Kirjoittaja Aihe: Hpi Savage 3.0  (Luettu 576542 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Jose.92

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://www.freewebs.com/rctaipalsaari
Hpi Savage 3.0
« Vastaus #2910 : 28.11.05 - klo: 15.19 »
Menikö se kiertokankikin sun veljes laskuun? jeppe
Ei kiroilulla rajaa, kun savagella ajaa! Ihminen syö ja kakkii!

Poissa jeejee

  • Veteraani
    • Profiili
Hpi Savage 3.0
« Vastaus #2911 : 28.11.05 - klo: 15.25 »
Lainaus käyttäjältä: "racer"
Hölmöä lähtee ostaa uudelle koneelle ite osia(jos kyseessä kesken sisäänajon oleva kone).Noi kuuluu takuu hommiin jos siinä jotain vikaa on.


Mutta eikö toi oo aika ite aiheutettu vika jos väenväkisin vääntää vaikka on nestelukossa ja vielä porakoneella eikä rololla millä "pitäisi". Mun tietääkseni silloin ei saa uusia jos ite on rikkonut.
Ääni kuuluu, mutta mitään ei tapahdu... TLT-1 semi scale crawler/ FG Monster Beetle/ Tamiya tb-02d / Asso b4 @ Mamba MAX / Tamiya High lift / LRP Shark/ TeamLosi xxx-nt / Spektrum

Poissa JupeR

  • Veteraani
    • Profiili
Hpi Savage 3.0
« Vastaus #2912 : 28.11.05 - klo: 15.55 »
Lainaus käyttäjältä: "jeejee"
Lainaus käyttäjältä: "racer"
Hölmöä lähtee ostaa uudelle koneelle ite osia(jos kyseessä kesken sisäänajon oleva kone).Noi kuuluu takuu hommiin jos siinä jotain vikaa on.


Mutta eikö toi oo aika ite aiheutettu vika jos väenväkisin vääntää vaikka on nestelukossa ja vielä porakoneella eikä rololla millä "pitäisi". Mun tietääkseni silloin ei saa uusia jos ite on rikkonut.

Veljeni väänsi porakoneella :wink:  Ja puristuksen jälkeen naksahtaa, siis alaosaan menon loppu-osassa :wink:  Sanokaa jos ette ymmärtäny..
Mahotonta meininkiä..!
M:NANO DRAGON,Kysy YV!

Poissa Divi

  • Veteraani
    • Profiili
Hpi Savage 3.0
« Vastaus #2913 : 28.11.05 - klo: 16.29 »
mulla naksahtaa samassa kohdassa mutta ite en oo mitään vikaa löytäny. luultavasti vetostartista kuuluu se ääni...

Poissa JupeR

  • Veteraani
    • Profiili
Hpi Savage 3.0
« Vastaus #2914 : 28.11.05 - klo: 16.39 »
Soon kuules poijjaat niim että naksahtaa siitä pääty levyistä johtuen. Siinä nääs on semmonen "reikä" johon se atappi menee :wink:
Mahotonta meininkiä..!
M:NANO DRAGON,Kysy YV!

Poissa Jose.92

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://www.freewebs.com/rctaipalsaari
Hpi Savage 3.0
« Vastaus #2915 : 28.11.05 - klo: 16.46 »
Juu. Mesessä yritin jepelle selittää kovasti. Eli siinnä kierto-kangen kiinnitys reiässä eli kampiakselissä on sellainen tappi joka on jousitetuu ja se ottaa sitten starttiin kiinni kun pyöräyttää starttia ja kun konetta pyärittää niin se tappi siellä naksahtelee, kun se pomppaa sen kolon yli
Ei kiroilulla rajaa, kun savagella ajaa! Ihminen syö ja kakkii!

Poissa Divi

  • Veteraani
    • Profiili
Hpi Savage 3.0
« Vastaus #2916 : 28.11.05 - klo: 17.05 »
mutta onko se siis ihan normaalia? en muista kuulleeni sitä uutena...

