Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - VesaK

Sivuja: 1 ... 45 46 47 [48] 49 50 51
1411
Tulokset / Kommentteja tarvitaan !
« : 26.10.02 - klo: 10.30 »
Lainaus käyttäjältä: "Rc hemmo"
jeee!!!

Hyvä Rc hemmo! (Jos se oli kannatusta asialle)

Vaikka tämä talvi on Pro Stock -luokan osalta parhaimmillaankin vasta kokeilua ja eri vaihtoehtojen tunnustelua jatkoa varten, josta muuten Aaken kirjoitus oli mielenkiintoinen esimerkki, olisi hyvä jo nyt saada mahdollisimman paljon myös kaikkien teidän mielipiteitänne, jotka ette vielä ole osallistuneet valtakunnalliseen kisatoimintaan.

Kertokaa ihmeessä Pete88, Vihreä, Aloittelija, RChullu, Tomsson, ja kaikki muutkin, jotka ilmeisesti olette ainakin rc-autoilijoina uudemmasta päästä, miltä nämä kilpailuasiat teidän silmissänne näyttävät.

Ja olisi hyvä saada myös "aikuisempien" nuorten, Pro Stock -luokan mahdollisten osanottajien mielipiteitä!

1412
Tulokset / Riihimäki?
« : 25.10.02 - klo: 16.10 »
Lainaus käyttäjältä: "Timo Levänen"
Ovet aukeavat niinkuin kutsussa lukee suomeksi eli n. klo 09.00.

Mitä tiedotustoimintaan tulee, kaipaamme yksilöityä kritiikkiä yleisen
"mollaamisen" tilalle.


Kiitos. En tarkoita mollata. No, ehkä ihan vähän vaan  :wink:

Missä kutsussa? Jos on olemassa jokin paperilla oleva kutsu, en ole sitä nähnyt. Mistähän niitä pitäisi etsiä? Sama juttu viime vuonna, jolloin onnistuin saamaan ainoastaan tiskin alta kisalistan tietoineen.
Tässä foorumissa pääsee ehkä oppimaan liian hyvälle ja olettaa, että kutsut tulisivat tänne, kuin se kuuluisa illallinen Manulle.

Kisojen alkamisaika on siis se aika, jolloin rakennukseen pääsee sisälle? Käytäntöhän on usein se, että leiriä pääsee perustamaan ja harjoittelemaan jo aikaisemmin, kuin mikä on kisojen alkamisajaksi merkitty. Siksi kysyin. Eli ovet avataan säpistä klo 9:00. Tämä on ok, kunhan se vain on tiedossa.
Tästäpä muistankin juuri Riksun kisoista vuosi sitten, miten paikalle saapuessamme oli jo parikymmentä autokuntaa värjöttelemässä oven ulkopuolella. Olivat tulleet aikaisin.

Tiedotustoiminnan matalalla profiililla tarkoitan koko kisasarjasta tiedottamista, mutta myös yksittäisistä kisoista. Viime kaudella rc-maailma vilisi kysymyksiä paikoista, ajankohdista, pöytätilanteista ym. joihin joku sitten monen toistamisen jälkeen saattoi antaa vastauksia. Yleensä ulkopuoliset. Tai sitten ei.
Säännöissä esitettyihin kysymyksiin en muista koskaan tulleen yhtään ainoata vastausta. Tämä koski erityisesti tuolloin uutta MN-10 -luokkaa, josta ei kait vieläkään ole missään kerrottu, että auto ja moottori ovat täysin vapaat...

Ei siis millään pahalla, mutta mielestäni näiden kisojen, jotka kait alunperin on tarkoitettu erityisesti kisatoiminnan uusille tulokkaille, "markkinointi" ja käytännöistä tiedotus voisi olla aktiivisempaakin. Itse olen muutamalle ekakertalaiselle saanut selittää, että rauhallisesti, kyllä ne kisat pidetään, vaikka niistä ei niin kohkata...

Kisajärjestäjille suuri kunnia vaivannäöstään! He vain eivät monen vuoden jälkeen ehkä osaa nähdä asioita aloittelijoiden näkökulmasta, joka on täynnä kysymyksiä ja epävarmuutta.

