Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - Nicke

Sivuja: 1 ... 16 17 18 [19] 20 21 22 ... 24
541
Sähköautot / Vs: Team Academy sähkökrossarit
« : 13.03.09 - klo: 00.13 »
Tulee, ettei muuten olisi väriä lukuunottamatta identtisiä nelkun spurrien kanssa..

542
Sähköautot / Vs: Team Academy sähkökrossarit
« : 13.03.09 - klo: 00.00 »
Ite kyllä sain oman Teamini halvemalla ja siihen hintaan ei edes Academy pysty vastaamaan =). Mutta mä tosin pyysin tarjoukset

Ehkä tarjousta ei kannattais verrata toisen auton ovh hintaan :wink:

Akullisia on viime viestin jälkeen tullut jonkunverran, enkä vieläkään oo saanu yhtäkään osaa rikki  :p

543
Onhan sitä m-18 porukkaa treenailemassa edelleen jonkunverran, ja uusiakin tullu.. Mutta kun eivät uskaltaudu mukaan kisaamaan  :wink:

Mulle sopii ainakin aivan mainiosti ettei ajeta m-18 luokkaa, väljempi aikataulu, mahdollisesti lyhyempi päivä ja ei tarvitse laittaa sharkkia kuntoon :grin:

544
Vapaa keskustelu / Vs: Valo- ja videokuvaus
« : 11.03.09 - klo: 00.24 »
Tuli Clubbahin viestistä mieleen tämmönen leikkiminen joskus :wink:

Pitää joskus päästä kokeilemaan tota kakkulaa ihan tositoimissa, voisi soveltua aika hyvin pikkuautojen kuvaamiseen. Noi kuvat nyt lähinnä oli bokehin ja syväterävyyden ihmettelyä..

Onpas tänne muuten tullut paljon todella upeita otoksia, eipä oo tullu hetkeen edes vilkastua koko topiccia.. :azn:

545
nyt autossa AA akkuja x4

Kannattaa ehdottomasti vaihtaa kunnolliseen vastariakkuun. Patteriteline aiheuttaa usein pätkimistä, eli auton karkailua, ja antaa matalampaa jännitettä vastarille/servoille kun kunnollinen akku.

546
Sähköautot / Vs: kokemuksia harjattomista moottoreista!
« : 10.03.09 - klo: 10.21 »
Isompi kv yleensa tarkoittaa vähemmän käämikierroksia jolloin suurempi teho on fakta.
Eikö tuohon koneitten wattitehoon vaikuta millä jännitteellä mitattu, jolloin siihen ei voi oikeastaan luotttaa? Kv arvo ei muutu, mutta vaihteleehan se varmasti miten "optimistisesti" se on mitattu.

Sitähän mä juuri yritin sanoa, että koneita ei pysty vertailemaan pelkän kv arvon avulla. Onhan noita reilu 1000kv monen kW koneita, ja lennokkipuolelle lähemmäs 10kW alle 200kv koneita.. Ja eroja on myös ihan 540 kokosissa 1/10 autojen koneissa.

Eli toi kv luku ei voi liittyä suoranaisesti käämeihin, tai ainakaan niiden määrään. Teho kertoo sentään suoraan koneen tehosta :wink:

Niin ja toi tehohan on ainakin 540 koneissa yleensä aina mitattu 7.4v jännitteellä, jolloin koneita tosiaan voi verrata.

547
Sähköautot / Vs: LRP Shark RTR krossari 1:18 luokkaan
« : 10.03.09 - klo: 10.02 »
Lainaus käyttäjältä: jerzirccar1
Aluiskarit on täysin turha ostos.

Jaha, Jerry ei siis tykkää öljyistä iskareissa eikä myöskään kestävistä varsista..

Nimenomaan, kannattaa ostaa se ft.

548
Sähköautot / Vs: kokemuksia harjattomista moottoreista!
« : 09.03.09 - klo: 22.13 »
Teho on kierrosluvun ja vääntövoiman tulo, ei tosin ihan suoraan, väliin tarvitaan joitain muuntokertoimia, mutta ovat kuitenkin suoraan verrannollisia keskenään. Kaksi kertaa kiertävämpi kone (olettaen, että vääntömomentti on vakio kaikilla kierrosalueilla) antaa kaksinkertaisen maksimitehon.

Nimenomaan. Siksihän väännöstä saa jonkinlaisen kuvan vertailemalla kv lukua tehoon.

