Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - Araldite

Sivuja: [1]
1
Polttisautot / Vs: kyosho inferno tr15
« : 28.07.08 - klo: 22.58 »
Öööö, villi veikkaus: liikkeistä jotka myyvän Kössin autojakin.

Stadissa Tietonikkari, Hobbypoint, Kyosho pro-shop näin alkuun.

2
HPI / Vs: Hpi Savage 4.0
« : 28.07.08 - klo: 22.24 »
Mulla spurrit kestää ihan hyvin. Ei ongelmia.

3
HPI / Vs: Hpi Savage 4.0
« : 28.07.08 - klo: 19.24 »
Hypyssähän ei tulla kaasu pohjassa maahan asti....
Kuten sanoin, jokaisella on tyylinsä ja mulla edellä mainittu. Laatikon rattaat ok ja jos joku paikka brakaa, se on spurri.

Eli siis paremman kiihtyvyyden takia otat riskin? :huh:

Se slipperi nyt on vaan kiristetty omaksi iloksi vaikka. Minkä riskin? Kaikki maksaa teetpä mitä tahansa, joten jos ei ole varaa ostaa osia ja korjata, kannattaa keräillä vaikka postimerkkejä ;)

Mikä meteli yhdestä slipperin kiristämisestä, jokainen tyylillään ja mä tällä tyylillä.

4
Polttisautot / Vs: HB Lightning 10GT
« : 28.07.08 - klo: 11.24 »
Käy. Jos omistaa 2 kpl sellaisia ennestään, ei tarvitse muita akkuja boxille. Muuten jos joudut ostamaan akun, suosittelen jo aiemmin mainittua hyytelöakkua.

Taitaa starttiboxille saada leuoilla kiinni auton akunkin, jos sellainen sattuu löytymään ylimääräisenä.

5
HPI / Vs: Hpi Savage 4.0
« : 28.07.08 - klo: 00.42 »
Hypyssähän ei tulla kaasu pohjassa maahan asti....
Kuten sanoin, jokaisella on tyylinsä ja mulla edellä mainittu. Laatikon rattaat ok ja jos joku paikka brakaa, se on spurri.

6
Polttisautot / Vs: HB Lightning 10GT
« : 27.07.08 - klo: 22.35 »
tarviiko vetostartin tilalle tehä mitään?

Ei

7
Polttisautot / Vs: HB Lightning 10GT
« : 27.07.08 - klo: 17.57 »
Starttiboxi myydään ilman akkua.
Akuksi käy hyvin pieni moottoripyörän akku tms. Jättäisin kunnon pötköakut, koska hyvillä pötköillä hinta nousee.

8
HPI / Vs: Hpi Savage 4.0
« : 27.07.08 - klo: 17.10 »
Nii mutta mites kun on slipperi?

Slipperihän on luonnollisesti kiristetty tappiin.

Makuasia käyttääkö muovi vai teräs-spurreja, itse kallistun muoviin hinnan ja just "sulake-ominaisuuden" takia.

9
HPI / Vs: Hpi Savage 4.0
« : 27.07.08 - klo: 15.52 »
Muovispurri, toimii vähän "sulakkeena"

Ennemmin sileäksi kulunut spurri, kun esim. rikkoutuneet vaihteiston rattaat.

10
Polttisautot / Vs: HB Lightning 10GT
« : 27.07.08 - klo: 13.36 »
Itse suosittelisin starttiboksia. On kätevä, jopa sisäänajovaiheessa  :grin:

Vaikkapa tämmönen: http://www.racingfactory.fi/shop/cat/product_details.php?p=1373

Siihen sitten pari pötköakkua niin pelittää... Itselläni on himotoracingin starttiboksi ja 7,2V hyytelöakku. Ei oo muuten vielä tarvinu ladata kuin kerran, eräänkin kerran on tullut starttailtua..

Totta, HB:ssa pohjalevy, joten boxilla käyntiin.

Hintaa tulee ehkä hieman rotostarttia enemmin, mutta käytännön mukavuus ihan toisella tasolla.

Rotostartti on enemminkin vitsi, kireää konetta ( tulppa auki) ei paljon tarvitse starttailla, kun roto hyytyy.
Starttiboxilla saa taas startattua paljon kätevämmin, varsinkin jos säädöt hukassa, ja toimiipa se jopa sisäänajossa telineenä :)

11
Polttisautot / Vs: HB Lightning 10GT
« : 27.07.08 - klo: 11.15 »
Vetostarin vaihto rotostarttiin: Kone irti, vetostarin kotelon 4 ruuvia auki, roto tilalle ja kasaan. Rotostartti sisältäen startterin+ akun pyörii ehkä siinä 60+ euron paikkeilla.
Ja jos alat vaihtamaan, niin muista se ruuvilukite.

