Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - Maxxi

Sivuja: 1 ... 7 8 9 [10] 11 12 13 ... 29
271
Team Durango / Vs: Team Durango DESC410R
« : 19.02.14 - klo: 00.47 »
Ehdottomasti LRC pala.
Durangon vakio aurauspala on 3 astetta. Exotekiltä löytyy 3.5 ja 4.0 palat joista nelosta käytin itse krossissa.
Eli exotekin palalla saa jopa 5 astetta aurausta? Pitäisi kokeilla, sillä saa varmaan vieläkin lisää takapitoa...

Olen sillointällöin "piilosta" seuraillut sun ajoa ja pakko todeta että näyttää todella hyvältä.
LRC pala paikalleen rauhottamaan perää, jarrua pienemmäksi ja treeniä niin Maxxi on paperia  :wink:
Tiksissä on kyllä Todella kova junnutiimi nelkkucorreissa! Hienoo nähdä että joka kisassa parantavat omia ajojaan. Pitää itsekkin ihan oikeesti keskittyä ja panostaa että pystyy taistella heidän kanssa!

272
JQ Products / Vs: JQ Products - THE Car
« : 19.02.14 - klo: 00.31 »
Aika hyvä työtä on JQ näköjään tehnyt kun White edition on julkaisunsa jälkeen myydyin 1/8 polttis maailman isoimmassa RC kauppassa(Amain)  :wink: Hyvää työtä JQ ja tiimi!

273
Mahtaako kellään olla videota SC ja buggy finaaleista? Olisi nimittäin ihan mukava nähdä kun ratakin näytti erittäin hienolta.
Tässä Huono video jonka timo kuvasi vikasta SC-4 finaalista ja vain minuutin pätkissä( whatsuppista johtuen) mutta ehkä siitä saa jotain irti. Krossista taitaa olla tulossa FinRC:n aina yhtä laadukkaita videoita?

SCWC#4 Vaasa Final 3

Offtopic. Olisi tosi siistiä jos useampi kuvaisi kisa videoita ja laittaisi niitä foorumille näkyville. Krossissa FinRC hoitaa homman mallikkaasti mutta SC sarjassa yleensä finaaleita ei kuvata. Myös alkuerät kiinnostaisi minua niin voisi spekuloida omaa ajoa ja rytkimistä  :laugh:

274
Team Durango / Vs: Team Durango DESC210 2wd SC truck
« : 19.02.14 - klo: 00.08 »
Mun auton diffissä on 20.000 UR öljyt  :wink:

Eli siis MUN autossa  :wink: :grin:
Juuri näin, mutta auto joka oli mulla lainassa  :grin: Ja diffissä on mun öljy  :grin:

275
Team Durango / Vs: Team Durango DESC410R
« : 18.02.14 - klo: 23.47 »
To Maxxi:
Eli siis takahubit "väärinpäin"?
Juuri näin! http://www.team-durango.com/blog/2011/04/06/desc410r-1-degree-rear-hubs/

Vinkkinä jos jonkun mielestä auto kääntyy ihan liikaa niin voi kokeilla vähentää radiosta Dual rate:ia. Niin tein itse krossissa kun en jaksanut säätää sitä  :grin: Toki auton säätäminen toimiaan paremmin on parempaa, mutta dual ratella voi saada auton nopeesti paljon helpommaksi...

276
Team Durango / Vs: Team Durango DESC410R
« : 18.02.14 - klo: 23.26 »
Myt kun tuli säädöt puheeksi, niin voisin liittyä mukaan.
Minulla on ollut durangossa ongelmana takapidon puuttuminen niin kauan kun muistan. Pari jotka ovat testanneet autoani ovat sanoneet, että se on ihan mahdoton ajaa. Olen itekkin samaa mieltä, mutta olen kai vaan tottunut.
Tiksin matolla ei ole ollut pito-ongelmia, mutta kun mentiin Vaasaan betonilattialle, niin oli taas ihan hirvee auto ajaa. Tuli taas pahat muistot mieleen :tongue:. Harkat ja alkuerät ajoin ihan hyvin, lipsu vaan ihan sairaasti ainakin pitkissä mutkissa ennen pääsuoraa. Ennen finaaleita sitten ostin Exotek hingepinholderin taake. Durangon vakio taitaa olla -3.5 ja exotek oli -4. Auton takapito parani huomattavasti. Vielä en ole ostanut Low roll center palaa, joka parantaisi sitten takapitoa. No kaikki aikanaan. Ainakaan sitä ei vielä tarvitse Tiksiin ostaa, ihan tarpeeksi pitoa. Turkuun sitten viimeistään.
Vitsi kun säkin laittaisit esim samat säädöt kun mulla niin kamppailisit ihan tosissaan kisan voitosta joka erässä :tongue:

