Suomestakin saa/on saanut viidenkympin pintaan noita efra-akkuja, joten ei se kisaaminen siitä voi jäädä kiinni. Yksi tosiaan riittää kisoissa ja muuten voi treenata ihan, millä tykkää.
Kiinalipot on pääosin ihan ok-kamaa, muttea laaduvalvonnassa on toleranssit pikkasen suurempia kuin ns. merkkituotteilla. Viimeisen vuoden aikana on tullut käytetty kolmea efran hyväksymää akkua ja 7 kiinalipoa (4 kovakuorista, 3 pehmeää). Kaikki efra-akut on toimineet ongelmitta. Kiinalipoista yhden pehmeäkuorisen Turnigyn kennoista yksi kuoli noin 10 latauksen jälkeen. Yhdestä kovakuorisesta irtosi juotos, jonka korjasin. Samalla, kun avasin sen kuoret huomasin, että kuoren sisään jäänyt valuvirhe oli painanut kennoon aika ikävän näköisen kolon. Kaksi zippyn kovakuorista ovat taas pullistuneet hieman siten, että eivät mahdu enää sähkökasin akkukoteloon vierekkäin samalla lailla kuin alkuun. Toimivat vielä tosin ihan ok.
Eli ainakin omien kokemusten perusteella eroja lopullisessa tuotteessa on, vaikka kennot tulevatkin samoista tehtaista. Ja valmistajathan maksavat ton efran maksun akusta kerran ja toimittavat akun efralle testattavaksi ja mitattavaksi, mikäli olen oikein käsittänyt. Myydyistä akuista ei sitten mene enää lisäksi mitään "efra-veroa". Eli jos tosta prosessista kilahtaa efran kassaan 500$/listattu akku - testaus, ym. kulut, ei ne isot pahat pomot niillä montaa kertaa sauno, ainakaan virvokkeiden kera...
Mutta tosiaan ketjun aiheeseen liittyen.. Pääsee ilman noita efra-akkuleimojakin sc-kisaamaan. Esim. viikon päästä Turkuun, nyt vaan ilmoja kehiin:
http://rc10.fi/index.php?topic=46702.msg437698.