12
Polttisautot / Vs: Mikä vikana?!?
« : 24.07.08 - klo: 18.42 »
Kardaanista pihdeillä kiinni, siten kokeilet samalla pyörittää ensin takapyöriä samaan aikaan, sitten sama edestä. Jos antaa jostain periksi, niin siitä antaa voimaa ulos.

13
Polttisautot / Vs: Mikä vikana?!?
« : 22.07.08 - klo: 20.31 »
hitto täällä porukat haukkuu toisia kilpaa ja herjaa jos erehtyy kysymään "tyhmiä"

Kaikki p*skanjauhanta annetaan olla ja "viisaammat" vittuilee auttamisen sijaan, moderoinnille ja ylläpidolle vähän ryhdistäytymistä.

[offtopic]
Pyh, uudet jäsenet vaan tuntuvat ottavan herneen nokkaan heti kun tulee vähänkin "voisitko selittää hieman tarkemmin, tuohan voi tarkottaa miljoonaa eri asiaa" -vastakommentteja kysymyksiin tai "voisitko kirjoittaa tuohon toiseen threadiin jossa asiasta käydään juuri keskustelua sen sijaan että luot uuden keskustelun", kannattaa tottua tähän, se on nettiforumeiden maailman meininki  :roll:

moderointi puuttuu vasta sitten kun mennään mauttomuuksiin, perusnahina kuuluu forumeihin, jos sitä ei kestä, ei kannata vaivautua viettämään aikaa forumeilla.

Perusnahina?? Onko se vittuilu ja ylimielinen kommentointi tämän foorumin linja?
Ilmeisesti ylläpito haluaa tämän foorumin tason olevan samalla linjalla kun s****.24-sivuilla?
Asiallisen sivuston ylläpito pitää ääliöt kurissa ja keskustelin asiallisena, ilman turhia suunsoittoja, näillä sivuilla se ei vaan ilmeisesti onnistu.

14
Polttisautot / Vs: Mikä vikana?!?
« : 22.07.08 - klo: 15.47 »
ei se kule lujempaa ku on niin pieni kone osta savage nii kyllä alkaa kulkeen

Vittu mitä kommentteja, missä ylläpito???
Turha tommosista välittää kun ei ole mitään harhaan johtavaa.

Turha välittää, hitto täällä porukat haukkuu toisia kilpaa ja herjaa jos erehtyy kysymään "tyhmiä"

Kaikki p*skanjauhanta annetaan olla ja "viisaammat" vittuilee auttamisen sijaan, moderoinnille ja ylläpidolle vähän ryhdistäytymistä.

15
Polttisautot / Vs: Mikä vikana?!?
« : 22.07.08 - klo: 14.36 »
ei se kule lujempaa ku on niin pieni kone osta savage nii kyllä alkaa kulkeen

Vittu mitä kommentteja, missä ylläpito???

16
"valkoista maitoa"...tarvitseeko sitä nyt liioitella.

Oma kokemukseni oli, että mennessäni ostamaan Cen gst ilmanputsaripakettia kysyttiin ensimmäisenä varaosanumeroa.
Mistä hitosta sitä tollaisille tarvikkeille numeroa tarvitsee, eri asia on joku tietty koneen/ alustan osa jossa erehtymisen vaara.

Kesäjussi sitten seisoskeli siinä hölmönä odotellen itse mestaria liikkeen sisätiloihin, jonka jälkeen mestari otti tavarat hyllystä ja kauppa onnistui.

17
Polttisautot / Vs: HB Lightning 10GT
« : 04.07.08 - klo: 18.00 »
Periaatteessa riittää kun tasaisella auton ollessa maassa ei ryömi. Renkaat ilmassa helposti vähän pyörii..
Älä kuitenkaan missään tapauksessa laita estettä eteen jos pyrkii ryömimään, pilaat kytkimen.
Ei pääneulasta, vaan kaasarin juuresta, luistin vastakkaiselta puolelta sitä pientä ruuvia.

18
Yleinen keskustelu / Vs: 2,4ghz radiot
« : 02.07.08 - klo: 22.05 »
Olen pahoillani aiheuttamastani harmista, jos olen omalla ajattelemattomuudellani törkeästi loukannut foorumia ja sen uskollisia käyttäjiä. Koetan löytää tarvitsemani tiedon joltakin muulta foorumilta.

t: Kysyvä tieltä eksyy

Ai säkin huomasit saman. Sivujen moderointi on ala-arvoista ja vanhempien kävijöiden asenne on v-mäinen.
Ei näillä sivuilla viihdy. Ylläpito hohoi!

