Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - ToniP

Sivuja: 1 ... 12 13 14 [15] 16 17 18
421
Polttisautot / Vs: Auton tunnistusta
« : 21.01.08 - klo: 20.36 »
Tarkistas pohjalevy. Oon löytäny niistä useamman kerran valmistajan merkintöjä. Jostain syystä ne vaan on usein jonkun laitteen peittämiä. Suunnittelu ja tuotteistaminen oli tuolloin vielä mitä oli...

422
Vakionoparin saa vesitiiviiks ainakin vetäsemällä tavis minigrip-pussin (tai vastaavan) kannen ja rungon väliin.
Tietty piirilevylle ensin vahvat suojalakkakerrokset. Nastat kandee suojata kuitenkin vaikka sinitarralla ennen sitä. Sit kamat koteloonsa ja pingotat siihen pussin niin, ettei se jää ryppyyn reunojen kohdalla mistään. Vedät siis kireelle kaikkien liittimien ja lamppujen yli. Siihen sit kansi päälle ja painat varovasti sen paikalleen. Se pussi venyy juuri sen verran, että se ei mee kurttuun jos sen vaan kiskoo samalla viä kireeks. Kontaktiliimaa johtojen ulostuloihin mieluiten ennen muovin asentamista ja lopuksi vielä varmistukseksi. Tää kuulostaa vaikeelta, mut on paljon helpompaa kun kontaktiliiman tms. käyttö. Lisäks se koko laite tulee i*ioottivarmasti tiivistettyä koska liitin ja ledit on kaikki siä muovin alla. Sit ruuvit kiinni ja ylimääräset muovin riekaleet pois.
Siisti kun sika pienenä.

Vastari (kun vastarin) saa soveltamalla samaa konstia myös tiiviiks. Käytetään vaan kaks- tai kolme kertaista elmu- tai pakkauskelmua pussin tilalla. Lakkaus ja kelmu piirilevyn päälle mieluiten juur kun vika kerros on viä tahmeeta. Kansi päälle ja varmistetaan nippareilla. Ei ihan niin siisti kuin ennen mut takuulla tiivis.
Ai niin, liittimet kandee tiivistää kontaktiliimalla sillain, että pursotat terävällä nokalla liimaa liittimien aukkojen reunoille ja painat liittimet tarkasti paikalleen. Muovi estää liimaa menemästä liitin nastoihin ja jos laitat liiman vain reunoille, se ei pursua liittimen reikiinkään. Vielä ennen kuin painat liittimet pohjaan asti, pursota liimaa vielä liittimien ja kotelon reunoihin ja paina sitten liittimet pohjaan. Littimet voi varmistaa vetäsemällä kutistesukkaa niin, että se ulottuu johdosta liittimen päälle asti. Johdon ja kutisteen väliin tietty liimaa.
Käsittele kiteen aukko tietty samalla periaatteella. Nyt on kotelo tiivis eikä tarvi pelata pussien kans.
Tässä pari konstia jotka toimii kun tekee työn huolellisesti.

423
Polttisautot / Vs: Polttiscrossiradat talvella
« : 21.01.08 - klo: 20.00 »
Olisko mitään mieltä jos kysyttäis oikeen kuormaajaa vuokralle. Voin vaikka tulla talkoolaiseks ajamaan sitä jollei "omasta porukasta" löydy konekuskia. On vaan ihan järjetöntä viedä kottikärrypelillä maata mihinkään kun pienehkölläkin kuormaajalla tai paremmin vielä traktori-kaivurilla saa kymmenkertasen määrän vielä kolmanneksella siitä ajasta.
Ne vuokraa täälläpäin ainakin sellasia Avant-tyyppisiä pienkuormaajia joilla käy ainakin pienten määrien siirtely todella näpeesti. Ainakin lyhyitä matkoja. Niitten vuokrahinnat liikkuu täällä siinä satkun paikkeilla päivässä (+naftat). Siinä ajassa tekee jo melko paljon. Ison koneen saa varmasti tuplalla siitä, mut sillä tekeekin sit jo ihan mitä vaan. Tosin veikkaan että isomman koneen omistajan tarttee olla jotenkin tuttu että vuokraa muille.
Vähän tietty riippuu siitä et mitä pitäis tehä...

