Kirjoittaja Aihe: Kyosho ultima st!  (Luettu 5280 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Anzka

  • Veteraani
    • Profiili
Kyosho ultima st!
« : 04.10.04 - klo: 20.53 »
Moi!

Oisko kelläkään kokemusta Kyosho ultima st sähköcrossista.
Associated rc18Bft + mamba25 + 5800kv

Poissa Jesse|K

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Kyosho ultima st!
« Vastaus #1 : 04.10.04 - klo: 21.01 »
Hakuakin kannattaa käyttää..  http://rc10.fi/viewtopic.php?t=8270&highlight=kyosho+ultima+st   <-- siinä on yksi jo aloitettu aihe ultimasta

edit: typoja..
Brushless rc18t 8000kv, tc3 ft.

Poissa Anzka

  • Veteraani
    • Profiili
Kyosho ultima st!
« Vastaus #2 : 04.10.04 - klo: 21.05 »
Uups :oops:
Associated rc18Bft + mamba25 + 5800kv

Poissa JuhoM

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
    • http://www.thybrid.tk
Kyosho ultima st!
« Vastaus #3 : 05.10.04 - klo: 16.23 »
Ei kannata ostaa Ultimaa. Itellä on se ja siihen saa kokoajan hankkia jos jonkun sorttista ratasta, yms. Se on yksinkertasesti vaan surkee. Kannattaa hankkia tilalle joku muu malli/merkki.
Kyosho/ Duratrax/ Hitec/ GM/
Kiihtyy ku kirjahylly!!

Poissa Anzka

  • Veteraani
    • Profiili
Kyosho ultima st!
« Vastaus #4 : 05.10.04 - klo: 18.18 »
No enpä ny tiiä!
Mun kaverilla on sama mut polttis!
Siitä ei oo hajonnu muutaku vetari!
Associated rc18Bft + mamba25 + 5800kv

Poissa Anzka

  • Veteraani
    • Profiili
Kyosho ultima st!
« Vastaus #5 : 05.10.04 - klo: 18.19 »
Niin ja sekin meni siinä kun se ajo kiveen!
Associated rc18Bft + mamba25 + 5800kv

Poissa GolluB

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Kyosho ultima st!
« Vastaus #6 : 05.10.04 - klo: 18.57 »
Lainaus käyttäjältä: "Anzka"
Niin ja sekin meni siinä kun se ajo kiveen!


näytät olevan päätöksesi tehnyt.  osta ihmeessä jos siltä tuntuu.

Poissa SLem

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Kyosho ultima st!
« Vastaus #7 : 05.10.04 - klo: 22.32 »
Oma yksilö on kyllä sellainen panssarivaunu ettei sitä saa rikki edes särkemällä. Tai no... taka-akselit on vaan menny poikki kun ne vakiot on ihan pahvia. Laitoin paremmat niin kestää. Ja se messinkiratas kannattaa vaihtaa johonkin muuhun, se kun kuluu aika nopeasti ja rupeaa jurnuttamaan. Moottorina on ollut 12*2 ja vaihteisto on kyllä kestänyt.
Tuntuu vaan siltä, että Kyoshon "halpamalleissa" olisi aikamoisia vaihteluja laadussa :? .

Poissa JuhoM

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
    • http://www.thybrid.tk
Kyosho ultima st!
« Vastaus #8 : 07.10.04 - klo: 15.30 »
Taitaapa noin olla, kun itelläkin on siinä 12 lanakainen kiinni, ja rattaista kuuluu vaan rätätätätä kun sillä on viikon ajellut...
Kyosho/ Duratrax/ Hitec/ GM/
Kiihtyy ku kirjahylly!!

Poissa JuhoM

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
    • http://www.thybrid.tk
Kyosho ultima st!
« Vastaus #9 : 07.10.04 - klo: 15.32 »
Lainaus käyttäjältä: "Anzka"
No enpä ny tiiä!
Mun kaverilla on sama mut polttis!
Siitä ei oo hajonnu muutaku vetari!

Ei kannata ruveta kyselemään että onko tämä auto hyvä, ja jos sitä snoo huonoksi, niin saa heti tollasen vastauksen. Iteppähän kysyit. :|
Kyosho/ Duratrax/ Hitec/ GM/
Kiihtyy ku kirjahylly!!

