Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - Buttenmeister

Sivuja: 1 2 3 [4] 5 6 7 ... 17
91
Sähköautot / Vs: G-MADE SAWBACK
« : 14.05.14 - klo: 18.15 »
Kiitos Master Calgar ja Jon.lindgren vinkeistä. Seuraavaksi puran sähköt ja pikkasen uudelleensijoittelen ne jotta saan painoa enemmän etupäähän. Kokeilen kokoamisen jälkeen jonin antamia vinkkejä. Jos ei niillä rupee toimimaan niin Master Calgarin valintoja sähköjen suhteen voisi kokeilla.. Taas pikkasen "hieroin" yksityiskohtia autoon.. Maalasin etupenkit mattaruskeiksi. Värjäsin kuskin tukan mustaksi ja "kasvatin" tälle viikset. Laitoin omatekele vaahtosammuttimen etupenkkien väliin. Tyytyväisin olen kuitenkin kartasta.. Koska vaikutan Kirkkonummella niin latasin netistä kirkkonummen maastokartan joka on skaalassa 1:20000. Pienensin sen 1:10.een ja printtasin sen paperille.. En valitettavasti onnistunut taittamaan karttaa siten kun se kuuluisi taittaa oikeaoppisesti mutta olen silti tyytyväinen lopputulokseen. Karttataskuksi toimi hyvin minigrip pussin kulma..

92
Sähköautot / Vs: G-MADE SAWBACK
« : 11.05.14 - klo: 22.52 »
Nyt on pari kertaa oltu ajelemassa kallioilla ja huomattu auton hyvät ja huonot maasto ominaisuudet. Eli painopisteen siirtoa kaipaa. Sekä enemmän painoa ja pehmeämpiä renkaita. Pientä ihmetystä aiheuttaa se että kun ajaa eteenpäin niin autoa ei voi ihan nollasta lähteä ryömittämään vaan se lähtee nykäsyllä ns minimivauhtiin mistä portaattomasti kiihtyy kun taas taakseppäin se lähtee nollasta portaattomasti peruuttelemaan.. Siihen pitää paneutua koska se on perin veemäinen ominaisuus offiautolle!! Axialin moottorissa ei ole ennakon säätöä joten sitä ei voi kokeilla. Onko kellään ideoita vai meneekö sähköt uusiksi  :wink: Ollaan otettu runsaasti videomateriaalia joten laitan lähipäivinä youtubeen videota ensimmäisistä ajoista!

93
Sähköautot / Vs: G-MADE SAWBACK
« : 11.05.14 - klo: 22.43 »
Viimesimmät lisukkeet ovat vinssiin uusi koukku joka on kyllä 100X enemmän scale kuin se mikä siinä oli alkuperäisasennuksena.. Se kun muistutti enemmän korulukkoa kuin vinssikoukkua. Jerrykannu takaluukussa on vielä väliaikais kiinnitetty kuumaliimalla. Ajatus on tehdä jerrykannulle jonkunlainen teline missä se on kiinni jotta kokonaisuus näyttäisi "aidolta".

94
Sähköautot / Vs: G-MADE SAWBACK
« : 11.05.14 - klo: 22.33 »
OHO! Kiitos hienoista kommenteista mitä laitoitte!! Se on totta, että tämäntyyppinen projekti olisi enemmän kotonaan offifoorumilla. Oma Sawback oli ilmeisesti myös ensimmäisiä Suomeen tuotuja yksilöitä mikä olisi kyllä varmasti herättänyt mielenkiintoa myös offipuolella.. Tietoisesti kuitenkin tein topiikin juuri tälle foorumille ajatuksena tuoda jotain "erilaista" rakentelua tänne ja samalla monipuolistaa foorumitarjontaa  :grin:. Toivottavasti onnistuin siinä. Itse olen noviisi offari mutta oppia tulee koko ajan lisää.. Nyt lisukkeena takapenkit.. Tein 2mm messinkitangosta ja 20mm messinkilatasta penkin rungot.. Taas joutui paikallinen kahvilayrittäjä sponsoroimaan "laudat" penkkiin.. Katkasin kahvinsekoitustikut sopivan mittaisiksi ja maalasin ne ruskeiksi. Maalasin penkkirungot mustiksi ja kiinnitin ne 2mm ruuveilla koppaan. Locktiten geelipikaliimalla kiinnitin "laudat" runkoihin.