424
Sähköautot / Vs: Rc työkoneet ja rekat
« : 21.01.08 - klo: 11.16 »
Sain selväks viimeaikaisen dilemman mainosrekan oikeasta skaalasta. 1:14 ei riitä. Korkeutta tarvitaan vähintään 40cm, eli 1:10 on aivan minimi. Ihme homma ettei tollasta isomman skaalan kalustoo tunnu olevan missään myynnissä??
Päivitin osto ilmon ajan tasalle.

Melko hyvät valot sanoisin. Se tekee muuten mallin kun mallin aivan toiseks eikä ole ihan mahdoton työmaa kumminkaan. Oliks sulla tossa umpiot vai vaan ledit ja näyttää mihin näyttää?

425
Polttisautot / Vs: Opastusta kaivataan
« : 19.01.08 - klo: 20.41 »
Käytä hakua. Koikeilin sanoilla kulutusosat ja ajattelin seuraavaksi koittaa pakollisilla varaosilla eri versioita mut eipä tarvinnu. Toi eka anto tulokseksi mm tämän:
http://rc10.fi/index.php?topic=23522.msg221373#msg221373. Kokeiles vaikka, toi haku muuten toimii!

Btw sori pitkä teksti ja lisäänkin vielä. Meinaan luepas vielä noi Ari-Pekan RC-sivut läpi.

426
Sähköautot / Vs: Rc työkoneet ja rekat
« : 19.01.08 - klo: 20.22 »
Ookoo, rupee aukeen. Asentelin ton FoxLingo:n tähän Firefox:iin ni rupes kans sivut selkiytyyn. On se tekniikka vaan ihmeellistä.

Kyllä täs on taivuttava nyt 1:14 laitteeseen aluks. Jos se ei sit käytännössä toimi ni tehään isompi ite pr#"le!

427
Sähköautot / Vs: Rc työkoneet ja rekat
« : 18.01.08 - klo: 23.52 »
Oikeessahan sä oot juu. Mun vika kun on suunnitelma jo edenny enkä oo selventäny tarpeeks.

Homman nimihän siis on, että hommaan tarvittais puoliperä. Siks tossa edellä kirosinkin et kun se ei oo kun ~18m : 14 = ~130cm.
Muuten täysperä menis mut se on niin paljon hankalampi käsitellä ja varsinkin peruuttaa. Lisäks puoliperään saa näyttävän näkösiä muitakin kärryjä perään. Toki täysperäänkin saa, mut se ei oo sama jos on vaikka tankki jatkeena.

Oon tullut siihen tulkseen, että kun kerta kukaan ei tällä aikaa oo keksiny mitään aihioo, taidan koittaa tota 1:14 kokosta. Voinhan sen sit laittaa vaikka koristeeks tai kakkosautoks jos tulee vastaan isompi skaalainen. Muutankin ton osto-ilmon samon tein. Edelleen otan vastaan ehdotuksia rakentajilta tms...

428
Sähköautot / Vs: Rc työkoneet ja rekat
« : 18.01.08 - klo: 09.58 »
No kun se 1:14 ei oo puoliperänä kun(!) noin 130cm pitkä ja 25cm korkee. Tarttis olla vähintään 2m pituutta ja 40cm korkeutta. Korkeintaan kuitenkin se 1:5 kokonen ei-ihan-täysmittasella kärryllä. Kärryn ja rungon muutenkin pystyy tekeen suht iisisti itekin, mut nuppi on se suurin ongelmakohta. Toinen on oman ajan puute! Harmi kun en voi tässä vaiheessa kertoo enempää asiasta mut jos vaan joku tietäis ees lelu laatusen laitteen jossain josta sais vaikka vaan nupin ni eiköhän se siitä saatis tehtyä. Katon viä noi uudemmat linkit läpi ja otan Tamyan maahantuojaan sekä tonne Racing Factoryyn yhteyksiä. Kiitos taas linkeistä.

