RC10.FI

Yleiset => Sähköautot => Tamiya => Aiheen aloitti: patez - 29.01.14 - klo: 21.30

Otsikko: TRF 503
Kirjoitti: patez - 29.01.14 - klo: 21.30
Tuollanen julkastu.

http://www.thercracer.com/2014/01/42275-trf503-chassis-kit-announced.html (http://www.thercracer.com/2014/01/42275-trf503-chassis-kit-announced.html)

(http://3.bp.blogspot.com/-Wc2WOjxyEbw/UujFjzKH1sI/AAAAAAAACTk/k-8OnqjVyoM/s1600/TRF503.jpg)

Vois olla kiva nelkku, alkaa tää nykyne jo vähä wanha olemaan.
Otsikko: Vs: TRF 503
Kirjoitti: meritane - 30.01.14 - klo: 09.01
Hyvä että Tamiya julkaisee uuden krossiauton.

Onko myös tuupin puolelta tulossa uutta autoa sillä edellinen mallihan on jo vuodelta 2010...
Otsikko: Vs: TRF 503
Kirjoitti: jucca - 30.01.14 - klo: 18.34
Hyvä että Tamiya julkaisee uuden krossiauton.

Onko myös tuupin puolelta tulossa uutta autoa sillä edellinen mallihan on jo vuodelta 2010...

Racing Factoryn osiosta lainattua:

"Lisäksi Tamiyalta on tulossa uusi TRF201XM 2WD auto ennen kesää...siitä lisää myöhemmin..."

http://rc10.fi/index.php?topic=18774.msg719318#msg719318 (http://rc10.fi/index.php?topic=18774.msg719318#msg719318)
Otsikko: Vs: TRF 503
Kirjoitti: meritane - 30.01.14 - klo: 18.42
Hyvä homma!

Laitan kirjoittamasi Racing factoryn osiosta lainatun viestin tuonne Tamiyan TRF201 2wd-krossi ketjuun
Otsikko: Vs: TRF 503
Kirjoitti: JiiIii - 06.02.14 - klo: 10.40
MSRP 1205$  :tongue:
Otsikko: Vs: TRF 503
Kirjoitti: patez - 06.02.14 - klo: 14.11
499 ennakkotilaushinta racing factoryllä, kun pistin tilaukseen   :cool:
Otsikko: Vs: TRF 503
Kirjoitti: Honkkari - 06.03.14 - klo: 01.49
http://www.rcnews.net/2014/01/29/new-tamiya-trf503-belt-driven-4wd/ (http://www.rcnews.net/2014/01/29/new-tamiya-trf503-belt-driven-4wd/)

Tuolla muutama lisäfoto. Milloinhan tulee oikeen markkinoille  :smiley:
12mm hexien sijaan käsittääkseni tästä löytyy 10mm hexit

Ensimmäinen omaan silmään kiinnosta tamiya  :grin:
Otsikko: Vs: TRF 503
Kirjoitti: KooBee - 06.03.14 - klo: 14.59
http://www.rcnews.net/2014/01/29/new-tamiya-trf503-belt-driven-4wd/ (http://www.rcnews.net/2014/01/29/new-tamiya-trf503-belt-driven-4wd/)

Tuolla muutama lisäfoto. Milloinhan tulee oikeen markkinoille  :smiley:
12mm hexien sijaan käsittääkseni tästä löytyy 10mm hexit

Ensimmäinen omaan silmään kiinnosta tamiya  :grin:

Ensimmäiset autot on käsittääkseni jo toimitettu jossain päin maailmaa...

Näyttäisi edessä olevan tosiaan "vanhanmalliset" 10mm hexit, joskin ei ole ainoa auto jossa näin on. Takana näyttäisi kuvien perusteella olevan vielä tapit.

Miksi tämä muuten on ensimäinen kiinnostava Tamiya? Eihän tuo ihan hirveästi eroa vanhemmista TRF501/511 autoista. Tai siis ainakaan niin paljoa, että ne olisi vähemmän kiinnostavia olleet...
Otsikko: Vs: TRF 503
Kirjoitti: patez - 06.03.14 - klo: 19.12
Ruotsalaisten puheista sain käsityksen, että siinä tulee 12mm hexit ilmeisesti mukana... No sen näkee sitte ku on käsillä. Ruotsissa ja Tanskassa näky olevan ekat autot jo joillain kasattavana.

Pidempi akseliväli, big boret, painopiste matalammalla ja mahdollista säätää etu/takapainosuutta enemmä (moottori sisempänä ja edempänä), ratasdiffit tietty teräsrattailla, vetareita on päivitetty.
Otsikko: Vs: TRF 503
Kirjoitti: Honkkari - 06.03.14 - klo: 19.16
En tiedä miksi , mutta jotenkin omaan silmään miellyttää iha hemmetisti. Tosin en tamiya autoja ikinä ole silleen edes katsonut, kun jotenkin olen pitänyt niitä aina niin "alkeellisina" ^^
Mutta väärässä olen ollut. Anteeksi tamiya kuskit  :grin:


http://www.rcnews.net/2014/01/29/new-tamiya-trf503-belt-driven-4wd/ (http://www.rcnews.net/2014/01/29/new-tamiya-trf503-belt-driven-4wd/)

Tuolla muutama lisäfoto. Milloinhan tulee oikeen markkinoille  :smiley:
12mm hexien sijaan käsittääkseni tästä löytyy 10mm hexit

Ensimmäinen omaan silmään kiinnosta tamiya  :grin:

Ensimmäiset autot on käsittääkseni jo toimitettu jossain päin maailmaa...

