Kirjoittaja Aihe: Virus liikkeellä!!!  (Luettu 19679 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa AssoRacing

  • EKpa ry
    • Profiili
    • http://www.saikart.fi/
Virus liikkeellä!!!
« Vastaus #60 : 23.08.03 - klo: 19.33 »
:|

Poissa Matias V

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Virus liikkeellä!!!
« Vastaus #61 : 24.08.03 - klo: 20.07 »
itellä on outlookin maili jumissa kun on 500 mailia jonossa.... selvinnee huomiseksi.
"Never argue with an idiot, they bring the conversation down to their level and then win with experience."

Poissa Mr Cale

  • Veteraani
    • Profiili
Virus liikkeellä!!!
« Vastaus #62 : 24.08.03 - klo: 22.41 »
Mihinkään viidestä käyttämästäni sähköpostista ei ole tullut yhtäkään viruspostia tämän hässäkän aikana...

Poissa Yippo

  • Veteraani
    • Profiili
    • Yippo's EBT statistics page
Virus liikkeellä!!!
« Vastaus #63 : 25.08.03 - klo: 23.28 »
Mullakkin tuli vasta tänään ja alle kymmenessä pysy.

Poissa Yippo

  • Veteraani
    • Profiili
    • Yippo's EBT statistics page
Virus liikkeellä!!!
« Vastaus #64 : 01.09.03 - klo: 18.41 »
Äsken alko tuleen mulle ja nyt on puol tunti tullut noin 30 viestiä ja näköjään on multakin lähtenyt...

Poissa blenheim

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://koti.mbnet.fi/blenheim
Virus liikkeellä!!!
« Vastaus #65 : 01.09.03 - klo: 19.06 »
Aja ihmeessä virusskanneri!
E-tmkua | Hyvöö jouluva ja onnellista uutta vuotta!

Poissa Yippo

  • Veteraani
    • Profiili
    • Yippo's EBT statistics page
Virus liikkeellä!!!
« Vastaus #66 : 01.09.03 - klo: 20.40 »
No tottahan toki. Tiedoksi vain seuraaville ihmisille että teiltä on tullut viimesen tunnin sisääl meili. Yhdessäkään ei ole ollut liitetiedostoa, mutta postia kuitenkin on tullut. Heuli, Nappe, Henkka, Torsti, Tapio Haapalahti, Mika Rinne... Loppuja nimiä/tunnuksia en pysty yhdistämään henkilöihin.

Poissa Henkka

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Virus liikkeellä!!!
« Vastaus #67 : 01.09.03 - klo: 20.48 »
Juu, siis jos virus on sobig tjsp. nii se tekee  "fake maileja" eli tekee niistä vale maileja koska se ottaa sen koneelta jonka koneella on virus, nii se ottaa sähköpostien osotelistan josta se ottaa niitä osotteita joilla alkaa lähetellä maileja...eli ei se tarkota sitä jos mailia esim. mun nimella on tullu että mulla virus on... ;)
Schumacher MI4LP / Cougar SV / RCM.fi / JyvSrk

Poissa Yippo

  • Veteraani
    • Profiili
    • Yippo's EBT statistics page
Virus liikkeellä!!!
« Vastaus #68 : 01.09.03 - klo: 21.14 »
Joo, mää en oo jaksanu lukea kokonaan tuota viruksen kuvausta kun kone tilttas äsken kesken, mutta se ettei viestissä ole liitetiedostoa voisi viitata tuohon ettei lähettäjälläkään ole virusta...

Poissa Juhana

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://personal.inet.fi/koti/2fast2rc
Virus liikkeellä!!!
« Vastaus #69 : 06.09.03 - klo: 21.15 »
mul tuli yhellä kerralla 284 viestii ja kaikis luki "Check your details"
ja mukana oli outo liite  :roll:
Xray

Poissa J.M.

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Virus liikkeellä!!!
« Vastaus #70 : 07.09.03 - klo: 15.54 »
Mulla on nyt ollut joku parinviikon tauko, mutta nyt niita on alkanut satelee. Tanaankin tuli Mika Manty:lta muutama. Jos tuo virus on lahtenyt uudestaan liikkeelle.