1413
Tulokset / Riihimäki?
« : 25.10.02 - klo: 12.29 »
Jos jotakin uskaltaisi toivoa, niin pientä ryhdistäytymistä A-8:n tiedotustoimintaan.... mikään ei näytä muuttuneen viime kaudesta.
Olen jo kahdesti tarjoutunut hoitamaan tiedottamisen poikien puolesta, kun se ei tunnu olevan näiden muuten mukavien heppujen vahvimpia puolia, mutta eivät ole siihenkään mitään vastanneet  :wink:

Mutta asiaan. Jos järjestäjät saavat paikan päälle videon ja telkkarin, otan mukaan tuon jo videovuokraamojenkin kyselemän Kapinat Mäntsälässä -videon. Tietenkin sellaisen leikatun version, ettei tarvitse asettaa mitään K18 ikärajaa..

1414
Tulokset / Pro Stock starttaa
« : 25.10.02 - klo: 12.20 »
Mr. Cale: Mites on, lunastatko hyvän ideasi ja järkkäät Kuusankosken FT:iin Pro Stock 17 -luokan?

1415
Tulokset / ProStock on syntynyt !
« : 24.10.02 - klo: 22.08 »
Lainaus käyttäjältä: "Yippo"
Olen sitä mieltä että Suomessa ei ole harrastajia kolmeen luokkaan, tai sanotaanko ettei ainakaan per päivä ei riitä kuskeja. Ehkä olis järkevämpi löytää stanuun uusi kone ja muuttaa nimeä niiden joidenkin mieliksi jotka ei kehtaa ajaa "junnu-luokassa"...


Esimerkki: tiedän omasta lähipiiristä 6 kpl sellaisia kuskeja, jotka eivät osallistuneet Mäntsälän kisoihin, mutta aikovat ajaa Riihimäen A8-kisassa tulevana sunnuntaina. Ja jotka tulevat myös Pro Stock-luokkaan. Lisäksi tiedän 5 VAU-heppua, jotka ajoivat Mäntsälässä ja aikovat osallistua Pro Stockiin.
Tämä vain VAU:n piiristä. Jos muut kerhot pystyvät samaan, niin Pro Stockiin tulee A-, B-, C-, D-, E- ja F- erät  :D

Tarkoittaa siis, että Pro Stock tulee tuomaan kilpailutoimintaan mukaan sellaisia, jotka eivät sinne muuten tulisi. Onko siinä jotakin väärää?

1416
Tulokset / Riihimäki?
« : 24.10.02 - klo: 16.46 »
Oliko niin, että pöydät ja tuolit ovat talon puolesta?

Onko tietoa, moneltako ovet aukeavat aamulla? Huom. se onkin sitten ensimmäinen aamu talviajassa.

1417
Tulokset / Pro Stock yritetään tappaa?
« : 24.10.02 - klo: 10.40 »
Lainaus käyttäjältä: "CAi"
Jos joskus? ajetaan jotain ns. väliluokkaa (pro ?) pitää huolehtia, että se EI syö porukkaa nykyisistä kansallisista luokista TS-10 ja TJ-10.


CAi, katso kaikki Pro Stock –luokasta kirjoitetut kommentit. Niissä on mukana painavia näkemyksiä asiallisiksi tunnetuilta lajin harrastajilta. Ne ovat kaikki Pro Stock –luokalle myönteisiä, omasi niiden joukossa.

Olet ehkä myös kuullut kentän mielipidettä, joka tässä tarkoittaa niitä, jotka ITSE ajavat, ja todennut saman kannatuksen, minkä tämä luokka on jo saanut, vaikka metriäkään ei ole ajettu.
Yhteenvetona kaikista kommenteista, siis niiltä, jotka ITSE ajavat, on, että Pro Stock –luokka mahdollisimman yksinkertaisella säännöllä,  17-lankainen ajoitettava moottori +sääntökirja, on ainoa oikea. Kaikki muu on keinotekoista ja väkisin väännettyä.

TJH-10 oli erinomaisen hieno kädenojennus ja omalta osaltani arvostan sitä suuresti. Nyt on kuitenkin jo nähty ja kuultu, että sillä ei valitettavasti ole mahdollisuutta säilyä. Sen ajatus ei kanna. Pro Stock –luokalla sen sijaan on tilaus ja valmiit osanottajat: osa TS-kuskeista, osa TJ-kuskeista, ja lisäksi paljon niitä, jotka eivät koskaan tulisi osallistumaan kumpaankaan mainituista. Tässä on Pro Stockin kantava voima.

