Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - JyrkiL

Sivuja: 1 ... 3 4 5 [6] 7 8 9
151
Näin kauden päätteksihän on hyvä ostaa uutta kalustoa...

Viikolla isäukko kävi Sabella aivan muilla asioilla. Oma "vanha" Asson R5.1 ovikiila oli löytänyt uuden kodin ja Saben hyllyssä oli yksi Carpet RIpper V, siitä se ajatus sitten lähti.

Eilisillan aikana saatiin pirssi kasaan. Asson keuloja pari kappaletta rakentaneena V-Dezignin/CRC:n keula oli hieman erikoisempi tuttavuus, asioita mietitty hiukan eri vinkkelistä. Pieniä, kirkkaita teflonshimmejä oli päässyt osiin tutustuessa hukuksiin, joten aktiivicasterpalan molemmin puolin valikoitui Asson peruja olevat shimmit. Saattavat olla ihan inahduksen verran paksummat yhteensä, kuin 2 ja 3kpl noita teflonishimmejä, mutta ei ainakaan paljoa.

Osat sopi kyllä toisiinsa hyvin, mutta herkäksi autoa ei "out of the box" voinut sanoa. Takalinkit olivat suorastaan kankeat. Rasvaa ja fiilaa niin kyllä se siitä...
Samoin ylätukivarret eivät itsestään putoilleet yläasennosta alas. Teflonrasvapurkki oli hyvä kaveri tässäkin.

Huomenna pääsee "mutteriajolle", uskon tämän olevan vähintäänkin kilpailukykyinen alusta siinä missä Asso tai CRC. Manuaalissa oli kyllä painotettu hienosti, että auton on oltava herkkä nivelistään, mutta jos ihan ensikertalainen tätä rakentaisi, voi olla että jäisi vähän liian tahmaiseksi. Tai sitten mulla oli vaan kehnompi säkä kitin suhteen ;)

Job well done, Vesa!

Jyrki Lehto
ATAK/UA

152
Team Losi / Vs: Team Losi Racing 22
« : 20.03.12 - klo: 09.55 »
Keskimoottorisena tähän autoon sopii vain saddle akut poikittain ja shorty pitkittäin. Shorty-akulla toimii todella hienosti.

Jyrki Lehto
ATAK/UA

153
Team C / Vs: TeamC TC02 / Ansmann X2 krossarit
« : 20.03.12 - klo: 08.54 »
En ole TeamC/Ansmann-autoissa testannut, mutta eiköhän kuitenkin yleispätevästä infosta ole kyse...

Takamoottoriautolla ajoin viime kesänä sekä pitkillä että lyhyillä akuilla. Kaikki kokemukset kääntyivät lyhyiden akkujen eduksi. Auto hyppäsi kevyempänä paremmin, lisäksi kääntyvyyttä sai paremmaksi, kun tuon lyhyen akun laittoi akkukaukalon etureunaan. Itse aion ajaa jatkossa krossia lyhyillä lipoilla. Lyhyitä akkuja näin myös monissa (ainakin TLR-merkkisissä) autoissa Turun WJ-kisoissa, joten tuskin olen yksin kokemuksieni kanssa.

Omat ajot siis TLR 22 autolla.

Jyrki Lehto
ATAK/UA

154
Nonnii, sekoitetaan vähän soppaa täältä Tekusta käsin...

Opettamistehtävät siirtyi iltapäivään ja juteltiin kaverin kanssa tästä vaanasta. See käski mun tehrä oma ehdotus ja vielä kolmedeenä, ei sentää hoodeenä tai yämahana...

Ja tollainen kuvatin siitä sitte tuli. Takasuoran ja päätyjen pomput saa olla niin kuin ovat nykyselläänki, siihen pääsuoran jälkeiselle suoralle pöytähyppy ja "speed bumpseja", eli vähä töyryä molemmin puolin rataa silleesti, että keskellä ois pieni aukko mistä vois päästä suoraan, tai sitte ei.

Samanlaisia töyryjä tuolla yhessä mutkassa.

Kuva vähä viitteellinen, mutta tukee tarinaa.

