Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - Hevimies

Sivuja: [1] 2 3 4 5
1
Polttisautot / Team Losi LST
« : 12.08.05 - klo: 13.12 »
Lainaus käyttäjältä: "Mika"
Mikä lämpöongelma toi 120 on... älkää nyt tuijottako niitä lämpöjä vaan kuunnelkaa sitä konetta miten se kiekuu. Kyllä sen kuulee jos säädöt alkaa olla sellaiset että on liian laihalla... noista mittareistakaan tiedä mitä ne näyttää.. ja kuka sanoo että lämpö mitataan tulpan juuresta vai mistä.. turhaa stressiä vaan.

Näin juuri. Jos ei mene tulppia ja kone kuullostaa siltä että kaikki on kunnossa niin eikun kovaa ajoa.

2
Traxxas / Traxxas Revo
« : 06.08.05 - klo: 00.56 »
Lainaus käyttäjältä: "Puuha-Pete"
Hoo! Nakkasin sulle YV:tä! :mrgreen:

Ja vastattu on.  :)

3
Traxxas / Traxxas Revo
« : 05.08.05 - klo: 23.59 »
Lainaus käyttäjältä: "Puuha-Pete"
Revo alkaa kiinnostaa yhä enemmän.  :) Ei kellään olis myynnissä?  :mrgreen:

Saattas vaikka olla jos hinta on kohdallaan. Hukkaan menee hyvä auto kun ei kahta gallonaa ole saanut puoleen vuoteen poltettua. Tarjouksia kuunnellaan.  :wink:

4
Polttisautot / Cen Genesis Racing!
« : 02.08.05 - klo: 14.13 »
Lainaus käyttäjältä: "Juuzmo"
HÄH? .18 koneistakin ilmotetaan tehoa saman verran  :shock:

Ilmoitettu teho ja mitattu teho on vähän eri asiat. :wink: Mutta sanotaan nyt sen verran että samassa dynossa O.S .18TM antoi 1.9hp ja .18TZ noin 2.1hp. Vääntöähän tuossa Gensun pannussa on kyllä todella paljon.

5
Polttisautot / Cen Genesis Racing!
« : 01.08.05 - klo: 23.29 »
Lainaus käyttäjältä: "domiac"
Lainaus käyttäjältä: "brutales"
Olettekos muuten lukeneet Xtreme RC Cars keäskuun numero 2005? Siinä oli Cen Genesiksen moottori testattu dynossa.


Mielenkiinnosta, mikä oli tuomio?

En ole lukenut artikkelia, mutta penkissä koneesta irtosi huimat 1.5hp.

6
Vapaa keskustelu / Millä 1:1 autolla ajelette ?
« : 28.07.05 - klo: 08.44 »
Lainaus käyttäjältä: "tommi n"
kyllä mä olen tuon topgearin nähnyt....

en mä jaksa alkaa vänkäämään tästä, on käsitykset klassikoista niin kaukana toisistaan.

No ihan miten vaan... :roll:

7
Vapaa keskustelu / Millä 1:1 autolla ajelette ?
« : 27.07.05 - klo: 11.46 »
Lainaus käyttäjältä: "tommi n"
on pakko kysyä hevimieheltä että mikä tekee M5:stä klassikon? mitä sillä on saavutettu tai mitä se on tehnyt ansaitakseen klassikon maineen?

M5 oli ensimmäinen laatuaan. Luksusluokan perheauto täysiverisen urheiluauton suorituskyvyllä siis. Nykyisin lahes jokaiselta autonvalmistajalta löytyy vastaava malli, mutta juuri E34 M5 oli se ensimmäinen joka näytti suuntaa muille. Jossain TopGearin jaksossa oli aika kattava esittely koko M-sarjasta ja varmasti löytyy DC++:lla tms jos haluat katsoa ja tutustua tarkemmin aiheeseen.

8
Traxxas / Traxxas Revo
« : 27.07.05 - klo: 10.48 »
Lainaus käyttäjältä: ".21"
Tehoista en tiedä genesiksessä enkä ole kyllä edes livenä koko autoa nähnyt mutta kuulin viikko sitten radalla myös että ei ainakaan genesiksen moottori yllätä. Enkä kyllä hirveästi noiden rc lehtien varsinkaan mitään tuon suuntaisia testejä katselisi, ja tekisi mitään ostopäätöksiä niiden mukaan. Onhan se kivaa luettavaa mutta taitaa olla suunnattu lähinnä "amerikkalaisille"

Myös moni moottorivalmistaja on tilannut NitroDyne Systemsiltä vastaavanlaisen penkin, koska se on tarkka ja toimiva. On vielä tällä hetkellä harvojen ja lähinnä amerikkalaisten herkkua, mutta siitä se toivottavasti yleistyy.

