Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - JyrkiL

Sivuja: 1 ... 5 6 7 [8] 9
211
Juu, radalla olisi veneellä edennyt paremmin. Parempi keli ensi kerralla.

212
Terve taas!

Olisiko tänään ketään liikkeellä radan suunnalla? Vai sataako/satoiko Ulvilassa hirveästi päivällä? Tekun nurkissa tuli vain pikainen kuuro, joten ajattelin että voisi sähkövispilääkin uskaltaa ulkoiluttaa...


Jyrki Lehto

213
Lainaus
tänään taas kerkeäis iltasemmalle radalle päin

Komppaan, tämä alkuviikko on suotuisampi minullekkin. "Normaalin työajan" jälkeen kuitenkin? Neljän viiden hujakoissa radalla, anyone?

214
Lainaus
Oman käsityksen mukaan keskiviikko ja sunnuntai on aikalailla sellaisia päiviä että on porukkaa ollut:)

Kiitoksia! Keskiviikkona koulu vie kyllä aikaa iltakuuteen asti, mutta jos siellä vain on "pimeää pelkäämättömiä" ajajia, niin ehkä vielä ehtii mukaan?

T: Jyrki Lehto

215
Tervehdys Tekunkorvesta!

Piti jo kesällä kaivaa krossikamat auton taakse, ja tulla tyypittämään tuota Ulvilan rataa, mutta ei sitten mahdollisuudet auenneetkaan halutulla tavalla. No nyt on koulunkäynti aloitettu Porissa ja iltaisin tämmöinen ahkera opiskelija saa läksyt tehtyä, niin olis kiva vähän pyöräyttää krossaria radalla. Olisi siis 1kpl 1/10 nelkku auton takana. Onko jotain kiinteetä päivää viikossa, jolloin ihmiset tuppaa radalle, vai pitääkö käydä täältä urkkimassa että "joko joko"?

T: Jyrki Lehto
   Autotehtaan Autokerho/UA

216
Sähköautot / Vs: Team Associated Tc6
« : 31.08.10 - klo: 08.19 »
Lainaus
Uutta:
-Pohjalevy
-Koko painopiste on siirretty keskemmälle ja matalammalle.
-Etugeometriaa on muutettu
-Uudet iskarit
-Iskaritorneissa edessä 6 säätökulmaa ja takana 7.
-Ylädekkiä muutettu
-Kaikki bulkit samanlaisia. Eli yksi riittää varaosaksi.

Lisäksi Asson sivujen mukaan "Optional Parts needed"-listalla oli myös "Silicone Diff Fluid" oten voidaan heittää villi arvaus, että autoon olisi ilmaantumassa ratasdiffi.

Tämä siis näkyi alkuperäisessa "Press releasessa", sitä ei kyllä enää näkynyt uusilla Asson sivuilla. Ja kuvista päätellen autossa on kuuladiffit paikoillaan.

No eiköhän se uusi kiesi sieltä Amerikan mantereelta tännekin saada, vielä on hyvin aikaa harjoitella sitä kaunista kirjettään joulupukille  :grin:

217
Vapaa keskustelu / Vs: Miten aloitit RC harrastuksen?
« : 11.03.10 - klo: 15.52 »
Vuonna 2000 käytiin isän kanssa Seinäjoella katsomassa kun "isot pojat" ajoi kilpaa pienillä autoilla. Seuraavana jouluna oli Joulupukki "unohtanut" meidän oven taakse Asson TC3 Racer-auton sähköineen päivineen. Siinä sitten välipäivät sujuikin rattoisasti rakennellessa ja 2001 alussa päästiin tekemään "kunnon" mattoratakin.

218
Sähköautot / Vs: Team Associated Tc5
« : 05.02.10 - klo: 07.59 »
Lainaus
Onko porukalla ollut ongelmia Asson kanssa ? Ainakin monesti törmää nuihin tweakki ongelmiin yms. Oma auto on kyllä suora mutta itseäni harmittaa auton osien maanantaiversiot. Niitä on valitettavn paljon liikkeellä. Mitä jippoja kannattaa siis autoon käyttää jotta se saadaan oikesti hyväksi ja kilpailukykyiseksi ?

