Kirjoittaja Aihe: Aloittelijan polttiskysymykset  (Luettu 1026012 kertaa)

0 jäsentä ja 3 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #1770 : 12.05.11 - klo: 20.54 »
Vanha tulppa.
Ja kuulostais se konekin olevan paksulla ainakin alhaalta

Poissa 82juha

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #1771 : 12.05.11 - klo: 21.17 »
tulppa on aivan uusi.alhaalta yritetty laihemmalle mutta sitten alkaa se väpätys ja loppuu vasta kun laittaa hieman rikkaammalle alhaalta.Vauhtipyörä oli irti niin kokeilin pelkästä kampiakselista pyörittää niin kone ei mene ympäri ja jos on vauhtipyörä kiinni on napakka pyörittää.sitä ollaan nyt yritetty säätää mutta aina tekee saman tempun :undecided:

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #1772 : 12.05.11 - klo: 21.23 »
Väljä kone ei missään nimessä mene rikkaalle hetken ajon jälkeen. Päinvastoin väljä kone alkaa mooaamaan eikä jaksa kulkea ennenkuin kone taas jäähtyy.

Kuinkahan paljon sitä ruuvia on käännetty aina kerrallaan?

Poissa tansu95

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #1773 : 13.05.11 - klo: 15.25 »
Ruuvia on käännetty noin 5 min kerrallaan.

Mites paljon tota sitten uskaltaa ruuvata kiinni päin, koska korvakuulolla kiertää todella paljon jo nyt ja vielä enempi pitäisi yläneulaakin kääntää vai?Alaneulaa kun kääntää tuosta vähän laihemmalle alkaa väpätys, eli vaikuttais että silloin olisi laihalla...

Voiko pilli vaikuttaa miten paljon?Ennen oli hobaon efra 2059 ja nyt on Losin RTR putki kiinni.

Eli tosiaan, kun ajelee parkkipaikalla vaikka ees taas niin toimii hyvin, mutta kun vaihtaa vähän hitaampaan ajotyyliin, kuin radalal ajaisi (tietysti aina pitkä suorakin jossa kaasu pohjaan) Tässä vaiheessa röpöttää karmeesti ja paukkuu putkessa ja tulee ihan sinistä savua kun muuten on tullut normaalin verran ja saattaa sammua kuin seinään.

Missä vika?Kannattaisiko kokeilla vaihtaa tulppaa ja bensa on uutta tornadon 25%.Moottori on aina säädetty lämpimänä!
<-Tekno RC//TEAM LOSI 8IGHT//ALPHA ENGINES//NOVAROSSI//GO//TRAXXAS//SAVÖX//PRO-LINE//TeknoRC.fi//->

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #1774 : 13.05.11 - klo: 16.27 »
Hmmm....

Ensimmäisenä toki tarkastaisin polttoaineletkut, pakoputken tiiveyden ja tankin.
Esim tankin huonohko tiiveys tai pakoputkiston kehno tiiveys tekee herkästi sitä että kovassa vauhdissa pakopainetta vuotaa johonkin harakoille ja koska tankille ei tule oikeaa määrää painetta niin kone menee silloin laihemmalle...
Eli siis vaikka kone olisikin muuten rikkaalla (mihin tuo paksulle meneminen hitaassa ajossa viittaa) niin kovaa ajaessa seos muuttuu laihemmaksi, koska paine ei työnnä koneelle tarpeeksi polttoainetta.
Ja taas pienemmillä kierroksilla ajaessa tietysti kun painetta ei kehity yhtä paljon niin tiiveys onkin riittävä jolloin kaikki kehittyvä paine menee suoraan polttoainejärjestelmään.

Mikäli nämä kaikki ovat ihan kunnossa niin mitähän sitten keksis...

Pakoputkesta voisi lähteä syyllistä hakemaan... Varsinkin jos se on välikumilla varustettu.

