RC10.FI
Kilpailut => Tulokset => Aiheen aloitti: Luigi54/vielä vanhempi - 13.07.10 - klo: 10.09
-
KILPAILUKUTSU – KyPakin Tamiya Mini Kesä Cup 2010 III
Tamiya Mini + Vintage Touring Kerhokisasarjan osakilpailu
1.8.2010 KyPak Circuit, Kuusankosken urheilupuisto
Kymen Pienoisautokerho ry kutsuu kaikkia Tamiya Mini, Vintage Touring -kuskeja neljän osakilpailun mittaiseen KyPakin Tamiya Mini Kesä Cup 2010 -kerhokisasarjaan KyPak Circuitille Kuusankosken urheilupuistoon.
Aika
Kesä Cup III su 1.8.2010
Kesä Cup IV päivämäärä ilmoitetaan myöhemmin.
Paikka
Kuusankosken urheilupuiston pienoisautorata. Rata sijaitsee Helsingintien varrella Tennishallin takana. Kulku radalle Helsingintien kautta. GPS: N 60o 54.930’ E 026o 36.290’
Luokat
Tamiya Mini Classic
Tamiya Mini Competition
VTR-10 Vintage Touring
Säännöt
Mineille yhteiset säännöt:
Tamiya Mini - KyPak Mini tekniset säännöt 2008 muutamin poikkeuksin.
- Maavara minimi 8 mm mitattuna pohjan matalimmasta kohdasta.
- Kovakuoriset (hard case) LiPo-akut ovat sallitut.
- Myös uusi M05-alusta on sallittu vastaavin rajoituksin, mitä M03.
Erityistä Classic –luokkaan:
- Moottoreina käytetään järjestäjältä saatavia ns. hand-out -moottoreita. Moottorit arvotaan ennen kilpailun alkua ja palautetaan käytön jälkeen järjestäjälle. Koneissa vakio johdotus ja liittimet, joita tulee käyttää (vrt. RF tuotenro 53689). Järjestäjä voi kilpailun aikana suorittaa moottorien uudelleen jaon.
Erityistä Competition luokkaan.
- Moottori: SP Sport Tuned Version 2,0-2500kv sensoriton, Tuotekoodi: SPST25V2
- Painoraja: 1250 g
LISÄYKSENÄ EDELLISEEN KISAAN: TAMIYA M-Chassis SLICKS RENKAAT tuotekoodi RF:102171 MYÖS SALLITTU MOLEMMISSA LUOKISSA!!!! Kumpiakin renkaita löytyy RF:ltä ja jossakin määrin myös kisapaikalta.
Vintage Touring - Jerzin VTR-10 tekniset säännöt.
Hajuttomien pitoaineiden käyttö sallittu kaikissa luokissa.
Ajotapa
Tamiya Mini - Alkuerät 6 min pistelaskulla. Alkuerien 7 parasta suoraa A-finaaliin 7 seuraavaa B-finaaliin jne. Alemmista finaaleista 3 parasta nousee seuraavaan finaaliin. A-finaali ajetaan kaksinkertaisena. Finaalien pituus 10 minuuttia.
Vintage Touring - Alkuerät 5 min pistelaskulla. 5 parasta suoraa A-finaaliin, viisi seuraavaa B-finaaliin jne. Alemmista finaaleista 3 parasta nousee seuraavaan finaaliin. A-finaali ajetaan kaksinkertaisena. Finaalien pituus 8 minuuttia.
Aikataulu: pyritään ajamaan 4 alkueräkierrosta(kaikki alkuerät ajetaan Minissä erilaisilla rataprofiileilla) , riippuen osanottajamäärästä .
Tarkempi aikataulu ilmoitetaan ,kun saadaan enemmän tietoa osallistujamäärästä....
Kierroslaskenta
AMB. Käytössä henkilökohtaiset transponderit. Järjestäjältä löytyy lainapondereita.
Ilmoittautuminen
Ilmoittautumiset sähköpostilla tai yv:llä tai textarilla 050-5265880 viimeistään torstaina 29.7. osoitteella: kai.jansson (a) tuoterengas.fi
Ilmoita: Nimi, Luokka, Kilpailijanumero (jos on), seura (jos on), taajuudet, ja ponderin numero (jos on).
HUOM! Mini Classic osallistujamäärä on rajattu max 30 johtuen hand-out -moottorien määrästä. Mukaan otetaan ilmoittautumisjärjestyksessä.
Osanottomaksu: 10 eur / luokka , maksetaan paikan päällä.
EI LISENSSIPAKKOA!
Palkinnot
Osakilpailuista jaetaan pisteet 3/4 FTT-pistetaulukon mukaan ja menestyneet palkitaan viimeisen osakilpailun yhteydessä.
