Kirjoittaja Aihe: CORR kilpailuja  (Luettu 185041 kertaa)

0 jäsentä ja 5 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Hazard

  • PRCA
    • Profiili
Vs: CORR kilpailuja
« Vastaus #390 : 31.12.09 - klo: 17.38 »
Rengassääntö voi olla ihan kohdallaan joo. Eilen ajelin Nokian mattoradalla ja etua sai kohtuullisesti pienillä B4 foameilla kun pohja raapi mattoa kokoajan, eli jos M8 renkaista saa hyötyä savella, M10 renkaista matolla.

Auto on ruma kuin mikä mutta ajotaidoton sai sekunnin pois kierroajasta näin.




Poissa mof

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: CORR kilpailuja
« Vastaus #391 : 02.01.10 - klo: 00.51 »
Jos nyt vielä säännöistä keskustellaan, niin miten korin leikkaamisen kanssa? Saako leijaefektiä minimoida esim ikkunoiden tai takalavan leikkaamisella/rei'ittämisellä/tms?

Poissa jerzirccar1

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: CORR kilpailuja
« Vastaus #392 : 02.01.10 - klo: 08.56 »
Hitto, huomasin että minulla on tuo TAMIYA DYNA BLASTER auto varastossa joka menis tähän luokkaan. Nyt pitää vain tarkistaa tuo akselin väli että on kohdallaan ja että vanteet saan kiinni siihen. Onko yleisesti niin että etuvanteessa en hexi kiinnitys vai onko vanteessa laakerit ja jos on laakerit mikä on sen sisähalkaisija.
Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Poissa Hazard

  • PRCA
    • Profiili
Vs: CORR kilpailuja
« Vastaus #393 : 02.01.10 - klo: 09.37 »
No tuossa Assossa on laakerit vanteessa ja tuumaset. Kokoa en nyt tähän hätään muista, mutta tuohan on vain jatkettu B4. Muissa takavetoisissakin taitaa olla hexejä ja ties mitä muita virityksiä.

Poissa jerzirccar1

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: CORR kilpailuja
« Vastaus #394 : 02.01.10 - klo: 09.42 »
Joo kiitos. Täytyy katsoa jos noita corr vanteita on laakerilla varustettuna, esim HPI voisi olla sellainen missä ei ole hexillä kiinni.
Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Poissa Hazard

  • PRCA
    • Profiili
Vs: CORR kilpailuja
« Vastaus #395 : 02.01.10 - klo: 09.56 »
Kyllä valikoimaa riittää, itsella harkinnassa Beadloc-vanteet niin ei tarvitsisi liimailla ja keitellä vanteita.

Vanteita

Poissa atarauskis

  • RSRCA
    • Profiili
Vs: CORR kilpailuja
« Vastaus #396 : 02.01.10 - klo: 10.12 »
Assossa(SC10)etu ja takaakseli on 5mm + vanteen sisähalkaisija on 74mm
BC5 2wd cup mestari 2015 / Rc Jokkis Suomenmestari 2016 / 2022

Poissa Koheltaja

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: CORR kilpailuja
« Vastaus #397 : 03.01.10 - klo: 10.03 »
Tuolla WJ-kisakutsussa tuli jälleen esille tämä corrien maavara. Jos välttämättä halutaan rajoittaa autojen mataluutta niin miksei silloin voisi käyttää ROAR säännöissä olevaa 199mm minimikorkeutta, mitattuna korin päältä? Vaikka auto on laskettu alustaltaan tonttiin niin kori on silloin pakko nostaa ylemmäksi ja painopiste nousee ja taas kallistellaan/kippaillaan.

Tuossa Jenkkilän säännöt, jos halutaan sääntöjä niin eikä noita voisi pitää pohjana ja tarvittaessa muokata paremmin härmäläiseen kulttuuriin sopivaksi jos siltä näyttää? 

http://www.roarracing.com/downloads/2009_ROAR_SCT_Provisional_Class_Rules.pdf

Mielummin tuo minimikorkeus kuin minimimaavara, silloin voi auton alustan säätää ratojen mukaan ja kun pelit on säädöissä niin ajaminenkin on kivempaa :wink:
Kylätason RC-kuski.

