Kirjoittaja Aihe: Aloittelijan polttiskysymykset  (Luettu 1025968 kertaa)

0 jäsentä ja 5 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa ampperi

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #1950 : 04.08.11 - klo: 11.33 »
Täältä alle puoleen hintaan hyvää tavaraa...
JQ Products The Car Yellow Edition - Hobao Hyper 8.5 Pro - Kyosho MFR

Poissa Neo RS

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #1951 : 04.08.11 - klo: 11.45 »
Täältä alle puoleen hintaan hyvää tavaraa...

Kiitos linkstä, noista siis 25-50 cps, ois hyvä? eroaako muuten diffiöljy ja iskariöljy mitenkään kuin merkinnällä, iskariöljy 25cps, diffiöljy 1000cps? molemmat on 100% silikoni öljyä.
« Viimeksi muokattu: 04.08.11 - klo: 11.49 kirjoittanut Neo RS »

Poissa goos

  • Veteraani
    • Profiili
    • RC kauppa
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #1952 : 04.08.11 - klo: 12.56 »
Kiitos linkstä, noista siis 25-50 cps, ois hyvä? eroaako muuten diffiöljy ja iskariöljy mitenkään kuin merkinnällä, iskariöljy 25cps, diffiöljy 1000cps? molemmat on 100% silikoni öljyä.
Hieman korjausta.

25cps öljy olisi niin ohutta että sen iskarissa pitäminen voisi olla haastavaa. Ultimate merkkaa tuotteensa hiukan hassusti, he käyttävät cps skaalaa mutta ottavat iskariöljyistä 0:n pois

Jos vertaat WT skaalaan se on täysin oma juttunsa ja ei ole lineaarinen vaan progressiivinen, tämä tarkoittaa sitä että vaikka muutat vähän jäykkyyttä WT skaalassa saattaa se jäykkyydessä muuttua paljon.
HobbyWing | Team C | Gens Ace | VistaPower | Orion | Yokomo | Novarossi | TLR
EuroRc.com - Facebook

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #1953 : 04.08.11 - klo: 13.02 »
25-50wt oli mainittu edellä, eli 300-500cps noin suuripiirtein

tonnista voidaan käyttää rata-auton iskareissa mutta ei buggyssa
Kiitos 20 vuodesta!

Poissa Neo RS

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #1954 : 04.08.11 - klo: 13.08 »
Eli kun tilasin ultimatesta 50 iskariöljyä niin se on 500cps eli ihan ok?

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #1955 : 04.08.11 - klo: 13.26 »
On muuten kyseinen merkintätapa ihan hanurista tuon Ultimaten kohdalla, ei ihme että paksuuksissa on niin suuria eroja - cps (centipoise) ei nimittäin käänny wt:ksi (weight) ottamalla 0 pois..

Sittenpähän näet, ei se nyt hirveesti metsään mene, pahimmassakaan tapauksessa
Sitä varmaan itsekin olisin ekaksi laittanut  :wink:
Kiitos 20 vuodesta!

Poissa RoddeR

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #1956 : 04.08.11 - klo: 13.56 »
Eli kun tilasin ultimatesta 50 iskariöljyä niin se on 500cps eli ihan ok?


Wt ja cps taulukko ei ole täysin lieaarinen. Alkuun menevät rinta rinnan mutta 40wt vastaa jo 500cps öljyä. Toki pieniä poikkeavuuksia on valmistajien mukaan mutta itse olen tuota 40wt=500cps pitänyt nyrkkisääntönä.

Täältä http://www.rcrcr.com/index.php?option=com_content&view=article&id=56:shock-oil-cps-vs-wt&catid=31:general&Itemid=46
Kyosho, elämäni auto.

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #1957 : 04.08.11 - klo: 14.01 »
Sä et RoddeR tainnut lukea GOOSin viestiä edellä, Ultimaten tapauksessa sen mukaan 50 on nimen omaan 500cps
Kiitos 20 vuodesta!

Poissa goos

  • Veteraani
    • Profiili
    • RC kauppa
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #1958 : 04.08.11 - klo: 14.06 »
On muuten kyseinen merkintätapa ihan hanurista tuon Ultimaten kohdalla, ei ihme että paksuuksissa on niin suuria eroja - cps (centipoise) ei nimittäin käänny wt:ksi (weight) ottamalla 0 pois..