Kopion kyllä ihan täydellisesti sun Vaasan ja Tiksin säädöt molempiin kisoihin. Vaan LRC pala erotti. Tai sitten vaan en oo viel proo.....!
Aah ok, hyvä! Viimeeks kun sun autoo kokeilin niin se ei ollu kyllä edes lähellä mun setuppii  :grin: LRC tosiaan tuo takapitoa. Tarkistus vielä että kai sulla varmasti on L takahubi oikealla puolella ja R vasemmalla? Ja jos ei näilläkään muutoksilla ala toimimaan niin kokeile sun krossin moottoria Descissä  :wink:

277
Team Durango / Vs: Team Durango DESC410R
« : 18.02.14 - klo: 23.12 »
Sama se on ollut meidän autossa, takapitoa on saanut hakea kaikilla konsteilla, low roll center pala on ollut jo kauan käytössä, RPM:n takatukivarret on käännetty jne. Kesällä auto oli jo hyvä, samoin Tiksin laatalla mutta nyt kun ajetaan matolla niin auto on taas vähän vaikea ajaa. Linkkejä on jo vähän säädetty, vielä täytyy kokeilla lisää muutoksia, juurikin muuttaa ne takaisin pitkiksi.

Tiksin kisassa auto toimi parhaiten kun eteen laittoi täysin sliksit Minipinnit ja taakse lähes uudet. Nyt ajettiin treeniä Louisen Pioneereilla, niillä auto oli hyvässä balansissa renkaiden suhteen mutta tosiaan vielä saisi olla helpompi (rauhallisempi) ajaa. Joelille auto on liian vikuri tällä hetkellä.
Tiksissä säädin auto helpommaksi näillä muutoksilla: Vihreet jouset Light brownien sijaan, Etuiskariöljy 50->60 ja ajokorkeus minimiin

278
Team Durango / Vs: Team Durango DESC210 2wd SC truck
« : 18.02.14 - klo: 23.09 »
Joo on se mun mielestä kans aika hyvä, vaasassakin se kulki ihan kivasti vai mitä Max? Setuppia en oo tutkinu kovin tarkasti verrattuna nelkkuun, jota oon oikein yrittänytkin säätää. Tuupilla oon vain ajanut.  :tongue:

Tällä hetkellä auto on keskimoottorinen ja nelirattainen, tekis mieli kokeilla kolmirattaisena keskimoottorina ja jäykemmällä diffillä. Saa nähä paljonko hidastuu tuolla kokeilulla..! Alkuperäinen pohjalevy on vähän halki takanurkista, pikkuhiljaa vois sen vaihtaa tuohon b-tyypin levyyn ettei kesken kisojen hajoa ja aiheuta stressiä.. :grin: :grin:
Ihan hyvinhän se kulki vaasassa  :grin: Mun auton diffissä on 20.000 UR öljyt  :wink: Pohjalevyn vaihtaa alle tunnissa, kokeiltu on. Dremelillä pystyy modaamaan type A taka hingepinni holderia, takamoottori suojaa ja etubulkkia jollloin type B pohjalevy menee suoraan paikoileen

279
Team Durango / Vs: Team Durango DESC410R
« : 18.02.14 - klo: 23.05 »
Tuntuu että vieläkin saisi laittaa jäykempää vakaajaa ainakin taakse. Onkohan tuo nyt 2mm vai 1,7mm joka nyt on kiinni kun tönäri näyttää 1,8mm:D Edessä taitaa olla vielä orkkis vakaaja. Hieman muutenkin tarvii fiksausta tuo setuppi kun keskellä mutkaa joutuu hieman odottelemaan että auto kääntyy vetopäällä. Eli vähän linkki ja iskarin paikka jumppaa olisi tiedossa jos vain kerkeisi ajamaan.

Hieman ehkä kaipaisi lisää voimaa, koska sitä ei nyt ole liikaa ja nyt on jo monesti käynyt tuo orionin 4pole euro rc:n ostoskorissa, mutta loppuunasti ostosta en ole vielä saanut tehtyä. Tällä hetkellä lrp:n 6.5t pikkukannu.
Pärjääkö 4polella paremmin teknoille?
2.0 mm vakaaja on isoin joka autoon mahtuu, eli silloin vakaaja on just niin suuri kun se reikä minkä läpi se menee taka bulkissa. Jos vakaajaa liikkuu vähän ylös tai alas bulkissa on kyseessä 1.7mm vakaaja  :wink: Mun autosta tuli tosi paljon hankalampi kun kokeilin 1.7mm vakaajaa.

