Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - Pekka_h

Sivuja: [1] 2 3 4 ... 8
1
Polttisautot / Vs: 1/8 Rallygame autot
« : 14.09.12 - klo: 12.37 »
Bugin kaventaminen ei oikein onnistu vaikka olis kuinka pelimiehiä  :grin: Tai onnistuuhan se jos on cnc koneita käytössä niin tukivarret vaan kapeammiksi. Vetarien teko on myös ongelma. Onnistuu pelimieheltä. Ralliauton pohjaksi igt2 pohjalevy ja alkaa olemaan skaala kohdallaan. Voisin harkita talven aikana tehdä koreja mallina jokin vanha ralliauto esim: Escort tms

2
Polttisautot / Vs: 1/8 Rallygame autot
« : 02.08.12 - klo: 10.43 »
X808 on hitaasti muuttumassa ralliautoksi, ja edessä olisi iskunvaimennuksen suunnittelu asfalttipainoiseen ajoon, silti unohtamatta ajoittaista soralle eksymistä. Iskareissa on 6*1mm reijät, jousien jykevyydestä en osaa sanoa mitään. Pekka kirjoitti aikaisemmin ladanneensa samoilla reijityksillä varustettuihin iskareihin 2000 diffiöljyt, ja olivat toimineet. Koska kuitenkin olen ostamassa iskariöljyä, niin minkäslaisia numeroita suosittelisitte purkin kyljestä löytyvän?

Tuo setuppi sopii parhaiten asfaltille ja sellaiselle kuljetajalle kuka tykkää viedä autoa lähinnä kylki edellä. Soralle turhan jäykkää...

3
Polttisautot / Vs: 1/8 Rallygame autot
« : 22.07.12 - klo: 16.32 »
Moro!

Nostetaan vähän tätäkin ylöspäin. Onkos uusia rallygame autoja rakenneltu?

Oisko kellään kiinnostusta pieniin ilta-skaboihin jossain parkkipaikalla?

Itse vedin eilen ensimmäiset kurvaukset tänä kesänä. Auto toimii ku unelma ja baanalle tekis mieli päästä. Jos joku järjestää niitä skapoja inhimillisen etäisyyden päästä lahdessa niin mukana ollaan.

Ratakasin 2.divari mulle ihan uus juttu. Mitä pakotteita luokassa on? Pitäis vissiin seurata tätä foorumii useammin niin pysyis perillä näistä hommista?

4
Kyosho / Vs: Kyosho Inferno GT ja GT2
« : 18.07.12 - klo: 11.05 »
pitäkin illast katel noi linkit ja käyä mietiskelee kun puhelimes ni hidas netti :-) kiitos näis jo etukäteen. tota taita ol kynsimalli ainakin toisen rattaan sisäl se semmonen kynsi

Juu eli se on juurikin se orggis vaihteisto. Kannattaa ekaks lähtee liikenteeseen sen korvaamisella igw008 vaihteistolla joka on hintansa väärti vaikka maksaakin sen 80-90e mutta voit unohtaa sen jälkeen vaihteisto ongelmat joita alkuperäinen vaihteiston myötä on luvassa takuu varmasti.

Jos autolla ei meinaa kilpaa ajella niin paras ratkaisuhan on heittää nuo vaihteet roskiin oli sitten igw008 vaihteisto tai ei. Kadulla ajaessa kun sattuu olemaan kaikkea sontaa niin eihän ne vaihteet kauan toimi. Ja jos ostat .28 koneen niin siinä riittää potku ajaa vaihteettomalla autolla pitkillä vältyksillä. Eli ehdotus krosssin keskidiffi ja +.28 kokoa oleva kone.

-Pekka

5
Polttisautot / Vs: TeamC GT8/L - GT8-luokan ratakilpuri
« : 02.05.12 - klo: 19.20 »
Voi jumaliste kun on jätkillä hienot kilpurit. Raaskiiko noilla edes ajella? Kittinä ilmeisesti saa tuota kilpuria?

6
Polttisautot / Vs: Nosram RS30
« : 02.05.12 - klo: 19.16 »
Ei kait tossa ole ollut pielessä ku koneen säädöt. Tuskin viritys ainekaan tehoja ole pahemmin tuonnut eikä vienyt. Liian laihalla olet päästellyt ja voitelu ei ole riittänyt! Vakio moottorikin laulaa mukavasti jos on vaan luikun puolella kone. Et ilmeisesti paljon lämpöjä seuraillut. Kiillotitko kiertokangen? mietin ettei olis jäänyt vaan voitelureikä tukkoon?

