Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - ToniP

Sivuja: 1 ... 14 15 16 [17] 18
481
Polttisautot / Vs: tarttisin kipeästi säätö apua.
« : 30.07.07 - klo: 23.36 »
Aivan.

Lainaus
Tuntuis tulppa olevan finaalissa. Kone väljä? Tyhjäkäyntiä voi säätää isommalle ruuvaamalla kaasarin liikkuvan osan päästä olevasta ruuvista sisään päin, silloin kurkku aukeaa. Tee pieniä säätöjä aina kerrasta 1/8 kierrosta. Muista käyttää kone lämpimäksi ennen säätöjä kuten moni on jo sanonut.

Tulppa on yks kokeilukohde joo. Käneen väljyys tietty on selvä asia koska kyseessä on polttomoottori. Se on perustietoa, jota saa kun ottaa selvää asioista ja käyttää hakuja. Senkin on moni jo sanonu.

**Off topic**
Jos on tarvetta neuvoa, kannattaa taas miettiä mitä sanoo. Ei oo ihan pikkujuttu jos nytkin noudattaa tota ohjetta. Jokuhan saattaa tietämättä sen enempää ruuvata alaseosruuvin kireelle ja olla tyytyväinen kun kone vihdoinkin käy ees jotenkin. Ei sitä tarvi kovin kauaa käytellä kuivana kun on klik.

**On topic**
Jos et timppa1 jo niin tehny, niin otat nyt vaan sen Ari-Pekan sivuston auki ja vaikka printtaat paperille kaiken mitä siä sanotaan polttomoottoreista. Sit huomenna luet kaiken radioista ja sen jälkeen ainakin pari muuta sua kiinnostavaa asiaa. Tämän jälkeen meet johonkin radalle ja otat hihasta kii jotain kokeneemman näköstä kuskia ja pyydät nätisti jos se viittis jeesata sut alkuun tässä upeessa lajissa. Aivan varmasti se jeesaa ja veikkaan että saat parhaat vastaukset varsinkin kun jo tiedät perusjutut ennestään (kun muistat lukee ne). Vai mitä luulet?

482
Polttisautot / Vs: nitrotalvi
« : 30.07.07 - klo: 21.28 »
Keskustelua samasta aiheesta on myös toisessa topicissa.

483
Polttisautot / Vs: tarttisin kipeästi säätö apua.
« : 30.07.07 - klo: 21.11 »
Kun säädät, anna aina käydä hetki. Eli säätö ja ajoo 100m, säätöö ja koeajo... Jollet saa ajettua, käytä sit pukilla puoli minuuttia ainakin. Tämä siks, että polttoainevirtaukset tasaantuis koneessa.

Kato vielä säätöohjeet[/url=http://personal.inet.fi/koti/liljeroos/index.html] [url=http://Ari-Pekan RC-Sivuilta]Ari-Pekan RC-Sivuilta.

484
Yleinen keskustelu / Vs: Sisähallia crossareille?
« : 30.07.07 - klo: 19.25 »
Valkeakosken maapohjahallille on todellakin tarkoitus tehdä polttisreenit talvella. Viimetalven toiminnasta on lisää toisessa topicissa ja meidän omalla PRCA:n foorumilla.

Hallin tuuletusasia odottaa hallituksen päätöstä antaa meidän toteuttaa sinne huippuimurit. Näillä käry saataisiin poistumaan sitä mukaa ilman yötä myöten jatkuvia tuulettamisia. Mikäli hommalle saadaan hyväksyntä ja kiinnostuneita on riittävästi, homma saadaan taas pyörimään. Heillä on seuraava kokous syyskuun aikana, joten kauaa ei tarvi päätöstä enää odotella.

Viime talvesta opimme sen, ettei mitään saa jollei ite tee. Koska lähes 20 sitoutuneesta ainoastaan puolet osallistui aina radan kasaustalkoisiin ja loput erittäin harvoin, joudumme tällä kaudella luultavasti käyttämään hieman toisenlaista hinnoittelupolitiikkaa. Reenien määrää lasketaan esim. yhteen kuukaudessa mutta silloin rata tehtäisiin jo aamulla ja purettaisiin vasta illalla. Tämä ei juurikaan tule vaikuttamaan ajomäärään suhteutettuun hintaan viime talveen verrattuna. Kerron lisää kun saan lisätietoa.