Nyt pitää ottaa lusikka kauniiseen käteen, kuka tahansa lusikkaa piteleekin! Pro Stock –luokan vastaanotto on ollut niin positiivinen, että sitä ei missään nimessä pidä yrittää väkivalloin tappaa. Jos niin tapahtuisi, olen syvästi pettynyt lajissa valtaa pitäviin. Olen ollut käsityksessä, ja uskon niin edelleenkin, että lajin johdossa on vallalla terve järki ja vilpitön halu tehdä työtä lajin hyväksi. Toivon, että se voidaan nytkin todeta. Pallo on lajiryhmällä ja kisajärjestäjillä.

1418
Tulokset / ProStock on syntynyt !
« : 23.10.02 - klo: 15.05 »
Lainaus käyttäjältä: "Teppo"
... ja taas ollaan kierretty takaisin syndikateen...


Aika pitkälle se Pro Stockin kohdalla juuri niin onkin. Suurimmat murheet on vain poistettu: moottorit ovat itse huollettavia ja niitä saa kaikilta kauppiailta.

1419
Tulokset / Pro Stock 17
« : 23.10.02 - klo: 13.59 »
Mäntsälän TJH-10 ei siis onnistunut, kuten vähän oli odotettuakin. Katsokaas muuten, miten monta sellaista kuskia osallistuu tulevana sunnuntaina Riihimäen kisan TS-, TJ-, ja Pappaluokkiin, jotka olisivat voineet olleet mukana myös Kapinoissa.

Mutta Pro Stock -luokka 17-lankaisilla moottoreilla tuntuu kiinnostavan kovasti. Sekä tässä topicissa nähtujen kommenttien perusteella, että kaikkien "ovensuukyselyideni" perusteella, mitä olen aina tilaisuuden tullen tehnyt.
Aikaisemmat kokemukset suuresta innostuksesta alussa ja laimeasta osanotosta tosipaikan tullen on tosin opettanut realismia, mutta tällä kerralla ei voi olla olla tuntematta sellaista hytinää, että nyt se lähtee!

Jos Mr.Cale laittaa ekan kisan pystyyn Kuusankoskella, on se mitä mainioin asia. Siksi, että silloin on koko kausi aikaa katsoa, miten suosio kehittyy. Eikä lisenssin hankintaa tarvitse kenenkään epäröidä, kun koko vuosi on edessä.

Vaikka Pro Stockista epäilemättä tuleekin uhka TJ-10:lle, tai ehkä sen seuraaja, kuten monet tuntuvat uskovan ja toivovan, ei se alkavalla talvikaudella vielä vaikuttane TJ:n suosioon. Päinvastoin, alkava kausi antaa mahdollisuuden funtsia siltäkin kannalta, onko sääntöjä fiilattava, ja mihin suuntaan.

Oma arvaukseni on, että ekassa kisassa Pro Stock -luokkaan osallistuu enemmän kilpailijoita kuin TJ-10:een.

Ostin muuten ekan ProStock-moottorin. Hintahaarukka varmasti löytyy, mutta tämä kustansi 37€ miinus asevelialennus.

1420
Tulokset / Re: Kapina
« : 21.10.02 - klo: 22.18 »
Lainaus käyttäjältä: "Vesa"
, mut kärsin kisassa tehon puutteesta tosi pahasti, johon löytyi syy kisan jälkeen kahden päivän tutkimisen jälkeen.  Porukka kun meni suoralla heittämällä ohi, ei ole ihan kaikki ok. Ainakaan tällä kalustolla.

-pitkä kisamatka, ilman tulosta..


Täh? Nyt ei ymmärrä, mitä kaima hourii. Voitithan ekan erän näytöstyyliin, ja toistakin hallitsit kalkkiviivoille asti... niin että mikä tehon puute?

Minkälaisia tulosten olisi pitänyt olla?

1421
Tulokset / Kapina tulokset
« : 21.10.02 - klo: 18.16 »
Lainaus käyttäjältä: "Yippo"
Ekan finaalin ekan mutkan jälkeen 4. ysiruudusta

Ja vieläkin mehukkaammin: Christer nousi A-finaalin 3. erässä kymppiruudusta kolmanneksi, vai oliko peräti toiseksi, ennenkuin eka kierros oli ajettu. Johtui ekan mutkan joukkokolarista, jossa kaikki paitsi Christer jäivät nojailemaan toisiinsa.