Ei muuta kun seuraavaa konetta viilaamaan. Vahingoista oppii... varsinkin niistä kalliimman puoleisista. 2-tahti moottorin virittäminen ei ole raketti tiedettä mutta ei kyllä mitenkään yksinkertaistakaan. Pieni kanavien sipostelu ei ole mitenkään pahasta. Polttiskoneet on vaan niin pieniä että täytyy muistaa ettei homma ole kiinni kuin kymmenyksistä eli ei mitään milli pois juttuja!!! Jokainen tehkööt kuinka tahtoo.

En ole ajanut kilpaa vuonna 67 enkä 97 joten empäs tässy nyt viitti kertoa mitä teet sille koneelle tarkemmin koska kohta satais p****a niskaa tän forumin tuntien. Eli ei muuta kun viila käteen ja nokka kohti uusia pettymyksiä.

-Pekka

7
Polttisautot / Vs: 1/8 Rallygame autot
« : 30.04.12 - klo: 09.56 »
Nyt kun gt on lopettanut näiden pihasuddauksien järjestämisen niin pitäisköhän kerätä jotain listaa kavereista kellä näitä rallygame autoja on ja mihin ajoon soveltuvat? Esim näin:

Pekka_h
Ocm racing kaos
Asfaltti/sora ja savi
Lahti

8
Polttisautot / Vs: Traxxas Sportmaxx käyntiongelmat
« : 30.04.12 - klo: 09.50 »
Myös pakoputki kannattais tsiigata että on tiivis. Yleensä ne vehkeet toimii puoleen tankkiin asti ilman tankin paineletkuakin mutta sen jälkeen ei.

9
Polttisautot / Vs: 1/8 Rallygame autot
« : 28.04.12 - klo: 19.56 »
Sorry no more Bro

Mites bensa? Saitko hanketta aluelle?

Eipä täs ole paljon kerenny rc vehkeitten kanssa puuhaamaan. Bensa homma varmaan saa odottaa... Ootko kuvannu videoo escortista?

10
Polttisautot / Vs: 1/8 Rallygame autot
« : 28.04.12 - klo: 19.48 »
onko kukaan järjestämässä rallygame ajeluita? Kevät tuli auto kaivettu esillle  :wink:

11
Polttisautot / Vs: Pakoputket taakse
« : 10.02.12 - klo: 01.42 »
Tarviit rautasahan ja tig hitsauslaitteen  :shocked: . Alumiinisista sähköjohdon suojaputkista löytyy hyvää matskua tuohon hommaan. taakse poikittain poikittain saman paksusta putkea kun alkuperäinen äänenvaimennin. Leikkaat alkuperäisestä putkesta päädyn pois ja liität sen siihen putken päähän. Siinähän on yleensä valmiina painelähtö  :wink: toinen pää sokkolaipalla. ja yläpuolelta tuot 10mm putkella sen moottorilta äänenvaimentimelle. Myös kemiallinen metalli vois olla hyvää kamaa tuon putken tekemiseen jos nyt ei kellään kaverilla satu tiggiä olemaan? No vaikee selittää... No kokeilemalla oppii...
En tarvitse hitsauslaitteita, jos käytän esim. kumista 90° putkea (halkaisija saman verran kuin putken). :)
Sillä voin yhdistää putket, jotka tulen sahaamaan rautasahalla alumiiniputkesta.
 Yksinkertaista ja helppoa.

Ja tuosta äänenvaimentimesta.. Onko sun mielestä se pakollista, tehdessä pakoputkea? Eiks sitä vois vaa tehdä itse - sellaisen minkä itse haluaa. Ei sen luulis olevan vaikeeta.

No, katsotaan sitten minkälainen tulee! :-D  Pitää vaan vaikka viikonlopun jälkeen tai viikonloppuna hankkia alumiiniputkea (kuten oon suunnitellut) ja tiivisteeksi sopivaa kumiputkea (tai muuta).

Kertokaa vain, jos tulee jotain mieleen!

2-tahti vaatii vastapaineen! Se tarvii ns painekammion sen alkukäyrän jälkeen ja sitä paitsi siellä putkessa pitää olla paine jotta saat vedettyä sieltä pakarista paine letkun tankkiin jotta pystyt yleensä edes ajamaan sille polttiksella. Vaihtoehtona on tietysti ruuvata tankki metrin ylemmäksi kuin moottori  :shocked: Ja sitten vielä yksi neuvo. Ne kumit sulaa siellä pakarissa... Tarvitset lämmön kestävää silikoniletkua ja sekään ei kestä kovinkaan lähellä pakoaukkoa. No toivottavasti tää jeesaa jtn?  Kyllähän niiden pakarien tekoon pitää vähän käyttää älliä eli jos tutkit sitä alkuperäistä vaimentajaa kätösissä niin matkit sitä ja lopun sovellat...

