Kirjoittaja Aihe: Ärsyttäää, harmittaa, vehjettää - avautumiskeskustelu  (Luettu 727604 kertaa)

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa JiiVee

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Ärsyttäää, harmittaa, vehjettää - avautumiskeskustelu
« Vastaus #2010 : 19.02.14 - klo: 15.47 »
V***u mitä p**kaa nuo klipon käyttämät hondan moottorit on käynnistyvyydeltään "talven" jälkeen.

Tänään töissä meni puolitoista tuntia saada yks s****nan honda käyntiin, kun esim brigsit lähtee viimeistään kolmannella nykäisyllä.

Ei auttanut hondassa uus tulppa (kastelee tulpan) eikä uuden bensat, vaan se on "startattava" niin kauan että käynnistyy, välillä ryypyn kanssa ja välillä ilman ryyppyä.
pöö

Poissa iceracer

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Ärsyttäää, harmittaa, vehjettää - avautumiskeskustelu
« Vastaus #2011 : 19.02.14 - klo: 16.05 »
V***u mitä p**kaa nuo klipon käyttämät hondan moottorit on käynnistyvyydeltään "talven" jälkeen.

Tänään töissä meni puolitoista tuntia saada yks s****nan honda käyntiin, kun esim brigsit lähtee viimeistään kolmannella nykäisyllä.

Ei auttanut hondassa uus tulppa (kastelee tulpan) eikä uuden bensat, vaan se on "startattava" niin kauan että käynnistyy, välillä ryypyn kanssa ja välillä ilman ryyppyä.

Joo siellä hondan kaasarissa on tosi pienet kanavat tyhjäkäyntipuolella.
Ihan ohuella rautalangalla saat sieltä kanavista patskan pois.
Kantsii syksyllä laittaa pensan sekaan stapilisointiainetta ja pyörittää pensahana kiinni kaasari tyhjäksi.
VD12

Poissa JiiVee

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Ärsyttäää, harmittaa, vehjettää - avautumiskeskustelu
« Vastaus #2012 : 19.02.14 - klo: 16.33 »
No ei se kyllä mikään bensansaanti ongelma ollut kun aika hyvin tulpan kasteli, ja eikä se bensojen vaihtaminen tuoreeseen auttanut, eikä myöskään uus tulppa, aikansa kun jaksoi nykiä niin lähti käyntiin.
pöö

Poissa Zeipii

  • KUArc
    • Profiili
Vs: Ärsyttäää, harmittaa, vehjettää - avautumiskeskustelu
« Vastaus #2013 : 20.02.14 - klo: 00.03 »
No ei se kyllä mikään bensansaanti ongelma ollut kun aika hyvin tulpan kasteli, ja eikä se bensojen vaihtaminen tuoreeseen auttanut, eikä myöskään uus tulppa, aikansa kun jaksoi nykiä niin lähti käyntiin.

Ens kerralla sitten startti pilottia  :laugh:

Poissa JiiVee

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Ärsyttäää, harmittaa, vehjettää - avautumiskeskustelu
« Vastaus #2014 : 20.02.14 - klo: 19.03 »
No ei se kyllä mikään bensansaanti ongelma ollut kun aika hyvin tulpan kasteli, ja eikä se bensojen vaihtaminen tuoreeseen auttanut, eikä myöskään uus tulppa, aikansa kun jaksoi nykiä niin lähti käyntiin.

Ens kerralla sitten startti pilottia  :laugh:

En viitti tuolla tökötillä koneita paskoa. (kun ei ole omia vaan kaupungin)
pöö

Poissa el_guido

  • Lahden Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Ärsyttäää, harmittaa, vehjettää - avautumiskeskustelu
« Vastaus #2015 : 21.02.14 - klo: 17.48 »
ruotti puotti suomen pronssi otteluun :(
Team associated B6.2D

Poissa Pazuu

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Ärsyttäää, harmittaa, vehjettää - avautumiskeskustelu
« Vastaus #2016 : 23.02.14 - klo: 10.12 »
2 viikkoa taisteltu ohjaimen signaalin katkomisen vuoksi, ohjaimeen ja vastariin vaihdettu uudet antennit ja ongelma sen kuin pysyy  :angry:
1/5 FG "Bobby Car" Monster Truck 2WD
1/4 FG Volvo Marder Rallycross

Poissa tulijyrä

  • KUArc
    • Profiili
Vs: Ärsyttäää, harmittaa, vehjettää - avautumiskeskustelu
« Vastaus #2017 : 23.02.14 - klo: 19.25 »
Asson moottori leikkasi eilen kiinni, sain sen toimimaan, ei toimi kunnolla enää.  :angry:
8.2E-Tron. *ajossa taas*

Poissa JiiVee

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Ärsyttäää, harmittaa, vehjettää - avautumiskeskustelu
« Vastaus #2018 : 27.02.14 - klo: 22.11 »
Voi v**un v**un v**tu, kun on vaikeaa löytää perässäjuostavaan ruohonleikkuriin kampiakselille tuleva hihnapyörä.