95
Sähköautot / Vs: G-MADE SAWBACK
« : 06.05.14 - klo: 21.16 »
Kun sähköt oli testattu niin siistin johdotukset ja kiinnitin osat paikoilleen 2 puoleisella peiliteipillä.
Eikä sitten muuta kun koppa kiinni ja radalle... Tein ensimmäisen koeajon tänään. Ohjain osoittautui juuri niin käteen sopivaksi kuin ajattelinkin.. Uskallan kyllä suositella varsinkin offikäyttöön tätä ohjainta.. Pienellä harjoittelulla onnistuu jopa vinssinkäyttö ajon aikana..
Nyt auto on periaatteessa tehdas asennettu eli kaikki osat ovat niillä paikoilla mihin auton valmistaja on ajatellut niiden olevan.. Auton paino ajokunnossa on 2,7 kg. Otin koeajosta myös videota ja otan vielä tällä viikolla lisää videota joista sitten teen youtubeen klipin.. Ajo ominaisuudet offi autona on mielestäni kohtalaiset mutta vielä kaukana hyvästä! 55T oli kyllä oiva valinta moottoriksi! Autolla pystyy ryömittämään ja siitä löytyy kuitenkin kohtuudella nopeuttakin.. Enempi kuitenkin maastoon tämmöinen moottori tässä autossa.  Ensimmäiset muutokset mitkä Sawback kokee on painopisteen siirtäminen eteenpäin. Nyt suurin osa painosta on takana.. Myös servoteline siirtyy axelin päältä rungon väliin. Näyttää mielestäni hassulta kun servo ja servoteline on axelin päällä.. Ei ihan sovi skaala autoon.. Myös skaalayksityiskohtia pitää ehdottomasti lisätä autoon!! Eli jatkoa seuraa..

96
Sähköautot / Vs: G-MADE SAWBACK
« : 06.05.14 - klo: 20.53 »
Ensi töiksi vaihdoin kaikki Tamiya liittimet DEANS liittimiksi. Tämä nyt ei ehkä olisi ollut välttämätöntä mutta käytän yleisesti kaikissa akuissa DEANS liittimiä niin laitoin myös sellaiset tähän. Lisäksi piti tehdä akkukaapelille Y-Haarakaapeli koska vinssi tarvitsi oman sähkön. Kun asensin sähköt huomasin että nopari oli pikkasen liian korkea mahtuakseen koristekannen alle mikä myös on vastarin laatikon kansi. Sahasin ylimääräisen kansiosan pois koska sillä ei muutenkaa ole mitään koristetta kummempaa virkaa noparin yläpuolella. Ohjausservokin asentui paikalleen ilman mitään ongelmia. Akku kun oli ladattu niin säädin sähköt.
Sähköjen kanssa ei ollut mitään ongelmaa. Vinssikin toimi heti ensikokeilulla  :grin:..

97
Sähköautot / Vs: PROJEKTINA TAMIYA TOYOTA TUNDRA
« : 04.05.14 - klo: 23.23 »
Kärrykin valmistui sähköjä lukuunottamatta messuille. Kärryn aisat ja lavan runko on messinkiä koska se oli helppoa materiaalia juottaa. Lavan pohja oli ruskeaksi petsattua 4mm vaneria ja muut osat olivat pitkälti alumiinia.. Lavan saranat ovat Bauhaussin pienimpiä kalustesaranoita jotka kiinnitin 2mm ruuvi - mutteri meiningillä.. Ne ovat jo uusina senverran vinosti sovitettuja että ei tarvinnut laittaa erillisiä laitalukkoja kärryn laitoihin vaan ne pysyivät juuri siinä asennossa mihin laidan jätit.. Kokoaminen tapahtui pitkälti kakspuoleisella teipillä. Toki tämä teippi on pikkasen lujempaa ja paketissa lukeekin että soveltuu lopullisiin kiinnityksiin.
Tätä kärryäkin vielä jatkan ja teen sähköt siihen  :grin:

98
Sähköautot / Vs: PROJEKTINA TAMIYA TOYOTA TUNDRA
« : 04.05.14 - klo: 23.15 »
Aikamoinen piuhaviidakko nuo sähköt kyllä on ja oli melkoinen työ saada kaikki mahtumaan kopan alle..
Saa nähdä miten käy kun on siistimisen aika...