Syyna 'a' kirjaiten pyyttymiseen on: Kreikkalaiset aakkoset ei tunne kyseista kirjainta :wink:
LRP / Power-Racing

Poissa PJEP

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Virus liikkeellä!!!
« Vastaus #71 : 07.09.03 - klo: 20.55 »
1.9.oli tullut uusi satsi yli 200 viestiä sähköpostilaatikkoon, jonka olen ilmoittanut rc-maailman sivulle. En käytä sitä juurikaan muussa tarkoituksessa. Postia oli tullut useilta rc maailman käyttäjiltä ja ilmeisesti heidän mailituttaviltaan.
Edellisen kerran viestisatsi tuli muistaakseni 23.8.
Sen jälkeen Windows on päivitetty, Norton pitäisi olla ajan tasalla sekä kone tarkistettu , ettei siinä ole Sobiggiä lähettävää virusta. Siitä huolimatta postia näyttää tulevan....

Tunti poissa koneelta ja tänään taas oli tullut postia....
( mm Henkalta....)
Pistin estot noille otsikoille:
Re: Thank you!
 Thank you!
 Your details
 Re: Details
 Re: Re: My details
 Re: Approved
 Re: Your application
 Re: Wicked screensaver
 Re: That movie

atsotaan..

Poissa VesaK

  • Veteraani
    • Profiili
Virus liikkeellä!!!
« Vastaus #72 : 07.09.03 - klo: 21.12 »
Täällä tämänpäivän (7.9.) saldo 185 viestiä. Ja ihan samoin, ainoastaan rc-maailmassa käytössä olevaan osoitteeseeni. Viesteistä suurin osa on lajin piirissä toimivilta.
Tosin, eivät ne viestit välttämättä tule "lähettäjältä", vaan viruksen ominaisuuksiin kuuluu lähettäjäosoitteen kopioiminen jonkin saastuneen koneen osoitelistalta. Kai.

Varsinaiseen osoitteeseeni, samoin kuin työosoitteeseeni en ole saanut yhtä ainutta virusviestiä.

Poissa claustro

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://claustro.bbs.fi
Virus liikkeellä!!!
« Vastaus #73 : 07.09.03 - klo: 21.15 »
On se niin outoa... Mulle ei ole tullut yhtään virusviestiä edes tähän rc-foorumissa mainostamaani osoitteeseen.

Johtuisikohan se siitä, että olen konffannut postipalvelimeni hylkäämään kaikki tyhmillä liitteillä varustetut viestit. Olen onnistunut näin välttämään kaikki virusepidemiat.
Toni Walther, retired operator

Poissa Henkka

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Virus liikkeellä!!!
« Vastaus #74 : 07.09.03 - klo: 22.10 »
Täytyy tässä  sanoa, että itsellenikään ei ole tullut yhtään virusviestiä, ei tohon soneran mailiinkaan, eikä (ihme ja kyllä) hotmailiinkaan.. Olen varmaan vaan päässy helpolla ja valittamista ei ole ;)
Schumacher MI4LP / Cougar SV / RCM.fi / JyvSrk

Poissa VesaK

  • Veteraani
    • Profiili
Virus liikkeellä!!!
« Vastaus #75 : 07.09.03 - klo: 22.33 »
Lainaus käyttäjältä: "Henkka"
Täytyy tässä  sanoa, että itsellenikään ei ole tullut yhtään virusviestiä, ei tohon soneran mailiinkaan, eikä (ihme ja kyllä) hotmailiinkaan.. Olen varmaan vaan päässy helpolla ja valittamista ei ole ;)

Henkka, sulta on kuitenkin tullut useitakin viestejä. Kuten monilta muiltakin tutuilta ja puolitutuilta täällä foorumissa. Tai siis on ollut tulevinaan: osoitteesi on vain jostakin osoitteistosta kopioitunut viestin lähettäjäksi.

Poissa mike_87

  • Veteraani
    • Profiili
Virus liikkeellä!!!
« Vastaus #76 : 08.09.03 - klo: 09.07 »
mullekin tullut mm. mika rinne ja teemu rytsy nimellä.. aina mukana jokin liitetiedosto joita en avaa. suoraan poistan kaikki nuo viestit!

