Kirjoittaja Aihe: Nallelle Uusi Elämä -projekti  (Luettu 5789 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa sami83

  • Tulokas
    • Profiili
Nallelle Uusi Elämä -projekti
« : 01.08.05 - klo: 20.26 »
Terse!

Törmäsin tuossa paikkoja komppaillessa vanhaan legendaariseen marui big bear autooni, tuohon monsteri r/c autojen  jeesukseen. muistan saaneeni laitteen jolulahjaksi n. 11-12 vuotta sitten ja voi sitä huikeaa ajamisen riemua, big bearia ennen kun olin omistanut vain surkeita nikon romuja. sillä tulikin sitten ajeltua pari vuotta tiiviisti ja ruikittua hiekkaa pitkin pihaa.
jossain vaiheessa sitten nallen meno alkoi hyytyä (liekö akku mennyt sököksi tai hiilet kuolleet?) ja autosta tuli lähinnä koriste. tänään sitten auton löydettyäni ajattelin laittaa auton ajokuntoon jos tuon vielä ihan liikkeellekin saisi.

Purin auton palasiksi ja oli tarkoitus katsoa tuonne moottorin sisään missä kunnossa hiilet on. mutta eipä tuo Mabuchi RS 540SH moottorin avaaminen kovin helpota vaikuta. yhdet sakset sain jo rikki. selailin nettiä pari tuntia ja törmäsin tähän foorumiin josta sain selville ettei tuon moottorin avaaminen liene edes kovin viisasta? en jaksa enempää tapella joten moottorista tulee paperipaino.

Elikkäs, kertokaapas joku asioista enemmän tietävä millaisen moottorin voisin tuon mabuchin tilalle vaihtaa? onko ne kaikki saman kokoisia? ja suositelkaapas vielä jotain tehokasta ja edullista moottoria jolla nallen saisi liikkeelle (mieluiten vielä kovempaa kun tuolla mabuchilla).

muuten Iso Karhu on suht hyvässä kunnossa (muistaakseni), tasauspyörästön rattaat vaikuttaa kuluneilta joten lukkuperän taidan väsätä.

Poissa SlidSlide

  • Veteraani
    • Profiili
    • Rc Formula OffRoad Finland
Nallelle Uusi Elämä -projekti
« Vastaus #1 : 01.08.05 - klo: 21.24 »
Ehkä paras hinta/laadultaan on Matrix quad 8.0 . Tarvit kumminkin kestävän noparin. Olisitko halukas myymään auton. Jos olet, niin pistä yv:tä.

Poissa sami83

  • Tulokas
    • Profiili
Nallelle Uusi Elämä -projekti
« Vastaus #2 : 01.08.05 - klo: 22.00 »
kiitoksia vinkinstä, tarviipa alkaa etsiä. myymistä en kyllä ole suunnitellut, ainakaan tällä hetkellä.

Poissa -SS-

  • Veteraani
    • Profiili
    • www.rc-foff.net
Nallelle Uusi Elämä -projekti
« Vastaus #3 : 01.08.05 - klo: 23.54 »
Matrixxin koneita suosittelen itsekin, ne ovat takuuvarmasti hyviä motteja, jos vaadita autoltasi lisää!!!

 Haluan kuitenkin korjata lauseesi:  

 (Ennen kun olin omistanut vain surkeita nikon romuja)

 Itseasiassa Nikot ovat hyviä autoja, ja sanotaanpa että Sun Big Bearis on yhtä lelu kuin mun Nikko raptor, kummatkin on leluja! Jopa 1/6 bensa autot ovat leluja!!

 Eli hieman voisit antaa kunnioitusta Nikoilla ja muille heikomman tehoisille merkeille, joilla kehitystyötä viedään eteenpäin.

 Voin yhtä hyvin sanoa Big Bearia surkeaksi maruin romuksi ennen kuin olin saanut Tamiyan Glod Busterin.