99
Sähköautot / Vs: PROJEKTINA TAMIYA TOYOTA TUNDRA
« : 04.05.14 - klo: 23.02 »
Perjantaina kun kiertelin messuja niin löysin eräältä osastolta myynnissä oranssin kattovilkun. Ostin sen ja ajoin taas messujen sulkeuduttua tallille.. Vilkun runko oli valkoinen joten purkasin vilkun osiin ja maalasin valkoiset osat mustiksi jotta vilkku sopisi paremmin kokonaisuuteen. Lauantai aamuna sitten ennen kun messut aukesivat niin asensin vilkun Tundraan.. Sähköt tein väliaikaisratkaisulla niin että vilkun johto on liimattu muitten valojohtojen kanssa samaa reittiä käyttäen lavan alle mihin olin tehnyt AAA paristoista 6V akun johon kytkin vilkun.. Vilkku olikin päällä sillä yhdellä patterikierroksella koko lauantain ja sunnuntain..
Siinäpä tärkeimmät kiiretekoset ennen messuja.. Eli nyt olisi tarkoitus vielä tehdä nuo sähkötyöt loppuun ja niin kuin ne lopullisesti haluan olevan. Ajattelin koittaa kytkeä kaikki valot ja vilkut multifunktion settiin koska siinä on vielä muutama vapaa AUX valopaikka.  Sen jälkeen pitää ohjelmoida vielä kaikki valot toimivaksi ohjaimen kautta mahdollisuuksien mukaan..

100
Sähköautot / Vs: PROJEKTINA TAMIYA TOYOTA TUNDRA
« : 04.05.14 - klo: 22.52 »
Sitähän tää on peitsamo  :wink:. Mutta nyt noita puuttuvia päivityksiä jotta päästään tähän päivään asti tällä projektilla.. Kuten jo aikaisemmin totesin niin messut tuli niin nopeasti eteen että tein tätä projektia iltasin pitkälle yöhön ja taas joskus jopa ennen töitä aamusinkin jotta saisin edes jonkinlaiseen näyttelykuntoon auton.. Projektin tässä vaiheessa voin todeta että valot ovat olleet suurin haaste tässä projektissa..
Luulin että kun ostan Tamiyan multifunktion yksikön niin saan kaiken kattavan yksikön kaikkine valoineen mutta EI! Tiedossa oli kyllä että nuo peileissä olevat vilkut ei kuuluisi settiin mutta muut valot kyllä oletin että kuuluu.. Pari päivää ennen messuja kun huomasin että valosarjassa ei ole kun muutamia valoja niin meinas paniikki iskeä että mistä lisää valoja.. Tiimikaverilla tr4nsporterilla kuitenkin oli kattava valikoima erilaisia tamia ledvaloja oikeilla liittimillä multifunktionsettiin joten häneen turvauduin tässä asiassa.. Tilaamalla kun ei olisi kerennyt enään saada ne ennen messuja! Ja eiku hommiin... Kattohuomiovalot tein kuitenkin itse.. Siinä vaan kävi niin että kun mielestäni tein kaikki 5 lediä kirkkaista 3mm ledeistä niin 1 ledi paloi sinisenä  :shocked:.. Joten kun messustandi oli torstai iltana rakennettu niin ajoin vielä tallille ja tein ihan uuden valosarjan katolle jotta kaikki varmasti olisi samanlaisia valoja.. Käytin 3mm keltaisia ledejä kun ei kirkkaita tai oransseja ollut riittävä määrä.. Kaiken kukkuraksi olin hukannut kirkkaat valokuvut jotka olin ajatellut maalata oransseiksi.. Auton rakennussarjassa kuitenkin tulee mukaan vaihtoehtoiset keltaiset kuvut jotka sitten maalasin uudelleen sekoitetulla oranssilla jotta valot olisivat oranssit kun ledit ovat päällä..