Jenkeistä toki löytyisi, mutta kun ryöstöä ne toimituskulut, niin ei jatkoo. Plussana toki, että minun tuurilla jää 34242% varmuudella tulliin.
pöö

Poissa Pro-coarseRc

  • Äänekosken Pienoisautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Ärsyttäää, harmittaa, vehjettää - avautumiskeskustelu
« Vastaus #2019 : 27.02.14 - klo: 23.41 »
RRoD taas ja takuu umpeutunut  :angry: . Noh, onneksi on muitakin harrastuksia...
9 traxxasia + 12 muuta ja tankki.

Poissa OV

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Ärsyttäää, harmittaa, vehjettää - avautumiskeskustelu
« Vastaus #2020 : 04.03.14 - klo: 17.29 »
Matkapuhelinetu.

Luurista ei yhteisymmärrystä työnantajan kanssa. Ok pidän oman Note 3:sen. Seuraavaksi tässä on sitten mobiililaajakaista mini. :O Ja taas hierontaa... Eihän nykyään mitään alta täyden 3G (21Mbit/s) dataliittymää tueta. Tavaraakin valuu sellanen 10-16Gt/kk. Tästäkin muutaman kymmenen euron kk kulusta puljulle saan hieroa kaikista ylimmän päälikön kanssa (about 150 alaista). Mää ei ymmärrä tätä organisaatiota ei sitten pätkääkään.

Muutenkin alkaa käymään töiden puolesta kierroksilla yhdestä sun toisesta asiasta. Otan seuraavaksi lankapuhelimen käyttöön enkä taatusi ole koskaan työpisteellä siihen vastaamassa. Olkoot sitten kun ei tunnu mikään onnistuvan ilman vääntämistä.

Poissa jumis

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Ärsyttäää, harmittaa, vehjettää - avautumiskeskustelu
« Vastaus #2021 : 06.03.14 - klo: 18.50 »
Päivän sää
« Viimeksi muokattu: 02.04.14 - klo: 17.09 kirjoittanut jumis »
Osimoilleen näin

Poissa Honkkari

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Ärsyttäää, harmittaa, vehjettää - avautumiskeskustelu
« Vastaus #2022 : 06.03.14 - klo: 21.53 »
Oma tilanne.

Töitä on pakko painaa 60-80 tuntia viikossa kolmessa eri työpaikassa ja silti pitää välillä miettiä mistä saa perheelle ruokaa. Tässä jo toisessa topicissa avauduin kun ottaa niin päähän kun toisilla on rahaa laittaa autoihin tuhansia euroja. Viime viikolla olin itse ilman lounasta ja päivällistä kaksi päivää, että lapset saa tarpeeksi ruokaa koulun jälkeen illalla. Mä en tiedä miten pääsen tästä tilateesta ulos, kun kaikki tuntuu niin epätoivoiselta. Mistään ei voi enää säästää, asutaan 80 neliön rivarissa ja meitä on kuusi henkeä. Autoa ei ole, eikä mitään harrastuksia. Vaatteeita lapset kierrättää ja kirpparilta ostetaan. Mä en tiedä mitä mä teen.

Ota jumis talousneuvojaan yhteyttä. Siel on kuule takuuvarmasti jotain isompiakin koloja josta voi säästää. Jos elät tosiaan tuolla tyylillä mitä puhut, ja tuntipalkka on sen 10€/tunti niin sun pitääs kuukaudes tienata 2400-3200€ - verot. Jos autoa tai mitään ole ja kuukaudes pakollisiin menoihin menee oliko se ny 2500€ kuukaudes (mainitsit toisessa topicissa) , niin jossain on pakko mätätä. Onko kämpän vuokra niin kallis? Saatko yleistä asumistukea ( noin suureen perheeseen pitäisi kelalta saada asumistukea)? Ja nyt jos vastaukseksi saan " sossupummit hakee asumistukea" niin seon tyhmää. Yleinen asumistuki on tarkoitettu pienituloisille perheille ( sinun tapauksessasi he kai suhteuttavat sen ruokakuntaan kuuluviin henkilöihin) sekä työssäkäyville että työttömille.
Traxxas E-Revo@EzRun Max5 Hw 4274Sd | Hpi Savage goes Flux | Axial Exo | Futaba 4PLS

Poissa jumis

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Ärsyttäää, harmittaa, vehjettää - avautumiskeskustelu
« Vastaus #2023 : 07.03.14 - klo: 07.45 »
.
« Viimeksi muokattu: 02.04.14 - klo: 17.08 kirjoittanut jumis »
Osimoilleen näin

Poissa Rally-VXL

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Ärsyttäää, harmittaa, vehjettää - avautumiskeskustelu
« Vastaus #2024 : 07.03.14 - klo: 08.37 »
Haaveet on toteutamista vartten!  :azn:
 
-Luki erässä porsche kortissa vikka en sinänssä porschesa niin välitä. Mutta ajatus on kyllä hyvä!
« Viimeksi muokattu: 07.03.14 - klo: 08.48 kirjoittanut Rally-VXL »
Laitonta on se mitä ei älytty hyväksyä. digitaalinen biolooginen älyn ohjelmointi.

Poissa Pro-coarseRc

  • Äänekosken Pienoisautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Ärsyttäää, harmittaa, vehjettää - avautumiskeskustelu
« Vastaus #2025 : 07.03.14 - klo: 10.52 »
Oma tilanne.