Ja laitat ne ennakot ja dynaamiset ennakot sopiviksi niin riittä vauhti sisäradoilla ihan varmasti  :grin:

Myt kun tuli säädöt puheeksi, niin voisin liittyä mukaan.
Minulla on ollut durangossa ongelmana takapidon puuttuminen niin kauan kun muistan. Pari jotka ovat testanneet autoani ovat sanoneet, että se on ihan mahdoton ajaa. Olen itekkin samaa mieltä, mutta olen kai vaan tottunut.
Tiksin matolla ei ole ollut pito-ongelmia, mutta kun mentiin Vaasaan betonilattialle, niin oli taas ihan hirvee auto ajaa. Tuli taas pahat muistot mieleen :tongue:. Harkat ja alkuerät ajoin ihan hyvin, lipsu vaan ihan sairaasti ainakin pitkissä mutkissa ennen pääsuoraa. Ennen finaaleita sitten ostin Exotek hingepinholderin taake. Durangon vakio taitaa olla -3.5 ja exotek oli -4. Auton takapito parani huomattavasti. Vielä en ole ostanut Low roll center palaa, joka parantaisi sitten takapitoa. No kaikki aikanaan. Ainakaan sitä ei vielä tarvitse Tiksiin ostaa, ihan tarpeeksi pitoa. Turkuun sitten viimeistään.
Vitsi kun säkin laittaisit esim samat säädöt kun mulla niin kamppailisit ihan tosissaan kisan voitosta joka erässä :tongue:

280
Team Durango / Vs: Team Durango DESC210 2wd SC truck
« : 18.02.14 - klo: 16.53 »
Nyt SC sarjassa olen saannut ajaa kolme kisaa tällä autolla lainaautolla. Ennen olen ajanut melkein vain nelivetoisia autoja ja hieman skeptinen olin tuupilla ajamisesta. Nå sain kokeilla autoa tiksissä ja varsinkin hyvällä pidolla auto oli tosi siisti ajaa. Vähän olen autolla treenannut ja sitten kisoissa ajanut. Treeneissä pystyy vetämään vaikka 20 min kaatamatta ja joka kisassa on tullut kisan nopein kierros joten auto on ollut nopee ja helppo ajaa. Vain kuskin keijoilut finaaleissa on estänyt voittoja...  :roll:

Auto on ollut kestävä, ehkä 50 akkua olen ajanut ja hajonneita osia on: Orkkis pohjalevy( nyt paikalla type B joka toiminut ongelmitta), Vaihdelaatikosta yksi laakeri ja RF muovinen hingepinni holderi jonka korvasin metallisella.

Auto on kyllä saannut kyytiä ja viikonlopun vaasan kisoissa taisi tulla kisojen pisin lento kun törmäsin pääsuoralla täydestä vauhdista kaatuneeseen autoon  :laugh:

Talven SC sarjassa on ollut jo yli 20 eri tuuppi durakuskia ja auto ollut suosituin sarjassa joten olisi siistiä kuulla muidenkin mielipiteitä autosta ja vinkkejä autosta...

281
Team Durango / Vs: Team Durango DESC410R
« : 18.02.14 - klo: 16.35 »
Vaasan kisa ajettu ja Tiimi dominoi aika hyvin. Desc410 vei Top 6 sijat!  :grin:

Oman auton säädöt olivat ihan samat kun Tiksissä ja auto toimi tosi hyvin. Auto oli ihan mielettömän nopee ja kuitenkin helppo ajaa. Kisoissa mun auto punnittiin, 2519g RTR

Ois kivaa kuulla muidenkin mietteitä ja setuppeja Descistä. Kuitenkin talvisarjan suosituin auto ja talvisarjassa on jo ollut selkeesti yli 20 eri Durakuskia ajamassa.

Low roll centre pala on ollu suosittu viriosa, ja omasta mielestäni ehkä paras tapa saada takapitoa autoon, mutta veikaan että monilla on vaikeeta vaihtaa se. Viikonloppuna otin omasta descistä irti low roll centre palan ja laitoin se crossiin(koska en löytänyt crossin LRC palaa :roll:) lauataille ja sitten sunnuntaina taas takaisin corriin. Vaihto menee alle 10 minuutissa! Vaihtoon ei tarvi muuta kun irroittaa 4 ruuvia ja löysätä 2 ruuvia. Eli ensin irroitetaan taka hingepinni holderi. Sitten pohjasta ne kaksi ruuvia jotka pitävät LRC palan kiinni ja löysätään ne kaksi pitkää ruuvia LRC ruuvien vierellä. Sitten papukaijapihdeillä Hingepinninholderin saa työnettyä sivusuunnassa pois ja LRC palikka tilalle  :wink:

282
Kiitokset järjestäjille!
Ekaa kertaa olin kunnolla mukana talkoilemassa Vaasassa ennen kisoja ja oli tosi hieno nähdä kuinka tosissaan täällä ollaan kun kisoja järjestetään. Jaakolla, Jussilla ja muilla on asia täysin hallinnassa ja todella kova kokemus ja se näkyi kyllä kun näitä kisoja järjestettiin!