101
Sähköautot / Vs: G-MADE SAWBACK
« : 04.05.14 - klo: 22.27 »
Siltä se tuntuukin.. Pikkasen isompi vaan :-). Mutta hyvin istuu käteen!

102
Sähköautot / Vs: G-MADE SAWBACK
« : 04.05.14 - klo: 20.28 »
Kiitos s.m! Ja vihdoin sain hommattua uupuvat osat tähänkin projektiin joten nyt on toivoa että tämäkin valmistuu lähiaikoina ja päästään ottamaan ajokuvia ja videoita!!
Akuiksi ihan perus nimhejä sen takia että saan pikkasen painoa lisää autoon..
Ohjausservoksi tulee ainakin näin aluksi Alturn USA.n 12,8 kg vääntävä servo.
Moottoriksi Axialin 55T, ja nopariksi Jamaran vesitiivis malli..
Ohjain on ehkä se erikoisin näistä ostoksista.. Eli Multiplex SMART SX9.
Ohjain on nimenomaan suunniteltu rc autoille, veneille, ja panssarivaunuille joihin tarvitaan useampi kavava..
Innolla odotan miten tämä ohjain toimii käytännössä. Jos se toimii hyvin niin saatan vaihtaa Tundraan samanlaisen ohjaimen.. Hyvin käteen sopiva ohjain on ainakin!


103
Sähköautot / Vs: G-MADE SAWBACK
« : 13.04.14 - klo: 23.23 »
Olen sun kanssa Master Calgar samaa mieltä.. Mutta aikakaipeikon takia päädyin tämmöseen ratkaisuun just sen takia kun tuo runkokin on kromattu.. Ja sittenkään en kerennyt saada projekti avalmiiksi asti messuille...
Eli sähköt jäi uupumaan mutta messuille vein kuitenkin puolivalmiina..
No sehän kuitenkin kannatti koska messuraati palkitsi sawbackin kakkoseksi näytelykisassa omassa luokassaan.

104
Sähköautot / Vs: PROJEKTINA TAMIYA TOYOTA TUNDRA
« : 12.04.14 - klo: 20.32 »
Vielä pari kuvaa:

105
Sähköautot / Vs: PROJEKTINA TAMIYA TOYOTA TUNDRA
« : 12.04.14 - klo: 20.28 »
Kiitos jerzirccar1 mielipiteestä  :grin: Nyt on kyllä pakko itse myös todeta että olen myös itse melko tyytyväinen tämän välivaiheen lopputulokseen! 2 messupäivää takanapäin ja olen todella otettu tundran saamasta huomiosta!!
Moni on maininnut seuranneensa projektia täältä! Todella ISO kiitos osoittamastanne mielenkiinnosta!
Bongasin eilen messuilta työvilkun joka mielestäni oli kiva lisä autoon.. Työvilkun runko oli valkoinen joten ajoin messujen jälkeen tallille ja purkasin vilkun jotta sain rungon maalattua mustaksi. Laitan kuvia messujen jälkeen.
Tänään lauantai aamuna sitten työkalut mukaan messukeskukseen ja vilkkua kiinnittämään ennen ku messut aukes.

106
Sähköautot / Vs: PROJEKTINA TAMIYA TOYOTA TUNDRA
« : 11.04.14 - klo: 09.37 »
Nyt jäi pari päivitystä väliin ku ollut niin kiire saada projekti jonkunlaiseen kuntoon messuille...
Pyydän sitä teiltä lukijoilta anteeksi  :undecided:Teen ne messuviikonlopun jälkeen kun hellittää kiireet.
Tämä viikonloppu meneekin täällä messukeskuksessa  :grin:

107
Tässä olisi koppa sovitettuna ja takasiipi leikattuna..

108
Sähköautot / Vs: G-MADE SAWBACK
« : 04.04.14 - klo: 22.56 »
Koppa maalattuna.. Ja pitihän sitä heti asentaa tarrat ja sisusta paikalleen.. Enään uupuu sähköt.. Ja scalerekvisiitat.. Ja pitää kyllä vaihtaa se älyttömän ruma vinssin koukku pikkasen paremman  näköseen..