TERVETULOA!
ERÄT JA AIKATAULU (MUUTOKSIA SAATTAA TULLA VIEL ,KUN ON ILMOAIKAA TÄMÄ PÄIVÄ....)
ERÄ 1 VTR Kai Lindgren VUA
Tero Hakkari VUA
Tomi Ylkänen RCCJkl
Aleksi Mäenpää
Joni Laakso
Petteri Vatanen EPUA
ERÄ 2 VTR Jerry Hellström UAU
Jan Öhman KyPak
Marko Jussila KyPak
Kai Jansson KyPak
Pasi Pynnönen JKL
Jonni Kotola UAU
ERÄ 3 MINI Pekko Iivonen KyPak
Kimmo Heinävaara
Petteri Vatanen EPUA
Anssi Vuorimaa Lahti
Antti Hirvikoski Vantaa
ERÄ 4 MINI Matti Iivonen KyPak (Comp.)
Kai Jansson KyPak (Comp.)
Toni Virta KyPak
Tero Hakkari VUA
Tomi Ylkänen RCCJkl
Hannes Heikkinen KyPak
ERÄ 5 MINI Sauli Ylösmäki KyPak
Kai Jansson KyPak
Riku Teräväinen KyPak
Pasi Pynnönen JKL
Kai Lindgren VUA
Jarmo Viljakainen HyUA
ERÄ 6 MINI Jyri Konoila UAU
Marko Jussila KyPak
Niko Vuorenmaa HyUA
Jan Öhman KyPak
Erkko Ylösmäki KyPak
Jonni Kotola UAU
Jani Hovi HyUA
Niin ja KINNUSEN KARI on ilmoittautunut taajuudella KK GHz !!!
AIKATAULU:
Vapaa harjoitus klo 7 - 9 , Ilmoittautuminen klo 8.30 mennessä.
klo 7.00 MINI
klo 7.15 VTR
klo 7.30 MINI
klo 7.45 VTR
klo 8.00 MINI
klo 8.15 VTR
klo 8.30 MINI
klo 8.45 VTR
AJAJAKOKOUS KLO 9.05
ALKUERÄT : MINI 6min. ja VTR 5min.
AE 1 AE 2 AE 3 AE 4
ERÄ 1 9.20 10.40 12.00 13.40
ERÄ 2 9.30 10.50 12.10 T 13.50
ERÄ 3 9.40 11.00 12.20 A 14.00
ERÄ 4 9.50 11.10 12.30 U 14.10
ERÄ 5 10.00 11.20 12.40 K 14.20
ERÄ 6 10.10 11.30 12.50 O 14.30
MINI CLASSIC : 7 parasta A-finaaliin , 7 seuraavaa B-finaaliin , ja loput C-finaaliin;
3 parasta nousee seuraavaan finaaliin.
MINI COMPETITION: ei finaaleita
VTR : 5 parasta suoraan A-finaaliin , loput B-finaaliin ; 3 parasta nousee B:stä A:han.
MUUTOKSIA VOIDAAN HARKITA KISAPAIKALLA.....
FINAALIT : MINI 10 min. , VTR 8min
MINI C-fin 15.00
VTR B-fin. 15.15
MINI B-fin. 15.35
VTR A-fin. I 16.00
MINI A-fin. I 16.35
VTR A-fin.II 16.55
MINI A-fin.II 17.30
TULOSTEN JULISTUS KLO 17.50
KISAILIJOILLE VIELÄ TIEDOKSI,ETTÄ PÖYTIÄ ESIM. EI OLE KISAPAIKALLA.
JA HENKILÖKUNTA SAAPUU PAIKALLE,KUN KERKIÄÄ ELI SÄHKÖÄ EI VÄLTTÄMÄTTÄ OLE TARJOLLA HETI KLO 7 MUTTA RATA ON TOKI KÄYTÖSSÄ !!!
TOKI YRITÄMME KOVASTI....
VARAUTUKAA ASIAAN,MUTTA ÄLKÄÄ OLKO VARAUTUNEITA !!!
ETTÄS TIIÄTTE !!!!
-
Ja sitten kaikki VTR.ät ja Minit sinne pitämään hauskaa.
Ja nyt p :evil: rk :evil: l :evil: Masa se rilli mukaan :p jotta saan mustamakkaran kuumaksi :wink:
Jerzi
-
Ajankohta ei viel aivan varma....Tarkempaa tietoa tulossa lähiaikoina.
-kj-
Mitä nopeemmin tuon tiedätte sen parempi, ollaan täälä pohjanmaalla puhuttu että lähdettäis porukalla sinne leikkimään.
