Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - vee73

Sivuja: 1 [2] 3 4 5 ... 17
31
Traxxas / Vs: Traxxas Slash 2wd
« : 17.02.14 - klo: 20.07 »
Ei mitään kummempia tuntomerkkejä.
Kunhan on 1/10 kokoiseen vähintään tarkoitettu.
Ja vähintään abaut 60A. Eiköhän siinä tärkeimmät.

32
Nii mä vähä aattelinki :D
Pakko autolla koreilla kun ei ajotaitoa ole :D
No joo. Pakko hiukan mainostaa millaista ajoporukkaa meillä on.  Eli me täällä Rovaniemellä ollaan aika ajoystävällisiä. Jos on aloittelijoita mukana niin ei painella timmi tiskisä ohi vaan ajetaan hitaampien mukana.
Ja jos ei jonkun auto kulje niin kovaa kuin oma, ei ajeta ohitte suorilla.
Mennään samaa vauhtia nii pääsee hitaammatkin helpommin hommaan mukaan.

33
En tiiä mitä tuolla tarkoitit. Ehkä, ehkä en  :azn:

Mutta mulle tämä on pelkkä harrastus ja ajanviete.
Kisaaminen ei oikein kiinnosta.
Auton tuunaamista on kiva tehdä ihan vaan omasta mielenkiinnosta kehitellä asioita ja värkätä.
:laugh:
Kylki kyljessä ajaminen on paljon kivempaa, kuin yrittää olla ekana maalissa  :azn:

 :grin: :grin: Onhan se kiva tietää että auto on timmissä.
Ei voi sitä syyttää jossei kurvit mene niinkun toivoo  :grin: :grin:

Mutta on tämä ihme harrastus. Emmä ymmärrä mistä nuota autoja sikiää, vaikka yhdellä voi vaan ajaa kerralla.
Nuo täytyy olla lisääntymiskykyisiä ihan itekseen  :cool: Voi hyvää päivää  :undecided:

34
Kyllä näin ehdottomasti on. Pelkät ruuvien vaihdot ei tee autuaaksi mutta, kaikki muut kevennykset mukaan huomioiden painoa lähtee merkittävästi.

35
Kiitos tiedosta. 8g ei ole paljon. Vaihdoin 1.6 metriseen kopteriin lähes kaikkii ruuvit.
Kevensin vaan samalla muitakin konsteja käyttämällä. No, lopputulos oli merkittävä vaikutus lentoaikaan, ketteryyteen ym. Kierroksia sai pudottaa 13% ja siltikin kopteri on hätäisempi kuin ennen  :azn:

36
Traxxas / Vs: Traxxas Slash 2wd
« : 19.01.14 - klo: 15.10 »
Vetoakselit. Mutta muut riippuu paljolti kuin tehokkaat sähköt.
Sitten varmaan tasauspyörästö ja spurrinakselin sisäpäässä jousisokka.

37
Kyllä järjen käyttö sallittua :)
Olen näitä vaihdellut 1,6 metriseen kopteriin ja siksi en taho ottaa riskejä.
Pääosin siinäkin käytetty 8.8.
Mutta myös 12,9 joitain.

Jostain kumman syystä kopteripuolella ei ole yleistä titaani ruuveilla hifistely.
Vaikka toisin voisi luulla.
Saatavilla kyllä on vanttejakin mutta autopuolella tuntuu olevan yleisempää hifistellä niillä.
Oisko sitten syynä että kopterissa vantit yleensä menehtyy lento-onnettomuuden sattuessa, eikä siksi niihin rahaa laiteta.

38
Juu niin on. Ja eipä juuri kukaan ilmoittele mitä laatua myyvät, joten varminta on vaihdella vaan 8.8 pultit.

39
Tätä mä vähän ounastelinkin. Olen vaihtanut vain 8.8 pultteja titaanisiin. Joten pysytään tällä linjalla.  :azn:

40
Onko muuten kellään tietoa mikälainen murtolujuus on titaaniruuveilla verrattuna vaikka 8.8 tai 12.9 pultteihin?
Mietin vaan että mihin kaikkiin paikkoihin sitä uskaltaa niitä laittaa.

41
Traxxas / Vs: Traxxas Slash 2wd
« : 26.12.13 - klo: 20.58 »
Siitä ollu juttua muutama sivu takaperin.
Aavistuksen piristetty lässi.

42
Traxxas / Vs: Traxxas Slash 2wd
« : 26.12.13 - klo: 18.05 »


Virilässin ongelmana ollut ettei mikään diffi kestä, ja MIPin kuuladiffi alkaa heti pian luistaa.
No mä aattelin että, lisätään kuulia niin kitka kasvaa. Seinämät meni aika ohueksi, mutta katotaan nyt miten käy.
Testiajot vielä tekemättä.

43
Juu varmasti. Mitä isommasta rautaklöntistä on kyse, sitä enemmän painoa tippuu.
Tuommonen pikku pultti on aika pieni yhteen vanttiin verrattuna.

