31
Kilpailijoiden kanava / Vs: Short Course -sääntökeskustelu
« : 18.02.10 - klo: 16.00 »
Hoke no koska testaat, voin laittaa postilla tulemaan sen halppis kers säätimen ja jos se on yhtä nopea tai nopeampi kuin tekin niin tarjoot se mäkkärin safka Artsille tai Joselle nälkä niillä kumminkin on, mutta jos se on hitaampi kuin tekin tarjoon sit kun sinne päin tulen sen mäkkärin safkan. Paljonko laitetaan ennakkoa ja mille kierroksille ne haluat, pitää tietää myös millä koneella testi ajetaan että on säädöt lähelle samat kuin siinä tekinissä minkä lainaat. Määritelläänkö välitys vakio säätimen vai minkä mukaan. Tulee pitkä testi yhden ruuan takia jos joka säätimelle haet oikean välityksen. Uskon että vedät täysiä joka laitteella siksi en omaa konetta lähetäkään. Tuolla ennakon kanssa leikkimisellä kun polttaa helposti koneen. Vakio säätimeksi voin lähettää sellasen perus gm:n genius 120 säätimen tai sit lainaat Artsilta yhden mun SP:n LPF:n jos noilla millään säätimellä on yli sekunnin eri kierrosaika olen hävinnyt. Paljon testattavaa täysin turhaan mutta jos sitten uskot. WGT:ssä olen nuo kaikki kokeillut ja siellä saanut sen vajaan sekunnin eron mutta jos sen saman eron saa huonolla pidolla epätasaisella radalla, muuttolaatikon kaltaisella autolla olet hyvinkin sen hampurilaisen ansainnut.
Ei se turbo/kerssi mitään ihmeitä tee, kyllä ajaa pitää osata ihan samalla tavalla oli se tai ei.
Kaikki kumminkin hommaa autonsa ja sähkönsä ihan sen mukaan mitä autoltaan haluaa tai mitkä on säännöt tai mikä siinä RTR autossa nyt sattuu olemaan.
Ja jos haluaa lisää vauhtia pitää vaihtaa luokkaa ei säädintä eikä konetta jos säännöt ei tiukempaa konetta anna laittaa.
Epäilen että tuolla ROAR puolella on mietitty myös sitä että rajaamalla tuon koneen noin hitaaksi ei synny kilpailua M-8e autojen kanssa kun pitkään noiden 4wd SC tulo on tiedossa ollut. Niitä molempia lykkää kumminkin joka tehdas hirveitä määriä myyntiin ja jos erot on leveyden osalta 5mm/puoli, pitää jotenkin muuten saada nuo luokat eroteltua toisitaan. Veikkaan kumminkin että tuskin M-8 sääntöjä muutetaan mailmalla sen takia että Suomessa päätetään ajataan kahta ns. samaa autoa eri luokissa. Suomen harrastaja määrät huomioiden vielä huonompi tilanne.
Voisi hyvin verrata että jaetaan T-8 kuskit omiin lähtöihinsä, ajaako 21 koneella vai 28 koneella. Voittajia kyllä tulee yksi enemmän mutta tuleeko kuskeja.
Se että ajetaan ilman konesääntöä tämä talvi, ensi kesä, ja ehkä seuraavakin talvi, ei taida sen jälkeen kukaan uskaltaa edes ehdottaa että kaikki hommaisi autoihinsa eri koneet, nyt se vielä olis mahdollista kun assoja taitaa olla n.10kpl suomessa slässejä hiukan enemmän ja muita merkkejä vähemmän (määrät ihan veikkaus, vähän joka tapauksessa). Vapaa kone sääntö on ihan jees monessa mielessä, mutta monikaan rtr kuski ei varmaankaan sen takia tule kisoihin että kalusto on kaupan hyllyltä ihan liian hidas ja luokan vauhti on sitä luokkaa että Suomessa on alle 10 kuskia ketkä pystyy moisen vauhdin hallitsemaan ja he kaikki on ajanut yli 10 vuotta ja moni heistä ajaa lähes ammatikseen. Tuolla tarkoitan sitä että tuskin he tätä luokkaa edes tarvitsevat ja muut ei pysty noita tehoja hyödyntämään vielä moneen vuoteen.
Pisteet ja pilkut ihan haluamiinne paikkoihin.... ,,,,
Vedon moka korjattu
Ei se turbo/kerssi mitään ihmeitä tee, kyllä ajaa pitää osata ihan samalla tavalla oli se tai ei.
Kaikki kumminkin hommaa autonsa ja sähkönsä ihan sen mukaan mitä autoltaan haluaa tai mitkä on säännöt tai mikä siinä RTR autossa nyt sattuu olemaan.
Ja jos haluaa lisää vauhtia pitää vaihtaa luokkaa ei säädintä eikä konetta jos säännöt ei tiukempaa konetta anna laittaa.
Epäilen että tuolla ROAR puolella on mietitty myös sitä että rajaamalla tuon koneen noin hitaaksi ei synny kilpailua M-8e autojen kanssa kun pitkään noiden 4wd SC tulo on tiedossa ollut. Niitä molempia lykkää kumminkin joka tehdas hirveitä määriä myyntiin ja jos erot on leveyden osalta 5mm/puoli, pitää jotenkin muuten saada nuo luokat eroteltua toisitaan. Veikkaan kumminkin että tuskin M-8 sääntöjä muutetaan mailmalla sen takia että Suomessa päätetään ajataan kahta ns. samaa autoa eri luokissa. Suomen harrastaja määrät huomioiden vielä huonompi tilanne.
Voisi hyvin verrata että jaetaan T-8 kuskit omiin lähtöihinsä, ajaako 21 koneella vai 28 koneella. Voittajia kyllä tulee yksi enemmän mutta tuleeko kuskeja.
Se että ajetaan ilman konesääntöä tämä talvi, ensi kesä, ja ehkä seuraavakin talvi, ei taida sen jälkeen kukaan uskaltaa edes ehdottaa että kaikki hommaisi autoihinsa eri koneet, nyt se vielä olis mahdollista kun assoja taitaa olla n.10kpl suomessa slässejä hiukan enemmän ja muita merkkejä vähemmän (määrät ihan veikkaus, vähän joka tapauksessa). Vapaa kone sääntö on ihan jees monessa mielessä, mutta monikaan rtr kuski ei varmaankaan sen takia tule kisoihin että kalusto on kaupan hyllyltä ihan liian hidas ja luokan vauhti on sitä luokkaa että Suomessa on alle 10 kuskia ketkä pystyy moisen vauhdin hallitsemaan ja he kaikki on ajanut yli 10 vuotta ja moni heistä ajaa lähes ammatikseen. Tuolla tarkoitan sitä että tuskin he tätä luokkaa edes tarvitsevat ja muut ei pysty noita tehoja hyödyntämään vielä moneen vuoteen.
Pisteet ja pilkut ihan haluamiinne paikkoihin.... ,,,,
Vedon moka korjattu