Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Aiheet - turilas101

Sivuja: [1]
1
Sähköautot / Tamiyan tuotteet?
« : 30.05.03 - klo: 18.44 »
Mitäs laatua edustaa nuo Tamiyan valmistamat autot, joita mm. Tietonikkari myy?

Mulle on jostain tarttunut mielikuva että Tamiyan autot olisivat vähän niinkuin Nikko-leluautojen ja kunnon rc-autojen välivaihe, ja jotkut noista muistuttaa kovin läheisesti nikko-tyyliä kuten esim. tuo kuvassa oleva monsteri:

http://www.tietonikkari.fi/niks/images_tamiya/Ta58065.jpg

Mutta hinnat noissa on kun kalliimmissakin rc-malleissa, eli mitäs nämä nyt on, ja millä koneilla / tekniikalla nämä autot on varustettu?

2
Sähköautot / Uutta autoa...Puretenit?
« : 29.05.03 - klo: 19.15 »
Kenties kohta hommaamassa uutta autoa piharellestykseen, crossaria, rallya, monsteria, mutta sähköversiota.  Joko edullista ready-settia tai käytettyä edullista pakettia.

Olen kiinnostunut mm. seuraavista malleista:
- Traxxas Rustler
- Traxxas Stampede
- Kyosho Ultima ST-S
- Kyosho Pureten Alpha 2 Rallyt

Kun ajo on pihahiekalla + nurmikolla ja polulla hurjastelua, sekä myös pomppimista pienistä lankkuhyppyreistä ym. niin mikä näistä sopii parhaiten, voiko tuollaisella Puretenillä edes pomppia, nurmikolla sellainen ei taida ainakaan kulkea. Ainoa etu Puretenien puolella on että ovat 4WD ja kaikki muut 2WD.

Nuo Traxxaksen mallit vaikuttavat erikoisen kiinnostavilta, Stampede olisi hyvä kun pihalla ym. huristelee kun on korkea ja isot renkaat, mutta meneekö se mihinkään, onko siis laiska vai jaksaako revittää ihan kunnialla / kulkea riittävästi huippunopeutta ettei ajo mene tylsäksi? Ja entäs Rustler sitten, tehokas 20-lankanen näyttää olevan moottori, mutta auto 2WD, minkälainen tuo on ajaa, onko hyvä alusta vai onko se sitä perinteistä spinnailua joka käännöksessä kun 2WD:llä hiekalla ajelee?

Näistä kaikista autoista olisi kiva heikkoja kohtia ym. kuulla. Myös voimansiirroista ym. että kestääkö tehokkaampaa moottoria, miten saa varaosia tai viritysosia?

3
Sähköautot / Sähkömoottoreista yleensä
« : 23.05.03 - klo: 17.39 »
Koskaan sähköautoa virimoottorilla ajanut, ja kiinnostaa että millä tavalla noilla käämien määrällä on vaikutusta koneen "luonteeseen", eli jos otetaan vaikka joku 11-lankanen virimoottori niin se tottakai kiertää hullun lailla, ja auto kulkee kovaa mutta onko se myös armottoman laiska kiihtymään, että pinionia pitää pienentää jne.?

Toisaalla jos tahtoo oikein ärhäkän auton joka sutii ja kiihtyy kuin raivo härkä niin pitääkö valita joku tyyliin 34x5 kone vai esim. 13x2? Ja mitä ylipäätään jälkimmäisellä luvulla on merkitystä tuohon kiihtyvyyteen / tehoon?

Kun jos jostain nuo kestävämmät rattaat saan hunteriin, olis tarkotus tehdä siitä "Streetfighter", uudet leveät ja isommat renkaat alle missä pieni nappulakuvio, ja joku sopiva moottori että tulee tehoa tarpeeksi, sen verta että jaksaa jauhaa asfaltilla ja nostaa tuota kevyttä keulaa täydessä kiihdytyksessä (ei paljoa vaadi..) verrattuna mabuchiin. :wink: Sillä pääsis sitten muutenkin hiekkapihalla ja muussa maastossa ripeämmin ja tulis jännitystä ajoon! :) En vaan tiedä että mikä kone se on mitä haen loppujen lopuksi, mikä on mikäkin, noita kun on niin tuhatta erilaista.

4
Sähköautot / 2WD touring?
« : 23.05.03 - klo: 17.28 »
Eikö touringissa tai asfalttiradoilla yleensä ajeta millään 2WD laitteilla?

Ajattelin siksi että touringia usein ajetaan ajotyylillä joka formuloista tuttu, eli sivuluisuja tms. ei pahemmin näy eikä käytetä. Ja autot ovat nelivetoja ja renkaat hyviä niin ei ihme.

Tuli mieleen että onko RC-maailmassa mitään vehkeitä joilla voisi vedellä asfalttiradalla pitkissä sivuluisuissa aggressiivisella tyylillä? Tai ajaako kukaan näin? :)

Tuli hullu ajatus rakentaa jostain suht painavasta 2WD crossista tuollainen "supermotard" tyylinen vehje, armoton moottori, ja slicksit alle ja eikun ankaraa driftingiä. :)

5
Sähköautot / Kumpi stadium trucki?
« : 11.05.03 - klo: 20.02 »
Kaveri on hankkimassa sähköautoa, ja on kahden vaiheilla, traxxas rustler tai kyosho Ultima SP. Molemmat lähes samannäköisiä stadium truckeja, mutta onko näissä laadullisia eroja tai kumpaa muuten suosittelisitte, perustelut?