Jyrki Lehto

155
Keeu keu keu...

Emmää lauantaina teitin miittinkiin kerkee, mutta uskokaa pois, ette oo mustakaan eroon päässeet. Rupee kipi pitään yhtä jäsenkuponkia työtakin taskussa, me kun tunnutaan aina välillä noilla huoltsikoilla oleen samaan aikaan. Ens kesänä ois näillä näkymin mulle työnsijaa Porissa, joten kesällä on paremmin aikaa pyöriä teitin baanalla, jopa talkoohommeleiden merkeissä!

Tjugåtvå saattaa hajasijoittua Poriin jo tulevan viikonlopun jälkeen...

Jyrki Lehto
ATAK/UA, RaumRC, (Ulvilan FK-kerho ?)

156
Sähköautot / Vs: Noparisuosituksia
« : 22.02.12 - klo: 11.29 »
Sensorittomien koneiden tukemisesta en tiedä, mutta muutoin tämä nopari olisi harkitsemisen arvoinen:

http://www.rcm.fi/sahkomoottorit-ja-nopeudensaatimet/viper-vtx10-sensored-brushless-esc-w-progauge.html

Ja jos aikoo ajaa tujummilla koneilla

http://www.rcm.fi/sahkomoottorit-ja-nopeudensaatimet/viper-vtx10r-sensored-brushless-esc-w-progauge.html


Noi nyt näemmä kestäis jopa 3S lipot, on dynaamista ennakkoa sun muuta... Itsellä löytyy tuo miedompi malli Losin tuuppikrossarista, testiajoa ei ole tullut, saviratojen sulamista odotellessa...


Jyrki Lehto
ATAK/UA

157
Kilpailijoiden kanava / Vs: Maastosarja 2011
« : 04.02.12 - klo: 18.46 »
Uskaltaako tuota tulkita rivien välistä niin, että jotkut "isommat pojat" haluaa pelata TLR:n pois pelistä?
Aika likainen sääntö nimittäin. Kai kilpailija itse saa valita autonsa kuitenkin? Ja "samalla sitoutuu käyttämään runkoonsa soveltuvia akkuja" (Näen jo silmissäni Windows-tyylisen hyväksymislomakkeen auton oston yhteydessä allekirjoitettavana... Vietävän Jenkit...)

Anyway, toivottavasti moista sääntöä ei Suomeen ruveta ajamaan...

Jyrki Lehto
ATAK/UA

158
Team Associated / Vs: Team Associated B4 + Kuvat
« : 07.01.12 - klo: 08.27 »
Ei se autoa vielä kovin paljoa puskevammaksi saa, TLR 22 on vakiona muistaakseni 12mm pidempi kuin vakio-B4 ja nyt kesän sillä ajettuani en voisi sanoa että 22:kaan puskisi liikoja. Jos rata olisi kovin kovin syherö (yrittäisit ajaa tuuppikrossia 1/18-radalla) niin sitten ehkä tuo lyhyempi pohjalevy veisi voiton. Uskon että +8mm-pohja toimii 99,37% ajasta paremmin.

Jyrki Lehto
ATAK/UA

159
Team Associated / Vs: Team Associated B44+kuvat
« : 06.01.12 - klo: 20.07 »
Diffiin on hyvä laittaa keraamiset kuulat, diffiin saa täten hieman pidemmän elinkaaren ja usein myös jouhevamman toiminnan.

http://www.racersrcshop.com/answerrc-keraamiset-kuulat-332-24mm-12kpl-p-803.html

Mikäli vaihtaa myös keraamiset painelaakerin kuulat, tulee painelaakerista niin "ikuinen", kuin se voi olla.

http://www.racersrcshop.com/ceramic-diff-thrust-balls-56420mm-pieces-p-1229.html

Pyöränlaakerit tms ovat keraamisina kovin tyyriitä, jos sellaisia löytää jostain. Laakerit kun ovat aikalailla kulutuskamaa ja metallikuulilla varustettuna halpoja, joten niiden hankkiminen lienee enemmän hifistelyä, diffin kuulissa hyöty on konkreettisempi.