Poissa -HL-

  • Äänekosken Pienoisautoilijat ry
    • Profiili
Vs: CORR kilpailuja
« Vastaus #398 : 03.01.10 - klo: 10.11 »
Toi näyttää Hazard hienolta sun autos noilla renkailla. :lipsrsealed:
X – 6² | Dex210 | B44.1 | Slash 2wd Anza Evo

Poissa mkuu

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: CORR kilpailuja
« Vastaus #399 : 03.01.10 - klo: 10.20 »
Kyllä valikoimaa riittää, itsella harkinnassa Beadloc-vanteet niin ei tarvitsisi liimailla ja keitellä vanteita.



Kokeile pistää uuniin n. 10 min 120 - 175 astetta. Annat hetken jäähtyä ja väännät kumit pois vanteilta. jäähdytys sen takia ettei vanteet väänny.

Poissa Hazard

  • PRCA
    • Profiili
Vs: CORR kilpailuja
« Vastaus #400 : 03.01.10 - klo: 10.40 »
Kyllä valikoimaa riittää, itsella harkinnassa Beadloc-vanteet niin ei tarvitsisi liimailla ja keitellä vanteita.



Kokeile pistää uuniin n. 10 min 120 - 175 astetta. Annat hetken jäähtyä ja väännät kumit pois vanteilta. jäähdytys sen takia ettei vanteet väänny.

No en mä niitä ole keitelly, roskiin on menny vanteet kumien kera. Mutta näinkään ei tarvitsisi tehdä kun hankkisi paremmat vanteet.

Poissa atarauskis

  • RSRCA
    • Profiili
Vs: CORR kilpailuja
« Vastaus #401 : 03.01.10 - klo: 11.42 »
Kyllä nuo ROAR säännöt kelpaa mulle,PAITSI tuo moottori rajoitus voidaan jättää vielä tyhjäksi,vai mitä? Kukas sitten ryhtyy katsastusmieheksi kilpailuissa?
BC5 2wd cup mestari 2015 / Rc Jokkis Suomenmestari 2016 / 2022

Poissa Mikko L

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • Full Speed RC
Vs: CORR kilpailuja
« Vastaus #402 : 03.01.10 - klo: 11.47 »
Tuossa Jenkkilän säännöt, jos halutaan sääntöjä niin eikä noita voisi pitää pohjana ja tarvittaessa muokata paremmin härmäläiseen kulttuuriin sopivaksi jos siltä näyttää? 

http://www.roarracing.com/downloads/2009_ROAR_SCT_Provisional_Class_Rules.pdf

Mielummin tuo minimikorkeus kuin minimimaavara, silloin voi auton alustan säätää ratojen mukaan ja kun pelit on säädöissä niin ajaminenkin on kivempaa :wink:
Noi säännöt näyttävät varsin hyviltä. Mun mielestä tuommoinen minimi korkeus voisi olla, sen tekia että "SC-henki" säilyisi. Ja kuten Koheltajakin kirjoitti niin minimi korkeus, eikä minimi maavara.

Ainut mikä noissa säännöissä tökkäs oli tuo moottorisääntö, eli jos mottori halutaan rajata johonkin niin silloin mielummin vaikka joku 10.5. Toki alkuun ei liene järkevää rajata mihinkään.
Old fart

Poissa atarauskis

  • RSRCA
    • Profiili
Vs: CORR kilpailuja
« Vastaus #403 : 03.01.10 - klo: 11.51 »
Voisi myös miettiä kompromissiä,jos porukkaa tosiaan tule kilpailuihin näinkin paljon tai jopa enemmän,tehdään 2 luokkaa? Stanu/Modattu,miltäs kuulostas?
BC5 2wd cup mestari 2015 / Rc Jokkis Suomenmestari 2016 / 2022

