Kirjoittaja Aihe: Hpi Savage 3.0  (Luettu 576552 kertaa)

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Boltsi

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://www.elisanet.fi/petteri.lamminen/index.html
Hpi Savage 3.0
« Vastaus #2820 : 26.11.05 - klo: 00.15 »
Lainaus käyttäjältä: "Divi"
ja vakio ohjaus servon teho on? mulla on joku vakio servo, arviolta 3-4kg... vois tilata bluebirdin 620 siihen...


Ittellä on toi ohjauksessa ja jaksaa hyvin vääntää paikallaankin pyörät tapista tappiin, ainut mikä on pikkasen häirinnyt niin, ottaa kaasu/jarru servo  
häikkää pikkasen ilmeisesti juuri tuosta BlueBirdistä... Ei tosin ole mitään tavallista pihasudittelua haitannut..
LRP Shark Monster + Li-Po + Futaba 2.4GHz
Tamiya Durga DB01 + Futaba 2.4GHz

Poissa screed

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Hpi Savage 3.0
« Vastaus #2821 : 26.11.05 - klo: 09.54 »
ei jaksa kahlata koko topiccia läpi, joten vaivaan parilla basic kysymyksellä..
eli onkos nämä kytkinpalat savage 21:een sopivat ja miten hyvät ne on?? nappaako hyvin kiinni, eli ei luista ja kestääkö? ei olis kauheen kalliit?!
ja mites kun tossa savage 21:ssä on toi tankki primerillä varustettuna, niin pystyiskö sitä ite modaamaan jotenkin fiksummaksi? kun vuotaa ilmaa välistä.. uus tankki maksais 15e (=ryöstöä) :(
mugen mbx-4 / hobao 21 8port / sanwa / hitec

Poissa ossi v

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://kotisivu.dnainternet.fi/marvirt/index.html
Hpi Savage 3.0
« Vastaus #2822 : 26.11.05 - klo: 10.31 »
"Lainaus"Huom! Paketti on tarkoitettu kaksipalaiselle kytkimelle. Palat ja jouset sopivat kolmipalaiseen kytkimeen jos katkaiset jousen ylimääräisen väkäsen esim. Dremelillä. Pussissa on kahdet palat ja jouset.



Eili sopii 2 ja 3-palaisiin kytkimiin :wink:

Poissa Jose.92

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://www.freewebs.com/rctaipalsaari
Hpi Savage 3.0
« Vastaus #2823 : 26.11.05 - klo: 10.51 »
Nyt tuli viime yön aikana savagelle töitä. Eli lumiauraa kiinnittelemään
Ei kiroilulla rajaa, kun savagella ajaa! Ihminen syö ja kakkii!

Poissa Tumphu

  • Veteraani
    • Profiili
    • FG Club - FGn Bensa-autojen Foorumi
Hpi Savage 3.0
« Vastaus #2824 : 26.11.05 - klo: 11.44 »
Täällä tulee kans kokoajan lunta... täytyy tehdä äkkii aura valmiiks + korottaa koko auto ylös
Herrojenporvari... (Nimmarit puhelimitse)
FG Club - FGn Bensa-autojen Foorumi

Poissa JupeR

  • Veteraani
    • Profiili
Hpi Savage 3.0
« Vastaus #2825 : 26.11.05 - klo: 11.47 »
Tula tullallaa posket pullalla, on tällä savagen kullalla :D  Nyt on sisään ajot pukilla takana :)
Mahotonta meininkiä..!
M:NANO DRAGON,Kysy YV!

Poissa pfohr

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Hpi Savage 3.0
« Vastaus #2826 : 26.11.05 - klo: 12.13 »
Täälläkin sataa ihan kivasti lunta..ei tohon keliinviitti viedä savagee..kastuuhan se :)

Poissa Tumphu

  • Veteraani
    • Profiili
    • FG Club - FGn Bensa-autojen Foorumi
Hpi Savage 3.0
« Vastaus #2827 : 26.11.05 - klo: 13.31 »
Operation: Broke My Savage
Agents: Tumphu
Car: Savage

Mission result: MISSION SUCCES!!

