RC10.FI
Yleiset => Polttisautot => Aiheen aloitti: Sukkula - 06.08.05 - klo: 01.50
-
Tuli tommonen ostettua pikkuveljen kans puokkiin pari viikkoo sitte. Tullu tähän mennessä ajettuu vain tasasella maalla, crossi kun auto on niin oon siirtyny vähän rajumpaan maastoon. Mutta mieltä rupes kaivertamaan että kuinka tuo vehe kestää hyppyjä yms. Ei nyt mitään megaloikkia tarkotus tehä, mutta semmosta normaalia krossiajoa kuten 1/8 kisoissa näkee.
Entä onko mitään muita vinkkejä joita kannattais antaa näin alottelevalle kuskille.
-
no ei nyt ehkä kestä ihan "normaali" 1/8 krossiajoa, autohan on paljon pienempikin 1/10 (iskarit ym)
kai se jotain kestää mutta eiköhän se selviä kokeilemalla radalla niinkuin 1/8 tapauksessakin. älä sitten odota että .15 koneella pysyy 1/8 krossien perässä.. laita siihen OS .18 niin alkaa lentää paremmin
-
hei muutes, tiesitkö että ei ole olemassa ready kittiä on ready set ja kit siis kyosholla ainakin. en voi mitään olen luonteeltaan vain tämmönen pilkun viilaaja :mrgreen:
-
Mutta mieltä rupes kaivertamaan että kuinka tuo vehe kestää hyppyjä yms. Ei nyt mitään megaloikkia tarkotus tehä, mutta semmosta normaalia krossiajoa kuten 1/8 kisoissa näkee.
Tuli huomattua keväällä, että Inferno TR-15 (http://www.kyosho.co.jp/web/products/car_bike/buggy/inferno/gp_tr15resyset/gp_tr15resyset-e.html) ja tuo Ready Setin Inferno TR-15 (http://www.kyosho.co.jp/web/products/car_bike/buggy/inferno/tr15/tr15-e.html) on aivan eri autoja.. Tuo Ready Setin auto on TR-15GXR.
Tuli tuollainen itselle hankittua ja yksi heikko paikka on tähän mennessä tullut vastaan.. Pyörän akselit (siis se mihin rengas tulee kiinni) ovat ainakin tuossa yksilössä olleet heikohkot. Molemmat taka-akselit on jo vaihdettu alle kahden litran ajoilla... :(
Maahantuoja tosin arveli, että tehtaalla renkaat on väännetty liian kireälle ja siitä johtuu tuo akselin katkeaminen. En uusia akseleita vielä ole poikki saanut... Tosin ajokin on hieman vielä rauhoittunut. :D
Juuri tuossa tilanteessa törmäsin tuohon eroon autojen välillä; TR-15GXR:ssä on eri akseli kuin vanhemmassa kaimassaan. GXR:ssä on TR49 ja vanhemmassa OT17. Ennen juhannusta niitä ei ollut vielä maahantuojan Ruotsin varastollakaan. Nyt ainakin Tietonikkarilta pitäisi jo saada.
-
Joo siis toi keltanen on se vanha versio että sillee... ja eri konehan siinä on joku sano että tossa uudessa oleva kone on heikompi ku tos keltasessa.
Omii kokemuksii ei oo ku tosta vanhasta eli keltasesta eli Tosta ready setist
-
Joo siis toi keltanen on se vanha versio että sillee... ja eri konehan siinä on joku sano että tossa uudessa oleva kone on heikompi ku tos keltasessa.
Omii kokemuksii ei oo ku tosta vanhasta eli keltasesta eli Tosta ready setist
Hmm. :( Toivottavasti oot väärässä.. Ei tarttis olla heikompi. :wink:
Vanhassa mallissa on GS15R -moottori ja uudessa GXR15 -moottori.
GXR:ssä on luistikaasutin ja kaiketi jotain muutakin eroa. Kaverilla on jooku Pureten Alpha ja siinä oleva GX-15 ainakin on laiskemman oloinen verrattuna tuohon omaan GXR -koneeseen.
-
Joo ei oo mitää kokemusta joku vaan väitti kiven kovaa, mutta en itekää uskonu sitä! Paremmin jäähdyttävä kansi on myös yksi parannus!