Töitä on pakko painaa 60-80 tuntia viikossa kolmessa eri työpaikassa ja silti pitää välillä miettiä mistä saa perheelle ruokaa. Tässä jo toisessa topicissa avauduin kun ottaa niin päähän kun toisilla on rahaa laittaa autoihin tuhansia euroja. Viime viikolla olin itse ilman lounasta ja päivällistä kaksi päivää, että lapset saa tarpeeksi ruokaa koulun jälkeen illalla. Mä en tiedä miten pääsen tästä tilateesta ulos, kun kaikki tuntuu niin epätoivoiselta. Mistään ei voi enää säästää, asutaan 80 neliön rivarissa ja meitä on kuusi henkeä. Autoa ei ole, eikä mitään harrastuksia. Vaatteeita lapset kierrättää ja kirpparilta ostetaan. Mä en tiedä mitä mä teen.

Ota jumis talousneuvojaan yhteyttä. Siel on kuule takuuvarmasti jotain isompiakin koloja josta voi säästää. Jos elät tosiaan tuolla tyylillä mitä puhut, ja tuntipalkka on sen 10€/tunti niin sun pitääs kuukaudes tienata 2400-3200€ - verot. Jos autoa tai mitään ole ja kuukaudes pakollisiin menoihin menee oliko se ny 2500€ kuukaudes (mainitsit toisessa topicissa) , niin jossain on pakko mätätä. Onko kämpän vuokra niin kallis? Saatko yleistä asumistukea ( noin suureen perheeseen pitäisi kelalta saada asumistukea)? Ja nyt jos vastaukseksi saan " sossupummit hakee asumistukea" niin seon tyhmää. Yleinen asumistuki on tarkoitettu pienituloisille perheille ( sinun tapauksessasi he kai suhteuttavat sen ruokakuntaan kuuluviin henkilöihin) sekä työssäkäyville että työttömille.
Me emme asu vuokralla, vaan omassa kämpässä, joten asumistukea ei tähän saa. Kuukausibudjetti on meillä seuraava: asuntolaina 700€, yhtiölaina 250€(juuri tehty putkiremontti), hoitovastike 150€, sähkölasku 200€.  Eli asumiseen menee meillä 1300€ kuussa. Kauppaan menee aika tasan 1000€ kuussa. Siihen kun lisää vakuutukset, vaatehankinnat, hajoavat kodinkoneet ym, niin se 2500€/kk on aika lähellä. Ja koska mulla ei ole vakityötä, tulot voi vaihdella tosi paljon. Toi 3200 on ihan maksimi, mitä voin saada. Eikä siitäkään verojen ym. Jälkeen jää käteen kuin 2400€. Ja jos olen vaikka sairaana, en saa palkkaa ollenkaan kun olen tuntityöläinen. Mä toivon, että mua ei moralisoitaisi, koska oikeasti olen käyttänyt kaikki keinot mitä keksin ja tarjolla on. Alan olla vaan niin loppu, että tulevaisuus ei näytä kovin valoisalta.

Vähän samassa tilanteessa joskus olleena tiedän tunteen, eli moralisoimaan en rupea. Ymmärtääkseni asumistukea on mahdollista saada myös omistusasuntoon mutta liekö nimitys ollut muuta kuin asumistuki.... En muista. Mutta kuitenkin nostan hattua sille että olette pärjänneet tähän asti tiukassa paikassa joten uskon että yritystä löytyy vielä tulevaisuuteen vaikka nyt tuntuu aika nahkeelle. Moni vakityössäkin käyvä tuttu painii samassa tilanteessa ja siitä on yllättävän vaikea päästä pois vaikka kaikki paperilla näyttäisikin olevan helposti ratkaistavissa. Neuvoja en osaa alkaa jakamaan, kai se itepäisyys ja saappaat jalassa kaatumisen mentaliteetti voitti sitten lopuksi.

Niin ja tämähän oli ketutus topiikki eli puran syräntä... Ostin ison peltilelun (taas) projektiksi aikomuksena survasta moottorit ja pensselit sisään mutta olikin melko haluttu keräily yksilö. Se on terve sitten sille projektille  :angry:
9 traxxasia + 12 muuta ja tankki.

Poissa jumis

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Ärsyttäää, harmittaa, vehjettää - avautumiskeskustelu
« Vastaus #2026 : 07.03.14 - klo: 14.28 »
.
« Viimeksi muokattu: 02.04.14 - klo: 17.08 kirjoittanut jumis »
Osimoilleen näin

Poissa calicha92

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Ärsyttäää, harmittaa, vehjettää - avautumiskeskustelu
« Vastaus #2027 : 07.03.14 - klo: 18.11 »
Oma tilanne.