Ja Gensun kone on helikopterimoottori.

9
Traxxas / Traxxas Revo
« : 27.07.05 - klo: 09.30 »
Lainaus käyttäjältä: "Tomsson"
Joo, ossi ei lupaile liikoja :)
Nehän ilmottaa V-specillekin 2,48hp ja joku lehti sen dynotti 2,98hp :shock:

Ossi tosiaan tuntuu ilmoittelevan alakanttiin lähes jokaisen moottorin kohdalla. Pahimmat surgasmit siinä dynossa on tullut Genesiksn pannulle josta saivat ulos vain 1.58hp luvatun viiden sijaan. (Xtreme RC Cars keäskuun numero 2005)

10
Traxxas / Traxxas Revo
« : 27.07.05 - klo: 09.02 »
Lainaus käyttäjältä: "Mika"
Maksimiluvut ei välttämättä kerro mitään miten kone toimii käytännössä.. tehot pitää tulla ulos oikeilla kierrosluvuilla jotta niistä on radalla hyötyä..krossissa jotain 20.000 optimi....noin keskimäärin radalla

Tämä on aivan totta ja monsut muutenkin tarvitsevat allakierrosvääntöä enemmän kuin huipputehoa. Muistelen että 18TM on lähes poikkeuksetta TZ:aa nopeampi radalla juuri sen paremman alakierrosväännön takia.

11
Traxxas / Traxxas Revo
« : 26.07.05 - klo: 18.51 »
Lainaus käyttäjältä: "Jankka"
En tiedä oikein uskoa tuohon TRX2.5R:n 1,3 heppaan ,koska tuo O.S18TM on melkoisesti tehokkaampi vaikka specsien mukaan tehoeroa ei olisi kuin tuo 0,3Hp eli jompikumpi moottorin valmistaja puhuu palturia  :?

18TM on penkitetty Xtreme RC:n penkissä 1.9hp ja TZ muistaakseni reilu 2.2. Samassa penkissä TRX2.5R antoi tuon 1.3hp.

12
Traxxas / Traxxas Revo
« : 26.07.05 - klo: 18.02 »
Lainaus käyttäjältä: "Rph"
Kaunis on, tuohon kun laitan ruman ankanpoikasen korin niin siitä tulee aikas ROK. Voisi http://www.hobbylinna.fi/kauppa/view_product.php?product=nosramrs18&searchlink=yes&search=NOSRAM&page=2 koittaa myös miten Nosramin .18 moottori sopii revoon. Mutta jotenkin tuo O.S moottori kiinnostaa enemmän. Onko kokemusta jo kuskeilla eri diffi öljyistä ja diffien täyttö asteista ajo-ominaisuuksiin?

TRX2.5R oli penkitetty muistaakseni 1.3HP, että osta suoraan vaan Ossin18TM tai TZ

13
Vapaa keskustelu / Millä 1:1 autolla ajelette ?
« : 26.07.05 - klo: 17.03 »
Lainaus käyttäjältä: "jarzam"

Tuli tässä vaan mieleen että ootko sama Hevimies joka on tuolla btcf:n foorumilla? sori ot.

Olenhan minä.

14
Vapaa keskustelu / Millä 1:1 autolla ajelette ?
« : 26.07.05 - klo: 11.54 »
Lainaus käyttäjältä: "tommi n"
M5 = klassikko?!? ....no jopas.......  :roll:

Nimenomaan.. ja E34 M5 erityisesti. Jopas tällä on tietämätöntä porukkaa. Mutta toisaalta tämähän onkin radio-ohjattavien, ei oikeitten autojen foorumi.  :roll:

15
Vapaa keskustelu / Millä 1:1 autolla ajelette ?
« : 26.07.05 - klo: 10.14 »
Lainaus käyttäjältä: "rs tuning"
Lainaus käyttäjältä: "Hevimies"
Lainaus käyttäjältä: "KertM5"
http://www.elisanet.fi/kert.siret/crxleht.htm

Mikäs M5 se tuollainen on kun on vakiopuskimet, vakiohelmat, etumaskissa väärä //M logo yms yms...?

Oliskohan rakenneltu... miks tollasiinki pitää takertua???
Ei siinä kyllä koneenkuvia näy, mut voi sielä silti se M5 konekin olla.

Jos kerran mainostetaan että on M5 niin silloin pitä olla M5. Puhutaan kuitenkin sen tason klassikosta ettei mitään tekniikanvaihtoja todellakaan lasketa.

16
Vapaa keskustelu / Millä 1:1 autolla ajelette ?
« : 26.07.05 - klo: 00.22 »
Lainaus käyttäjältä: "KertM5"
http://www.elisanet.fi/kert.siret/crxleht.htm

Mikäs M5 se tuollainen on kun on vakiopuskimet, vakiohelmat, etumaskissa väärä //M logo yms yms...?

17
Yleinen keskustelu / Miksi kysyä täältä RC10:ssä..
« : 17.07.05 - klo: 12.14 »
No näin äkkiseltään ajeteltuna tälläinen foorumi toimii esimerkiksi tilanteessa "tuote X oli loppunut kaupasta y ja se on sentään maahantuontifirma. Tietääkö kukaan olisiko  tuota osaa jäänyt hyllyyn mihinkään liikkeeseen" En näe tuossa mitään turhaa tai tyhmää.

18
Polttisautot / Team Losi LST
« : 16.07.05 - klo: 14.51 »
Losin renkaat näyttää ainakin siltä että toimii trialissa hyvin. Yksi juttu mikä tosin kannattaa tehdä on muokata sisäfoamien profiilia pyöreämmäksi jos ihan kunnolliset trial-/rock climbing renkaat meinaa tehdä

19
Polttisautot / Team Losi LST
« : 15.07.05 - klo: 23.20 »
Lainaus käyttäjältä: "Jankka"
Trial ajossa mielestäni tarvitaan renkaassa pehmeyttä ja pientä joustavaa kuvioo, että saadaan mahdollisiman suuri pito aikaiseksi, mut voin olla täysin väärässäkin.

Pehmeyttä kyllä, mutta kuvio saa olla isoa ja sen pitää kääntyä myös renkaan sivulle. Näin minä olen asian ymmärtänyt mutta voin olla täysin väärässäkin :D

20
Tuo herneen vetäminen nenään on näköjään joku LST -kuskien ominaisuus. :wink: Olen mielipiteeni perustellut muutamaankin kertaan eikä minulla ole aiheeseen mitään listättävää, eikä minua liioin innosta teidän provosointinne. Tämä aihe päättyy osaltani tähän.

21
Voi elämä mitä keskustelua :?  Mutta onhan se kiva että LST voitti edes yhden testin. Vaikka sitten maksetun...

22
Lainaus käyttäjältä: "brutales"
No, jos asiaa noin alettaisiin vatvoa, niin silloin pitäisi olla arvosteluissa pisteytettynä mukana myös osia varustelu...

Niinpä... sanoinkin heti alussa että p4ska testi! Mulle ihan se ja sama kuka voitti, mutta ärsyttää tuollaiset testit joista ei ole minkään valtakunnan hyötyä kenellekkään muulle kuin testin maksaneelle valmistajalle. Lopputuloksesta saa ihan minkälaisen haluaa kunhan vain vertaa vain tiettyjä asioita ja vain tietyltä kantilta.

Mutta nyt riitti jauhaminen tästä turhuudesta.. kiitos vaan.

23
Polttisautot / Re: piste
« : 15.07.05 - klo: 10.05 »
Lainaus käyttäjältä: "ropsan"
Mikä on pisteen hinta? Kannattaisi varmaan tehdä vertailu myös siltä pohjalta!

Älä ihmeessä...  :roll: Tätähän minä olen tässä koittanut tolkuttaa, mutta kun ei mene jakeluun.

Mutta pikaisesti muutama vertaus dollarihinnoilla

Losi LST 92 pistettä, ~$600 Pisteen hinta $6,50
Savage21 73 pistettä ~$350 Pisteen hinta $4,79
Revo 87 pistettä, ~$440 Pisteen hinta $5,05

Losin piste maksaa siis noin
1.36x savagen piste, eli kertoimella Savagen lopputulos on 73x1,36 = 99,28
Revolla vastaava kerroin on 1,29, joten 87x1,29 = 112,23

Eli "todelliset" pisteet:
LST............... 92
Savage......... 99,28
Revo............ 112,33

Eettä näin....

