Kirjoittaja Aihe: Stadium Truck keskustelua  (Luettu 10215 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Scrap

  • Veteraani
    • Profiili
Stadium Truck keskustelua
« : 19.01.05 - klo: 12.11 »
En löytänyt yleisesti aihetta käsittelevää aihetta, joten loin sellaisen.

Olen miettinyt polttiksen hankintaa ja päätynyt tutkimaan lähemmin stadium truck:eja.

Vaihtoehtoja on monia ja haluaisin kuulla omistajien mielipiteitä kestävyydestä, ajettavuudesta, varaosien saannista, helppokäyttöisyydestä ja muustakin.

Merkit, jotka erityisesti kiinnostavat, ovat:

Associated
DuraTrax
HPI
Losi
Traxxas

Myös muista merkeistä saa kertoa.
Mukavaa olisi myös saada tietoja yllä olevien merkkien suomalais edustuksesta.

Poissa Sakkeri91

  • Veteraani
    • Profiili
Stadium Truck keskustelua
« Vastaus #1 : 19.01.05 - klo: 14.05 »
Kyosholla on myös stadiumeja mutta itellä ei oo ainakaan kokemusta niistä.

Poissa HVoltage

  • RSRCA
    • Profiili
    • Kaikkee paskaa...
Stadium Truck keskustelua
« Vastaus #2 : 19.01.05 - klo: 14.52 »
Itselläni oli Kyoshon T-15 Stadium Truck joka oli ainakin melkoisen herkkä hajoamaan etupäästä. Ei varsinaisesti rikki-irtipoikki mutta toisen ylälinkin sisempi kiinnitys ei ollut ihan parhaasta päästä, särkyi helposti pienistä mälleistä... (no kuka käskee mällätä  :wink: )

Mutta etpä ollut listannut Kyoshoa joten ... Hauska peli se silti oli ajella :mrgreen:

Minulla on myös ollut yksi Kurataksi Maximum ST Pro, muuten soiva peli mutta takaveto, vaikeahko ajaa. Orkkis renkaat vimppavampat ja liian isot. Kuratakseissa ainakin minun kokemuksen mukaan pienoisia laatuongelmia muoviosissa. Kurataksien PRO malleissa on oikeasti hurjasti pro osia alupalikkaa yms...    siitä iso + ja ehkä toinenkin, eli PRO sanalla on merkitystä, tosin kuin jollain valmistajilla PRO luokituksen saa jo melkoisen hepposin perustein... Kurataxit on myös melko edullisia...

EDIT: Tekstiä lisätty...
| KJFC | Yeah! If you could go ahead and flip my rc car over, that'd be great |

Poissa MarkusH

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://www.freewebs.com/markushe/
Stadium Truck keskustelua
« Vastaus #3 : 19.01.05 - klo: 15.48 »
Ainakin jos minun pitäisi valita edellämainituista merkeistä ottaisin Hpi:n.

Hobbylinnassa on muuten Hpi.n Nitro Rush Evo erikoistarjouksessa :wink:

Poissa waltt

  • Veteraani
    • Profiili
Stadium Truck keskustelua
« Vastaus #4 : 19.01.05 - klo: 17.08 »
Nitro Rush evo on takavetoinen mutta Hpi Nitro mt2 on 4-vetoinen...
Rush ja Mt ovat muuten melko samanlaisia mutta kuten jo sanoin niin Mt on 4 vetoinen.
Hyper 7 TQ, Rc18T, Mini-z AWD
Hobao.        Asso.    Kyosho

Poissa MarkusH

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://www.freewebs.com/markushe/
Stadium Truck keskustelua
« Vastaus #5 : 19.01.05 - klo: 17.09 »
Mielestäni Mt 2 on  enemmänkin Monster Truck

Poissa Dtgr

  • Tulokas
    • Profiili
Stadium Truck keskustelua
« Vastaus #6 : 19.01.05 - klo: 17.10 »
Thunder tigerillä on myös stadium truck(eja.)

Itse omistan TT DT-10:n, takavetoauton. Halpa, mutta ei mielestäni kovin laadukas. Loppupeleissä olisi kannattanut ostaa versio ilman servoja, koska super combo paketin ohjausservo ei ole tarpeeksi tehokas. Vauhtia löytyy alottelijoille tarpeeksi, mutta takavetoisuus on tietysti miinus ajettavuudessa.

Poissa waltt

  • Veteraani
    • Profiili
Stadium Truck keskustelua
« Vastaus #7 : 19.01.05 - klo: 17.19 »
Mt on Stadium trucki.
Itellä on sellanen  ja laatikossa lukee Nitro truck.
Hyper 7 TQ, Rc18T, Mini-z AWD
Hobao.        Asso.    Kyosho

Poissa Beris

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Stadium Truck keskustelua
« Vastaus #8 : 19.01.05 - klo: 17.48 »
Mulla o kyöstin ultima.  :x  aivan susi!!!
Turkulainen voittaa aina!

