Kirjoittaja Aihe: mistä aloittaa zaboon viritys  (Luettu 2928 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa ZaBooN tulee

  • Jäsen
    • Profiili
mistä aloittaa zaboon viritys
« : 15.04.04 - klo: 17.43 »
Oon aatellu virittää zaboota jaen tiiä mistä alkais :(
zaboon sen olla pitää

Poissa Pekka V

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://koti.phnet.fi/virtpe/
mistä aloittaa zaboon viritys
« Vastaus #1 : 15.04.04 - klo: 17.46 »
Kuulalaakereista. Se on ensimmäinen virityskohde.

Poissa zhoop

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://simo.arkku.net
mistä aloittaa zaboon viritys
« Vastaus #2 : 15.04.04 - klo: 18.17 »
Kaiketi tämä on melko hyvä järjestys:
*Kuulalaakerit
*Parempia akuja kuin se Ready Setin mukana tuleva
*Tehokaampi moottori
*Muuta viripalikkaa autoon
*jne.
RC-autoilua jo kesäkuusta 2003 lähtien!
Websivuni - KLIKKAA Team Associated RC10 B3

Poissa rala.p

  • Veteraani
    • Profiili
mistä aloittaa zaboon viritys
« Vastaus #3 : 15.04.04 - klo: 18.48 »
Tuo on muuten hyvä järjestys mutta ennen tehokkaampaa mottia pitää ostaa uusi nopari.
Inferno Kanai 3, Ultima st, nitro blizzard, Asso TC3 FT ja racer

Poissa Pekka V

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://koti.phnet.fi/virtpe/
mistä aloittaa zaboon viritys
« Vastaus #4 : 15.04.04 - klo: 18.52 »
Lainaus käyttäjältä: "rala.p"
Tuo on muuten hyvä järjestys mutta ennen tehokkaampaa mottia pitää ostaa uusi nopari.
Ei välttämättä tarvitse ostaa uutta noparia.

Poissa ZaBooN tulee

  • Jäsen
    • Profiili
mistä aloittaa zaboon viritys
« Vastaus #5 : 15.04.04 - klo: 18.52 »
mikä se viri palikka juttu oikee on en oo koskaa kuullu :oops:
zaboon sen olla pitää

Poissa rala.p

  • Veteraani
    • Profiili
mistä aloittaa zaboon viritys
« Vastaus #6 : 15.04.04 - klo: 22.23 »
Lainaus käyttäjältä: "pegi90"
Lainaus käyttäjältä: "rala.p"
Tuo on muuten hyvä järjestys mutta ennen tehokkaampaa mottia pitää ostaa uusi nopari.
Ei välttämättä tarvitse ostaa uutta noparia.


Eiku joo sori siis kannattaa ostaa uus nopari?
Inferno Kanai 3, Ultima st, nitro blizzard, Asso TC3 FT ja racer

Poissa l150040

  • Veteraani
    • Profiili
    • Ari-Pekan RC-sivut
mistä aloittaa zaboon viritys
« Vastaus #7 : 16.04.04 - klo: 08.22 »
Mielestäni ensimmäinen virityskohde olisi koko auto  :wink: Eli ensin ostetaan parempi auto, ja siihen vasta ostetaan niitä mahdollisia viritysosia.

Poissa Valdemar

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
mistä aloittaa zaboon viritys
« Vastaus #8 : 16.04.04 - klo: 09.53 »
Auto on se mikä se on. Ja tarkoitus olis virittää nykyistä autoa, ei ostaa uutta.  Vähän tahtoo tulla teiltä noita osta! wink wink aina kun puhutaan kyösteistä...  :?

Ise asiassa mun ultima on loisto auto, siitä vain puuttuu joitakin ominaisuuksia. Mutta kulkee, ja se on pää asia!

Mutta aiheeseen vastatakseni: Kuulalaakeroi koko auto, sitten kun olet laittamassa kuulalakeria vaihdelaatikoihin niin pese samalla vanhat rasvat pois ja laita uutta parempaa rasvaa tilalle ja runsaasti! Avaa myos tasaus pyörästö ja pese sieltä myös kaikki pois ja laita uutta, ellei alkuperäiset näytä vielä mustalta.

Jos öljy on mustaa ja sitä on liian vähän niin pese ja vaihda uuteen. Tämän jälkeen on voiman siirto kunnossa ja voit siirtyä parempiin akkuihin ja motteihin.

Mikä nopari siinä on vakiona?
Team crushermania

Poissa l150040

  • Veteraani
    • Profiili
    • Ari-Pekan RC-sivut
mistä aloittaa zaboon viritys
« Vastaus #9 : 16.04.04 - klo: 10.26 »
Lainaus käyttäjältä: "Valdemar"
Auto on se mikä se on. Ja tarkoitus olis virittää nykyistä autoa, ei ostaa uutta.  Vähän tahtoo tulla teiltä noita osta! wink wink aina kun puhutaan kyösteistä...  :?


