RC10.FI
Yleiset => Polttisautot => Aiheen aloitti: skunkki - 05.07.08 - klo: 11.56
-
Autona on HB lightning gt10 sport.
Auto ei lähde millään käyntiin, startterista on 2 akullista yritetty. Kun käynnistää, tuntuu ettei se ole ollenkaan "jäykkä"/"kireä" se moottori, vauhtipyörääkin saa sormella pyöräytettyä melko helposti.
Ja on luettu aripekat sun muut, tulppa vaihdettu, polttoainaletkujen tiiveys tarkistettu.
Huomaan semmoisen jutun, että kun ryypyttää hieman, ja yrittää käynnistää niin moottorin sen jäädhytinkannen ja männän välistä roiskuu polttoainetta ulos.
-
No siinähän juuri itse selitit missä on vika. Moottori siis vuotaa juurikin tuosta mainitsemastasi kohdasta jonka takia myös puristukset puuttuu kun sormella pyörität. Eikun tiivistämään/kiristämään.
-
milläs mää sen tiivistäisin
-
Voisko olla kansi löysällä!
Ei ihan pitäs roiskuu kannen välistä ainetta.
-
kyllä se on niin kireellä kun van sen saa
-
Jos ei kiristys auta niin avaa se kansi ja katso mikä siellä mättää, onko jotain roskaa jäänyt väliin tms..
-
miljoona kertaa avattu ja ei kyllä ole välissä mitään. Millä sen voisi tiivistää
-
Ettei vaan kannen ruuvit pohjaa lohkoon ja ei kiristy
-
niin no, mulla olisi sellasia samoja ruuveja, mutta lyhyemmällä varrella, kokeilenko niitä?
-
Nonniin, tuossa kun yritin kyönnistää konetta, pakoputkesta tulee vähän väliä semmoinen "kuuma pallo" se niinkun poksahtaa ja tulee lämmin "pallo pakoputkesta" muuten pakoputkesta tuleva ilma on kylmää, mutta kun se "poks" tulee, tulee pieni kuuma "pallo"
-
??
-
Ootkos vilkassu hehkuuko tulppa.
kyllä mun moottori käyntiin lähtee vaikka kansi vuotaiskin.
monesti yliryypytettynä löystän vaan tulppaa ja pistän tulille.
-
kyllä se tulppa hehkuu, ostin kyosho shopista medium tulpan tuohon. Mutta kun otan tulpan käteen ja hehkutan, se hehkuu silleen melko huonosti pätkii satunnaisesti.
-
no sit on tulppa rikki osta uus ja koita sit, kun tulpan pitää hehkua kirkkaasti ja kokoajan
-
Onko moottori sisäänajettu ? Lupaako moottori edes käynistyä? Onko "hehkulaitteessa" varmasti tarpeeksi virtaa ?
-
on sisäänajettu, ei lupaa ollenkaan, hehku on ladattu yön yli
-
Kuinka monta tankillista moottorilla on ajettu ? Toimiko moottori normaalisti ennen tätä ongelmaa ?
-
1 gallona ajettu, toimi täydellisesti. Yhtäkkiä sammui ja ei lähtenyt käyntiin.
-
Ruuvailitko kaasaria välillä, jos ruuvasit säädä kone valmistajan perus säätöihin ja pyöritä mottia ilman tulppaa niin, että polttoaineletku on irti, sen jälkeen aloita testaaminen uudestaan.
-
jep, kokeilin tuota mutta ei vieläkään
-
Ota moottorin pääty auki ja katso onko kiertokanki ehjä, saattaa olla alalenkki rikki...
-
Mitä se voi tarkottaa kun eilen pakoputkest<a tuli sellasia poksahduksia mistä tuli kuumaa ilmaa?
-
Mitä se voi tarkottaa kun eilen pakoputkest<a tuli sellasia poksahduksia mistä tuli kuumaa ilmaa?
Sitä että polttoaineseos syttyi.
-
mikäköhän tässä vois sitten olla vikana?
-
Vikojahan voi olla monia, mutta tällä tietämyksellä väittäisin että ilmavuoto. Varsinkin kun sulla tuntuu tulevan sitä polttoainetta koneesta pihalle.
Mulla nimittäin GST teki samaa, oli lohko halki :grin:
Aina kun nykäisi narusta niin tuli semmonen pieni sievä polttoainesumu moottorin toiselta puolelta. 30mm pitkä pitkittäinen railo lohkossa kampikammion kohdalla.
-
Vikojahan voi olla monia, mutta tällä tietämyksellä väittäisin että ilmavuoto. Varsinkin kun sulla tuntuu tulevan sitä polttoainetta koneesta pihalle.
Mulla nimittäin GST teki samaa, oli lohko halki :grin:
Aina kun nykäisi narusta niin tuli semmonen pieni sievä polttoainesumu moottorin toiselta puolelta. 30mm pitkä pitkittäinen railo lohkossa kampikammion kohdalla.
No jonkin sortin vuoto sulla ainakin siinä kannessa on jos sieltä kerran ruikkii ulos polttoainetta, kokeile nyt paikallistaa ja poistaa tämä ongelma ensin niin ei sitten ole ainakaan siitä kiinni.
-
Olen ennenkin huomannut että kannen välistä roiskuu polttoainetta, mutta on toiminut silti ennenkin.
-
Jokos olet vaihtanyt sen tulpan :wink:
-
joo.
-
Olen ennenkin huomannut että kannen välistä roiskuu polttoainetta, mutta on toiminut silti ennenkin.
Moottori nyt on kuitenkin suunniteltu siten, että polttoaineen on tarkoitus pysyä (ja palaa) palotilassa, eikä roiskua kannen välistä. Mitä ilmeisimmin vika on siinä ja vain siinä. Laita kansi kiinni sellaisilla ruuveilla, että kiristyy tiukalle. Jos siinä koneessa kuuluu olla kansiprikka (tai kaksi), tarkista myös, että ne on paikallaan ja kunnossa.
-
vaiha kannen tiiviste ja laita ruuvit kunnola kiinni