Myöhemmin Christer antoi hienosti tietä kärkimiehille, jotka olivat aloittaneet hurjan takaa-ajon. Vaikka ei olisi tarvinnutkaan. Hänkin olisi hyvin ansainnut Fair Player-palkinnon.
Sen sijaan Christeriä itseään tuupittiin toisessa erässä aivan tarpeettomasti.

Nimim. Varjo-videotuomarineuvoston pj.

1422
Tulokset / Milloin lähtö uusitaan?
« : 20.10.02 - klo: 18.39 »
Kisan eriä on hauska kelailla jälkeenpäin nauhalta, jolloin myös huomaa, miten merkityksellinen on Erkin erinomainen selostus. Ajolauteilla olleena tiedän, miten tärkeätä on saada väliaika- ja tilannetietoja, aina eräharjoituksesta lähtien, aika-ajoista ja finaaleista puhumattakaan. Erkki hoitaa homman todella tyylikkäästi. Videonkin katsominen on kuin TV-lähetyksen seuraamista. Selostuksen osalta, ei kuvauksen. Yleisön kannalta on myös huipputärkeätä, että selostus on tasokasta ja jatkuvaa!

Videolta näkee tietysti paljon sellaista, mitä tuomarit eivät ole voineet havaita. Yksi mieleen tullut kysymys koskee lähdön uusimista, jonka käytäntöä en tunne. Missä tapauksissa niin tehdään? Kysymys syntyi kahdesta lähtötohinasta: TJ:n kolmannessa finaalilähdössä tapahtui neljän auton varaslähtö, joista kaksi oli erityisen selvää. Seurauksena hässäkkää ja peräänajoja ensimmäisessä mutkassa, ja esim. Perttu Pyylampi menetti pelin välillisesti tämän seurauksena. Lähdön uusiminen olisi ollu ehkä paikallaan - näin videolta tuomaroituna siis :wink:

TS/A:n kolmannessa finaalierässä taas lähtö tapahtui mallikkaasti, mutta lähes kaikki autot osallistuivat kasan muodostamiseen ekassa mutkassa. Tässä tapauksessa uusinta ei varmastikaan voi tulla kysymykseen?

1423
Tulokset / Kapina tulokset
« : 19.10.02 - klo: 23.45 »
Teppo sanoi asiat aika tarkasti niin kuin ne ovat. Myös omasta puolestamme kiitos CAi:lle ja muille järjestäjille heidän suuresta ponnistuksestaan ja onnistuneesta kisatapahtumasta!

Lainaus käyttäjältä: "Teppo"

-Hieman leveämpi rata ehkä höystettynä löyhemmillä mutkilla.

Jep, Tepon mittaustoimenpiteet nähneenä - tämä mukava heppu meni radalle makuulle ja mittasi radan leveyden itsellään -> radan pitäisi olla lähempänä kahta Teppo-yksikköä, kuin yhtä.

Lainaus käyttäjältä: "Teppo"
Ottaisin mielellään kisakuvia vastaan jos vaikka sijoittaisin ne kaikkien nähtäville.

Itse otin vain muutaman digikuvan, ja nekin vain autoista ja varikosta. Sen sijaan keskityin ekaa kertaa viedo-kuvaukseen. Jos joku haluaa nähdä,
- mihin kaatui Tepon johtoasema 3. finaalierässä
- miten syntyi TS/A- 3. finaalierän joukkokolari
- miten ratkesi TS/B- 2. finaalierän voitto vasta kalkkiviivoilla
- miten päättyi Saken taival TS/A- 2. finaalierässä
- TJ-finaalierien ratkaisuhetket
- monta muuta tumpulointia, mollakosketusta ja pusua

..ottakoon yhteyttä, hyvin perusteluin.

1424
Tulokset / Re: A-8
« : 18.10.02 - klo: 19.03 »
Lainaus käyttäjältä: "CAi"
Onko joku päättänyt, että ajetaan uusi pro-stock luokka joskus...


Se, että Alue-8:ssa ei hokattu tilaisuutta ja tartuttu siihen, osoittaa ainoastaan keskimääräistä heikompaa pelisilmää ja tilannetajua. Tai välinpitämättömyyttä.