109
Sähköautot / Vs: PROJEKTINA TAMIYA TOYOTA TUNDRA
« : 04.04.14 - klo: 22.52 »
Otan tuon kommenttisi Master Calgar kohteliaisuutena! kiitos! Oiskohan tuosta orkkisrenkaasta rekvisiitaksi tuohon kuormalavaan? Näyttää lähinnä kyllä joltain dumpperinrenkaalta tuossa lavan päällä  :shocked:

110
Sähköautot / Vs: PROJEKTINA TAMIYA TOYOTA TUNDRA
« : 03.04.14 - klo: 23.22 »
Valokuva vielä iskunvaimentimesta... G-Maden iskarit on jonkin verran pitempiä kuin Tamiyan vakiot joten asensin uudet iskunvaimentajat alempiin kiinnityspisteisiin kuin taas Tamiyan omat asennetaan ylempiin.  Kokonaisuudessaan alustasta tuli mielestäni paljon parempi ja pehmeämpi. Auto jopa lakeutuu alustallaan noin 10 mm kun sen laittaa pöydälle. Sitä ei vakio alusta tehnyt!!

111
Sähköautot / Vs: PROJEKTINA TAMIYA TOYOTA TUNDRA
« : 03.04.14 - klo: 23.11 »
Tää on Andrimus messuilla nähtävillä!! Ennen kun purkasin alustan niin kokeilin kuinka paljon saa laittaa korkoa pyörän alle ennen kun toisen akselin pyörä nousee ilmaan. Toisen etupyörän alle kun laittoi 36mm niin takapyörä nousi 2mm ilmaan. Taakse kun laittoi 28mm niin etupyörä oli just ja just alustalla.. Alustan vaihdon jälkeen niin eteen kun laitoin 61mm niin takapyörä oli vielä kevyesti alustalla. Taakse kun laittoi saman 61mm niin etupyörä oli vielä kevyesti alustalla..
Uudet renkaat vaikuttaa kans tosi pitävältä kumilaadulta. Saa nähdä ajotestissä mihin sitten pystyy.. Ja ehkä noi uudet renkaat on pikkasen enempi skaalaa kun noi vakiot??

112
Sähköautot / Vs: PROJEKTINA TAMIYA TOYOTA TUNDRA
« : 03.04.14 - klo: 23.01 »
Kiitos Master Calgar!! Autosta puuttuu vielä ulkopuolelta peilit, kattohuomiovalot, etuvaloraudan lisävalot, lavaraudan lisävalot, tuulilasinpyyhkijät, ovenkahvat ja rekisterikilvet. Sisäpuolelta puuttuu valot, nopari, vastari ja vinssin ohjaus..  Nyt kuitenkin oli alustan vaihto vuorossa.. Eikä muuta kun vanha alusta purkuun... Tarkoitus oli laittaa alle RC4WD.n lehtijouset, RC4WD.n renkaat, ja G-Maden iskarit. Vaikka lehtijouset on myynnissä Tamiya Tundralle tarkoitettuna niin ne olivat 22mm pidemmät kuin vakio lehtijouset.. Eli tyydyin varasuunnitelmaan ja otin Tamiyan omista lehtijousista kaikki ylimääräiset lehdet pois. Nyt kun lehtijousi olikin vain yhden lehden paksunen niin jouduin otta pois lehtijousen yläpuolelta ohjausreunan jotta ei lehti jäisi väljäksi asennuspaikassaan..

113
Sähköautot / Vs: G-MADE SAWBACK
« : 03.04.14 - klo: 22.47 »
Kiitos Tapsa92 kommentista!!
Nyt ois koppa maalausta vailla.. Pitäis varmaan pikkuhiljaa miettiä mitkä sähköt tähän laittais.. Model Expo kun uhkaavasti jo lähestyy  :azn:

114
Sähköautot / Vs: PROJEKTINA TAMIYA TOYOTA TUNDRA
« : 23.03.14 - klo: 21.12 »
Kiitos GT Warrior  :grin:! Nyt on ihan pakko pistää pikku mainos tähän väliin!! kahviteltiin nimimerkki tr4nsporterin kanssa ja värkättiin meille nettisivut. Jos mielenkiintoa riittää niin käykäähän tutustumassa.