-
Alustavasti ilmoitettu päivämäärä sopisi täydellisesti. Lyökää se vain pikaisesti lukkoon! :smiley:
-
joo päivämäärää lukkoon et saadaan porukkaa kerättyä pitkin pohjanmaata mukaan...
-
Team Mad-Crock ilmoittautuu 1.8.2010 pidettävään huippujännittävään Mini Classic kisaan :
- Erkko Ylösmäki, KyPak ry, no:17, sama kide kuin viime kisassa.
- Hannes Heikkinen, no: 3, 2,4 giganen.
- Sauli Ylösmäki, no:4, sama kide kuin viime kisassa.
Että sillee.... :afro:
-
Ilmoittautujat päivitetty.
Kiitos vielä kerran Pohjanmaalle...ja jos on tarvetta yöpymisiin niin ottakaa yhteyttä minuun.
JA TERVETULOA.
-kj-
-
Jerry Hellström VTR #69 40.685 UAU
Hieno homma että on uusia naamoja kisassa mukana.
Jerzi
-
Näin helteitten kunniaksi ilmoittaudun "suun pieksäjäksi".
Samat kiteet kun ennenkin.
-
minissä renkaina vain radiaalit??? vai onko sliksit sallittu?
-
Voi kaitsu :grin:
"LISÄYKSENÄ EDELLISEEN KISAAN: TAMIYA M-Chassis SLICKS RENKAAT tuotekoodi RF:102171 MYÖS SALLITTU MOLEMMISSA LUOKISSA!!!! Kumpiakin renkaita löytyy RF:ltä ja jossakin määrin myös kisapaikalta."
eikö noi oo just niitä?
Ilmoittauduttu elämäni ekaan VTR kisaan....Antakee armoa :lol:
-
Onko kettu tulossa ajamaan meidän kanssa vai saitkos tarpeeksi turpaa viime kisassa :lol: Tarjoan mustaamakkaraa jos tulet :p
Jerzi
PS Ihan vain sinulle tiedoksi että se auto kulkee paremmin/kovemmin kuin se hihna on oikein päin siellä autossa :lol:
-
Voi kaitsu :grin:
"LISÄYKSENÄ EDELLISEEN KISAAN: TAMIYA M-Chassis SLICKS RENKAAT tuotekoodi RF:102171 MYÖS SALLITTU MOLEMMISSA LUOKISSA!!!! Kumpiakin renkaita löytyy RF:ltä ja jossakin määrin myös kisapaikalta."
eikö noi oo just niitä?
Ilmoittauduttu elämäni ekaan VTR kisaan....Antakee armoa :lol:
jaaha ja sit ovet muille :shocked:
-
Joo kyllä ne taitaa mun ovet ajaa irti.Pitääkin pistää isot prikat koritolppiin ettei lähde koppa kun ohittavat.
-
Kuin nyt on aika kirjava taso molemmissa luokissa niin tässä olis pieni herätys paikallaan.
Olen lainannut tämän tuolta GT topicista.
Lainaus käyttäjältä: GT Warrior - 25.07.10 - klo: 22.29
2) nopeammalle annetaan tilaa; ei tarvii poukkoilla pois edestä, riittää että pitää oman linjan mutta ei peittele
Jos nyt joku haluaa tietää miten se oikeissa kisoissa menee niin se ei mene noin.
Alkuerissä mikäli takaa tulee hetkellisesti nopeampi, sinun on annettava tietä.
Ei siis pidetä linjaa, vaan siirrytään linjalta hieman sivuun ja annetaan nopeemman mennä.
Ja huom... nimenomaan jopa hetkellisesti nopeampi pitää päästää.
Finaaleissa tietenkin mikäli taistelet sijoituksesta, ei sinun tarvitse antaa tietä vaikka takaa tulisi sekuntitolkulla nopeampi.
Tämä toki ei tarkoita sitä että saisit alkaa poukkoilemaan ja pujottelemaan edessä, vaan saat ottaa ajolinjasi tiukasti ja puolustavasti.
Formuloita vähänkään enemmän seuranneet tietävät miten saat puolustaa sijoitustasi, ja taas kun sieltä tosiaan tulee joku kierroksella ohi, tai alkuerässä tulee takaa kovempaa niin silloin annetaan tietä kuin kovalainen konsanaan.
Tilan antaminen on erittäin helppoa vain jättää mutka hieman leveäksi... senverran että siitä tosiaan kaveri pujahtaa sisämutkan kautta ohi, ja tärkeää on ettei heti seuraavassa mutkassa kolauta konttiin, vaan antaa sen nopeamman mennä rauhassa... Hyvin usein tulee vähemmän kokeneelle yllätyksenä missä nopeemmat jarruttaa... Tämä ei mene kuten formuloissa, vaan jopa toisinpäin... Kokenut jarruttaa usein aikaisemmin kuin kokemattomampi. (siksi hän onkin nopeampi kun ei mennä mutkaan sladissa ja vedetä jarrutuksia ylipitkiksi jne)
Pääsuoralla ei missään nimessä ruveta antamaan tietä hidastamalla.