12
Polttisautot / Vs: Pakoputket taakse
« : 09.02.12 - klo: 17.45 »
Tarviit rautasahan ja tig hitsauslaitteen  :shocked: . Alumiinisista sähköjohdon suojaputkista löytyy hyvää matskua tuohon hommaan. taakse poikittain poikittain saman paksusta putkea kun alkuperäinen äänenvaimennin. Leikkaat alkuperäisestä putkesta päädyn pois ja liität sen siihen putken päähän. Siinähän on yleensä valmiina painelähtö  :wink: toinen pää sokkolaipalla. ja yläpuolelta tuot 10mm putkella sen moottorilta äänenvaimentimelle. Myös kemiallinen metalli vois olla hyvää kamaa tuon putken tekemiseen jos nyt ei kellään kaverilla satu tiggiä olemaan? No vaikee selittää... No kokeilemalla oppii...

13
Yleinen keskustelu / Vs: Korin maalausta
« : 09.02.12 - klo: 16.56 »
Selailin tossa omia vanhoja polttiskuvia ja mieleeni tuli eräs ns: real flames maalaus joka suoritettu vähän hutikassa ja ihan kannuilla...


14
Polttisautot / Vs: Pakoputket taakse
« : 09.02.12 - klo: 16.52 »
Kisaputki on kisaputki mutta kun itse vähän malttaa pähkäillä niin kyllä siitä pakarista saa ihan hyvän  :police: Tuntu melkein et tos vanhas kössis olis ollu enemmän ruutia kuin aiemmin. No kössin vaki putket on mitä on... Jos teet kaksi pakarin päätä niin niiden yhteen laskettu virtaus pitää olla sen alkuperäisen yhden verrran... Noissa mun putkissa oli pienet putket sisällä, muistaakseni 3mm halkaisijalla... Vähäntee myös auto sotkeentumista pirusti nuo takaputket  :wink:

Ohessa vanha photo... harmi kun ei ole yhtään kuvaa sisältä...


15
Polttisautot / Vs: 1/8 Rallygame autot
« : 08.02.12 - klo: 18.28 »
Miten rallygame auto eroaa gt8 rata-autosta? Onko ainoa ero kori vai onko muitakin eroja?

Lisäksi ne on yleensä vaihteettomia  :shocked:

16
Bensa-autot / Vs: 1/4 rc-rallicross
« : 13.01.12 - klo: 11.12 »
Tulossa vissiin tälle kaudelle

Tuossa maalatulla siivellä, taisi parantua melkoisesti?


Jo on Komia! Voi juma... Hommasit sit tollasen. Itsellä ollu vähän samat ajatukset. Jos viritys apua tarviit 2t koneeseen ni voin jeesata


17
Polttisautot / Vs: 1/8 Rallygame autot
« : 29.12.11 - klo: 13.57 »
Hienoja vehkeitä  :azn:

btw nyt olis kunnon Rallivehe myynnissä uuden projektin tieltä.

18
Polttisautot / Vs: HPI Ford Abu Dhabi castrol Fiesta Wrc
« : 16.12.11 - klo: 10.40 »
Näyttää kieltämättä aika lelulta. Muoviheksit ym... ja pikku koneella? Samaa sarjaa Drx:n kanssa. On kyllä hieno mutta ei kyllä sytyttänyt meikäläistä.

19
Polttisautot / Vs: 1/8 Rallygame autot
« : 21.11.11 - klo: 15.18 »
Piikkarit alle ja luistin radalle... Miten kannattais piikki renkaat duunata että kestäis?

20
Polttisautot / Vs: 1/8 Rallygame autot
« : 21.11.11 - klo: 15.12 »
Jätkähän on ajoissa liikenteessä  :laugh: Eikös teillä päin ajeta talvirallia?

21
Polttisautot / Vs: 1/8 Rallygame autot
« : 21.11.11 - klo: 15.06 »
Olishan sitä ajokelejä vielä tänäkin vuonna. Oliskos jotkut syksyn vikat ajot paikallaan? Päivystys viikko duunista että varmaan tulee keikkaa sinne pks:lle ja samalla vois käydä ajelemassa sitä kuuluisaa pihasuddausta  :grin:

22
Polttisautot / Vs: Polttoaineista?
« : 21.11.11 - klo: 15.03 »
Ja jätkät jaksaa vääntää  :wink: No pihasuddauksessa aivan sama mitä käyttää. Oon ite käyttänyt jopa coctaileja eri merkeistä... Hyvin futaa.