www.rcbuilders.fi

115
Sähköautot / Vs: PROJEKTINA TAMIYA TOYOTA TUNDRA
« : 23.03.14 - klo: 17.48 »
Ensimmäinen ulkokuva Tundrasta  :shocked:

116
Sähköautot / Vs: PROJEKTINA TAMIYA TOYOTA TUNDRA
« : 23.03.14 - klo: 17.43 »
Kiitos Peitsamo kommentista  :grin:. Ja mitä tohoon tulee niin eiks joka firmassa laiminlyödä jotain turvallisuusmääräyksiä  :roll:. Kärryn pohjalevykokelasta kokeillaan kuvassa . Eli ajattelin kokeilla jos petsaan tuommoisen 4mm paksun  vanerilevyn niin minkäköhän näköistä tulee?? Skaalaa kun ajattelee niin on kyllä ollut aikamoinen puu mistä on nuo viilut tehty kun kuviota katsoo  :laugh:Sitten kärryn "takapuskuria" työstämään. 20mm x 2mm messinkilatasta tein takalevyn mihin jyrsin upotuksen rekisterikilvelle sekä porasin reijät takavaloille. Koska tuo takapuskuri tulee hieman lavareunan sisäpuolelle  ja pohjalevyvaneri on ohuempi kuin messinkikulma mikä kiertää lavaa niin jyrsin pikkasen reunoista pois jotta saisin istuvamman asennuksen takapuskuriin. Lisäksi juotin toisen messinkilatan kiinni takalevyyn josta myöhemmin kiinnitän koko palikan lavapohjaan. Kerkesin vielä tuossa hätäpäissäni tehdä sammuttimen jois vaikka Peitsamon ennuste kävisi toteen  :laugh: Sammuttimen runko on alumiinitankoa ja letkut ja kahvat on 2mm messinkitangonpätkiä jotka on juottamalla yhdistety. Porasin sammuttimen yläosaan 2mm reijän mistä sain letkukokonaisuuden kiinnitettyä hyvin sammuttimeen.

117
Sähköautot / Vs: G-MADE SAWBACK
« : 23.03.14 - klo: 17.31 »
Pari koukkua tuli asennettua tänään tuohon etupuskuriin.. Pääsin taas nysväämään noitten puskurien kiinnitysruuvien ja muttereiden kanssa. Ja asiaa ei helpottanut yhtään se että siinä on nyt vinssi vielä toisen ruuvin yläpuolella estelemässä suoraa pääsyä ruuvinpäähän  :shocked:

118
Sähköautot / Vs: PROJEKTINA TAMIYA TOYOTA TUNDRA
« : 19.03.14 - klo: 22.57 »
Aikaisemmin tuli haukuttua Tamiyan alustaa lähinnä drifteriin sopivaksi ja näinollen ajattelinkin tehdä asialle jotain. Kuvassa alla RC-4WD.n Dirt Grabber All Terrain renkaat. RC-4WD.n Ultra Flex lehtijouset sekä G-Maden TS-02 iskarit. Jos ei näillä alusta pehmene niin sit ei millään  :grin:..

119
Sähköautot / Vs: PROJEKTINA TAMIYA TOYOTA TUNDRA
« : 19.03.14 - klo: 22.50 »
Lokasuojat tein 2 x 30 mm alumiinilatasta. Kuvissa lokasuojat vain makaa renkaitten päällä koska ne kiinnitetään myöhemmin lavan pohjaan joka tulee olee 4 tai 6mm paksua vaneria.

120
Sähköautot / Vs: PROJEKTINA TAMIYA TOYOTA TUNDRA
« : 19.03.14 - klo: 22.47 »
Peräkärryllä jatketaan. Aikaisemmin jo esittelin "pyörän navat"..  Tein keinuakselin teräksestä jotta se kestäisi kulutusta eikä kiinnileikkaisi kun pyörän napa pyörii. Tuennan tein alumiinista ja muun rungon ainakin toistaiseksi messingistä. Esikuvana käytän työpaikkani peräkärryä joka on järeähkö ja jonka kantavuus on 4T. Sen takia tämä kärry hieman pikkeaa jostain muuli tyyppisestä kärrystä. Senkaat ja vanteet ovat retroracingin RTR escortista otettu..

Sivuja: 1 2 3 [4] 5 6 7 ... 17