Poissa Scrap

  • Veteraani
    • Profiili
Stadium Truck keskustelua
« Vastaus #9 : 19.01.05 - klo: 20.39 »
Pistetäänpä lisää vaatimuksia peliin, kun kerran vastauksia tuntuu tulevan kivasti :)

Olisi ehkä heti alussa pitänyt mainita, että etsin nimenomaan 2WD autoa. Tiedän kyöstin tekevän näitä, mutten halua rajoittaa autokantaani yhteen merkkiin ja omistan jo kyoshon PTA:n.

Lisää nifoo eri merkeistä ja kiitokset tähän mennessä tulleista vastauksista.

Poissa MarkusH

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://www.freewebs.com/markushe/
Stadium Truck keskustelua
« Vastaus #10 : 19.01.05 - klo: 20.46 »
Edelleen ostaisin Hpi Nitro Rush Evon. Autossa on ensinnäkin kyoshoa paremmat x-renkaat, halvemmat varaosat, roto-start ja mielestni Hpi on myös hieno! Hpi:ssä on tehokkaampi moottorikin kuin kyoshoissa. Vielä kaiken lisäksi nyt Rush on Hobbylinnassa erikois tarjouksessa!

Poissa Joona H

  • Veteraani
    • Profiili
Stadium Truck keskustelua
« Vastaus #11 : 19.01.05 - klo: 21.05 »
DuraTrax Evader ST vois olla aika kova sana:
http://www.duratrax.com/cars/dtxd62.html
Iso kone,paljon alumiiniosia,Hobbylinnasta pitäisi(?) saada varaosia jne.

Veti hyvät arvostelut:
http://www.rccaraction.com/articles/nitro_evader.asp
ja
http://www.nitroreview.com/features/DuratraxEvaderST.cfm

Poissa waltt

  • Veteraani
    • Profiili
Stadium Truck keskustelua
« Vastaus #12 : 19.01.05 - klo: 22.00 »
Jos takavetoista etsit niin suosittelisin HPI Nitro Rush evo kakkosta.
Se on tarjouksessa hobbylinnassa.
Suomesta varaosia
Roto-start systeemi
Taattua HPI-Laatua.


Tai sitten voisi harkita HPI nitro MT-kakkosta ja muuttaa takavetoiseksi, ja jos myöhemmin haluaisikin nelivedon niin sen voi sitten helposti muuttaa nelivedoksi.
Hyper 7 TQ, Rc18T, Mini-z AWD
Hobao.        Asso.    Kyosho

Poissa Sakkeri91

  • Veteraani
    • Profiili
Stadium Truck keskustelua
« Vastaus #13 : 19.01.05 - klo: 22.12 »
Noi HPI:it olin munki mielestä parhaat vaihtoehot...
Ja kuten waltt kirjoitti niin mt:eenhän saa takapotkuseksi ja jos kyllästyy pyörittelyyn niin sen voi laittaa nelkuksi...

Poissa Joona H

  • Veteraani
    • Profiili
Stadium Truck keskustelua
« Vastaus #14 : 19.01.05 - klo: 22.19 »
Toinen hyvä vaihtoehto olisi uusi Losi:
http://www.teamlosi.com/kits/xxxntrtr2.htm
Suomesta ei vielä saatavana,mutta Sabeen saapunee (tai sitten ei?) kevään aikana.

Poissa Gorexx

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Stadium Truck keskustelua
« Vastaus #15 : 19.01.05 - klo: 22.24 »
Jos itse olisin ostamassa stadium truckia, valitsisin ehdottomasti Asson RC10GT:n. Se on kisa-auto, joka on suunniteltu kestämään kunnon röykytystä.
Losi olisi vaihtoehto kaksi, joskin varaosapalvelu ei ole Suomessa ihan samalla tasolla Asson kanssa.
Vaikka auto tulisikin pihasuditteluun, kannattaa satsata laatuun.