Poissa Koheltaja

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: CORR kilpailuja
« Vastaus #404 : 03.01.10 - klo: 12.01 »
Jo, tosiaan konesäännöllä voi nakata kuikkaa niin saa autoja radalle, aika näyttää mikä on tulevaisuus konerajoitusten osalta, olisihan sekin ihan jees että krossipaanoillakin olisi koneiden osalta tasaväkinen luokka. Joku 10.5-8.5 kone voisi olla ihan jees, tai sitten stanu/modi jos autoja alkaa olla viivalla paljon ja kuskit haluaa luokkajakoa. Pitää testata noita eri koneita niin näkee mikä on järkevä lankamäärä, tehoa saa kuitenkin olla maltillisesti mutta ei liian vähän ettei jatkuvasti tarvii ajaa lappu lattiassa.

Näin alkuun ei juurikaan kannata ressata säännöistä, sitten kun autoja on jatkuvasti viivalla ja leikki muuttuu veriseksi niin sitten noita ROAR sääntöjen soveltamista voi miettiä tarkemmin. Tuon minimikorkeuden voisi ottaa ensimmäisenä käyttöön ennen kun SC:t alkaa muistuttamaan korkeudeltaan ovikiiloja :wink:

Me lähdetään ekaan kisaan 199mm minimikorkeudella vaikka säännöt ei sitä määrää, uskoisin että muutkin herrasmiehet ajaa korkeilla koreilla :wink:
Kylätason RC-kuski.

Poissa Mikko L

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • Full Speed RC
Vs: CORR kilpailuja
« Vastaus #405 : 03.01.10 - klo: 12.02 »
Voisi myös miettiä kompromissiä,jos porukkaa tosiaan tule kilpailuihin näinkin paljon tai jopa enemmän,tehdään 2 luokkaa? Stanu/Modattu,miltäs kuulostas?

Kuten jo aiemminkin kirjoittelin niin olisin stanu-luokan kannalla, mutta se vaatii vielä paljon enemmän kuskeja.

Stanu-luokka olisi ehdottomasti hyvä juttu uusille kuskeille ja tietysti myös kokeneemmillekin, kun hitaammat olisi pois jaloista. Uusillakin kuskeilla olisi mahdollisuus "voittaa". Voin hyvin kuvitella, että monella aloittelijalla on suuri kynnys lähteä mukaan kisaamaan M2-10 tai M4-10 luokkiin, koska pärjäämiseen vaaditaan jo todella paljon. Moni kilpailuhenkinen aloittelija hommaa "riittävät" vehkeet ja yrittää sitten omilla rajallisilla taidoillaan pärjätä niillä - ei hyvä.

Mun mielestä stanu-luokka nimenomaan näissä SC-autoissa olisi todella osuva, koska varmasti moni harrastaja ostaa tämmöisen auton ekaksi "oikeaksi" RC-autoksi. Ja jos nyt sitten näille olisi kilpailuja ja stanu-luokkakin olemassa, niin kauppiaatkin voisi kannustaa ostamaan juuri SC-auton esim. trugyn sijaan.
Old fart

Poissa Koheltaja

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: CORR kilpailuja
« Vastaus #406 : 03.01.10 - klo: 12.07 »
Mikolla on pointtia jutussaan, mikä olisi sopiva stanukone näihin vehkeisiin? Pitäisikö se olla tehoiltaan samaa luokkaa kuin yleisesti mukana tulevat koksipannut?
Kylätason RC-kuski.

