Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - JyrkiL

Sivuja: 1 2 3 4 [5] 6 7 8 9
121
Yleinen keskustelu / Vs: Teidän autonne kautta aikojen?
« : 16.08.12 - klo: 07.31 »
Jouluna 2000 löytyi joululahjojen seasta Team Associated TC3 Racer malli ja siitä alkaen...

-Team Associated TC3 FT (3kpl)
-Team Associated TC4 Team ja FT
-Team Associated B3 FT
-Team Associated 12L4
-JConcepts BJ4 Worlds
-Tamiya TRF415 Marc Rheinhard
-Team Associated TC5 FT
-Team Associated 12R5 ja 12R5.1

Tulossa olisi vielä Asson TC6, jahka ameritikaan maalla tekevät kittejä niin että Suomenkin kaupan hyllyllä niitä olisi...

Listaan lisättävä:
Team Associated TC6
Team Losi Racing 22
Team Associated TC6.1
V-Dezign Carpet Ripper V
Team associated RC8.2

Jyrki Lehto

122
Radiolaitteet / Vs: Futaba 4pk / 4pks
« : 15.08.12 - klo: 08.13 »
Muutaman vuoden päästä PKSRCA-kerholla nimikkoradio? ;)

Jyrki Lehto

123
Mulle passaa päivä ku päivä, kääntelen sähköautoja sitte "hiljaisuuden" jälkeen.

Jykä

124
Polttisautot / Vs: Team Associated RC8
« : 09.08.12 - klo: 07.35 »
Nostellaas taas aihetta...

Eilen sain vidoin ja viimein auton radalle asti sisäänajon loppupuoliskoa suorittamaan ja kyllä auto pakettisetupilla ja Sweepin Battle Star renkailla toimi savella komeesti.

Auto oli myös tosi helppo kasata, osat sopi toisiinsa niin kuin pitikin, dremeliä ei tarvittu.
Aloittelijavirheistä johtui kytkimen antautuminen sisäänajon alussa, ei tajunnut kuinka kireälle se vauhtipyörän mutteri pitikään kiristää...

Lisäksi kardaanin tappien "lukitus" pelkällä o-renkaalla ja nivelen suojakumilla arvelluttaa, kyllä se pidätinruuvi on hyvä siihen niveleen laittaa, jos sellaisia vain löytyy. Varaosapussissa mukaan tulee kyllä pidätinruuvit ja myös metalliliuska, joka pysyy akselin hahlossa paremmin kuin kitin o-rengas. Tuolla metalliliuska+pidäntinruuviyhdistelmällä akseli pysyi kasassa hienosti.

Autolla menty puolisen gallonaa ja hymy hipoo korvalehtiä, nyt kun nuo amatöörivastoinkäymiset on voitettu!

Tästä on hyvä jatkaa.

Jyrki Lehto
ATAK/UA, UlvilanFK

125
Eilen oli niin komeat setit, että jos vain laakeri kokoa 8*16mm löytyy, niin melkein pitää tulla uudelle ulkoilutukselle...

Jyrki Lehto
ATAK/UA

126
Mie voisin paikalle pölähtää, oli auto kunnossa tai ei (osia odotellaan...).

Jännä miten Jenkit saa Marsista kuvia vartissa, mutta Itella ei pakettia Jyväskylästä Poriin päivässä...

Kuivaamassa olen siis kuitenki. Kipillekin on pari hehkua ja kymppi varattuna...

Jyrki Lehto

127
Tsekkosslovakia, kekkosslovakia, mitä eroa noilla lienee...

Jahka kardaanin nivelet kotiutuu, niin pääsee näkemään Asson ulosajoa.

Vaikka tuo nitrokaluston hankkiminen on vähän takkuillut ja alkuunpääsemisessä vähän vaikeuksia olikin, niin kyllä aika toivorikkaana olen edelleen. Tiiä vaikka nousis mun uudeksi päälajiksi, sittenhän tarttis ens kesänä ajaa M8-sarja (Ulvilan kerhoa edustavana tietenkin...) Mekkareita? ;)

Jyrki Lehto
UlvilanFK

128
Mulle passaa molemmat, elokuun viimeinen ja syyskuun ensimmäinen viikonloppu hyvin, mitä ny hämärällä en enää aja... ;)

Ja jhelen: xray = skooda, ihan vaan alkuperämaan mukaan.

Ehkä tällä viikolla jopa ajamaan...

Jykä
UlvilanFK

129
Viikonlopun aikana laitan Asson iskuun, varo Skooda-kuski sanojas... ;)

Jykä

130
Kyosho / Vs: Kyosho Ultima RB6
« : 02.08.12 - klo: 14.15 »
Lainaus
Tämän tyyppinen ohjaus taisi olla ensimmäistä kertaa Schumin Cougar SV:ssa tai ainakin sitä uutena keksintönä hehkutettiin silloin...