Se mitä siis yritin epäselvästi sanoa oli, että koneiden tehoa ei voi millään tasolla vertailla pelkän kv luvun perusteella, ellei ole kyse saman valmistajan koneista, mistä on tiedossa että vääntö on suunnilleen sama. Koneiden tehovertailua pelkän kv luvun perusteella kun kuulee vähän turhakin usein, tässäkin topicissa.

Ja sitten pitää tottakai vielä ottaa huomioon koneen muut ominaisuudet, minkä takia esimerkiksi 200W kiinalainen 4000kv kone ei välttämättä väännä sen enempää kuin samantehoinen 4500kv laatukone. Ainakin lämpeemisessä (menee siis tehoa hukkaan lämmöksi) tuntus olevan suuriakin eroja, ja mitenköhän roottorin materiaali vaikuttaa tähän?

549
Sähköautot / Vs: kokemuksia harjattomista moottoreista!
« : 09.03.09 - klo: 21.18 »
Täh.

Mitä tekemistä kierrosluvulla on tehon kanssa? Teho mitataan wateissa, kv arvo kertoo vain kuinka paljon kone kiertää/voltti. Joillain valmistajilla kv lukemat nousee mitä enemmän tehoa on, mutta ei läheskään kaikilla eikä se käytännössä vaikuta kun välityksiin. Pienempi kv suhtessa tehoon tosin yleensä vääntää enemmän ja toisinpäin, mutta ei taas välttämättä kun verrataan eri valmistajia.

Niin ja vastaus kysymykseen, nosrami on huomattavasti tehokkaampi. Huomaat varmasti käytännössä eron.

550
Sähköautot / Vs: LRP Shark RTR krossari 1:18 luokkaan
« : 09.03.09 - klo: 20.45 »
Noni, tiesin että unohdin jotain.. Vetarit tosiaan, niiden pitää olla teräksiset/alumiiniset. Muoviset ei yksinkertaisesti kestä. Lrp:n omat on aika suolasen hintaset, mutta muitakin löytyy ihan asiallisesti.

Tosin, jos ostat suoraan ft mallin, niin ei tarvitse päivittää mitään.. Kaikki noi, ja vähän muuta vakiona.

551
Sähköautot / Vs: LRP Shark RTR krossari 1:18 luokkaan
« : 09.03.09 - klo: 19.53 »
olen pitkään mietiskellyt sharkkia, mutta nyt päädyin siihen truck malliin, mitkä osat kuvluvat helposti, ja keneltä saan halvalla rtr shark truckin? vaihdossa rtr sharkkiin voin antaa rullaavan IGT:n ja sähköt siihen. Onko kokemuksia jos se on hyvä, keRtokaa plussat ja miinukset!

Ei suinkaan kannata laittaa ostoilmoitusta, eikä varsinkaan vilkasta myyntiosastoa.. Eihän siellä ole kun kaksi yksilöä pelkästään ensimmäisellä sivulla.  :mrgreen:

Eipä siinä nyt suorastaan heikkoja osia ole, kunhan kuuladiffit ja aluiskarit löytyy. Servosaveri on myös kulutusosa, kestää tosin helposti pari kuukautta radalla ajoa, eikä uusi maksa montaa euroa. Kaiken saa rikki, mutta sharkki on kyllä ton kokoiseksi todella kestävä.

552
Muistathan että toi poweri vaatii vastusta 5v linjaan että antais virtaa ulos speksien mukaan?

Starttiboxia ei jaksa millään pyörittää, suosittelen akkua siihen.

553
(ja pomppulinnastahan ei hobaoa saa)

Väärin, siellä nimenomaan on rtr seiskoja myynnissä, ainakin galleriassa.

Ite vilkasin tota kun viimeks kävin biltemassa, ja kyllähän se vähän seiskaa muistuttaa. Veikkaan että on parempi kun mitä voisi olettaa, mutta tohon hintaan saa kuitenkin jo kunnollisen auton kun näkee vähän enemmän vaivaa asian eteen..

554
Kerrankin fiksu aloitus ja fiksuja kysymyksiä, loistavaa :wink:

Toi edellä mainittu mini täyttää kyllä kriteerit, mutta on vähän heikko valinta mökkikäyttöön. Pakko siis tulla väliin ja mainostaa hieman tätä, itselläni on nyt aika monta tuntia radalla ajoa tolla SBV2 sportilla takana, ja ainoat pakolliset mekkaukset liittyy ruuvien kiristelyyn. Toistaiseksi  pakollinen mekkaus/ajo suhde siis luokkaa 30min/10h, jos edes niin huono. :tongue: Ja tämä tämän näköisellä radalla.

Auton lisäksi menee toki rahaa moottori+nopari komboon, radiohin, ja akkuun, mutta onpahan ainakin kunnon paketti. Ja noiden tasohan menee täysin sen mukaan mitä niistä haluaa maksaa.. Ulkomailta jos tilaa niin saa ihan ok setin harjattomalla ja lipolla jopa reilu 200e hintaan, harjallisella tekniikalla ja nimheillä pääseekin jo alle 200 euroon. Mutta kannattaa toki ensin kysyä pakettitarjousta suomesta :azn:

555
Sähköautot / Vs: 1/18 nelivedot maastoon
« : 26.02.09 - klo: 17.58 »
Mitenköhän toi inline 380 toimii kolmen kennon lifellä kun lukee että kestää 9.6v ja lifepaketti olisi just 9.9v... Eli jos joku tietää miten tarkka toi raja on niin kertokaa.

Mä oon ajanu aika monet akulliset tolla kombolla, ja hyvinhän se on toiminu. Käy suht lämpimänä, mutta ei ole osoittautunu ongelmaks.

556
Sähköautot / Vs: 1/18 nelivedot maastoon
« : 26.02.09 - klo: 00.18 »
Se nopari on edelleen harjallisille..

Suosittelen kuitenki harjattoman setin ostamista, ja se inline 380 on tosiaan hyvä pata :wink:

557
Kyosho / Vs: Kyosho Mini Inferno
« : 24.02.09 - klo: 22.07 »
MI on sitten aika painava auto ton kokoiselle koneelle.. En suosittele, kun ei toimi edes sharkissa kunnolla.

558
Sähköautot / Vs: LRP Shark RTR krossari 1:18 luokkaan
« : 23.02.09 - klo: 14.32 »
Onko kukaan käyttäny sharkissa minkään muun valmistajan iskareita? käykö ne sharkin alu-iskarit myös buggyyn, kun mun mielestä kaikissa paikoissa missä niitä myydään niin perässä lukee "shark MT".

Kyllä ne buggyn aluiskarit on ihan erikseen, oletko ottanu yhteyttä hobbylinnaan?

559
Sähköautot / Vs: Team Academy sähkökrossarit
« : 22.02.09 - klo: 22.54 »
Ja jos joku on onnistunu missaamaan tämän, niin autossahan on yksi asia mitä muissa ei ole, valinnanvaraa  :wink: Sekä padan että servon puolta voi muuttaa, ja akutkin laittaa miten haluaa. Lipoja varten tulee kunnolliset telineetkin mukaan, mihin ainakin oma pötkölipo sopii aivan täydellisesti.


560
Sähköautot / Vs: Team Academy sähkökrossarit
« : 22.02.09 - klo: 22.42 »
Näyttää hyvälle, kuulostellaan toimivuutta/kestävyyttä.

Kuten Hoke jo sanoi, niin auto on tosissaan saanu kyytiä nopeita kierrosaikoja ja hyviä säätöjä tavoitellessa :wink:

Ja mitään en ole saanu rikki, vaikka tunteja on jo jonkunverran radalla kertyny. Toimivuudesta senverran että vähän auton pakettisäätöjä oon muutellu, ja kierrosajat rupee olemaan suhtkoht kohillaan. Vaikka autossa onkin kiinni vain SP sporttipata..

561
Polttisautot / Vs: CEN Matrix ja Arena
« : 21.02.09 - klo: 22.34 »
Pakko kysyä mikä on honkkari , onkos autolla oikeaa nimeä ?

Hong Nor

562
Sähköautot / Vs: Team Academy sähkökrossarit
« : 21.02.09 - klo: 22.21 »
Oliko kaikki sähköosat tismalleen samat????

Puhuin 200gr erosta, koska punnittiin myös ilman akkuja jolloin ero oli aika tarkalleen 200gr. Saddlepackit nimittäin painavammat, mutta toisaalta niistä ei oikein pääse eroonkaan Yokomossa.

Nopari/kone combot oletettavasti hyvinkin samanpainoset, Academyssä painavampi pata mutta taas kevyempi nopari. Vastarit samankokoisia.

563
Sähköautot / Vs: Team Academy sähkökrossarit
« : 21.02.09 - klo: 22.09 »
Tulipahan tänään punnittua auto, ja verrattua sitä Yokomoon. Yllätys oli aika suuri, 200gr ero alle 2kg autoissa!



564
Nyt kannattaa olla tarkkana, ettei esitä perusteettomia syytöksiä puoleen tai toiseen.

Jos aihetta on, kaikki kilpailuun liittyvät epäselvyydet voi osoittaa minulle, ei aloteta niiden ruotimista täällä.

Ei, mutta toi oli tosiaan nostoporukka, eikä ole tiedossa ketkä heistä osallistu tähän. Ilmeisesti aika moni, mutta tarkalleen ei tietenkään pysty syyttämään ketään.

Vaikka jokainen näkeekin listan tuloksista, niin kopioin sen tohon, koska itseäni ainakin kiinnostaisi saada nimi pois tällaiseen asiaan liittyvästä listasta.

E; poistin nyt listan, mutta kaikki jokatapauksessa tietää että B-finaali nosti A:ta, ja pystyy itse katsomaan ne.

565
Kun luin Hoken viestin, ja rupesin miettimään asiaa tarkemmin, niin itseasiassa tästä olisi hyvä puhua ja selvittää kerralla, niin ei tapahdu jatkossa. Vaikka sitten omassa topicissa.

Se, että aikuiset juonivat tällaista muiden selän takana, eivätkä edes selvitä asiaa järjestäjilta, on kyllä aivan käsittämätöntä. Ja ennenkaikkea todella epäurheilijamaista toimintaa, miten joku edes kehtaa.

Nostoporukkahan oli tämä, pystyykö kukaan edes puolustamaan itseään? Ilmeisesti aika monesta henkilöstä kyse, tämän perusteella "Kovasti siellä siellä porukka ihmetteli tätä asiaa" ja "Kuulimpa jopa ehdotuksen varikolla että kyseisen kilpailijan autoa ei finaalissa nostettaisi ollenkaan, niin saattaisi taas mieli palata kuolevaisten tasolle" tuskin onnistuisi ellei kaikki nostajat olisi mukana..

E:, tässä oli b-finaalilista..

Jos mitenkään mahdollista, niin pidetään keskustelu asiallisena, että saadaan kuulla näiden henkilöiden selitykset. Voi olla aika mielenkiintoista, eikä asiakaan ole sellainen mikä unohtuu ihan samantien. Ikävää tosiaan..

Akk:n alaisissa kisoissa puhuttaisiin jo kilpailukiellosta, joten asia ei kuitenkaan ole ihan hälläväliä, mikä ratkeaa laittamalla topicci lukkoon.

566
EI todellakaan mitään v***n provoa, vaan juuri niin kuin asiasta varikolla puhuttiin. Kovasti siellä siellä porukka ihmetteli tätä asiaa ja jos se kilpailun johdon kanssa oli sovittu ja asia oli ok, niin eipä siitä muut kilpailijat mitään tienneet. Ja moni muukin siellä joutui ylimääräisiä nostovuoroja tekemään, niin sinänsä ihmettelen että yhteisen hyvän nimissä ei kaikki nostamiseen osallistu? Meitä kaikkihan varten siellä nostajat on.

Mitä "niin saattaisi taas mieli palata kuolevaisten tasolle." sitten on jos ei provoa  :mrgreen:

Muttajoo, asian opetuksena voitaisiin sopia että jatkossa käy puhumassa tällaisista asioista järjestäjille, jos esimerkiksi juuri epäilee että joku ei hoida nostovuorojaan. Mitä jos kukaan ei olisi nostanut Hoken autoa, vaikka todellisuudessa nostohommat oli hoidossa? Olisiko finaali ajettu uudestaan nostajien typeryyden takia..

Itseasiassa kun olin nostamassa vikaa A finaalia, niin tämän B:ssä ajaneen pojan faija sanoikin mulle että "nostetaan sitten hitaasti tota 2 paikalta lähtevää oranssia miniä, koska kuski ei oo nostanu" tjsp, ei sanatarkasti.. Tämä pääs unohtumaan erän aikana, mutta muistu nyt mieleen kun otettiin aihe puheeksi. Onneksi Hoke jätti kaadot vähemmälle, ja ainakin tämä henkilö nosti Hokenkin autoa tavallisesti kun kerroin että olin hoitanu hänen vuorot.

Turha tästä nyt on sen enempää vääntää, loppu hyvin kaikki hyvin, mutta jatkossa varmistetaan sitten asiat :wink:

Mikäli minirallia on tiedossa enemmänkin, niin pakkohan se on itsekkin sellainen ostaa :) Senverran hauskaa puuhaa tuntus olevan, ja ennenkaikkea rentoa, vaikka mun aiempi teksti ei oikein täsmää sen kanssa  :mrgreen:

567
Itse toimin tälläkertaa vain katsojana ja nostajana, mutta hauskaa oli kuitenkin :azn:

Ja mineilläkin yllättävän tiukkaa ainakin A-finaalin top 3 kesken.

Näytti olevan kuskeilla hauskaa, ja sehän on pääasia, joten eiköhän kisat menny aika nappiin järjestäjien osalta. Onnea voittajille!  :laugh:

Ja pienenä miinuksena voisi mainita nostajien vähyys. Aika lailla niitä taas kuuluteltiin. Erästäkin kuljettajaa pyydettiin useaan otteeseen nostamaan, mutta eipä paljoa näkynyt nosto hommissa... Kuulimpa jopa ehdotuksen varikolla että kyseisen kilpailijan autoa ei finaalissa nostettaisi ollenkaan, niin saattaisi taas mieli palata kuolevaisten tasolle. Itse ainakin olen siinä lapsen uskossa vielä että nostaminen on pakollista kaikille kuskeille tasosta riippumatta?

Ihan tosissaan, miksi kirjoittaa tällaista kun ei todellisuudessa tiedä asiasta yhtään mitään?

Hokeahan tässä tarkoitetaan, jos ei joku tajunnut. Ja minä olin nostamassa jokaisen Hoken vuoron, ja itseasiassa aika monen muunkin ihan vapaaehtoisena.. Tästä tiesi toki järjestäjät, ja nämä "monet" kuulutukset jäi todellisuudessa kahteen, mistä toinenkin peruttiin samantien kun Frantsi muisti että olen Hoken tilalla. Aikamoista provoamista, vaikka asia todellisuudessa oli täysin kunnossa..

Ei näin, ei todellakaan, torstit!  :evil:

568
Sähköautot / Vs: Team Academy sähkökrossarit
« : 21.02.09 - klo: 00.01 »
Jepjep, eli mulla on jo muutama akullinen takana SBV2 sportilla, ja ei voi muuta sanoa kun että on aivan loistava auto. Auton kasaaminen oli helppoa, ja suju huomattavasti nopeemmin kun kaverin yokomon kasaaminen. Osien yhteensopivuus hyvinkin täydellinen, ja kuusiokolojen takia mekkaaminen on oikein mukavaa puuhaa.

Auton käyttäytyminen on myös ajossa kohdallaan, ei tarvinnu kauaa ettiä säätöjä niin rupes jo liikkumaan ihan mukavasti radalla. Kestävyys on myös todella hyvä, mitään Academyn osaa en ole vielä rikki saanu, toisin kun 3racingin iskareiden alapäitä :p

Hinta-laatusuhde on kyllä tässä autossa huomattavasti parempi kun missään kilpailijassa, ottaen huomioon että auto on suoraan paketista kestävä, ja vielä tämän lisäksi hyvä ajettava. En ole vielä punninnut autoa, mutta vaikuttaa kyllä kevyeltä verrattuna ammerunkoisiin.





Slipperin säätötyökalu oli positiivinen yllätys, säätö on todella helppoa sen kanssa.



Spurrejakin tuli mukavasti mukaan, ei tarvitse heti marssia kauppaan.



Jatkoa tulee huomenna :wink:

(Pahoittelen kuvien laatua, paremmat tulee kunhan ehtii.)

569
Yleinen keskustelu / Vs: Kuvia omista Rc-autoista
« : 20.02.09 - klo: 23.40 »
Todella huono kuva omasta autosta, mutta jotain tällasta sieltä Hokenkin paketista pitäisi löytyä :wink:


570
Yleinen keskustelu / Vs: Kuvia omista Rc-autoista
« : 20.02.09 - klo: 14.52 »
Missä se keppiveto on?

Ja pötköakku :p

Sivuja: 1 ... 16 17 18 [19] 20 21 22 ... 24