Juu eli lunta tuli, vähä piti mennä ajelee... Se kytkin luistaa edelleen niinku kaikki tietää joten seos vähä rikkaammalle ettei kierrä nii himona... Noh alku meni ihan kivasti lumi lensi ja tuli huomattua että savage kerää sisäänsä todella paljon lunta. Sit siinä vaan tuli annettua nii kovaa sikaa että spurri pääs rouhasee pari hammasta pois -> Tönästään auto liikkumaan ja sikaa!! Tietty se siin sit ain ku tuli se tyhjä kohta ni pääs rouhasee siit loputki hampaat pois... Sit ku se oli ihan pyöree ni viel se suostu pikkukaasulla liikkuu ni ajoin sen talliin  :lol:  Onneks on toinen varastossa.

Katoinko mä siit oikein, et spurrin saa helpoiten pois ku ottaa tankin ja koneen pois?
Herrojenporvari... (Nimmarit puhelimitse)
FG Club - FGn Bensa-autojen Foorumi

Poissa JupeR

  • Veteraani
    • Profiili
Hpi Savage 3.0
« Vastaus #2828 : 26.11.05 - klo: 13.34 »
Joo, silleen lähtee helpoiten... Mulla tahtoo toi kone käydä niin kylmänä et ei käynnis pysy :(  Ja roto oli aika huono ku hirttää nappula pohjaa..
Mahotonta meininkiä..!
M:NANO DRAGON,Kysy YV!

Poissa pfohr

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Hpi Savage 3.0
« Vastaus #2829 : 26.11.05 - klo: 13.42 »
En kahtaa mennä ajelemaan tohon pyryyn.. kun on puhdas autokin nyt..

Niin ja tulossa siis vielä truckzilla sport,4.6 hpi kone,kirkas servosuoja,gpm:än kaikki alumiiniset tukivarret ja ylävarret säädettävät,akku 6v jonka saa ladattua vaikka on kotelossaan,lamberton inline pillisarja,jr racingin xs-3 kiteetön digiradio herkkuineen.. :)

Et sellasta.. tällä kertaa..

Poissa Jose.92

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://www.freewebs.com/rctaipalsaari
Hpi Savage 3.0
« Vastaus #2830 : 26.11.05 - klo: 13.54 »
Jaa joku täällä voi tuosta bostailusta kyllä herpaantua.
Joku täällä joskus muistutti ettei kannata bostat
Mutta on se hyvä kun on tuosta rahaa
Ite myisin savagen nyt jos joku tarjois ihan kunnon hinnan
Kyllä sillä kayttöä löytyy mutta pitäisi saada mopo katsastettua ja vakutuukset jne
Ei kiroilulla rajaa, kun savagella ajaa! Ihminen syö ja kakkii!

Poissa Tumphu

  • Veteraani
    • Profiili
    • FG Club - FGn Bensa-autojen Foorumi
Hpi Savage 3.0
« Vastaus #2831 : 26.11.05 - klo: 15.07 »
Pojjaat varmaa muistaaki ku mä oon purnannu et kytkin luistaa. No tossa kun spurria vaihdoin niin koneen tietysti käteen otin siitä. Aloin sitä tutkaillessa ihmettelee kun kytkimen jousi sieltä pullotti vauhtipyörän ja kytkinkellon välistä. Avasin sen ja PAM! Oli meinaa aika yllätys... Yksi kuva kertoo enemmän kuin tuhat sanaa joten:

Kytkin

Kuvassa nyt ei ihan selvää kyl saa miten palasina noi on, mut sit oli lisäks iso kasa tomua kun oli luistanu ja ajatella, että toi auto kulki tollasilla paloilla. Jouset ei pitäny yhtään, ne oli hangannu sinne kytkinkellon sisäkehälle jo jonkun aikaa. Nyt täytyy ostaa se RTR-mallin 3-palanen + hyvät palat + aluspurri...
Herrojenporvari... (Nimmarit puhelimitse)
FG Club - FGn Bensa-autojen Foorumi