23
Polttisautot / Vs: 1/8 Rallygame autot
« : 21.11.11 - klo: 14.52 »
Jumaliste. Ollaanhan täälläkin menty eteenpäin. Ollut kiireitä noitten 1/1 autojen kanssa joten ei ole paljon täällä kerenny aikaa viettää. Mese:llä tulossa näköjään asiallista settiä  :azn: . Oma  Ralli Focus pysynyt hyvin läjässä tai oikeestaan eihä siihen ole mitään vikaa tullut vaikka kaverit karhu päissään ovat sillä ajelleet. Jotenkin tuntuu että kiinnostais siirtyy takaisin gt/7.5:seen vaikka onhan tuo ocm ihan eri luokkaa. Mut katellaa mitä syksy tuo tullessaan...

24
saattaa tulla mielenkiintoinen kärry tuosta, onnea matkaan!  :cool:

Joo ihan jees tuli. Mutta ei nää monsterit ole oikein mun juttu. No muksu tykkää ja sillehän tää on tehty. Itse jatkan Rallygame autojen parissa kun niissä on sentään ajo-ominaisuuksia.

25
Tässä olis p*ska kuva valmiista alustasta. Vaikka painopiste on matala niin yllättävän paljon auto on renkaat ylöspäin. Olihan tuossa vähän miettimistä että sai kaiken kohdalleen. Vähän joutu näyttämään vinkua pariin kohtaan alkuperäisissä runko levyissä. No tosta kuvasta ainekin selviää osien sijoittelut. Mitäs öljyjä olette käyttäneet diffeissä että kääntyvyys säilyy jokseenkin hyvänä?


26
Kyosho / Vs: Inferno NEO ja Mad Force Kruiser
« : 12.10.11 - klo: 01.54 »
Onpa mukava bashailu peli tää kruiseri. Muksu tykkäs ku sai rällätä kura lätäköissä ja hiekka kasoissa. Hyvin toimi. Tosin alkuperäisestä kruiserin toimivuudesta ei mitään tietoa ku auto tuli mulle vajavaisena niin modailin sen mielen mukaiseksi. Servoseiveri siirtyi eri paikkaan kuten kaasuservo, pakoputki ja tankki. Pohjalevy alempana ripustusten kiinityskohdan tasalla. Asensin lisäksi crossarin keskidiffin eli autossa on etu ja takajarrut.  koneeksi tuli .28 Force. Viritykset onnistu siinä mielessä hyvin että auton pystyy starttaa boksilla. Toi virittämäni Crossarin keskidiffi ajoi hyvin asiansa. Ainoo ongelma on et menee vähän turhankin kovaa (noin 80) kun ei ole sitä ketju viritystä joka alentaa välitystä. Nyt on välit 14/44. Paan fotoa noista modeista kun köydän kameran laturin vaan jostain...

27
Polttisautot / Vs: 1/8 Rallygame autot
« : 12.10.11 - klo: 01.30 »
Vastaan Gt:n puolesta. Sivulla 13 on kokovertailua kumeista. Kumit ovat bugi rengasta pienempi mutta gt8 rengasta isompi. Merkiltään ne on Thunder tiger ja ensiasennus renkaina sb2 rally autossa.

28
Polttisautot / Vs: 1/8 Rallygame autot
« : 11.10.11 - klo: 21.00 »
Mese123 tiedoksi. Jl-importissa on ainekin jotain rallygame koreja vielä...

29
Alottelin tässä vähän talvi pirssin rakentamista. Alusta mad force kruiser. Koneeksi pistin Forcen .28 koneen ja rakentelin keski diffin. Ajatuksena oli rakentaa laite jonka pystyy starttaa boksilla. Keski diffiksi tuli ocm racingin diffi teräs rattaalla. Tuon ketjuvedon nakkasin mäkeen ja tein uuden koneen ja diffi kiinnitys levyn noin 5cm alemmas kuin alunperin. Parantaa painopistettä paljon ja maavarakin on sama kuin ennen. Tossa pari huono laatuista projekti kuvaa.



 

30
Polttisautot / Vs: 1/8 Rallygame autot
« : 10.10.11 - klo: 14.07 »
Siinä alkaa olemaan igt aika kohdillaan  :laugh:  Voikohan tota nyt enää paljon päivitelläkään paremmaks? Mikäs kone sulla on siinä nyt?

Sivuja: [1] 2 3 4 ... 8