Itse ajoin lauantaina nelkku krossia ja sunnuntaina corria. Krossissa talven tavoite oli päästä A-finaaliin ja edes jotenkin haastaa proo kuskit ja aika hyvin se tässä kisassa onnistui. Alkuerät meni jopa aika hyvin, varsinkin kakkos ja kolmos alkuerä onnistui hyvin joista tuli vitos ja kolmossija. Se riitti A finaalin 7 ruudun. Finaalit meni sitten aika paljon huonommin, jännitti vaan liikaa. Vika finaali meni ihan ok, mutta tokan kierroksen kaato pilasi mahikset taistella vielä kovemmista sijoista. Nå ihan tyytyväinen olin kuitenkin krossiin ja intoa tuli treenaamaan tätä luokaa paljon enemmän... Krossi on kyllä vielä aika hakusessa itsellä verrattuna Corriin.

Sunnuntaina oli vuorossa corrit ja molempia luokkia ajattelin ajaa kun sain taas tuuppi corrin lainaan. Tuupissa kämmäsin vähän ekan alkuerän mutta muut alkuerät meni aika hyvin ja TQ varmistui. Nelkussa meinas homma mennä tiukaksi kun toisessa ja kolmannessa alkuerissä oli molemmissa kaksi kaatoa joka on ihan liikaa näin kovassa joukossa. Vikaan finaaliin oli pakko olla nopein ja vielä kovemmalla ajalla kun tuomon nopein alkuerä. Tiesin että vauhti riittäisi kunhan en kaataisi joten lähdin varmasti ajamaan tasaista tulosta. Se onnistui ja pääsin jopa 21 kierroksen puolelle ja TQ oli varma. Se erätulos oli muuten vain 2 sekunttia hitaampi kun lauantaina ajamani paras alkuerätulos joka oli nelkkucrossarissa kolmannen erän kolmanneksi nopein tulos! Tuomokin veti ihan sairaan kovaa ja tais hävitä n. kahdella sekunnilla.

Tuupissa onnistuin sitten sähläämään kaksi ekaa finaalia. Ekassa finaalissa oli ihan mielettömän kova taistelu Tommin kanssa mutta vikalla(vai oliko tokavikalla) kierroksella kaadoin pidosta johtopaikalta pääsuoran päähän ja Tommi pääsi livahtamaan tiukkaan johtoon. Maalissa eroa ei tainnut olla monta sadasosaa. Tokassa finaalissa tein taas virheen ja tipuin alussa kolmanneksi mutta vauhti riitti kyllä siihen että olisi voinnut taistella voitosta. Valitettavasti vaan Jussi spinnas suoralla suoraan mun eteen ja kun itse ajoin ihan kontissa kiinni osuma oli varma ja oma auto teki ehkä viikonlopun pisimmän lennon pääsuoran puolestavälistä aina seuraavaan mutkaan saakka :grin: ja auto jäi katolleen ja menetin niin paljon aikaa ettei ollut enää mahiksia ajaa tommi kiinni. Tommille ansaittu voitto kun ajoi finaalit tosi tasaisesti! Vika finaali meni sitten ihan hyvin ja tuli voitto siitä erästä. Nelkuissa koomailin kaksi ekaa finaalia. Tokassa oli laurin kanssa tosi kova taistelu parilla viimeisellä kierroksella mutta Lauri onnistui kuitenkin voittamaan parilla sadasosalla. Vikassa finaalissa oli siis pakko voittaa ja vielä paremmalla tuloksella kuin tuomolla ja laurilla oli. Vika finaali meni kuitenkin aika hyvin, yritin vetää varmasti ja vältellä riskejä ja onnistuin voittaan 3s paremmalla tuloksella kun Laurilla ja Tuomolla joten voitto tuli kotiin.

Rata oli mielestäni tosi hyvä ja matto/betoni yhdistelmä toimi hyvin. Muovimollat rankaisi varsinkin crossareita kovaa ja pääsuora alussa oleva molla oli mulle vaikea ja kaadoin siihen liikaa. Kuulutukset kuului vähän huonosti mutta niin se melkein aina on kun ajetaan tollaisessa hallissa.