Töitä on pakko painaa 60-80 tuntia viikossa kolmessa eri työpaikassa ja silti pitää välillä miettiä mistä saa perheelle ruokaa. Tässä jo toisessa topicissa avauduin kun ottaa niin päähän kun toisilla on rahaa laittaa autoihin tuhansia euroja. Viime viikolla olin itse ilman lounasta ja päivällistä kaksi päivää, että lapset saa tarpeeksi ruokaa koulun jälkeen illalla. Mä en tiedä miten pääsen tästä tilateesta ulos, kun kaikki tuntuu niin epätoivoiselta. Mistään ei voi enää säästää, asutaan 80 neliön rivarissa ja meitä on kuusi henkeä. Autoa ei ole, eikä mitään harrastuksia. Vaatteeita lapset kierrättää ja kirpparilta ostetaan. Mä en tiedä mitä mä teen.

Ota jumis talousneuvojaan yhteyttä. Siel on kuule takuuvarmasti jotain isompiakin koloja josta voi säästää. Jos elät tosiaan tuolla tyylillä mitä puhut, ja tuntipalkka on sen 10€/tunti niin sun pitääs kuukaudes tienata 2400-3200€ - verot. Jos autoa tai mitään ole ja kuukaudes pakollisiin menoihin menee oliko se ny 2500€ kuukaudes (mainitsit toisessa topicissa) , niin jossain on pakko mätätä. Onko kämpän vuokra niin kallis? Saatko yleistä asumistukea ( noin suureen perheeseen pitäisi kelalta saada asumistukea)? Ja nyt jos vastaukseksi saan " sossupummit hakee asumistukea" niin seon tyhmää. Yleinen asumistuki on tarkoitettu pienituloisille perheille ( sinun tapauksessasi he kai suhteuttavat sen ruokakuntaan kuuluviin henkilöihin) sekä työssäkäyville että työttömille.
Me emme asu vuokralla, vaan omassa kämpässä, joten asumistukea ei tähän saa. Kuukausibudjetti on meillä seuraava: asuntolaina 700€, yhtiölaina 250€(juuri tehty putkiremontti), hoitovastike 150€, sähkölasku 200€.  Eli asumiseen menee meillä 1300€ kuussa. Kauppaan menee aika tasan 1000€ kuussa. Siihen kun lisää vakuutukset, vaatehankinnat, hajoavat kodinkoneet ym, niin se 2500€/kk on aika lähellä. Ja koska mulla ei ole vakityötä, tulot voi vaihdella tosi paljon. Toi 3200 on ihan maksimi, mitä voin saada. Eikä siitäkään verojen ym. Jälkeen jää käteen kuin 2400€. Ja jos olen vaikka sairaana, en saa palkkaa ollenkaan kun olen tuntityöläinen. Mä toivon, että mua ei moralisoitaisi, koska oikeasti olen käyttänyt kaikki keinot mitä keksin ja tarjolla on. Alan olla vaan niin loppu, että tulevaisuus ei näytä kovin valoisalta.
kova on ainakin sähkölasku. Itellä yli puolet suurempi vanha okt ja sähköt n.120e kk. ja sillä myös lämmitetään. eikös tuosta yhtiö lainasta voi neuvotella. esim pienentää huomattavasti kk erää? ruuassa säästää puolet kun käy lidlissä, nykyään kun sieltä saa kaiken tarvittavan.
HPI Baja 5b SS 30,5cc, DEX410V3
Align Trex-450L, 600N, Goblin 380, 570, DX8

Poissa OV

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Ärsyttäää, harmittaa, vehjettää - avautumiskeskustelu
« Vastaus #2028 : 07.03.14 - klo: 20.05 »
Ruokaan tosiaan menee näköjään aika läjä, mutta kyllä tollaset kasvuikäset lapsetkin syö ja tarvitsee kunnolla kunnon ruokaa.

Sähköä teillä kyllä palaa :O. Jos lasketaan, että kWh hinta vaikka 13,5c niin jos tuo oli keskimääränen kuukausi kulutus niin rapiat  17 000kWh/v. Se on paljon 80m2 rivariin vaikka maksaisittekin talon ja veden lämmityksestä. Jos jostian pitää nipistää niin tuosta! Joku viallinen kodinkone tai sitten maksatte naapurinkin sähköstä :).

Samoten ennenkuin menee talous pakkaselle niin lainat neuvotteluun. Yritä vaikka saada se taloyhtiölaina omiin nimiin ja yhdistettyä asuntolainaan (ei nyt välttämättä onnistu, mutta kait sitä yrittää voi). Jos olette jo tovin lyhentänyt niin kk/erä voisi pysyä samana, mutta vaan laina-aika pitenis. Samoten erien piennennyksestä voi neuvotella. Lyhennys vapaata... Mutta tällähetkellä noiden kanssa saa olla tarkkana jos laina on otettu vanhaan hyvään aikaan ja on vaikka 1kk euriborilla ja olemattomalla marginaalilla niin pankki kyllä haluaa koskea siihen ja silloin hyöty voi itseasiassa mennä pakkaselle.

Pieni puskuri kannattaa yrittää saada kerättyä. Yllättäviä menoja tulee aina ja jos tulot on muutenkin tiukalla niin moni joutuu noiden pakollisten yllättävien menojen takia turvautumaan pikavippeihin tai vastaaviin...