Tämä siis oma näkemys, erehtymisen riski on aina olemassa.

Jyrki Lehto
ATAK/UA

160
Sähköautot / Vs: Team Associated Tc6
« : 03.01.12 - klo: 21.34 »
Uusi, tai pitäisikö sanoa päivitetty TC6.1 on näkynyt Jenkkilän sivustoilla jo jonkin aikaa, mutta sain kuulla, että niitä Suomeenkin saa ottamalla Hobbylinnan Mikkoon yhteyttä.

Uutta tässä autossa vrt TC6 :

Ripustuksen osat: C-paloissa casterkulma ja takahubien auraus vaihdettavissa puslilla.
Tukivarret: kolme asentoa iskarille.
Kallistuksenvakaajat: pianonlangat vain tukivarresta bulkkiin, bulkkien välissä alumiinitanko.
Ratasdiffi taakse kitissä, eteen oikea spooli slipperispoolin sijaan.
Pyöränlaakerit nykyään mainstream-kokoiset 10*5*4mm, vetareita sorvattu milli.

Ripustuksen osissa kuulopuheiden mukaan käytetty kovempaa (kestävämpää) muovilaatua.
Kutosellakin kerkeää komeesti, tuskin tässä takapakkiakaan otetaan. Oma auto on jo tilauksessa.

Jyrki Lehto
ATAK/UA

161
Sähköautot / Vs: HotBodies Cyclone TC
« : 18.11.11 - klo: 08.25 »
Moinen rakenne löytyy Team Magicin E4 autosta, sillä joku taisi joskus Suomessakin ajaa, mutta ei oikein lyönyt läpi. Sikäli harmillinen juttu, itseäkin kiinnosti tuo konstruktio.

Mutta HotBodies näemmä kiljuu sisäänsä tuossa mallissa shorty-lipoja, syö akusta kapasiteettia siinä määrin, että virillä "täyden tehon" 5 minsaa voi olla aika työn ja tuskan (tuoreiden akkujen ostamisen) takana...

Kun kaikki on jo "kertaalleen keksitty", niin pitää hakea jotain uutta oikeen hakemalla... ?

Jyrki Lehto
ATAK/UA

162
Kahtoo josko kolmen maissa radalla olisi tilaa yhdelle sähkövispilä2wd-corrille...

Jyrki Lehto
"Ex-Proo", nyk. RTR-Gambleri

163
Lainaus
Oon aivan uuno tuumasien ruuvien kanssa, ja tajusin just ettei mul oo yhtää tuumaisia avaimia.  Eli minkäs kokoiset avaimet pitää olla että saa jokaisen ruuvin autosta irti? Hudyn avaimet tietenkin.

Ja mikäs vika muun merkkisissä...
Tiedän, että Hudyt on ne nro 1 ja uno ja ett ja niin ees päin alalla, mutta itse olen nyt todennut myös fastraxin avaimet kelpo kääntimiksi. Jos haluaa yhdellä kahvalla kuusioavaimet niin :
http://www.racersrcshop.com/fastrax-kuusiokoloavain-vaihdettavilla-karjilla-tuumakoot-p-1168.html

Tuosta taitaa löytyä kaikki yleisimmät kärjet.

Jyrki Lehto
ATAK/UA

164
No siis radallehan tullaan pitämään hauskaa. Se on eri asia, kenen kustannuksella... :)
No siis enhän mää ny mitenkää voi noita pakkeja kotio jättää, ikävähän siinä tulis. Mutta jos pöydälle nostan vähempi pakkeja niin sitten mahtuu usiampi mekkaamaan pöydälle ja näinollen piiärtoiseen ja sitä rataa...

Kyllä te kouluja käyneet tiiätte. V*ttuilu on välittämistä.

Jykä/PROO
ATAK/UA

165
Pahoittelen "pientä" alanvaltausta varikolla, jatkossa nostan siihen pöydälle vain sen yhden pakin... ;)
Tänään hoideltu pientä mekkausta, saas nähdä koska tullaan kellottamaan uudistusten vaikutuksia kierrosaikaan...

