Kirjoittaja Aihe: O.S:ltä revised 4-tahtimoottori autoihin  (Luettu 16844 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Catiska

  • Veteraani
    • Profiili
    • www.lynxracing.net
O.S:ltä revised 4-tahtimoottori autoihin
« Vastaus #90 : 28.04.06 - klo: 21.43 »
Ensiksikin, kyllä noita lennokin nelareita löytyy vaikka mitä, mutta niillä ei tee autokäytössä juurikaan mitään. Kytkimet ei käy, koko liian suuri, kiinnitykset väärät, kierroksia liian vähän... Ellei se heppu modaa niitä koneita, esim. kampuran osalta ja tuplasti kierroksia moottoriin.

Sitten muutoksista. Nuo on ihan normi Pro-Line 23mm Hexillä olevat 40-srj vanteet ja renkaat. Kääntökulmien kanssa ei ongelmia, mahtuu helposti kääntymään siinä missä M8-nakitkin... Tuosta vakio mosasti ei mitään tietoa ja sen kanssa sutimisesta, sellaista moottoria minulla ei ole koskaan ollut, mutta eiköhän se sudi siinä missä muutkin.

Välitykset riippuu ajopaikasta ja renkaista. Noilla monsun renkailla tuntuu Z15 kellokin olevan vähän turhan suuri, taas M8-renkailla tilanne on ihan toinen, tosin kokeilen huomenna niitäkin...


Ei minulla muita muutoksia ole välityksien lisäksi ole, kuin kytkin alupaloilla, palat väärin päin ja löysillä, venytetyillä jousilla. Polttiainapumppu, Perry VS-30. Moottorissa isokokoinen vauhtipyörä, muuten mikään startteri ei saa sitä käyntiin. Kytkinkelloja minulla on Z10/11/12/13/14/15/18/23...
http://www.lynxracing.net 
Carson Gas Devil 4wd, E-MAXX/CC MMM/Plettenberg

Mika R

  • Vieras
Historic LM1
« Vastaus #91 : 28.04.06 - klo: 22.52 »
Kirjoitanpa nyt tähän topicciin koska nelitahdista on tässäkin tapauksessa kyse .. Eli saapui valloista tuo LandMax 1 auto samalla FS-40S-C moottorilla kuin tuo Brutaleksen ja varta vasten tehdyllä konversio kitillä varustettuna.. Kunto hämmästyttävän hyvä, pikkasen korroosiota metallisosissa kuten vetareissa mutta muuten kunto erinomainen auton iän huomioon ottaen, kytkinkello ja rattaat täysin kunnossa, jopa flekti aivan iskussa ja korin kunto ihan ok. Moottoria en ehtinyt testaa muilta RC kiireiltä mutta pian pian.. vaikuttaa olevan hyvin puristuksiakin eikä ihan raato. Vetostarttia ei ole joka sopii minulle mainiosti. Iskarit tossa menee varmaan vaihtoon mutta katsotaan kunhan pientä kunnostusta on tehty. Postaan tänne myös muutaman kuvan sitten. Jos tällä kerkiäis Rally Game kisassa.

Poissa .21

  • Veteraani
    • Profiili
O.S:ltä revised 4-tahtimoottori autoihin
« Vastaus #92 : 28.04.06 - klo: 23.16 »
Mika arvaas mitä ollaan aamusella menossa hakemaan a-p:lta.

Poissa ldlz

  • Jäsen
    • Profiili
O.S:ltä revised 4-tahtimoottori autoihin
« Vastaus #93 : 29.04.06 - klo: 20.23 »
Onko sse nelarikoneen omistaja jo saanut niitä kuvia tai sitä videoo otettua? :D
E-Mail: Idlz@luukku.com

Poissa JES

  • Fullspeed RC
    • Profiili
O.S:ltä revised 4-tahtimoottori autoihin
« Vastaus #94 : 29.04.06 - klo: 21.38 »
termos

lueskelin tään nelarikeskustelun läpi ja huomasin tuolla alkupuolella juttua nelari fuileista ja rissan lisäämisestä.
kokemuksen rintaäänellä voin varoittaa, että älkää käyttäkö rissaa nelareissa, koska se palaa pakoventtiiliin kiinni ja aiheuttaa vuotoa ja muita ongelmia.
tyhmänä aloittelijana laitoin lennokkinelariin rissapitoista löpöä ja gallonan jälkeen pakoventtiilin varsi vääränä ja mustan karstan peitossa. tod. näk. karstan vuoksi vena kuumeni ja vääntyi tai lautasen väliin meni karstan pala.
2-tahtisessa rissa toimii, mutta nelarin pakokaasut on paljon kuumemmat, jolloin rissa palaa v-mäiseksi karstaksi. morganin cool poweria tankkiin, niin homma toimii.