Poissa calicha92

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Ärsyttäää, harmittaa, vehjettää - avautumiskeskustelu
« Vastaus #2029 : 07.03.14 - klo: 20.46 »
Ruokaan tosiaan menee näköjään aika läjä, mutta kyllä tollaset kasvuikäset lapsetkin syö ja tarvitsee kunnolla kunnon ruokaa.

Sähköä teillä kyllä palaa :O. Jos lasketaan, että kWh hinta vaikka 13,5c niin jos tuo oli keskimääränen kuukausi kulutus niin rapiat  17 000kWh/v. Se on paljon 80m2 rivariin vaikka maksaisittekin talon ja veden lämmityksestä. Jos jostian pitää nipistää niin tuosta! Joku viallinen kodinkone tai sitten maksatte naapurinkin sähköstä :).

Samoten ennenkuin menee talous pakkaselle niin lainat neuvotteluun. Yritä vaikka saada se taloyhtiölaina omiin nimiin ja yhdistettyä asuntolainaan (ei nyt välttämättä onnistu, mutta kait sitä yrittää voi). Jos olette jo tovin lyhentänyt niin kk/erä voisi pysyä samana, mutta vaan laina-aika pitenis. Samoten erien piennennyksestä voi neuvotella. Lyhennys vapaata... Mutta tällähetkellä noiden kanssa saa olla tarkkana jos laina on otettu vanhaan hyvään aikaan ja on vaikka 1kk euriborilla ja olemattomalla marginaalilla niin pankki kyllä haluaa koskea siihen ja silloin hyöty voi itseasiassa mennä pakkaselle.

Pieni puskuri kannattaa yrittää saada kerättyä. Yllättäviä menoja tulee aina ja jos tulot on muutenkin tiukalla niin moni joutuu noiden pakollisten yllättävien menojen takia turvautumaan pikavippeihin tai vastaaviin...
olen samaa mieltä ja luulen että noi asiat tsekkaamalla talous ainakin helpottaa. sähkö kannattaa kilpailuttaa mutta en oikein ymmärrä mihin saat menemään sitä noin paljon? Toki iso perhe ja lämmintä vettä menee mutta silti.
HPI Baja 5b SS 30,5cc, DEX410V3
Align Trex-450L, 600N, Goblin 380, 570, DX8

Poissa Ilari58

  • Äänekosken Pienoisautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Ärsyttäää, harmittaa, vehjettää - avautumiskeskustelu
« Vastaus #2030 : 07.03.14 - klo: 22.17 »
Lähin kunnon rc rata yli 100km päässä  :angry: ja tänäkään viikonloppuna en pääse kavereideni luokse lahteen  :angry: kun muualla minulla ei olekaan kavereita :cry:
“When I came around the corner, it all went to Hælvette” -Petter Solberg

Poissa dude67

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Ärsyttäää, harmittaa, vehjettää - avautumiskeskustelu
« Vastaus #2031 : 08.03.14 - klo: 09.27 »
Se kun tämä kehvelin flunssa ei ota talttuakseen! Jo alkaen viidettä päivää kuumetta!  :embarrassed: :cry:

Poissa Rally-VXL

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Ärsyttäää, harmittaa, vehjettää - avautumiskeskustelu
« Vastaus #2032 : 08.03.14 - klo: 10.37 »
Oma tilanne.

Töitä on pakko painaa 60-80 tuntia viikossa kolmessa eri työpaikassa ja silti pitää välillä miettiä mistä saa perheelle ruokaa. Tässä jo toisessa topicissa avauduin kun ottaa niin päähän kun toisilla on rahaa laittaa autoihin tuhansia euroja. Viime viikolla olin itse ilman lounasta ja päivällistä kaksi päivää, että lapset saa tarpeeksi ruokaa koulun jälkeen illalla. Mä en tiedä miten pääsen tästä tilateesta ulos, kun kaikki tuntuu niin epätoivoiselta. Mistään ei voi enää säästää, asutaan 80 neliön rivarissa ja meitä on kuusi henkeä. Autoa ei ole, eikä mitään harrastuksia. Vaatteeita lapset kierrättää ja kirpparilta ostetaan. Mä en tiedä mitä mä teen.

Ota jumis talousneuvojaan yhteyttä. Siel on kuule takuuvarmasti jotain isompiakin koloja josta voi säästää. Jos elät tosiaan tuolla tyylillä mitä puhut, ja tuntipalkka on sen 10€/tunti niin sun pitääs kuukaudes tienata 2400-3200€ - verot. Jos autoa tai mitään ole ja kuukaudes pakollisiin menoihin menee oliko se ny 2500€ kuukaudes (mainitsit toisessa topicissa) , niin jossain on pakko mätätä. Onko kämpän vuokra niin kallis? Saatko yleistä asumistukea ( noin suureen perheeseen pitäisi kelalta saada asumistukea)? Ja nyt jos vastaukseksi saan " sossupummit hakee asumistukea" niin seon tyhmää. Yleinen asumistuki on tarkoitettu pienituloisille perheille ( sinun tapauksessasi he kai suhteuttavat sen ruokakuntaan kuuluviin henkilöihin) sekä työssäkäyville että työttömille.
Me emme asu vuokralla, vaan omassa kämpässä, joten asumistukea ei tähän saa. Kuukausibudjetti on meillä seuraava: asuntolaina 700€, yhtiölaina 250€(juuri tehty putkiremontti), hoitovastike 150€, sähkölasku 200€.  Eli asumiseen menee meillä 1300€ kuussa. Kauppaan menee aika tasan 1000€ kuussa. Siihen kun lisää vakuutukset, vaatehankinnat, hajoavat kodinkoneet ym, niin se 2500€/kk on aika lähellä. Ja koska mulla ei ole vakityötä, tulot voi vaihdella tosi paljon. Toi 3200 on ihan maksimi, mitä voin saada. Eikä siitäkään verojen ym. Jälkeen jää käteen kuin 2400€. Ja jos olen vaikka sairaana, en saa palkkaa ollenkaan kun olen tuntityöläinen. Mä toivon, että mua ei moralisoitaisi, koska oikeasti olen käyttänyt kaikki keinot mitä keksin ja tarjolla on. Alan olla vaan niin loppu, että tulevaisuus ei näytä kovin valoisalta.