Poissa Jose.92

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://www.freewebs.com/rctaipalsaari
Hpi Savage 3.0
« Vastaus #2917 : 28.11.05 - klo: 17.23 »
Kyllä se on ihan normaali ääni. tai se pitää kuulua koneesta
Ei kiroilulla rajaa, kun savagella ajaa! Ihminen syö ja kakkii!

Poissa Jose.92

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://www.freewebs.com/rctaipalsaari
Hpi Savage 3.0
« Vastaus #2918 : 28.11.05 - klo: 19.27 »
Minkäs jäykkyistä oljyä lukkään iskareihin? En rupe ostamaan, vaan laitan täysi synteettiset ettei jähmety talvi ajossa. Nyt vaan se jäykkyys
Ei kiroilulla rajaa, kun savagella ajaa! Ihminen syö ja kakkii!

Poissa Hotti

  • Veteraani
    • Profiili
Hpi Savage 3.0
« Vastaus #2919 : 28.11.05 - klo: 20.14 »
Vaikka 30wt tai enempikin.Mutta oikein kirjoitus ois jees.
-Team lapsena liian vähän leluja-

Poissa Divi

  • Veteraani
    • Profiili
Hpi Savage 3.0
« Vastaus #2920 : 28.11.05 - klo: 20.29 »
mullaon ihan tuota vakio soosia ja hyvin toimii, oisko ollut 10wt, en oo ihan varma...

Poissa mika69

  • Jäsen
    • Profiili
Hpi Savage 3.0
« Vastaus #2921 : 29.11.05 - klo: 11.07 »
Kysymys koneen lämmöistä:

Miten talvella saa lämmöt kohilleen? Eli varmaan jotain alumiiniteippiä jäähytyksen ympärille ja lämpösempi tulppa?
Entä mitä haittaa jos kone käy "alilämpöisena", onko siitä muuta haittaa kun että moottorista ei saa kaikkia tehoja ulos.
Ja jos on niin mikä on lämpötilaraja missä koneen tulisi vähintään olla?

7 tankillista ajoin "sisäänajoa" Savagella, suurimmat yllätykset itselleni olivat että miten helposti koneen saa käyntiin ja suurinpiirtein säätöihin.

Kerran en saanut konetta käyntiin, irrotin jopa tulpan ja katoin hehkulaitteella että hehkuu mutta ei vaan lähtenyt tulille. Latasin hehkulaitteen uudelleen ja heti lähti ilosesti käyntiin. eli taitaa olla aika tarkka tuosta hehkujännitteestä.

-Mika

Mika R

  • Vieras
Hpi Savage 3.0
« Vastaus #2922 : 29.11.05 - klo: 11.25 »
On siitä alilämpöisyydestä ainakin teoriassa haittaa, koska vasta oikeassa/riittävässä lämpötilassa sylinteri laajenee oikeihin mittoihin ja mäntä pääse kulkemaan esteettä. Jos lämpölaajeneminen ei pääse tapahtumaan niin nopeampi kuluminen on todennäköistä. Toisaalta riittävällä voitelulla (rikas seos) voinee jonkin verran vaikuttaa. Seos myös pysynee rikkaamman puoleisena viileämmissä olosuhteissa kuin kesäkuumalla ja kone piikillä. Jos nyt talven tolla vetelet niin veikkaan että kesän kynnyksellä se on jo väljä pata. Mitäs mieltä muut? Koneen käynnistys ja jäähdytys olis hyvä tehdä huoneenlämmössä.

Poissa Divi

  • Veteraani
    • Profiili
Hpi Savage 3.0
« Vastaus #2923 : 29.11.05 - klo: 11.29 »
Kyllä mulla on koneet kestäny talviajon. Vähä foliota ympärille ja ennen ajoa lämpimäksi vaikka hiustenkuivaajalla. Ja katot että lämmöt pysyy yli 100c... Jos meinaa jäädä alle niin älä laita piikimmälle vaan hae kuumempi tulppa... Jos laitan piikimmälle niin sitten lämpeää mutta sitten häviää myös voitelu...