Poissa atarauskis

  • RSRCA
    • Profiili
Vs: CORR kilpailuja
« Vastaus #407 : 03.01.10 - klo: 12.08 »
Minähän olen ajanut Espoossa nyt 2 Corrikisat juurikin tuolla 10.5T moottorilla,ekassa tuli voitto ja toisessa 2 sija.
BC5 2wd cup mestari 2015 / Rc Jokkis Suomenmestari 2016 / 2022

Poissa Mikko L

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • Full Speed RC
Vs: CORR kilpailuja
« Vastaus #408 : 03.01.10 - klo: 12.11 »
Mikolla on pointtia jutussaan, mikä olisi sopiva stanukone näihin vehkeisiin? Pitäisikö se olla tehoiltaan samaa luokkaa kuin yleisesti mukana tulevat koksipannut?
Olisihan se tietysti hyvä tilanne jos RTR vehkeillä voisi pärjätä ja luokan moottorirajoitus istuisi niihin, eli tyyliin RTR moottorit tai 13.5 tms. mikä sitten olisi lähinnä. Niin ja tietysti - onko noissa eri autoissa "vataavat" RTR moottorit?
Old fart

Poissa jaan

  • Veteraani
    • Profiili
    • www.large-scale-finland.eu
Vs: CORR kilpailuja
« Vastaus #409 : 03.01.10 - klo: 12.12 »
Toki alkuun ei liene järkevää rajata mihinkään.

Mielestäni on jokaisen henkilökohtainen juttu, osaako säätää tehonsa taitojen mukaan.

Voisi myös miettiä kompromissiä,jos porukkaa tosiaan tule kilpailuihin näinkin paljon tai jopa enemmän,tehdään 2 luokkaa? Stanu/Modattu,miltäs kuulostas?

Kuulostaa ihan järkevälle mutta veikkaan sen tuovan ongelmia kisajärjestelijöille näissä kilpailuissa.
Kun sc autoja alkaa olla enemmän ja puhumattakaan nelivetoisistakin.
Menee mielestäni homma jo sellaiseksi, että touhuun tarvitsee jo varata koko päivä.
Jokainen luokka vaatii ajoaikaa ja jos sc jaetaan kahteen luokkaan tai jopa nelivetoisiakin mukana, kilpailut eri päiville suoraan. Tarkoitan tällä M2-10 ja M4-10 esim. lauantaina ja SC sunnuntaille...

Se onko seuroilla mielenkiintoa se tehdä, ei varmaan tiedä tällä hetkellä kukaan..
Veikkaan että vastaus tulisi nopeastikin, jos osallistujia olisi liki 30kpl..
Ja kun ajatellaan taloudellisesti seurojen kassaa, ei varmasti rahalle sanota ei siinä vaiheessa, jos osallistujia jokaiseen sc luokkaan löytyy...
 
« Viimeksi muokattu: 03.01.10 - klo: 12.16 kirjoittanut jaan »

Poissa hmort

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: CORR kilpailuja
« Vastaus #410 : 03.01.10 - klo: 12.20 »
Minusta on ihan turha rajata moottori kokoa... Olen nyt 2 viikkoa ajanut Espoossa ja koneen koolla ei todellakaan ole merkitystä !!! Minulla on Slasher missä on kiinalainen 8,5 moottori ja olen silti ajanut kovempaa kun kaveri 6,5 moottorilla ja auto oli SC10....toinen pikku kaveri ajoi täysin vakiolla ja ajoi silti samaa vauhtia kun me muut... Jos auto on korkea fysiikan lait tulevat voimaan.... Vaikka olis 2,5 moottori se kaatuu helposti... EI NÄIN HELPOSTA ASIASTA TARVITSE TEHDÄ LIIAN VAIKEATA !

TAI VOIDAAN ME TEHDÄ TOURING CORR LUOKKA...Niin saadaan tämäkin laji loppumaan ennen kun on alkanut..... Kaikki hyvä pilataan aina ennen kun mietitään pidemmälle...
-Henry Mort

Poissa Mikko L

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • Full Speed RC
Vs: CORR kilpailuja
« Vastaus #411 : 03.01.10 - klo: 12.28 »
No joo, tässä vaiheessa kaikki koheltaa tyylillään, mutta jos luokka saa kannatusta niin kyllä silloin kasvaa taidotkin ja voitonnälkä.