Itseasiassa yksi kysymys unohtui... Onko moottorin lämpöjä mittailtu IR mittarilla ja suoraan kannen päältä osoittaen kohti tulppaa?


Poissa .TS.

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #1775 : 13.05.11 - klo: 18.01 »
Melko uusi käytäjä polttiksien kanssa ja nyt on ongelmia 3 gallonaa ajetun Alphan käynnistyksessä. Kone esilämmitetty hyvin. Uusi Alphan T3 tulppa ja hehku kunnossa. Ylä- ja alaneulat tasan kaasarin rungossa, mutta kone ei vain lähde käyntiin. Missä vika?

..Thänks.
OFNA X1-CR - Alpha S852 - Savöx - Spektrum

Poissa tansu95

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #1776 : 13.05.11 - klo: 18.04 »
Täytyypäs kokeilla toisella tankilla jos vaikka siinä olisi se vika.Polttoaine letkut on OK ja pakoputken tiiviyskin pitäis olla OK, mutta tarkastetaan vielä!

Lämpöjä ei ole otettu mittarin kanssa, Pitää nyt sen mittarin kanssa kokeilla!

Entäs voiko etulaakerin väljyys vaikuttaa moiseen noin suuresti?Kun heiluttaa kampiakselia sivusuunnassa niin heiluu ihan pikkuisen että onko tämä sallittua kun jotkut puhuu että saa olla vähän väljyyttä ja jotkut että ei yhtään?Ei viitsisi kallista laakeria "turhaan" ostaa...
Tuskin konekkaan mistään välistä voisi vuotaa muuten varmaan kääntyis laihempaan suuntaan.
<-Tekno RC//TEAM LOSI 8IGHT//ALPHA ENGINES//NOVAROSSI//GO//TRAXXAS//SAVÖX//PRO-LINE//TeknoRC.fi//->

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #1777 : 13.05.11 - klo: 18.46 »
Eihän etulaakeri kallis ole... alta kympin.
Vaihtaminen tietysti työlästä kun koko kone täytyy purkaa täysin osiin.

Etulaakeri ei yleensä aiheuta kuvaamaasi ongelmaa vaan hieman toisenlaisia koneen sekoiluja.

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #1778 : 13.05.11 - klo: 18.47 »
Ruuvia on käännetty noin 5 min kerrallaan.

Mites paljon tota sitten uskaltaa ruuvata kiinni päin, koska korvakuulolla kiertää todella paljon jo nyt ja vielä enempi pitäisi yläneulaakin kääntää vai?Alaneulaa kun kääntää tuosta vähän laihemmalle alkaa väpätys, eli vaikuttais että silloin olisi laihalla...

Voiko pilli vaikuttaa miten paljon?Ennen oli hobaon efra 2059 ja nyt on Losin RTR putki kiinni.

Eli tosiaan, kun ajelee parkkipaikalla vaikka ees taas niin toimii hyvin, mutta kun vaihtaa vähän hitaampaan ajotyyliin, kuin radalal ajaisi (tietysti aina pitkä suorakin jossa kaasu pohjaan) Tässä vaiheessa röpöttää karmeesti ja paukkuu putkessa ja tulee ihan sinistä savua kun muuten on tullut normaalin verran ja saattaa sammua kuin seinään.

Missä vika?Kannattaisiko kokeilla vaihtaa tulppaa ja bensa on uutta tornadon 25%.Moottori on aina säädetty lämpimänä!

kyllä - vaihda tulppa niin meno muuttuu täysin!
Kiitos 20 vuodesta!

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #1779 : 13.05.11 - klo: 18.48 »
Melko uusi käytäjä polttiksien kanssa ja nyt on ongelmia 3 gallonaa ajetun Alphan käynnistyksessä. Kone esilämmitetty hyvin. Uusi Alphan T3 tulppa ja hehku kunnossa. Ylä- ja alaneulat tasan kaasarin rungossa, mutta kone ei vain lähde käyntiin. Missä vika?

..Thänks.

Onkos ryypytetty?