485
Tulokset / Vs: HoBao Cup Tampere kilpailukutsu
« : 28.07.07 - klo: 20.42 »
Saatiin järjestyyn paineilma. Sähköö ei valitettavasti ole vieläkään tarjota. Tosiaan jos jollain on agregatteja, niitä saa vapaasti tuoda paikalle.
Kioskista saa kahvetta, limua, tuplia, ja makkaraa, jokunen lihiskin saattaa nopeille järjestyä. Hiluja mukaan, varoilla rakennetaan katettu rata ens vuonna  :cool:

486
Tulokset / Vs: HoBao Cup Tampere kilpailukutsu
« : 28.07.07 - klo: 11.04 »
Rata kestää yllättävän hyvin. Saas nähä miten nostajat ja mekkarit kestää. Joo, tehdäänki ens vuonna katettu rata. Oltas sit siinäkin ensimmäisiä  :cool:

487
Tulokset / Vs: HoBao Cup Tampere kilpailukutsu
« : 27.07.07 - klo: 21.16 »
Hiano homma poijjaat.

488
Yleensä menee hyvin läpi kun tarttuu toisella kädellä lujasti antennijohdon päähän ja liu'uttaa johdon toisen käden sormien läpi suht lujaa puristaen. Sit sama toiseen suuntaan, mut kannattaa varoo vetämästä johtoo irti kotelosta. Itse asiassa siinä kannattaa välttää pienintäkin vetoa. Tämän jälkeen vaan työntelet rauhallisesti ja mahd. pitkillä liikkeillä sisään.  :p

489
Polttisautot / Vs: aloittelemassa harrastusta
« : 26.07.07 - klo: 12.50 »
Kannattaa lukea foorumien vanhempiakin juttuja, käyttää foorumien hakuja, Googlea tms ja kannattaa myös kysyä muilta käyttäjiltä jos et löydä hakemaasi. On paljon olemassaolevaa tietoa, jota on helppo löytää kun vähän aikaa "silmittelee". Esim. Ari-Pekan RC-sivuilla on aikas kattava tietopaketti.
Radalla ja muilla ajopaikoilla saat varmasti neuvoja mutta on hyvä olla perustiedot ja vähän laitteiden teoriaa sisäistettynä jo valmiiksi. Siten pääsee radallakin mukavammin jutun alkuun kavereitten kans. Tervetuloa mukaan!

490
Polttisautot / Vs: Käynnissäpysymisongelma
« : 25.07.07 - klo: 18.36 »
*Off topic*
Mahtaakohan olla "Futaba" että tosiaankin sinulta on jäänyt jotain huomaamatta *grin* (Viitaten aiempaan viestiisi http://rc10.fi/index.php?topic=21684.msg208083#msg208083)

*On topic*
Katso "ElmoRc" löytyisikö esim. täältä neuvoa asiaasi.

Ja mitä muuten tarkoitit kun kerroit että pysähdyt katsomaan onko renkaat suorina?

491
Ultraäänipesurin juju on siinä, että se tuottaa ultraäänitaajuista värähtelyä nesteeseen. Tämä värähtely laittaa nesteen molekyylit törmäilemään likahiukkasia vasten. Samoin pienempien kappaleiden koko massa alkaa värähdellä nesteen mukana. Suuremmat massat vaativat suuremman ultraäänipiezon, lue suuremman koneen. Tehokkaaksi havaittu suhde on n. 1/100, eli noin litraisen pesurin toiminta on tehokasta vielä 10 gramman kappaleissa. Sitä syyremmissa vaikuttaa ainoastaan nesteen värähtely, ei kappaleen itsensä. On totta, että suurempikin kappale alkaa pikkuhiljaa värähdellä mukana, mutta vaikutus on heikompi kuitenkin. Laadukkaiden pesurien ultraäänipiezot on riittävän tehokkaita nesteen määrään nähden. Piezo säteilee säiliössä joka suunnalle ja ääniaallot heikkenevät pintaa kohti koska piezo sijaitsee (yleensä) säiliön pohjan alla. Tästä syystä säiliön muoto on mahdollisimman lähellä kuutiota, paitsi jos laitteessa on kaksi tai useampia piezoja.