Vähän samassa tilanteessa joskus olleena tiedän tunteen, eli moralisoimaan en rupea. Ymmärtääkseni asumistukea on mahdollista saada myös omistusasuntoon mutta liekö nimitys ollut muuta kuin asumistuki.... En muista. Mutta kuitenkin nostan hattua sille että olette pärjänneet tähän asti tiukassa paikassa joten uskon että yritystä löytyy vielä tulevaisuuteen vaikka nyt tuntuu aika nahkeelle. Moni vakityössäkin käyvä tuttu painii samassa tilanteessa ja siitä on yllättävän vaikea päästä pois vaikka kaikki paperilla näyttäisikin olevan helposti ratkaistavissa. Neuvoja en osaa alkaa jakamaan, kai se itepäisyys ja saappaat jalassa kaatumisen mentaliteetti voitti sitten lopuksi.

Niin ja tämähän oli ketutus topiikki eli puran syräntä... Ostin ison peltilelun (taas) projektiksi aikomuksena survasta moottorit ja pensselit sisään mutta olikin melko haluttu keräily yksilö. Se on terve sitten sille projektille  :angry:
Meikäläinen tippuu juuri siihen väliin, että tienaa niin paljon, ettei tukia/avustuksia saa, mutta kuitenkin niin vähän että pirun tiukkaa on. Ja sossusta ei saa mitään, kun on realisoitavaa omaisuutta. Paikallinen seurakunta onneksi auttaa ruoka-avulla.


Kyllä se valtion ahneus vie kaikki rahat. Tämä järjestelmä on vaan niin rakenettu! Tekisitpa 3 tai neljä duunia kerralla. Verokarhu kun on niin ahne, maksat 50-60% veroja noista ylimääräisistä tuloista! Sitten poliitikot lainaa meidän rahat vaikappa Kreikalle puolilmaiseksi kun ei muuta järkevä keksii!!! Tai leikkivät suurta politiikka meidän kustannuksilla!

Luulen että me kaikki kykenisemme sääsämän tietyn rahasumman, pahanpäivän varalle mutta valitettavasti se ei ole mahdollista kaikille.

Kohta Suomelle käy niinkuin USAlle joka hajoa kappaleeksi ahneudestan ja Obama on viimeinen USAn presidentti. Niinkuin ennalta kirjoitettu -ahneus tuhoa kaikkeen. Karu totuus mutta oikeus tapahuu, itseasiassa se tapahtuu juuri nyt katsokkaa ympärille!
Laitonta on se mitä ei älytty hyväksyä. digitaalinen biolooginen älyn ohjelmointi.

Poissa Pro-coarseRc

  • Äänekosken Pienoisautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Ärsyttäää, harmittaa, vehjettää - avautumiskeskustelu
« Vastaus #2033 : 08.03.14 - klo: 11.12 »
Oma tilanne.

Töitä on pakko painaa 60-80 tuntia viikossa kolmessa eri työpaikassa ja silti pitää välillä miettiä mistä saa perheelle ruokaa. Tässä jo toisessa topicissa avauduin kun ottaa niin päähän kun toisilla on rahaa laittaa autoihin tuhansia euroja. Viime viikolla olin itse ilman lounasta ja päivällistä kaksi päivää, että lapset saa tarpeeksi ruokaa koulun jälkeen illalla. Mä en tiedä miten pääsen tästä tilateesta ulos, kun kaikki tuntuu niin epätoivoiselta. Mistään ei voi enää säästää, asutaan 80 neliön rivarissa ja meitä on kuusi henkeä. Autoa ei ole, eikä mitään harrastuksia. Vaatteeita lapset kierrättää ja kirpparilta ostetaan. Mä en tiedä mitä mä teen.