429
Sähköautot / Vs: Rc työkoneet ja rekat
« : 16.01.08 - klo: 22.23 »
Kiitos linkeistä. Tässä on pari asiallisen näköistä, joista haluaisin saada lisätietoja. Kuten että onkohan nämä valmiita malleja ja mistä vastaavia saisi hankittua.

1. http://www.thowei-trialtruck.de/gal-glforum0603/glforum-05.jpg. Ihan ok, mutta nupin väritys menis vähintään uusiks. Mikähän skaala? Jahas, selvis jo  :grin:

2. http://www.thowei-trialtruck.de/gal-gl2601/gl2601-11.jpg. Tässä on vähän enemmän tyyliä, mutta uudehko Scania olis kuitenkin varmaankin se paras vaihtoehto.

3. http://www.rc-glashaus.de/lkw/169.jpg. No tässä rupee oleen sitä mitä haetaan, paitti jos olis Scania ni sit!

Tosiaan nyt ei puutu kuin sopiva kaupan aihio ja siihen ruvetaan rakentamaan. En nimittäin tiennyt että noinkin hyviä malleja on suoraan hyllyssä. Katotaan vaan mistä löydän sen hyllyn  :undecided:

430
Sähköautot / Vs: Rc työkoneet ja rekat
« : 16.01.08 - klo: 15.29 »
HUOM! Työmahdollisuus asiansa osaavalle (osaaville).
http://rc10.fi/index.php?topic=25438.0

431
Sähköautot / Vs: Rc työkoneet ja rekat
« : 13.01.08 - klo: 18.49 »
Kysy kumeista ja muoveista Teknikum Oy:n neuvonnasta. Siä ainakin osataan neuvoo ja ne pystyy toimittamaan jonkinlaisia määriä raaka-ainetta kun kerta ite valmistaa omat aineensakin. En ole ite tarvinnut koskaan mutta tiedän että ne neuvoo ja myy ainakin jonkinlaisia raaka-aineita.

432
Keskustelua kaupankäynnistä / Vs: Risut & ruusut
« : 11.01.08 - klo: 01.38 »
Kiitos arion.
E-maxx:in hinta ja laatu kohtasivat hyvin ja oli hauska taas huomata että maailma on pieni.

Kiitos myös ajgtv.
Motit ja sähköt pelaa kuten oli puhekin.

Vielä kiitos 4wdkanootti.
Vielä en ole päässyt postiin asti, mutta nopea toimitus ja bonukset paketin mukana ansaitsee kiitokset.
*edit* Paketti oli juurikin sitä mitä odotin ja loistava tyyppi muutenkin kyseessä. Neuvoo ja niksiä tippuu koko ajan.

Kiitos myös badawan.

433
Polttisautot / Vs: Jose uutisia!!
« : 04.01.08 - klo: 13.56 »
Toivotan menestystä Joselle ja JQ Productsille!

Jos nyt saatais RC-halli perustettua...  :wink:

434
Vapaa keskustelu / Vs: Nuoret Rc-Harrastajat
« : 03.01.08 - klo: 15.20 »
Tee "copter" oikeaan reunaan erillinen sarake. Laita siihen vaikka rullaamaan sääntöjen tiivistelmiä alotteleville postaajille. Voishan se olla ylä- tai alareunassakin. Samalla siinä vois pyöriä vaikka linkkejä foorumin sääntöjä, vinkkejä ja kiinteitä neuvoja sisältäviin topicseihin. Sen vois sit vaikka asetuksista piilottaa, ettei se käy liian rasittavaks jo asian sisäistäneille.

