Olen tässä periaatteessa samoilla linjoilla Mikan kanssa, vaikka kommentti tyhjäkäynnin säätämisestä alaneulalla onkin hiukan rankka yleistys prosessista. "Tyhjäkäynnin säätöruuvin" tehtävä siis on ainoastaan varmistaa, että luisti ylipäätään jää auki ja näin ollen mahdollistaa koneen käymisen tyhjää. Samalla ko. ruuvi vaikuttaa alaneulan säätöihin ja sitä kautta mm. siihen kuinka nopeasti kone tiputtaa täysikaasun jälkeen tyhjäkäynnille jne.
Koneen säätäminen yksinkertaistuu huomattavasti, kun säätää sen luistin ohjearvoon ja jättää sen siihen. Jos ohjearvoa ei ole, niin sitten toi 1mm on hyvä lähtökohta ja varmasti sillä asetuksella suurin osa markkinoilla olevista koneista pelaa ainakin tyydyttävästi. Sitten muut ruuvit tehtaan antamiin asetuksiin kone käyntiin, odotellaan että se lämpenee (autetaan tarvittaessa kaasulla konetta pysymään käynnissä) ja saadaan indikaatio missä ollaan. Edelleen jos tehtaan asetuksia ei ole, niin kone käyntiin ja lämpöiseksi. Jos ei jaksa käydä, niin alaneulaa kiinni niin pitkään että käy tasaisesti tyhjää. Vastaavasti jos meinaa huutaa, niin alaneulaa auki kunnes käy nätisti. Sitten säätämään yläneula eli varmistetaan että menee kivasti täydellä kaasulla, ei mene laihalle jne. ja sitten tarkastetaan ettei olla menty alhaalta laihalle jos yläneulaa on joutunut kiristelemään, muutetaan tarvittaessa ja siinä se. Vasta ihan lopuksi jos tuntuu, että tyhjäkäynti on em. säätöjen jälkeen turhan korkealla käännetään sitä luistia aavistus kiinni (eli avataan ruuvia).
Toki kokeneempi säätelijä voi veivailla ruuveja miten haluaa, mutta em. menetelmällä homma nopeutuu ja helpottuu huomattavasti. Edelleen jos em. säätämisten jälkeen seuraavalla kerralla kone ei pelaakkaan, niin ekana EI säädetä sitä tyhjäkäyntiä / käännetä trimmistä lisää kaasua vaan selvitetään missä vika. Onko tulppa kunnossa, saako kone varmasti fuilia (sitä on, tankki ei vuoda/korkii ole auki, paineletku on ehjä ja paikallaan, kytkin ei laahaa jne.) Jos ei auta, on keli luultavasti muuttunut sen verran, että seoksia täytyy hiukan muuttaa. Yleensä riittää jos yläneulaa hiukan säätää kiinni jos ei meinaa käydä ja tietysti auki jos tuntuu että on laihalla. Kerran se luisti on kertaalleen jo säädetty lämpöiselle koneelle sopivaksi, ei siihen olisi tarvetta enää koskea jos ei tehdä mitään radikaalimpaa kuten muutetaan fuilia, pilliä jne.
Lopuksi vielä, että jos ei ole tietoa missä asennossa luisti on, ei sillä alaneulalla pidä mennä sitä tyhjäkäyntiä "säätämään" vaan aina varmistetaan ensin että ollaan luistin asennon kanssa tontilla ja sitten vasta eteenpäin.