Ei ole ollut murheita, edes noilla "ei näillä pysty ajamaan"-xenoneilla. Omassa TC5:ssä osat olleet aina hyvin istuvia. Kyseessä on ensimmäisiä Suomeen tuotuja vitosia, toki ei siinä enää niitä orkkisosia juurikaan ole... Ne seinät...   :roll:

Jos puhutaan kilpailukykyisistä säädöistä, niin Pisteen sivun setupeistä on hyvä lähteä, mikäli ajaa xenoneilla. Sorexseilla toimii hyvin rubber specin tehdassetup.

Moottoripukkia voi siirtää bulkin kanssa samaan linjaan, jos haluaa. Raision Stanukunkkukisoissa tosin Latvion Toni totesi: "Me ollaan saatu auto toimimaan paremmin moottori ulkona" eli ei se mikään välttämättömyys ole. Pitkiä linkkejä tosin suosittelevat kaikki. Niistä en osaa omia kokemuksia sanoa, sillä ovat "tien päällä".

Jotkut sanovat että Assolla ei tarvii ajaa, mutta olen vastannu että ei tarviikkaan, mä HALUAN ajaa sillä  :laugh:

219
Treenipäivistä ja kisoista selvittiin kunnialla, kiitos siitä järjestävälle porukalle. Rata oli profiililtaan ok, ehkä hieman kapoinen "täydelle patteristolle" (8-10 autoa radalla).

Samalla tuli C-12-autoiluun aivan uutta näkemystä, ja pääsi "tyypittämään" ksenoneita renkaina, valoiksi en sellaisia meinannut (ainakaan rc-autoon) laittaa. Touring-autokin löysi oikein hyvän setupin, kuski vain ei osannut ajaa sitä.

Onnittelut kaikille luokkien, sekä myös itsensä voittaneille kuskeille.

Jyrki Lehto
ATAK/UA

220
Team Associated / Vs: Team Associated B44+kuvat
« : 21.09.09 - klo: 08.12 »
Lainaus
Meneekö B44 vanteen BJ4?
Lainaus
B44 vanteissa on hexi hieman syvempi, joten voi vaatia jonkun pari shimmiä väliin.
TAI jos haluaa tehdä "suuren" taloudellisen uhrauksen (7.00€ RC-Pisteellä näkyi olevan hinta) niin hankkii B44:n hexit, sillä sitä uraa hexissä on jyrsitty myös syvemmäksi, joten sopivat heittämällä kyytiin.

221
Team Associated / Vs: Team Associated B4 + Kuvat
« : 24.07.09 - klo: 17.09 »
Lainaus
Mikä olisi hyvä eturengas Bneloseen. Takana Holeshotti.


Riippuu kovasti pinnasta, jolla ajetaan, mutta nuo B4:n perus laipparenkaat ovat mielestäni se ratkaisu numero 1. Omat kokemukset 2wd-autoista on se, että laipparengasta eteen suurimmassa osasta tapauksia. Mikäli laipparengas ei miellytä, niin nappulatyylisiä eturenkaita löytyy esim holeshot ja insiside job. ovat molemmat periaatteessa 4wd-renkaita, mutta varmaankin saa sovitettua myös 2wd-vanteelle? Asiasta tietävät valaiskoon lisää.

222
Sähköautot / Vs: Asso Talk
« : 02.05.09 - klo: 10.23 »
Lainaus
sopiiko AE B44 hexit JC BJ4:ään?

Sopivat heittämällä, se heksin kiinnitystapin ura on jyrsitty myös yhtälailla syvemmäksi, kun heksiin on tullut lisää paksuutta. Eli tämän "modauksen" jälkeen Assonkin vanteet sopivat JC:hen.

