Kirjoittaja Aihe: Kyosho PureTen Alpha 2.0  (Luettu 53175 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Mika R

  • Vieras
Kyosho PureTen Alpha 2.0
« : 16.04.04 - klo: 12.05 »
Tämä on jatkoa jo pitkäksi venyneelle edelliselle topicille

Mika R

  • Vieras
Kyosho PureTen Alpha 2.0
« Vastaus #1 : 19.04.04 - klo: 17.11 »
Siirretty tänne:

Lainaus käyttäjältä: "spede6"
Kannattaako hommata ensi viritykseen kuulalaakerit vai 2 portainen vaihdelaatikko?

Poissa blenheim

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://koti.mbnet.fi/blenheim
Kyosho PureTen Alpha 2.0
« Vastaus #2 : 19.04.04 - klo: 19.06 »
Ehdottomasti kuulalaakerit.

Jotta ei tulisi lyhyitä viestejä niin paasataanpa jälleen siitä kuulalaakereiden vaikutuksesta.
Auto kulkee huomattavasti pehmeämmin hyvillä kuulalaakereilla eikä kulukaan niin paljoa kuin liukulaakereilla. Ja jälleenmyyntiarvokin kohoaa :)! Tosin oman lompakon kustannuksella.
Viripillin voi ostaa sitten kun osaa hallita autoaan ja pystyy hyödyntämään kaiken tehon. Ei ole mitään mieltä ostaa viripilliä jos sen tehohyöty syöpyy liukulaakereiden aiheuttamaan kitkaan.
E-tmkua | Hyvöö jouluva ja onnellista uutta vuotta!

Poissa henrikhomppi

  • Jäsen
    • Profiili
Kyosho PureTen Alpha 2.0
« Vastaus #3 : 20.04.04 - klo: 18.06 »
Käykö noi V-One S 2sen korit PTAhan?
Iron Maiden

Poissa blenheim

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://koti.mbnet.fi/blenheim
Kyosho PureTen Alpha 2.0
« Vastaus #4 : 21.04.04 - klo: 14.53 »
Kyllä ne käyvät, ainakin näin uskoisin. Elleivät ole aiemmasta muuttuneet :)!
E-tmkua | Hyvöö jouluva ja onnellista uutta vuotta!

Poissa henrikhomppi

  • Jäsen
    • Profiili
Kyosho PureTen Alpha 2.0
« Vastaus #5 : 21.04.04 - klo: 17.30 »
No hyvä :D  Aattelin ostaa ton Alfa 156sen tai Esso Ultraflo Supran.
Iron Maiden

Poissa blenheim

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://koti.mbnet.fi/blenheim
Kyosho PureTen Alpha 2.0
« Vastaus #6 : 22.04.04 - klo: 16.57 »
Mahtavaa, tulee heti kauniimmaksi. Itellä on vaan se vakio Mitsun kori (vanha) ja aikeissa on monta kuukautta jo ollut ostaa HPI:n joku touring/siviiliauto kori!
E-tmkua | Hyvöö jouluva ja onnellista uutta vuotta!

Poissa henrikhomppi

  • Jäsen
    • Profiili
Kyosho PureTen Alpha 2.0
« Vastaus #7 : 22.04.04 - klo: 21.20 »
Kävin tänään tilaamassa ton Esso Ultraflo Supra korin, sinistä polttoaine letkua ja kuvioidut asvalttii renkaat kromi vantein  8)
Maalasin muuten noi vanhat ja rumat vihreät jouset mustalla spary maalilla...
Iron Maiden

Poissa Larwa

  • Tulokas
    • Profiili
Kyosho PureTen Alpha 2.0
« Vastaus #8 : 26.04.04 - klo: 11.35 »
Kävi sitten mukava homma eilen, kun tossa ajelin subarullani niin sammahti kesken kaiken ja menin sitten vetämään käyntiin niin tämä naru jäi käteen eli ei vetänyt enään takas sitä ja syykin selvisi eli 4 ruuvia jotka pitää sitä narunveto möttiä kiinni siinä koneessa oli hukkunut jonnekin teille tietämättömille.

Tämä auto on siis 3-4 päivää vanha eli oliskohan mahdollisuus saada takuuseen? Onkohan koneelle nyt tapahtunut jotain vahinkoa?

Mika R

  • Vieras
Kyosho PureTen Alpha 2.0
« Vastaus #9 : 26.04.04 - klo: 11.41 »
joo, se on just noin noiden RTR / ReadySet autojen kanssa, ruuvilukitteesta ei oo tietoakaan.. no kyllä mä kävisin valittamassa, selkeä puute. Jos se on ns. valmis ajoon niin kyllä olis syytä pysyä ruuvitkin kiinni. Polttiksessa käytetään aina lukitetta!

