... sallii lipot
Samaa mieltä asiasta, normaalisti tulee assolla kisailtua ja mini on siinä rinnalla mukava kohellus luokka, johon ei todellakaan viitsi ruveta hankkimaan erikseen jotain nihkeitä pötkö nihmejä. Asson kennoilla/lipoilla mennään ja sitte otetaan osaa kisoihin kun kyseinen sääntö muuttuu järkevämmäksi. Nihmin ja Lipon välisillä eroilla tuskin on väliä uuden säännön myötä sillä minissä tehon puute tuskin tulee ongelmaksi sillä auton ominaisuudet loppuvat tehokkaammalla koneella ja lipon kevyempi paino aiheuttaa enemmän ongelmia kuin hyötyä, koska muutenki korkea painopiste muuttuu suhteessa korkeammaksi, kottonen kaatuu paljon helpommin kuin vakio pötköllä.
Ja mitä minin tehoihin tulee niin tuntuu kestävän veto puoli paremmin langatonta konetta kuin vakio pärinä konetta (tasaisempi veto). Kaverilla yhtä paljon ajettu mini vakiokoneella josta vetarin päät ja ulostulot aivan p*skana, itse olen ajanut lipolla ja 4,5 koneella joka on kisa asson "normi" kone jonka vaan pulttasin miniin kiinni kun en viitsinyt ostella miniin uusia sähköjä. Minin vetarit ovat kuin uudet ja rattaatkin kiiltävät uutuuttaan, renkaat kuluvat "hiukan" nopeammin. Matolla pitoaineella autot ovat lähes yhtä nopeita liukkaalla pinnalla vakio mini on hiukan nopeampi. :)
Oma mielipiteeni asiasta on että sähköt ja akut saisivat olla lähes mitä tahansa koska jos ei minin mekaaniikkaa ja osia mennä muuttamaan, (akun tilaa lukuunottamatta että sisään saa lipon) niin kaikki yli vakio setupista menevät tehot ovat lähes turhaa jos rata on jotain muuta kuin pitkiä suoria. :mrgreen:
Jokainenhan saa asiasta olla omaa mieltään tämä on minun mielipide :)
Mutta toivoisin että asiaa ainakin akkujen osalta harkittaisiin niin voisi ajaa normi kisa akuilla ettei tarvitse mini kisoja varten hankkia omia akkuja ja oikeita kisoja varten toisia.