Aivan, no saatiin kolmaskin automerkki mukaan "sekametelisoppaan".
K-kauppa alkaa siis jo tuomaan Pirkka-brändiä esiin, muiden tekeleitä oman etiketin alla. Mahtaisko Kyoshon ostaja saada jo Plussa-pisteitä ;)

Hinta ei ehkä tässä kohtaa osu tosiaan "esikuvaan"... Äkkiä ilman suurempaa matikkaa käyttäen n. puolitoistakertainen hinta kilpailijoihin nähden. Samalla hintaa saa kuitenkin jo nelkkukrossareitakin.

Jyrki Lehto
ATAK/UA

131
Kyosho / Vs: Kyosho Ultima RB6
« : 02.08.12 - klo: 13.01 »
Jep, ainakin takamoottorisena sopii myös pötkölipo, keskimoottorisena ei yhdessäkään kuvassa kyllä pötköä ole. Jos on käyny samoin ku Losissa...

Jyrki Lehto
ATAK/UA

132
Kyosho / Vs: Kyosho Ultima RB6
« : 02.08.12 - klo: 10.16 »
Lainaus
Näyttää siltä että Kyosho on kerännyt parhaat palat muista merkeistä ja koonnut ne yhteen autoon.

Kieltämättä oma ensireaktioni nähdessäni RB6:n oli, että on päästetty B4 ja TLR22 hotellihuoneeseen...

Keula+ohjaus lähempänä Assoa, kun taas runko muuten tuo mieleeni väkisin TLR:n.

Näyttää kyllä kaikin puolin toimivalta paketilta, saataisko parin vuoden päästä joku muukin IFMAR:n listoille ku Ryanit Assoineen...

Jyrki Lehto
ATAK/UA


133
Juu, Basso saatiin soimaan (eikö Bullit + Asso oo Basso?) koko tankin verran, tänään varmaan lisää samaista leikkiä, tosin tällä kertaa Tekunkorven kiusana...

Ens viikolla renkaat rataa vasten.

lassii: K-kaupasta saa kyllä ihan hyvää ruokaa yms, mut ei sielt oo koskaa kunnon rc-autoja... ;)

Kyllähän tollanen ketuttaa, itellä parikin kertaa loppunu varaosat kesken.
Ja kaikki autot saadaan kyllä rikki. Jos oma auto tuntuu tuhoutumattomalta, niin anna meikäläisen ottaa tyypit.

PROOO-Jyrki
Teamyjä on vaikka kuinka

134
Joo, öljyä löytyy "riittävästi" pakin pohjalta.

Pitäis tänään tulla antamaan RC8.2:lle sisäänajopörinöitä, kolmen nurkissa radalla...

Jykä
Ulvilan FK-kerho

135
Radiolaitteet / Vs: Sanwa M 11 X
« : 25.07.12 - klo: 06.49 »
Itsekin tuli huomattua tuo "muistipaikan" vaikutus vastareiden toimivuuteen.

Olen siis ajanut yhdellä 451-, 451R ja Ansmannin W3.1 ( ? ) vastareilla ja ihmettelin miksei polttiskrossariin tule henkeä vaikka akku ja servot kaikki kytketty oikein...

No, nopeimmat jo arvas, että vanha "krossimuistipaikka" oli tehty tuolla Ansmannin vastarilla, joka vaatii tuon vanhemman FH2-modulaation. Tämän takia ei 451-vastari herännytkään. Kun kokeili 451-sarjan vastarilla bindattua (ja moduloitua...) muistipaikkaa niin pirssi heräs eloon.

Olkaahan tarkkoina muutkin, jos käytätte monen eri modulaation vastareita kuinka sattuu...

Jyrki Lehto
ATAK/UA

136
Polttisautot / Vs: Intech BR-5 RTR/Evo polttiskrossarit
« : 22.07.12 - klo: 22.14 »
Noniin, tänään taisteltiin yksi Intech käymään asti, sisäänajo jatkunee taas kun aikaa löytyy.
Käyttäjän kipi autosta siis kyse:

137
Lainaus
TSS-10 A-finaali Hyvinkää vuonna 2005.

Puolet tästä porukasta oli Uudenkaupungin kisassa 2012...
¨
Huhhuh, nyt kyllä Aake löysi oikeita arkistojen helmiä, kiitos !

Hyvin on nuoriso oppinut, tuosta sakista vain yksi oli B-finaalissa, loput A:ssa ;)

Pahasti osui kyllä nostalgiasuoneen tuo kuva, pitää olla todella tarkkana mitä ensi kauden suhteen tekee...

Jyrki Lehto
ATAK/UA

138
Ensin kiitokset kisojen järkkäilyyn osallistuneille aktiiveille ympäri Lounais-Suomen, kilpailun puitteet olivat pääsuoran "tuplatupla"-hyppyreitä lukuunottamatta upeat.

Oma kisaraportti päätyi jo toiselle foorumille, miksei siis myös tännekin:

Allekirjoittaneella on kulunut 3-4v Fintrack-tason kisojen kiertämisestä. Vähän siis "kylmilteen" ajamaan.

Treeneissä ei voinu sanoo mitään muuta, kuin että auto pysyy viivojen välissä

Ekalla alkueräkierroksella tempaisin tuloksen ruutuun 9. Tässä kohtaa piti raapia päätä, että "mites täs ny näi?". Hämmästys kyllä onneksi laantui, kun huomasi että pari nimimiestä oli keskeyttänyt.

Toisessa alkuerässä vähän enemmän toimintaa, sija 14.

Kolmannella ja neljännellä alkueräkierroksella tulos jäi saamatta, ponderi sano "eituutoimii". Kilpailun järjestäjiltä toinen (nopeampi) ponderi autoon ja toive kohti yläkertaa, josko tämä finaalit edes toimisi...

Finaaleihin sitten B-finaalin viidennestä ruudusta. Ekassa finaalissa lähtökiihdytyksessä 4. ruudun kuljettajan radiohäiriö töräytti auton mun eteen ja mä jäin viimeiseksi. Sain edelläajavan porukan juuri ja juuri kiinni, kun edelläajavan moka kilautti minut taas muutaman sekunnin päähän.

Kisatilanteitahan nuo molemmat olivat täysin, syyllisiä ei löytynyt kuin peilistä, mutta siinä kohtaa alkoi mieli tulistua. Kaks pudotusta vikaks samassa finaalissa. Kuitenkin pieni salainen toive oli podiumpaikasta, alkuerävauhti kuitenkin oli sitä tasoa.

Noh, alkoi armoton takaa-ajo ja yksi kerrallaan napsin päänahkoja, kunnes pääsin kolmanteen pykälään ja sitten aika loppui. Maaliin kolmantena ja hyvillämielin.

Toisessa finaalissa renkaat lakkasivat toimimasta ja tuli vähän sävellettyä itsekin pudotuksia sijoituksissa. Mutta lopulta taistelin neljännestä paikasta Pausion Tommin kanssa, sain itse sen juuri pidetyksi ja kun sijoitukset menivät sopivasti ristiin, niin 3+4=3 ja pieni pytty mukaan!

Kiitoksia vielä varikkoseuralle, henkinen painostus Rauman seudulta oli juuri sopivaa.

Jyrki Lehto
ATAK/UA

139
Asson RC8.2 FT auto, siihen kierros renkaita, moottori, pilli, starttiboksi yms. mitä pieni ihminen tarvitseekaan polttisauton käynnistykseen "nollista"...

(Piilomainos, sais ostaa sähkötuuppikrossarin pois ;) )

Jyrki Lehto
ATAK/UA

140
Koita Kipi säästää mullekki yks pönttö nitrua...

Jykä

141
On kipin auto nähty, kasattukin jopa hiukan... Moottoria ja ilmanputsaria vaille valmiina luovutin auton omistajalleen, enempää en tiijä...

On se kipiki nykyään PROOOO ku sillä on hovimekkari ja kaikki... ;)

Ja Ulvilassa sähkökrossin ajamisesta: Oma tulos Stanukunkussa (TQ+hopeasija molempina päivinä) oli pelkästään patterikasien seassa ajamisen kehittämän kylmähermoisuuden ansiota.

Jykä

142
Ulvilan baanalla taipuu 1/10 krossari hienosti, hypyt on "hiinä ja hiinä" tuuppikrossarille, pituuden puolesta nimittäin. Nelivetokrossarilla pääsee varmasti tosi komeesti, ehkä jopa nitro/patterikaseja lujempaa ;)

Sekaan vain!

Jyrki Lehto
ATAK/UA;UlvilanFK

143
Voi voi, tälläkin säikeellä ruvettu kiroilemaan...

Ei maar, onhan K-autollakin noi hyvät mallinsa.

Tarttee ens viikoksi hakea vähän koreja omaan soiroon, kun menin heittämään moottorin taka-akselin takapuolelta taka-akselin etupuolelle...

Menee ajot kyllä aikaisintaan maanantaille...

Jyrki Lehto
ATAK/UA

144
Kyl eilen sit oli parin pirssin verran ajoja, ehkä tänään vois kans tulla sähkälöimään rataa ympäri...

Kolmen-neljän jäljissä anybody?