Vertailuna eri luokkien bestläpit kun itse ajoin 3 eri luokaa. M4- 14.0 SC-4 14.4 ja SC-2 15.4. Nelkku corrin bestläp oli aika optimi, muissa luokissa olis vielä kovemmalla treenauksella ja säätämisellä voinnu päästä parempaan aikaan...

Kiitokset kanssakilpailijoille, oli tosi hauska viikonloppu ja kovia taisteluita ja onnea Tommille, Hokelle, Joonalle ja Tuomolle luokkavoitoista!

283
RC-kerhot ja -radat / Vs: LRP Areena
« : 17.02.14 - klo: 19.39 »
Mikäs olisvat lrp:llä parhaat renkaat tuupilla, todennäköisesti minipinit? Onko kukaan testannut miten harmaat minipinit toimivat keltaisiin nähden, kuluuvuus eroa somuuta? :huh:
Schumin keltainen on ainoo mitä kannattaa harkita. Minipin yleensä nopein mutta staggerit toimii myös ihan hyvin ja kestävät pidempään

284
^ Ei taida Maxxi tosta koneesta enää mihinkään olla.. :grin:
Siellä on semmosta ruskeaa tahmeaa mössöö joka paikassa..liimaa tai jotain..? :shocked:

Johdot eivät olleet oikosulussa/kosketuksissa toisiinsa.. Paitsi noparin päässä oli ilmeisesti
Tehtaan jäljiltä juotettu konkan johdot niin lähelle toisiaan et ovat kiinni.. Mut johdot ehjiä
Eli eriste välissä...

Siis on mahdollista et ilman et johdot ovat huonosti tai muuta ulkoista syytä, nopari voi polttaa
Sen moottorin..?
Toi on kyl käynyt TODELLA kuumana :0
Kyllä noparissa taitaa olla joku ongelma. Jos mahdollista kokeile toista noparia samassa autossa

285
Team Durango / Vs: Team Durango DEX210
« : 09.02.14 - klo: 17.26 »
Mitäs osia tuohon RTR-malliin tarvitsee hommata, että sen saa muutettua keskimoottoriseksi?
Periaatteessa ei mitään, mutta jos samalla haluaa nelirattaiseksi(niinkun yleensä keskimoottorisena) niin tarvitset seuraavat osat:

TD310238
TD601002 (5x10x4 laakeri)
TD310247
TD709033

286
Serpent / Vs: Serpent tuomassa SC autoa markkinoille?
« : 09.02.14 - klo: 17.13 »
Tällä hetkellä autosta tiedetään (kuvista ja jenkkifoorumilta luettua):

-Perustuu osittain uuteen serpent tuuppi crossiin
-Kuuladiffi paketissa, retasdiffi tulossa optiona
-Tulee kittinä sekä RTR:änä
-Autossa on samanlaiset ilmaohjaimet kuten teknossa on optiona
-Losi Offset vanteet ja 12mm hex
-Vain takamoottori mutta luultavasti keskimoottori versio tulossa niinkuin crossissakin tuli
-Tulossa keväällä tai alkukesästä
-RTR:ässä 2.4ghz radio LCD näytöllä ja harjattomat sähköt.

Talvella julkaistut tuuppi crossit ovat olleet aika onnistuneet ja saanneet tosi hyvää palautetta joten eiköhän tuuppi corrikin tule olemaan aika mielenkiintoinen.

287
Voiko nopeudensäädin polttaa moottorin..? :shocked:

Eli mulla menee moottoria kun leipää.. Ja täytyis keksiä mistä johtuu..

Nopeudensäädin on SP Reventon pro.
Eka palanu kone oli Lipotech XR 8.5T ja toinen Orca TX 8.5T..

Auto on TLR 22. Vaihteisto on todella herkkä.. Välitys on 21/78 ja ohjekirja neuvoo et 22 pinjoni ok tolla
Moottorilla.  Ennakot säätimestä 2 (max8).. Punchit ykkösellä..
Auto pysähtyy mitään ennakolta varoittamatta ja pari sekuntia niin rupee savu nouseen..
Ja aika alku akusta, eli ei pitkää ajoo takana..

Onko noi välit kuitenkin pitkät..? Rata on syheröinen.. Nokian sisärata, sama missä WJ ajettiin..
AInakin Orcan voi suurella todennäköisyydellä korjata näin: http://rc10.fi/index.php?topic=39325.msg696309#msg696309 Kyllä nopari voi polttaa moottorin, kannattaa tarkistaa juotokset ettei ole missään oikosulussa tai jotain...

288
Tässä Nelkkujen viimeinen finaali. SCWC 2014 #3 Tikkurila A-main #4

289
Kiitokset järjestäjille hienosta kisasta! Tämä oli ehkä hauskin kisa missä olen ollut mukana kun rata oli tosi siisti, järjestelyt toimi ja kisat oli tosi tiukkoja.

