Kirjoittaja Aihe: Apua sähkömonsterin valintaan (vaikeaan maastoon!!!)  (Luettu 6021 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa at

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://koti.mbnet.fi/aazee/
Apua sähkömonsterin valintaan (vaikeaan maastoon!!!)
« Vastaus #30 : 30.05.06 - klo: 08.02 »
Äääh... Twin force on varmasti hyvä auto, polttisversio Mad forcea olen käytössä seuraillut ja ihan normaalisti on kestänyt rääkkiä. Ihan turhaa dissata kyöstiä jonkun puretenin takia, joka sekin kyllä kestää suht' ok.

Poissa peejpee

  • Tulokas
    • Profiili
Apua sähkömonsterin valintaan (vaikeaan maastoon!!!)
« Vastaus #31 : 30.05.06 - klo: 10.03 »
Edelleen kaipaan kommenttia, että mitä etua tosta E-maxxin vaihteistosta on käytännössä? Vai onko se vaan yksi mahdollinen rikkimenevä osa lisää?

Poissa Divi

  • Veteraani
    • Profiili
Apua sähkömonsterin valintaan (vaikeaan maastoon!!!)
« Vastaus #32 : 30.05.06 - klo: 10.51 »
parantaa kiihtyvyyttä ja huippunopeutta... Perjaatteessa hyvä lisä ryömimiseen sillä ykkösvaihteella pääsee hiljaa :wink:

Poissa Futaba

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Apua sähkömonsterin valintaan (vaikeaan maastoon!!!)
« Vastaus #33 : 30.05.06 - klo: 11.34 »
Kakkosvaihteellakin pääsee hiljaa :D Ykkösvaihteella vääntöä on enemmän.
| Academy | Axial |

Mika R

  • Vieras
Apua sähkömonsterin valintaan (vaikeaan maastoon!!!)
« Vastaus #34 : 30.05.06 - klo: 12.24 »
onko tossa siis manuaalinen vaihde? yleensähän vaihde perustuu keskipakoon ja siis pyörien pyörimisnopeuteen jolloin 2-vaihteella on mahdoton mennä hiljaa (koska 1-vaihde kytkeytyy takas päälle)

ja 3-kanava on polttiksen tapauksessa (t-maxx) pakkia varten

Poissa SlidSlide

  • Veteraani
    • Profiili
    • Rc Formula OffRoad Finland
Apua sähkömonsterin valintaan (vaikeaan maastoon!!!)
« Vastaus #35 : 30.05.06 - klo: 12.29 »
Muistaakseni e-maxxissa voi mennä 2:lla huonolla kiihtyvyydellä/kova max nopeus, tai 1:llä nopeella kiiht./hidas max nopeus. Käytännössä vaihtaminen kesken ajon ykköseltä kakkoselle saattaa tuntua väliin tuskallisen vaikeelta, koska monasti auto saattaa karata käsistä vaihtaessa. Vaihtamisen kyllä oppii, mutta tiedä sitten onko e-maxxin vaihteissa käytännössä mitään muuta hyötyä, kun se et voi jupittaa muille vaihteilla :wink: .

Mika R

  • Vieras
Apua sähkömonsterin valintaan (vaikeaan maastoon!!!)
« Vastaus #36 : 30.05.06 - klo: 12.43 »
jaa, niin oliskohan se niin traksilla tosiaan on tuo manuaalinen vaihde sekä sähkö että polttisautoissa (maxx/revo), hämärästi sellasta mieleen piirtyy (asiaa tarkistamatta)

Poissa Jankka

  • Veteraani
    • Profiili
Apua sähkömonsterin valintaan (vaikeaan maastoon!!!)
« Vastaus #37 : 30.05.06 - klo: 14.12 »
E-Maxxissa vaihteen voi valita itse kolmannen kanavan kytkimellä (1/2) ja ykköseltä kakkoselle voi vaihtaa kiihdytettäessä ja siinä ei ole mitään ongelmaa. Kakkoselta ykköselle vaihtaessa kannattaa hiljentää vauhtia ja päästää kaasu pois ja sit vasta vaihtaa, niin ei riko paikkoja.

Revossa ja muissa Traxxasin polttismonsuissa on ihan normaali keskipakovaihde ja vain pakki toimii kolmannella kanavalla.

Mika R

  • Vieras
Apua sähkömonsterin valintaan (vaikeaan maastoon!!!)
« Vastaus #38 : 30.05.06 - klo: 16.59 »
Veikeä tsydeemi siis