Jyrki Lehto
ATAK/UA

145
Team Associated / Vs: Team Associated B44+kuvat
« : 09.04.12 - klo: 14.14 »
Aikanaan ajoin itse nelkkua 6.5t Octa koneella lipo-aikakaudella ja se oli kyllä passeli esim Ulvilan vähän isommalle baanalle. varmaan 6.5t-8.5t on hyvä välikkö etsiä konesta.

Jyrki Lehto
ATAK/UA

146
Team Associated / Vs: Team Associated B44+kuvat
« : 09.04.12 - klo: 08.36 »
Ite olen viime aikoina touringissa käyttänyt Vampire Racing SR1+ noparia, koneraja 3.5t, koko runko alumiinia (LRP:hen erona kyljen jäähdytysrivat) ja puhallin päälle. On pysynyt viileänä touringissa ja eiköhän mokoma krossissakin toimi. On Power-Racingin hinnastoon verrattuna 30€ halvempi kuin LRP:n TC Spec-malli tuosta SXX:stä.

http://www.racersrcshop.com/vampire-racing-sr1-plus-esc-p-1209.html

Jos ei aio käyttää alle 5.5t koneita, niin sitten käy tuo edullisempi malli:

http://www.racersrcshop.com/vampire-racing-sr1-esc-p-1210.html

Tätä en itse hankkisi nelkkukrossiin, tai ainakin tuo puuttuva tuuletin on syytä ostaa samalla, krossarin korin sisällä kun tulee "ahtauden" takia paljon kuumempi kuin touringissa...

Ja kun laitteiden hintaero on 20€ ja tuuletin näemmä maksaa sen 8.90€, ei jää eroksi kuin se pyöreä kymppi...

Tämmöisiä aatteita.

Jyrki Lehto
ATAK/UA

147
Team Losi / Vs: Team Losi Racing 22
« : 05.04.12 - klo: 20.28 »
Manuaalin mukaan kun rakentaa, niin sopii saviradalle jo aika makeesti. Jos haluaa kikkailla, niin oma perä rupes pysymään paremmin tontissa 25wt öljyillä, joka on siis huimat 2,5wt löysempi kuin orkkis...

Tänään vaihdoin 5 asteen caster-palat eteen, Vaasassa tulee sitten nähtyä että toimiiko.

Jyrki Lehto
ATAK/UA

148
Noniin, nyt kun on ollut poranterä lähempänä ja vähän Vampire Racingin Joint Greasea...

Se niistä ahtausongelmista, nivelet saa kyllä liikkuviksi juurikin noilla Vesan (ja manuaalin) mainitsemilla keinoilla, 2mm poranterällä hoonaa etuylätukivarret "suoriksi" ja linkkejä kiristää varovaisemmin. Lisäksi laitoin sivulinkkeihin tuota Vampiren nivelrasvaa, se kun paksumpana tököttinä myös pysyy paikassaan jonkin aikaa. Samaa rasvaa laitoin servosaverin palloihin, sai ohjauslinkistöäkin vapaammaksi.

Kiitos hyvistä tech tipseistä ja oikeasti opastavasta manuaalista, TLR:n ja Asson manuaalit menivät nurkkaan häpeämään... ;)

Jyrki Lehto
ATAK/UA

149
Toi 22.5. Kuulostais kyllä aika nasevasti sopivalta meikäläisenkin kalenteriin. Sais noita pikkupoikien tasamaa-autojakin näytille (vaikka kuka niillä nyt haulaisi ajaa... paitsi minä).

Tässä pitää ny pari seuraavaa viikonloppua käydä Varsinais-Suomen puolella ku on vielä toi "iso" auto jolla ajella... Tiiä vaikka joku iso paha korjaussetä sen haluaisi ottaa huostaan muutamaksi päiväksi lommojen oikomista ja maalailua varten. Parkkipaikat on vaarallisia, pakujen viereen ei ainakaan kannata autoaan jättää (toim.huom.)

Jykä

150
SolidWorksillä, koulun lisenssillä on hyvä tehdä "omiaki rojekteja". Varsinkin kun päivisin on joskus jopa tunti pari aikaa.

Janne: Kyl sen radan näkee iha normilaseillaki, on sitte hitsarinlinssiä, aurinkolasia tai vaikka vahvuuksilla olevat linssit. Sitten jos innostutaan ajamaan taas "yö-endurancea" niin on syytä säätää noparin ledin kirkkaus täysille, että auton näkee...

Krossikuume polttelee jo, onneksi toukokuun alussa ois tarjolla keikka Vaasaan...

Jyrki Lehto
ATAK/UA

Sivuja: 1 2 3 4 [5] 6 7 8 9