1425
Tulokset / Soopaa
« : 18.10.02 - klo: 18.55 »
Kas, enpä ole huomannutkaan, että joku olisi vaatinut luokkaa, "jossa SAA ajaa lisenssin omaava Harrastaja, joka on senverta vanha että ei kehtaa ajaa ns. junnuluokassa !"

"Nyt se kokeiltiin Mäntsälässä ja lopputuloksena oli kokonaista kolme osallistujaa, joten selvää on ,että pallo oli harrastajilla, mutta lipui ns. länkien välistä."
Tämä on myös saivartelua, sillä jo ajat sitten on tässäkin foorumissa todettu, että lisenssipakon vuoksi osallistujia ei ole. Tiedän VAU:sta heti 4 kpl osallistujia, jotka jättivät tulematta sen vuoksi.

Jälleen kerran tuntuvat menevän puurot ja vellit sekaisin.
Tätä juttua ei kannata enää veivata, kun Pro Stock 17:n konsepti kerran on löytynyt, ja ymmärtääkseni Mr.Cale aikoo järjestää sille avauskisan Kuusankoskella.

1426
Tulokset / Kiistelty Stratus 2.0?
« : 10.10.02 - klo: 21.12 »
Eikös se 2.0 tarkoita lähinnä uusi versio, eikä sitä että auto jonka merkki on "Stratus 2.0"? Onhan tietokoneohjelmissakin esim v1.3 tai v.2.7.
Ja minusta Yokomon uusi Stratus joka ilmestyi kesän alussa ei näytä sen vertaa Stratukselta kun Protoformin 2.0, ja tuo ensimmäinen on sallittu.
Minusta tuo uusi 2.0 näyttää niin Chrysler Cebringiltä että se saattaisi käydä jos vain muuttaisi nimeä.

Juho

P.S. Onko 2.0 sallittu Mäntsälän kisoissa?

1427
Tulokset / Kiistelty Stratus 2.0?
« : 09.10.02 - klo: 20.03 »
"At the managers meeting it was decided that the new Protoform Stratus 2.0 body was not allowed for the event, this meant that several drivers had problems as it was the only body which they had brought, others had optional bodies with them, but in general all drivers had the new 2.0 version with them."

Mites nyt on täällä Suomessa talven kisoissa, saako tuota koria käyttää?
Kun EM-kisoissahan oltiin kiistelty tuosta korista että onko sallittu vai ei. Lopulta päädyttiin siihen että Dodge Stratus 2.0 merkkistä autoa ei ole olemassa, jolloin tämä kori kiellettiin.
Sen sijaan USA:ssa Reedy Racessa tuota koria käyttivat lähes kaikki A-finalistit.
Eli miten nyt on?

Juho

1428
Tulokset / ProStock on syntynyt !
« : 09.10.02 - klo: 13.10 »
... joo, snää tiätty funtsiit, ettei stanukoneita kukaan enää tarvii, ja oot kiaputtanu niistä kymmenisen kiekuraa poies. Ja silleen.

Ei muuten nähdä luolassa tänäpänä. Harjoittele rauhassa. Ja kysele, ketkä aikoo osallistua a) Kapinoihin b) ProStockkiin.

1429
Tulokset / ProStock on syntynyt !
« : 09.10.02 - klo: 12.28 »
Kari, snää oot ilmiselvästi jo käynyt moottorikaupassa??!! Tunnusta pois.

1430
Tulokset / Re: Pro Stock
« : 07.10.02 - klo: 21.58 »
Lainaus käyttäjältä: "CAi"
Olisko porukoilla halua ajaa jo Mäntsälässä kokeilumielsessä 17 lankasilla ja vapaalla päädyllä TS säännöillä ?
Eli TJH muuttuisi Pro-Stock 17 luokaksi

Ne, jotka olisivat tulossa ProStock:iin, vaan eivät TJH:iin, eivät taida ehtiä hankkia lisenssiä, varsinkin, jos sitä ennen pitäisi suorittaa seuraanliittymiskuviotkin. Kun taas monet heistä, joilla lisenssi on, ovat joka tapauksessa mukana TS:ssä.