 Toki oma näkökulma on jokaisella, okei.  8)

Poissa Juuzmo

  • Veteraani
    • Profiili
Nallelle Uusi Elämä -projekti
« Vastaus #4 : 02.08.05 - klo: 00.18 »
Nikot muuten kestää yllättävän hyvin  :lol:  tänään just leikein nikon kanssa  :oops:  kun centsun moottori on koneistamolla (ruuvi katkesi sisään pukkiin....)Niin hypytin sitä trampoliinista alas,runnoin hyppyreistä,kävin vähän vedessä ja muuta sellasta mut mikään ei hajonnut  :|
RB,the power of champions.

Poissa ClodZ

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://www.neppis.com
Nallelle Uusi Elämä -projekti
« Vastaus #5 : 02.08.05 - klo: 03.03 »
Hold on...täällä jaetaan väärää tietoa.

Maruin Big Bearissa, samoin kuin jeeppi-malleissa (CJ-7 & Golden Eagle), on moottoripukki, jossa kiinnitys tapahtuu poikkeuksellisesti hyvin pitkillä ruuveilla moottorin taakse liitettävän lisäkappaleen avulla. Tämä tarkoittaa käytännössä sitä, että modernit moottorit eivät siihen istu modaamatta, ja sen tekeminen siististi on melkolailla hankalaa. Toinen juttu on se, että auto on hyvin suurella todennäköisyydellä liukulaakeroitu, diffin osalta autossa ei ole edes niitä vaan rattaat istuvat suoraan akselilla - vakiokuntoista tehokkaamalla moottorilla kestoikä on melko heikko. Rattaiden saatavuus on toistaiseksi melko hyvä ja ne ovat halpoja, mutta tuon ikäluokan autoa ei kannata enää ehdoin tahdoin särkeä. Suosittelisinkin kääntymään harrasteliikkeen puoleen ja pyytämään alkuperäistä vastaavan Mabuchin RS540H:n autoon, hintaa lienee kympin verran, ehkä euron pari päälle. Uudella moottorilla autoon saa varmasti puhtia sen verran kuin tarvii, välitykset ovat melko pitkät joten melko hyvin vääntävänä moottorina tuo mabun peruskannu antaa riittävästi vauhtia.

Oikeasti, kun annatte neuvojanne niin koittakaa olla edes jossain määrin varmoja siitä että ne ovat oikein, itseäni ainakin harmittaisi hankkia jokin useamman kympin moottori todetakseni ettei se istu autooni...?

Ohessa linkki kuvaan josta selviää jollain tavoin moottorin kiinnitystapa.
http://www.crystalcomputerservices.co.uk/picturepages/bigbear/withstickers4.jpg
XC - Poor boys Bruiser

Poissa sami83

  • Tulokas
    • Profiili
Nallelle Uusi Elämä -projekti
« Vastaus #6 : 02.08.05 - klo: 09.31 »
Lainaus käyttäjältä: "stone bomber"
Matrixxin koneita suosittelen itsekin, ne ovat takuuvarmasti hyviä motteja, jos vaadita autoltasi lisää!!!

 Haluan kuitenkin korjata lauseesi:  

 (Ennen kun olin omistanut vain surkeita nikon romuja)

 Itseasiassa Nikot ovat hyviä autoja, ja sanotaanpa että Sun Big Bearis on yhtä lelu kuin mun Nikko raptor, kummatkin on leluja! Jopa 1/6 bensa autot ovat leluja!!

 Eli hieman voisit antaa kunnioitusta Nikoilla ja muille heikomman tehoisille merkeille, joilla kehitystyötä viedään eteenpäin.

 Voin yhtä hyvin sanoa Big Bearia surkeaksi maruin romuksi ennen kuin olin saanut Tamiyan Glod Busterin.

 Toki oma näkökulma on jokaisella, okei.  8)


noniin, en tarkoittanut kaikkia nikkoja vaan niitä nikkoja jota minulla oli, pieniä halpoja muutaman kympin vehkeitä johon kului enemmän kuin muutama pikaliimatuubi. ihan varmasti on laadukkaitakin nikkoja on sitä en epäile. puhun niistä joita minulla oli. ei ollut tarkoitus tunteita loukata.

Poissa sami83

  • Tulokas
    • Profiili
Nallelle Uusi Elämä -projekti
« Vastaus #7 : 02.08.05 - klo: 09.46 »
Lainaus käyttäjältä: "ClodZ"
Hold on...täällä jaetaan väärää tietoa.

Maruin Big Bearissa, samoin kuin jeeppi-malleissa (CJ-7 & Golden Eagle), on moottoripukki, jossa kiinnitys tapahtuu poikkeuksellisesti hyvin pitkillä ruuveilla moottorin taakse liitettävän lisäkappaleen avulla. Tämä tarkoittaa käytännössä sitä, että modernit moottorit eivät siihen istu modaamatta, ja sen tekeminen siististi on melkolailla hankalaa. Toinen juttu on se, että auto on hyvin suurella todennäköisyydellä liukulaakeroitu, diffin osalta autossa ei ole edes niitä vaan rattaat istuvat suoraan akselilla - vakiokuntoista tehokkaamalla moottorilla kestoikä on melko heikko. Rattaiden saatavuus on toistaiseksi melko hyvä ja ne ovat halpoja, mutta tuon ikäluokan autoa ei kannata enää ehdoin tahdoin särkeä. Suosittelisinkin kääntymään harrasteliikkeen puoleen ja pyytämään alkuperäistä vastaavan Mabuchin RS540H:n autoon, hintaa lienee kympin verran, ehkä euron pari päälle. Uudella moottorilla autoon saa varmasti puhtia sen verran kuin tarvii, välitykset ovat melko pitkät joten melko hyvin vääntävänä moottorina tuo mabun peruskannu antaa riittävästi vauhtia.

Oikeasti, kun annatte neuvojanne niin koittakaa olla edes jossain määrin varmoja siitä että ne ovat oikein, itseäni ainakin harmittaisi hankkia jokin useamman kympin moottori todetakseni ettei se istu autooni...?

Ohessa linkki kuvaan josta selviää jollain tavoin moottorin kiinnitystapa.
http://www.crystalcomputerservices.co.uk/picturepages/bigbear/withstickers4.jpg


jeps, tais vahinko tapahtua jo :) illalla tilasin power racingistä LRP:n Rally Special motin ja Hobbylinnasta  Nosram Power Hawk Reverse noparin. saas nähdä sitten miten tuo asennus onnistuu....

Poissa SlidSlide

  • Veteraani
    • Profiili
    • Rc Formula OffRoad Finland
Nallelle Uusi Elämä -projekti
« Vastaus #8 : 02.08.05 - klo: 11.51 »
Lainaus käyttäjältä: "ClodZ"
Hold on...täällä jaetaan väärää tietoa.

Maruin Big Bearissa, samoin kuin jeeppi-malleissa (CJ-7 & Golden Eagle), on moottoripukki, jossa kiinnitys tapahtuu poikkeuksellisesti hyvin pitkillä ruuveilla moottorin taakse liitettävän lisäkappaleen avulla. Tämä tarkoittaa käytännössä sitä, että modernit moottorit eivät siihen istu modaamatta, ja sen tekeminen siististi on melkolailla hankalaa. Toinen juttu on se, että auto on hyvin suurella todennäköisyydellä liukulaakeroitu, diffin osalta autossa ei ole edes niitä vaan rattaat istuvat suoraan akselilla - vakiokuntoista tehokkaamalla moottorilla kestoikä on melko heikko. Rattaiden saatavuus on toistaiseksi melko hyvä ja ne ovat halpoja, mutta tuon ikäluokan autoa ei kannata enää ehdoin tahdoin särkeä. Suosittelisinkin kääntymään harrasteliikkeen puoleen ja pyytämään alkuperäistä vastaavan Mabuchin RS540H:n autoon, hintaa lienee kympin verran, ehkä euron pari päälle. Uudella moottorilla autoon saa varmasti puhtia sen verran kuin tarvii, välitykset ovat melko pitkät joten melko hyvin vääntävänä moottorina tuo mabun peruskannu antaa riittävästi vauhtia.

Oikeasti, kun annatte neuvojanne niin koittakaa olla edes jossain määrin varmoja siitä että ne ovat oikein, itseäni ainakin harmittaisi hankkia jokin useamman kympin moottori todetakseni ettei se istu autooni...?

