Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - mop

Sivuja: 1 2 3 4 [5] 6 7 8 ... 13
121
Radiolaitteet / Vs: Radiolaitteiden akut
« : 01.11.10 - klo: 15.57 »
C-arvo kertoo, kuinka paljon virtaa akku kykenee tarvittaessa luovuttamaan. C-arvon tulee olla riittävä, liian iso se ei voi olla. Lähettimien ottamat virrat on sen verran pieniä, että C-arvolla ei ole käytännössä merkitystä. Akku antaa juuri sen verran virtaa kuin lähetin ottaa.

122
Team Durango / Vs: Durango DEX410
« : 30.10.10 - klo: 16.02 »
Näillä on pysynyt renkaat kiinni omissa kärryissä. Terävä serraus ja nylokki sama mutterissa toimii, jos vaan akselissa kierteet riittää. Dexin etupään kanssa näyttäisi olevan vähän siinä ja siinä.

Tuli kasattua oma Ärrä eilisillan/yön aikana ja täytyy sanoa, että pari pari nallelimua meni sähköjen ja johtojen sijoittelua miettiessä, mutta mahtui ne lopulta korin alle. Mites porukka on tukenu akkuja akkupannan lisäksi? Mulla on akkuina nämä ja taaempi akku istuu nätisti, mutta etummainen pääsi heilumaan vapaasti millin pari sivuttain. Laitoin vähän foamiteippiä toiseen kylkeen, niin vaikuttais pysyvän paikallaan, kun ei toi panta akkuja kovin lujaa pohjaa vasten purista.

Mites muuten noi pallokupit pysyy? Vaikutti aika löysiltä. Ei tartte paljon vantista vääntää, että irtoavat.

Lämmin ilta, niin korikin sai värin. Saattoi joku naapuri miettiä, mitä puuhasin kilikalien ja hiustenkuivaajan kanssa hämärässä..

123
Vapaa keskustelu / Vs: 1:1 Auton renkaat
« : 27.10.10 - klo: 17.22 »
Nyt tulikin vähän valehdeltua tai kerrottua muunneltua totuutta. Kylläpäs täälläkin suolattiin tietä. Tosin kesällä mutta kuitenkin. Hiekkaakin on tie täynnä kesät ja talvet. Talvella vaan on jää päällimmäisenä.

Jeps, ja meikäläinen puhui pääteistä. Siis niistä joiden tienumerossa on E-etuliite tai yleensä muuten vaan vähän numeroita. Toinen hyvä tuntomerkki on muut autot ja kolmas se, että liikenne puuroutuu jo pienen vesikuuron takia. Maaseudun pikakokeet on sitten erikseen.

124
Vapaa keskustelu / Vs: 1:1 Auton renkaat
« : 27.10.10 - klo: 14.56 »
Suolausta ja hiekoitusta ei kannata liikaa tähän pikkuautojen rengaskeskusteluun sotkea, koska ne on kuitenkin pääteillä raskaan (ja sen kautta muunkin) liikenteen sujumisen kannalta välttämättömyyksiä. Rekoilla ajetaan kuitenkin käytännössä samoilla kumeilla kesät ja talvet. Ei ne paljon testivoittajanastatkaan alla lohduta, jos ns. pääkallokeleillä tiet on tukossa, eikä kukaan liiku minnekään.

Itte pärjäsin viime talven kitkoilla siinä missä aikaisemmin nastoillakin ja samoilla mennään seuraavakin. Eipä tullut piikkejä ikävä ja vannoutuneita teiden karhentajia ainakin pk-seudulla riittää, vaikka asvaltti vähän jäähän vetäisi. On sitä joskus kyllä Lapin reissuilla ollut ihan tyytyväinen, että on ollut nastat silloin alla.     

Nastarenkaiden v-mäisimpiä seurauksia on teiden urat. Niitä kun ei riittävän usein paikata (kallista) ja varsinkaan vähän isomman auton raideväli ei noille kiskoille sovi sitten mitenkään. Mun puolesta kukin ajelkoon, millä tykkää. Voishan noista nastojen hinnasta vähän lohkasta suoraan tienpitoon, mutta valitettavasti se ei kuitenkaan toimisi niin, vaan nekin rahat katoaisi ihan muualle, niin kuin valtaosa autoilijoiden maksamista muistakin veroista, yms.

