätapa: esim. 45 on 450 cps, ei 45 wt, joka paksumpaa. Eli kannattaa katsoa kumpaa (cps/wt) omat öljyt on.

Täällä konvertointityökalu, joka antaa sitten summitaisia lukuja, koska eri merkkien öljyt eivät ole samoilla numeroilla yhtä paksuja. Esim, 45 wt öljy on laskimen mukaan 560 cps.

Täällä vertailtu eri merkkien öljyjen viskositeettia toisiinsa.

edit: Schumacherin öljyt näytti nopealla nettihaulla olevan wt

202
Polttisautot / Vs: Moottori ei toimi kunnolla.
« : 05.07.11 - klo: 19.38 »
Jos menee laihalle, kun polttoaine laskee tankin sauman alle, niin tarkista ekana, että tankki on tiivis. Tyhjänä veteen, toisesta letkusta kiinni ja toisesta puhaltaa, eikä saa tulla ilmakuplia mistään.

203
Polttisautot / Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« : 03.07.11 - klo: 10.00 »
Olisko lämpö tullut kuitenkin moottorista eli olisi ihan normaalia?

edit: Myös kytkin lämpenee sitten ihan kiitettävästi, poltin just aamulla näppini laittaessani alakuoloon ajon jälkeen...  :laugh:

204
Yleinen keskustelu / Vs: Omat RC-Videot
« : 24.06.11 - klo: 21.03 »
Nopeesti tehty lyhyt testi, näyttääkö miltään. Pokkarilla kuvattu omalla "metsäradalla" ja on eka video, jonka olen koskaan kuvannut ja kasannut  :huh:

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=OYH4APiNyAg&feature=player_profilepage[/youtube]

205
Tämmöinen kuli kysymys, että mitkä mahtaa olla nämä mystiset kuviot X ja Y jotka Suomessa toimii?

Täällä juttua viime vuodelta

206
Polttisautot / Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« : 12.06.11 - klo: 08.08 »
Saatko pyöritettyä konetta sormin vauhtipyörästä?

207
Alaneula piikillä?

208
No Hobaonkaan varaosien saatavuudessa Suomessa ole kehumista, mutta esim. Apexmodels toimii hyvin ja pienemmillä posteilla kuin kotimaiset.

209
Kyosho / Vs: kyosho mfr
« : 25.05.11 - klo: 19.06 »
Dodiin... v3.0 pivot pallo -suojista just laitettu kiinni toiselle puolelle etupäähän, kuva alla. Eli käytetty Team Assocoated 16x38 Shock Boot (89357) kumeja. Katsotaan kestääkö/toimiiko paremmin kuin aikaisemmat.

Suoja on juuri oikean kokoinen leveämästä päästä ja menee ohjauspalan "kuppien" päälle. Liimaa tarvitaan, että pysyy varmasti paikoillaan. Kumi on melko paksua ja ei jää mihinkään väliin, joten toiveita on kestosta. Edulliset 4 kpl eli toinen pää kokonaan 7.29 € Amainista.

Traxxasin kumeista osa on hajonnut, osa vielä ehjiä... Muttä suurin ongelma on, että kumi ei tule tukivarren päälle, vaan jää estämään kääntymistä jonkin verran. Samalla saa tietenkin iskuja ja voi hajota. Pitäneet kyllä pallot puhtaina.

Taikurin ilmapallot ei kestä ja nekin jää ohjauspalan ja tukivarren väliin. Kerran ajettu tällä toisella puolella edessä ja puhdasta kuitenkin oli, mutta tuskin kestäisi montaa ajoa. Menköön iskareiden suojina.


Pahoittelut, että oli vain valkoisia nippusiteitä, musta olisi siistimpi.



Kuva Traxasin kumeista, jotka vielä toisella puolen edessä ja takana.


210
Yleinen keskustelu / Vs: Mitä teit tänään rc- autoosi?
« : 14.05.11 - klo: 17.42 »
pistin diffin väärinpäin kiinni.Eteni huonosti.Etupyörät veti taakse ja takapyörät eteen :shocked:

Huomasitko heti? Itse pääsin ajopaikalle asti ja aloin ihmettelemään miksei auto liiku mihinkään, kun maassa. Ilmassa kaikki toimi "ok".  :grin:

Sivuja: 1 ... 4 5 6 [7] 8 9 10