Silloin tulee aina hyvin vaarallisia tilanteita.
Vaan nimenomaan esim neulansilmät ovat niitä kaikkein helpoimpia paikkoja antaa tietä vetäisemällä jarrutuksen vain hieman pidemmäksi, jättää sisälinjan vapaaksi ja mahdollisesti kiihdyttää mutkasta hieman pehmeämmin ulos.
Siinä ei itse menetä aikaa edes sekuntia.
Jos taas jää toisen eteen kykkimään, voi siinä tulla kolarin merkeissä keskeytys tai pyörähdys tai vastaava turhaan ajan menetys, tai sitten tuomaristo antaa stop & go rangaistuksen.
HOKE tämän kirjoitti ja tämä jos ei valaise miten annetaan tietä niin mikä sitten.
Jerzi
-
Kuulostaa HÄTÄ VARJELUN LIIOTTELULTA ,jos suoraan sanon ja miksikäs en sanoisi....
Kysehän on kerhokisasta ja tietyllä tavalla "harjoituskilpailusta" , jossa ei tarvi ottaa paineita etu- tai jälkikäteen, paitsi ,jos menee käteen.....ja parhaimmassa tapauksessa jopa reisille......
Dont Worry be Happy ! Hauskaahan tässä ollaan pitämässä ja pääasia , että on mukavat kisat (kaikille)....
Taitaa Jerzillä olla paineita....vai liekö helle uuvuttanut ....
-
Suorituspaineita,kuitenkin taitaa olla jollain tapaa ennakkosuosikin viitta harteilla?
Ei vaites,hyvähän noita on kerrata itse kunkin.Varsinkin tuo että väistellään kurvassa,ei suorilla on ihan hyvä pointti mun mielestä.Mutta mä oonkin tulossa ekaan kisaani joten siksi se varmaan oli mun mielestä hyvä juttu.
Onhan noitya kerho kisoja tullut päästeltyä mutta ei VTR:llä.
-
Joo ihan kertauksena laitoin tuon asian tuonne. Lähinnä tuota pitää painottaa että kuin annetaan tietä ei olla heti seuraavassa mutkassa kontissa.
Joo Kaitsu, paineita on joka kisassa varsinki nyt kuin tilanne on mitä on :lol:
Jerzi
-
Ehdotan 3 alkuerää niin pääsee ajoissa pois :wink:
Jerzi
-
Kuullostaa ihan hyvältä.Toki se tunti sinnetänne ei vielä paljoo lohduta kun ajelet 5-6tuntia kotiapäin muutenkin.
Mutta mun puolesta jerzin kanssa samalla kannalla.
Vatanen VTR+Mini nro44
-
Joo tässä ajattelin myös Jonnia joka lähtee maanantaiaamuyöstä jonnekkin pakoon täältä Suomenmaasta kuin on niin kuuma kuulema :shock:
Jerzi
-
Ajattelin kanssa lähteä Kanariansaarille vilvoittelemaan.
-
Ehdottaisin tunnin treeniä ja neljää alkuerää.
-
aivan sama vaikka menisi maanantain puolelle!
lähden sitten kesken pois jos alkaa kyllästyttämään.......
-
Jos treenit on klo 8-9 niin alkuerät ei voi alkaa klo 9 koska silloin pidetään ajajakokous joka aina venyy se 10-15min.
Ei olis huono idea se että lyhennetään treeniä ja ajetaan enemmän kisaa :p
Jerzi
-
Mitä enemmän ajetaan kilipaa niin +++. =D
Tosin RF sais osat toimittaa ennen kisoja,niin ois taas paljon mukavempaa...
-
Mitäs oot vailla???
Mulla on jonkin verran osia....
-kj-
-
Jerzi niitä jo kyseli tossa,mutta T3:n osia.
Takahihna
Spurrin hihna pyörät
Etu ja Taka koritolpat
78t spurri
Takadiffin hihnapyörä ja ne pölysuojat
Spurrin muoviprikat jotka pitää sen paikallaan
-
Jerzi niitä jo kyseli tossa,mutta T3:n osia.