19
Polttisautot / Vs: CEN GST 7.7 - kokemuksia omistajilta
« : 30.06.08 - klo: 00.58 »
Kun se oiskin niin helppoa.
Säätelet että se toimii yli 100C lämmössä niin pirukaan ei sitä saa käynnistymään / käymään se alle.

No sitä mä just pähkäilin, 80-90c säädöillä toimii ja käynnistyy loistavasti, 100c säädöillä kun sammuu niin käynnistyy huonosti.

Eli vedän aavistuksen rikkaammalle ja annan mennä huoletta 80-90c säädöillä....?

20
Polttisautot / Vs: CEN GST 7.7 - kokemuksia omistajilta
« : 30.06.08 - klo: 00.29 »
Mulla aiemmin ollut pienemmällä koneella olevia nitroja ja niissä suositeltiin lämpöjen olevan vähintään 100c, max 130-140.

Toimii todellakin mainiosti myös alle 100c, just mainitussa 80-90asteessa, mutta ettei olisi vaan liian kylmä??

ot...on muuten selvä vääntökone, väännöt tulee just esiin rikkaalla seoksella, ei mikään laiha kierroskone.

21
Polttisautot / Vs: CEN GST 7.7 - kokemuksia omistajilta
« : 30.06.08 - klo: 00.19 »
sanoin vaa tolle Affil et ne on sama auto ja samat osat käy ku se ei oikee tienny :D tai jotaa

Onko 100c järkevä lämpö noinkin isolle koneelle, laihemmalle ei huvita vetää, nyt savuttaa, röpöttää ja vääntää hyvin. Os8 tulppana ja Dragon 20%

Vielä 130c on ok. Sen jälkeeen totaalista myrkkyä.

Tiedän maksimin, mutta mun tapauksessa ei helpolla nosta lämpöjä, tulppa kuitenkin os8 joka kuuma.

Kait noilla n100c lämmöilläkin ajelee, pelkään vain etten aja liian kylmällä.

22
Polttisautot / Vs: CEN GST 7.7 - kokemuksia omistajilta
« : 29.06.08 - klo: 23.15 »
sanoin vaa tolle Affil et ne on sama auto ja samat osat käy ku se ei oikee tienny :D tai jotaa

Tai jotaa...??

Puhuinko auton säätämisestä ja kytkimen pienoisesta luistamisesta???!!

EI pahalla, mutta kannattaa KL lukea ihan ajatuksen kanssa ennen kuin alkaa avautumaan ihan omiaan.

Eli:

Onko 100c järkevä lämpö noinkin isolle koneelle, laihemmalle ei huvita vetää, nyt savuttaa, röpöttää ja vääntää hyvin. Os8 tulppana ja Dragon 20%

Myös ihmettelen kytkimen pienoista luistamista, onko kytkinpalojen vaihto edessä vai johtuuko osaltaan runsaista aluosien päivityksestä, painoahan on vehkeellä lähemmäs 8kg kaikkineen...

23
Polttisautot / Vs: CEN GST 7.7 - kokemuksia omistajilta
« : 29.06.08 - klo: 22.26 »
Alardite sanon vaa siit sun myynnistä että. Cen Nemesis 7.7 , Genesis 46 ja GST 7.7 on aivan sama malli mutta nemesiksessä on aluumiininen diffi kotelo ja GST 7.7 on markkinoiden tehokkain polttis moottori ja genesis 46 on vanhin malli :D ainii ja nemesis 7.7 EI ole pakkia muissa on  :lol:
ja vanhuus järjestys:
Cen Racing Genesis 46
Cen Racing Nemesis 7.7
Cen Racing GST 7.7

Ja miten sun kommenttisi vastasi mun kysymykseeni??

....ja luethan muutenkin tark-kaan, nimimerkki mukaan lukien....

24
Polttisautot / Vs: CEN GST 7.7 - kokemuksia omistajilta
« : 29.06.08 - klo: 20.50 »
Tuli säädeltyä päivällä kyseistä härveliä.

- Lämpöjä ei saa kunnolla nousemaan yli 100c, nitrona Dragon 20% ja tulppana Ossin 8. Toimii kyllä mainiosti, pikkuisen röpöttäää kuten pitääkin ja vääntöä löytyy. Myös savuttaa kuten pitääkin ja sormen saa rasvaiseksi kun pitää putken päässä hetken.

- Kytkin ihan kun luistaisi kun antaa paikaltaan täyttä kaasua, pienessä vauhdissa tarraa kyllä kiinni, mutta paikaltaan lyö tyhjää. Aluksi pelästyin että laatikko antaa periksi, mutta kytkinkello ei pyöri kun jää huutamaan, eli kytkin luistaa.


Sivuja: [1]