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #1780 : 13.05.11 - klo: 18.49 »
kyllä - vaihda tulppa niin meno muuttuu täysin!

Arvaas onko tuo jo otettu huomioon heti ekana  :wink:

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #1781 : 13.05.11 - klo: 18.51 »
uskon, mutta kun kysyy sitä?

Lainaus
Missä vika?Kannattaisiko kokeilla vaihtaa tulppaa ja bensa on uutta tornadon 25%.Moottori on aina säädetty lämpimänä!
Kiitos 20 vuodesta!

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #1782 : 13.05.11 - klo: 18.54 »
Joo... vaihtamallahan sekin selviää, vaikka tulpan piti olla uusi.
Olis eka P3 minkä olen kuullut olevan viallinen uutena, mutta sattuuhan niitä sateettomia kisapäiviä saloonkin  :cheesy:

Poissa .TS.

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #1783 : 13.05.11 - klo: 19.14 »
Melko uusi käytäjä polttiksien kanssa ja nyt on ongelmia 3 gallonaa ajetun Alphan käynnistyksessä. Kone esilämmitetty hyvin. Uusi Alphan T3 tulppa ja hehku kunnossa. Ylä- ja alaneulat tasan kaasarin rungossa, mutta kone ei vain lähde käyntiin. Missä vika?

..Thänks.

Onkos ryypytetty?

Kyllä oli ryypytetty. Letkut kunnossa ja kone muutenkin tiivis, eli ei vuoda.
..Tässä kohtaa kyllä oma tieto alkaa loppua. Täytyy vielä tutkia ja kokeilla jotain.
OFNA X1-CR - Alpha S852 - Savöx - Spektrum

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #1784 : 13.05.11 - klo: 19.20 »
Jos kaikki on kunnossa niin ainoa asia mikä tulee mieleen on yli ryypytys.

Jos koneeseen ryypyttää liikaa polttoainetta niin se on erittäin vaikea saada käyntiin.
Eli ryypyttäessä ryypyttää vain siten että näkee polttoaineen tulevan koneelle... Hehku paikoilleen... starttausta ja jos ei heti lähde niin sormella tukkii pakoputkea pari kertaa sekunniksi.

Rungon tasalla oleva alaneula kuulostaa kyllä reilusti paksulta.
Itsellä kun ei yhdessäkään uudessa koneessa edes ole rungon tasalla vaan siitä tasasta kierros kiinni.
Näin jo siis koneiden tehtaalta tullessa ja silloin alaneula on edelleen rikkaalla.

Poissa 82juha

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #1785 : 13.05.11 - klo: 19.22 »
kahta eri tulppaa on kokeiltu.Kun laitat auton käymään niin käy hyvin tyhjäkäyntiä.vastaa kaasuun hyvin alhaalta ja kiertää myös hyvin.Ongelmat alkavat kun moottori lämpeää kunnolla.Tai siltä ainakin vaikuttaa.Testataan mittarilla ja toisella tankilla,pillillä sekä poissuljetaan se tulppakin vielä!palataan testin jälkeen

Poissa Elvis

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #1786 : 13.05.11 - klo: 19.23 »
Mulla oli pakasta vedetyn GXR.28:n kanssa vaikka mitä ongelmia ensi alkuun, niin etten uskaltanut edes täältä kysyä ettei pidetä täysin hulluna.

Mutta ongelmia oli kaksi. Luistin haitarikumissa oli reikä ja yläneula oli "horo", eli joko vuosi tai ainakaan ei pitänyt säätöjä kun vaelsi. Saattoi siellä kaasarissa olla joku roskakin, sillä ongelmat loppuivat kun purin kaasarin, paikkasin haitarikumin ja laitoin yläneulan o-renkaan tyveen tiivistenauhaa tueksi, niin että rengas pullistui tiiviiksi koloonsa.