Sittenpähän näet, ei se nyt hirveesti metsään mene, pahimmassakaan tapauksessa
Sitä varmaan itsekin olisin ekaksi laittanut  :wink:
Ultimaten 50 ei ole sama asia kuin 50WT
HobbyWing | Team C | Gens Ace | VistaPower | Orion | Yokomo | Novarossi | TLR
EuroRc.com - Facebook

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #1959 : 04.08.11 - klo: 14.08 »
Ei niin - ymmärsin kyllä viestisi. Sen takia merkintä onkin erittäin hullukurinen minusta.

Mutta 500 cps on varmaan ihan hyvä lähtökohta iskareihin.
Kiitos 20 vuodesta!

Poissa RoddeR

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #1960 : 04.08.11 - klo: 14.32 »
Ööö siis korjaa warrior jos olen väärässä. Mulla on ultimate racingin 40 öljypullo pakissa niin eikö se ole suht samaa viskositeettia kuin esim kyoshon 500cps?
Kyosho, elämäni auto.

Poissa goos

  • Veteraani
    • Profiili
    • RC kauppa
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #1961 : 04.08.11 - klo: 14.36 »
Ööö siis korjaa warrior jos olen väärässä. Mulla on ultimate racingin 40 öljypullo pakissa niin eikö se ole suht samaa viskositeettia kuin esim kyoshon 500cps?
Ei ultimaten _iskari_öljyt on cps skaalassa mutta niistä on 0 tiputettu pois.

Diffiöljyt on suoraan sit cps skaalassa
HobbyWing | Team C | Gens Ace | VistaPower | Orion | Yokomo | Novarossi | TLR
EuroRc.com - Facebook

Poissa RoddeR

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #1962 : 04.08.11 - klo: 14.48 »
Ööö siis korjaa warrior jos olen väärässä. Mulla on ultimate racingin 40 öljypullo pakissa niin eikö se ole suht samaa viskositeettia kuin esim kyoshon 500cps?
Ei ultimaten _iskari_öljyt on cps skaalassa mutta niistä on 0 tiputettu pois.

Diffiöljyt on suoraan sit cps skaalassa


Ahaa taas oppi uutta. Mä olen luulut että ultimaten öljyt on wt taulukosta. Voi olla että oli tossa aikaisemmin luetun ymmärrykssä vähän parantamisen varaa. Sorry my bad.
Kyosho, elämäni auto.

Poissa goos

  • Veteraani
    • Profiili
    • RC kauppa
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #1963 : 04.08.11 - klo: 14.52 »
Ahaa taas oppi uutta. Mä olen luulut että ultimaten öljyt on wt taulukosta. Voi olla että oli tossa aikaisemmin luetun ymmärrykssä vähän parantamisen varaa. Sorry my bad.
Tosin niiden laatu heittelee niin pajon että yhtä hyvin voisi olla WT skaalassa, siks oon ite siirtyny muihin öljyihin.

Mut tuo tuli selvitettyä noin vuosi sitten muistaaksnei tieto millä skaalalla ne on tehty löyty jostain niiden kotisivuilta.
HobbyWing | Team C | Gens Ace | VistaPower | Orion | Yokomo | Novarossi | TLR
EuroRc.com - Facebook

Poissa ampperi

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #1964 : 04.08.11 - klo: 19.11 »
Ja täältä sitten oikeat arvot eri merkeille... Ei mene edes UR:n öljyt pullon kyljessä olevan mukaan...  :shocked:
Lisäksi wt voi olla ihan mitä vain cps:nä ( tai cst:nä kuten artikkelissa).

edit: Tai no, aika samat cts arvot on Losi/TA/Trinity wt öljyillä. Ja nämä siis mitattu vuonna 2005 - on voinut muuttua sen jälkeen...
« Viimeksi muokattu: 04.08.11 - klo: 19.17 kirjoittanut ampperi »
JQ Products The Car Yellow Edition - Hobao Hyper 8.5 Pro - Kyosho MFR

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #1965 : 04.08.11 - klo: 19.25 »
Ööö siis korjaa warrior jos olen väärässä. Mulla on ultimate racingin 40 öljypullo pakissa niin eikö se ole suht samaa viskositeettia kuin esim kyoshon 500cps?

Asia näyttää selvinneen, oli kyllä mullekin uutta tämän Ultimaten osalta. Muuten kyllä niinku sanoit.

