Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - JyrkiL

Sivuja: 1 ... 4 5 6 [7] 8 9
181
Team Losi / Vs: Team Losi Racing 22
« : 07.06.11 - klo: 09.00 »
Noniin, Losin tuuppi tuli tuossa "männäviikolla" rakennettua ja laatu yllätti positiivisesti! En ole Losia pitänyt koskaan huonona, mutta tässä autossa oli viety hinta/laatu-suhde mielestäni kokonaan uusin sfääreihin, hintalappu ei kuitenkaan hirvitä, Saben hyllystä poimittuna ainakaan.

Grafiitti/"muovi"osien kovuus oli suuri yllätys, samoin pallokuppien. Kuvittelisi, etteivät ainakaan periksi anna, kestävyystestiä tulossa tulevaisuudessa...

Sähköjen asennuksessa pitää turvautua pieniin kevätjuhlaliikkeisiin, oma SSX TC Spec meni pikkuisella jäähdytyssiilin dremelöinnillä juuri kopan alle, samoin vanhat 4800mAh/40C LRP saddlet ottavat koriin kiinni, pitänee hioa nuo akun nystyrät pois.
Saas nähdä jos JConceptsin korin alla on enemmän tilaa...

Servoksi valikoitui Team XCoren low profile, "9kg/0,07s" sanoo arvot. Jos edes lähellä todellisia, niin pitää olla tyytyväinen. Matalaa servoa tähän autoon pitänee suositella, jotta kyytiin sopii edes hiemankin isommat vastarit.

Autoa oli mukava kasata, ainakin kun on 10 vuotta jo autoja rakentanut. Esim. iskareiden osalta manuaali oli kovin suppea, näytti kyllä missä järjestyksessä sisukalut tulevat, mutta aloittelevammat harrastelijat eivät välttämättä tiedä ilmauksesta mitään, jolloin iskarit jäävät todennäköisesti aivan rimpuloiksi.
Manuaali on muutenkin ehkä hieman suppeampi, mihin olen Assojen ja Tamiyan kanssa tottunut.

Iskarit itsessään olivat mielestäni laatukamaa.

Tämmöisiä ajatuksia itselle jäi autosta, ajokokemuksia odotellessa...

Jyrki Lehto
ATAK/UA

182
Rauman rata poliisilaitoksen vieressä varattu vain 1/10 sähkövermeille.
<Edit> Topicista en tiijä, mutta raumalaisilla on oma voorumi radasta: www.raumrc.net </Edit>
Jyrki Lehto
ATAK/UA

183
Lainaus
Ei muuta kun krossi kainaloon ja paanalle,onko muut teidän pikaliima(atak) joukkueen jäsenet tasamaan kuskeja?

Vastahan me tällä vikolla saatiin koko auto kasaan...
On tää kesäkuu ainakin aika hektinen, Raumallakin ratatalkoot krossiradan osalta ja mitä lie moottoritoria ja venekisaa. Onneks on tota painoa kolmen alipainosen verran niin pystyy jakaantumaan... ;)

Tarttee viimeistään syssymmällä tulla kun koulut alkaa, toki muutoin pitäisi varmaan heinäkuun puolella poiketa Ulvilassa niin syntihän se olisi jos ei krossari tuu mukaan. Koitan toki houkutella kerholaisiakin.

Mää taas puolestani "annan tasoitusta" (lukekaa:opettelen ajamaan) Sakulle ja pudotin vetävät etupyörät pois lisävarustelistalta. Onko seudulla paljonkin takatuuppisähköilijöitä?

Jyrki Lehto
ATAK/UA

184
Yleinen keskustelu / Vs: Korin maalausta
« : 03.06.11 - klo: 15.03 »
No mutta Kuusankosken tuloksista voi päätellä, että kyllä Jaakko vauhtia pitää yllä ;)
Jos se ajaessa onnistuu, niin mikä ettei maalatessa :D

185
Näemmä kymppisähköillä pystyy edelleen kivasti kurvailemaan Ulvilan baanalla... Kerho kiittää, tarttee täs joku kaanis viikonloppu tulla poikkeemaan radan kautta, jos kerran tarkoitus olis Ulvilaan tulla muutenkin. Samperin krossikuume iski heti ku sai autonkin nippuun ;)

Jyrki Lehto
ATAK/UA

186
Tulokset / Vs: Virallinen MM warm up topikki
« : 23.05.11 - klo: 07.40 »
Lainaus
Onkos kellään tietoa mitä autoja A-Finalisteilla oli?
RedRC:stä kun katsoin, niin siellä merkit oli seuravanlaisesti:

Losi
Asso
Kyosho
Tamiya
Asso
Kyosho
Losi
Asso
Durango
Asso

Eli erona vain tuo Maifieldin ajama Asso, Alandin listalla merkitty Losiksi. Ja RedRC:llä "tiesivät", että Neumann ajoi Durangon protolla.