Poissa JuusoH

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #1787 : 14.05.11 - klo: 10.13 »
Joo, elikkä autona Kyoshon Mad Force, koneena GX21.
Lähtee käyntiin, kun laittaa kaasua lähtee kyllä, mutta sitten kun jarrutta/hiljentää niin tahtoo sammua.
Oisko minkäänlaisia vinkkejä säätöihin tms.

//JuusoH
Kyosho Mad Force GX21/\/\Traxxas Jato 3.3 2.4Ghz

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #1788 : 14.05.11 - klo: 10.29 »
Tyhjäkäynti liian matalalla ?

Poissa JuusoH

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #1789 : 14.05.11 - klo: 13.48 »
En usko, sillä kun tyhjäkäyntiä on niin paljon, että auto liikkuu eteenpäin, se käy, mutta kun säätää niin että se on paikallaan niin se sammuu jonkun sek. kuluessa.
Onko muita vaihtoehtoja olemassa?
Kyosho Mad Force GX21/\/\Traxxas Jato 3.3 2.4Ghz

Poissa Elvis

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #1790 : 14.05.11 - klo: 14.08 »
HOKE tietää noi säätelyt ja moottorin oikut. Tässäkin ketjussa on monta novellin mittaista ohjetta esimerkkien kera moottorin säätämisestä, säätämisen filosofiasta ja säätökohteiden eri tekijöiden vuorovaikutuksista.

Mutta kun on GX21 niin katso se kaasarin haitarikumi läpi. Mulla ei ole kummassakaan GX21:ssä tehtaanjälkeisessä kunnossa se haitarikumi, vaan toisessa on nippareilla tiivistetty ne päät ja toisessa on sikamassalla tilkityt. Nämä siis alkuperäisen omistajan jäljiltä ja viittaisi sen olevan ko. koneen ominaisuus, että heti pitää tehdä kotona paremmin kuin nipponinpoika laboratoriossaan. Toinen noista koneista on kyllä paras polttomoottori käynnistymään ja muutenkin käymään, mitä minulla on koskaan ollut. Tosin aiempi kokemus koskee vain lentsikkamoottoreita, jotka poikkevat automoottoreista ja polttoaine on ihan eri.

GXR28:ssa on sama kaasari, ainakin silmämääräisesti, kuin GX21:ssä ja siinäkin siis ongelmat poistuivat toimenpiteillä mihin sisältyi haitarikumin päiden teippaaminen putkiteipillä.

Poissa JuusoH

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #1791 : 14.05.11 - klo: 15.10 »
Eli se haitarikumi johon tulee kassuservosta se ohjain siihen kiinni? Että se vuotais vai?
Pitää kattoo jos näkyy mitään, kiitos vinkeistä.

Edit: Koitin laittaa putkiteippiä sen haitarikumin kaasarinpuoleiseen päähän. Auto toimi hyvin pari minuuttia, mutta sitten taas sama. Voisko se vuotaa siitä toisesta päästä mihin tulee se kaasuservo?
« Viimeksi muokattu: 14.05.11 - klo: 15.51 kirjoittanut JuusoH »
Kyosho Mad Force GX21/\/\Traxxas Jato 3.3 2.4Ghz

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #1792 : 14.05.11 - klo: 16.14 »
Lähdetään nyt vaikka siitä liikkeelle että luet vaikkapa minun kirjoittamia viestejä läpi tästä topikista parin sivun verran.

Sieltä löytyy varmasti neuvot ym, koska olen vasta neuvonut aivan samoja asioita.
En todellakaan jaksa kirjoittaa samoja asioita kerran tai jopa useamman per viikko.

Onkohan kaasuvivusto säädetty niinkuin kuuluu, eikä siis ole lisätty tyhjäkäyntiä ohjaimen trimmistä???

Edit:  niinjooo kössö....

Saattaa olla kytkimessäkin vikaa... Väsynyt jousi jolloin kytkin alkaa lämmetessään kantamaan, eikä siis irroita niinkuin kuuluisi.
Jää hieman kantamaan jollin toki jarrutuksissa saattaa kone sammua.