Poissa pfohr

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Hpi Savage 3.0
« Vastaus #2832 : 26.11.05 - klo: 15.28 »
Lainaus käyttäjältä: "Jose.92"
Jaa joku täällä voi tuosta bostailusta kyllä herpaantua.
Joku täällä joskus muistutti ettei kannata bostat
Mutta on se hyvä kun on tuosta rahaa
Ite myisin savagen nyt jos joku tarjois ihan kunnon hinnan
Kyllä sillä kayttöä löytyy mutta pitäisi saada mopo katsastettua ja vakutuukset jne


Jaa muako tarkoitit? ihan vaan arvelin toisille savage harrastajille kertoa tosta..ei tartte väärinkäsittää..mulla on tämä harradstus noussut päähän ehkä liikaakin :)
Just laskin et oisin sen fg:n saanut mennen tullen mut on se nitron haju niin mukavaa ja ääni että nitrossa pysytään sittenkin.

Poissa Jose.92

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://www.freewebs.com/rctaipalsaari
Hpi Savage 3.0
« Vastaus #2833 : 26.11.05 - klo: 15.31 »
Joo joku muu voi hikentyä tuollaisesta.
Joku taisi joskus vähän kilahtaa kun joku tuli horisee mitä kaikkee hienoo se oli ostanut ja sitten vielä bostasi siillä miten paljon sillä oli rahaa ja mitä ne sen osta maksoivat
Ei kiroilulla rajaa, kun savagella ajaa! Ihminen syö ja kakkii!

Poissa pfohr

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Hpi Savage 3.0
« Vastaus #2834 : 26.11.05 - klo: 15.41 »
Lainaus käyttäjältä: "Jose.92"
Joo joku muu voi hikentyä tuollaisesta.
Joku taisi joskus vähän kilahtaa kun joku tuli horisee mitä kaikkee hienoo se oli ostanut ja sitten vielä bostasi siillä miten paljon sillä oli rahaa ja mitä ne sen osta maksoivat


Selväpä se..tosiaankaan mulla ei OLE paljon rahaa mut rc on mun harrastus.

Poissa JupeR

  • Veteraani
    • Profiili
Hpi Savage 3.0
« Vastaus #2835 : 26.11.05 - klo: 15.44 »
Pitäskö toi tyhjäkäynti säätää motti käynnissä vai mitata n. 1,5mm?
Mahotonta meininkiä..!
M:NANO DRAGON,Kysy YV!

Poissa pfohr

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Hpi Savage 3.0
« Vastaus #2836 : 26.11.05 - klo: 15.46 »
Lainaus käyttäjältä: "jeppe"
Pitäskö toi tyhjäkäynti säätää motti käynnissä vai mitata n. 1,5mm?


eikös se ole silloin hyvä kun pyörii nätisti eikä kytkintä vetele?
Eli minä säätäisin koneen pyöriessä sen.

Poissa Divi

  • Veteraani
    • Profiili
Hpi Savage 3.0
« Vastaus #2837 : 26.11.05 - klo: 16.25 »
No johan oli viestejä kasaantunut... Mulla on siis ohjauksessa jo Futaban 10kg servo ja tuota bluebirdia ajattelin kaasulle. Ja radioina on JR/Graupner XS-3 ja on kyllä pelanneet täysin moitteetta. ostin vielä toisen vastarin siihen niin on sama radio sähkötouringissa ja savagessa :D Nätti systeemi...

Ja kannattaa vaihtaa se tankki primerittömään!! Ei "poppakonsteja"

@Tumphu: Mulla on käyny kolmepalasen kytkimen kanssa noin jo 2 kertaa. Nyt pitää tilata nuo Hot Bodiesin palat ja koittaa niillä. Pysyikö kytkinlaakerit ehjänä? mulla on menny laakerit molemmilla kerroilla. Ja kannattaa tilata Robinson racingin Teräksiset kytkinkello+spurri. Käytön jälkiä ei näy ollenkaa vaikka on ollu kauemmin ku mitä mulla oli 3 muovispurria...

@Pfohr: Mä oon joskus mennyt mainitsemaan että paljoko on menny savageen rahaa kuukauden aikana ja krossikuskit tulistu siitä välittömästi... Vähä rupes mietityttämään se taannoin käyty "perjantaikeskustelu" krossikuskien ja touringkuskien tiukkuudesta...  :D

Mutta mua ei haittaa vaikka kuka sanois mitä hintoja. Omiahan on rahansa ja joillain sitä vaan on enemmän tai sitä käyttää enemmän...  :wink:

Poissa pfohr

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Hpi Savage 3.0
« Vastaus #2838 : 26.11.05 - klo: 16.31 »
Lainaus käyttäjältä: "Divi"
No johan oli viestejä kasaantunut... Mulla on siis ohjauksessa jo Futaban 10kg servo ja tuota bluebirdia ajattelin kaasulle. Ja radioina on JR/Graupner XS-3 ja on kyllä pelanneet täysin moitteetta. ostin vielä toisen vastarin siihen niin on sama radio sähkötouringissa ja savagessa :D Nätti systeemi...

Ja kannattaa vaihtaa se tankki primerittömään!! Ei "poppakonsteja"

@Tumphu: Mulla on käyny kolmepalasen kytkimen kanssa noin jo 2 kertaa. Nyt pitää tilata nuo Hot Bodiesin palat ja koittaa niillä. Pysyikö kytkinlaakerit ehjänä? mulla on menny laakerit molemmilla kerroilla. Ja kannattaa tilata Robinson racingin Teräksiset kytkinkello+spurri. Käytön jälkiä ei näy ollenkaa vaikka on ollu kauemmin ku mitä mulla oli 3 muovispurria...

@Pfohr: Mä oon joskus mennyt mainitsemaan että paljoko on menny savageen rahaa kuukauden aikana ja krossikuskit tulistu siitä välittömästi... Vähä rupes mietityttämään se taannoin käyty "perjantaikeskustelu" krossikuskien ja touringkuskien tiukkuudesta...  :D

Mutta mua ei haittaa vaikka kuka sanois mitä hintoja. Omiahan on rahansa ja joillain sitä vaan on enemmän tai sitä käyttää enemmän...  :wink:


Niinpä..
Eli sulla on siis tuo xs-3?
Sellanen tuli hankittua ihan sen takii et sais noista servoista sit kaiken hyödyn.Ja tuon robinsonin pistin eilen tulemaan et kestää sit isommat koneet. ainakin tuo 3 palainen hpi:n alukytkin toimii mainiosti tossa s-25 koneessa..tosin siinä on nyt 4.6 koneen painot ja jouset..
Sen takii ton kiteettömän hommasin kun nyt on 2 kertaa kide tippunu ja lopputulos se että aukaise aina tuo kotelo ärräpäitten kanssa..kun on niin jäykkäkin vielä..ei ole failsavea savagessa..enkä laita :)

Poissa Divi

  • Veteraani
    • Profiili
Hpi Savage 3.0
« Vastaus #2839 : 26.11.05 - klo: 16.39 »
Mulla on failsafe ja ihan näppärä laite se on. Osta tuo lexan radioboxcover. tosi helppo irrottaa ja sujahtaa paikalleen melkeis vahingossa. ja kun on taipuisa niin sokatkin on ihan helppo napsaasta paikoilleen...

Poissa pfohr

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Hpi Savage 3.0
« Vastaus #2840 : 26.11.05 - klo: 16.50 »
Lainaus käyttäjältä: "Divi"
Mulla on failsafe ja ihan näppärä laite se on. Osta tuo lexan radioboxcover. tosi helppo irrottaa ja sujahtaa paikalleen melkeis vahingossa. ja kun on taipuisa niin sokatkin on ihan helppo napsaasta paikoilleen...


No se tulee ensviikolla sekin kirkas suoja tohon just sen takii et näkee sisään ja helpompi laittaa paikoilleen vissiinkin..

Poissa Jose.92

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://www.freewebs.com/rctaipalsaari
Hpi Savage 3.0
« Vastaus #2841 : 26.11.05 - klo: 17.37 »
pfohr laita teippi kiteen aukon eteen
Ei kiroilulla rajaa, kun savagella ajaa! Ihminen syö ja kakkii!