Ohessa linkki kuvaan josta selviää jollain tavoin moottorin kiinnitystapa.
http://www.crystalcomputerservices.co.uk/picturepages/bigbear/withstickers4.jpg


Kaveri kysy hyvää mottia ja ilmotin hinta/laadultaan matrixin motin. Itse oon saanu pistettyä kyseisen motin autoon joka käytää rs540 mottia. Se ei ole vaikeaa saada siihen sopii. Vaatii vaan vähän aikaa ja kekseliäisyyttä. Mulla ainakin monta vuotta vanha lunchbox ja sen rattaat on kestäny hyvin kovaa mottia. Samoin hotshot 1 rattaat. Mut onhan se tietty autokohtasta, et kuinka paljon ajettu, millä tavalla ajettu jne.

Poissa OttoL

  • Veteraani
    • Profiili
Nallelle Uusi Elämä -projekti
« Vastaus #9 : 02.08.05 - klo: 16.07 »
Lainaus käyttäjältä: "ClodZ"
Hold on...täällä jaetaan väärää tietoa.

Maruin Big Bearissa, samoin kuin jeeppi-malleissa (CJ-7 & Golden Eagle), on moottoripukki, jossa kiinnitys tapahtuu poikkeuksellisesti hyvin pitkillä ruuveilla moottorin taakse liitettävän lisäkappaleen avulla. Tämä tarkoittaa käytännössä sitä, että modernit moottorit eivät siihen istu modaamatta, ja sen tekeminen siististi on melkolailla hankalaa. Toinen juttu on se, että auto on hyvin suurella todennäköisyydellä liukulaakeroitu, diffin osalta autossa ei ole edes niitä vaan rattaat istuvat suoraan akselilla - vakiokuntoista tehokkaamalla moottorilla kestoikä on melko heikko. Rattaiden saatavuus on toistaiseksi melko hyvä ja ne ovat halpoja, mutta tuon ikäluokan autoa ei kannata enää ehdoin tahdoin särkeä. Suosittelisinkin kääntymään harrasteliikkeen puoleen ja pyytämään alkuperäistä vastaavan Mabuchin RS540H:n autoon, hintaa lienee kympin verran, ehkä euron pari päälle. Uudella moottorilla autoon saa varmasti puhtia sen verran kuin tarvii, välitykset ovat melko pitkät joten melko hyvin vääntävänä moottorina tuo mabun peruskannu antaa riittävästi vauhtia.

Oikeasti, kun annatte neuvojanne niin koittakaa olla edes jossain määrin varmoja siitä että ne ovat oikein, itseäni ainakin harmittaisi hankkia jokin useamman kympin moottori todetakseni ettei se istu autooni...?

Ohessa linkki kuvaan josta selviää jollain tavoin moottorin kiinnitystapa.
http://www.crystalcomputerservices.co.uk/picturepages/bigbear/withstickers4.jpg

Mikä malli tuo tossa kuvassa on kun meillä näyttää olevan samanlainen

Poissa sami83

  • Tulokas
    • Profiili
Nallelle Uusi Elämä -projekti
« Vastaus #10 : 02.08.05 - klo: 16.13 »
Lainaus käyttäjältä: "hyper-pappa"

Mikä malli tuo tossa kuvassa on kun meillä näyttää olevan samanlainen

kyseinen maruin big bearhan tuo

Poissa OttoL

  • Veteraani
    • Profiili
Nallelle Uusi Elämä -projekti
« Vastaus #11 : 02.08.05 - klo: 16.41 »
Lainaus käyttäjältä: "sami83"
Lainaus käyttäjältä: "hyper-pappa"

Mikä malli tuo tossa kuvassa on kun meillä näyttää olevan samanlainen

kyseinen maruin big bearhan tuo

Sehän kyllä taitaa lukeakkin tuolla :oops:Siis tuolla ylempänä

Poissa ClodZ

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://www.neppis.com
Nallelle Uusi Elämä -projekti
« Vastaus #12 : 02.08.05 - klo: 21.08 »
Lainaus käyttäjältä: "SlidSlide"
Kaveri kysy hyvää mottia ja ilmotin hinta/laadultaan matrixin motin. Itse oon saanu pistettyä kyseisen motin autoon joka käytää rs540 mottia.