Tästä tulikin mieleeni palauttaa vanha idis poimia ja julkasta asialliset neuvot jossain kiinteessä nuubi-topicissa vaikka jokasen aihealueen alussa. Vähän lisää ylläpitohommia, mutta takuulla vähentäis bannien ja lukkojen tarvetta myöhemmin. Huolimatta viimeisen päälle asiallisista RC-sivustoista, kuten Ari-Pekan RC-sivut, googleja ja muita tiedonsaantikanavía on vaan mahdotonta mainostaa alotteleville liikaa. Siks ne tarvis olla koko ajan näkyvissä.

435
"jsiksu":lle.
Lueskele tämän foorumin vanhoja juttuja ja käytä hakua. Googleta tueksi ja sit lopuks omat kokeilut.
Oot jo saanu vähän perustietoja harrastukselles. Koita löytää nyt jo tietämies faktojen perusteella vanhoista jutuista tarvitsemasi lisätiedot. Kyllä se siitä, usein menee ainakin yks kesä radalla harjotellessa ja säätäessä ennen kun rupee vehkeet laulaan.
Tollanen kone muuten "laulaa" kun käy täysillä. Jossain vaiheessa tulee vastaan erilaisten tulppienkin kokeileminen. En ole ihan varma tosta, mut joissain koneissa se vaikuttaa paljonkin käyntiin. Varsinkin lämpöihin.

Onnea matkaan ja muista että "Polttiskrossi ei kiristä pipoa". (c)Teippimies.  :afro:

436
Yleinen keskustelu / Vs: Nitrot autoon?
« : 22.11.07 - klo: 22.15 »
Nitrous Oxide System = NOS.

Tämä nimitys on ollut vakiintunut nimitys systeemille jo parikymmentä vuotta. Käyttäkäämme sitä, ettei mene termit sekaisin.

437
Polttisautot / Vs: voi eiiii
« : 17.11.07 - klo: 23.07 »
Ja nyt opiks kaikille aloitteleville foorumin käyttäjille: Lukekaa ohjeet (myös laitteiden) ja käyttäkää foorumin (ja vaikka googlen) hakua. Kiitos.

438
Polttisautot / Vs: Polttiscrossiradat talvella
« : 17.11.07 - klo: 23.00 »
Lumen auraaminen radalta johtaa savisen maan jäätymiseen syvemmälle kuten HOKE ystävällisesti opastikin. Sama vaikutus on lumen tallaamisella. En tiedä mikä on ollu Lavangon käytäntö talvella radan tallaamisen suhteen, mut jos mä saisin päättää, en päästäisi sinne ketään jos on lunta päällä. Sit keväällä kun (jos) on todennäköistä ettei enää sada (paljoo), lumet veke ja aurinko +kelit hoitaa hommansa ja maa sulaa mahollisimman nopeesti.

En tiedä myöskään onko teillä siellä kunnossa olevaa salaojitusta, mut jos on nin kevään toikkaroinneilla ei juurkaan ole merkitystä. Taas jos ei oo tai putket on tukossa, kevään auraamisella on oikeesti valtava merkitys radan kuivumiselle. Siihen perustuu golf kenttienkin homma, talvella lumi suojaa roudalta ja keväällä juur sopivaan aikaan lumet veke ettei ne sula maahan.

Miks ette tee rataa jäälle? Se on ainakin täällä maalla aivan must hommaa jos on mikä tahansa moottorikäyttönen laite ajossa. Radan voi tehä helposti vaikka euron ämpäreistä varsinkin kun lunta ei juur nykyään oo.

439
Ei oo muuten mikään erikoisen suuri homma kantaa betonilattiaiseen halliin jonkin verran savee jos on varma, että hallia ei käytetä muuhun. Tässähän ei tarvis olla kun jokunen "keko" hyndiks. Sit joitain vanerista tms. ja loppu betonia tai muuta sileetä matskua. Hintaa vois kehittyä konetöille (n.6h) joku satku maan kuljetuksineen.

Muuhun menee sit haluttaessa vaikka kuinka paljon mut paljon mekin saatiin Koskiin ihan ilmatteks kun kyseltiin aktiivisesti. Niitä PRCA:n kamojakin vois saada käyttöön jos joku keksis hyvän mestan. Meillä on ainakin kaiken olennaisin eli ne jumalattomat köydet radan reunaks.