223
Team Associated / Vs: Team Associated B4 + Kuvat
« : 11.03.09 - klo: 17.52 »
BJ4:ssä on asson iskarit ja ovat toimineet hyvin. Pari kesää ajettu ja vain öljyjä vaihdettu tuoreempaan, kun vanha on alkanut olla värisävyltään lähempänä harmaata/mustaa kuin sitä alkuperäistä läpibäkyvää. En ole vielä mitään huoltoja tehnyt, saas nähdä jos ennen kesää pitäisi huoltaa jos mielii kisoissa käydä. Kuten jossain muistan lukeneeni: markkinoiden parhaat iskarit, kunhan kasaa huolella.

224
Tulokset / Vs: LRP Touring Car Masters 2009
« : 06.03.09 - klo: 20.55 »
Varoitus Graversenistä on aiheellinen: Jätkä lyö naulan kengän kantapäästä lattiaan ja toivoo että se pitää häntä lauteilla. Sohaisee antennilla jos on edessä, toisaalta nykyisillä 2,4GHz vehkeillä voi olla hankalaa...  :grin:

225
Vapaa keskustelu / Vs: Millä 1:1 autolla ajelette ?
« : 27.01.09 - klo: 19.30 »
VW Golf IV 3d -99
ajettu piirun verran alle 82tkm
1.4 litranen "kierroskone", kulkee tarpeeksi näin nuorelle kuljettajalle (lue: kortin säilyvyys omassa hallussa hyvä)

226
Sähköautot / Vs: Asso Talk
« : 15.01.09 - klo: 17.50 »
Kerropas kun tuota TC5 on just R ja oliko toinen F malli ( en muista tarkkaan), että mitkä ovat autojen erot?

R on kumirenkaille ja F on foameile.
[/quote]

Eli R-mallissa on mukana ITF-pohjalevy ja top-deck (löysemmät => enemmän pitoa) ja ns. "pehmeät" tukivarret, hubit, ohjauspalat ja caster-palat. Foamimallissa taas jäykempi alusta ja top-deck sekä kovemmasta materiaalista tehdyt edellämainitut osat. Siksi foamissa kovemmat osat, kun kovalla pidolla mennään kovempaa kyytiä, niin osiin kohdistuu suuremmat rasitukset. Tietysti eri paketeissa tulee erijäykkyiset jouset ja iskarinöljyt myöskin vastaamaan renkaiden pito-ominaisuuksia.

227
Sähköautot / Vs: Asso Talk
« : 15.01.09 - klo: 12.04 »
Onkos täällä porukalla TC5 autoa ? Itse ajan TC4:lla mutta kerhossamme on tekeillä TC5 auto. Ja mitä nyt olen sen rakentamista ohjannut niin täytyy sanoa että kyseessä on erittäin hyvä kapistus. Kerhomme on Factory Teamin joten hiilikuitua ja alumiinia on kyllä. Erittäin kilpailukykyinen auto on siis kyseessä.

Oma TC5 on niitä ensimmäisiä Ainon maahantuomia, eli puolitoista vuotta on ajettu ko. pirssillä ja toimiva pelihän tuo on. Suosittelen, että alkusetuppina käytetään tuon TC5R:n eli ns. Rubber Specin paketti setuppia. Siitä sitten hieman pidosta riippuen erijäykkyisiä jousia tai iskarin öljyjä. Pitäisi vielä testata enemmän ilman takakallistuksenvakaajaa, mutta kyllä auto sen kanssakin toimii.

228
Tulokset / Vs: LRSK II: Tulokset ja jälkilöylyt
« : 29.12.08 - klo: 19.18 »
Kiitoksia tosiaankin järkkääjille ja jokaselle kilpailijalle. Fiilis oli rento, ei ollu "pipa kireellä" kenelläkään radan puolella. Treeneissä kaluston kanssa oli iha pientä probleemia mutta kisat sujuikin sitte ihan eri meiningillä.