Keers
Kiitos 20 vuodesta!

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #1966 : 04.08.11 - klo: 20.40 »
tuo taulukko missä on öljyjä testattu, ei vaikuta meikäläisen silmään luotettavalta tuon ultimatessa olevan virheen osalta.
Siellä näkyy kaksi öljyä jotka yhtäkkiä notkahtaa alas.
Käytännössä kun on tullut huomattua että tuo ei pidä paikkaansa, vaan öljyt kyllä jäykistyy jatkuvasti koko asteikon matkan.
Tainnu lipsahtaa etikettivirhe pulloihin. Tuollaista tullut nähtyä ennenkin ja parin eri valmistajan kohdalla. Olen nähnyt pullon missä lukee 30, mutta oljy oli lähinnä 3000. Ja on tullut nähtyä myös toiseen suuntaan vippausta... Ihan silminnähden pystynyt toteamaan että pullossa ei ole sitä mitä etiketti väittää.
Ainakin asson,GS:n, ultimaten ja kyoshon kohdalla olen tällaiseen törmännyt.
Kertaakaan ei ole omalle kohdalle osunut, vaan kavereilla vasta ostettuja pulloja.

Kyllähän virheitä aina sillontällön sattuut.
Tuo taulukko on vieläpä tehty Ultimaten alkumetreillä.
Nyt on kuudes vuosi menossa ultimaten öljyillä ja tyytyväinen olen ollut.
Tasalaatuista ja toimivaa... Jopa joihinkin öljyihin verrattuna muuttuu lämpötilan mukaan vähemmän.
Aikaisin käyttämäni merkki muuttui jopa ajon aikana selvästi, kun ultimatella muutos pysyi selvästi maltillisempana.
Tämän huomaa ainakin kasi krossissa selvästi, auton muuttuessa muutaman minuutin aikana selvästi löysemmäksi.

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #1967 : 04.08.11 - klo: 21.03 »
Iskareihin ei missään nimessä työnnetä mitään muuta öljyä kuin niihin tarkoitettuja silikoniöljyä

Poissa Neo RS

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #1968 : 04.08.11 - klo: 22.00 »
Iskareihin ei missään nimessä työnnetä mitään muuta öljyä kuin niihin tarkoitettuja silikoniöljyä

Työnsin jo...  :grin:, mutta vanhoihin iskareihin, jotka vuosivat. Tiivistin ne tällä ja tuo 75-90 jopa toimii, ainakin mielestäni, ei edes vuoda.  :cool: eli hätätapauksessa toimii, jos ei muutakaan löydy  :shocked:. Uusiin en kyllä tuota LAITA!  :laugh:

Poissa Neo RS

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #1969 : 04.08.11 - klo: 22.03 »
Palatakseni aikesemmin kyselyihini diffiöljystä, kuinka usein kannattaa laittaa lisää. Kuinka nopeasti se kuluu, lisäänkö jokaisen ajokerran jälkeen, vai mikä on hyvä väli??

Poissa goos

  • Veteraani
    • Profiili
    • RC kauppa
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #1970 : 04.08.11 - klo: 22.06 »
Pitää myös muistaa että kun noi testit on tehty ne on tehty jollekkin erälle mikä on saatu. Eräkohtaisia eroja voi olla paljon riippuen mistä öljyt tulee. Voin vaan kuvitella mikä heilahtelu on esim jos MX öljyjen jämät myydään rc porukalle sen sijaan että öljyt sekoitetaan juuri rc erää varten ja tarkistetaan.
HobbyWing | Team C | Gens Ace | VistaPower | Orion | Yokomo | Novarossi | TLR
EuroRc.com - Facebook

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #1971 : 05.08.11 - klo: 00.26 »
Iskareihin ei missään nimessä työnnetä mitään muuta öljyä kuin niihin tarkoitettuja silikoniöljyä

Työnsin jo...  :grin:, mutta vanhoihin iskareihin, jotka vuosivat. Tiivistin ne tällä ja tuo 75-90 jopa toimii, ainakin mielestäni, ei edes vuoda.  :cool: eli hätätapauksessa toimii, jos ei muutakaan löydy  :shocked:. Uusiin en kyllä tuota LAITA!  :laugh:

No voi hyvänen aika...
Öljyn tehtävä ei ole voidella iskaria, vaan luoda vaimennus.
Mitkään  moottori/perä öljyt eivät toimi samalla tavalla kuin silikoniöljy.