Joka tapauksessa JOS joskus saataisiin stanu-luokka pystyyn niin siinä on tietysti oltava omat rajoituksensa.

Tossa äkkiä vilasin mitä koneita noissa eri autoissa tulee vakiona ja skaala on 3500 hiilettömästä 12-17 lankaisiin hiilellisiin. Eli jos MAHDOLLISEEN stanuluokkaan laitettaisiin jokin moottorirajoitus niin se voisi näin hatusta heitettynä olla jotain 17.5 tai 13.5 ja jokin vastaava hiilellinen jos joku sellaisella välttämättä halluaisi ajaa.
Old fart

Poissa jerzirccar1

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: CORR kilpailuja
« Vastaus #412 : 03.01.10 - klo: 12.29 »
Tämä luokka nyt tarvitsee jonkinlaisen työryhmän/hullun (joka kestää sekä negatiiviset että positiiviset palautteet) koska nyt huudetaan sitä ja tätä ja tämä ei vie tätä uutta lajia lainkaan kovinkaan kovaa eteenpäin.
Jerzi

Lisään viellä että ihmetyttää koska laji on nyt saannut suosiota aikas paljon niin eikös joku voisi nyt ottaa viittaa käteen ja tehdä selvät säännöt niin ei tule ihmetystä sääntöihin. Kaikkia ei voida kuitenkaan mielyttää se pitää muistaa. Jos vaikka espoossa on näitä autoja niin antakaa joku joka omistaa kyseisen auton jollekkin kokeneelle kuskille niin hän voi varmasti myös auttaa säännöissä.
« Viimeksi muokattu: 03.01.10 - klo: 12.39 kirjoittanut jerzirccar1 »
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Poissa Mikko L

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • Full Speed RC
Vs: CORR kilpailuja
« Vastaus #413 : 03.01.10 - klo: 12.38 »
Sen verta tämäkin kiehtoo, että pitänee tässä laittaa tuo poikien Slash kisakuosiin jos vaikka joskus ottas osaa johki mittelöön...

Mutta mun mielestä vielä ei tarvita toimikuntaa/ hullua miettimään sääntöjä. Tämä kevät mennään näillä "vapailla" säännöillä - ainakin RC-Centerin kisoissa. Lähempänä kesää varmasti tiedetään onko tarvetta tehdä jotain.

Mikäli luokka saa vielä lisää kannatusta niin mun mielestä kesäksi olisi ihan ehdotonta saada muutamat kisat. Näitä kisoja varten tarvitaan tietysti järjestäjät. En ihan usko, että näitä kisoja saadaan vielä maastosarjan rinnalle samoille viikonlopuille.
Old fart

Poissa jerzirccar1

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: CORR kilpailuja
« Vastaus #414 : 03.01.10 - klo: 13.08 »
Niin no tarkoitan lähinna lajin tulevaisuutta ajatellen eikä nyt viikonlopun kisoja nähden.
Laji tarvitsee selvästi joku/jotkut jonka luo voi mennä kyselemään lajista/säännöistä.
Jos ajetaan kokonaan ilman mitään sen kummempaa sääntöjä laji ei kovinkaan kauaa elä. Se nähtiin jo muutama vuosi sitten kuin oli tuo monsteri luokka juttu. Kaatui kokonaan sääntöihin.
Sännöt voisi olla todella yksinkertaiset kunhan on. esim noista moottoreista ja akuista pitää saada jonkinlainen rajoitus.
Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Poissa jon.lindgren

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: CORR kilpailuja
« Vastaus #415 : 03.01.10 - klo: 13.09 »

GT-autoilla ajettiin koko ensimmäinen kausi ilman "virallisia" sääntöjä, homma toimi ihan OK. Kuitenkin, kun asia alkoi enemmän kiinnostamaan ja voittamisen halu kasvoi, selvät säännöt oli paikallaan ja niille oli tilaus.