187
Sähköautot / Vs: X Factory X-6 Squared
« : 20.05.11 - klo: 08.51 »
Tämäkin vastaus helpotti kummasti, kiitoksia!

Jyrki Lehto
ATAK/UA

188
Sähköautot / Vs: X Factory X-6 Squared
« : 19.05.11 - klo: 18.03 »
Terve!

Oma X-6 on vielä tuloillaan "tuolla jossain", mutta noista eturenkaista on itselle noussut mieleen kysyttävää.
Millaisia eri kuviot ovat ajo-ominaisuuksiltaan? Groovy - Rounder - Rips akselilla kun mennään, niin millaisiin olosuhteisiin kannattaisi harkita mitäkin pyörää?

Ei tässä mitään kisaa olla lähdössä ajamaan, mutta olisihan se kiva aloittaa oikealta hehtaarilta tuo tuuppikrossin ajaminen. Ja on se mukavaa harrastaa vähän vauhdikkaamminkin, vaikkei kilpailisikaan.

Jyrki Lehto
ATAK/UA

189
Team C / Vs: TeamC TC02 / Ansmann X2 krossarit
« : 15.05.11 - klo: 20.51 »
Lainaus
Kertokaas nyt tietämättömälle.

Mitä (käytännön) eroa on big bore iskareilla ja näiden autojen mukana tuleville?
Käyttääkö niitä kukaan? (50€/pari )

Big boret ovat halkaisijaltaan suuremmat, kuin perusiskarit. Kaikkia nesteen dynamiikan ja statiikan kursseja en ole käynyt, mutta noilla saadaan suuremman öljymäärän takia "smoothimpi" ja yleisesti paremmin toimiva iskunvaimennus.

Sanoisin noiden iskareiden olevan hintansa väärti, sillä ei perusiskarit kokonaisena sarjana kaikkine osineen ole mihinkään autoon kovin edullisia.

190
Team Associated / Vs: Team Associated B44+kuvat
« : 12.05.11 - klo: 18.40 »
Passaa komiasti.

JLe

191
Team Associated / Vs: Team Associated B44+kuvat
« : 12.05.11 - klo: 07.09 »
Villi muistikuva noista 540-kokoisista moottoreista olisi, että akselin paksuus on 3,17 mm. Merkistä riippumatta.

192
2WD krossari on kyllä hyvä menopeli. Ja mikäli kisoja alkaa kiertää, niin myöskin varmaan opettavaisimpia sähköluokkia.

Saatavuustilanne osien suhteen tällä hetkellä lienee hyvä X Factoryn X-6 sq, Shumacherin Cougariin ja Asson B4.1 (Medasec) sekä Tamiyan TRF201 (Racing Factory).

Näistä "uudemmista" tulokkaista (Ansmannit, Team C yms) en mene mitään sanomaan, koska en tiedä eikä ole kokemusta. Se vähä, mitä olen seurannut ko. merkkejä, kertoisi kyllä hyvää...

Edit: Unohtui tuo "lähes paikallinen" putiikki Sabe listalta Losin 22 - krossarin osalta. Veikkaisin aiempien kokemusten osalta osia ja autoja löytyvän kesän mittaan.

Toivottavasti en ole kauheasti pielessä.

Jyrki Lehto
ATAK/UA

193
Team Associated / Vs: Team Associated T4 + kuvat
« : 02.05.11 - klo: 19.24 »
Lainaus
Mitä tuo johtojen ympärillä oleva tuubi on ja mistä sitä saa ?

Elfasta löytyy, taisi olla nimikkeellä "kaapelin suojapunos" tai jokin vastaava. Toimii erittäin hyvin servon ja noparin yms vastarille tulevien johtojen siistiin niputtamiseen, ja mikä ettei myös moottorikaapeleiden niputukseen kuvien osoittamalla tavalla.

Jyrki Lehto
ATAK/UA

194
Sähköautot / Vs: Rc18b2/t2 Team associated
« : 30.03.11 - klo: 15.34 »
Nappularenkaat (Holeshot yms muut "pienipiikkiset") tuntuvat kuluvan savellakin hätäsesti, saati sitten asvaltilla. Juurikin jokin kuvio/sliksirenkas on parempi asvaltille, ei mitään nappuloita.