Ota jumis talousneuvojaan yhteyttä. Siel on kuule takuuvarmasti jotain isompiakin koloja josta voi säästää. Jos elät tosiaan tuolla tyylillä mitä puhut, ja tuntipalkka on sen 10€/tunti niin sun pitääs kuukaudes tienata 2400-3200€ - verot. Jos autoa tai mitään ole ja kuukaudes pakollisiin menoihin menee oliko se ny 2500€ kuukaudes (mainitsit toisessa topicissa) , niin jossain on pakko mätätä. Onko kämpän vuokra niin kallis? Saatko yleistä asumistukea ( noin suureen perheeseen pitäisi kelalta saada asumistukea)? Ja nyt jos vastaukseksi saan " sossupummit hakee asumistukea" niin seon tyhmää. Yleinen asumistuki on tarkoitettu pienituloisille perheille ( sinun tapauksessasi he kai suhteuttavat sen ruokakuntaan kuuluviin henkilöihin) sekä työssäkäyville että työttömille.
Me emme asu vuokralla, vaan omassa kämpässä, joten asumistukea ei tähän saa. Kuukausibudjetti on meillä seuraava: asuntolaina 700€, yhtiölaina 250€(juuri tehty putkiremontti), hoitovastike 150€, sähkölasku 200€.  Eli asumiseen menee meillä 1300€ kuussa. Kauppaan menee aika tasan 1000€ kuussa. Siihen kun lisää vakuutukset, vaatehankinnat, hajoavat kodinkoneet ym, niin se 2500€/kk on aika lähellä. Ja koska mulla ei ole vakityötä, tulot voi vaihdella tosi paljon. Toi 3200 on ihan maksimi, mitä voin saada. Eikä siitäkään verojen ym. Jälkeen jää käteen kuin 2400€. Ja jos olen vaikka sairaana, en saa palkkaa ollenkaan kun olen tuntityöläinen. Mä toivon, että mua ei moralisoitaisi, koska oikeasti olen käyttänyt kaikki keinot mitä keksin ja tarjolla on. Alan olla vaan niin loppu, että tulevaisuus ei näytä kovin valoisalta.

Vähän samassa tilanteessa joskus olleena tiedän tunteen, eli moralisoimaan en rupea. Ymmärtääkseni asumistukea on mahdollista saada myös omistusasuntoon mutta liekö nimitys ollut muuta kuin asumistuki.... En muista. Mutta kuitenkin nostan hattua sille että olette pärjänneet tähän asti tiukassa paikassa joten uskon että yritystä löytyy vielä tulevaisuuteen vaikka nyt tuntuu aika nahkeelle. Moni vakityössäkin käyvä tuttu painii samassa tilanteessa ja siitä on yllättävän vaikea päästä pois vaikka kaikki paperilla näyttäisikin olevan helposti ratkaistavissa. Neuvoja en osaa alkaa jakamaan, kai se itepäisyys ja saappaat jalassa kaatumisen mentaliteetti voitti sitten lopuksi.

Niin ja tämähän oli ketutus topiikki eli puran syräntä... Ostin ison peltilelun (taas) projektiksi aikomuksena survasta moottorit ja pensselit sisään mutta olikin melko haluttu keräily yksilö. Se on terve sitten sille projektille  :angry:
Meikäläinen tippuu juuri siihen väliin, että tienaa niin paljon, ettei tukia/avustuksia saa, mutta kuitenkin niin vähän että pirun tiukkaa on. Ja sossusta ei saa mitään, kun on realisoitavaa omaisuutta. Paikallinen seurakunta onneksi auttaa ruoka-avulla.


Kyllä se valtion ahneus vie kaikki rahat. Tämä järjestelmä on vaan niin rakenettu! Tekisitpa 3 tai neljä duunia kerralla. Verokarhu kun on niin ahne, maksat 50-60% veroja noista ylimääräisistä tuloista! Sitten poliitikot lainaa meidän rahat vaikappa Kreikalle puolilmaiseksi kun ei muuta järkevä keksii!!! Tai leikkivät suurta politiikka meidän kustannuksilla!

Luulen että me kaikki kykenisemme sääsämän tietyn rahasumman, pahanpäivän varalle mutta valitettavasti se ei ole mahdollista kaikille.

Kohta Suomelle käy niinkuin USAlle joka hajoa kappaleeksi ahneudestan ja Obama on viimeinen USAn presidentti. Niinkuin ennalta kirjoitettu -ahneus tuhoa kaikkeen. Karu totuus mutta oikeus tapahuu, itseasiassa se tapahtuu juuri nyt katsokkaa ympärille!

EU on pelkästään ajatus saada aikaan uusi amerikka, eli kaikki oltaisiin vain osavaltioita. Niin kauan kun syydetään valuuttaa muihin maihin mentaliteetilla "suomi ei lopeta auttamista" & kohteisiin että suomi näyttäisi & vaikuttaisi eurooppalaiselta ollaan k*s**ssa. Jos meinaa olla vaarana että saadaan talouskuriin niin aina voi ottaa lisää lainaa koska taas oisi varaa siihen, uskovat älyköt. Kekkosen aikaan puhuttiin jostain hassusta miljoona veloista & markkoina. Sponsataan f1 rataa, suorastaan ängetään rahaa avustuskohteisiin ympäri maailmaa esim. juttelin vanhan työkaverin kanssa joka oli ollut rakentamassa hökkelikylää jossain afrikan osassa, tarkemmin en nyt muista missä lie ollut mutta hyväksytty budjetti arvio oli noin miljoona euroa. Rakennuttaja paikan päällä käytti varoja max. 15000 euroa koko projektiin ja loput pisti omaan taskuunsa. Paikan päälle lähetettiin tarkastaja suomesta ottamaan selvää miksi budjetti alitettiin niin roimasti. Tarkastaja osattiin puhua niin hyvin kuulemma ympäri ettei mitään epäilyttävää löytynyt. Urakoitsija oli suomalainen.