Takahihna
Spurrin hihna pyörät
Etu ja Taka koritolpat
78t spurri
Takadiffin hihnapyörä ja ne pölysuojat
Spurrin muoviprikat jotka pitää sen paikallaan
soita racingfactoryyn, jos niillä on vähässäkyrössä noita hyllys niin voin ne käydä hakees... ja käske sen kentsun kerätä ne valmiiks. tullaan lauantaina joskus iltapäivällä paikan päälle...
-
Osa osista menee kaverille joka niitä taitaa tarvita ennen kisoja,mutta kaitsu laitan sulle YV,soitan ensin kaverilla ja ilmottelen!
E:Homma hoidossa!
-
4 erää kuulostaa hyvälle, nyt kun Minikin on voitto iskussa...
-
Pieni tarkennus tuohon VTR luokan maavarasääntöön.
Eli kori päällä/ajo valmiina mitataan tuo maavara, joten korikin pitää olla se 8mm tai korkeampi.
Kisaa odotellessa tai jos oikeastaan rehellinen saan olla niin tuota makkaran paistoa tässä odottelen :p
Jerzi
-
Pieni tarkennus tuohon VTR luokan maavarasääntöön.
Eli kori päällä/ajo valmiina mitataan tuo maavara, joten korikin pitää olla se 8mm tai korkeampi.
Kisaa odotellessa tai jos oikeastaan rehellinen saan olla niin tuota makkaran paistoa tässä odottelen :p
Jerzi
onko tää ollu käytäntö vai sääntömuutos tähän kisaan?
-
Noin se on aina mitattu, ainoastaan akkuteipeista ei ole niuhotettu jos vähän repsottavat.
-
ookoo
-
Pieni tarkennus tuohon VTR luokan maavarasääntöön.
Eli kori päällä/ajo valmiina mitataan tuo maavara, joten korikin pitää olla se 8mm tai korkeampi.
Jerzi
jos noin on niin tulee varmaan näyttävä maasturi tuosta minun mustangista. :shock: :shock: :shock:
oikein luokkaan sopiva, eikös tarkoitus ollut että auto on näyttävä.
-
Taitaa koskea kaikkia HPI koreilla ajavia.
Varsinkaan jos etusiipi näissä koreissa "pakollinen"
-
Joo no onneksi kerroin tämän asian niin ei jää epäselväksi miten säännöt on.
Nyt näyttää pelkkää aurinkoa sunnuntaiksi, yes :evil:
Jerzi
-
Eikös kaikissa luokissa missä on maavarasääntö mitata noin????
Mikä maavarasääntö se semmonen on jossa kori saa roikkua tontissa?
-
Jos korin helma on alempana kuin pohjalevy,se ei taida vaikuttaa auton käytttäytymiseen samalla tavalla kuin pohjalevyn korkeus=maavara.Ainakaan tässä luokassa.
Mä taidan olla sokea(todennäköistä) kun mistään säännöistä en löytänyt kohtaa jossa sanottaisiin että auton maavara on sama kuin KORIN alin kohta.
Tai että maavara mitataan korin auton päällä.
Ymmärsin että maavaralla tarkoitataan radan ja auton pohjan/pohjalevyn välistä etäisyyttä.Ei sitä että Esim korin mukainen etuspoileri olisi se matalin kohta.
Tarkoitan sitä että ainakin minä,joka olen ekaan "isoon" kisaan tulossa,en ole löytänyt mainintaa että katsastus suoritetaan kori auton päällä.
Mutta jos soku sen kohdan löytää niin laita toki linkki tulevia varten.
En haastele riitoja,vaan oikeasti tämä asia on mulle iskostunut erilailla kun olen haastatellut niitä jotka ovat ajaneet kisoissa enemmän.
Stanu ja Prostock luokissa ilmeisesti sanottu korin max korkeus sisältäen takasiiven.
Mutta ei sitä että jos maavara on 5mm niin korin alin kohta ei saisi olla 4mm.
Tätä en ole tarkistanut mistään tai yrittänyt etsiä suuremmin.
Näin olen ymmärtänyt.
Ei haittaa,nostan auton sen vaatimaan korkeuteen.
Vatanen nro44
Kuinkas sitten seuraava samaan aiheeseen:
KyPak säännöissä sanotaan että Minin maavara on 8mm rungon päistä.
-Tällöinkö ei liuteta palikkaa auton ali?
-Kuinka pitkältä matkalta se mitataan?
-Syy kyselyyn on se että M05 alusta on kaareva.Jos päistä mitattuna on 8mm niin moottorin kohdilla on reilusti vähemmän.
Toivottavasti tämä selviää niin saan laitettua auton oikeaan mittaan ennen kuin se reputtaa katsastuksen.
Kiitos
Sama tyhmä,sokea Vatanen :lol:
-
Säännöt
Mineille yhteiset säännöt:
Tamiya Mini - KyPak Mini tekniset säännöt 2008 muutamin poikkeuksin.