195
Lainaus
Millaisella aikataululla sun tarttis saada ilmottautuneita?

Vieläkö sää oot meidän ilona tulevana suvena vai joko susta on ingenjööri tehty,meinaan vaan et tehdään isompia hyppyreitä,ni saat autos nopeemmin rikki

Ei ny sentäs näin nopeesti ingenjööriä, valmiista puhumattakaan ; )
Tarkoitus olis kyllä krossin pariin palata "kevväämmällä", vielä kun vaan auto jostain löytyisi :D
Joten täältä suunnalta olisi yksi sähkösuttaaja kovasti tulossa ajamaan!

Ilmoittautumisiin... Paha mennä sanomaan kun olen vaan "isojen poikien" sanansaattajana, mutta eeiköhän tässä ny aikaa tosiaan ole ihan reilusti. Arska saa tulla korjaamaan, hän asiasta enempi tietää...

Jyrki Lehto
ATAK/UA

196
Tervehdys täältä "ulkomailta"!

Länsi-Suomen rc-autoilijoiden (TUA, ATAK/UA, Rauman seudun RC, Ulvilan FK-kerho) olisi tarkoitus järjestää bussikyyti Vaasaan 24.7. "isoohin kisoohin" kattelemaan että mitenkäs sitä krossia pitäisi ajaa.

Esittäisin näinollen alustavaa kyselyä, löytyisikö bussikyytiin lähtijöitä myös Ulvilan suunnasta? Kasitietä kun körötetään niin jos esimerkiksi Porista noukittaisiin teidän kerholaisia kyytiin?

Tähän voisi vastailla mikäli kiinnostusta yhteiselle kimppakyydille löytyy. Mahdollisista ja mahdottomista kustannuksista ei vielä tietoa.

Terveisin

Jyrki Lehto
ATAK/UA

197
Team Associated / Vs: Team Associated SC10 4x4
« : 05.02.11 - klo: 17.50 »
Lainaus
One-way keulilla on kyllä vähän erikoinen ratkaisu mun mielestä, no kai se riittää että pelkät takarenkaat jarruttaa

"Raamatun luomiskertomuksen aikoihin" (n. 10-5 vuotta sitten) stanuturistia ajettiin vallan one-wayllä, itse muistan ajaneeni 8.5-lankaisella hiilettömällä prostock-luokassakin vielä. Onewayn idea on enemmänkin että jarruja ei käytetä, päästetään vaan kaasusta.

198
Team Associated / Vs: Team Associated B4 + Kuvat
« : 05.02.11 - klo: 11.35 »
Lainaus
Saako Suomesta enää Asson B4?

Tähän voinen vastata. RC-Pisteen Toni puheli tuossa muutama viikko takaperin, että ottaa kyllä Asson krossareita hyllyyn, mutta keväämmällä kun krossikausi "oikeasti" alkaa. B4.1FT ainakin tulossa hyllyyn, kuten myös nelikko B44.1FT

199
Kyllä kuuskennoisilla nimheillä on ajettu kovaa ennenkin. (Eihän Lipoja ole vielä "kauaa" ollutkaan...) Erohan 2-cell Lipolla ja 6-cell NiMhissä on vain paino, jännite on kutakuinkin sama. No okei 0,2 volttia Lipon eduksi, mutta kuitenkin...

200
Yleinen keskustelu / Vs: Teidän autonne kautta aikojen?
« : 13.01.11 - klo: 20.22 »
Jouluna 2000 löytyi joululahjojen seasta Team Associated TC3 Racer malli ja siitä alkaen...

-Team Associated TC3 FT (3kpl)
-Team Associated TC4 Team ja FT
-Team Associated B3 FT
-Team Associated 12L4
-JConcepts BJ4 Worlds
-Tamiya TRF415 Marc Rheinhard
-Team Associated TC5 FT
-Team Associated 12R5 ja 12R5.1

Tulossa olisi vielä Asson TC6, jahka ameritikaan maalla tekevät kittejä niin että Suomenkin kaupan hyllyllä niitä olisi...

201
Vuosi oli 2000 kun "joulupukki toi" Asson TC3 Racerin. Siitä eteenpäin ajettu touringia pääsääntöiesti, mutta sähkökrossin puolelle, sekä ovikiiloihin on myös "sekaannuttu".

202
Sähköautot / Vs: Kyosho TF-5 sähkötouring
« : 06.01.11 - klo: 09.36 »
Kone on tarkoitettu crawleriin, jossa ei ajeta nopeasti...