Poissa JuusoH

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #1793 : 14.05.11 - klo: 16.35 »
Lähdetään nyt vaikka siitä liikkeelle että luet vaikkapa minun kirjoittamia viestejä läpi tästä topikista parin sivun verran.

Sieltä löytyy varmasti neuvot ym, koska olen vasta neuvonut aivan samoja asioita.
En todellakaan jaksa kirjoittaa samoja asioita kerran tai jopa useamman per viikko.

Onkohan kaasuvivusto säädetty niinkuin kuuluu, eikä siis ole lisätty tyhjäkäyntiä ohjaimen trimmistä???

Edit:  niinjooo kössö....

Saattaa olla kytkimessäkin vikaa... Väsynyt jousi jolloin kytkin alkaa lämmetessään kantamaan, eikä siis irroita niinkuin kuuluisi.
Jää hieman kantamaan jollin toki jarrutuksissa saattaa kone sammua.

Joo, pitää lukee niitä...
Kytkimessä tuskin on vika, alle viikko sitten vaihodin uudet kytkinpalat + jousen.
Kyosho Mad Force GX21/\/\Traxxas Jato 3.3 2.4Ghz

Poissa tansu95

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #1794 : 14.05.11 - klo: 19.12 »
Noniin!

Nyt on vaihdettu losin tankki honkkarin tilalle ja edelleen sama juttu!Alaneula oli säädetty silleen niinkuin HOKE oli laittanut edelliselle sivulle ja yläneula silleen, että kierti sopivasti eikä booannut tai röpöttänyt...Kun laittoi kaasun pohjaan ja piti niin, niin hetken kierrokset olivat yhtäkorkealla mutta sitten yht äkkiä rupesi nousemaan todella nopeesti ja kun kaasun päästi jäi huutamaan :shocked: Taitaa vetää ilmoja jostain? Voiko vaikuttaa että tulppa on hieman vinossa kansinapissa entisen omistajan jäljiltä?

Lämmöt oli paikallaan ollessa pukilla noin 135 ylöspäin!Vaikuttaisi että fuskaa jostain :undecided:
<-Tekno RC//TEAM LOSI 8IGHT//ALPHA ENGINES//NOVAROSSI//GO//TRAXXAS//SAVÖX//PRO-LINE//TeknoRC.fi//->

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #1795 : 14.05.11 - klo: 19.24 »
Pukilla paikoillaan tuolaliset lämmöt... Herransestas  :shocked:

Aivan liian korkealla.

Mitäs ne lämmöt ovat kun ajat autolla pari minuuttia?
Ja mitataan ajamalla itsensä luokse ja samantien mittaus, ettei lämmöt ehdi laskemaan.


Poissa tansu95

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #1796 : 14.05.11 - klo: 19.38 »
Kyllä näin on!Pystyiski ajamaan ees sen pari minuuttia, kun sen on silleen että menee ees taas kerran tai kaks niin sammuu ihan seinään, ei ole rikkaalla eikä kyllä laihallakaa, pakko sen on jostain ilmoja jo vetää ei oo ykskään moottori vielä tollasta tehny.

Noista säädöistä jos ruuvaa laihemmalle niin alkaa väpätys ja booaus, rikkaamalle niin sellanen röpisijä!

Edit:Vaihdoin sen hobaon pillin takasi ja nyt oli sillä kokeiltu...
« Viimeksi muokattu: 14.05.11 - klo: 19.52 kirjoittanut tansu95 »
<-Tekno RC//TEAM LOSI 8IGHT//ALPHA ENGINES//NOVAROSSI//GO//TRAXXAS//SAVÖX//PRO-LINE//TeknoRC.fi//->

Poissa Elvis

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #1797 : 14.05.11 - klo: 20.03 »
Eli se haitarikumi johon tulee kassuservosta se ohjain siihen kiinni? Että se vuotais vai?
Pitää kattoo jos näkyy mitään, kiitos vinkeistä.