- Maavara minimi 8 mm mitattuna pohjan matalimmasta kohdasta.
- Kovakuoriset (hard case) LiPo-akut ovat sallitut.
- Myös uusi M05-alusta on sallittu vastaavin rajoituksin, mitä M03.
Otti ja tuota luki tarkemmin :roll:
-
Niinpäs olikin,kiitos oikaisusta!
Ei osunut silmiin kun käytin hakua ja sieltä löytyi Kypak säännöt jossa puhuttiin erilailla.
http://users.tkk.fi/~ktlehto/Mini/KyPakMiniTekniset2008.pdf
Pahoittelen sekaannusta.
-
kuinkas lauantaina onko radalla ketään/pääseekö treenaan :tongue:
-
kuinkas lauantaina onko radalla ketään/pääseekö treenaan :tongue:
Ulkopaikkakuntalaiset ajetaan pois kun oman kerhon miehet rupiaa reenaamaan.
No ei kai, sinne vaan! Itse saatan ehtiä kanssa jossain välissä, mutta on vähän mopojuttujakin lauantaina...
-
Joo eli hyvä että otin asian esille.
Auto ajokunnossa tarkistetaan aina nämä säännöt kuten maavara,paino :wink:
Jerzi
-
Jos korin helma on alempana kuin pohjalevy,se ei taida vaikuttaa auton käytttäytymiseen samalla tavalla kuin pohjalevyn korkeus=maavara.Ainakaan tässä luokassa.
Mä taidan olla sokea(todennäköistä) kun mistään säännöistä en löytänyt kohtaa jossa sanottaisiin että auton maavara on sama kuin KORIN alin kohta.
Tai että maavara mitataan korin auton päällä.
Ymmärsin että maavaralla tarkoitataan radan ja auton pohjan/pohjalevyn välistä etäisyyttä.Ei sitä että Esim korin mukainen etuspoileri olisi se matalin kohta.
Tarkoitan sitä että ainakin minä,joka olen ekaan "isoon" kisaan tulossa,en ole löytänyt mainintaa että katsastus suoritetaan kori auton päällä.
Mutta jos soku sen kohdan löytää niin laita toki linkki tulevia varten.
En haastele riitoja,vaan oikeasti tämä asia on mulle iskostunut erilailla kun olen haastatellut niitä jotka ovat ajaneet kisoissa enemmän.
Stanu ja Prostock luokissa ilmeisesti sanottu korin max korkeus sisältäen takasiiven.
Mutta ei sitä että jos maavara on 5mm niin korin alin kohta ei saisi olla 4mm.
Tätä en ole tarkistanut mistään tai yrittänyt etsiä suuremmin.
Näin olen ymmärtänyt.
Ei haittaa,nostan auton sen vaatimaan korkeuteen.
Vatanen nro44
Kuinkas sitten seuraava samaan aiheeseen:
KyPak säännöissä sanotaan että Minin maavara on 8mm rungon päistä.
-Tällöinkö ei liuteta palikkaa auton ali?
-Kuinka pitkältä matkalta se mitataan?
-Syy kyselyyn on se että M05 alusta on kaareva.Jos päistä mitattuna on 8mm niin moottorin kohdilla on reilusti vähemmän.
Toivottavasti tämä selviää niin saan laitettua auton oikeaan mittaan ennen kuin se reputtaa katsastuksen.
Kiitos
Sama tyhmä,sokea Vatanen :lol:
Muista Petteri "sensorflexit" :wink:
-
kuinkas lauantaina onko radalla ketään/pääseekö treenaan :tongue:
Ulkopaikkakuntalaiset ajetaan pois kun oman kerhon miehet rupiaa reenaamaan.
No ei kai, sinne vaan! Itse saatan ehtiä kanssa jossain välissä, mutta on vähän mopojuttujakin lauantaina...
Siitä voi tulla painimatsi... :lol:
-
voin avata laittoman vedonlyöntitoimiston radan läheisyyteen
vato vs. muu suomi
-
taitaa se matsi kestää 3sek kun kattelen taivasta :lol:
-
Onnistuuko kimppakyyti järvenpäästä tulevalle?
Tietenkin sillä ehdolla, että ilmoittaitumiseni menee läpi näin päivän myöhässä.
Kyydin tarjoajalle on luvassa matkaseuraa ja tietenkin osallistuminen polttoainekustannuksiin :cool:
T.Riku
-
enään alle 400km :afro:
-
Kiitoksia taas järjestäjille, sääkin oli mitä mainioin ja kisat hienon leppoisat!
Itselläni ei paljon jäänyt plakkariin, VTR-kilpuri porsi takadiffin hihnapyörän ekassa A-finaalissa ja ajoin etuvedolla maaliin. Toiseen en ehtinyt/viitsinyt korjata joten meni katsellessa..
Minissä koin melkoisen pistemenetyksen toisessa finaalissa naamassani pörränneen ampiaisen takia, jonka takia jäi yksi kierros rekisteröitymättä ja lopputulos 9. vaikka ajoin 5. sijalla maaliin....
-
Kisat oli mainiot vaikka odotettua voittoa Mineissä mulle ei tullut :roll:
Kiitoksia järjestäjille jälleen kerran, hyvin oli hoidettu säitä myöten.
Ehkä seuraavassa kisassa ajan myös VTR:ää...
-
suuri kiitos täältäkin järjestäjille!!!!
ja vähintäänkin yhtäsuuri kiitos Iivoselle yösijasta ja aamukahvista
-
Kiitokset taas jälleen kerron KYPAKin kisaorganisaatiolle :wink:
Kisat oli ja meni ja hauskaa oli, no voittajan on helppo hymyillä :p
Hieno homma ylistaron porukalle että olivat tulleet kisailemaan meitä vastaan, ja hienot olivat pelit millä ne harrastivat.
Kaiken lisäksi se porukka oli todella mukavaa kisaporukkaa, hieno lisäys tälle lajille.
ainoa miinus minun päivälle oli se että minun SWEDU paitaa ei voinnut käyttää koska kärpäset tykkäävät liian paljon keltaisesta väristä joten ei muuta kuin collage paita päälle.
Thänks again.
Jerzi
Kuvia päivästä.
http://jerryn.kuvat.fi/kuvat/KYPAK%20IN%20KISAT%201.8%202010/
-
Kiitokset täältäkin. Oli todella mukava päivä mukavassa seurassa ja tiukkaa kilvanajoa!
Tomi
-
Kiitokset mukavasta seurasta,kisajärjestäjille kiitos hyvistä järjestelyistä.
Ensikisan vaikutelmat helpottui paljon.Alkuun tuntui sekavalta mutta se setviintyi kyllä parinkymmenen minuutin aikana.
Muutama nimimerkki sai myös kasvot.
Kisaaminen alkoi "oudoissa" merkeissä kun en ollut ikinä ennemmin ko.radalla ajanut saati sitten nuon kaukaa ajajakorokkeelta.Piharata kokemus oli tasan 1 kerta asfaltilla ennen tätä.Ja silloinkin rata oli pieni ja ajettiin maantasalta.
Rata oli siis todella mielenkiintoinen ja haastellinen ainakin mulle.
VTR:ssä aika-ajon 5 siva oli todellinen ylläri,varsinkin kun sai paikan A-finaaleihin.
Ekassa erässä sain heti lähdössä parannettua sijoitusta pykälän mutta toisella kierroksella pikku volttisarja pääsuoran alussa irroitti akun ja se ei suostu pysymään paikalla ilman teippiä jotes se erä oltiin radan varressa.
Seuraavassa erässä sain parannettua paikkani sijalle 4 ja siinä se pysyi loppuun asti.
Minissä b-finaalin lähdöstä sain nostettua itseni A-finaaliin,missä ekassa lähdöss Mr Murphy nosti päätään ja takaiskarin alakuppi pomppasi pois,kiitos erittäin tehokkaan toimitsijan "ratamekkauksen" ansiosta sain auto takaisin radalle mutta kirimisestä huolimatta jäin sijalle 10 reilusti.
Toinen erä menikin paremmin,sain taisteltua itselleni sijan 3.Bluebeetle tiputti mut välillä sijalle 4 mutta törmäili ilmeisesti itse ja pääsin kuittaamaan 3 sijan takaisin.
Odottelin että koska tullaan taas kolkuttelemaan takaluukkua mutta sain pidettyä vaivoin eroa maaliin asti.
Ennakko odotukset oli että kunhan nyt edes pääsisi maaliin asti ja ei törmäisi kaikkiin muihin paitsi kilpailunjohtajaan.Toivottavasti pääsee toistekkin ajamaan Kypak sarjakisaa.
Erityiskiitos Iivoselle majapaikasta ja aamupalasta!
Vatanen VTR-44 ja Mini-44
-
Jees,
Kiitokset koko pohjanmaan porukalle mukanaolosta,lystii riitti , sää suosi ja meininki rentoa.
Erityisesti mieleen jäi Vatasen kalusto;niin pieni kuin isokin(siis auto),näyttävää :shocked: :shocked: :shocked:!!! Eikä miehessä itsessäkään mitään vikaa ollut;hyvin veti radalla ja varikolla !!!!!