Mika R

  • Vieras
O.S:ltä revised 4-tahtimoottori autoihin
« Vastaus #95 : 29.04.06 - klo: 21.40 »
Morganilla itsekin ajelin autonelareita aikoinaan, täytyy sillä ajaa kun tuli taas autonelarit ajankohtaiseksi, kiitos vinkistä!

Poissa .21

  • Veteraani
    • Profiili
O.S:ltä revised 4-tahtimoottori autoihin
« Vastaus #96 : 29.04.06 - klo: 21.40 »
Lainaus käyttäjältä: "JES"
termos

lueskelin tään nelarikeskustelun läpi ja huomasin tuolla alkupuolella juttua nelari fuileista ja rissan lisäämisestä.
kokemuksen rintaäänellä voin varoittaa, että älkää käyttäkö rissaa nelareissa, koska se palaa pakoventtiiliin kiinni ja aiheuttaa vuotoa ja muita ongelmia.
tyhmänä aloittelijana laitoin lennokkinelariin rissapitoista löpöä ja gallonan jälkeen pakoventtiilin varsi vääränä ja mustan karstan peitossa. tod. näk. karstan vuoksi vena kuumeni ja vääntyi tai lautasen väliin meni karstan pala.
2-tahtisessa rissa toimii, mutta nelarin pakokaasut on paljon kuumemmat, jolloin rissa palaa v-mäiseksi karstaksi. morganin cool poweria tankkiin, niin homma toimii.



Erittäin hyvä muistutus ja vinkki kun juuri tässä miettinyt millähän tuota omaa lähtisi sisään ajamaan kun sen aika koittaa.

Poissa Catiska

  • Veteraani
    • Profiili
    • www.lynxracing.net
O.S:ltä revised 4-tahtimoottori autoihin
« Vastaus #97 : 30.04.06 - klo: 14.46 »
Muistakaa, että O.S vaatii, että voiteluainetta pitää olla 18%... Itse ostin erityisesti nelareita varten tehtyä fuilia, 18% synteettistä voiteluainetta ja 20% nitroa. Tuolla ajelen sisäänajon ja ensimmäisen pätkän, sitten siirryn 30-40% fuiliin.

Videota en ole ottanut, ei ole ollut oikein aikaa. Autolla on ajeltu jonkin verran, ja nyt alkaa pelittää ihan kivasti. Kohta alkaa olla sisäänajo ajettu ja alan etsimään kierroksia koneeseen.
http://www.lynxracing.net 
Carson Gas Devil 4wd, E-MAXX/CC MMM/Plettenberg

Mika R

  • Vieras
O.S:ltä revised 4-tahtimoottori autoihin
« Vastaus #98 : 30.04.06 - klo: 15.39 »
OS sanoo että voi käyttää regulaaria autopolttoainetta. No miten vain, ei tuo FS40 pyttysatsi ole hinnaltaan paha. Itse ajan Sidewinder 25% sen mitä ajan, joka ei ole paljon

Poissa Catiska

  • Veteraani
    • Profiili
    • www.lynxracing.net
O.S:ltä revised 4-tahtimoottori autoihin
« Vastaus #99 : 30.04.06 - klo: 23.13 »
Niinpä, eipä se fuilin määrä vaikuta paljoa muuhun kuin kulumiseen.

Nyt pääsin vähän jo kokeilemaan männän nousua. Ihan kivahan tuolla on pyöritellä, alan ihan odottaa radan kuivumista. Vähitellen alkaa auto olla jo valmis rataa verten, yksi iskarin varsi näköjään vain kiero.

Moottori on kyllä erittäin positiivinen ajossa. Vetoalue on hyvin tasainen ja voimaa ihan tyhjäkäynnistä asti, ja se tyhjäkäynti on matala 8)  Pikaisten ajokokemusten mukaan polttoainettakaan ei ihan kauheasti kulu, joten sekin plussaa. Jostain pitää vain etsiä parempi ilmanpuhdistin, saman tapainen kuin 1/8 crossareissakin, niin ei tukkeentuisi niin nopeasti.
http://www.lynxracing.net 
Carson Gas Devil 4wd, E-MAXX/CC MMM/Plettenberg