Edit: Koitin laittaa putkiteippiä sen haitarikumin kaasarinpuoleiseen päähän. Auto toimi hyvin pari minuuttia, mutta sitten taas sama. Voisko se vuotaa siitä toisesta päästä mihin tulee se kaasuservo?


Molemmat päät kannattaa kait tilkitä, ainakin mun kaikissa kolmessa kaasarissa on nyt molemmat päät "vahvistettu". Mutta voi sillä puhdistamisellakin olla osansa ainakin minun käyntiongelmien ratkaisemisessa. Nämä asiat voi tietty tehdä yhtä aikaa ja helpottaa huolellista teippaamistakin.

Kannattaa melkein ottaa se kaasari kokonaan irti ja samalla putsata se. Sitten ruuvipenkissä tms. on näppärä laittaa putkiteippiä sen haitarikumin päihin ja voi kokeilla, ettei kumi jää kantamaan, eli luisti liikkuu yhtä jouhevasti kuin aiemminkin. Itse laitoin sen kaasulinkin puoleisen pään niin, että ensin pari löysähköä kerrosta sen haitarin kartion päälle ja sitten pari kiristävää kerrosta ja lopuksi putkiteipin "hännät" kiilasin siihen luistin päähän pallonivelen ja luistin väliseen uraan. Paketti suorastaan uhkui täydellistä tiiveyttä ja auto sai pro-ilmeen kun vakio-osia oli selvästi tuunattu!

Yhdestä asiasta näki hyvin, että tilkitsemisellä ja puhdistuksella oli vaikutusta. Autoa ryypyttäessä sai nykiä 10-20 kertaa ennen kuin kaasarille menevä letku täyttyi. Nyt se täyttyy 1-2 vedolla. Tai viimeistään neljännellä, mutta nopeasti siis.

Poissa JuusoH

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #1798 : 14.05.11 - klo: 20.45 »
Nyt ois sitten auto aika hyvässä trimmissä pienten säätöjen jälkeen...
Laitoin neulat tehdasasentoihin ja aloin siitä sitten testailemaan.
Nyt lähtee hyvin kun iskee kaasun tappiin, eikä sammu vaikka pysähtyy. Kiitän kaikkia vinkeistä:)

Noniin!

Nyt on vaihdettu losin tankki honkkarin tilalle ja edelleen sama juttu!Alaneula oli säädetty silleen niinkuin HOKE oli laittanut edelliselle sivulle ja yläneula silleen, että kierti sopivasti eikä booannut tai röpöttänyt...Kun laittoi kaasun pohjaan ja piti niin, niin hetken kierrokset olivat yhtäkorkealla mutta sitten yht äkkiä rupesi nousemaan todella nopeesti ja kun kaasun päästi jäi huutamaan :shocked: Taitaa vetää ilmoja jostain? Voiko vaikuttaa että tulppa on hieman vinossa kansinapissa entisen omistajan jäljiltä?

Lämmöt oli paikallaan ollessa pukilla noin 135 ylöspäin!Vaikuttaisi että fuskaa jostain :undecided:

Mulla oli samma probleema ton kans että se rupes ottamaan kovia kierroksia ja jäi päälle. Taisin säätää tyhjänkäyntiä pienemmälle, sekä alaneulaa auki. En muista ihan tarkkaan, mutta siitä se sitten loppui.
Kyosho Mad Force GX21/\/\Traxxas Jato 3.3 2.4Ghz

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #1799 : 14.05.11 - klo: 21.02 »
Yleensä jos kone jää kierrosten jälkeen huutamaan, mutta ei väpätä laihan merkiksi niin sillon alapää on rikkaalla ja tyhjäkäyntiä liikaa.

Eli siitä pääsee siis kääntämällä alaneulaa kiinnipäin ja ja tyhjäkäyntiruuvia auki.
Näin siis silloin mikäli kaikki muu on kunnossa.