Riittävän ilmanvaihdon pystyy rakentaan alle 2000€lla melkein mihin vaan halliin jos ei tarvi olla lämmön talteenottoa. Lisälämmitystä tarvitaan jos ulos puhalletaan lämmintä ilmaa. Sellasen puhaltimen joka riittää isossa hallissa käyttö maksaa noin 100€/koko pvä.

Kaiken tän päälle tarvitaan ajajakoroke. Sellasen pystyy rakentaan romuista ihan helpolla.

Jotain tällasta toivoinkin porukan rupeevan jutteleen. Nyt vaan hallit jonoon ja tarjouksia maailmalle. Tuun mukaan touhuun kun saadaan paikka selväks mut en oikeen saa eteläsuomesta kyseltyä mitään kun en sitä maanosaa tunne oikeestaan lainkaan.

Muutin otsikon keskustelun aiheen mukaiseksi.

440
Vapaa keskustelu / Vs: Miten erota?
« : 30.10.07 - klo: 19.09 »
Lainaus
Ihan mestari on vaivautunut kommentoimaan,mut ei olis tarvinnut.
Keskity mielummin siihen,missä olet hyvä.

Mikä tää nyt oli? Tietämätöntä jää helposti ihmetyttämään tollaset kommentit. Ei tarvi kertoo jos se ei mulle kuulu mut rupesin vaan ihmetteleen toi käytös.

441
Totta se huhu on. Tekivät viime viikon lopussa päätöksen, että halliin asennetaan keinonurmi. Sain tiedon vasta tänään kun Väyrynen oli reisussa. Eli siis hallin ajoja ei pystytä järjestämään enää.
Se tästä sitten, ei voi mitään. Kyllä pännii!

Koitin udella häneltä mahdollisia tietoja muista vastaavista halleista ja muistakin halleista. Ei kuulemma tiennyt, mutta kertoi UPM:n lopettaneen Viialan vaneritehtaan toiminnan ja siellä olevan valtavasti tiloja myynnissä sun muuta. Koitamme saada sieltä jotain tietoja joista ilmoitan uudessa topicissa.

Mikäli joku tietää minkä tahansa hallin yli 25x40m, johon saattaisi olla mahdollista päästä, minulle voi ilmoittaa. Pystyn aivan hyvin tiedustelemaan ja olemaan mukana hommassa jollain tasolla. Meillä (PRCA:lla) on köydet ja hyndiä ja kaikkee muutakin kampetta tilapäisen radan rakentamiseen.

442
Uutta tietoa!

Hallin vuokrahinnat kuten viime vuonnakin, eli 40€/h.
Tämä tarkoittaa sitä että aiemmin laskemani hinnoittelu pitää paikkansa vuokran osalta. Muut kulut ovat vielä auki eli kokonaishintaa ei tiedetä.

Aikataulujen puolesta hallia on mahdollista vuokrata kerran kuukaudessa, tai tarvittaessa kolmen viikon välein. Vahvistamme reeniajat kuitenkin vasta kun saamme tiedon tuuletuksesta ja muista järjestelyistä.

Huippuimurien asentamisesta saamme tiedon toivottavasti ensi viikon aikana. Olivat pitäneet kokouksen tämän viikon torstaina ja odottelen päätöksistä tietoja. Puhelimessa selvisi sen verran että huippareiden asentaminen on mahdollista, lisälämmityksen tarve on suurin murhe, samoin paloturvallisuusasiat.

Kilpailuita voimme pitää ja kaksipäiväiset kisatkin on mahdollista järjestää. Hallilla saa tällaisessa tapauksessa yöpyä, joten se puoli on kunnossa.

Varastettujen kamojen tilanteesta ei ole vielä mitään tietoa, mutta selvinne myöskin ensi viikon aikana koska asiasta päättävä henkilö on tavoitettu ja häneltä on pyydetty selvitys mahd. pian.