Jotensakin tuolla tavalla toimii ultraäänipesuri. Pesunesteen liuottavat tai likaa irroittavat vaikutukset ovat asia erikseen. Lue käyttöohjeet ennen käyttöä  :wink:

492
Polttisautot / Vs: Shumacherin maahantuoja?
« : 19.07.07 - klo: 13.01 »
CityAtalaRC Tampereella todellakin myy joihinkin Schumacherin malleihin osia ja niitä on ihan hyllyssäkin. Ainakin Swift:iin (1:8 crossari) ja Havoc:iin on ollu jotain rensseleitä. Lempäälän myymälässä onkin sit kaiketi paremmin saatavana, en tiedä käytännössä.
Mulle ovat aina tilanneet jos olen jotain tarvinnut, on ollut siitä huono tuuri.
Hinnoista en tiedä, mutta verrattaessa muihin merkkeihin ei Schumin palikat ole ainakaan halvimmasta päästä.
Kummastuttaa muuten toi ettei neuvoneet soittamaan Lempäälään, se kun on vähän niinkun AtalaRC:n "pääkallopaikka"

493
Yleinen keskustelu / Vs: Adressi Lahden radan puolesta
« : 19.07.07 - klo: 12.48 »
Allekirjoitin asian puolesta.

Terveiset täältä Tampereen suunnalta. Meillä Pirkanmaan RC-Autoilijoissa on vähän samanlainen tilanne koska nykyiselle radalle on vain tämä kesä luvattu. Tontti on jo vuokrattu eräälle ruotsalaiselle sisustusjätille. Olemme neuvotteluissa kaupungin kanssa uuden alueen käyttöluvista, mutta se on vasta ollut puheen asteella.
Yks konsti saada positiivista huomiota lajille on järjestää mahollisimman paljon yleisölle avoimia tapahtumia mahollisimman näkyvillä paikoilla. Sillä ja esim. lehtien yleisönosastoja käyttämällä saa ihmisiä rata-asian taakse. Sit on jo helpompaa vakuuttaa päättäjät asiasta. Koittakaa vaikka saada joku tutun tuttu vaikutusvaltanen henkilö kummiks hankkeelle, se lisää sellaselle henkilölle hyvää imagoo ja antaa ihan toisen vauhdin ratahankkeelle.

Koittakaahan jaksaa siellä!

...Toni Pietilä

494
Tulokset / Vs: HoBao Cup Tampere kilpailukutsu
« : 18.07.07 - klo: 10.02 »
Ne jotka ovat käyneet radalla ennen tätä päivää, saattavat tosiaan yllättyä. Mielestäni rata on nyt juurikin riittävän haastava jotta siinä on hauska ajaa. Aiempi kommentti reiskasta tarkotti kuulemma lähinnä radan pintaa. :wink:
Rakennamme parhaillaan ajajakatosta kontin päälle. Siihen mahtuu katon alle vähintään 10 ukkoo, mutta luultavasti teemme samon tein pienen jatkeen...
Uskoisin että kisojen jälkeen aloitamme jonkinlaisen ratamaksukäytännön, joten nyt on aika tulla kokeilemaan vaikka vähän isommallakin porukalla. Ajoiaikoja ei tosiaan ole rajoitettu mitenkään.

495
Polttisautot / Vs: Polttis auton pesu!
« : 11.07.07 - klo: 20.49 »
En nyt heti keksi miks moottori tarvii irrottaa(?).
Ite heitän karkkipussin ilmanputsarin päälle ja kumilenkillä suu tukkoon putsarinkaulan ympärille. Sit viä joku tulppa (eari esim. on aika loistava) pakarin reikään. Fuilipullon pehmee silikonikorkki toimii ainakin, HongNorin RTR:ssä tulee sellanen mukana. Kun on viä kunnolla rasvattu filtteri paikallaan, ei varmasti mee vettä koneeseen. Varsinkin kun rasvaan aina molemmat, ulommat ja sisemmät, filtterit ennen käyttöö. Yleensä vaihdan filtterin pesun jälkeen uuteen jos vaikka pesuainetta oliskin vähän tihkunu liuottamaan suodattimesta rasvaa veke.

496
Jep, jotain häröö on. Selvitetään ja palataan asiaan kunhan saadaan selväks. Malttia kiitos, pahoittelemme.
(Arkityöt vähän haittaa harrastamista, pureskelen ton pulman heti kun pääsen täältä!)