Jyrki Lehto
ATAK/UA

166
Jep jep, johan oli "kolinat"...
Kisat oli sopivalla "kireät pipot poltetaan"-fiiliksellä junailtuja. Kiva kun niissä jopa onnistuikin sen kerran ja toisenkin. Mulla tais silti olla kisoista eniten kotiinvietävää (ku on niitä pakkeja niin perrr...paljon). Kiitoksia kaikille!

Jyrki Lehto/PRO
ATAK/UA

167
Nimimerkillä 10v asson avaimilla ruuvannut: Kyllä niillä auton rakentaa ja mieluusti.

Omia uusia hankintoja ois TLR22 varaosa-auto ja ORCA:n Audi A5 kori sähköturistiin.

168
Lainaus
Minkäs kokoinen auto se pitäis olla,se iso?

Jos lähtee yksin, riittänee jokin Minin/Pikkuviiatin kokoluokka, jos koko kerhon voimin, niin kannattanee harkita junpojettiä...

Samalla säännöllä on hyvä mennä, kuin housujenkin valinnassa: "Ei ahista ei hierrä, on kiva pierrä!"

Jyrki Lehto

169
Ruvetaan itekki lusikoimaan tätä soppaa, sen verran lounastunti ja nälkä pukkaa päällensä...

Kisaaminen on kyllä ehdottoman kivaa touhua, varsinkin kerhokisat, joissa ei ihan jokaista pilkkua ole viilattu pisteeksi. Ylikireät pipot ja bokserit muistaa jättää kotiin ja menee löysin rantein paikalle niin hyvää tulee. Jampat saadaan kisoihin pakkaamalla autot ja jampat isoon autoon ja ajetaan kisapaikalle, se ei oo se vaikee osuus ;)

Rami, Kipi ja kumppanit, varautukaa parin viikon sisällä sellaiseen hämmästykseen, että tää yks ingenjöörinpoikanen saapuu taas kulmille antamaan teille niitä naurunaiheita! Ja Rami, tällä kertaa hoidetaan se finanssipuoli sitten paremmin. Kerhokisoihin tulen sitten Ulvilaan mukaan tuolla tuupilla liikkuvaksi shikaaniksi taikka nostajaksi, kummin vain. Samoin meinasin "kökkävaatteet" ottaa mukaan Poriin, jos on jottai piäntä radankunnostustyöntynkää on, vois siihenkin paremmin osallistua.

Jyrki Lehto
ATAK/UA

170
Vapaa keskustelu / Vs: Millä 1:1 autolla ajelette ?
« : 16.08.11 - klo: 10.20 »
"Uskollisesti palvellut" -99 Golf sai kesällä vaihtua vm. -06 Volvo S40:een, 1.8 koneella ja herkkuja on vaikka mitä, ostopäivänä kyydissä oli mm. kopallinen kanttarelleja ja marjoja!

Jyrki Lehto

171
Losi 22 tarttui "varaosa-autoksi", samoin kuin Losin Xcelorin 10.5t kone ja Losin Shock Matching Tool Sabesta.

Jyrki Lehto
ATAK/UA

172
Yleinen keskustelu / Vs: Miten autoilet?
« : 16.08.11 - klo: 07.09 »
Auto: V-Dezign Carpet Ripper V
Missä ajat: Mattoradoilla ympäri Varsinais-Suomea
Kuinka usein: Talvisin kerran viikossa.
Kuinka pitkään ajat yhdellä lataus/tankkauskerralla?: 8 min "kisaeriä"
Onko autossasi ajon jälkeen paljon huollettavaa? : Ruuvien kireys ja renkaiden tarksitus ajojen jälkeen. Toki luonnollisesti kaikki autot putsataan joka ajon jälkeen.
Oma kommentti autosta: Perushelppo mattari, jonka saa myös kulkemaan.