Minä näkisin SC-autojen kilpailutilanteen hyvin saman tyyppisenä. Tuleva kesä kannattaa mennä väljillä säännöillä, jotta osallistujia riittää. Sen jälkeen vasta kannatta pohtia tarkempia teknisiä rajoituksia yms. Muiden sääntöjen suhteen AKK:n Pienoisautoilun sääntöjen yleinen osa on ihan käytännössäkin toimivaa tekstiä, joka kannattaa tulevaisuutta varten huomioida.

Kuitenkin kaikki lähtee ensin siitä, että kisoja järkätään ja kilpailuihin on halukkaita, nyt on hyvä aika osoittaa tarve ja väite todeksi. Kesäksi voi sitten yrittää "tuputtaa" SC-luokkaa johonkin virallisempaan kissan täyte-/näyteluokaksi. Yksinäinen kylähulluhan siihen tarvitaan, että jaksaa ja viitsii sen rumban ottaa hoitaakseen, mutta pelkästää toivomalla ei tämäkään asia toteudu. kenties GT-sarjasta tuttu "työryhmä" voisi olla paikallaan viemässä luokan kehitystä eteenpäin.

Jos käytettäisiin hyväksi ja toimivaksi jo havaittua järjestelyä?
Tämä vääntö vaan saa uudet kilpailijat jäämään turhaan kotiin.

Vielä ei kilpailijoita riitä useampaan luokkaan, ehkä myöhemmin.

Nykyiset säännöt, jotka Espoon RC-Centterin kilpailukutsussa on, riittänevät vielä tämän kevään ja ehkä kesän.
« Viimeksi muokattu: 03.01.10 - klo: 16.58 kirjoittanut jon.lindgren »

Poissa McJones

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: CORR kilpailuja
« Vastaus #416 : 03.01.10 - klo: 13.39 »
TAI VOIDAAN ME TEHDÄ TOURING CORR LUOKKA...Niin saadaan tämäkin laji loppumaan ennen kun on alkanut..... Kaikki hyvä pilataan aina ennen kun mietitään pidemmälle...
Vähän offtopic, mutta esmes oma eSlayer on sopivalla rengastuksella juupelin hauska peli ajaa myös Tattiksen polttisturistiradalla. Ei se yhtä kovaa menee kuin DM-1, mutta vähän kuluneella GT-8 rengastuksella on sekä helppo että hauska ajaa. Slayerin vakikumilla ei pysy pystyssä...
T Summit & E-Revo & Rally & Mini-Slash | K DRX VE | TC GT8LE | SM MZ2 | H Hyper Mini STe & Mini ST

Poissa peitsamo

  • KUArc
    • Profiili
Vs: CORR kilpailuja
« Vastaus #417 : 03.01.10 - klo: 21.15 »
Heips, halooo!

Tässä valtakunnassa on pidetty vissiin yhdet tai JOPA kahdet CORR-kisat, joissa on tainnut olla yhteensä noin 10 osallistujaa. Ei ole vielä sen aika, että nuo kaikki innokkaat kilpailijat jaettaisiin eri alaluokkiin. Voi olla, että sen aika tulee, mutta se KOKEMUS puuttuu kisoista ja niissä menestymisen elementeistä vielä täysin.

On erittäin hienoa, että Espoon kisoihin on tulossa parisenkymmentä kuskia. Tämä osoittaa jälleen kerran sen väitteen todeksi, ettei uusien luokkien mukaan tulo ole muilta luokilta pois, päinvastoin.