Poissa Larwa

  • Tulokas
    • Profiili
Kyosho PureTen Alpha 2.0
« Vastaus #10 : 26.04.04 - klo: 11.46 »
Joo meinasin ite kans et varmaan on ruuvilukitteet jääny välistä kun noin irtoaa ja kyseessä on juurikin tuo readyset.

Sitten vähän muuta asiaa, missä tota seos ruuvia kannattaa pitää kun sisään ajo on suoritettu, itsellä se on nyt 2 kierrosta auki ja tuppaa käymään niin pirkuleen kuumana kun vähän ajelee. Mistä muute sitten tietää koska käy liian kuumana?

Mika R

  • Vieras
Kyosho PureTen Alpha 2.0
« Vastaus #11 : 26.04.04 - klo: 11.47 »
kun vesipisara haihtuu kannesta alle 3s (pihahtaa taivaalle)

onhan sulla ikkunoissa jäähdytysaukot?!

Poissa Larwa

  • Tulokas
    • Profiili
Kyosho PureTen Alpha 2.0
« Vastaus #12 : 26.04.04 - klo: 11.53 »
Joo siinä kopassa ei sitten ole mitään jäähyä aukkoa jota vähän itsekin ihmettelin mutta sentakia pärrään ilman koppaa.

Miten sitten kannattais siihen koppaan tehä jäähy aukot, sivulaseihin reikä vai?

Poissa l150040

  • Veteraani
    • Profiili
    • Ari-Pekan RC-sivut
Kyosho PureTen Alpha 2.0
« Vastaus #13 : 26.04.04 - klo: 11.55 »
Lainaus käyttäjältä: "Larwa"
Sitten vähän muuta asiaa, missä tota seos ruuvia kannattaa pitää kun sisään ajo on suoritettu, itsellä se on nyt 2 kierrosta auki ja tuppaa käymään niin pirkuleen kuumana kun vähän ajelee. Mistä muute sitten tietää koska käy liian kuumana?


Jokainen moottori on yksilö, joten mitään yleispätevää neulan asetusta ei voi antaa. Se on sopivassa asennossa, kun moottori ei käy liian rikkaalla tai laihalla. Eli käytännössä yksineulaisella kaasarilla varustetussa koneessa laita aluksi neula selvästi rikkaalle ja aja moottori kunnolla lämpimäksi. Tämän jälkeen ruuvaa neulaa hieman laihemmalle = kiinni (esim. 1/8 kierros kerrallaan) ja testaa. Jatka tätä niin kauan, kun moottori käy nätisti koko kierrosalueen. Huippunopeudessa kannattaa jättää vielä hieman röpeltään ja savua pitää tulla putkesta aina. Säätö kannaatta vielä testata seuraavassa selostetulla sylkitestillä.

Moottorin liiallisen kuumuuden voi selvittää esim. perinteisellä sylki testillä. Räkäse pieni määrä sylkeä kunnolla lämpimäksi ajetun koneen tulpan juureen. Jos kiehahtaa välittömästi pois, niin kone käy liian kuumalla ja neulaa pitää kääntää rikkaammalle. Jos taas syljen kiehahtamiseen menee useita sekuntteja, niin kone käy liian rikkaalla ja neulaa voi kääntää hieman kiinni.

Mika R

  • Vieras
Kyosho PureTen Alpha 2.0
« Vastaus #14 : 26.04.04 - klo: 11.58 »
Lainaus käyttäjältä: "Larwa"
Joo siinä kopassa ei sitten ole mitään jäähyä aukkoa jota vähän itsekin ihmettelin mutta sentakia pärrään ilman koppaa.

Miten sitten kannattais siihen koppaan tehä jäähy aukot, sivulaseihin reikä vai?


Ainakin tuulilasiin pyöreä (tai pyöristetty reikä)  ja mahd. takalasiin läpivirtauksen parantamiseksi ja sit sivulaseihin jos jaksaa tehdä.
Vain tuulilasi on "pakollinen".

Poissa Larwa

  • Tulokas
    • Profiili
Kyosho PureTen Alpha 2.0
« Vastaus #15 : 26.04.04 - klo: 11.58 »
jep täytyy testata tota sylki juttua kunhan saa taas auton iskuun. Sen voin sanoa että ohjekirjassa "tehdas" asetus on 2 kierrosta auki ja tolla se savuttaa jonkunverran ainaskin kun kovaa ajaa ja räkii putkesta myös öljyä pihalla muutamia tipallisia

Poissa l150040

  • Veteraani
    • Profiili
    • Ari-Pekan RC-sivut
Kyosho PureTen Alpha 2.0
« Vastaus #16 : 26.04.04 - klo: 12.00 »
Lainaus käyttäjältä: "Larwa"
Joo siinä kopassa ei sitten ole mitään jäähyä aukkoa jota vähän itsekin ihmettelin mutta sentakia pärrään ilman koppaa.