24
Lainaus käyttäjältä: "rs tuning"
Eikös tua Fikura oo enemmänkin Volvo V50 kokoluokan auto (joka maksaa alk. 28000e ja on oikeastaan myös isomman luokan auto), nythän verrattiin SAMAN LUOKAN AUTOJA ja tokihan se merkkikin hiukan maksaa vai maksaisitko isosta Skodasta saman kuin isosta Mersusta? Tuskin :lol:

Just, unohdetaanpa koko juttu....

25
Lainaus käyttäjältä: "AK-78"
Lainaus käyttäjältä: "Hevimies"
.. turha testi oli eikä hyödyttänyt kuluttajaa millään tavalla.


Perustelut?

No laitetaan samaan testiin 20.000€:n Fiat stilo Multivagon ja 40.000€:n Volvo V70 kun ne on molemmat niin suosittuja. Varmasti kaikille suuri yllätys että volvo vetää pitemmän korren. :roll:  Hölmömpi voisi nimittäin ilman testaamistakin kuvitella, että tuplasti kalliimpi on luultavasti parempi. Ei ole reilua laittaa neljänsadan Savagea tuplasti kalliimpaa LST:tä vastaan jos hintaa ei mitenkään oteta huomioon arvostelussa. Jos joku tajusi pointtini niin hyvä ja jos ei niin eipä siitä sitten sen enempää...

26
Lainaus käyttäjältä: "brutales"
Radioiden paremmuutta ei tarvitse arvailla, jos yhtään tuntee RC-laitteita. Kait sinullekin jotain sanoo JR/Graupner XS6-Race ja JR:n metallirattaiset voimaservot?? Ei pitäisi olla vaikeaa päätellä, onko nuo paremmat kuin Savagen radio/vastari/servot...

Niin.. :roll: Mutta onhan se ihan selvää että paketti jossa on nuo  JR/Graupnerit maksaa vähän helvetisti enemmän kuin joku made in zimbazamba muoviratashivakka joka väistämättä näkyy myös RTR-paketin hinnassa, mutta kun tuota hintaeroa ei huomioitu mitenkään arvostelussa. Sanotaan vaan että "nämä oli paremmat". Kukaan ei vaivaudu kertomaan että olihan tämä "parempi" myös reilusti kalliimpi. Mutta ihan sama mulle.. turha testi oli eikä hyödyttänyt kuluttajaa millään tavalla.

27
Lainaus käyttäjältä: "brutales"
Eihän tuossa vertailussa ollut kyse siitä, mistä autosta saa rakennettua esim. radalle tms. mahdollisimman nopean kisa-auton, vaan siitä, minkälaisia kyseiset autot on toimivuudeltaan ja laadultaan tehtaan jäljiltä, sellaisena kuin ostajat sen saa. Muistakaa, että vain murto osa omistajista ajaa monsuilla radalla kilpaa...

Kyllä tuohon Losiinkin pitää osia vaihtaa jo ihan normaalissa käytössä.

Edelleen narisen siitä että kun tuossa testissä selvästi haettiin "out of the box" voittajaa niin miksei hinta ollut yksi kriteeri ja vielä merkittävä sellainen. Ei ole mitään järkeä verrata 400€ ja 700€ autoja jos hintaa ei huomioida arvostelussa. Aika vaikea arvailla kummassa paketissa on esim. paremmat radiot ym ym...

28
Eipä tuo LST ole ainakaan rapakon takana monsukisoissa älyttömän hyvin pärjännyt mitä itse olen seurannut. Tuo ei tietysti kerro koko totuutta mutta sen se kertoo että parempiakin aihioita on. Myös hinta on mielestäni sellainen kriteeri joka pitäisi huomioida tuollaisissa testeissä, mutta nyt sille ei oltu annettu minkäänlaista painoarvoa. Yksi testi muiden joukossa, eikä edes niin kovin hyvä.

29
[maailmn toiseksi turhin postaus]

Steve Slayden oli vakio-Revolla (renkaat vaihdettu) 2004 Radio Control Car Action Monster Madnesin aika-ajojissa isolohkoja selvästi nopeampi ja olisi ajallaan selvinnyt myös 1/8 crossareitten A-finaaliin. 8)

[/maailmn toiseksi turhin postaus]

30
Polttisautot / Mikä ohjaus-servo savageen
« : 12.07.05 - klo: 16.57 »
Kaverilla on Savagessa Hitec 645MG ja kyllä kääntyy. Vääntö 9,6kg/6V
Nopeus 0,20 sec/6V. Sitten jp-nitroracing kauppaa bluebirdin servoja, joden hinta/laatu vaikuttaa ainakin paperilla ihan lyömättömältä.

Sivuja: [1] 2 3 4 5