Poissa Divi

  • Veteraani
    • Profiili
Hpi Savage 3.0
« Vastaus #2842 : 26.11.05 - klo: 18.23 »
Pfohrille tulee kiteettömät radiot... ostappa jose säkin kunnon radiot...  :wink:  :D

Poissa Tumphu

  • Veteraani
    • Profiili
    • FG Club - FGn Bensa-autojen Foorumi
Hpi Savage 3.0
« Vastaus #2843 : 26.11.05 - klo: 19.01 »
Toi tyhjäkäynnin säätö on ( 1.5mm auki) on tehdas oletus mikä tarkottaa sitä että niillä säädöillä pitäis lähtee käymään. Konekohtaisesti saa kyl säätää sit loppujen lopuks
Herrojenporvari... (Nimmarit puhelimitse)
FG Club - FGn Bensa-autojen Foorumi

Poissa JupeR

  • Veteraani
    • Profiili
Hpi Savage 3.0
« Vastaus #2844 : 26.11.05 - klo: 19.27 »
Vähän v*tuttaa!!! Mun isoveli meni pyörittää iskuporakonella nestelukkossa olevaa 25 mottii ja mitäs muutakaa ku laakeri rikki, sit se vaa sanoo, et: "mikähän siihen tuli?" Tosiaan V*TUTTAA!!! Niin Sit se sano vielä sen jälkee sisällä et oli jo  valmiiksi rikki, kyllä se sitä gasoo kaasariin sai sillä rotolla. Eli toi sen väite on p*rseestä revitty.

Ps. En oo sille sukuu :wink:
Mahotonta meininkiä..!
M:NANO DRAGON,Kysy YV!

Poissa Jose.92

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://www.freewebs.com/rctaipalsaari
Hpi Savage 3.0
« Vastaus #2845 : 26.11.05 - klo: 19.27 »
Mitäs vikaa savagen radioissa on.
Minusta ne toimiii paremmin kuin hyvin
Ei kiroilulla rajaa, kun savagella ajaa! Ihminen syö ja kakkii!

Poissa pfohr

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Hpi Savage 3.0
« Vastaus #2846 : 26.11.05 - klo: 19.51 »
Lainaus käyttäjältä: "Jose.92"
Mitäs vikaa savagen radioissa on.
Minusta ne toimiii paremmin kuin hyvin


Ei niissä mitään vikaa olekaan mut paremmat säädöt saa tuolla radiolla.

Kuvia kun piti yrittää talviajoa :)

http://img.photobucket.com/albums/v329/pfohr/lumessa2.jpg

http://img.photobucket.com/albums/v329/pfohr/lumessa.jpg

Poissa Boltsi

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://www.elisanet.fi/petteri.lamminen/index.html
Hpi Savage 3.0
« Vastaus #2847 : 26.11.05 - klo: 19.53 »
Onko sulla pfohr minkään laista suojaa pannulle kun ajat?, ittellä tipahtaa lämmöt saman tien kun pölläyttää lumet pannun päälle...
Ja onko minkään laista panssaria pohjassa?
LRP Shark Monster + Li-Po + Futaba 2.4GHz
Tamiya Durga DB01 + Futaba 2.4GHz

Poissa pfohr

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Hpi Savage 3.0
« Vastaus #2848 : 26.11.05 - klo: 19.59 »
Lainaus käyttäjältä: "Boltsi"
Onko sulla pfohr minkään laista suojaa pannulle kun ajat?, ittellä tipahtaa lämmöt saman tien kun pölläyttää lumet pannun päälle...
Ja onko minkään laista panssaria pohjassa?


No ei ole pohjapanssaria ollenkaan ja foliosta pitää tehdä suoja tohon koneen ympärille.
Ilmanputsarille pitäs keksiä joku patentti..aina lumessa niin ei saa ilmaa..

Poissa JupeR

  • Veteraani
    • Profiili
Hpi Savage 3.0
« Vastaus #2849 : 26.11.05 - klo: 20.32 »
Mulla onki talveks madin putsari :wink:  siin on se kuomu päällä..
Mahotonta meininkiä..!
M:NANO DRAGON,Kysy YV!