-
Itellä on toi kyosho tr 15 rally ton buggyn iskareilla sun muilla Kiitos Hount:lle
ja kyseisessä autossahan on toi gs15r kone, eikä mitään valittamista
Ainoa miinus koneessa on sen säätö koska aloitin tällä autolla oli todella vaikea saada säätöihin ku piti säätää kirjan mukaa 2 kierrosta mutta oikeissa säädöis on joku 1 kierros! noin 1 tunnin nyin autoa käyntii kun olin sisäänajamassa! seurauksena 2 isoa ja kipeää rakkulaa käsii... :cry:
Ensimmäiset 2 viikkoo harrastus oli jo vaarassa, mutta jaksoin aina yrittää ja lopulta sain auton ajo kuosiin!!! :shock:
-
Tuli tommonen ostettua pikkuveljen kans puokkiin pari viikkoo sitte. Tullu tähän mennessä ajettuu vain tasasella maalla, crossi kun auto on niin oon siirtyny vähän rajumpaan maastoon. Mutta mieltä rupes kaivertamaan että kuinka tuo vehe kestää hyppyjä yms. Ei nyt mitään megaloikkia tarkotus tehä, mutta semmosta normaalia krossiajoa kuten 1/8 kisoissa näkee.
Entä onko mitään muita vinkkejä joita kannattais antaa näin alottelevalle kuskille.
Mites oli sula ton ensi käynnistyksen kans?
Ite ostin saman auton mut en saa sitä käyntiin sit millään.
-
No katon et kaasarissa on löpöö ja se aukko sen millin auki, sitte tulppa hehkuu, kokeile sillai et pääneula on 1,5 kierrosta auki pienennä jos ei käy
ite sisään ajoin että pääneula oli 2-1,5 auki ja ajossa noin kierros auki mutta se on noissa vähä auto kohtanen juttu mutta ei se helppoa ollut!!!
Verrattuna esim hpi koneisiin tehtaan ilmoittamilla luvuilla säädöissään ja helppo säätää ja toimivuus mahtava!!!!
Kun säädät konetta ni käännä pääneulaa vähän kerrallaan yks neljäsosa tai yks kaheksasosaa!!!!!
-
1/8 mielellään...1/4 kiinni voi tietyssä tilanteessa olla jo grande gatastroffe :wink:
-
Maahantuoja puhuu palturia pyöränakseleista. Tuo sama vaiva koskee kaikkia Kyoshon 1:10 mittakaavan crossareita. Pyörän akselit on vain yksinkertaisesti liian huonosta materiaalista valmistettu. Itselläni hajosi Ultimasta jatkuvasti pyöränakseleita radalla, ja kun sorvasin itse uudet, niin ei ole mennyt yhtään sen jälkeen. Eli, kyseessä ei ole kiristysongelma vaan materiaalivika. No, eipä noita vehkeitä ole muutenkaan tarkoitettu 1:8 radalle, kaikinpuolin liian heikkoa tekoa. Iskarit ei kestä, runko notkuu liikaa ja aiheuttaa muiden osian hajoamisia, tukivarsien kiinnitys heppoinen, ei kestä kunnolla kuosissaan kuin 10 kierrosta. Joten, joko hommaamalla/tekemällä paljon vahvistuksia ja parempia osia, tai jättämällä ratahommat muille, autosta saa ihan hyvää ajanvietettä!
-
Maahantuoja puhuu palturia pyöränakseleista. Tuo sama vaiva koskee kaikkia Kyoshon 1:10 mittakaavan crossareita. Pyörän akselit on vain yksinkertaisesti liian huonosta materiaalista valmistettu.
Niin minäkin tuon oon päätellyt. Pitäisi sorvauttaa nuorrutusteräksestä akselit joka nurkkaan, niin ei tarvitse niitä ainakaan enää varoa. :)
-
No katon et kaasarissa on löpöö ja se aukko sen millin auki, sitte tulppa hehkuu, kokeile sillai et pääneula on 1,5 kierrosta auki pienennä jos ei käy
ite sisään ajoin että pääneula oli 2-1,5 auki ja ajossa noin kierros auki mutta se on noissa vähä auto kohtanen juttu mutta ei se helppoa ollut!!!
Verrattuna esim hpi koneisiin tehtaan ilmoittamilla luvuilla säädöissään ja helppo säätää ja toimivuus mahtava!!!!
Kun säädät konetta ni käännä pääneulaa vähän kerrallaan yks neljäsosa tai yks kaheksasosaa!!!!!
Tarkotatko tota ruuuvia joka on luistimen sisällä vai tota pensa linjas olevaa?
-
Tarkotatko tota ruuuvia joka on luistimen sisällä vai tota pensa linjas olevaa?
Tuossa:
(http://personal.inet.fi/yritys/jomppis/GXR.jpg)
Tuolla (http://kotisivu.mtv3.fi/liljeroos/moottori/moottori.html#kaasarin%20rakenne) kaasarin säätämisestä hyvää tietoa.
ps. Luistimet on jalassa ja LUISTI kaasarissa.. :mrgreen:
-
Ja nitron prosentithan vaikuttavat säätämiseen. :D
-
Mun veljellä on toi inferno tr15 ready set. Varaosa huolto on ainakin syvältä. Osat myydään paketteina esim. meni kaasarin pääneula joutu ostaan koko kaasarin uusiks, tai tukivarsi niin joutu ostaan kaikki tukivarret. :twisted: Että semmonen auto.
-
Mun veljellä on toi inferno tr15 ready set. Varaosa huolto on ainakin syvältä. Osat myydään paketteina esim. meni kaasarin pääneula joutu ostaan koko kaasarin uusiks, tai tukivarsi niin joutu ostaan kaikki tukivarret. :twisted: Että semmonen auto.
No tuohan on aivan normaalia, ja erittäin hyvä homma? :?
-
Ei oo normaalia ainakaan muilla merkeillä, ja tuo on todella syvältä.
Jos onnistuu hajottamaan useemmin esim oikeen takatukivarren niin rupee olemaan muita tukivarsia iso kasa... Ja joutuu muutenkin turhaan maksamaan ne ylimääräset osat.
-
Elämä on
Mutta ainakin ne osat saa sieltä
Huomiona 777:ssa saat erikseen
-
No siis 777 saa etu ja taka tukivarret erikseen, MP7.5 ne tuli koko sarja (15€)
:?
-
Inferno mp7.5:sen tukivarret ovat samat sekä oikealla että vasemmalla puolella, joten se ei juuri haitannut.
-
No siis 777 saa etu ja taka tukivarret erikseen, MP7.5 ne tuli koko sarja (15€)
:?
Mietippäs ihan pieni hetki...
15€ vaihdettuna markaks tekee pyöreen 90 MARKKAA!!!
Onko jotain järkeä maksaa 45 markkaa ylimäärästä että saa auton ajokuntoon... Sit jos on pätkässy saman tukivarren jo 3 kertaa niin sulla onkin jo 135 markkaa kiinni ylimääräsissä osissa.
Monellako oli varaa pistää ton verran rahaa syrjään kun oli markat käytössä.
Äkkiä sokastuu rahan arvolle kun kyseessä on 7,5€ mutta ajatelkaas ny vähän edes aloittelevan juniorin varallisuutta... Oliko teillä varaa junnuna laittaa tollasia rahoja syrjään?? No ei tasan ollu.
Osat täytyy saada erikseen että hommassa on jotain järkeä... Etu tukivarsissa homma usein on eri koska oikea ja vasen on identtisiä.
-
Miksi minä sitä miettisin? Ne maksavat tuon verran jne.
Kerroppas sinä miltä valmistajalta saa yhden tukivarren kerrallaan ostettua? :shock: Ja mitä se maksaa
-
Lisään vielä ettei mun tarvinnut vuoden aikana ostaa 7.5 :een yhtään tukivartta ja ajo oli yhtä rytäkkää
Isät ja äidit ne maksaa lasten harrastukset joka tapauksessa ja näkyyhän sitä olevan skideilla rahaa röökiinkin eikä hintaa kukaan valita haha
Vaikka en minä sano että eikö voisi halvempia mutta kun eivät ole niin ei
-
Ja hyvähän se o saada monta tukivartta... Ainaki gensussa kaikki ylätukivarret o samanlaisia, eli jos joku paukahtaa ni sit o varalla lisää. Ei tartte mistää lähtee hakee. Ottaa vaa pakista ja pistää paikkaa... Jos o nopee ei tartte edes konetta sammuttaa välillä :D
-
ja minä kyllä ostin 7.5:en erikseen sillä tavalla että muistaakseni tuli pareissa, oliko se sitten 1 eteen ja 1 taakse samassa pussissa, ei neljää
Tähän Tr-15 tulee kaikki neljä mutta sittenpä niitä on pakissa kuten tumphu sanoi eikä tarvii taas tilata ;-)
-
Miksi minä sitä miettisin? Ne maksavat tuon verran jne.
Kerroppas sinä miltä valmistajalta saa yhden tukivarren kerrallaan ostettua? :shock: Ja mitä se maksaa
Esim reiskaan saa tukivarret kappaleittain...