Näyttäisi edessä olevan tosiaan "vanhanmalliset" 10mm hexit, joskin ei ole ainoa auto jossa näin on. Takana näyttäisi kuvien perusteella olevan vielä tapit.

Miksi tämä muuten on ensimäinen kiinnostava Tamiya? Eihän tuo ihan hirveästi eroa vanhemmista TRF501/511 autoista. Tai siis ainakaan niin paljoa, että ne olisi vähemmän kiinnostavia olleet...
Otsikko: Vs: TRF 503
Kirjoitti: patez - 15.03.14 - klo: 15.14
Siinä se pikkuhiliaa valmistuu

(https://dl.dropboxusercontent.com/u/16237957/trf/503.jpg)
Otsikko: Vs: TRF 503
Kirjoitti: meritane - 15.03.14 - klo: 15.26
Patez: Näemmekö uuden Tamiyan vauhdissa ensi viikonlopun Itärossi GP:ssä ? :wink:
Otsikko: Vs: TRF 503
Kirjoitti: patez - 15.03.14 - klo: 17.42
Perhana kun ei oo lastenhoitajaa viikonloppuna, olis kyllä mukava päästä testaamaan hetimiten  :grin:
Otsikko: Vs: TRF 503
Kirjoitti: patez - 17.03.14 - klo: 21.16
Ja valmista alkas olla

(https://dl.dropboxusercontent.com/u/16237957/trf/503ready.jpg)

Mukavahan tuo oli kasailla. Paljon oli kaikkea pientä muutosta. Jokaista alumiinin ja hiilikuidun palaa on sorvattu vähän erimittaan ja muotoon, mutta muoviosat ovat samat mitä 501/511... ja tukivarret oli luonnollisesti sitä ainoaa oikeaa eli 501 mallia. Mukana tuli myös taakse tuo vakaaja ja pakettisetupilla piti laittaa 4mm limittereitä vielä takaiskarin sisään. Ja ne hexit oli tosiaan taakse 12mm ja eteen se pienempi, monta milliä lieneekään. Vaihdoin itselle kuitenkin heti myös eteen sen 12mm hexin.

Tässä vielä listattuna nuo olennaisimmat muutokset

Special feature 1: Features a long-wheelbase lower deck. It is 7.5mm greater in length compared to the 511 for improved handling on uneven surfaces.

Special feature 2: The motor position has been shifted 10.5mm toward the front of the chassis to improve controllability, while the motor mount is 5mm closer to the centerline, which helps to reduce chassis roll.

Special feature 3: The ability to handle higher-power motors stems from the NEW single-piece aluminum center pulley.

Special feature 4: A weight reduction of up to 20% is achieved by using lightweight aluminum upper and lower bulkheads.

Special feature 5: The aluminum suspension plate is angled at 14 degrees, which is nearly double that of the TRF511. Damper attachment positions have been raised 2mm on the front stay, for optimized front damper rebound.

Special feature 6: Universal shafts are secured with ring connectors.

Special feature 7: Includes 39T oil-filled gear differentials, big bore aeration dampers

Jospa tuota kohta pääsis ulkoiluttamaan..
Otsikko: Vs: TRF 503
Kirjoitti: patez - 03.04.14 - klo: 21.24
Nyt ois koppaki maalattuna ja koeajoki suoritettu. Vielä vähä säätöö diffiliemien kans.. Joensuun sisäradalla kokeilin 10k eessä ja 1k takana ja oli ehkä vähä ekstriimi... 6k ja 3k tuntus ainakin sormilla pyöritellen enemmä sellaselta mitä kuuladiffitkin oli. Ehkäpä enemmän sitten savella pitää noihin säätöihin paneutua.

(https://dl.dropboxusercontent.com/u/16237957/trf/503phntm.jpg)
Otsikko: Vs: TRF 503
Kirjoitti: APK - 05.04.14 - klo: 13.19
Omien kokemuksien mukaan ei kannata yrittää tehdä ratasdiffistä kuuladiffin tyylistä.
Löysä takadiffi takaa sen että auto hakee laidasta laitaan kun kiihdyttää mutkasta ulos.
Korostuu etenkin ulkona isommissa nopeuksissa.

Kannattaa perehtyä ratadiffin "diff-out" termiin, eli säätää diffin jäykkyyttä siten että mutkissa sisempi takapyörä ei pyri pyörähtämään menosuuntaa vastaan.
Otsikko: Vs: TRF 503
Kirjoitti: patez - 05.04.14 - klo: 16.31
Joo kyllä se ihan erilainen oli ajaa mitä kuuladiffi. Ainakin sai auton kääntymään. Eiköhän tuo hivenen jäykempi taakse toimi paremmi. Helppoo kuitenkin kokeilla ja kattoo mitä tapahtuu, kun se on niin tasasta tuo ratasdiffin toiminta.

Nyt kun sulas vielä loput lumet  :cheesy: