2161
Tulokset / Vs: FTT IV LAUKAA: Tulokset ja jälkipelit
« : 27.04.10 - klo: 08.40 »
Onko kyselyille tehty jo yhteenveto?
Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.
Hyvä lähtökohta on kyllä se, että autot eivät saisi pomppia toista rataa käyttävien päälle. Bensanorsuille pitäisi ilmeisesti viritellä jo melkoinen karsina, että pysyisivät aidan takana jos auto villiintyy.
En tiedä voisiko rataa silti käyttää esim. pienempien autojen kanssa, kuten kymppikrossarit ja erityisesti short course -autot, jotka ehkä pölyttäisi vähemmän... kenties rata voisi olla osin asvaltoitukin, josko se vähentäisi pölyongelmaa?
Mitäs muita mattiksia on nykyään tarjoilla, kuin esim. toi xray:n linkki?
futuresta löytyi crc & garacesta bmi, mut corallylta ei taida olla ulkona puhdasta lipo autoa? et siihen tarvis muutossarjan?
Entäs kukas nykyään myy asson R5.1 mattista, en ainakaan nähnyt rc-pisteen sivuilla.
Tässä kyselen, kun aatellut jos ensi syksyksi hommaisi mattoauton. Niin mitkä merkit ovat nykyään ajan tasalla lipo päivitysten jäljilta?
Itselläni kokemusta Rhino ja Zippy akuista ja hyvin ovat toimineet. Nyt tosin yhden Zipyn (2S 5000mAh 20C HC) kennot heittää. 3.57V ja 3.30V, ladattu aina balanserilla ja yleensä 2A virralla. Cut-off on ollut 3.6V/kenno. Joten on varmaan aika heittää akulle hyvästi? Noin 20 latausta takana.
Tjaha 5000mah 2s turnigy otti ja pullistu sitten. Viime kesänä ostettu ja hyvin toiminut eikä ikinä liian kuivaksi ajettu ja aina balancerin kanssa ladattu. Mitäköhän tuon tilalle sitten uskaltaisi ostaa. Varmaan rhino tai zippy kun ne on ainakin vielä ehjiä.
Saako suomesta mistään 4000-5000mah 2s akkua n.30e hintaan?
mistä saa sopivan lipon radioon
Missähän tuo koulu tarkkaanottaen on kun ei navigaattori eikä googlemaps tunne koko saralinnantietä????
Onko siinä mitään perää et suuremmalla akun C-arvolla voi saada irti enemmän potkua kuin pienemmällä vaikkei koneen ottoteho ylitäkään tota pienempää arvoa, eikä käy edes lähellä? Jos siis muuten identtiset akut mut vain C-arvossa eroa... Esim. 20C vs. 40C.
Onko markkinoilla jokin hyväksi todettu verrattain edullinen sensorillinen nopeudensäädin, joka sopisi VTR-luokan autoon? Moottoriksi ajattelin CS 17,5 Super Sport Brushless.
Pöydällä näyttää olevan uusi RX8 nopari joka odottaa kiinni laittoa, saas nähdä kauanko tällä kertaa sillä tykitetään...
Erona entiseen nopariin on punainen jäähysiili kun entisessä oli musta, olisiko niin että siilin väri on vaihtunut samalla kun mahdollisista juotos ongelmista on päästy eroon?
Ei kun kiinni ja odottelemaan ratojen kuivumista.
Onko se niin hirveän vaikeata se polttis?Onko joku aloittanut polttiksella?Onko se käynnistäminen niin pirullisen vaikeaa?KERTOKAA JANOAN VASTAUKSIA!
Nyt et tainnut tajuta ideaa.Hiukan OT:ta:
Kun nykyisillä kers säätimillä saadaan autot kulkemaan välityksiä lyhentämällä jolloin kone saadaan kiertämään enemmän ja tätä kautta lisää vauhtia. Olen testannut omaa tekiniä pitkillä ja liian pitkillä välityksillä ja silloin ero normi säätimeen on minimaalinen koska koneeseen ei tule enempää vääntöä vaikka kuinka sitä säädintä säätää lähinnä koneen saa kuumenemaan. Eli jos välitys on niin pitkä että vakio säädin saa vasta suoran päässä juuri ja juuri täyden vauhdin niin kun vertaa esim. tekiniä samalla välityksellä niin ero ei ole merkittävä koska kone ei väännä sen enempää kuin kerssittömälläkään säätimellä.
Itse asia ei muutu miksikään, vaikka kilpailevien merkkien edustajat yrittävät kääntää tätä mukamas merkkiasiaksi.En yrittänyt muuttaa keskustelua merkkiasiaksi, kuhan tein huomion että osasyynä voisi olla tuo mainitsemani asia. Minulle henkilökohtaisesti (ja kauppiaana*) on ihan sama onko meillä ensi vuonna TSS-10 luokassa vakiosäädin/säätimet tai ei.
Minusta on ihan sama kuka ne säätimet valmistaa. Tärkeintä minusta olisi vakioluokan palauttaminen VAKIOksi.
Laukaan mahtava TSS-10 luokan osallistujien määrä kertoo siitä, että päätös avata luokka ikärajoista oli 100% oikein.
Suurta osallistujamäärää ei todellakaan voi tulkita kannatukseksi nykyiselle säädintilanteelle. Jos LMM ehtii, niin voisi vaikka järjestää gallupin kisapaikalla ,-))
Onkos kellekään tullu sellasta ideaa mieleen että määrättäs radalloille minimi välitys. Tällä saataisiin jokainen auto kiihtymään samaa tahtia oli kers tai ei ja jos välitys on riittävän pitkä niin kerssi säätimistäkään ei olisi etua koska koneet eivät pääsisi kiertämään yli vakio kierrosten pää suorallakaan. Tämä tuo eteen sen että jos ennakot on säädetty liian kireiksi kers säätimissä niin koneet vaan kuumenevat ja tehot katoavat. Samalla autoja joutuisi ajaamaan hiukan harkitummalla kaasunkäytöllä kun koko ajan ei voi polkea kaasu pohjassa ettei koneet kuumene liikaa.
Edit: Niin lisäks vielä sellanen että pinionin ja vetorattaan voisi merkata harkkojen jälkeen samoin kuin renkaat niin ne olisi helppo tarkastaa katsastuksessa.
Aakelta todella hyvä huomio, itseltäni menny täysin ohi. Eli Speed Passion on maksanut kisat ja olettaa saavansa siitä mainoshyödyn ja tietyn määrän myyntiä. Nyt on näköjään käynyt niin että Speed Passionin oma säädin ei ole ollut kilpailukykyinen ja LRP on viennyt herkut päältä kun SXX SS säädin on käytännössä dominoinnut koko sarjaa. Tämäkin on hyvin voinut olla yksi osasyy miksi päätös on tehty.No nyt se vakio säädin peli on käynnistynyt ETS sarjan osalta :
http://ets.redrc.net/2010/04/ets-introduces-spec-speedo-for-pro-stock/
Ottakaa huomioon, että ETS -sarjan omistaa ko. merkin Euroopan-jakelija. Paniikkinappulaa painettiin...
Eilen vihdoin ajetiin tuolla ETS sarjan 13,5 koneella ja se oli oikeen mukava tuttavuus.
Säätimenä oli "tavallinen" TCspecci ja vauhti oli nyky stanua selkeesti parempaa mutta viriinkin oli best läppien mukaan selvä ero.
Kuskin kommenttina tämä olis ensvuoden poroon oikeen hyvä yhdistelmä.
(Kiva kun saa keskittyä pelkkään ajamiseen).
Olisi taas matskut tehdä panoraama radasta ja videolla stanusta A1- & A3-finaalit. Tulee nettiin ens viikon aikana.
Hyvältä kuulostaa, vakiosäädin ja entinen 17.5T kone. Mitä tulee huijaamiseen, niin aina se on mahdollista jollain tavalla, mutta kotimaan stanusarjaa ei varmaan voi lähteä rakentamaan siitä lähtökohdasta että epäillään jonkun aina kusettavan ja sen estämiseksi tehdään hankalia ja kalliita ratkaisuja.
Kaikkihan on aina mahdollista, vaikka laittaa joku muu säädin noihin kuoriin Mutta miksi ihmeessä kukaan tekisi niin? Nythän puhutaan vakioluokasta ei siinä kisaamalla kukaan rikastu ja jos jonkun auto olisi nopeampi kuin muiden niin tämä huomattaisiin heti silloin kuin tekniikka on samaa.
Näin amatööri ajelijan näkökulmasta tämä on paras idea pitkään aikaan ja jättäisi poron ja stanun kummatkin varsin houkutteleviksi vaihtoehdoiksi ensi talvea ajatellen.
goos: Nimenomaan vakioluokkaan tulisi vakioitu säädin mikä on niin simppeli että nappia painamalla kalibroidaan ajovalmiiksi eikä siihen saa yhdistettyä ohjelmointilaitetta. Prostock olisi sitten niille ketkä haluavat lisää vauhtia ja säätimen konffaaminen kiinnostaa enemmän.
Ensi talvena jatkettaisiin nykyisillä 17,5t koneilla, mutta prostockiin vapaa säädin ja todelliseen vakioluokkaan kestävä halpissäädin ilman lennosta muuttuvaa ennakkoa? Silloin ainakin vauhtierot luokkien välillä olisivat taas järkeviä.
We're working on new software right now and I'm confident you will like the results.
No niin oltiin heinäsirkan kanssa molemmat pihalla Oulussa kuin Ellun kanat. Vaan oppia ikä kaikki.
Rengaslotto se on veikeä loton alalaji. Mulla on vain kaksi settiä näitä saippuakiekkoja ja todentotta niistäkin saisi jo monta erilaista kokoonpanoa. Kun päälle päätteeksi laitetaan Torpan varsin erilaiset ominaisuudet treenialustana verrattuna esim Ouluun, meikäläiseltä loppuu konstit. Samoillakin rengasyksilöillä vakioiduissa kulmissa torpassa auto puski reilusti ollen hidas ja Oulussa perä oli irti käytännössä koko ajan ja sellainen 180 asteen käännös onnistui (ilman yrittämistä ) milloin vain. Näin vaikka kaikki temput oli tehty mitä kuvitella saattoi ml dual-ratesta 20% pois.