Poissa pfohr

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Hpi Savage 3.0
« Vastaus #2924 : 29.11.05 - klo: 11.32 »
Nyt on 4.6 sisäänajossa just..tuulinen ilma mutta on suojia ympärillä..noin 60 asteinen sisäänajossa kone?
Lähti ekallakäyntiin ja pyörii tasaseen kuin mikäkin :)

EDIT:Kyllähän nuo lämmöt on jo melkein 80.. vaihdoin nopsaan tuulettomaan paikkaan..

Poissa MarkusH

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://www.freewebs.com/markushe/
Hpi Savage 3.0
« Vastaus #2925 : 29.11.05 - klo: 11.59 »
Itse en juuri tästä syystä kovimmilla pakkasilla ikinä ole ajanutkaan, ainoastaan suojakelillä +30- -5*C

Poissa mika69

  • Jäsen
    • Profiili
Hpi Savage 3.0
« Vastaus #2926 : 29.11.05 - klo: 12.04 »
Jees, täytyy hakea lämpöisempi tulppa ja aluteippiä.
Noitten lämpöjen kanssa voipi tulla ongelmia, kun  muksut ei ainakaan alussa anna varmaan koneelle hirveesti kenkää.

Mites nitromäärä fuelissa vaikuttaa lämpöihin?

-Mika

Poissa pfohr

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Hpi Savage 3.0
« Vastaus #2927 : 29.11.05 - klo: 12.26 »
Lainaus käyttäjältä: "MarkusH"
Itse en juuri tästä syystä kovimmilla pakkasilla ikinä ole ajanutkaan, ainoastaan suojakelillä +30- -5*C


Eipä täälläkään ole kuin 5 astetta lämmintä.. toinen tankki vielä pukeilla suorittamaan..

Poissa pfohr

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Hpi Savage 3.0
« Vastaus #2928 : 29.11.05 - klo: 13.08 »
Mulla ois pieni video sisäänajosta pukeilla..jos joku haluu nähdä :) ei mitään niin ihmeellistä..minne noita videoita voi laittaa?

Mika R

  • Vieras
Hpi Savage 3.0
« Vastaus #2929 : 29.11.05 - klo: 13.38 »
Lainaus käyttäjältä: "mika69"

Mites nitromäärä fuelissa vaikuttaa lämpöihin?
-Mika

Nitro tehostaa palamista joten sanoisin lämpöä nostavana. Toisaalta se korkeampi nitro% sattaa tarkoittaa vähemmän voitelua. Se tosin pitää tarkistaa polttoaineesta.

Poissa Divi

  • Veteraani
    • Profiili
Hpi Savage 3.0
« Vastaus #2930 : 29.11.05 - klo: 16.16 »
Joo ja nitrossa enemmän vaikuttaa laatu, byron ja sidewinderi hyvälaatuisena palaa aika kylmänä, eli on kesällä ihan omiaan. Talvella vois käyttää jotain huonompaa löböä mikä kuumentaa konetta enemmän. Tosin kuka on mitannut bensojen eroja?  :roll:

Poissa PJ

  • Jäsen
    • Profiili
Hpi Savage 3.0
« Vastaus #2931 : 29.11.05 - klo: 16.29 »
Lainaus käyttäjältä: "Divi"
Joo ja nitrossa enemmän vaikuttaa laatu, byron ja sidewinderi hyvälaatuisena palaa aika kylmänä, eli on kesällä ihan omiaan. Talvella vois käyttää jotain huonompaa löböä mikä kuumentaa konetta enemmän. Tosin kuka on mitannut bensojen eroja?  :roll:

Ei ehkä kuitenkaan kannata huonommalla aineella ajaa, koska sehän kuumentaa konetta sen takia että se ei voitele niin hyvin. Mieluumminkin laittaa laihemmalle seosta paremmilla polttoaineilla. Moottori kuluu ja lämpenee yhtä paljon mutta saa tehoja enemmän.
Savage SS 4.6 + 3-speed

Poissa Nikke92

  • Veteraani
    • Profiili
Hpi Savage 3.0
« Vastaus #2932 : 29.11.05 - klo: 18.44 »
Mitänkä ootte suojannu savagen kaasu servon??
Itellä on suunnitteilla pleksistä sen verta iso vastariboxi että servo menee sinne sisään.......
runkolevyjen reikien peittona on aluvuuan pohja ja sitte on millin parin paksuinen alupanssari.
Traxxas Revo 2.5

Poissa Jose.92

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://www.freewebs.com/rctaipalsaari
Hpi Savage 3.0
« Vastaus #2933 : 29.11.05 - klo: 18.46 »
En itse ole mitenkään. Onhan se vähän vaikeaa
Ei kiroilulla rajaa, kun savagella ajaa! Ihminen syö ja kakkii!

Poissa Nikke92

  • Veteraani
    • Profiili
Hpi Savage 3.0
« Vastaus #2934 : 29.11.05 - klo: 18.48 »
Mullakaan ei oo ollu suojattuna ollenkaan... :D
Traxxas Revo 2.5

Poissa Jose.92

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://www.freewebs.com/rctaipalsaari
Hpi Savage 3.0
« Vastaus #2935 : 29.11.05 - klo: 19.35 »
Vaihdoin iskareihin oljyjä ja iskari olikin sauma hohdasta haljennut tai irronnut. Limaa vaan
Ei kiroilulla rajaa, kun savagella ajaa! Ihminen syö ja kakkii!

Poissa sanppa75

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
auton suojaus
« Vastaus #2936 : 29.11.05 - klo: 19.52 »
En tiedä onko muilla samankaltaisia kokemuksia mutta itse olen suojannut vettä/rapaa/pölyä/talviajoa varten autojani(sekä polttis että sähkö) elmukelmulla(siis perus elintarviketuorekelmu).

Suojaaminen on helppoa ja halpaa, ja suoja-arvoa voi vaihdella tarpeen ja tilanteen mukaan helposti. Ja teippiä + lämmönkestävää paperia(esim. leivinpaperi) kaveriksi kuumeneviin kohteisiin. Toinen vaihtoehto on pitää kelmu irti kuumista kohteista.

Ja jälki puhdistus on helppoa, sen kun nyppää kelmun irti!!! :mrgreen:  

Jonkin verran joutuu kelmua joskus teipin avulla virittelemään mutta pääasiassa olen kokenut suojaustavan todella nopeaksi ja vaivattomaksi.
Näissä kuvioissa vuodesta 1985.

Poissa Nikke92

  • Veteraani
    • Profiili
Hpi Savage 3.0
« Vastaus #2937 : 29.11.05 - klo: 20.03 »
Oon ite kokeillu semmosta että leikkaan muovipussista noin 10x10 palasen nurkasta ja latan sen kaasu servon päälle mutta auton paikat tuntuu olevan niin rasvasia että ei ees jesari kestä siinä.... :roll:
Rupeen huomenna väsäämään plaksistä sitä boxia ja laitan kuvia sitte kun se on valmis... 8)
Traxxas Revo 2.5

Poissa Boltsi

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://www.elisanet.fi/petteri.lamminen/index.html
Hpi Savage 3.0
« Vastaus #2938 : 29.11.05 - klo: 20.10 »
Laitetaas nyt väliin kori kuvia. Kori on uutuuttaan hohtava :D

Painted By Vesa Yli/V-Desing


Ja sitten itse auton kanssa...


Kiitoksia vielä kerran Vesalla hienosta maalauksesta  :lol:

PS: Isomman kuvan saat klikkaamalla kuvaa.
LRP Shark Monster + Li-Po + Futaba 2.4GHz
Tamiya Durga DB01 + Futaba 2.4GHz

Poissa JupeR

  • Veteraani
    • Profiili
Hpi Savage 3.0
« Vastaus #2939 : 29.11.05 - klo: 20.20 »
Nyt äkkii lähetät ton korin mulle :!:  Joskus ku on rahaa nii uuteen koriin investoin :wink:
Mahotonta meininkiä..!
M:NANO DRAGON,Kysy YV!