Tulin perjantaina aika myöhään radalle ja ehdin ajaa molemmilla autoilla kaks akullista. Tuupilla en ollut ajanut metriäkään joensuun jälkeen ja nelkulla olin ajanut vaasassa ehkä 4 neljä akkua ja lisää olisi pitänyt ajaa, ei vaan ole ollut aikaa  :sad:

La aamuna kokeilin nelkussa uusia minipinnejä kolme kierrosta ja ne oli niin hyvät että päätin laittaa tuuppiinkin uudet minipinnit. Alkuerissä koomailin ihan liikaa ja kaatoja tuli paljon molemmissa luokissa. Molemmat autot kaatui pidosta ja nelkku oli aika rauhaton. Tuuppiin riitti että madalsin autoa ja nelkussa tein iskarit ja jouset jäykemmiksi ja laskin autoa niin oli taas ihan hyvä ajaa. Nelkussa vikassa alkuerässä oli vielä mahdollisuus TQ:hun ja aloitin hyvällä tahdilla, mutta tein pari pikku mokaa ja sen jälkeen varmistelin ihan liikaa ja tq jäi 0.6 sekunnin päähän. Nelkussa ekat kaks finaalia meni hyvin vaikka kämmäsin aika paljon mutta muut koomaili enemmän ja sain kaksi finaalivoittoa. Tuupissa koomailin myös liikaa, ja muut ajoivat tasaisemmin. Tuupin vika finaali oli pettymys kun kärkipaikalta irtosi moottoriruuvit, jatkossa muistetaan tarkistaa ruuvit erien välissä! Vika Nelkkufinaalikin päättyi pettymykseen, mutta ei kauheen pettynyt voi olla sillä pikkumaxin kanssa oli ihan sairaan hauska taistelu voitosta ja taidettiin joka ikisellä kierroksella olla sekunnin sisään toisistaan. Max ei vaan tehnyt ainoata mokaa eikä kertaakaan jättänyt sisämutkaa auki niin en vaan päässyt mitenkään ohi.

Onnittelut voittajille, molempien kanssa oli tosi kovaa kisaa ja hauska taistella!

Taso oli tässä kisassa tosi kova, ehkä kovatasosin SC kisa suomessa tähän asti.

Kiitos, Max #10 & 92

290
Team Durango / Vs: Team Durango DESC410R
« : 04.02.14 - klo: 13.03 »
SC Sarjan kolmas osakilpailu ajettu tiksin hienolla mattoradalla. Tulin perjantaina niin myöhään radalle etten ehtinyt kauheasti säätää, mut kisapäivänä säädin autoa ja sain siitä aika hyvän ajaa. Ei kaatunut pidosta ja pystyi ajamaan täydellä luotolla. Jos kuski ei olisi tehnyt vähän turhan paljon virheitä olisi sijoitus voinut olla parempi, mutta ainakin voitin aina niin tärkeän Bestläppi kisan  :grin: Tässä kisassa käyttämäni setuppi, päivän aikana tein autosta jäykemmän ja matalemman mitkä teki autosta paljon paremman, jäykempi takaiskariöljy olisi voinut olla vielä parempi...

https://www.dropbox.com/s/0tr03jftabsexg8/DESC410R%20-%20SCWC%203%20tikkurila.pdf

Auton modaukset vieläkin samat kun koko talvena:
Low roll centre pala takana
V1 Metalli torni takana
Rpm etutukivarret
Xray Hingepinnit edessä

Sähkötkin samat:
Orca vxx nopari
Orca 6.5t tx moottori
Savox SC-1258tg servo
M11x radio

Tiimi veti aika hyvin kun A finaalissa Durango nappasi 8 paikkaa kymmenestä :wink:

291
Testasin dremelin butaanikolvia ja ihan mukava paksumpaa johtoa (12awg) tinata.
Käytin wellerin tinaa kun en tykännyt dremelin mukana tulleesta tinasta.
Kolvissa on tehon säätö, sitä ei tullut kokeiltua, ei vissiin ole ihan kaikissa sitä..
Hintaa kolvilla oli 45e. Matkahuollon kautta toimitettuna.
Jos haluaa kaasukolvin niin kannattaa ehdottomasti tutustua tähän tuotteeseen: http://www.vekoy.com/product_info.php?products_id=5680. Minulla ja monella kaverilla on tämä kolvi ja sillä voi juottaa kaikkea piirilevystä mootttorijohtoihin. Kaasu kestää erittäin pitkään, minulla on ollut tämä pullo yli vuoden viikottaisessa käytössä eikä ole vieläkään loppu. http://www.vekoy.com/product_info.php?products_id=5184. Ainoa huono puoli on kalliit vaihtokärjet, mutta yhdellä 2mm ja yhdellä 1mm kärjellä pärjää tosi kauan.