Poissa Nöhvö

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
    • http://RikuH.gfoto.com
Stadium Truck keskustelua
« Vastaus #16 : 19.01.05 - klo: 23.44 »
Kyllä itsekkin valitsisin Hpi:n nitro rush evon. mulla on tuo mt2 ja on todella kestävä auto ollut, t-15 motista ei teho lopu kesken (minun mielipiteeni ) ja kaiken lisäks se on helppo säätöinen kone. Muistaakseni mt2 ja rush evoon niin miksei muihinkin 1/10 truckeihin on saatavana dirt bonze renkaat, löysin ne hpi:n sivuilta mt2 optio osista

Poissa waltt

  • Veteraani
    • Profiili
Stadium Truck keskustelua
« Vastaus #17 : 20.01.05 - klo: 07.58 »
OT:X-patterneitakin sai hobbylinnasta tai ainakin h-linnan verkkokaupassa oli niitä ennen sivujen päivitystä...
Ja jos hobbylinnassa ei ole niin eiköhän linna saisi tilattua niitä jostais.
Hyper 7 TQ, Rc18T, Mini-z AWD
Hobao.        Asso.    Kyosho

Poissa waltt

  • Veteraani
    • Profiili
Stadium Truck keskustelua
« Vastaus #18 : 20.01.05 - klo: 09.51 »
Ei oo MT kakkosella ja Nitro rushilla enää hintaeroakaan hirveästi.
Nitro Rush Evo      349e
Nitro MT 2             355
Hyper 7 TQ, Rc18T, Mini-z AWD
Hobao.        Asso.    Kyosho

Poissa Scrap

  • Veteraani
    • Profiili
Stadium Truck keskustelua
« Vastaus #19 : 20.01.05 - klo: 11.29 »
Nitro Rush Evo kyllä kieltämättä näyttää erittäin hyvältä mustine vanteineen (keltainen on jotenkin vähän kökkö väri... ) ja roto käynnistin kuullostaa mukavalta. Toimiiko? Sitä paitsi jo Henry Ford sanoi: "Auto saa olla minkä värinen tahansa, kunhan se on musta.".

Losin XXX-NT RTRII:n mukana tuleva JR:n radio on kuulemma erittäin hyvä (ainakin RTR radioksi) Koska minulla ei ole kuin tuo PTA:n mukana tullut PERFEX, niin paketti kiinnostaa aika paljon.

Asson RC10GT vaikuttaa minusta (ihan kuin tietäisin näistä mitään :roll: ) kaikkein kilpailumaisimmalta tästä poppoosta. Suomeshan noilla ei ajeta kilpaa (Miksi?), joten varsinaiseen kilparaaseriin investoiminen tuntuu vähän liialliselta. Tietenkin toisessa vaakakupissa painaa kilpakaluston parempi kestävyys.

Yksi mahdollisuus olisi tietenkin hankkia KIT RTR:n sijaan, jolloin sähköt saisi valita itse. En oikein ole innostunut toisesta RTR-radiosta, poikkeuksena tietenkin Losin paketin JR XR2i.

Ameriikassahan näillä ajetaan samoilla radoilla kuin 1:8 buggyilläkin, joten taitaa Suomestakin löytyä muutama rata jos haluaa kokeilla. Eivät kai ne buggy heput nyt hirveesti suutu jos vähän käy revittelemässä. Leveämmät renkaat ja pienempi paino merkannevat vähäisempää radan kulumista.

Ei oo prkl helppoa tää auton valinta!

Poissa Gorexx

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Stadium Truck keskustelua
« Vastaus #20 : 20.01.05 - klo: 12.22 »
Suomessa kisakuskeja on niin "vähän", ettei joka luokkaan riitä osallistujia. Eiköhän sinne krossiradalle voi mennä ihan huoletta ajelemaan stadium truckillakin.

Mielestäni kestävyyteen satsaaminen ei ole liiallista. Itselläni on ollut kaikkia ensimmäisessä viestissäsi mainittuja merkkejä (ei tosin truckina)ja tiedän, että "pilipaliautojen" kanssa ei mene kuin hermot, jos oikeasti meinaat ajaa paljon. Osat laukeilee pahimmassa tapauksessa normaali ajossa itsestään muutaman tankin jälkeen ja kuluminen on nopeaa.
Joissain tapauksissa alustageometriat saattaa alunperin olla niin pielessä, ettei autosta saa hyvää ajettavaa, vaikka kaikki säätömahdollisuudet olisikin olemassa (vanttiruuvit jne). Ei ole kiva ajaa, jos auto ei pysy sekuntiakaan lapasessa...

Poissa Jankka

  • Veteraani
    • Profiili
Stadium Truck keskustelua
« Vastaus #21 : 20.01.05 - klo: 12.32 »
Mulla on ollut toi Losin XXX-T stadiumtruckki sähköversiona ja voin kyllä suositella sitä, erittäin laadukas auto. Varsinkin jos ostat siitä vielä Adam Drake -version ,niin on melkoisesti viripalikkaa jo valmiiksi mukana.