125
Sähköautot / Vs: LiPo akut autokäytössä.
« : 21.10.10 - klo: 09.23 »
Mitäs kansa tietää näistä lipoista:

http://cgi.ebay.com/7-4V-5500mAh-35C-60C-2S-Li-Po-RC-R-C-LiPo-Battery-AKKU-/280556750909?pt=Radio_Control_Parts_Accessories&hash=item41527c483d

Ei olisi hinnalla pilattu.

Juu ei, mutta postikulut triplaa hinnan -> 24 dollaria/akku toimitettuna.

126
Yleinen keskustelu / Vs: Talvi lähestyy,vinkkejä ajoon.
« : 21.10.10 - klo: 00.00 »
Mites Banditin koppa?

Ainakin Jconceptin Banditin koppa toimii Pro-linen Aavikkorotan alla mainiosti. Kokeiltu on: http://rc10.fi/index.php?topic=4675.msg425590#msg425590


127
Yleinen keskustelu / Vs: Akut ja laturit
« : 20.10.10 - klo: 16.28 »
No saako mistään halpoja lipoja joissa deanssit valmiina? Alko jo pelottaa ku youtubest näkee kuin vaarallisii lipot on nii ei yhtää enää tekis mieli itse kolvata lipoja. :afro:

LiPot on joo väärin käytettynä vaarallisia, mutta niin on muutkin akkutyypit. Välillä menee vähän yli toi pelon lietsominen ko. akkutyypin ympärillä; ladataan lipot säkissä vieressä tuijottaen ja säilötään kassakaapissa betonibunkkerissa. Ja sitten samalla jätetään se akkuporakoneen NiMH-patteri latailemaan ittekseen yön yli, kun on niin hidastakin, vaikka nämä halpislaturit eivät osaa usein edes katkaista latausta akun täytyttyä. Vähän ehkä kärjistäen...

Noissa youtube-pätkissä on järjestäen poltettu se akku tahallaan lataamalla sitä totaalisen ylitehokkaasti tai muuten väärinkäyttämällä.

Varovainen kannattaa toki aina olla, eikä latausta kannattaa jättää valvomatta millään akkutyypillä, mutta joku suhteellisuudentaju on hyvä säilyttää.

Juottaminen on taito, joka vähän niin kuin kuuluu lajiin kaiken muun ropaamisen ohella. Jossei ole ennen kolviin koskenut, eikä ole varma, mitä on tekemässä, niin kannattaa aloittaa vaikka tekemällä sopiva adapteri akun ja noparin välille. Ei se ehkä toimivin ratkaisu ole, mutta hyvä juotosharjoitus, mihin tarvitsee pari johdinta, akkuun sopivan liittimen ja sen deanssin.

Voi vaikka tarkastuttaa kuvien avulla kytkennät täällä ennen kokeilua, jos on epävarma tuotoksestaan.

Saa noita valmiitakin adaptereita, mutta harrastuksen kannalta homma kannattaa opetella. Saattaa säästääkkin jonkun kolikon.
 

128
Traxxas / Vs: Traxxas Stampede, Rustler ja Bandit
« : 20.10.10 - klo: 15.03 »
Eipä sieltä moottorista tunnu mitään rutinaa, kun sitä pyörittää. Kävin auton kanssa paikallisessa rc-liikkeessäkin (Jyväskylässä) ostamassa sopivia avaimia, että sain ylipäätään autoa purettua. Ei myyjälläkään tullut mieleen ehdotusta, mistä vikaa voisi etsiä.

Kokeileppa seuraavaa: ota se ratassuoja irti ja nosta auton perä ilmaan. Pidä spurrista kiinni niin, ettei se pääse pyörimään ja pyöritä toista takarengasta toisella kädellä. Jos vastapuolen rengas pyörii vastakkaiseen suuntaan ilman rahinoita, ei vika ole ainakaan pyörien laakereissa, vetoakseleissa tai tasauspyörästössä.

Yhtenä vaihtoehtona tulee mieleen ne rataslaatikon rattaiden laakerit. Vaikka rattaat onkin puhdistettu ja kunnossa, voi niissä laakereissa olla jotain.