497
Tulokset / Vs: RC-jokkis
« : 09.04.07 - klo: 10.19 »
Ykstyyppiautoilla varmistetaan helppo katsastus, mutta se saattaa ollakin sudenkuoppa. Kun se on helpon oloista, sitä ei tehdä kunnolla pitemmän päälle.
Monityyppiautoilla saadaan lisää mielenkiintoa mutta se antaa helposti kohtuuttoman paljon etua kokeneemmille. Osaavat valita paremmat autot myyjän mainoksen perusteella ja niin eespäin.
Puolensa ja puolensa molemmissa.
Vaihto on toimiva ratkasu ykstyyppiautoille.
Myynti on monityyppiautoille pakkovalinta, koska niitä ei voi vaihtaa keskenään. Tai sitten juurikin se olis hauskaa. Elikäs jos haluaa menestyä kisassa, hankkii vähän paremman mutta melko varmasti menettää sen jos pärjää. Saa tilalle mahdollisesti jonkun huonomman jota sit voi ruveta laitteleen.
Meinaan miksei voi sallia virittämistä tietyllä tavalla. Moottoriksi tietyt vaihtoehdot. Servojen voimat ja nopeudet on helppo valvoo. Alustan muuttamisella alkuperäisestä ei ole mitään mieltä. Akuista en tiedä muuta kun samanlaisia tarttis olla.
Mun mielestä jokkiksessa juur rakentelulla ja virittelemisellä tehään ainakin kaks kertaa enemmän mielenkiintoo lajiin. Joka osaa laittaa auton meneen pikkurahalla ja sääntöjen puitteissa, saakin menestyä vähän paremmin. Tää nouhau siirtyy eteenpäin kun auto myydään/vaihdetaan ja kaikkihan tietenkin kertoo kanssaharrastajilleen parhaat niksit ja konstit kun tavataan. Syntyy oikeeta harrastamisen meininkiä porukkaan.
Ei nosta kustannusta tulla lajiin mukaan jos laitetaan 150€ hinnaks 1-2-3 sijojen autoille. Paras tarjous voittaa ja uus omistaja saa koko roskan paitsi akut ja vastarin. Hinta oli vaan esimerkki. Kuitenkin niin, että sillä saa uuden sinnepäin vastaavan ilman viripalikoita. Jos virittää ja menestyy saattaa menettää mut ei sen väliä, sit rakennetaan seuraava. Jotka ei menesty, saavat harjotusta ja mahiksen parempaan autoon.
Mielipiteitäni vaan. Tää vois olla mielenkiintonen laji kun mietitään loppuun asti.

498
Polttisautot / Power racing products Swift keskustelua
« : 16.03.07 - klo: 00.15 »
Kaivoin tän vanhahkon threadin esiin kun se osu aiheeseen.

Oon miettiny tän auton tilannetta. Oikeestaan ei oo mitään selkeetä syytä, mikä selittäis ettei oo yleistyny. Kumminkin on muutama selkee asia.
- Markkinointiin ei juurikaan oo satsattu
- Osia on vaikee/hidasta saada
- Upgradeja ei oikeestaan ees tehä
- Osien hinta on korkeella Suomessa

Kumminkin on muutama asia, jotka on sen puolella.
- Laadukkaat materiaalit
- Ihan oivallinen kone
- Kunnollinen ja toimiva rakenne
- Edullinen ostohinta

Mikä mahtaa olla Atalan ajatus tän kans. Myyvät auton ulos kohtuullisella hinnalla, mutta osien hinnat on korkeella. Joo, onhan Kössinkin osat kalliita, mut en usko että se olis järkevää tällasen kohdalla. Luulen että osien hinnat johtuu valmistajan politiikasta. Olis mielenkiintosta tietää, mitä mieltä omistajat on ollu autosta.