Poissa blenheim

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://koti.mbnet.fi/blenheim
Virus liikkeellä!!!
« Vastaus #77 : 12.09.03 - klo: 07.24 »
"11.9.2003: Windowsista löytyi uusia rpc-aukkoja
 
Asiantuntijat odottavat uutta LovSanin-kaltaista virusepidemiaa.
 Microsoft varoitti eilen kolmesta uudesta Windows-haavoittuvuudesta, jotka löydettiin järjestelmän rpc-rajapinnasta. Haavoittuvuuden koskevat samaa komponenttia kuin elokuussa laajamittaisesti levinneen LovSanin hyödyntämä tietoturva-aukko. Kaikki nyt löydetyt aukot on luokiteltu kriittisiksi. Osa niistä on asiantuntijoiden mielestä yhtä vaikeita kuin LovSan-hyökkäykseen johtanut haavoittuvuus, jota kuvailtiin jopa koko historian vaikeimmaksi ohjelmistohaavoittuvuudeksi. "

Lähde MbNet, 12.9. 2003

Eli onko nyt odotettavissa uusi virusepidemia joka hyödyntää juuri näitä aukkoja? Puskuriylivouto on juuri semmoinen aukko jota virukset voivat ikävällä tavalla hyödyntää. Ja tämähän on sitten vain NT pohjaisissa käyttöjärjestelmistä löytynyt aukko, joten "susikasien" ja ysiviitosten omistajien turha huolestua.
E-tmkua | Hyvöö jouluva ja onnellista uutta vuotta!

Poissa Matias V

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Virus liikkeellä!!!
« Vastaus #78 : 12.09.03 - klo: 09.15 »
Blenheim puhuu asiaa. Minulle tuli seuraavanlainen maili;

"ASIAKASTIEDOTE / KUNDMEDDELANDE / CUSTOMER BULLETIN
11.9.2003

PÄIVITÄ MICROSOFT WINDOWS -KÄYTTÖJÄRJESTELMÄSI TIETOTURVA

Microsoft Windows -käyttöjärjestelmistä on löydetty maailmanlaajuisesti uusia vakavia haavoittuvuuksia, jotka mahdollistavat tietojärjestelmien väärinkäytön. Microsoft kehottaa kaikkia käyttäjiä päivittämään Windows NT 4.0-, Windows 2000-, Windows XP- ja Windows Server 2003 -käyttöjärjestelmällä varustetut tietokoneet.

On mahdollista, että haavoittuvuutta hyväksi käyttäviä haittaohjelmia, esimerkiksi viruksia, ilmaantuu lähiaikoina. Siksi on tärkeää, että jokainen internetin käyttäjä päivittää oman tietokoneensa käyttöjärjestelmän.

TOIMI NÄIN:

Päivitä Windows-käyttöjärjestelmäsi ajan tasalle valmistajan ohjeen mukaan. Päivitysohjeet löydät Microsoftin internetsivuilta:

http://www.microsoft.com/finland/pr/2003/9-03/windows.asp

Windows-päivitykset voi myös tehdä tietokoneen Käynnistä (Start) -valikon kautta, kohdasta Windows Update. Valitsemalla tämän pääset päivityssivulle, jossa tarkistetaan koneessasi olevan Windowsin päivitystarpeet. Päivitys löytyy kohdasta Critical updates. Voit kokeilla myös seuraavaa linkkiä valmistajan sivuille:

http://windowsupdate.microsoft.com

Tietoturvapalvelut parantavat koneen tietoturvaa
Muistathan, että käyttöjärjestelmän päivityksen lisäksi parannat myös olennaisesti kotikoneesi tietoturvaa ajan tasalla olevalla tietoturvapalvelulla.

Sonera Internet Tietoturva puolustaa konettasi verkossa liikkuvilta viruksilta ja tietomurtoyrityksiltä. Voit valita tietokoneeseen Virusturvan tai Palomuurin tai molemmat. Parhaimman suojan koneellesi saat käyttämällä sekä Virusturvaa että Palomuuria.