Olen tilannut käytettyä 52mm laivakoyttä 440m ja siihen saattaa saada päälle vielä 110m samaan rahaan jos käy tuuri. Saadaan vähän kevyemmät köydet niitten 90mm vahvojen tilalle. Se ohuempi jota oli viime talvena, oli tota 52mm paksua.

Tällä talkooporukalla ei vielä saada hommaa pyörimään sujuvasti. Nyt siis jokanen miettii pystyiskö osallistumaan. Laitan sit sitovan kyselyn päälle kun saadaan faktat selville. Palaillaan...

443
Yleinen keskustelu / Vs: Sisähallia crossareille?
« : 24.09.07 - klo: 22.16 »
Ajajakorokkeen korkeus ei tarvi katetussa tilassa olla kun kaiteen korkunen. Eli seistään noin 2-2,5m korkeella jolloin pää on pisimmillään n. 4-4,5m korkeella.

Valkeekosken hallilla meillä oli koroke jonka päällä seisten nupit oli n. 4m korkeella. Siitä näki loistavasti koko radan yli. Ratahan oli suurimmillaan n. 35x50m eli ei ihan pieni.

Toi pakkanen vaan tahtoo olla ongelma koneitten ja muoviosien kestävyydelle. Konetta ei taho saada käymään riittävän kuumana ja muovi on paljon hauraampaa pakkasella. Lisäks näpit tahtoo jäätyä nopeesti. Tars olla korokkeella Kalix puhaltamassa sormille.

444
Vapaa keskustelu / Vs: Miten rahoitat harrastuksesi?
« : 23.09.07 - klo: 12.14 »
Yks varma juttu on et vanhemmiltaan saa parhaiten sponssia kun ite ja oma-aloitteisesti laittaa ittensä likoon kotihommien tekemisessä. Voihan sitä kysellä jos vois työasioissakin jeesailla porukoitaan. Pointti on että älä pyydä rahaa vaan hommia, kyl ne sit kustantaa kun huomaavat et toi killihän ihan oikeesti harrastaa vakavissaan.
Jos et oo vakavissas harrastamisen ja niitten töitten tekemisessä, sekin näkyy ja niitä ei kiinnosta sponssatakaan. Jos on käyny niin huono tsägä et porukat ei haluu ymmärtää lajia, koita muita sukulaisia tai vaikka naapuria jeesailla. Tunnen pari nuorta tyyppiä jotka on saanu sponssin sukulaisestaan tai naapurista. Tämä vaan tällasena vinkkinä nuoremmille kollegoille.

445
Polttisautot / Vs: Polttiskrossin todelliset kulut.
« : 23.09.07 - klo: 11.24 »
Nyt kun laskeen rupesit, laskes vielä sellaset kulungit joita ei voi/kannata välttää kun hankkii uuden auton tai vaihtaa merkkiä. No juu, siihen tietty vaikuttaa niin moni asia mut olishan se hauskaa tietää. Ite en uskalla ruveta laskeen kun on vasta reilu 4 gallonan kokemus uudesta autosta.

Vielä noista kuluista ja nimenomaan vanhoilla ajamisesta vähän huonoo esimerkkiä tähän. Tää ei nyt ihan kuulu topicciin mut aihealueeseen kyllä.

Ajoin viime talvena Valkeakosken hallilla kahella vanhalla Schumacherin 1:8 buggyllä. Molemmat oli ajettu jonkin verran. Varaosia laitoin talven aikana noin 300€ edestä.

Ostin autot hintaan 200€ ja 250€. Toisessa oli vähän osia mukana, toinen oli purettuna mut kaikki tallella. Strategia oli että toinen olis ainakin ajokunnossa koko ajan, jep jep.

Kävin hallilla noin kymmenen kertaa ja joka kerralla oli tarkotus ajaa. Kulutin talven aikana todellisuudessa alle 2 gallonaa eli ajoa olis pitäny tulla noin 6 tuntia. Ajoa kuitenkin tuli alle 80 kierrosta, siis kolmisen tuntia. Loput oli säätämistä ja hakemista.