499
Polttisautot / Aloittelijoille
« : 15.03.07 - klo: 23.36 »
Eikös Puressakin ookin koiranluut kardaaneina. Sellaseen saa tosi helposti uuden poikkitapin. Tuurnalla vanhan tapin jämät veke ja kovasta teräksestä uus tappi tilalle. Ne ei oo kalliita ostaakaan varastoon, mut kannattaa kysyä Atalasta miten siihen saa nivelkardaania. Siinä on ruuvilukitteinen nivel ja on käytännössä ikuinen. Vetareita ainakin saa muistaakseni. Luultavasti siinä kumminkin on "kössipuolikuu-holkki". Se onkin vaikeempi.Paitsi jos hommaat uuden holkin ja vetäset siihen heti uutena ruuville jengat ja ruuvaat kii.
Kannattaa ennen asennusta kasata se pöydälle ja kattoo, ettei väljyyden takia vedä ruuvatessa sivuun kardaania. Se ei muuten tee mitään, mut paketti on epätasapainossa ja syö laakerin satakertasella näpeudella. Usein ne puolikuuholkit on alumiinia ja tehty vähän väljäks. Laitat ennen kii ruuvausta ohuen pellin liuskan sileitten pintojen väliin ja ruuvaat kii. Sit laitat kardaanin pyörimään esim akkukoneeseen, jollei sorvia oo, ja katot heittääkö. Pidät sormilla löysästi kii kardaanin puolivälistä ja jos värisee sormiintuntuvasti, on heittoo. Tasapainotat sitten esim viilaamalla alumiinisesta holkista painoo pois sopivasta kohdasta. Tietty katot että konees pakka ei heitä  :wink:

500
Tulokset / Kilpailukutsu: Koski Challenge II
« : 15.03.07 - klo: 22.56 »
Sitä paitti se snagarin mimmi lupas taas tulla paikalle. Tykkää kuulemma touhuta kyrsien kans.  :shock:

501
Sähköautot / MikaSaloSircuit
« : 15.03.07 - klo: 22.44 »
Millaset kanttarit siä on? Eikös sisäkarting radalla yleensä oo aika korkeet reunukset tai jopa rengasvalleja. Onks siä mahista päästä minkäänlaiselle korokkeelle ajaan? Meillä on tavallisesta lavahyllyköstä tehty 2m korkee ajajakoroke tua Koskin maapohjahallissa. Se on toiminu aika hyvin.

502
Polttisautot / Ruuvien kannat
« : 15.03.07 - klo: 12.08 »
Ja nyt muistutus ruuvien kantojen varjelemisesta.
Älä missään olosuhteissa ruuvaa ainakaan lukitteen kans, joka joihinkin kohtiin on pakollista, huonokantaista ruuvia kiinni! Jos on pakko, tee siihen jo valmiiks skora (ura) poissaamisen varmistamiseks.
- Ensinnäkin hanki kunnon työkalut, säästät ajan mittaan niitten hinnan moninkertasesti.
- Toiseks hanki jo varalle ruuvisatsi ainakin niistä joita eniten joudut ruuvailemaan, siitä voit käyttää uuden ruuvin sitten kun kanta menee sököks.
- Kolmanneks, älä väännä muovista kierteitä "yli". Ne ruuvit pysyy siinä muovissa uskomattoman hyvin kii.
- Neljänneks, saat ruuvisatseja ja lukitteita alan liikkeistä ja neuvoja foorumeilta. Kannattaa lukea ja taas lukea vanhoja viestejä, haku on kans hyvä.

503
Yleinen keskustelu / A-Tech osat
« : 13.03.07 - klo: 00.35 »
No A-Techin vispilään ei oo ollu palikoita hyllyissä. Vaikka ihmekös tuo, on se sellanen härpäke etten kauaa kattele enää muutenkaan.

504
Yleinen keskustelu / Peruminen
« : 09.03.07 - klo: 10.16 »
Joo, sori kun en pääsekään. Olis ollu kiva lähtee jeesailee ja ajeleen. Toisella kerralla sit.
Meni Iskarin tuki poikki ja katkes samalla diffikotelosta ruuvin kara. Ruotsista saa kolmen viikon päästä. Alumiinista saa tehtyä ens viikolla jos muuten ehin. Pitäkää hauskaa ja tehkää lajia tunnetuks.