292
Team Durango / Vs: Team Durango DESC410R
« : 24.01.14 - klo: 15.09 »
Itse tuskailin, että miksi auto on niin laiska kiihtymään, vaikka on 6.5T kone, 16T pinjoni (48dp) ja Orion R10 Pro säädin. Syyksi paljastui Nanotech-akut, joista ei riitä tarpeeksi potkua nelkulle. Tuuppi-auto niillä vielä jaksaa liikkua ihan kohtuullisesti. Hommasin Silverbackin shorty-akkuja ja auto alkoi kulkemaan aivan toisenlaiseen malliin. Kotkan syheröisellä radallakin lähti kierrosajasta pois puolisekunttia.
Juuri näin halvat/vanhat akut käyttäytyvät. Nanossa on uutena ihan ok punchia mutta ne hyytyvät nopeasti. Monessa luokassa ero ei ole niin merkittävä, mutta nelkku corrissa eron huomaa helposti.

293
Team Durango / Vs: Team Durango DESC410R
« : 24.01.14 - klo: 09.18 »
Mitkä olisivat hyvät akut Nelkku desc autoon. tai siis mitkä akut kestää tuon sc auton rääkin.
Minulla on ollut nanotecheja ja smc:tä. Nano on ihan ok, mutta hyytyy nopeesti eikä anna yhtä hyvää suorituskykyä kun smc vaikka spexit ovat samat. Smc:t ollut ihan huippuja ja toimii descissä hyvin. Kannatttaa hankkia jotkut Oikeasti laadukkaat akut ja mahdollisimman uudet koska 4wd corri on kovempi akuille kun muut luokat

294
JQ Products / Vs: JQ Products - THE Car
« : 13.01.14 - klo: 16.58 »
Tämä nyt on vain oma mielipiteeni, mutta perusharrastaja ei tarvi radiostaan kuin sen, että se toimii :wink:

Edit: Mutta tottakai se 'oma ratti' lisää ajomukavuutta.
Vähän offtopiccia, mutta laadukas ratti on oikeasti ihan eri luokkaa kun rtr radiot, Rtr ratti tuntuu monesti ihan hyvältä mutta kun vaihtaa oikeasti hyvään rattiin niin ajokokemus ja auton hallittavuus paranee ihan varmasti vaikka kyseessä olisi ihan aloittelija

295

Hyviä comboja drifteriin tossa hintaluokassa löytyy suomesta ainakin Orcalta Speedpassionilta ja Hobbywingiltä ;) tohon comboon kun lisäät alvin niin hinta on suunnilleen sama kun suomessa

Totta, jäipä nuo verot miettimättä =)

Näitä vaihtoehtoja ainakin näyttäisi löytyvän suoraan hyllystä, kaikki varmaan ok valintoja?

http://www.hobbyfactory.fi/tuotteet/rc-autot-nopeudensaatimet-ja-tarvikkeet-nopeudensaatimet/orca-q-spark-gm-105t-race-sensored-combo-set-oqs105sc

http://fi.eurorc.com/product/4781/skyrc-toro-10-s120-120a105t-combo

Tämä tosin 8.5t
http://www.rcm.fi/rc-elektroniikka/nopeudensaadin-moottori-combot/sp001036-reventon-pro-v1-1-esc-comp-v3-0-8-5r-combo.html
Orcassa on samat säädöt kun kisamallissa ja muutenkin laadukas mutta vähän korkeampi moottorirajoitus kun muilla mikä ei drifterissa taida kauheasti vaikuttaa. Skyrc:stä ei ole kokemuksia mutta taitaa olla aika harrastesäädin. Orcassa ei tule suoraan ohjelmointiboksia mukaan, eli joutuu hankkimaan sen erikseen tai säätää napinpainaluksella, skyrc:ssä ohjelmointikortti näyttää aika yksinkertaiselta ilman kauheasti säätöjä. Tosin en tiedä tarvitaanko drifterissä paljon säätömahdollisuuksia. Käsittääkseni 10.5t on drifterissä yleisin kone?

296
uutta mosa comboa drifteriin kattelemassa, niin tälläinen combo olisi mukavassa tarjouksessa

http://www.rcmart.com/speed-passion-reventon-brushless-sensored-motor-105t-p-37531.html?cPath=1100_1252

Olisko kannattava hankinta vai olisiko jotain muuta mitä kannattaisi katella?