En sano, että kenenkään ehdotus olisi huono tai väärin, mutta väitän, että asioiden tueksi ei vielä tässä vaiheessa ole oikeita perusteita, joten malttia hyvät veljet.
Flying Calacucco

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: CORR kilpailuja
« Vastaus #418 : 03.01.10 - klo: 22.13 »
Niin no tarkoitan lähinna lajin tulevaisuutta ajatellen eikä nyt viikonlopun kisoja nähden.
Laji tarvitsee selvästi joku/jotkut jonka luo voi mennä kyselemään lajista/säännöistä.
Jos ajetaan kokonaan ilman mitään sen kummempaa sääntöjä laji ei kovinkaan kauaa elä. Se nähtiin jo muutama vuosi sitten kuin oli tuo monsteri luokka juttu. Kaatui kokonaan sääntöihin.
Sännöt voisi olla todella yksinkertaiset kunhan on. esim noista moottoreista ja akuista pitää saada jonkinlainen rajoitus.
Jerzi

Monsterit kaatu nimenomaan sääntöihin...
Ja juuri siksi että ne oli niin järkyttävän monimuotoiset ja tarkat.
Kyseessä sentään oli monsterit joita löyty lähinnä pihasudittelijoilta jne.
Corri on nyt aikalailla samassa pisteessä.
Jos nyt lähdetään tätäkin luokkaa tarkoilla säännöillä rajoittamaan niin lopputulos on se mikä on nähty ties kuinka monessa luokassa aikaisemmin... mukaan laskettuna monsterit.

Ei todellakaan mitään moottorirajoitusta.
Se ei ihan oikeasti tuo tähän luokkaan mitään plussaa.
Se ainoastaan karsii osallistujia.
Nyt jo on nähty kuinka corrissa et hyödy teholla oikeastaan mitään.
Tai tarkemmin sanottuna YLITEHOLLA.
Näiden autojen ominaisuudet ovat heikommat kuin sähkökrossareiden.
Ja kun sähkökrossissa jo on ruvennut porukka tajuamaan että liika teho on vain haitaksi...
Eikä sitä silti olla millään säännöillä rajoitettu.
Ajakoot millä ajaa.
Kärjessä on edelleen ne kuskit jotka osaa ajaa ja jotka ei todellakaan ole niitä jotka ajaa kireimmillä koneilla.... (kuten on nähty sähkökrossissakin)

Ei hittolainen corrit kaipaa sen tarkempia sääntöjä kuin krossaritkaan.
Jos renkaat on rajoitettu corri renkaisiin, oikeanlainen kori ja akut rajoitetaan 2S lipoihin niin sehän on siinä.
Maavara rajoitukset on aina suoraan sieltä itsestään.
Kun autot on erilaisia ja vielä renkaiden kokokin hieman eri niin jos on maavarasääntö... se pakottaa valitsemaan juuri sen tietyn renkaan jotta saadaan sallittu minimi maavara jousitusgeometrian edelleen ollessa se toimivin.
Eli jos on pienempi rengas niin tukivarret suorassa, on pienempi maavara kuin isommalla renkaalla...
Tajutaanko pointti???
Ja vielä jos välttämättä halutaan että autot kallistelee hellyyttävästi niin kohtahan on pakko kieltää kallistuksenvaimentimet... rajata iskariöljyt... mäntien reiät, ulosjoustot, jouset, iskareiden pituus jne jne jne.
Sori mutta se ei vaan onnistu.
Jokainen tajuaa että kohta kun ekat nelkku corrit ilmestyy radalle niin se kallistelu mönkiminen katoaa niiden osalta lähes täysin.

Mä en vaan enää jaksa ymmärtää miksi joka halvatun uuteen luokkaan pitää olla vääntämässä jotain sitätätä rajoituksia.
Katsokaa nyt hittolainen miten on monien luokkien kehityksen käynyt.
GT8 jäi junnaamaan... Sharkki kuppi kuoli ekana kautenaan. VTR kiinnostus hiipu monilla lähtökuoppiin... Monsterit kuoli periaatteessa ekan isomman kisan jälkeen.