Ensinnäkin Kyoshon autot pitää jaka kahteen osaan kilpa-autoihin ja leikkiautoihin. Anteeksi tämä termi "lelu", mutta parempaakaan en keksinyt. Esim. MP 7.5 Kanait ovat todella laadukkaita autoja, mutta kalliita. Sitten toista päätä voisi edustaa esim. Ultima ST Sport, jossa kaikesta mahdollisesta on säästetty. Jos tuollaisen lelun haluaa saada kulkemaan ja kestämään kunnon kilpa-autojen lailla, niin rahaa kuluu varsinkin Kyoshon tapauksessa enemmän kuin olisi maksanut se valmis kilpa-auto. Lisäksi viritetty lopputulos tuskin on suorituskyvyltään kumminkaan sen kilpa-auton veroinen. Eli vaikka auton saisikin hetkellisesti kulkemaan riittävän kovaa, niin ajo-ominaisuudet ja kestävyys ei ole riittävä. Yleensä autoon pitäisi kuulalaakereiden lisäksi vaihtaa siis ainakin:

- Vanttiruuvit
- Todella paljon kalliita voimansiirron osia
- Öljyiskarit
- Jne.

Siis vikaa ei ole niinkään Kyoshossa, vaan Suomen korkeissa hinnoissa ja autojen omistajissa, jotka eivät ymmärrä mihin tarkoitukseen autot on suunniteltu.

Poissa Valdemar

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
mistä aloittaa zaboon viritys
« Vastaus #10 : 16.04.04 - klo: 11.24 »
Öööh kaikissa kyösteissä on nykyään öljyiskarit.  :wink:  Ainakin Ultima St/Rb Luultavasti on myös Zaboonissa, en ole varma. Mulla on ultiman voimansiirrot kestänyt, ja jos ei kestä niin löytyy Ultima RB type-r jonka rattaat luultavasti sopivat sinne. Vanttiruuvit ei ole kovin kalliita, ottaen huomioon että ne eivät kuulu hajoaviin osiin!

Ultimassa on nykyään vantttiruuvit ainakin takana, eteen en viitsinyt laittaa. Makso jotain noin suunnilleen jne 30e Ei ole tarkka summa! Mutta ei niillä vanteilla mitään tee! Mulla on ollut samasäätö jo pitkään eikä ajo ole mitenkään kärsinyt!

Mutta se on tota että kallista on!
Team crushermania

Poissa jarkko

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • PKSRCA kotisivut
Laakerien uusiminen Zabooniin
« Vastaus #11 : 16.04.04 - klo: 15.03 »
Osien kalleudesta alan liikkeissä voi olla vain samaa mieltä.

Osaako joku neuvoa, mistä muualta kannattaa hakea Zabooniin kuulalaakereita?  Nehän voivat olla jopa ihan vakiotavaraa kuulalaakereita myyville liikkeille.
Infinity | Capricorn | CRC | Novarossi

Poissa Valdemar

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
mistä aloittaa zaboon viritys
« Vastaus #12 : 19.04.04 - klo: 11.38 »
Enpä tiedä saatko mistään laakereita halvemmalla, kävin laakereiden erikois liikkeessä ja siellä hinta oli kolminkertainen Rc putiikin hintoihin nähden.  :?
Team crushermania

Joel

  • Vieras
mistä aloittaa zaboon viritys
« Vastaus #13 : 19.04.04 - klo: 20.26 »
Olen kuulalaakeroimassa koko auton (ultima rb) tulee maksamaan n.36.40e. Auto on ollut aika pitkään ja hyvin on toiminu :mrgreen: !

Poissa Valdemar

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
mistä aloittaa zaboon viritys
« Vastaus #14 : 19.04.04 - klo: 21.26 »
laita vaan ne laakerit, parantaa huomattavasti auton kulkua.  :)  Onko sulla vielä mekaaninen säädin?

Mulla on Ultimassa elektroninen säädin 21t Kspiid motti ja täysin kuulalaakeroitu:  Kyoshon sport pover 1400mah akulla ajaa 10min.  :D

Tuolla on topicci tälle autolle, kirjoittele sinne.  :wink:
Tässähän se on: http://rc10.fi/viewtopic.php?t=3909
Team crushermania

Poissa ZaBooN tulee

  • Jäsen
    • Profiili
mistä aloittaa zaboon viritys
« Vastaus #15 : 19.04.04 - klo: 21.51 »
on elektroninen säädin kato zaboossa on se vakiona :lol:
zaboon sen olla pitää

Poissa Joona H

  • Veteraani
    • Profiili
mistä aloittaa zaboon viritys
« Vastaus #16 : 19.04.04 - klo: 21.54 »
Lainaus käyttäjältä: "ZaBooN tulee"
on elektroninen säädin kato zaboossa on se vakiona :lol:

Valdemar kysyi varmaankin Joelilta :wink:

Poissa Valdemar

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
mistä aloittaa zaboon viritys
« Vastaus #17 : 19.04.04 - klo: 22.24 »
Niin kysyin...  :)

Epistä! Ultimassa oli vakiona typerä mekaaninen säädin, ajoin sillä yhden kesän ja sitten vaihtu nopari. :)
Team crushermania