Kun olet asentanut ohjelmistot, ne päivittyvät automaattisesti tietokoneen ollessa yhteydessä internetiin. Voit varmistaa päivitysten ajan tasalla olemisen koneesi näyttöruudun alanurkassa olevan F-ikonin kautta. Lisätietoja Sonera Internet Tietoturvasta:

http://www.soneraplaza.fi/internet/tietoturva

Lisätietoja (ei Soneran internetsivuja):

http://www.ficora.fi/suomi/tietoturva/varoitukset/varoitus-2003-58.htm

http://www.microsoft.fi/security

Nämä ohjeet ovat Soneran suositus virusten välttämiseksi. Koska virukset johtuvat Sonerasta riippumattomista syistä, emme voi vastata niiden aiheuttamista ongelmista tai niiden seuraamuksista eikä edellä kerrotun ohjeistuksen toimivuudesta tai ohjeistuksen noudattamisesta aiheutuvista seuraamuksista.

TeliaSonera Finland Oyj
Sonera Asiakaspalvelu

HUOM! Älä vastaa tähän sähköpostiviestiin, sillä vastausviestejä ei käsitellä."


Näitä ohjeita voi käyttää ihan vapaasti koska ne eivät ole konekohtaiset. Siitä vaan imuttamaan!

-M.V
"Never argue with an idiot, they bring the conversation down to their level and then win with experience."

Mika R

  • Vieras
Virus liikkeellä!!!
« Vastaus #79 : 12.09.03 - klo: 09.32 »
Lainaus käyttäjältä: "mike_87"
mullekin tullut mm. mika rinne ja teemu rytsy nimellä.. aina mukana jokin liitetiedosto joita en avaa. suoraan poistan kaikki nuo viestit!



Joo, ja mulle teiltä.. ei tosin omaan emailiin vaan Elisan webmail laatikkoon. Taitaa vaivata Elisaa (kolumbuksen emailissa se virus), omassa koneessani ei pitäisi olla; siinä on viimeisimmät suojaukset. Älkää minua syyttäkö vaan Elisaa :mrgreen:

Poissa todd

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Virus liikkeellä!!!
« Vastaus #80 : 12.09.03 - klo: 09.41 »
Lainaus käyttäjältä: "Mika"
Lainaus käyttäjältä: "mike_87"
mullekin tullut mm. mika rinne ja teemu rytsy nimellä.. aina mukana jokin liitetiedosto joita en avaa. suoraan poistan kaikki nuo viestit!



Joo, ja mulle teiltä.. ei tosin omaan emailiin vaan Elisan webmail laatikkoon. Taitaa vaivata Elisaa (kolumbuksen emailissa se virus), omassa koneessani ei pitäisi olla; siinä on viimeisimmät suojaukset. Älkää minua syyttäkö vaan Elisaa :mrgreen:



Älkää aina syyttäkö muita!  :twisted:  :D

Otsomaani

  • Vieras
Virus liikkeellä!!!
« Vastaus #81 : 12.09.03 - klo: 14.46 »
Lainaus käyttäjältä: "todd"
Lainaus käyttäjältä: "Mika"
Lainaus käyttäjältä: "mike_87"
mullekin tullut mm. mika rinne ja teemu rytsy nimellä.. aina mukana jokin liitetiedosto joita en avaa. suoraan poistan kaikki nuo viestit!



Joo, ja mulle teiltä.. ei tosin omaan emailiin vaan Elisan webmail laatikkoon. Taitaa vaivata Elisaa (kolumbuksen emailissa se virus), omassa koneessani ei pitäisi olla; siinä on viimeisimmät suojaukset. Älkää minua syyttäkö vaan Elisaa :mrgreen:



Älkää aina syyttäkö muita!  :twisted:  :D


Yksinkertaisin ratkaisu ongelmiin on syyttää jotakuta.
(ei se mikään ratkaisu ole...) :wink:

Poissa uni

  • Team Entiset Kuskit
    • Profiili
    • Team Entiset Kuskit @ Facebook
Virus liikkeellä!!!
« Vastaus #82 : 12.09.03 - klo: 15.54 »
"Erehtyminen on inhimillistä. Toisen syyttäminen omasta virheestä on vielä inhimillisempää."