Auto: Team Associated TC6.1
Missä ajat: Talvisin mattoradoilla, kesäisin asvalttiradoilla, missä sitten satunkin olemaan.
Kuinka usein: Silloin kun en satu ajamaan krossia tai mattaria (n. 50-50 talvisin mattarin kanssa ja kesäisin krossarin kanssa)
Kuinka pitkään ajat yhdellä lataus/tankkauskerralla? 5 min kisaeriä, joskus pari minuuttia pidempään.
Onko autossasi ajon jälkeen paljon huollettavaa? Pysynyt hienosti kasassa.
Oma kommentti autosta: Kestävä, vakaa ja helppo ajaa. Vaikkei olla mitään suuria setup-vinkkejä autoon saatu, niin ollaan löydetty mielestäni todella hyvä vauhti tälle autolle.

Auto: Team Associated RC8.2
Missä ajat: Ulvilan FK-kerhon rc-rata
Kuinka usein: Kesäisin, kun sattuu kerkeemään.
Kuinka pitkään ajat yhdellä lataus/tankkauskerralla? ~5 min tankilla, 45min "finaali" ois tarkoitus reppäistä jossain kohtaa.
Onko autossasi ajon jälkeen paljon huollettavaa? Putsaamista eniten. Muutoin on pysynyt hyvin kasassa.
Oma kommentti autosta: Täysverinen nitrokilpuri, ensimmäinen polttiasuto omasssa tallissa. Toimii pakettisetupilla jo hienosti, ei kaipaa päivitysosia. älitys lyhyehkö Suomen rataolosuhteisiin, mutta on tällä autolla pääsuoran päähän silti tultu parasta kyytiä aika ajoin Ulvilassa.

Jyrki Lehto
ATAK/UA

173
Yleinen keskustelu / Vs: Mitä teit tänään rc- autoosi?
« : 28.07.11 - klo: 07.04 »
Tuli eilen "vähän" putsattua krossaria, kuraiseksi kun ajossa pääsi. Lisäksi iskareihin tuli vaihdettua kirkkaammat öljyt.
Samalla tuli aloitettua radionvaihto-operaatio vaihtamalla krossiin ja turistiin uuden radion vastarit, bindailua odottelemaan.

174
Kiitos Jeppe avustuksesta sunnuntaina ajanoton kanssa, ois menny mulla sormi "takakautta" suuhun jos ois pitäny lähtee ite yrittämään...
Kiitos myös Raision ja Turun väestölle hienosta panoksesta kisoihin meidän kerhomme puolesta.
Kisaa oli ilo seurata, kilpailijatkin toivat siis oman "viihde-kertoimen" mukanaan viikonlopulle, kiitos myös teille.

Vermeiden volyymistä en tiedä, mutta yritin sunnuntaina pitää itse mökää mikrofonin varressa. Ikävää, jos jäi kuulutukset kuulematta, koitetaan ensi kerralla (jos sellainen tulee omalle kohdalle) paremmalla tuurilla ja taidolla. Toivottavasti kuulutukset noin muuten olivat toimivia.
Kukaan ei ole Scotty Ernst syntyessään, paitsi Scotty itse. Kuuluttaja oli siis sunnuntaina ensikertalainen niissä hommissa, pistetään sen piikkiin, jookosta?  :angel:

Iso kiitos kaikille, kahtellaa mitä ens vuodeks keksittäis...

Jyrki Lehto
ATAK/UA

175
Team Losi / Vs: Team Losi Racing 22
« : 06.07.11 - klo: 07.22 »
Noniin, kirjoitellaas taas vähän tarinaa.

Autolla nyt akullisia radalla takana kymmenisen kipaletta. Mitään ei ole särkynyt, joka on erittäin positiivinen asia. Muutoksia olen tehnyt sen verran, että taakse vaihdoin pehmeämmät jouset (1.8 rate).
Renkaina olen käyttänyt sekä JC Rounder/HoleShot että JC Rips/HoleShot yhdistelmää, joista jälkimmäinen mielestäni parempi.

Tuli tilattua ja asennettua Ten-T-truckin iskarin kumisuojat Sabelta. Tuossakin autossa on 12mm iskarit, joten ajattelin josko nuo sopisivät tähänkin autoon. No kelvollisesti ne tuohon menevät, mutta etummaisia voi joutua aika ajoin vähän nostelemaan. Taaemmat näyttivät istuvan oikein hyvin. Osanumero LOSB2905.