129
Yleinen keskustelu / Vs: Akut ja laturit
« : 20.10.10 - klo: 14.33 »
Kunhan et laita akun + ja - johtoja yhteen, niin et riko akkua. Juottaminen tapahtuu näin:
http://www.youtube.com/watch?v=rruTqtl6gQQ
Jos et ole koskaan juottanut harjoittele ensin vaikka johdonpätkään.

Noin se menee noparin päähän nätisti, mutta jos haluaa minimoida oikosulkuriskit, niin akkuun juottaessa kannattaa tehdä yksi johto kerrallaan. Eli ensin kuorii vain toisen johtimen pään, pujottaa kutistesukan, juottaa liittimeen kiinni ja kutistaa sukan paikoilleen. Sitten vasta kuorii sen toisen johtimimen ja toistaa operaation. 

130
Vapaa keskustelu / Vs: 1:1 Auton renkaat
« : 18.10.10 - klo: 01.36 »
...
Golffissa huomattavan takapainoiset jarrut muutoin.
Eli tuuria oli enemmän kuin taitoa koska vasta tilanteen jälkeen alko aivot vasta reagoimaan. Mutta silloin kruunupää oli jo näkymättömissä.
Eli joidenkin ihme vaistojen ja ABS/takapainoisten jarrujen onnistuin väistämään.
...

Mitäs katsastusmies on tykännyt Golffin jarruista, jos takapainoiset ovat?

Eikös henkilöauton jarrujen noin yleisesti pitäisi olla aina etupainoiset, vai koskeeko tämän vain absittomia autoja (http://www.autotieto.net/ha_alusta/jarruvoimat.htm)?

On aika tappopeli, jos tottumaton lähtee takapainoisilla jarruilla varustetulla kärryllä liukkaalla kelillä ajamaan.

Se, että autoa pystyy liukkaalla hätäjarrutuksessa ohjaamaan, on nimenomaan ABSien ominaisuus. ESPit yms. jeesaa sitten lisäksi tilanteissa jarruttelamalla fillareita vähän miten sattuu.

131
Sähköautot / Vs: LiPo akut autokäytössä.
« : 17.10.10 - klo: 15.20 »
Tosiaan sieltä laturin asetuksista kannattaa laittaa "Capacity Cut-Off"-asetukselle suurempi arvo (oletus on tuo 5000 mAh) tai kytkeä se pois päältä.

Jos akku on cut-offiin asti ajettu, niin noihin akkuihin yleensä menee yli nimelliskapasiteetin verran energiaa. Ei syytä huoleen, jos näin on. Sehän on vaan hyvä, että akkujen kapasiteettimerkintä on alakanttiin verrattuna merkattuun.

Toisaalta mulla on semmonen näppituntuma, että Accucell6-laturit näyttää latausvirtansa ja näin ollen myös ladatun kapasiteetin hieman yläkanttiin. Eli laturi väittää ladanneensa hieman todellisuutta tehokkaammin..

132
Vapaa keskustelu / Vs: 1:1 Auton renkaat
« : 15.10.10 - klo: 14.46 »
Epäsymmetrisissä renkaissa tuo yhden kuvion malli lienee kompromissi renkaan toimivuuden sekä valmistus- ja logistiikkakustannusten välillä.

Aluvanteissa vastaava ihmetyttää, koska niissä maksetaan ulkonäöstä kuitenkin. Tyhmempi voisi luulla, että asiakas maksaa tuon lisäkustannuksen mielellään, että saa autostaan mieleisen näköisen siltä toiseltakin kyljeltä.

133
Vapaa keskustelu / Vs: 1:1 Auton renkaat
« : 15.10.10 - klo: 13.35 »
Taisin vihjaista asiasta jo 1:1 autokeskustelussa, mutta linkkaanpa vielä tänne. Eli keväällä kesärenkaita vaihtaessani jäin ihmettelemään, miksi auton ensiasennusbridgestonet eivät pyöri symmetrisesti. Oheisesta kuvasta voi nähdä kummankin puolen renkaan pyörimissuunnassaan ja todeta kuvioiden olevan päinvastaiset riippuen siitä ovatko ne oikealla vai vasemmalla.
Jos renkaissa on epäsymmetrinen kuviointi niin silloin renkaita pitäisi olla myös kahta eri mallia ns. oikea ja vasen. Oletko varma, että renkaita ei ole kierrätetty väärin ympäri autoa, tai onko tehtaalla laitettu väärä rengastus jo alkuunsa?