+++18w
+++teoriakoe laakista läpi
+oma ajo (ekaa kertaa virillä matolla, vaikka mylly olikin 'vain' 5.5 kiekkanen sintrattu)
+rataprofiili
+puffetti
+/-pizza (oli iso, ehkä liikaakin...)
-neljä päivää hauskuutta on melko vähän

229
Sähköautot / Vs: Asso Talk
« : 22.09.08 - klo: 19.47 »
Ite olen ajanut 5.5 LRP:llä sintratulla roottorilla varustettuna ja kyllä tuota kyytiä löytyy ihan kiitettävästi. Ainoa lainatakseni Vaasan EM-kisoissa: "Meinattiin myydä kaikki tehokoneet pois mut ei oo kelvannu, hitaammat meni heti kättelyssä."

230
Sähköautot / Vs: Asso Talk
« : 06.09.08 - klo: 19.12 »
Ensi kaudesta en tiedä mutta ainakin tähän mennessä lipoilla ei ole ollut asiaa kisoihin. Kisalaillisia hiilettömiä nopareita mm. LRP Spheret ja Novakin GTB:t. Noita jengit varmaankin eniten käyttää. Molemmat vallan toimivia ja ns. "maanantaimallin" eli heti savut ulos päästävän mallin saaminen on yhtä todennäköistä kuin lottovoiton saaminen, ellei harvinaisempaa. (Ei ainakaan omia ole hajonnut *koputtaa puuta*)

231
Tulokset / Vs: Laukaan tulokset
« : 22.04.08 - klo: 07.28 »
Kiitokset Laukaan väelle hienoista kisoista. Kahviossa palvelu oli kiitettävää, kuin myös sapuska. Seppo kuulutti kuten totutusti: parempaa saa hakea. Rata oli, kuten jo mainittu, erinomainen. Osui ainakin omaan hanskaan, ja Assokin toimi Ollin sanojen mukaan ajatuksen lailla, vielä kun kuski saisi pidettyä ajatukset kasassa.  :wink:

Kiitokset kisajärjestäjille ja kanssakilpailijoille mukavasta mattokaudesta, sekä onnittelut kilpailun voittajille.

232
Sähköautot / Vs: Asso Talk
« : 16.04.08 - klo: 07.06 »
Noissa LRP:n säätimissä oli alkuaikoina hieman sitä "kestävyysongelmaa", vaikka eihän meilläkään ole hajonnut "itsestään" yhtään Lurppia ja aloitettiin niillä ajaminen ekalla Sphere competitionilla. Muistaa vaan kytkeä kaapelit oikeinpäin akkuun kiinni niin eivät hajoa sitten muutenkaan (kokemuksen syvä rintaääni). Eli ei niissä LRP:n säätimissäkään mitään vikaa ole. Maanantaimalleja löytyy varmasti jokaisesta merkistä, mutta semmoisen saa käsiinsä harvemmin kuin lottovoiton.

233
Kotiin on selvitty kisoista ja koulustakin joten aika laittaa kehuja täältä "etelästä". Kisat olivat järjestetyt osaavasti ja menivät läpi minusta täysin kitkattomasti. Jussi oli kilpailuja ajaneena erittäin tarkka kierroksella ahittavien osalta. Kilpailijahan tietää, kuinka paljon harmittaa kun oma kisa menee metsään kun kierroksella ohitettava töppäilee ja omat osat paukkuu. Muutenkin tuomarointi oli mielestäni erittäin hyvin toimiva. Rata oli myös oikein mukava ajaa. Vielä iso kiitos järjestäjille ja kanssakisailijoille.