Ja ovatko nuo kuinka hätäisiä, itsellä marui hunter, ja tarkoitus olisi kisaa vetää pihahiekalla + nurmikolla, että ovatko autot yhtään tasavertaisia että kisassa on järkeä?

Ajaakohan tuollaisella truckilla kauan robbe 1500mah 7.2V akulla, kaveri ajatteli 2 tuollaista akkua ostaa, itselläni on 3000mah sanyo 7.2V akku hunterissa ja tarkoitus olisi vielä tuollainen robbe tilata seuraksi, hinta kun on vain 20EUR / pkt.

6
Sähköautot / Mieletön lämpötila!
« : 08.05.03 - klo: 23.21 »
Marui Hunterilla rässäilen pihalla rankemmalla kädellä, akkuina 6x Sanyo 3000mAh Ni-Mh kennoja ja mekaaninen alkuperäisnopari. Pinionina on auton mukana tullut keskimmäinen kolmesta vaihtoehdosta, ja ei pitäisi olla liian iso sillä huutaa kyllä leipää ja kiihtyminen ei kauaa kestä.

Noh, mutta kun olet hetken ajellut niin kone tulee mielettömän kuumaksi, ajon jälkeen tänäänkin auto oli hetken lattialla, ja sitten irrottelin akun ja rupesin autoa pikkuhiljaa putsailemaan, kun sormi hipas moottorin ulkokuorta ja melkein rakkula tuli sormeen, siis melkein sihaus kuului sormesta...

Eli kun joku sanoi että koneen päällä pitäisi pystyä ajon jälkeen 10-15sek pitämään kättä, tuossa ei _takuulla_ pysty kovinkaan jätkä pitämään edes 1-2sek kättä.

Mikä ihme voi olla kun kone tulee noin kuumaksi? Hyvin tuo näyttää toimivan mutta ei tuo voi koneelle pitemmän päälle hyväksi olla?

Mikä neuvoksi vai annetaanko kärytä?

7
Sähköautot / Kireämpää mottia
« : 12.04.03 - klo: 22.20 »
Jos jossain vaiheessa tahtoo Mabuchi 540SH:sta vähän kireämmäksi vaihtaa niin olisiko suositella jotain edullisia moottoreita? Piharällästykseen tulee eikä kisaan, eli kestäviä mielellään, mitään sorveja tai muita huoltovälineitä ei ole eikä tule.

Tuo mabuchi taitaa kiertää tuollaisen 10 000 - 12 000rpm, ja olla yli 20 lankanen. (Mitä lankasuuskin sitten tarkottaa...)

8
Sähköautot / Mikä savusi?
« : 11.04.03 - klo: 19.29 »
Tossa ajelin autolla (Marui Hunter) ja jossain välissä kun kattelin autoa pysähdyksissä niin kopan alta nousi aika hyvin höyryä/käryä/savua, mutta auto toimi vieläkin ja käryntulo lakkasi niin matka jatku. Ajattelin että varmaan meni vastuksiin vettä kun vesi roisku aika huolella tolla kelillä. Mutta eipä oo autossa enää potkua, kun lähtee täydellä akulla niin on kuin tyhjällä akulla ajais.

Moottori ei kärähtänyt kun kokeilin jo varamoottorilla ja yhtä laiska, mahtaako vika olla sitte noparissa vai akussa? Ei oo nyt toista akkua millä kokeilla niin ei voi selvittää.

Nopari on toi klassinen ruskeakantinen mekaaninen romunopari mikä noissa maruissa tulee mukana, avasin jo sen mutta ei siellä mitään kummempaa kuin vähän kosteutta niillä metallipinnoilla. Peruutusvaihde on yhtä laiska kuin eteenkinpäin.

Mikäköhän siinä nyt kärähti, toimii vieläki mutta kaikki tehot kateissa. Minkä takia akku olis noin vaan kärähtänyt, noi Robben akkupaketit on vielä niin tiiviisti pakattukin? (Tiukalla lämpösukalla kennorivit ja vielä koko paketin päällä tiivis kutistesukka)

9
Sähköautot / Halpismoottorin tiedot
« : 10.04.03 - klo: 20.46 »
Osaako joku kertoa infoa tuollaisesta Mabuchi RS-540SH moottorista, eli tuosta "yleismoottorista" jota löytyy kodinkoneista sekä esim. Maruin RC-autoista?

Mitäköhän tuollaisessa hyrrässä on tehoa verrattuna normaaliin kisamoottoriin, mielenkiinnosta voisi verrata? =)

Rupesi kiinnostamaan, kun on aika perhanan äkäinen tuokin moottori tuossa Marui Hunter halpisämpärimuoviautossa kun asfaltillakin pehmeäkumirenkailla lyö sutien, ei voi kun ihmetellä miten tehokas on sitten esim. touringluokan kisakireä motti...?

Sivuja: [1]