;-)
Jouko "Uni" Näätänen
Team Entiset Kuskit

Mika R

  • Vieras
Virus liikkeellä!!!
« Vastaus #83 : 12.09.03 - klo: 21.01 »
Siis olette sitä mieltä että se ongelma vois olla tässä koneessa.. tässä on kuitenkin virustorjunnat sun muut päällä. Miksi ongelmat ei näy sitten outlookissa vaan vain Elisan webmailissa?

No, mä tutkin asiaa.

Poissa Toni N

  • Veteraani
    • Profiili
Virus liikkeellä!!!
« Vastaus #84 : 12.09.03 - klo: 21.12 »
Näin useimmat virukset nykyään toimivat:

Otetaan Mika esimerkiksi...
Joku on saanut viruksen, ja hänen koneeltaan löytyy Mikan osoite.
Tämä info riittää virukselle lähettämään itseään ympäriinsä esim. Mikan  "lähettämänä".
Eli Mikan koneen ei tarvitse olla saastunut vaikka teille hänen nimellään postia tulisikin!!!
Tyhjä

Mika R

  • Vieras
Virus liikkeellä!!!
« Vastaus #85 : 13.09.03 - klo: 10.24 »
Nonnii, tätä mieltä minäkin olen. Noita osoitteita mihin niitä viruksia on tullut ei tosiaan löydy mun koneelta vaikka lähettäjänä olisinkin ikäänkuin minä. Se virus feikkaa ne lähettäjät sattuman varaisesti mailipalvelimella olevia viestejä hyödyntämällä. Minusta olette minulle anteeksipyynnön velkaa - paitsi jos joku todella osoittaa että mun koneessa olisi se virus. Edelleen olen sitä mieltä että kolumbuksen webmail on syypää.

Poissa uni

  • Team Entiset Kuskit
    • Profiili
    • Team Entiset Kuskit @ Facebook
Virus liikkeellä!!!
« Vastaus #86 : 13.09.03 - klo: 10.31 »
Juu,

Tosiasiahan on se että sähköpostiosoitteen väärentäminen on niin simppeli homma että pelkästään sen perusteella harvoin kannattaa alkaa ketään sormella osoittelemaan, etenkään viruksen ollessa kyseessä...

Tuon väärennyksen siis pystyy tekemään kuka tahansa kun tietää miten, ei tarvita mitään hakkerointitaitoja tuohon :-)
Jouko "Uni" Näätänen
Team Entiset Kuskit

Mika R

  • Vieras
Virus liikkeellä!!!
« Vastaus #87 : 13.09.03 - klo: 10.39 »
No ei tosiaan, lähettäjä on todella helppo feikata, sehän on vain tekstikenttä emailin header tiedoissa. Sähköinen varmenne on eri juttu ja siihen voi oikeasti luottaa mutta niitähän ei käytä juuri kukaan valitettavasti.

Poissa Sami L

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Virus liikkeellä!!!
« Vastaus #88 : 13.03.04 - klo: 23.48 »
PC käyttäjät palaa kiirastulessa ikuisesti!
Surkuhupaisaa luettavaa tämä topicci. Viirukset eivät kyllä ole hauskoja.

Sympatiaa...
Tiedätkö miksi olet mekaanikko?
Sinulla on kädet mutta ei aivoja. -AbuD.

Poissa hannu_s

  • Veteraani
    • Profiili
Virus liikkeellä!!!
« Vastaus #89 : 14.03.04 - klo: 00.42 »
Hetki pieni.. Käyn tsekkaamassa Wanhan "saastuneen" S-postiosoitteen.

Saldo: 1690 viestiä..... :oops:  :mrgreen: Onhan tuo ollu pitkään käyttämättä, enkä ole yhtäkään avannut. :wink:
Ei riemulla rajaa kun 2WD:illa ajaa|2xMini-Z Overland|Tamiya Mini|Tamiya Subaru Brat |Ratt-Y Rustler->MM+4000KvL