Kuinkas olettekaan nähnyt kohityksen olevan kun ei ole liian tarkkaan rajoitettu ja vielä alustan säätöjäkin määräämässä...
No katselkaa Corri kisojen osallistujamäärää.
Katsokaa hyvät ihmiset omiin hyllyihinne... Ties kuinka moni on hankkinut corrin.
Voi kuinka se itseäkin kiinnostaisi kuten VTR kiinnosti aluksi... kuten myös GT8.
Jos tähänkin keksitään moottorirajoitus, maavara ja jukoliste kohta joku korinvärikin on rajattu tiettyyn prosenttiin jne... Loppuu tämäkin kiinnostus välittömästi.
Ja jos se tämmöseltä rc autoihin pahasti vinksahtaneelta kuskilta loppuu lähtökuoppiin niin miettikääs nyt oikeesti miten paljon se rajottaa sitten ihan uusia kuskeja.

Tämäkin luokka on todella hauska...
Hauskan siitä tekee se että kuka tahansa voi ajaa juuri niillä sähköillä mitkä laatikosta tai toisesta autosta löytyy.
Silti autojen ominaisuudet rajottaa homman siihen että meno on tasaväkistä väkisinkin.

Ja silti homma on EDELLEEN niin että KUSKI se on joka ratkaisee.

Eikö tätä nähdä jo sähkökrossissakin... Ties kuinka moni ajaa sellaisilla sähköillä joista kovat jätkät nauraa... ei tartte ajaa jne.
Alottelijat luulee että on saatava ne parhaat että kerkee jäkä jäkä...

Hemmetti... kun ei mennä turhaan rajoittamaan niin kiinaihme halpis säädin ja mikälie kiinakone autoon... sillä pärjää jos on pärjätäkseen.
Se on nähty moneen kertaan että jos tehdään vain moottorirajoitus esim 8.5T... On olemassa se yksi ainoa kallis kone joka on näillä rajoituksilla se nopein.
Erittäin halvalla saa ties mitä koneita joiden käämitykset on "kireemmät" mutta teho vastaa laadukkaamman valmistajan pari pykälää isommalla käämityksellä olevaa.

Hittosoikoon... mä ajan nelkkukrossia halpis säätimellä ja naurettavilla halpis akuilla.
Tämäntalven kaikissa kisoissa podiumille tähänmennessä.
Takatuuppia vien myös halvoilla sähköillä....
Silläkin saralla menestystä.
Ja haloo... niin halvoilla sähköillä että moottori/nopari combo makso 80e.
Siellä on taakse jääny sähköjä joissa pelkkä kone maksaa enemmän kuin minun koko combo.

Jos olis tarkat moottorirajoitukset niin enpä näillä pärjäiskään, vaan olis pakko olla THE säädin ja THE moottori ettei tarttis suorilla jäädä jalkoihin.

Esimerkkinä... LRP 8.5T vs. kiinaihme 8.5T
Tehoeroa lerpun hyväksi karkealla arviolla pari käämitystä.


Uskomatonta että kaikki uudet luokat yritetään rajoittaa ylitiukasti.

Kohta pitää olla kisoissa viralliset mekkarit jotka rakentaa jokaisen autosta täysin identtisen.
Radiosäilöt on jo unohdettu... Kohta ne korvataan autosäilöillä, ettei vahingossakaan pääse muuttamaan auton setuppia.

Onko tässä rc-autoilun tulevaisuus
http://www.iltalehti.fi/ulkomaat/2010010310868951_ul.shtml

Ihan oikeesti... HALOOOOOOO
Antakaa jo niitten moottori ja maavara rajoitusten olla

(VOIMASANA)
« Viimeksi muokattu: 03.01.10 - klo: 22.20 kirjoittanut *HOKE* »

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: CORR kilpailuja
« Vastaus #419 : 03.01.10 - klo: 22.25 »
Eiku joo... laitetaan moottorirajoitus... lusmu 10.5T
Johan on janttereita tilaamassa tuunattuja koneita ison veden takaa ja hei... tottakai pitää olla KERS

Et voi ajaa halvalla 8.5 koneella koska se ei mahdu sääntöihin, vaikka tehoiltaan onkin jopa lusmumpi kuin kirein 10.5

Ai että ku kuulostaa rennolta ja hauskalta luokalta mihin kuka tahansa voi ottaa osaa aivan oman huvinsa vuoksi.