Eikä siinä mitään, mutta että vielä menty tiivistelemään.  :shocked:
« Viimeksi muokattu: 05.08.11 - klo: 02.15 kirjoittanut *HOKE* »

Poissa Neo RS

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #1972 : 05.08.11 - klo: 16.41 »
Tänään tuli ultimatesta iskariöljyt, ja nyt lähti vaihtoon... mikä vika itse tiivistämisessä on??, kun nuo iskarit maksaa 25€/kpl (ei saa mitään tiiviste sarjaa erikseen ostettua) tuo silikoni tuubi makso 7€, ja hyvin toimii. uudet iskarit siis löytyy, ja ajan vain nuo vanhat ensin täysin "romuksi" ennenkuin vaihdan uudet.  :cool:

Poissa nestori

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #1973 : 05.08.11 - klo: 17.11 »
Mistä tota polttoainetta nyt halvalla sais?Varmaan 16% riittää tolle protechin moottorille ja joko potimatkahuolto tai Kuopiosta.

Poissa Neo RS

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #1974 : 05.08.11 - klo: 18.45 »
Mistä tota polttoainetta nyt halvalla sais?Varmaan 16% riittää tolle protechin moottorille ja joko potimatkahuolto tai Kuopiosta.

Jos vaan mahdollista, niin kannattaa noutaa itse. muuten on aika tolkuttomat posti/matkahuoltokulut (vak/adr paketti siis postilla, matkahuoltoon en ole tutustunut.), sillä hinnalla saa jo litran polttoainetta. Jos kone kestää 25% ota sitä. itellä ainakin "röpötti" 16%:lla, kyoshon KE25 kone. minkä kokoinen kone? Niin ja kannatta ottaa 4L pönttö heti hinta on siinä 10€-11€ / litra
« Viimeksi muokattu: 05.08.11 - klo: 18.51 kirjoittanut Neo RS »

Poissa Neo RS

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #1975 : 05.08.11 - klo: 19.16 »
Iskareihin ei missään nimessä työnnetä mitään muuta öljyä kuin niihin tarkoitettuja silikoniöljyä

Osaatko kertoa miten iskari ilmataan oikea-oppisesti?

Poissa nestori

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #1976 : 05.08.11 - klo: 22.04 »
Juu meinasin jos ostas gallonan pönikän niin vois tolla sähkökonversolla aina välillä ajella poltiksena.

Poissa Neo RS

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #1977 : 05.08.11 - klo: 22.47 »
Kertokaas joku fiksumpi, että mistä johtuu?
Kävin tossa illalla ajelee polttiksella hetken, aluksi kaikki toimi kivasti, mutta sitten. Aina kun ajoi hetken hiljaa (kävelyvauhtia) ja sitten antoi kaasua, ja "hölläsi" kaasun niin auto sammui. missä vika, rikkaalla, laihalla, alaneula pielessä vai kaikki yhdessä??? eli sii lähinnä joko tukehtuu, tai sitten saa liian vähän... vai oisko joku polttoaineletku rikki että imasee ilmaa väliin?
Auto on Inferno Neo Race Spec (kone KE25)

Poissa JiiVee

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #1978 : 05.08.11 - klo: 22.49 »
Minulla ainakin liian rikkaalla oleva yläneula teki tota että täyskaasulta höllätessä sammui.
pöö

Poissa Neo RS

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #1979 : 05.08.11 - klo: 23.13 »
Täytyy testaa, kun ei vaan liian laihalle uskalla säätää, 2 kertaa "leikkas" kiinni 2 vko:ssa (uus auto), tosin 90% arvaus on ettei johtunut liian laihalla käymisestä, molemmilla kerroilla oli kone öljyinen... TAIS oikeasti johtua siitä, että muutaman kerran meni kivi vauhtipyörä väliin joka pysäytti koneen -> kertokanki murtui alapäästä -> uus mäntä, sylinteriputki, ja kiertokanki = 70€, siitä jäi kammo  :cool: ettei se taas "leikkais kiinni". No itsekkein epäilin tuota rikasta seosta, koska laihalla se tod.näk. sammuis kaasua antaessa = ei riitä kakku. Siksi kyselin täältä kun täällä kuitenkin asiantuntevaa porukkaa, ettei yksin tarvi pähkäillä. Kiitos.