Hold on...täällä jaetaan väärää tietoa.
Maruin Big Bearissa, samoin kuin jeeppi-malleissa (CJ-7 & Golden Eagle), on moottoripukki, jossa kiinnitys tapahtuu poikkeuksellisesti hyvin pitkillä ruuveilla moottorin taakse liitettävän lisäkappaleen avulla. Tämä tarkoittaa käytännössä sitä, että modernit moottorit eivät siihen istu modaamatta, ja sen tekeminen siististi on melkolailla hankalaa. Toinen juttu on se, että auto on hyvin suurella todennäköisyydellä liukulaakeroitu, diffin osalta autossa ei ole edes niitä vaan rattaat istuvat suoraan akselilla - vakiokuntoista tehokkaamalla moottorilla kestoikä on melko heikko. Rattaiden saatavuus on toistaiseksi melko hyvä ja ne ovat halpoja, mutta tuon ikäluokan autoa ei kannata enää ehdoin tahdoin särkeä. Suosittelisinkin kääntymään harrasteliikkeen puoleen ja pyytämään alkuperäistä vastaavan Mabuchin RS540H:n autoon, hintaa lienee kympin verran, ehkä euron pari päälle. Uudella moottorilla autoon saa varmasti puhtia sen verran kuin tarvii, välitykset ovat melko pitkät joten melko hyvin vääntävänä moottorina tuo mabun peruskannu antaa riittävästi vauhtia.
Oikeasti, kun annatte neuvojanne niin koittakaa olla edes jossain määrin varmoja siitä että ne ovat oikein, itseäni ainakin harmittaisi hankkia jokin useamman kympin moottori todetakseni ettei se istu autooni...?
Ohessa linkki kuvaan josta selviää jollain tavoin moottorin kiinnitystapa.
http://www.crystalcomputerservices.co.uk/picturepages/bigbear/withstickers4.jpg