Aika monet peruskesänakit on vastaavanlaiset. Noissa on tärkeää vain se, että renkaaseen merkitty ulkoreuna on asennettu vanteen ulkoreunalle. Pyörimissuunnalla ei ole väliä, vaikka rengas epäsymmetrinen onkin. Kyllä mun autot on suoraan mennyt noillakin. Käyttöönoton jälkeen suositellaan, että pyörimissuuntaa ei enää muutettaisi. Eli renkaiden vaihdon yhteydessä merkittäisiin renkaiden paikat ja laitettaisiin seuraavallakin kerralla samalle puolelle autoa.

Ja on tällaisilla renkaille muistaakseni testeissäkin joskus pärjätty.

134
Itse tykkään tuosta liukkaasta laattapinnasta. Krossissa kuuluu mennä pikkusladissa. Hyvillä renkailla tuuppi-SC:lläkin pääsee riittävän lujaa ja onnistuneella hypyllä pöytä menee nätisti jälkimmäiseen alastuloon. Vauhdit pysyy kohtuullisena, mikä näkyy positiivisesti varaosabudjetissa. Isoin ongelma nykyisellään on, että laatan pito vaihtelee reilusti paikottain.

Ulappatorin hiekkatekonurmen pito oli sopiva hiekoitettuna, mutta sitä kosteeta suolamoskaa tuskin kukaan kaipaa. Hiekattomalla nurtsilla mentiin lujaa ja kovaa se kärry lähti sitten lapasestakin. Ja sitten taas varaosapakin kautta mekkaamaan.     

135
Nyt tarvittaisiin joko isoa kuljetuskalustoa ja intoa

tai

Pienempää kuljetuskalustoa ja enemmän intoa!

Eli tarkoitus olisi siirtää ulappatorilla oleva ajajakoroke myyrmäkeen. Jos tarjolla olisi riittävän iso kuljetusauto, kaappiauto tms. Voisi korokkeen kuljettaa yhdessä tai kahdessa osassa.

Jos taas tarjolla olisi pakettiauto niin silloin koroke pitäisi purkaa pienempiin osiin kuljetusta varten.

Eli nyt tarvitaan ilmoituksia mahdollisista kuljetusvälineistä ja sopivan ajan koitessa muutama innokas suorittamaan siirto.

Klo 14 launtaina peruuttaa Ulappatorin laituriin koppiauto, johon korokkeen pitäisi mennä sellaisenaan. Jos siis se Ulappatorin laituri on vielä käytössä? Ja sisäänkin pääsee?

Paikalle tarvittaisiin lastaajia ja sitten vastaavasti Myrtsin päähän jengiä roudamaan se rakennelma autosta ulos. Ilmotelkaa, ketkä pääsisi paikalle. Ihan parin kaverin voimin se hökötys ei varmaan liiku..

136
Team Associated / Vs: Asso SC10?
« : 26.08.10 - klo: 19.30 »
Mietin että olisiko tommonen passeli http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=11059&Product_Name=Brushless_Car_Power_System_5200Kv/100A

Taitaa olla noissa spekseissä kv-luku jäänyt väärin, koska 5200kv on 6,5t kone: http://www.hobbyking.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idProduct=10330.

Noparin oon ainakin todennut toimivaksi peliksi. On varmaan ihan passeli setti.

137
Sähköautot / Vs: LiPo akut autokäytössä.
« : 26.05.10 - klo: 23.17 »
Tuota vartenhan ne suojataan ja pakataan kuljetusta varten. Jos kerran akut on ulkoisesti ehjät, niin ajoon vain. Kovempaa kyytiä ne käytössä saavat, ellei sitten ihan neiteillen ajele.

138
Tulokset / Vs: PM2010 Warm-up , Turku | (Finnish Open 1)
« : 22.05.10 - klo: 00.56 »
Juu niin oli näköjään laitettu. Täytyy vain ikävä kyllä tältä erää tuottaa yleisölle pettymys, kun jää nää jamit väliin.

139
Sähköautot / Vs: LiPo akut autokäytössä.
« : 20.05.10 - klo: 12.12 »
Minulle on tulossa kahden akun autoon, jossa ei ole LiPo cutoffia tasurissa, LiPo -akut. Lisäksi olen aivan aloittelija näiden vempaimien kanssa, onko tämä paha  :embarrassed: Jostain lueskelin että on olemassa jotain irrallisia varoittimia LiPo akkujen varauksen vähentymiselle. Mitä nämä ovat nimeltään että osaisin etsiä jostain racingfactoryn tms putiikin valikoimista?