Olikohan 7€ kipale... Saatto olla halvempikin.
Oli asia miten tahansa niin on todellakin järjetöntä maksaa monesta osasta jos tarvitsee vain yhden.
Joo vanhemmat rahoittaa harrastuksen junioreilla, mutta jos joutuu rahaa syytämään ylimääräiseen niin se loppuu hyvin nopeasti...
-
ja minä kyllä ostin 7.5:en erikseen sillä tavalla että muistaakseni tuli pareissa, oliko se sitten 1 eteen ja 1 taakse samassa pussissa, ei neljää
Tähän Tr-15 tulee kaikki neljä mutta sittenpä niitä on pakissa kuten tumphu sanoi eikä tarvii taas tilata ;-)
Niin... meni taas kaikilta pointti ohi... Onko järkeä maksaa etutukivarsista jos hajottaa vain takatukivarsia...
Jos esim onnistuu hajottamaan parin kuukauden aikana 3 tukivartta niin rupee olemaan aika läjä ylimäärästä osaa pakissa... Eli ylimäärästä rahaa turhassa kiinni.
-
Eli aikalailla sama hinta :D
Ero on vaan että toisessa tulee 2 vaikka haluais vaan puolet mutta kato hoke elämää se vaan on. Ei kannata rikkoa :D
En tiedä kauan kestää reiskan osan saaminen mutta turun Kyosholta saat postissa kahdessa päivässä tässä tapauksessa maanantaiks jos nyt soitat sinne heti
No joo, ei mennyt pointti ohi ja olet aivan oikeassa. Parempi rikkoa molemmat jos meinaa rikkoa jotain ;-)
-
Tekeekö kyseisellä autolla mitään ja onko kone millainen pönttö.
-
Kyllähän sillä autolla ajaa näkymättömiin ja kone on pönttö, riippuu tietty mistä suunnasta sitä katsoo. Auto on näppärä siihen paljon puhuttuun pihasuditukseen ja varovaiseen crossirata-ajoon. Moottorissa on tehoa auton ominaisuuksiin nähden ihan riittävästi.
-
Onko 100 egee paha hinta ilman ratioo
-
Ei, koska niillä alkuperäisillä radioilla ei muutenkaan tee mitään. Ne on vielä surkeammat kuin siinä Madissa, joka siellä montulla silloin kesällä tuohoutui surkeiden radioiden vuoksi...
-
Madi, tuhoutunu, millon? missä?
-
Aina niitä ready seteissä tulevia radioita pilkataan...kyllä ne mulla on toiminu aivan loistavasti.
-
Kyoshon perfexit toimi ainakin mulla ihan loistavasti kunnes myin auton..
-
Madi, tuhoutunu, millon? missä?
Järjestettiin pinet kokoontumis ajot täällä Taipalsaarella. Paikka oli iso hiekka kuoppa jonka toisessa päässä ei ollet mitään muuta kuin jalkapallo seinä ja toisessa skeitti ramppi ja kaukalo. Madi sitten lähti viilettämään sinne jalkapalloseinän suuntaan ja sitten tuli radio häikkä ja osu aika pirullisesti sihen jalkapallo seinään saakeli. Siis jos tietäisitte sen paikan ni kyllä te nauraisitte, koska sew jalkapallo seina on niin pieni ja muualla on vaan sellaisie max metrin korkuisia kuusia, että jos olisi kuusiin osunut niin ei olisi tuhoutunut mitään. Tosi harmillista, että kolahti siihen seinään. Niin ainakin minä kuulin. Olin jo poistunut paikalta autoni rikkouduttua. Asia ei välttämättä ole faktaa. Todellakin se monttu taitaa olla jokin epäonnen paikka
-
Nyt ei enää palauta käynnistin narua (inferno tr-15) takaisin koteloonsa.
Joutuu kelaamaan vauhtipyörästä narun takaisin kelalle.... :?
Leinekkö yksisuuntalaakeri mennyt...???
-S :|
-
Välillä käy mullakin noin, mutta muutaman takasin rullauksen jälkeen rupee taas toimimaan. Tai jos saisit käyntiin yhellä nykäsyllä, ni seki auttaa.
-
Ei taida yks'suunta laakeris olla vika, vaan siinä "jousessa" joka palauttaa!!
-
Madi, tuhoutunu, millon? missä?
Jeps, niinkuin Jose.92 kirjoitti, osui siihen ainoaa mahdolliseen esteeseen. Oli tarkoitus kaverin kanssa ottaa pieni kisa, ja ehdotin rataa. Kaverini epäröi, että ei Madin radio kanna tuonne asti. Väitin, että varmaan kantaa ja ajoin omalla autollani näytteeksi kaksi kertaa kauemmaksi. No, Madi ehti pätkän puoliväliin, kun kantomatka loppui ja suuntasi kaasu pohjassa suoraan siihen esteeseen. Akseli väli lyheni aika reippaasti, tukivarret, kardaani ja koko etuakseli ja vanne hajosi...
Kyllä miltein kaikki RTR-radiot on vain välttäviä, itse kokemuksesta tiedän, että K:n Prefexit on aivan surkeat. Herkkä häiriöille, ohjaus ei tarkka, tekee pieniä omia liikkeitä ja kantavuus olematon. Monsu valmistajista ainoastaan Team Losi varustaa auton kunnon radioilla ja servoilla.
-
Mulla oli madissa futaba radiot, eikä karannu kertaakaa... Mutta nyt loppu tässä topickis madista
-
Madi, tuhoutunu, millon? missä?
Jeps, niinkuin Jose.92 kirjoitti, osui siihen ainoaa mahdolliseen esteeseen. Oli tarkoitus kaverin kanssa ottaa pieni kisa, ja ehdotin rataa. Kaverini epäröi, että ei Madin radio kanna tuonne asti. Väitin, että varmaan kantaa ja ajoin omalla autollani näytteeksi kaksi kertaa kauemmaksi. No, Madi ehti pätkän puoliväliin, kun kantomatka loppui ja suuntasi kaasu pohjassa suoraan siihen esteeseen. Akseli väli lyheni aika reippaasti, tukivarret, kardaani ja koko etuakseli ja vanne hajosi...
Kyllä miltein kaikki RTR-radiot on vain välttäviä, itse kokemuksesta tiedän, että K:n Prefexit on aivan surkeat. Herkkä häiriöille, ohjaus ei tarkka, tekee pieniä omia liikkeitä ja kantavuus olematon. Monsu valmistajista ainoastaan Team Losi varustaa auton kunnon radioilla ja servoilla.
Kyllä musta savagessakin on ihan hyvät radiot.
Oisko kellään näyttää tr-15 videota, kun en mistään löytänyt
-
Oisko kellään näyttää tr-15 videota, kun en mistään löytänyt
Mulla on yksi todella hyvä itse kuvattu pätkä, kuskina forumilla <pointer>-nickillä liikkuva kaveri.
TR-15 Rally kelaa hyvät vauhdit O.S. .12 motilla, vaihtaa juuri kakkoselle kun auto tekee tuttavuutta maassa sojottavan rautakepin kanssa.
Halpa-halpa...
Voisin etsiä tuon videon jostain... kuvanlaatu on täyttä kuraa, ääniä ei ole, mutta hauskaa senkin edestä.
- Hount
-
Mitä eroa on gxr versiolla ja tavallisella? Mottorissa vissiin joku ero?
-
Mistähän saisi sylinterin ja männän
-
Kaupasta..
-
Käykö esim s.c tai thunder tigerin joku 15 koneen sylinteri ja mäntä tämän auton koneeseen?
-
Käykö esim s.c tai thunder tigerin joku 15 koneen sylinteri ja mäntä tämän auton koneeseen?
Aika tuuria jos saat sillä käymään. Kaippa se siihen menee mutta se on eri asia saatko sitä käymään. Ei varmaan kannata ruveta tuurilla kokeileen, vaan ostat joltain kyosho jälleenmyyjältä sopivan. Niillä ei oo luultavastikkaan hyllyssä, mutta tilaavat kyllä tukkukauppiaalta n. viikon toimitusajalla.
-
Miten saa tuosta muutettua tourungi version?
-
Onkos tässä autopaketissa nuo vastari ja radio am vai fm?
Pitäisi meinaan vähän kiteitä hommata
-
AM
-
Noniin. Mikähän mahtaisi olla syynä, että ajaa voi tollasen 1/4 - 2/4 tankillista
jonka jälkeen auto vaan sammuu? kone ei ole väljä (lähes käyttämötän ja puristuksia löytyy), kone ei myöskään ole heti sammumisen jälkeen liian kuuma (koskea voi). Sitten kävi vielä niin, että vetokäynnistin ei enää palauta narua kokonaan takaisin. Mikähän siihen voi olla syynÄ?
Vetokäynnistin korjattu. Tuo yllä oleva vika johtunee luultavasti sitten tulpasta, koska sillä on vasta ajettu sisään.