Trabelina on useimmilla myös moottori. Tarjontaan tutustuminen ja koneen hommaaminen ottaa oman aikansa.
Se osa luokkaan osallistuvista, jotka ovat todella tulossa ekoihin kisoihinsa ProStock 17:iin, haluavat varmasti myös treenailla koneella, ennen kuin tulevat suuren yleisön ja tiedotusvälineiden eteen :oops:

Harmi, tämä olisi istunut hyvin Mäntsälän muutenkin lupaavantuntuisiin kuvioihin. Komeampaa paikkaa ei ProStock 17 olisi voinut aloituskisalleen saada.

1431
Tulokset / Kalusthoa uusimhan..
« : 07.10.02 - klo: 12.17 »
Täytyykin tässä näjemmä alkaa harkita auton vaihtoa. Mitä niitä olikaan niitä Nikkoja ja Assoja ja Tycoja, joita ei kuulemma tarvitse säätää lainkaan?

Onkohan kukaan enää kiinnostunut parista-kolmesta Xpressistä ja laatikollisesta varaosia? Jos vaikka lahjoittaisi ne kerhoille erinomaisiksi "Yritä edes oppia säätämään rc-autoa" -kurssien havaintovälineiksi.

1432
Tulokset / Heureka, niin se on!
« : 06.10.02 - klo: 17.07 »
Jeps. Juuri niin se on.
Nyt kun palaset kolahtivat kohdalleen, niin ei voi kun ihmetellä, että miksi tätä ei aikaisemmin ole hoksattu.
Vanha totuus, että kaikki suuret oivallukset ovat lopulta hyvin yksinkertaisia.

Haasteista unohtui yksi, erikois-sellainen: Reittila, olet haastettu!

1433
Tulokset / SE ON SYNTYNYT !
« : 06.10.02 - klo: 16.17 »
Lainaus käyttäjältä: "Mr Cale"
Miltä kuullostaisi, jos Kuusankoskella FinTrack 1 yhteydessä sunnuntaina solukumi- ja C-12 -luokkien lisäksi ajettaisiin Pro Stock 17? Järjestäjän puolesta tämä varmaankin onnistuu, jos vain FinTrack talvisarjan säännöt sen mahdollistaa.

Kuulostaa siltä, että SIINÄ SE LOPULTAKIN ON!!!
Kiitos Mr.Cale ja Heuli. Olenkin ollut havaitsevinani, että teidän suunnastanne kaikkein todennäköisimmin tulevat ne tervejärkisimmät kommentit. Ei siis toki aina, heh...

Nyt eivät Winqqut ja sen seitsemän kääpiötä pääse maanpetturoimaan ainakaan lisenssiverukkeilla, sillä 2003 ekoihin kisoihin hommattu lisenssi on sitten käytettävissä koko vuoden. Ja aikaa hommaamiseen on.

Ja Heuli laittoi säännöt, niinkuin ne on. Osallistujia en tosin rajaisi minkään kisamenestyksen mukaan, vaan kaikki ovat avoimeen luokkaan tervetulleita! Jos vaikka J.Steenari sattuisi olemaan joululomilla Suomessa, tai jos T.Leinoa, J.Levästä, T.Kauppista & Co. muuten ajeluttaisi, niin siitä vaan! Saadaan me "harrastelijat" ainakin kehua olleemme samoissa kisoissa isojen poikien kanssa.

Nyt kaikki kaupasta hakemaan 17-t -konetta! Koko THR on täten haastettu. Samoin kaikki VAU:n syndikaattipapat, ja tietenkin myös tarsperelaiset. Nääs.

---
Edit: Sponsoroin ekoja kisoja lahjoittamalla potun isojen poikien terveysjuomaa lohdutuspalkinnoksi sille, joka jää ekoissa kisoissa viimeiseksi. Edellyttäen, että hän on täysi-ikäinen.

1434
Tulokset / kisat
« : 05.10.02 - klo: 22.40 »
Jos vähän tutkiskelet tätä Kilpailut-osiota, niin löydät melko helposti kisakutsun Mäntsälän kisoihin 19.10.02. Ne ovat touring-sisäratakauden ensimmäiset valtakunnalliset kisat tänä syksynä.
Paikallisia kerhokisoja on jo pidetty ja pidetään jatkuvasti.

1435
Tulokset / Re: pvm
« : 05.10.02 - klo: 16.41 »
Lainaus käyttäjältä: "CAi"
Ens viikolla

"Ens viikkoa" ei muuten ole enää paljoa jäljellä...