"Lipovahti"-nimellä voi kysellä kotimaisista liikkeistä.

Kiinan tuotteista paremmin tuohon käyttöön sopii esim. pari tällaista: http://www.hobbycity.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idProduct=7224.


140
Sähköautot / Vs: CORR kilpailuja
« : 18.05.10 - klo: 17.00 »
Kertokaa sitten, kun jossain on semmoinen kisa, mihin pääsee tolla signaturen pirssillä... Voi olla, että siihen joku aika menee...

Ei nyt sitten liity tän keskustelun aiheeseen yhtään mitenkään, mutta esim. talvella tuolla Tampereen sisäkisasarjassa oli luokka, jossa rustyja nähtiin 3 kisassa useampikin viivalla. Taisi olla nimellä "Truggy open".

141
Sähköautot / Vs: CORR kilpailuja
« : 18.05.10 - klo: 16.50 »
Se tässä Short Coursessa lienee ongelmana että porukka on hajaantunut ympäri Suomea ja monelle tämä on hyvän päivän harrastus ilman kisojen kiertämisen paineita.

Tämän voi helposti todeta, kun kattelee vaikka noita Espoon ja Tampereen sisäsarjojen parin viimeisen kilpailun ilmoittautuneita. Kummassakin paikassa suuri osa osallistujista oli paikalllisia. Espoon porukasta osa kävi tampereella asti vääntämässä, mutta toisin päin ei liikettä juuri ollut. Kotkasta tuli jengiä sekä Espooseen, että Tampereelle ja Turun suunnalta oli muutama kuski mukana kummassakin sarjassa.

Kuskeja oli parhaimmillaan tuuppiluokassa lähes parikymmentä. Tampereella oli nelkkujakin parhaimmillaan lähes saman verran. Espoossa ei viimeisessä kisassa yhtään. Jyväskylän WJ:ssä luokat oli yhdistetty ja yhteensä 8 autoa viivalla, mistä voi hätäsesti päätellä jotain matkustusinnosta. Lisäksi jotkut talven skaboissa kiertäneistä ovat ripustaneet sähkölelut kesäksi naulaan ja Kotkassa on näköjään ruvettu karavaanareiksi.

Eli täytyy vain toivoa, että edes johonkin tarjottuun mahdollisuuteen jengi aktivoituisi osallistumaan ja vielä siinä määrin, että saataisiin omat erät tuupeille ja nelkuille. Tossa yhdistetyssä luokassa menee kyllä aika äkäseen tuuppikuskilla kilpailusta maku. Varsinkin liukkaalla savibaanalla.

142
Traxxas / Vs: Traxxas Stampede
« : 14.05.10 - klo: 13.12 »
50 grammaa punttia etuakselin päälle tekee ihmeitä Rustlerin ajettavuudelle. Keula on omassa vakiojousilla ilman säätöprikkoja niin korkealla, että ulosjoustoa ei ole juuri lainkaan. Muutenkin vehje on ainakin alulaatikon kanssa ihan liian takapainoinen. Jos alustan laittaa löysäksi, niin Rustleri pohjaa joka pikku pompun alastulossa.

143
Sähköautot / Vs: CORR kilpailuja
« : 14.05.10 - klo: 12.40 »
Yhdellä akulla pärjää hienosti joo mutta tehot tippuvat jo 3 latauksen jälkeen.
Jerzi

Eipä oo tuuppi-sc:ssä päässyt itseä tehonpuute vaivaamaan, vaikka olisi ajanut useamman erän samalla latingilla.

144
Sähköautot / Vs: CORR kilpailuja
« : 14.05.10 - klo: 11.59 »
Suomestakin saa/on saanut viidenkympin pintaan noita efra-akkuja, joten ei se kisaaminen siitä voi jäädä kiinni. Yksi tosiaan riittää kisoissa ja muuten voi treenata ihan, millä tykkää.

