Kiitti Elvis, mä oon itekki erittäin tyytyväinen tohon GP Racingiin. Eikä olis tullu mieleenkään pätkiä sen runkoa vaan halusin sen näyttävän just tollaselta miltä yleensä F250:set näyttää. Vielä kun suunnittelin ja duunasin siihen jokusen rungonjäykistimen ettei runko murru niin tuntu ihan onnistuneen kun laite pysyy käsissä tosi makeesti. Tosin heti kun alkaa lapsettamaan (39-vee) niin voimalaardia irtoo
JESSSS !!!
Jaakkimo, motti tulee ihan omalla kiinnikeputkellaan ja kannakkeillaan jonka mä rälläköin irti tosta CH Racing -moposta, siihen kun tarttee tehä hieman lisää tilaa isompaa nelarimottia varten (EI näitä isokuutioisia Monkey-moottoreita vaan jotain muuta). Tosin se on vähän huonosti suunnitellun näköinen se moottorin kiinnitysjutska niin saatan tehdä uuden ite. Mä kun joudun tekemään tohon rc-projektiin väliakselin, johon tulee toisiovälitys, jolla takarattaan saa pieneks että se ei syö maavaraa ollenkaan plus vielä tuuletettu levyjarru. Ja tän väliakselin laakeroidun telineen teen etäisyyssäädettäväksi siten että se liikkuu poikkisuunnassa verraten ensiö- ja toisioketjuun, joten siis kiristää kumpaakin ketjua samalla.
Tolla tavalla motti ja taka-akseli asemoidaan kiinteästi, eikä tartte huolehtii kahdessa kohdassa ketjujen kireydestä, yks kiristyssäätö riittää siis.
No, nyt on vehkeessä sitten toimiva jousituskin edessä ja takana. Tosin jouset on liian jäykät, josko kellään olis ideaa mistä kysyä:
Eli tällaset on nyt: Progressiiviset, langanpaksuus 6,5mm pinnotteen kanssa, jousen ulkohalkasija 60mm, aukipituus 150mm, max puristuma 55mm.
Ja tällaset 4 kpl tartteis, muutoin samaa huttua mutta 4mm lankapaksuus ja siitä ohkasempaa, useempi sarja passaa.
Tyyliin jos jollain on jääny nurkiin jostain vempeleestä ni mulle voi myydä.
Nii joo, on siinä myös asemoitu keskitaka-akselikin laakeripukkeineen. Jos hyvin käy niin huomenna pääsee koneistamaan välakselin kaikki jutskat. Eikun siis tänään, sehän onkin jo keksiviikko.
Keskiviikon saldo kun ei päässy pro-koneistamoon vaan omalla sorvilla piti räpeltää väliakselin sovitteita, tuli sitten samalla otettua motti irti vanhasta osotteesta ja laitettua uuteen, moottorinkiinnikekin tuli tehtyä: