Kirjoittaja Aihe: HPI RS4 Mt - Lukkoperä - > Projekti  (Luettu 2400 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa -SS-

  • Veteraani
    • Profiili
    • www.rc-foff.net
HPI RS4 Mt - Lukkoperä - > Projekti
« : 13.07.06 - klo: 11.08 »
Elikkäs omistan kaksi HPI RS4 Mt sähköautoa, tosin toinen on nyt
 varaosina tarkoituksella. Aloin suunnittelemaan lukkoja autoon, jotta
 se ei hyydy sittemmin, vaikka meneekin ilman lukkojakin hyvin,
 mutta kun toiset perämurikat omistan niin haluan kokeilla lukkoja..  8)

 Eli asiantuntijoilta kyselisin, että millä tavoin saan lukot tehtyä, jotta
 ne kestävät todella rasittavaakin ajoa?

 Auton perämurikka muodostuu niin, että kun sen halkaisee keskeltä
 kahtia on toisella puolella yksi isompi ratas, joka on murikan keskellä ja
 vastapuolella on kolme pienempää ratasta, jotka ovat murikan reunoilla
 ja muodostavat kolmion murikan sisään.

 Nuo pitäisi siis saada jollain tapaa lukittua, jotta pyörimissuunta on sama.
 Liimaustekniikkaa on turha ehdottaa, mutta millä muulla tavoin saan
 varman ja kestävän lukkoperän autooni?

 Ideoita ja apua kaivataan, jotta projekti saadaan käyntiin!  :D

Poissa Jesse|K

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Re: HPI RS4 Mt - Lukkoperä - > Projekti
« Vastaus #1 : 13.07.06 - klo: 13.45 »
Lainaus käyttäjältä: "-SS-"
Liimaustekniikkaa on turha ehdottaa, mutta millä muulla tavoin saan varman ja kestävän lukkoperän autooni?
Oletko jo koittanut liimata diffiä? Se saattaisi pysyä todella tehokkaalla teräs-epoxilla hyvinkin..

Jos ei kuitenkaan ole mahdollisuutta liimata diffiä niin veät pari ruuvia koko diffi mötikän läpi niin varmasti pysyy lukossa.  8)
Brushless rc18t 8000kv, tc3 ft.

Poissa -SS-

  • Veteraani
    • Profiili
    • www.rc-foff.net
IS
« Vastaus #2 : 13.07.06 - klo: 15.33 »
En ole koittanut liimata, mutta en usko sen kestävän ko. autossa kauaa.
 Ruuvin laittaminen läpi murikan on aika kyseenalainen tapa?
 Eikö sinne sisään voi rattaiden väliin laittaa tyylin jonkun putken / palan
 joka estää murikan rattaita pyörimästä?

 Sillä, mikäli rattaat pääsevät vähääkään pyörimään ja sisässä on joku
 pala joka ei pysy / liimaus pettää, niin rattaat ovat mennyttä.

Poissa tapsa92

  • Veteraani
    • Profiili
HPI RS4 Mt - Lukkoperä - > Projekti
« Vastaus #3 : 13.07.06 - klo: 15.50 »
No siis jätkät on käyttänyt komponenttiliimaa, ja vähän muitakin, kyllä se kestää hyvinkin.
- Tapsa

Poissa tapsa92

  • Veteraani
    • Profiili
HPI RS4 Mt - Lukkoperä - > Projekti
« Vastaus #4 : 13.07.06 - klo: 15.50 »
Mitä hyötyä lukkodiffeistä on :oops: ?
- Tapsa

Poissa -SS-

  • Veteraani
    • Profiili
    • www.rc-foff.net
HPI RS4 Mt - Lukkoperä - > Projekti
« Vastaus #5 : 13.07.06 - klo: 15.52 »
Jaa siis mitä hyötyä lukoista on? Niinkö?

Poissa tapsa92

  • Veteraani
    • Profiili
HPI RS4 Mt - Lukkoperä - > Projekti
« Vastaus #6 : 13.07.06 - klo: 15.53 »
Niin.
- Tapsa

Poissa -SS-

  • Veteraani
    • Profiili
    • www.rc-foff.net
Lukot
« Vastaus #7 : 13.07.06 - klo: 15.57 »
Esimerkiksi, kun ajat kalliolla kalliota ylös lukottomalla autolla, sen
 perusominaisuus tekee aina sen, että 4WD- autossa edestä vetää yksi pyörä
 ja takaa vetää yksi pyörä, joten kaksi pyörää menee tavallaan tyhjän
 panttina koko ajan.

 Kun autossa on lukot tätä ongelmaa ei tapahdu vaan auto jatkaa koko
 ajan ennen kuin tehot loppuvat ja auto jää paikalleen. Täten lukoilla
 saadaan täydellinen vääntö!

 Kaikissa rc- ajomuodoissa tästä ei ole hyötyä, mutta esim Crawlereissa
 aivan ehdoton, mikäli aikoo että auto menee vaikeassa olosuhteissa
 sekä hurjimmissa kivikoissa.

Poissa bluebeetle

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
    • Rc-offi.net
HPI RS4 Mt - Lukkoperä - > Projekti
« Vastaus #8 : 13.07.06 - klo: 22.59 »
Epoksia vaan täyteen koko diffi, niin johan kestää... Itselläni oli joskus back in the days, ikinä ei hajonnut!
Xray T3´11 , T3´12 , T4 + muutama muu

Poissa -SS-

  • Veteraani
    • Profiili
    • www.rc-foff.net
HPI RS4 Mt - Lukkoperä - > Projekti
« Vastaus #9 : 14.07.06 - klo: 21.40 »
Nyt on epoksia täynnä koko murikka ja on kestänyt nyt oikein koviakin
 kolauksia joten hyvältä näyttää kedton suhteen!

 Huomattava ero kyllä löytyy / tulee ajossa kun vertaa lukotonta ja
 täysin lukollista autoa ja ajelee kalliolla.

 Kääntö kärsii melko lailla, kun eteen panee lukot, mutta on se tehojensa
 arvoistakin! Motit kuumenee, mutta möyrintömotin kun laitto niin kuume-
 neminen alkoi lieventyä, toki yksi motti alkoi lähes savuamaan, oli tuli
 kuuma! Mutta projekti on saatettu nyt päätökseen!

  :D