Niinpä niin... Missä meni taas pieleen ?

Että semmosta.... Kai tämäkin nyt sopii aiheeseen *ärsyttää*
9 traxxasia + 12 muuta ja tankki.

Poissa polle

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Ärsyttäää, harmittaa, vehjettää - avautumiskeskustelu
« Vastaus #2034 : 09.03.14 - klo: 11.31 »
Ärsyttää ku hiihtoloma loppuu, enkä oo oikeestaan tehnyt mitään hyödyyllistä ja enkä oo käyny missää. Huomenna ku menee kouluu ni kaverit vaan kehuskelee mitä kaikkee hienoo ne on tehnyt ja missäpäin maailmaa ovat käyneet. Ois sitä voinu keksiä vaikka mitä tekemistä, esim slashin ois voinu laittaa kuntoon mutta ku ei ole rahaa. Mankistakin meni rengas puhki, eikä oo rahaa ostaa uutta ja bensakin tais loppua. Toinen manki toimii jotenkin, mutta se kule mihinkään ja muutenkin on sisäänajossa, koska tehtiin koneremppa siihen.  Seki ärsyttää ku mankin tankin maalaus onnistui täydellisesti, mutta pohjamaali ei ilmeisesti kestä bensaa, joten maalit tankinkorkin ympäriltä lähti kuplimaan :angry: Pitää yrittää paikkamaalata tankkia kynäruiskulla, jos ei onnistu niin pitää maalata taas uudestaan ruiskulla koko tankki.
 Sais vaan rahaa jostakin nii ei ärsyttäs kaikki niin paljon, mutta mistäpä sitä rahaa sais... Kotitöistä vanhemmat ei anna mitään, esimerkkinä eilen siivosin meidän koko autotallin joka on iso, niin siistiksi että varmaa ikinä edes ollu niin siisti, äiti kiitteli paljon ja iskä sanonu mittää.
 Ja jos autotallista häviää jotai työkaluja, niin minua syytetään heti ensimmäisenä.
« Viimeksi muokattu: 09.03.14 - klo: 11.35 kirjoittanut polle »
Traxxas Slash LCG, Absima Jekyll, Savöx, Fullymax

Poissa Rally-VXL

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Ärsyttäää, harmittaa, vehjettää - avautumiskeskustelu
« Vastaus #2035 : 10.03.14 - klo: 22.36 »
Menin sitten kaataman piimä kahviin  :evil: Hemmetti nämä uudet mummo korkit kaikissa purkeissa ja purkitkin ovat samanväriset siniset jassa pienennä lukee piimää. Ihan selvästi reklamaation paikka  :grin:

Laitonta on se mitä ei älytty hyväksyä. digitaalinen biolooginen älyn ohjelmointi.

Poissa veltsu1

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Ärsyttäää, harmittaa, vehjettää - avautumiskeskustelu
« Vastaus #2036 : 13.03.14 - klo: 17.49 »
MRRHH!!!
On kiva ku toi S******N samsungi xcover tilttailee koko aja!  :angry:
Syyskuussa ostettu ja nyt iha p*****a!!  :angry: :angry:
Traxxas maxx v2- Traxxas Unlimited desert racer
Tamiya m06 Alfa romeo giulia gta

Poissa Pro-coarseRc

  • Äänekosken Pienoisautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Ärsyttäää, harmittaa, vehjettää - avautumiskeskustelu
« Vastaus #2037 : 13.03.14 - klo: 18.15 »
MRRHH!!!
On kiva ku toi S******N samsungi xcover tilttailee koko aja!  :angry:
Syyskuussa ostettu ja nyt iha p*****a!!  :angry: :angry:

+1

Oli mulle eka ja viimenen Xcover.
9 traxxasia + 12 muuta ja tankki.

Poissa JiiVee

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Ärsyttäää, harmittaa, vehjettää - avautumiskeskustelu
« Vastaus #2038 : 13.03.14 - klo: 19.54 »
Kubota f3680 polttoainesuodattimien vaihto, siis voi ju****uta.

Siirtopumpun painepuolella oleva suodatin on vielä helppo, mutta se imupuolella oleva, siis voi p***e, kaikenmaailman hydrauliletkujen takana, niin on kuulkaas kiva vaihtaa.
pöö

Poissa veltsu1

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Ärsyttäää, harmittaa, vehjettää - avautumiskeskustelu
« Vastaus #2039 : 14.03.14 - klo: 15.03 »
MRRHH!!!
On kiva ku toi S******N samsungi xcover tilttailee koko aja!  :angry:
Syyskuussa ostettu ja nyt iha p*****a!!  :angry: :angry:

+1

Oli mulle eka ja viimenen Xcover.
Mulle kans!  :evil:
Traxxas maxx v2- Traxxas Unlimited desert racer
Tamiya m06 Alfa romeo giulia gta