Tietenkin jos jostakin suomalaisesta kaupasta löytyis hyvä paketti niin mielellään sitä kotomaista tukisi.
(hintaa saa olla 100-200 välillä)
Hyviä comboja drifteriin tossa hintaluokassa löytyy suomesta ainakin Orcalta Speedpassionilta ja Hobbywingiltä ;) tohon comboon kun lisäät alvin niin hinta on suunnilleen sama kun suomessa

297
Yleinen keskustelu / Vs: Servot
« : 12.01.14 - klo: 23.31 »
Ois tarkotus servoja kesäksi päivitellä 1/8 nitro buggyyn. Mielessä ois kaasuun/jarruun ja ohjaukseen:
savöxin
1256tg 20kg 0.15s n.70e
TAI
SC-0251MG 16kg 0.18s n.40e
Käytännössä ajo olis vaan bashailua yms. Kannattaako maksaa 60e enemmän vähän paremmista servoista :huh:? Omasta mielestä mulle riittäis nuo halvemmat. 025yköset on 5.2mm korkeammat mutta ei luulis haittaavan kiinnitystä mitenkään jos nuo kiinnitysholkit on samalla korkeudella kuin muissa. Jos ei ole niin prikkoja väliin. Ja kannattaako laittaa samalla alumiinisia servovarsia vai mennäänkö muovisilla?
Jos pelkästään bashailet niin veikkaan että molemmat toimii ihan hyvin, radalla toi kalliimpi on kyllä selkeesti parempi, mutta bashauksessa toi halvemman pitäisi toimia ihan hyvin. Niinkuin jo mainittiin niin muovivarsi kestää jos on tehty laadukkaasta materiaalista, mutta kyllä alumiininen servovarsi on paljon varmatoimisempi.

Oi viisaammat ja vanhemmat.  :grin:
Itsellä rakentelun alla 1/8 nitro auto joka muuttumassa sähköiseksi. Mikä olisi tuohon kokoluokkaan sopiva ohjaus servo? Riittääkö esim ihan traxxas 2075? (Niitä olis pari laatikossa.) vai tarvitseeko jotain jykevämpää? Katsellut kyllä savöksiä ja futubaa..
Kiitos ja anteeks.  :grin:
Minä en kyllä laittaisi traxxaksen servoa siihen kiinni... Toi yllä mainittu Savox sc-1256tg olisi mielestäni aika täydellinen vaihtoehto sinulle. Sc-1258tg toimii myös, mutta mielummin ehkä toi 20kg vääntävä

298
RC-kerhot ja -radat / Vs: Vaasan UA / RC-jaosto
« : 11.01.14 - klo: 12.05 »
Tahtoisin tulla lauantaina jytkimään corrilla sisäradalle? Kuinka? onko ketään menos lauantaina ajamaan? Mitenkäs maksut? :grin:
Minä olen radalla tänään pari tuntia, ehkä suunnilleen 13-16

299
Team Durango / Vs: Team Durango DESC410R
« : 10.01.14 - klo: 18.59 »
Joo siinä diffin edessä oli se tappi väärässä kolossa. Nyt on auto valmis!! Enää sähkot ja kopan maalas ja avot eiku ajamaan!
Hyvä! Kasaa auto valmiiksi johonkin edellä mainittuun setuppiin niin on varmasti helpompi ajaa kun jos munkilla olet auton kasannut johonkin säätöihin  :wink:
Joo oon lueskellu tuolta noita sinun setuppi vinkkejä niin luulis olevan jonkinlaisissa säädöissä  :azn:
Hyvä, kysy sitten jos on jotain ongelmia! Tai jos tikkurilassa ajat niin radalla on tosi monta Dura kuskii jotka osaavat auttaa  :wink:

300
Yleinen keskustelu / Vs: Renkaat
« : 10.01.14 - klo: 14.06 »
Onkohan tuo: http://www.hobbyfactory.fi/tuotteet/rc-autot-renkaat-vanteet-ja-insertit-krossi-1-8-renkaat/aka-insertti-1-8-buggy-4kpl-09a34001m insertti suurinpiirtein saman kovunen kuin noissa kyöshon vakiorenkaissa on? Renkaan kyljessä on mallimerkintä Kyosho w-5652.
Liimaukset petti renkaasta ja insertti lensi hankeen. :tongue:
Googlettamalla selvitin että toi rengas on vissiin 1/8 rengas? Jos on normi 1/8 rengas niin toi insertti toimii. Veikkaisin että on vähän kovempi kuin vakio, mutta aika mahdotonta sanoa vertailematta käsin kun en tarkkaan tiedä mikä insertti siinä vakiona on

Sivuja: 1 ... 7 8 9 [10] 11 12 13 ... 29