44
Nyt on punnittu pultteja.
8kpl pallopääkantaisia m3x12mm 12.9 kovuisina painaa 5.39g.
Titaanisena 8kpl painaa 3.12g.
Erotusta 2.27g.
Kevennystä yhdellä pultin vaihdolla tulee siis 0,28375g.
Yhden titaanipultin saa helposti yhdellä eurolla. Joten kalliiksi gramma tulee,

45
Ei oikein kehtaa kopteriin laittaa alumiinisia.
Jos joku pettää niin saattaa henki mennä joltain.

46
Paha suoraan verrata kun ei voi tietää mistä teräksestä kussakin pultit tehty.
Joissain kaikki on 12,9 ja taas niitä heikompiakin löytyy.
Mihin vertasit ? Eikä kiinapulteista aina voi mennä takuuseen :)
Monissa muissa rc vekottimessa voi olla melkein kaikki 8.8.
Mä ajattelin alkajaisiksi laittaa kopteriin titaaniset.
Kaikki runkopultit uusiksi. 8.8 alkuperäisenä, joten lujuutta tulee lisää.

47
Merkittävä painonpudotus siis. Mutta eihän se ilmaiseksi tule.

48
Traxxas / Vs: Traxxas Slash 2wd
« : 16.11.13 - klo: 18.39 »
Joo niin on. Alkuperänen runko ei sovi mihinkään.

49
Traxxas / Vs: Traxxas Slash 2wd
« : 16.11.13 - klo: 10.11 »
Akulle niukasti tilaa. Pitää se varmaan yks tuommonen ostaa  :roll:

50
Traxxas / Vs: Traxxas Slash 2wd
« : 31.10.13 - klo: 17.36 »
Ne harjalliset moottorit voi hajota jopa alle 10 akullisen jälkeen.

51
Kiits.
Tuota mä just hain, että paljo se mahtaa suunnilleen autoakohden keventää.

52
Ei mulle vaan selvinny se mitä kysyin vaikka kuinka monta sekuntia katsoin.   :grin:

53
Traxxas / Vs: Traxxas Slash 2wd
« : 27.10.13 - klo: 23.32 »
Siis eihän kellään olekkaan ongelmia sen kummemmin. Just nuo linkitetyt vaan ei kestä niinkun muut :)
Mä tiivistän aina paikat silikoniliimalla. Ei koskaan ole shittiä rattaissa.
Ja niinku sanottu, muut hardened steel pinjonit kyllä kestää kuukausi tolkulla.
Ja tälläsen tasottaa päivässä. Tosin täytyy myöntää että mun ajopäivät on aika piiitkiä :D

54
Traxxas / Vs: Traxxas Slash 2wd
« : 27.10.13 - klo: 23.00 »
En koskaan käytä metallispurria. En ole keksinyt syytä sen käyttämiseen.
Vakio spurrit kestää kuukausi tolkulla kun välys on sopeva :)
Ja hyvä pinjoni. Oli sitten tehoa tai ei. Ja moottorin kv jos on pieni niin voi käyttää isoa pinjonia, niin se edesauttaa että ne kestää pidempään.

55
Traxxas / Vs: Traxxas Slash 2wd
« : 27.10.13 - klo: 22.28 »
Justiinsa nuo pinjonit kulahtaa todella nopeasti käyttökelvottomaksi.
Muutaman niitä ostanut, eikä kestänyt edes yhtä päivää.

56
Traxxas / Vs: Traxxas Slash 2wd
« : 27.10.13 - klo: 19.24 »
Hö, olipa se vaan hankala löytää suomesta. Nimittäin en löytäny ainoatakaan  :angry:
Pitäs tilata kasa Amainilta ja myyä eteenpäin.  :smiley:

57
Traxxas / Vs: Traxxas Slash 2wd
« : 26.10.13 - klo: 11.45 »
Ollaan kokeiltu jos jonkinmoista noparia ja sähköä.
Tämä nyt näyttäs kuitenkin olevan aivan mainio.
Vakio laatikossa pitää pikkusen pidentää alempaa moottoriruuvin reikää että saa lisää säätöä
isolle pinjonille. Se helppo homma.
Niin ja 86 spurri.

58
Traxxas / Vs: Traxxas Slash 2wd
« : 26.10.13 - klo: 11.22 »
Ei oo combo, mutta tämä kone on aika messevä. Ei ole ongelmia lämpöjen kanssa ja 33 pinjonilla kulkee juur sopivasti.
http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=17701

Tämä nopari on aika hyvä kaikin puolin. Kaasun reagointi on paljon parempi kuin monissa kalleimmissa ja isommissa.
Näitä saattaa rikkoutua sillon tällön, mutta niin laatunopareitakin. Tää on vaan niin halpa että uutta putkeen jos särkyy.
Jos haluaa samaa kaasureagointia kuin tässä, niin pitää ostaa Mamba Monsteria.
http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=8993

Ja pinjoni
http://www.amainhobbies.com/product_info.php/cPath/1_24_253_1867/products_id/218928/n/Robinson-Racing-5mm-Bore-48P-Machined-Pinion-Gear-33T

59
Traxxas / Vs: Traxxas Slash 2wd
« : 21.10.13 - klo: 21.19 »
Ja nuo säädöthän ei sitten toimi vähääkään pehmeällä hiekalla.

60
Oisko jollain jopa heittää hyvä paikka mistä saa edullisesti?
Nuotahan vois istuttaa kopteriinkin.

Sivuja: 1 [2] 3 4 5 ... 17