Jep jep, ongelma on siinä, että ko. autossa kiinnitys ei tapahdu kuten yleensä, eli ruuveilla vaihteiston läpi ja siitä kannun kierteisiin, vaan kiristämällä moottori takalevyn avulla vaihdelaatikkoa vasten. tämä tarkoittaa sitä, että modernien moottorien takaosa on muotoilultaan erilainen, eikä istu Big Bearin kiinnityksiin. Toki siihen saa virittelemällä kiinni vaikka harjattoman, yhdessä omistanikin oli edellisen omistajan toimesta kuumaliimamöykyllä kiinni jokin outo 11-lankainen moottori ja jälki sen näköistä...

Eipä sillä, kyllä sen moottorin siihen varmastikin tosiaan kiinni saa kun hiukan pähkäilee, kannattaa varmastikni tehdä niin, että säästää alkuperäisen takalevyn ja korvaa sen itsetehdyllä kiinnikkeellä - näin säästyy alkuperäinen osa, jota voi muuten olla hankala löytää.

Ohessa räjäytyskuva, josta näkyy hyvin rakenne.
http://www.tamiyaclub.com/getuserimage.asp?t=n&id=img3836_129200420306_6.jpg

Jos muuten tarvit alkuperäistä manuaalia, mulla on se skannattuna.
XC - Poor boys Bruiser

Poissa hanzu12

  • Veteraani
    • Profiili
Nallelle Uusi Elämä -projekti
« Vastaus #13 : 02.08.05 - klo: 21.26 »
Taas oli väärää tietoa. Perän keskellä kun se halkaistaan on alumiini levy jossa on 2kpl reikiä joista laitetaan ruuvit moottorin kannuun. Pinjonin välystä ei voi säätä.  Takakansi ei pidä moottoria paikoillaan vaan siihen tulee toisen puolen "ripustus" eli se jolla perä kytketään itse runkoon.  Eli periaatteessa moottori kiinnitetään samalla lailla kun muihinkin autoihin.
 
Takakansi pitää kumminkin olla kiinni jotta perä pysyy konnolla kiinni eikä vääntele. Takakannen saa kiinni kun leikka pienestä putkesta sopivan pituiset holkit kannen ja perän "lohkon" väliin.

Itte laitoin joskus lrp 17t koneen ja meno oli aika hauskaa. Etenkin talvella kun autos ei oo iskunvaimentimia niin meno on holtitonta (kuten vanhan ajan 1:1 monstereis).

Poissa sami83

  • Tulokas
    • Profiili
Nallelle Uusi Elämä -projekti
« Vastaus #14 : 02.08.05 - klo: 22.09 »
Lainaus käyttäjältä: "ClodZ"

Ohessa räjäytyskuva, josta näkyy hyvin rakenne.
http://www.tamiyaclub.com/getuserimage.asp?t=n&id=img3836_129200420306_6.jpg
.


näyttäis et kootessa on vuodatettu verta ja kyyneleitä:D

Poissa ClodZ

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://www.neppis.com
Nallelle Uusi Elämä -projekti
« Vastaus #15 : 02.08.05 - klo: 23.31 »
Lainaus käyttäjältä: "hanzu12"
Taas oli väärää tietoa. Perän keskellä kun se halkaistaan on alumiini levy jossa on 2kpl reikiä joista laitetaan ruuvit moottorin kannuun. Pinjonin välystä ei voi säätä.  Takakansi ei pidä moottoria paikoillaan vaan siihen tulee toisen puolen "ripustus" eli se jolla perä kytketään itse runkoon.  Eli periaatteessa moottori kiinnitetään samalla lailla kun muihinkin autoihin.


Uskallanpa olla eri mieltä. Moottori pysyy paikallaan nimeomaan siten, että se etupäästä uppoaa jonkin verran vaihteistokoteloon ja se kiristetään ruuveilla, jotka painavat takalevyä moottorin takaseinästä runkoa vastaan. Kiinnitysruuvit eivät ole siis moottorin kannun kierteissä kiinni. Se on kyllä totta, että toisen puolen ripustus nojaa osaltaan takalevyyn. Pitää vielä tarkistaa omasta asia huomenna, mutta olisin kyllä kokolailla valmis lyömään vetoa sen puolesta, että moottoria pitää aloillaan takalevyn ja rataskotelon välinen puristus, joka saadaan pitkillä ruuveilla aikaan.
XC - Poor boys Bruiser

Poissa hanzu12

  • Veteraani
    • Profiili
Nallelle Uusi Elämä -projekti
« Vastaus #16 : 03.08.05 - klo: 00.39 »
Voidaan lyödä vetoa  :lol:  Oon niin varma että moottori tulee sieltä sisältä kahdella ruuvillaa kannuun. Ne ruuvit näkyy tuos piirrustukses.

Poissa ClodZ

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://www.neppis.com
Nallelle Uusi Elämä -projekti
« Vastaus #17 : 03.08.05 - klo: 01.03 »
Saattaa muuten olla että olet oikeasssa, nyt kun katsoin piirustusta. Omistani on puuttuneet nuo ruuvit, enkä ole niitä sitten huollon yhteydessäkään huomannut lisätä. Jopas hävettää.  :D  Eli noilla kiinnittämällä kyllä saa minkä hyvänsä halkaisijaltaan sopivan kannun kiinni, enää jää ratkaistavaksi se takalevyn riittävän tukeva liitäntä, mutta se ei varmastikaan muodosta suurta ongelmaa. Kuriositeettina muuten sellainen, että vaikka taka-akseli onkin rakenteeltaan jäykkä, saa siihen iskunvaimentiminen kiinnityspaikkoja hiukan avaamalla sentin pari sivuttaissuuntaista joustoa ilman että osat irtoilevat. Köyhän miehen nelilinkki.
XC - Poor boys Bruiser

Poissa Matias V

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Nallelle Uusi Elämä -projekti
« Vastaus #18 : 03.08.05 - klo: 01.04 »
Clodz, kaverilla on tuo kyseinen Big Bear, ja siinä on tuollainen moottorikansi.
Se kansi moottorin takana estää vain kiviä pääsemästä koneeseen.
Kone on kiinni 2 ruuvilla sieltä koneen päästä "normaalisti".
"Never argue with an idiot, they bring the conversation down to their level and then win with experience."

Poissa SlidSlide

  • Veteraani
    • Profiili
    • Rc Formula OffRoad Finland
Nallelle Uusi Elämä -projekti
« Vastaus #19 : 03.08.05 - klo: 13.35 »
Lainaus käyttäjältä: "ClodZ"
Eli noilla kiinnittämällä kyllä saa minkä hyvänsä halkaisijaltaan sopivan kannun kiinni, enää jää ratkaistavaksi se takalevyn riittävän tukeva liitäntä, mutta se ei varmastikaan muodosta suurta ongelmaa.


Tota määkin hain takaa.

Poissa sami83

  • Tulokas
    • Profiili
Nallelle Uusi Elämä -projekti
« Vastaus #20 : 04.08.05 - klo: 19.59 »
jahas, uus akku ja tuo lrp:n moottori tuli postissa, pientä sovittamista oli ton moottorin kanssa mutta yllättävän hyvin ja tukevasti se loppujen lopuksi sopi paikalleen. vielä kun tuo nopari tulee huomenna postissa niin pääsee testailemaan miltä meno näyttää pirteemmällä koneella.

Poissa jerzirccar1

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Nallelle Uusi Elämä -projekti
« Vastaus #21 : 04.08.05 - klo: 23.04 »
Jos olisin sinä en käyttäisi tuota autoa

1 et saa enää uusia rattaita siihen muuta kuin todella etsimällä isojen kivien alta.

2 tuon auton arvo nuosee kokoajan

3 vastaavia auto tyyppejä saat suht halvalla markkinoilta jopa minulta löytyy todella upea TAMIYA BLACKFOOT myynissä jos kiinostaa.

Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Poissa ClodZ

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://www.neppis.com
Nallelle Uusi Elämä -projekti
« Vastaus #22 : 04.08.05 - klo: 23.38 »
Jos tarvitsette Maruin autoihin varaosia, niin laittakaa yksityisviestiä. Sattuneesta syystä niitä on nyt aika tavalla (ainakin sen verran, että emännän ilme on poikkeuksellisen hapan...), kaikkea ei tietenkään löydy mutta aina voi tarkistaa.
XC - Poor boys Bruiser

Poissa sami83

  • Tulokas
    • Profiili
Nallelle Uusi Elämä -projekti
« Vastaus #23 : 05.08.05 - klo: 08.23 »
Lainaus käyttäjältä: "jerzirccar1"
Jos olisin sinä en käyttäisi tuota autoa

1 et saa enää uusia rattaita siihen muuta kuin todella etsimällä isojen kivien alta.

2 tuon auton arvo nuosee kokoajan

3 vastaavia auto tyyppejä saat suht halvalla markkinoilta jopa minulta löytyy todella upea TAMIYA BLACKFOOT myynissä jos kiinostaa.

Jerzi


ei ole tarkoitus tota pahemmin käyttää vaan laittaa se kuntoon ja sitten eläkkeelle.

Poissa Kuula

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
    • http://ilmaisajelijat.info
Nallelle Uusi Elämä -projekti
« Vastaus #24 : 10.08.05 - klo: 17.13 »
Työ autosta enemmän tietävät, sanokaapas onko tuossa Big Bearissa takarenkailla hexi ja minkä kokoinen? Etuvanteissa näyttäisi olevan vain perus reikä... Käykö Noihin vanteisiin 6-kulmainen 12mm hexi?
*Life is 2 short, so live it to the MAX!!!*

Poissa waltt

  • Veteraani
    • Profiili
Nallelle Uusi Elämä -projekti
« Vastaus #25 : 10.08.05 - klo: 17.15 »
Mittaa itse se takapään hexi vaikka työntömitalla...
Hyper 7 TQ, Rc18T, Mini-z AWD
Hobao.        Asso.    Kyosho

Poissa ClodZ

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://www.neppis.com
Nallelle Uusi Elämä -projekti
« Vastaus #26 : 10.08.05 - klo: 19.49 »
Takapäässä ei ole varsinaisesti hexiä, vaan sellainen ristin mallinen ura.
XC - Poor boys Bruiser

Poissa Kuula

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
    • http://ilmaisajelijat.info
Nallelle Uusi Elämä -projekti
« Vastaus #27 : 10.08.05 - klo: 21.36 »
Lainaus käyttäjältä: "waltt"
Mittaa itse se takapään hexi vaikka työntömitalla...

No tuo mulle eka auto.... Onko se risti integroitu vanteeseen? Tai että käykö se vanne vetoakseliin, jossa on sellanen metalli tappi? Olen kaverilta vaan ostamassa karhun vanteet/renkaat omaan projectiin ja siks kyselen tämmöstä. Eturenkaat näin manuaalista, joka tuossa ylempänä on...
*Life is 2 short, so live it to the MAX!!!*

Poissa ClodZ

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://www.neppis.com
Nallelle Uusi Elämä -projekti
« Vastaus #28 : 11.08.05 - klo: 00.10 »
Elikkäs...vanteessa on ristin mallinen syvennys akselinreiän ympärillä. Vastaavasti vanteeseen tulee kiinni ristinmuotoisella kohoumalla varustettu kappale, joka kiinnittyy itse akseliin ohuella metallitapilla, aivan kuten hexit yleensäkin. Vanne sellaisenaan on melko hankala sovittaa esim. normaalille tamiyan akselille, mutta aikoinaan on ollut yleisesti saatavilla adapterisettiä, joilla Black Footeihin laitettiin Big Bearin renkaita, näitä näkee toisinaan vieläkin Ebayssa.
XC - Poor boys Bruiser

Poissa Kuula

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
    • http://ilmaisajelijat.info
Nallelle Uusi Elämä -projekti
« Vastaus #29 : 11.08.05 - klo: 16.38 »
Viititkö vielä mitata paljonko sen vetoakselin halkaisija on. Vai käykö tämmönen Kyöstin normi 5mm paksu vetari? Saan mukaan nuo ristikko kappaleetkin, joten vanteet luultavasti saa helposti käymään vetoakseliin, jossa perus tappi?
*Life is 2 short, so live it to the MAX!!!*