Poissa MakeH

  • Jäsen
    • Profiili
ultima st ep
« Vastaus #10 : 07.10.04 - klo: 18.06 »
Minulla on tuo kyseinen ultima st ja eikä voi sanoo et se on mikään hirveen huono vaikka osian on mennyt rikki esim antenniputki ja eturipustuspala...
rattaatkin on menny(valmistusvirhe) kun siitä katkes yks hammas ja löi koko lootan lukkoon.Moottori meni skeidaksi ku tais palaa hiilet(vakio27t).nykyään on 23t  motti ja saisahan sitä vauhtia olla hieman lisääkin.. On se juhon 12t aika epeli kun pläjäyttää  hyppyristä(ainakin mitä mä olen nähnyt). Huono vaan ku  noi ultiman renkaat tahtoo kulua aika nopsaan nii ei kulje tehokkaalla motillla ku sutii vaan..
EN kyllä heti ekana suosittele ultimaa ostakaa joku muu auto mieluummin.
Kyosho Inferno MP-6

Poissa JuhoM

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
    • http://www.thybrid.tk
Kyosho ultima st!
« Vastaus #11 : 07.10.04 - klo: 21.49 »
Make puhuu asiaa!! Kun sillä 12 -lankaisella pläjäyttää hyppyristä, niin se lentää ku leppäkeihäs! Eikä tee kyllä autolle hyvää...
Kyosho/ Duratrax/ Hitec/ GM/
Kiihtyy ku kirjahylly!!

Poissa MakeH

  • Jäsen
    • Profiili
hehee
« Vastaus #12 : 08.10.04 - klo: 15.56 »
Onhan se hyvä  ja saa siitä iloakin irti kun rupeaa leikkimään... :mrgreen:
Kyosho Inferno MP-6

Poissa JuhoM

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
    • http://www.thybrid.tk
Kyosho ultima st!
« Vastaus #13 : 08.10.04 - klo: 16.08 »
Kyllä siitä tolla systeemillä saa osiakin irti...
Tossa ultimassa on vaan se huono puoli, jos se tulee pelkästään yhdelle renkaalle siitä katkeaa kyseisen rankaan akseli aika helposti.
-----
En tiedä polttis-Ultimasta mitään tai sen laadusta, mutta itellä sitä saa olla kokoajan rempaamassa. Kait sitä jotkut kestää, jotkut ei.
Kyosho/ Duratrax/ Hitec/ GM/
Kiihtyy ku kirjahylly!!

Poissa Saimoni

  • Tulokas
    • Profiili
Jees
« Vastaus #14 : 13.10.04 - klo: 09.28 »
Mulla on kans kyseinen auto ja hyvin on pelannut, pistin heti sen orig. mekaanisen noparin vaihtoon, tilalle tuli msonic tempo elektroninen. Motiksi otin purple tiger 17t. Kaikki on toiminut hyvin paitsi ne takarenkaiden akselit on pahvia, niitä meni viime viikonloppuna 6kpl, maksavat 2x6.60€ :(. Onko ketään löytänyt mistään kestävämpää osaa tilalle? tai onko kukaan virittänyt mitään toimivaa ratkaisua? itse olen ajatellut vääntää jonkunlaiset "lokarit" siihen takarenkaiden päälle ottamaan iskut vastaan.

Saimon

Poissa Catiska

  • Veteraani
    • Profiili
    • www.lynxracing.net
Akselit
« Vastaus #15 : 13.10.04 - klo: 11.32 »
Jeps, tuttu asia myös polttikoneellisessa. Mulla on kyseinen auto 1,8 hv:n Epic moottorilla, ja muuten ei ongelmia, mutta takapyörän akseleita on pari mennyt. Ongelma on akselien liiallinen kovuus, joka johtuu valmistustavasta pitkälti. Sorvasin normaalista akseliteräksestä itse uudet pyörän akselit, ja kun materiaali on sitkeämpää, niin on myös kestänyt hyvin. Eli, ei muuta kuin sorvamaan itse parempia  :D
http://www.lynxracing.net 
Carson Gas Devil 4wd, E-MAXX/CC MMM/Plettenberg

Poissa Juhana

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://personal.inet.fi/koti/2fast2rc
Kyosho ultima st!
« Vastaus #16 : 13.10.04 - klo: 14.00 »
eikös kyseiseen autoon mene esim. Asson valmistamat CVD vetoakselit? kestäisi taatusti paremmin kuin nuo kyoshon muovit  :lol:
Xray

Poissa Saimoni

  • Tulokas
    • Profiili
niiin
« Vastaus #17 : 14.10.04 - klo: 00.20 »
brutales, pystyisitkö sorvaamaan minulle tuota osaa kestävämmästä teräksestä? maksan tietenkin, jos onnistuu laita mailia: Simo.vaisanen@pp1.inet.fi