Jyrki Lehto

234
RC-kerhot ja -radat / Vs: Laitilan rata
« : 31.01.08 - klo: 17.07 »
Laitilassa en tiedä touringradan olemassaolosta, mutta Uudessakaupungissa kyllä löytyy "pikkanen" asvalttibaana ja pikkanen mattobaana torsteille. Sunnuntaisin klo 15-18 Autotehtaan harrastetalolla mattorata ja asvalttirata löytyy Autotehtaan liukkaankelin harjoitteluradan yhteydestä (rata ei öljytty, sorry drifters)

235
Kiitokset kaikille järjestäjille ja kilpailuun osallistuneille. Lauantain profiili oli todella tekninen, vaikea suorastaan. Opittiin siellä kuitenkin taas hiukan "ajamisen perusteita" ja hauskaa oli hela dagen. Sunnuntain profiili oli puolestaan helpompi ja nopeampi ja hymykuopat painautui jo takaraivoa vasten. Kilvanajo oli rehtiä porotokan puolella, kontakteiltahan ei voi välttyä, mutta pitäähän sitä pakkaa sekoittaa, jotta korttipeli menee jännäksi  :grin:

Hymykuoppia lähdettiin kasvattamaan, tavoite saavutettiin ja se pipo jäi kotiin ja remmit ei kiristäny pääkoppaa muutenkaan, kiitokset vielä kaikille

236
Sähköautot / Vs: Asso Talk
« : 17.07.07 - klo: 09.59 »
TC5 setuppeja löytyy asson omilta sivuilta. Sieltä löytyy mm. Juhon LRP Mastersin setup, sekä asvaltille löytyy esim. Tommi Torikan setup Reedy Racesta. Osoite on siis  http://www.rc10.com/racerhub/setup/0setups_tc5.htm

237
Tulokset / Ylistaron jälkipelit
« : 26.02.07 - klo: 18.37 »
Omalla kohdalla kisat menivät paremmin kuin osasin odottaa. Autokin pysyi kasassa joka lähdössä niin arvokkaita kisakilometrejä ei valunut hukkaan.
  Suuret kiitokset järjestäjille hienosta suorituksesta. Rata oli kalustoystävällinen, jotenkin kaksijakoinen. Toinen pää nopea ja toinen hieman hitaampi. Mollat olivat hieman lepsuja, mutta kyllä nekin auton sai kovassa vauhdissa kääntymään tai irti radasta.
  Minusta tässä kisassa "raadoista" huudeltiin kiitettävän usein ja lujaa. Kaikkia lähtöjä en tietenkään nähnyt, mutta kuitenkin. Ja ei niitä kaikkia ehdi huutamaan kun napsahtaa jo.


Kiitokset vielä kerran EPUA:n köörille.

238
Yleinen keskustelu / Ajotapahtuma Lounais-Suomessa
« : 16.12.06 - klo: 18.33 »
Ajotapahtuma Kalannin koulussa

Autotehtaan Autokerho/Urheiluautoilijat tarjoaa kaikille halukkaille kaksipäiväisen ajotapahtuman
 Kalannin koululla 27. ja 28.12 klo 10-20 molempina päivinä.
 Ottakaa henkilökohtaiset ponderit mukaan, sillä Turun pojat voivat ottaa ajanottovehkeitä paikalle, niin saadan aikojakin.
 Omat pöydät, tuolit ja jatkojohdot mukaan.
 Tilaisuus on siis maksuton
 Ajo-ohjetta voi kysyä Arto Lehdolta: puh. 0405960666.

Tervetuloa

239
Vapaa keskustelu / MATTI NEIROLA in memoriam
« : 21.10.06 - klo: 00.09 »
Lämmin osanotto perheeni ja Autotehtaan Autokerhon/Urheiluautoilijoiden puolesta

- Jyrki Lehto

240
Vapaa keskustelu / Need For Speed: Underground 2
« : 05.08.05 - klo: 13.11 »
Honda Civic Ja Acura on vaan pelin jenkki versiossa. Euroversiossa on Peugeot 106 ja Vauxhall Corsa. Ja sitten kysy,ys tähän väliin: Mikä on korkein Drifting-arvosana (Good drift, Great Drift jne.) ja millä autolla olette sen saaneet? Itse olen saanut Drift Kingin (100 000 pointsii) ainakin A3:lla ja Skylinellä.

Sivuja: 1 ... 5 6 7 [8] 9