Tässä nyt sitten odotellaan Vaasan SyysCruisinkia ja kerätään porukkaa yhteiseen hyökkäykseen sinne !!! Ettäs tiärätte !!! Emme mitään lupaa , mut yritämme kovasti.....
-
Jees,
Kiitokset koko pohjanmaan porukalle mukanaolosta,lystii riitti , sää suosi ja meininki rentoa.
Erityisesti mieleen jäi Vatasen kalusto;niin pieni kuin isokin(siis auto),näyttävää :shocked: :shocked: :shocked:!!! Eikä miehessä itsessäkään mitään vikaa ollut;hyvin veti radalla ja varikolla !!!!!
Tässä nyt sitten odotellaan Vaasan SyysCruisinkia ja kerätään porukkaa yhteiseen hyökkäykseen sinne !!! Ettäs tiärätte !!! Emme mitään lupaa , mut yritämme kovasti.....
kiitokset vielä minunkin puolestani,tunnelma oli leppoinen ja porukalla tuntui olevan hauskaa. edellä mainituista syistä itse tykkäänkin juuri mini/vtr luokista.
majoituksesta Iivosen Matille isoo kiitos!!
Tohon lainaukseen sellanen tarkennus että yksi lupaus jo kyllä tuli vaasan syys cruiseihin joltain kaverilta joka ajoi kaikissa luokissa, nimee en kyllä muista. :mrgreen:
T:Kaitsu
-
Taitaa vaan joutua syyscruisailuja odottamaan ensi vuoteen mikäli olen ymmärtänyt asian oikein. Vaasassa kun on syksyllä SM-osakilpailullinen krossia niin taitaa jäädä kruisailut väliin. Eli keväällä sitten vasta... Saatanpa tosin olla väärässäkin, mutta näin muistan kuulleeni
-
kiitokset vielä minunkin puolestani,tunnelma oli leppoinen ja porukalla tuntui olevan hauskaa. edellä mainituista syistä itse tykkäänkin juuri mini/vtr luokista.
majoituksesta Iivosen Matille isoo kiitos!!
Tohon lainaukseen sellanen tarkennus että yksi lupaus jo kyllä tuli vaasan syys cruiseihin joltain kaverilta joka ajoi kaikissa luokissa, nimee en kyllä muista. :mrgreen:
T:Kaitsu
Jees,tiiän kyl miehen,nimee en muista....
Ettei vaan ollut kai(masi).....
-kj-
-
Onnea Kaitsulle ansaitusta/ ajetusta voitosta täältäkin :)
-
Onnea Kaitsulle ansaitusta/ ajetusta voitosta täältäkin :)
Kiitos , Kiitos !!!
Joskus näinkin pääsee käymään.....
Lieve ilmiö iski heti samana iltana; EN SAANUT UNEN PÄÄSTÄ KIINNI , KUN NIIN suuta veti siis hymyilytti.....
No hymy pyllyyn !!!
-kj-
-
Taitaa vaan joutua syyscruisailuja odottamaan ensi vuoteen mikäli olen ymmärtänyt asian oikein. Vaasassa kun on syksyllä SM-osakilpailullinen krossia niin taitaa jäädä kruisailut väliin. Eli keväällä sitten vasta... Saatanpa tosin olla väärässäkin, mutta näin muistan kuulleeni
vaasas taitaa olla erimoinen kalenteri kun muussa Suomessa, kyl mun kalenteriin sopii monta "syyspäivää"....vai onkos kyseinen krossikisa just semmosella päivämäärällä et se on cruising vloppu....
-
Onnea Kaitsulle ansaitusta/ ajetusta voitosta täältäkin :)
Kiitos , Kiitos !!!
Joskus näinkin pääsee käymään.....
Lieve ilmiö iski heti samana iltana; EN SAANUT UNEN PÄÄSTÄ KIINNI , KUN NIIN suuta veti siis hymyilytti.....
No hymy pyllyyn !!!
-kj-
Voitto tuli tyylikkäällä ajolla ja rautaisilla hermoilla!Onnittelut.
Ja Jerzille ja Jonnille VTR voitoista.Teille voisi aivan hyvin antaa jostakin ihme syystä vaikka 1 1/2 kierrosta sanktiota.Vaikka että liikaa teippiä autossa :p
Ei vaiskaan,onnittelut voitoista molemmille herroille myös.
-
Kiittää !
Tyylikästä ajoa onkin esiintynyt tähän mennessä lähinnä kategoriassa"tyylikästä ulosajoa" tai "tyylikästä ajoa rata-alueella" eikä radalla....
Ja hermot on ollut kategoriassa "mahdollisimman vähän käden tärinää ja vapinaa" osiossa....
-kj-