Miten sitten kannattais siihen koppaan tehä jäähy aukot, sivulaseihin reikä vai?
'

Harvemmin noi matalaviritteiset moottorit tarvitsevat erityisempää lisäjäähdytystä. Toisaalta Kyoshon koneet tuppaavat käymään liian kuumalla. Eli voit esim. leikata korin etu- ja takaikkunaan moottorin kohdalle suuret reiät, jolloin ilma pääsee kulkemaan korin läpi, ja ilmavirta jäähdyttää moottoria.

Labcettaa

  • Vieras
Kyosho PureTen Alpha 2.0
« Vastaus #17 : 26.04.04 - klo: 21.28 »
Puretenin ohjeissa kehoitetaan leikkaamaan kopan etusivuikkunat auki. En tosin tajua mistä se ilma pääsee pois kopan sisältä. Kopan takaosasta puskurin alta? Aiheuttaisko nostoa koriin "kovassa" vauhdissa? Itse en ole vielä kesähelteillä ajellut, joten kopan ikkunat on leikkaamatta.

Olen ihmetellyt, että miksi polttoaineletku kulkee pakoputken, vai pitäisikö sanoa alkukäyrän päältä? Ko. osa lämpenee aika paljon ja lämmittää myös polttoaineletkua. Lämpenemisestä aiheutuu polttoaineen höyrystyminen letkussa, ja sitä myötä käyntiongelmat. (?) Tai ainakin sammahtamisen jälkeen letku on yleensä tyhjä juuri tuon alkukäyrän kohdalta ennen kaasutinta. Aionkin kokeilla kääntää kaasuttimen polttoaineen tuloletkunliittimen 180 astetta (Eli auton kulkusuuntaan nähden taaksepäin), jolloin letku ei lämpenisi pakoputken takia. Letkun voisi vetää vaikka moottorin alapuolelta.

Onko tästä polttoaineletkuongelmasta muilla kokemuksia? Jos ei, niin kirjoittelen tänne, kunhan saan testit tehtyä.

Mika R

  • Vieras
Kyosho PureTen Alpha 2.0
« Vastaus #18 : 27.04.04 - klo: 07.47 »
Kysymyksiä liittyen ohjeeseen http://rc10.fi/viewtopic.php?t=4635:

Lainaus käyttäjältä: "korski"


- Tarkista polttoainesuodatin ja puhdista tarvittaessa

Missä se on?

- Kytkin on väärin säädetty, eli ottaa kiinni aivan liian aikaisin

Mistä sitä voi säätää?

- Moottori on väljä, jolloin lämmetessä väljenee entisestään

Olen vain 14 vuotias, joten kertoisitteko mitä tarkoittaa sana "väljä" ja miten se moottorin saa normaaliksi siitä väljästä?

- Tyhjäkäynti on säädetty kaasun trimmistä, jolloin jarruttaessa auto sammuu

Kaasun trimmi....onko se se vipu mikä on ohjaus kapuskassa?

- LowSpeed-neula on liian laihalla tai rikkaalla (ei saa polttoainetta tai tukehtuu) (tätä neulaa ei ole kaikissa kaasareissa)

Mistä kohtaa autoa tämän kyseisen neulan löytää?

- Pääneula on liian laihalla tai rikkaalla (ei saa polttoainetta tai tukehtuu)

Missäs pääneula sitten on?



Autoni on siis Pureten Alpha Gp YKKÖS versio! 8)

Mika R

  • Vieras
Kyosho PureTen Alpha 2.0
« Vastaus #19 : 27.04.04 - klo: 07.57 »
1) Alphassa ei taida olla suodatinta vakiona. Sellainen kannattaa kuitenkin ehdottomasti hommata ja asentaa se polttoaineensyöttöletkuun tankin ja kaasarin väliin.

2) Kytkin on yleisimmin tämän hintaluokan autoissa 2-palakytkin.
Alphassa säätö on vähän niin ja näin, mutta ainakin kytkinkello kannattaa avata koska kyseessä on käytetty auto ja tarkistaa kytkimen kunto. Periaatteessa säätöön on 2 tapaa:

a) säädetään jousta, eli käytännössä vaihdetaan löysempään tai vahvempaan. Löysempi jousi antaa luonnollisesti vähemmän keskipakovoimalle vastusta jolloin kytkin ottaa kiinni aikaisemmin.

b) kevennetään kytkln esim leikkaamalla tai poraamalla. Tässää on oltava varovainen ettei materiaa poista liikaa. Kevyempi kytkin ottaa myöhemmin kiinni, koska massaa on vähemmän eikä tuota yhtä suurta keskipakovoimaa jolloin jousi antaa suhteessa suuremman vastuksen kytkinpaloille.