Saimon

Poissa Juke-

  • Veteraani
    • Profiili
Kyosho ultima st!
« Vastaus #18 : 19.01.05 - klo: 15.20 »
Mitä nopeudensäädintä suosittelette kyoshon ultima ST:hen ja mistä sais Ultima ST Type R:n osia. Pistäkää linkkiä.  

oisko hyvä kone Ultima st:hen http://www.atalarc.fi/kauppa/view_product.php?product=GM-R7ESG47 onko tässä kuulalaakerit ja moniko kääminen ja jos ei oo niin mikä. Hinta ale 40€

Mitä tuo virranrajoitin tarkottaa tässä säätimessä http://www.atalarc.fi/kauppa/view_product.php?product=05.41820 että onko se sama juttu kun tässä http://www.atalarc.fi/kauppa/view_product.php?product=4/70 Maksimi virrankesto 50A ja Jatkuva virrankesto 15A

kestääkö ultiman vaihdelaatikko 14*2 lankasta konetta ja pitääkö vaihtaa rattaita ja kuinka lujaa menee

Käykö teillä silleesti että kun renkaat on jossakin kiinni ja painaa kaasua niin renkaat ei pyöri mutta moottori pyörii
joo o

Poissa Juhana

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://personal.inet.fi/koti/2fast2rc
Kyosho ultima st!
« Vastaus #19 : 19.01.05 - klo: 15.48 »
Noista vetareista sen verran, että ei taida käydäkkään asson omat tuohon ultimaan, koska asson vetareiden tappi on tuumakokoa ja kyöstin laakerit ovat millikokoa...
Ja noista säätimistä: tuo M´troniksin säädin kestää vain 20t koneen. Ei kannata eredyksissäänkään survoa siihen kiinni 14t konetta, koska siinä vaiheessa säädin sanoo 100% varmasti "Poks". Tuo hitec kyllä kestää tuon 14t koneen. Virran rajoitin tarkoittaa sitä, kuinkapaljon säädät säätimen antamaan koneelle virtaa. Jos olet säätänyt rajoituksen 20A niin se ei anna koneelle täyttä tehoa, joten auto menee hiljaa. mitä enemmän kone saa ampeeria (A) sitä kovempaa se kulkee. :wink:
Xray

Poissa SLem

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Kyosho ultima st!
« Vastaus #20 : 24.01.05 - klo: 22.32 »
No mutta kyllähän Kyöstiin saa Asson akselit sovitettua. Eikä vaadi kuin muutaman uuden osan ja pientä viilausta. Ja mitä vaihdelaatikkoon tulee, niin kyllä kestää. Omassa tällä hetkellä kiinni harjaton paketti, eikä ainakaan vielä ole rattaat paukkuneet.  :o

Poissa MakeH

  • Jäsen
    • Profiili
hmm..
« Vastaus #21 : 25.01.05 - klo: 19.13 »
oma lootani on ketänyt,so far so good..  :D
oma ultima tuntuu ihme hempulalta kun ripustukset heiluu suunnassa pohjoinen-etelä-itä-länsi  :mrgreen:
jos renkaat tuntuu liukkailta talvisin niin ottaa jotain pientä kettinkiä ja vääntää ketjut(kuten traktoreissa). niinmpä minä ainakin tein,ei ollut vaikeeta.. lähti kuin rampa rusakko vesialtaasta..  :wink:
Kyosho Inferno MP-6

Poissa JuhoM

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
    • http://www.thybrid.tk
Kyosho ultima st!
« Vastaus #22 : 26.01.05 - klo: 21.31 »
Kylhän toi Ultima on ihan hyvä peli, silloin kun se toimii.

En tiedä onko noissa sellainen juttu, että osa Kyoshon tuote-eristä on virheellisä..?
Kyosho/ Duratrax/ Hitec/ GM/
Kiihtyy ku kirjahylly!!

Poissa Catiska

  • Veteraani
    • Profiili
    • www.lynxracing.net
Ultima RB
« Vastaus #23 : 27.01.05 - klo: 12.36 »
Hauskaa minulla ainakin on ultiman kanssa ollut, tosin työtäkin.

Vaihteiston rattaat on kestänyt yllättävän pitkään, tosin nyt meni lumella rattaat rikki, mutta uudet maksoi 3,5 Eur, eli ei paha. Olen kurittanut autoa kuitenkin Epic 1417 W moottorilla.

Ketjuja en ole tarvinnut talvella, kun käytän lumessa sellaisin 1/10 monsterin ns. lapiorenkaita, joissa on sellaiset 10mm rivat kauhomassa lunta ja jäätä. Keulii talvella yhtä hyvin kuin kesälläkin.

Ultimasta tuli ihan mukava vehje, kun sitä vähän rakenteli, ja se on ainakin minusta harrastuksen suola. Iskarit vaihtoon, paremmat renkaat, myös eteen. Runkoon vähän jäykisteitä, iskaritornit alumiinista, nopeammat servot ja painoa enemmän eteen, jotta ei aina heittäisi kiihdytyksessä volttia taaksepäin. Lisäksi monta rengas/vanne settiä eri alustoille, asfaltille, hiekalle, soralle ja savelle. Unohtamatta tietty eri välityksiä, jotta saa sopivat vauhdit eri paikkoihin.

Toinen ultima kun on vakio, niin on hyvä verrata, miten muutokset on vaikuttanut. Ajettavuus, kestävyys ja ennenkaikkea nopeus on muuttunut huomattavasti!
http://www.lynxracing.net 
Carson Gas Devil 4wd, E-MAXX/CC MMM/Plettenberg

Poissa Beris

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Kyosho ultima st!
« Vastaus #24 : 30.01.05 - klo: 12.18 »
Mun on ainaki vaikee keksiä tosta autosta muuta positiivista kuin hinta ja helppokäyttöisyys(säköissä yleensä). Ite oon ajellu tolla jo vuosia ja pari ratasta ja servon oon joutunu ostamaan.

Paljonko autosi kulkee brutales?
Turkulainen voittaa aina!

Poissa Juke-

  • Veteraani
    • Profiili
Kyosho ultima st!
« Vastaus #25 : 30.01.05 - klo: 14.54 »
itellä ei oo hajonnut ku korin pitimet edestä ja nekin meni rikki kun kaveri ajo pyöränsä renkaaseen
joo o

Poissa Anzka

  • Veteraani
    • Profiili
Kyosho ultima st!
« Vastaus #26 : 06.02.05 - klo: 09.54 »
Lainaus käyttäjältä: "JuhoM"
Lainaus käyttäjältä: "Anzka"
No enpä ny tiiä!
Mun kaverilla on sama mut polttis!
Siitä ei oo hajonnu muutaku vetari!

Ei kannata ruveta kyselemään että onko tämä auto hyvä, ja jos sitä snoo huonoksi, niin saa heti tollasen vastauksen. Iteppähän kysyit. :|


No mut on se polttis kyl vähä eri :mrgreen:
Associated rc18Bft + mamba25 + 5800kv

Poissa Juke-

  • Veteraani
    • Profiili
Kyosho ultima st!
« Vastaus #27 : 12.03.05 - klo: 19.03 »
saiskohan tohon ultimaan MIPin nivelvetareita kiinni jotka on tarkotettu assoon http://www2.towerhobbies.com/cgi-bin/WTI0095P?FVSEARCH=+MIP&FVPROFIL=++&search3=Go
joo o

Poissa Speeder

  • Veteraani
    • Profiili
Kyosho ultima st!
« Vastaus #28 : 12.03.05 - klo: 21.59 »
Ultima kestää! se on taattua ja kokemusta löytyy... Minulla on ollut ko. auto jo monta vuotta ja vain muutaman kerran ollaan autoa pahemmin korjattu.

Ps. katso video Laadukkaat rc videot topicin viimeiseltä sivulta ultima+t-maxx niin näet kestoa  :wink:  Siinä lähti vain nopari irti ja johdot ei muuta.

Poissa MakeH

  • Jäsen
    • Profiili
Kyosho ultima st!
« Vastaus #29 : 12.03.05 - klo: 22.00 »
Tarkoititko niitä ylimpänä olevia..?(Associated MIP CVD Axles RC18T)
Jos tarkoitit niin en oiken usko että sopii,kun kerran kokonaisuudessaan ei ole edes Ultiman vakioakselin
(dogbone) pituinen...Ultimassa = 82mm pelkkä koiranluu+vielä se vetoakseli.....Ja nuo MIPin nivelvetarit Assoon vain 70mm kokonaisuudessaan. Siitä en sitten tiedä kuinka paksuja nuo ovat.

Jos nyt edes tarkoitit noita edellä mainittuja  :D


Korjatkaa jos luin väärin tuolta towerista.... :?
Kyosho Inferno MP-6