Nyt myyn vessat vähän yli kahella satkulla yhteensä. Ylimääräisiä osia on jäljellä noin 30€ edestä. Jos saan noi myytyä, kuluja jää silti 650€ (+ matkat 80km/suunta). Kulut oli siis yli 200€ / ajettu tunti.

Tarinan opetus:
Älkää tosiaankaan ostako käytettyä autoa ekaksi autoksi. Jos ostatte, laittakaa se hyllyyn ja ostakaa rinnalle samanlainen uusi, vanha ei käy kun hätävaraosiksi tai koristeeksi.

Vaikkaanpa että toi sun laskemas noin 50€ on jonkinlainen maksimisumma normaaliolosuhteissa. Monikaan kuski ei vaihda renkaita tunnin jälkeen tai vanhat jää ainakin reeniin. Samoin moottoreita kai saa halvemmallakin. Tosin sit tulee kaikenlaisia ylimääräisiä kuluja jos jotain hajoilee eli voishan toi pitääkin paikkansa. Tää on vaikee aiha mut hyvä keskustelu.

446
Yleinen keskustelu / Vs: Sisähallia crossareille?
« : 23.09.07 - klo: 10.28 »
Jep, meillä oli Virroilla Sampola Specialissa 1.7.-07 sellanen sirkusteltta johon saatiin pöydät alle. Kuvia tapahtumasta on ainakin täällä. Se rata kulki osaks teltassa ja osaks ulkona. Ongelma oli ne kohdat joista vesi tippu teltan katolta radalle. Siihen tuli aina lammikko. Se olis ollu helppo hoitaa kuntoon jos olis ollu pari kakkosnelosta mut kun ei ollu.

Siä teltassa oli kyllä pekko pitää pöläreitä korvilla kun melu oli melkonen. Toi teltta oli noin 20x12m. Videosta näkee paremmin miten rata toimi. Ajajkoroketta tohon ei saanu kun renat oli niin matalalla.

Jos ajetaan kokonaan teltassa sisällä, on mahis kyllä laajentaa rata menemään juurikin teltan ulkolaitaa (ulkopuolella) pitkin koska siihen vielä näkee sisällä olevalta korokkeelta.

447
Janilla on ehdotus ajotavasta. Voitko Jani laittaa vielä tähän ns. vikan version, käydään sit porukalla läpi sitä. Huutoäänestystä ei pääse tuleen, koska kaikki tietty vaan heittää hyviä ideoita eikä huonoja  :wink:
Mun mielestä se kuulosti ainakin puhelimessa hyvältä.

448
Laitetaas tällekin sivulle ajantasasen luettelon halliporukasta.

Ajamaan ilmoittautuneita on:
1. Joonas Vuojolahti
2. Jani Vuojolahti
3. Mika Rinne
4. Mikko Karvinen
5. Ari-Pekka Liljeroos
6. Jani Parjanen
7. Toni Pietilä
8. Matti Jokelainen
9. Jaakko Säilä
10. Janne Hallenberg
11. Markku Honkanen
12. Olli Viitanen
13. Tomi Mairue
14. Ari Lappi
15. Jarno Kokkonen
16. Kaius Perttilä
17. Ilmari Satomaa
18. Mika Kettunen
19. Matti Niinistö
20. Toni Latvio
21. Henri Soilammi
22. Arto heinonen
23. Ari Heinonen
24. Mikko Mäkinen
25. Henry Tanskanen
26. Julle Pedersen
27. Tapio Matikainen
28. Jouni Hiltunen
29. Joni Hietala

Talkoolaiseksi sitoutuneita:
1. Jani Parjanen, ajanottajaksi
2. Toni Pietilä, rataporukkaan
3. Joonas Vuojolahti, rataporukkaan
4. Jani Vuojolahti, rataporukkaan
5. Julle Pedersen, rataporukkaan (varauksella)
6. Henri Soilammi

449
HAKI teline on muuten käsittämättömän kallista. Olisin ostanu itelleni työmaitani varten jo sata metriä jos sitä sais sopivasti. Halvin minkä oon nähny oli kieroon väännelty, puhkiruostunu kasa jossa oli epämääränen määrä sekalaisia tankoja. Se olis maksanu vain noin 450€/2m väli eikä siitä ois saanu ees kolmee 2m pitusta väliä kasaan kun puuttu kamaa.

KASTEN hylly on vielä kalliimpaa metrihinnaltaan, mut siinä on se etu että suuremmat yritykset luopuu aika ajoin vähän kolhituista hyllyköistään kohtuukustannuksella. Siä ei kukaan kerkee ruveta myyskenteleen niitä ja ne lähtee yleensä omien työntekijöiden kautta maailmalle. Hyllyä ollaan varmaankin saamassa korvauksina varastettujen tilalle, mutta rappuset ja ne lavat sinne päälle tarvii tehä ite.

Sit on se tuuletinasia eli jos saadaan tehdä se homma "ite", kuka tulee remmiin ja mistä saadaan tarvikkeet sopivasti? Jos ne vaatii että se homma on teetettävä jollain valtuutetulla tms. sit tulee vissiin vähän kalliiks ja ajopäivän hinta saattaa pompsahtaa. Tosin varmaankin tonne on tulijoita myöhempinäkin vuosina jolloin hinta saadaan kuoletettua pienemmissä erissä. Saas nähänny.

450
Yleinen keskustelu / Vs: Sisähallia crossareille?
« : 21.09.07 - klo: 23.15 »
WOW! Pikkusen tyyris sanoni...
Teltta on hyvä jos halutaan alottaa kausi aikasemmin ja jatkaa loppupäästä. Ja pysyä kuivana siinä välissä.

Kandee kysellä teollisuudesta, isoista urheiluseuroista ja vaikka sirkuksilta käytettyjä telttoja. Ne on yllättävän halpoja kun sattuu sopivan rähjänen kohdalle. Tässä hommassahan ei tarvittasi ees seiniä, siinä on aikalailla vähemmän pressua jo. Runkoo pystyy korjaileen talkoilla ja kai kattookin saa paikattua. Mihin kaikki kupuhallit muuten on joutunu? Ei kai niitä nyt kaatikselle oo voitu raahata...

Jos nyt joku löytää hallin, oon tossa aatellu että radan vois rakentaa betonilattiankin päälle savesta. Pressu alle ja jos ei haluta 150 kuutioo savee sisään, tehään puurakenteiset rungot isommille hyndille ja sit savet päälle. Pienellä (alle 5tn) pitkäpuomisella telakoneella saa ihmeitä aikaseks kun tietää mitä tekee ja suunnittelu on toteutettu hyvin. Se hallin rata muuten oli viime talvena noin 35x55m suurimmillaan.

Veikkaanpa että tyhjiä halleja on isompien kaupunkien ulkopuolella tarjolla runsaastikin. Tyhjänä niitä ainakin on, se on varmaa. Tuuletus onnistuu huippuimureilla mut paljonko siinä samalla menee lämpöö harakoille (lue tarvitaan lisälämmitystä) on eri asia. Me lämmitettiin Valkeakosken hallilla kisapäivinä 100KW tehosella öljylämmittimellä tuulettimen ollessa päällä ja se riitti koko päiväks. Lämpö ei laskenu yhtään. Polttoöljyä kulu noin 10-15l tunnissa. Hallin peruslämpö oli tuolloin n. 10 astetta. Jos katon rajasta puhalletaan ilmaa ulos, lämpöö menee varmasti tuplamäärä pihalle tohon verrattuna koska meillä tuuletin oli vain 4m korkeudessa. Normi reeneissä, jotka kesti kolme tuntia, ei lämmitetty ja lämpö laski noin kolme astetta.

Sivuja: 1 ... 12 13 14 [15] 16 17 18