Moottoreissa, niin harjattomissa kuin harjallisissa, pätee sääntö: vähemmän käämikierroksia -> enemmän tehoa.

TSS-10 eli stanuluokassa ajettiin aikanaan 27-lankaisilla hiilikoneilla. Esittelemäsi kone on 55-lankainen, eli huimasti tehottomampi. Suosittelisin aloittamaan joko jostain 27-lankaisesta, tai ehkä jopa hieman kireämmästä.

203
Sähköautot / Vs: Rc18b2/t2 Team associated
« : 05.01.11 - klo: 18.06 »
Kun jonaan päivänä  noi kuuladiffit kotiutuu , niin tarviiko niihin laittaa mitään öljyjä :huh: ??
Ja minkä jäykkyistä kannatais laittaa ?

Ei niinkään öljyä, mutta diffikuuliin (rattaan kehällä) asson valkoista "Stealth"-diffirasvaa ja painelaakerin kuuliin (diffin ulostulon sisällä) asson mustaa Black Grease-rasvaa.
Kommentteja olen kuullut, että Asson diffirasvat olisivat "the" rasvat markkinoilla, ainakin olen omat diffit saanut niillä toimimaan moitteetta...

204
Sähköautot / Vs: Kyosho TF-5 sähkötouring
« : 04.01.11 - klo: 14.27 »
Lainaus
moi! voisitteko kertoa että kestääkö auto 11,1V 3 kennosta lipoo? aattelin et sais aika hyvän akun. entäs millanen virimoottori siihen sopii ilman että noparia pitäis vaihtaa?

Auto varmaan "kestää" kolmikennoisen lipon, mahtumisesta siinä kohtaa vain kysymys. Mutta "perinteisesti" touringia on ajettu vain kaksikennoisilla lipoilla, joita itsekin suosittelen käytettäväksi. Näilläkin tehoja löytyy jo riittävästi, ajoaikaa ainakin sisäradoilla yleisesti virimoottoreillakin miltei kymmenen minuuttia. Toki koneen lämmöt ovat asia, joka tässä kohtaa ennemmin "katkaisee ajot", kuin akun puutuminen.

Moottorirajoitusta en osaa sanoa, kun en ko. automerkin rtr-noparista tiedä mitään...

Jyrki Lehto
ATAK/UA

205
Keskustelua kaupankäynnistä / Vs: RC Piste
« : 31.12.10 - klo: 20.18 »
Täällä vain myös hyviä kokemuksia 10 vuoden ajalta. Niin Similöiden kuin Toninkin aikana on osat sekä tekninen tuki toimineet hyvin. Tonille voitaneen antaa hieman anteeksi mahdollisia venymisiä aikataulussa, kun pitää Pistettä pystyssä "sivutyönä" ollen päivisin töissä muualla.

206
Kiitoksia paikallisväestölle toimivista järjestelyistä. "Virinopeudella" etenevässä aikataulussa pysyttiin hienosti! Oma ajo, sekä auto oli ihan mitä sattui, onneksi viimeisessä finaalissa oli jo "hehtaarilla"...

Kiitoksia kanssakilpailijoille myös, osasitte ohittaa hienosti :D

Jyrki Lehto
ATAK/UA

207
Minä ja Make ollaan paikalla molempina päivinä, muista en tiijä.

208
Vaan Jeppe, eikös C12 ajeta kutsun mukaan perjantaina?

209
Sähköautot / Vs: Rc18b2/t2 Team associated
« : 26.12.10 - klo: 20.22 »
Juu isompi spur -> lyhyempi välitys -> viileämpi kone.

Ainakin näin se on tähän asti toiminut... :D

Mutta toki se siili on hyvä kapistus, ainakin itse isommilla Assoilla ajaneena voin kehua (krossissa eritoten kun kopassa ei hirviästi "liikaa" ilma kierrä...)

210
Terve!

Radalla tuli käytyä, ja ajettuakin tuli siihen pisteeseen asti kunnes etutukivasrret varaosalaatikossa oli "eioo"-tasolla.

Syksy taittui krossin parissa varsin rattoisasti ja rata on ollut aivan upea. Pisteet Ulvilaan! Krossariin panostaminen vaan alkaa hiipumaan nyt ja kun varaosatkin loppuvat ja sisäkausi lähestyy, niin minä menen vilukissana sisäratoja tahkomaan.

Kiitoksia Ulvilan väelle tästä syksystä, katsotaan mitä uusia jekkuja keksin ensi kevääksi  :wink:

Terveisin
Jyrki Lehto
ATAK/UA

Sivuja: 1 ... 4 5 6 [7] 8 9