505
Tulokset / Koski Challenge - Second Ed.
« : 02.03.07 - klo: 10.54 »
Koski Challenge 2007 - Second Edition

Jaa että uudestaan? No tietenkin!
Me pidetään tänään kokous asiasta, siinä varmistuu pidetäänkö toiset kisat ja jos pidetään niin milloin. Jos nyt on toiveita kisajärjestelyihin, mailia saa laittaa allekirjottaneelle.
Julkaisen PRCA:n sivuilla asiasta lisää ja mahdollinen nurkuvääntö tulee oleen siellä.

rautakausi (ät) gmail.com

506
Tulokset / PRCA tiedottaa
« : 23.02.07 - klo: 14.14 »
PRCA tiedottaa!

Kisajärjestelyt kuumimmillaan...
Järjestäjien kiireisyyden vuoksi, pyydämme seuraavaa:
Jos tulee jotain tärkeää kysyttävää joka ei selviä tähän mennessä annetuista ohjeista, laittakaa kysymys osoitteeseen rautakausi (ät) gmail.com. Foorumia emme enää ehdi seuraamaan. Kiitos!

Vielä muistutamme, ajakaa varovasti kunnes kisa alkaa ;)

T. Sihteeri

507
PRCA tiedottaa!

Sähköä on rajoitetusti saatavana kioskin (2) vierestä.
Mikäli tarvit sähköä, ota etukäteen yhteyttä järjestäjiin.[/quote]

HUOM! ota yhteyttä torstaihin 22.2. mennessä jos välttämättä tarvit sähköä.
Esim. Toni Pietilä (040-9633995).[/b]

508
Tulokset / Kisa-aikataulu
« : 14.02.07 - klo: 17.35 »
PRCA tiedottaa!

Kilpailun lopullinen aikataulu ilmoitetaan maksun eräpäivään mennessä. Silloin tiedämme, paljonko kisaajia tulee ja saamme erien ajat varmennettua.

Ilmoittautuminen klo 8:00
Ajajakokous klo 8:30
Ensimmäiset harjoitukset alkavat klo 9:00
Noin klo 20:30 on palkintojen jako ja loppuverryttely.

509
Sähköautot / Sähköjen suojaaminen
« : 06.02.07 - klo: 10.32 »
Olen saanut hyviä kokemuksia kun olen käyttäny Würthin Suojavahaa (tuote n:o 0893 082-C/SF), musta purkki, kestää +80 asteen lämmon.

Se on tarkotettu metallipintojen suojaukseen kosteutta vastaan ulkovarastoinnin ja merikuljetuksen aikana. Tarttuu kaikkiin puhtaisiin pintoihin hyvin ja on tosi helppo puhdistaa esim. spriillä. Lisäksi ei tee kovin tahmeaa pintaa. Paras lopputulos tietenkin tulee, jos kaikki piirilevyt suojataan lisäksi suojalakalla. Tämä vaha ei luultavasti ole oikea aine piirilevyjen suojaukseen, ite ainakin vetäsen suojavahan ennen talviajoa kaikkien sähkökoteloiden ylle. Piirilevyjä en ole suojannu. Usein pesun jäökeen kun olen kuivannut ensin huolellisesti, suojaan vahalla ruuvien kannat ja muitakin teräsosia, kuten sokat yms. Eivät ruostu kastuessaan.
Sama lopputulos tulee suojavaseliinilla, se vaan tahrii joka paikan ja ottaa likaa vastaan tehokkaasti. Vaha on lisäksi helpompi puhdistaa pois.

510
Yleinen keskustelu / Esimerkillistä.
« : 06.02.07 - klo: 10.07 »
Lainaus käyttäjältä: "Hans Herrman"
Kiitoksia vastauksista!

Olen tottakai aivan samaa mieltä että kyseessä on siis todellakin LELU!
Mutta, totuus on se että tämä k.o. härvilä on siskon 5 vuotiaan pojan "auto" ja, yllättävää, rikki... :lol:
Arvelinkin että siihen ei saa osia ja uusi samanlainen tai vastaava (lelu) on toki halpa, ja hyvä niin.

Eli hommataan pojalle jostain uusi vastaava (tai parempi/kestävämpi)

Kiitos!

 :mrgreen:


**OffTopic**
Nyt löyty hyvä esimerkki selkeästä, kohteliaasta ja toivottavasta vastauksesta. Tämä EI ole ainoa esimerkki, lähes kaikki tämän ketjun vastauksista ovat oikein mallikkaita. Tarkoitin vain sanoa, että viimeisen vastauksen asenne ja kirjotustapa ovat erityisen mukavaa luettavaa.
Tervetuloa ensinnäkin Hans Herrman foorumille ja toiseksi siskon poika harrastuksen pariin.

Sivuja: 1 ... 14 15 16 [17] 18