Kytkimen säädöllä pyritään napakampaan lähtöön eli siinä vaiheessa kun kytkiin ottaa kiinni, on koneessa enemmän kierroksia. Jos kytkin ottaa kiinni liian aikaisin (koneessa vähän kierroksia) niin auto lähtee verrattain laiskasti.

3) Väljyyden voi poistaa ainostaan hankkimalla koneeseen uuden mäntä+sylinteri sarjan, jolloin kone ajetaan sisään uudelleen. Kone on varmasti väljä jos vauhtipyörän pyöritys onnistuu kylmänä kevyesti yhdellä sormella vaikka kaasari on sormella tukittu ja tulppa on kiinni koneessa.

4) Kokeile, se on toinen trimmeistä :-)

5) En usko että Alphan koneessa (vakio) on LowSpeed neulaa eli säätöä alakierroksille. Vain pääneula.

6) Pääneula on se ainoa neula/säätöruuvi sun koneessa

-Mika

Poissa l150040

  • Veteraani
    • Profiili
    • Ari-Pekan RC-sivut
Kyosho PureTen Alpha 2.0
« Vastaus #20 : 27.04.04 - klo: 08.25 »
Lainaus käyttäjältä: "Mika"
6) Pääneula on se ainoa neula/säätöruuvi sun koneessa


Tietenkin siitä kaasarista löytyy vielä se tyhjäkäynnin säätöruuvi, mutta se ei ole varsinainen neula.

Poissa Sami L

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Kyosho PureTen Alpha 2.0
« Vastaus #21 : 27.04.04 - klo: 08.26 »
Eikös kytkinpalojen/jousen kunto vaikuta myös tyhjäkäyntiin, jos ne ottaa liian pienillä kierroksilla kiinni?
Tiedätkö miksi olet mekaanikko?
Sinulla on kädet mutta ei aivoja. -AbuD.

Mika R

  • Vieras
Kyosho PureTen Alpha 2.0
« Vastaus #22 : 27.04.04 - klo: 08.29 »
Tietty, tosin ei ainakaan mulla ole ollut sellasta ongelmaa koskaan, säädöistähän tuo on yleisemmin kiinni.

Tosiaan idle -ruuvi löytyy kans...

Poissa Poju12

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://koti.phnet.fi/rasaju
Kyosho PureTen Alpha 2.0
« Vastaus #23 : 27.04.04 - klo: 21.45 »
Tuoko tehoa jos vaihtaa jos vaihtaa kyoshon koneeseen O.S. tulpan??? Tulppa paketissa lukee: O.S. Glow Plug tought enough to take the heat No. 8

Poissa Joona H

  • Veteraani
    • Profiili
Kyosho PureTen Alpha 2.0
« Vastaus #24 : 27.04.04 - klo: 21.56 »
Lainaus käyttäjältä: "Poju12"
Tuoko tehoa jos vaihtaa jos vaihtaa kyoshon koneeseen O.S. tulpan??? Tulppa paketissa lukee: O.S. Glow Plug tought enough to take the heat No. 8

Tulppa ei tuo juurikaan tehoa.

Poissa Poju12

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://koti.phnet.fi/rasaju
Kyosho PureTen Alpha 2.0
« Vastaus #25 : 27.04.04 - klo: 23.11 »
Mut onks toi tulppa parempi ku kyoshon vakio?

Poissa kalevi1

  • Jäsen
    • Profiili
Kyosho PureTen Alpha 2.0
« Vastaus #26 : 28.04.04 - klo: 11.25 »
juu, ossin kasi on hyvä tulppa kyoshon moottoreihin, taitaa olla jopa vakiona paikoillaan useimmiten

Poissa blenheim

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://koti.mbnet.fi/blenheim
Kyosho PureTen Alpha 2.0
« Vastaus #27 : 28.04.04 - klo: 13.40 »
Mulla on kasi ollut molemmissa koneissa vakiona paikallaan. Ja hyvin on toiminut.
E-tmkua | Hyvöö jouluva ja onnellista uutta vuotta!

Poissa henrikhomppi

  • Jäsen
    • Profiili
Kyosho PureTen Alpha 2.0
« Vastaus #28 : 28.04.04 - klo: 16.29 »
Onkos toi 5 liian kylmä
Iron Maiden

Poissa blenheim

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://koti.mbnet.fi/blenheim
Kyosho PureTen Alpha 2.0
« Vastaus #29 : 28.04.04 - klo: 19.14 »
Kyllä taitaa olla, tosin riippuu vähän käyttämästäsi polttoaineesta. Epäilen, ettet käytä 25%:sta nitroa siinä kuitenkaan...
E-tmkua | Hyvöö jouluva ja onnellista uutta vuotta!