Kaksi eri asiaa, radan lämpötila ja ilman lämpötila, kaikki yli 18v ihmiset ovat nähneet tien varsilla tielaitoksen mittareita joista näkee että tilanne voi olla ilma 18 ja tie 30 astetta... Tähän tietysti vaikuttaa auringon paisteen määrä (pilvet vai kirkastaivas) radan tummuus (musta kuumenee varmaankin enemmän auringonpasteessa)...
Eli jos turussa ilman lämpö oli noin 12 astetta ja renkaat toimivat nimensä mukaisesti jossain 22 asteen paikkeilla, niin renkaan lämmittimillä päästään lähemmäs tuota. Tosin ero turussa oli minimaalinen koska renkaan kosketuspinta ei mukulakivellä ole kuin satunnainen...
Jos auton käytöksessä huomaa eroa erän aikana voi olla vika siinä että alussa renkaat ovat liian kylmät (12 astetta) keskellä erää (20-30) ja loppu erästä (40-50) kauhean sudittamisen tai auton väärien säätöjen johdosta... eli kun testaat säädöt ja kohdalleen kannattaa katsoa enemmän koko 5 minuutin erää kuin nopeinta kierrosta...
Taitavimmat ja kokeneimmat kuskit yleensä erottuvat joukosta kun rata alkaa olemaan kriittisen lämmin, silloin on poikaa sopivat säädöt, jouheva ajaminen ja tasaisuus...