Eräs seurakaveri, jolla on monien muiden kanssa ongelma, pitäisiko hommata lisenssi yhtä kisaa varten (Kapinat, TJH), oli myös epätietoinen, jatkuuko alue-8:ssa MN-10? Ja jos jatkuu, onko siinä edelleen ehto, että lisenssiä ei saa olla? Hankala tilanne: jos lisenssin hommaa, on ehkä loppuelämäkseen suljettu pois MN-10:stä, ja jos ei hommaa, ei saa osallistua Kapinoihin. Kyllä on tehty hauskaksi tämä harrastelijatason osallistuminen.

Jos alue-8:n luokista ja säännöistä on jotakin päätetty, voisi niistä myös kertoa. Ketä palvelee se, että sisäpiiri vaikenee kuin muuri?

1436
Tulokset / Pro Stock
« : 05.10.02 - klo: 16.32 »
Lainaus käyttäjältä: "CAi"
Mitä pro Stock luokkaan tulee asia ei todellakaan ole niin yksinkertainen. Moottorin löytäminen on todella vaikeaa, johtuen monista maahantuojista. Tosin sekin asia on harkinnassa.


Taitaa olla niin, että jos jonkinlaista konsensusta jäädään odottamaan moottorin osalta, niin ehtii hyvinkin pari rc-sukupolvea elämään kehityskaarensa TJ:stä TS:iin ja lopulta huipulle - Pappoihin.

Ainoa mahdollisuus saada Pro Stock-luokka aikaiseksi, on vain käynnistää se, yksinkertaisella säännöllä: moottori on min. 17-lankainen. Ja piste. Kaikilla kauppiailla on sellaisia. Mitä siinä enää harkintoja tarvitaan?

Kun ensimmäinen kausi on eletty, ollaan vähän viisaampia, ja pykäliä voidaan fiilata, jos siltä tuntuu.
Olli, sinä olet toiminnan mies. Eikä Tumppikaan vaikuta virkamieheltä. Ettekö voisi lopettaa harkintaa ja pistää hösseliksi pelkällä ilmoituksella, että nyt se on täällä: Pro Stock.

1437
Tulokset / Komeat Kapinat
« : 05.10.02 - klo: 16.13 »
Lainaus käyttäjältä: "CAi"
Tulossa on kovat kisat mm. Oululaiset, Turkulaiset, Seinäjokilaiset ja Laukaan moottorimiehet saapuvat paikalle, puhumattakaan lähipaikkakunnista !


Pääsimme katsomaan kisapaikkaa. Uskomattoman hieno!
Käytössä on valtaisa, koko monitoimitalon halli, jossa normaalisti on 3 täysimittaista koripallo- tai tenniskenttää väliseinin erotettuina.
Kahden seuran matoilla radasta tulee sellainen, että ei ole Suomessa aikaisemmin nähty. Pääsuoran pituus tulee olemaan 50 m vaiheilla(!), sitten pitkä mutkikas osuus, ja pääkatsomon edestä kaarto takaisin pääsuoralle. Kierrosajat ehkä 25-30 sek välissä, koska radasta tulee todella pitkä.
Valaistus on parasta, mitä olen sisähalleissa missään nähnyt. Katossa akustiikkalevyt. Iso varikkotila hallin vieressä.

Alan uskoa, että Mäntsälä on tekemässä maamme rc-historiaa. Näistä kisoista ei pidä jäädä pois. Ja kaikkien niiden, jotka eivät vielä osallistu kilvanajoon, mutta ovat rc-autoilusta kiinnostuneet, kannattaa tulla katsomaan!
Touring-pizzat ja kaikki.

1438
Tulokset / ProStock on syntynyt !
« : 03.10.02 - klo: 12.44 »
Lainaus käyttäjältä: "Mr Cale"
No eikö VAU voisi olla se kerho, joka järjestää kansallisen kisan juuri niillä säännöillä mitkä tuntuu hyvältä ja siten houkutella tätä mainitsemaasi uutta porukkaa ajamaan?

Erittäin hyvä ajatus!