Kiinalipot on pääosin ihan ok-kamaa, muttea laaduvalvonnassa on  toleranssit pikkasen suurempia kuin ns. merkkituotteilla. Viimeisen vuoden aikana on tullut käytetty kolmea efran hyväksymää akkua ja 7 kiinalipoa (4 kovakuorista, 3 pehmeää). Kaikki efra-akut on toimineet ongelmitta. Kiinalipoista yhden pehmeäkuorisen Turnigyn kennoista yksi kuoli noin 10 latauksen jälkeen. Yhdestä kovakuorisesta irtosi juotos, jonka korjasin. Samalla, kun avasin sen kuoret huomasin, että kuoren sisään jäänyt valuvirhe oli painanut kennoon aika ikävän näköisen kolon. Kaksi zippyn kovakuorista ovat taas pullistuneet hieman siten, että eivät mahdu enää sähkökasin akkukoteloon vierekkäin samalla lailla kuin alkuun. Toimivat vielä tosin ihan ok.

Eli ainakin omien kokemusten perusteella eroja lopullisessa tuotteessa on, vaikka kennot tulevatkin samoista tehtaista. Ja valmistajathan maksavat ton efran maksun akusta kerran ja toimittavat akun efralle testattavaksi ja mitattavaksi, mikäli olen oikein käsittänyt. Myydyistä akuista ei sitten mene enää lisäksi mitään "efra-veroa". Eli jos tosta prosessista kilahtaa efran kassaan 500$/listattu akku - testaus, ym. kulut, ei ne isot pahat pomot niillä montaa kertaa sauno, ainakaan virvokkeiden kera...

Mutta tosiaan ketjun aiheeseen liittyen.. Pääsee ilman noita efra-akkuleimojakin sc-kisaamaan. Esim. viikon päästä Turkuun, nyt vaan ilmoja kehiin: http://rc10.fi/index.php?topic=46702.msg437698.

145
Yleinen keskustelu / Vs: Kuvia omista Rc-autoista
« : 14.05.10 - klo: 01.01 »
Jatketaan volkkariteemaa:

146
Traxxas / Vs: Traxxas Slash 4x4
« : 13.05.10 - klo: 01.15 »
PRCA:n rata, kiekka oli noilla joku 50+ sekuntia. Mutta niinkuin sanoin, ei ollut Slash kuosissa kun vertasi Honkkariin, mutta tavoitetta pitää olla :)

Jos se 5 sekan ero tuli saman kuskin ajamana ja saman tasoisilla renkailla, niin sitten se on kohtuullinen ero. Muutenhan noi kierrosajat ei auton suorituskykyä pohdittaessa kovin vertailukelpoisia ole.

147
Yleinen keskustelu / Vs: Minkä auton ostan -osio
« : 13.05.10 - klo: 00.45 »
ite olen kattonu tota traxxa slashii ja HPI Blitzii, mutta kumpi  :huh:

Hyviä pelejä kummatkin ja ihan oman maun ja pääasiallisen käyttötarkoituksen mukaan kannattaa valita. Noista kahdesta valitsisin itse plitsin radalle ja slässin ratojen ulkopuolelle.

148
Traxxas / Vs: Traxxas Slash 4x4
« : 13.05.10 - klo: 00.12 »
Eipä tossa platinaisessa tuu uutena radioita mukana ollenkaan. Eikä myöskään ajopatteria. Ja korin maaleissakin on säästetty. Saa kuski valita mieleisensä, jossei jo omista. Virkistävä poikkeus Traxxasin RTR-linjasta mun mielestä.

149
Ei kovin kallis sijoitus, helppokäyttöinen kevyt sadesuoja.

Samaan hintaan saa vaikka biltemasta kolme tommosta simppeliä ratkaisua.

150
Vapaa keskustelu / Vs: Keskustelu energiajuomista
« : 11.05.10 - klo: 07.47 »
Ei ylläpito voi tehdä topicceja sinun profiilillasi.

Ylläpitohan voi tehdä mitä vaan, jos huvittaa. Onneksi kuitenkin täällä on pysytty asiallisella linjalla. Tämä topikki on tainnut saada alkunsa tarrakeskustelusta, josta aiheen ohi menevä keskustelu on moderoitu omaksi aiheekseen. Näin siis  OT:n aloittaja on saanut topikin nimiinsä.. eli kunnia sille, kelle se kuuluu  :cheesy:

Sivuja: 1 2 3 4 [5] 6 7 8 ... 13