Autoon olen ollut kaikinpuolin erittäin tyytyväinen, samoin Saben palvelu on pelannut loistavasti. Ei voi muuta kuin suositella lämpimästi. Ymmärrän, että uuteen autoon ei ihan heti aivan jokaista nippeliä ja nappelia ole varaosina ja toisaalta kauppias on tehnyt voitavansa osien saatavuuden eteen. Viimeksi kun tarkistin niin olihan sinne verkkokaupan saldoihin tullut uusia (isompia) numeroita joidenkin osien perään.

Jyrki Lehto
ATAK/UA

176
Team Losi / Vs: Team Losi Racing 22
« : 18.06.11 - klo: 09.41 »
Lainaus
Muuten meni rakennus mallikkaasti ja vaikuttaa laadukkaalta, mutta takaiskareiden jouset rahnuttavat esijännityksen kierteisiin ikävästi. Sama ongelma oli myös honkkarin takaiskareissa. Onko ehdotuksia mitä pitäsi tehdä?

Kummallista, omassa autossa jouset eivät hankaa. Jousista voisi yrittää raapia väriä pois, eiköhän se mustakin jottai maalia ole... Jos kyseess on tosiaan "ihan inan" rapina.

Jyrki Lehto
ATAK/UA

177
Yleinen keskustelu / Vs: RC Piste
« : 15.06.11 - klo: 07.00 »
Myös omat kokemukset RC-Pisteestä ovat hyviä, myös Tonin aikana tilaukset sujuivat pääsääntöisesti hyvin. Kyllä Ainonkin aikana joskus oli "eioota" hyllyssä, joka sitten seuraavaan tilauspussukkaan saatiin. Näin kävi usein Toninkin kanssa, ihan täysin ilman jotain tavaraa en muista jääneeni.

Ei muuta kuin jaksamisia ja voimia Tonille!

Jyrki Lehto
ATAK/UA

178
Viimeisin auto talliin onpi Team Losi Racingin 22-tuuppikrossari. Samaan laatikkoon mahtui myös varaosia. Nyt tien päällä vielä vähän jousia ja Losin "teamypaita".

Jyrki Lehto
ATAK/UA

179
Team Losi / Vs: Team Losi Racing 22
« : 13.06.11 - klo: 07.01 »
Noniin, ekat akulliset saviradalla takana...

"Vanhan kansan turistikuskin" käteen auto sopi yllättävän kivuttomasti. Koneena oli LRP X12 8.5T, mutta kun kaasukäyrän expan ruuvas -15%:iin niin mutkista alkoi päästä ulos pienemmällä määrällä piruetteja. Auto hyppäsi hienosti ja alusta toimi pakettisetupilla varsin mallikkaasti, mitään en lähtenyt muuttamaan. Mitään osia en saanut rikki, vaikka parit ilmalennot vähän äkkinäisesti päättyivätkin.

Keskimoottorisena autoa oli mukava viedä, saas nähdä tuleeko jossain vaiheessa kokeiltua takamoottorisena.

Jyrki Lehto
ATAK/UA

180
Team Associated / Vs: Team Associated B4 + Kuvat
« : 10.06.11 - klo: 07.08 »
Väittäisin, että kyllä sillä 8.5T koneellakin kerkeää, joissain kohdissa voi olla jopa nopeampi radalla, kuin kireämmät versiot. Tämä on toki kiinni kuskin liipaisinsormen herkkyydestä.

Tämmöinen "vanhan kansan" touring-autoilija ei ainakaan uskalla alkuus laittaa 8.5T konetta kireämpää takatuuppiin, oli auto minkä merkkinen tahansa.

Toki kireämmillä koneilla saa mutkista uloskiihdytykseen paremmin vakautta vääntämällä kaasukäyrää rauhallisemmaksi joko noparista tai radiosta.

Radalle pääsen Losia liikuttamaan vasta sunnuntaina, katsotaan mitkä ovat mietteet sitten.

Jyrki Lehto
ATAK/UA

Sivuja: 1 ... 3 4 5 [6] 7 8 9