1439
Tulokset / ProStock on syntynyt !
« : 02.10.02 - klo: 14.07 »
Kysymys ei ole kisailumahollisuuden ja luokan järjestämisestä ainoastaan joillekin tietyille 20 hepulle, vaan sen potentiaalisen harrastajakunnan mukaanottamisesta, joka on loistanut poissaolollaan. Tarkoitan sillä ns. nuoria aikuisia, vanhempiakin aikuisia, junnujen pappoja, ehkä entisiä aktiiviharrastajia jne. Tästä porukasta ovat maailmalla syntyneet ne varsinaiset suuret massat, jotka ovat saaneet lajin (ja toivon mukaan monet kauppiaatkin) kukoistamaan.
Meillä taas on pidetty itsepintaisesti kiinni siitä, että rc-autoilu on ainoastaan junnujen, junnuina aloittaneiden tosiharrastajien, ja ammattimaisten kisaajien harrastus. Muut joutavat painua ...

Jostakin pitää alkaa. Tässä tapauksessa oikeanlaisia heppuja löytyy siis VAU:sta ja Tampereelta. Nääs. Jos tälle porukalle luodaan tilaisuus alkaa kisailla haluamassaan luokassa, on vain ajan kysymys, koska samanlaista ja samanhenkistä väkeä alkaa ilmaantua muuallekin.

Lohja-ilmiö on kuvaava: viime talven MN-10-sarjan osanottajista suuri osa tuli sieltä. He kaikki olivat rc-junnujen isäpappoja, jotka olivat jossakin vaiheessa kyllästyneet radan varrella notkumiseen, ja alkaneet itse ajamaan.
Toinen hyvä esimerkki ovat tamperelaiset. Nääs. Nuorekkaan työpaikan nuorekas porukka alkaa harrastaa omissa tiloissaan, ja on ymmärtääkseni nyt kehittymässä vaiheeseen, jossa lajin toiminta oman kerhon ulkopuolellakin alkaa kiinnostaa.
Kolmas esimerkki olkoon VAU:n Hiekkaharjun vasta-alkajakerho, joka keräsi ja synnytti sekä yksittäisiä "nuoria aikuisharrastajia", sellaisista muodostuneita työkaveriryhmiä, että isäpappa-junnu-cruisailijoita. Osa näistä ajaa nykyisin VAU:n Syndicate-luokassa, joka on VAU:n kerhokisojen suosituin.

Yritän siis sanoa, että Suomessa on olemassa harrastajapotentiaalia, jonka mukaantulo toisi lajillemme arvokkaan piristysruiskeen. Kun viimeaikaisia kisoihin osallistuneiden määriä katsotaan, niin tämä ruiske saisi tulla melko pian. Itse asiassa alan uskoa, että aidon Pro Stock-luokan luominen alkaa olla lajimme jatkuvuuden kannalta varsin tärkeä.

1440
Tulokset / Kilpailukutsu: Mäntsälän KAPINAT
« : 01.10.02 - klo: 16.48 »
Lainaus käyttäjältä: "VesaK"
Lainaus käyttäjältä: "TJ"
Taitaa olla kyse pikemminkin vastuista ja siitä että lisenssissä tulee vakuutus

Aivan oikein, on toki kysymys vakuutuksesta.
Mutta ei kovin pitävällä logiikalla: vastaavan harrastelijaluokan osallistujilta alue-8:n kisoissa edellytetään, että lisenssiä ei ole! Ko. kisat, vaikka eivät tarvitsekaan AKK:n kilpailulupaa, ovat ilmoitusvelvollisia kisoistaan AKK:lle. Kaikenlaisten vastuukysymysten kannalta kisat ovat aivan samanveroiset.


Alue-8 on kerhokisa sarja, jolloin lisenssiä ei tarvitä. ja tämä mäntsälän kisa on virallinen AKK:n alainen jolloin tunnetusti tarvitaan lisenssi. Ja säännöt on säännöt, ja jos yksi on niitä vastaan niin se olkoon hänen ongelmansa. Ei sääntöjä voi muuttaa jokaiselle sopivaksi, muutenhan tästä ei tulisi mitään! Ja muutenkin mitä ideaa niitä on muuttaa tätä yhtä kokeilua varten? eihän sitä tiedä tullaanko tjh:ta ajamaan tämän jälkeen.
Ja 3-viikkoa ennen kisaa on vähän väärä aika ruveta sääntöjä soveltamaan joka kuskille. :)

Juho

Sivuja: 1 ... 45 46 47 [48] 49 50 51