Jaahans elikkäs joo-o...
Mielestäni säännöt on paria pikku epäkohtaa lukuunottamatta aikalailla kasassa, mutta kenties näihin asioihin puuttuisin:
Classic:
-Jos joku kokee tarpeelliseksi niin saisi halutessaan vaihtaa ne alumiiniset ohjauspalat. voin sanoa ettei kukaan vaudillisesti niillä mitään etua saavuta verrattuna vakioihin, puhtaasti kestävyystekninen asia..
(Vaikka toisaalta, enhän minä voi asiasta mitään tietää koska en koskaan ole ajanut muilla kuin muovisilla, enkä ole yhtään rikki saanut.. *puuta koputellen*).
-Iskarit voisi ehkä kuitenkin saada vaihtaa nestemalleihin, ehkä. (..ainakin etuiskarit :mrgreen:)
-Niin masentavaa kuin se onkin, moottorisäännöstä huolimatta radalla koviten kulkevat autot ovat ne, joissa on parhaat akut. Juuri tämän niin monessa luokassa ilmenevän pikku kirouksen (budjettiharrastajan kannalta) takia tuota harjatonta luokkaa ruvettiin alunperin kehittämään.
Jos akuissa tulee olemaan joku milliampeeriraja, niin sen tulisi olla niin pieni ettei kenenkään tarvitse lähteä kaivelemaan IB3600:sia tms. jostain honolulun mustastapörssistä.
..Tai sitten ei milliampeerirajaa jolloin voi suoraan ostaa sellaiset akut jotka on kasattu vähän "modernimmista" (lue: joka toinen kenno pimeänä) pattereista.
Vähän vaikeahko juttu tämä vakioluokan akkusääntö kieltämättä on.
Virimini:
-Lipot voisi aivan hyvin sallia. Tuolla harjattomalla paketilla ajettaessa on minissä jo käytännössä liikaakin voimaa vaikka ajelisi millä porakonepattereilla, niin turha lipoja on kieltääkkään koska kukaan niillä ei mitään etua saavuta.. olettaen tietysti että radat pysyvät totutunkaltaisina, elikkäs sellaisina ettei pitkiä suoria ole.
-Renkaiden hiominen/auton leventäminen/8mm maavara. MITÄ JÄRKEÄ TÄSSÄ ON?
Väitän, että kaikki nämä toimenpiteet olisivat turhia jos niinkin yksinkertainen ja vaivaton toimenpide kuin ETURENKAAN ULOMMAISEN NAPPULARIVIN KÄSITTELY PIKALIIMALLA sallittaisiin. tällaisilla renkailla kun laittaa täydet pitoaineet eteen ja taakse niin balanssikin on vielä täydellinen kaiken hyvän päälle..
Tämän pikku jutun kun suorittaa niin ei kaadu auto vaikka olisi 10mm maavara ja vakioleveyksinen koirankoppi. Eikä tarvitse kiroilla dremelöidessään eturenkaita traktorin peräkärryn renkaita muistuttaviksi palloiksi. Uudet eturenkaatkin saisi paketista suoraan toimimaan ilman että tarvitsee viettää niiden kanssa hinkatessa puoli tuntia per rengas.
-lopuksi todettakoon että luulisin harjattoman luokan olevan näistä kahdesta se edullisempi juuri sen takia ettei ole niin justiinsa noiden akkujen kanssa kun tehoa tulee aivan riittämiin muualta.
Siinäpä tulivatkin oikeastaan minua riivanneet asiat.
Btw: Jos classicin kilpailumaksuun sisältyy moottori, niin virin kilpailumaksuun sisältyy varmaankin ainakin rengaspari tai perinteinen pizza?
edit: Lisätty s-kirjain j- ja o-kirjainten perään viidennen kohdan toisessa virkkeessä.