Poissa Tomsson

  • Ulvilan RC-rata
    • Profiili
Stadium Truck keskustelua
« Vastaus #22 : 20.01.05 - klo: 19.04 »
Alkoi myös kiinnostamaan stadium truck. Mittailin vähän vaihtoehtoja ja tuo Losin XXX NT adam drake vaikuttaa varsin oivalliselta. Varsinkin nyt kun Sabe hoitaa Losin tavaraa maahankin. Kone (os12tr) ja muut kun löytyy jo entuudestaan niin pelkkä aihio tulee hyvin kysymykseen toisin kuin rtr.
Nitroreviewistä voi katsella hieman yleisön mietteitä eri stadium truckeista.
http://www.nitroreview.com/TheDatabase/homekits.cfm
allekiroitus

Poissa Scrap

  • Veteraani
    • Profiili
Stadium Truck keskustelua
« Vastaus #23 : 21.01.05 - klo: 10.53 »
Taitaapa oma valinta kallistua KIT:n puolelle. Pakko mikä pakko, kun haikailen kiteetöntä FM radiota.

Losi XXX-NT Adam Drake vaikuttaa hyvältä setiltä, mutta ihmetyttää onko siinä moottori mukana? Paketissa on sekä viripilli että adapteri, mutta moottorista ei sanota mitään. Siis häh?!?

Asso kertoo heti lähdössä ettei mottia tule.

No kun kerran on päädytty jo valitsemaan KIT, niin nyt alkaa hauskuus!
Moottorin valinta!

Ehdotuksia, helppokäyttöisestä ja luotettavasta moottorista otetaan vastaan. Ei tarvitse olla mikää superhypermegaPOWER kone vaan luotettava ja helppo. Tässä on sentään puhe ensimmäisestä polttiksesta. En laske mukaan tota 1:5 projektia, kun se EI käytä nitroa. Vielä?

Roto startti olisi oikein mukava, kun ei viitsisi starttiboxia hankkia, eikä narun nykiminen hirveästi hotsita (saanu aivan tarpeekseen moottorisahoista ja perämoottoreista prkl). Eikös noita roto hommia saa ostaa erikseen moottoreihin? Sähköstartti, siis vastaava kuin Kyoshon QRC truckeissa, epäilyttää hieman. Siinähän sähkömoottori joituu kestämään kovaa tärinää, suuria lämpötilan vaihteluita eikä se varmaan kaikkein puhtain paikka autossa ole se moottori.

1:1 autoissa on joskus käynnistys ongelmia väärään paikkaan (esim. lähelle pakosarjaa) sijoitetun starttimoottorin takia. Jos startti kuumenee liikaa sen käämien vastus kasvaa niin suureksi ettei akku jaksa pyörittää sitä.

Poissa Spyrox

  • Jäsen
    • Profiili
Ultima sc CC01 M03

Poissa Scrap

  • Veteraani
    • Profiili
Stadium Truck keskustelua
« Vastaus #25 : 21.01.05 - klo: 16.11 »
HotBodies olisi muuten hyvä, mutta on neliveto ja RTR.

Tosta HPI motista:

Siinä on rotary(pyörivä?) kaasutin. Käsittääkseni on myös liukutyyppisiä kaasuttimia. Onko näillä käytettäessä mitään eroa?

Poissa Sakkeri91

  • Veteraani
    • Profiili
Stadium Truck keskustelua
« Vastaus #26 : 21.01.05 - klo: 16.13 »
Eikös ne oo vaan erilaisia säätää?

Poissa Tomsson

  • Ulvilan RC-rata
    • Profiili
Stadium Truck keskustelua
« Vastaus #27 : 21.01.05 - klo: 17.13 »
.18 on liian iso kone 2wd stadiumiin. Ennemmin joku .15 tai "jopa" .12, virallinen kisakokohan ulkomailla on juuri .12.
Hobaolla on edullinen ja varmasti riittävän tehokas .12 kone. Mitään sähkökäynnistimiä, ne on aika rassukoita loppujen lopuksi. Naru on ihan hyvä jos kone on mallia helposti käyntiin lähtevä. Starttipoksi on myös hyvä, vaikka sitä aina joutuu perässä laahaamaankin.

Itse suosittelisin jotain vaikka cv-sarjan ossia ja käynnistykseen ihan starttipoksia, vaikka hieman lisäkuluja tuokin.
allekiroitus

Poissa Scrap

  • Veteraani
    • Profiili
Stadium Truck keskustelua
« Vastaus #28 : 24.01.05 - klo: 11.46 »
Hi-Torque's R/C Car -lehdessä on joskus ollut vertailu Losin ja Asson RTR-pakettien välillä. Onko kellään tätä lehteä? Jos jollain on, niin voisiko kertoi miten vertailussa kävi.

Netistä löyty vähän juttua noista graphite-osista. Ne on kuulemma hauraampia kuin muoviosat. Graphite osista on hyötyä vain kisatessa, sillä ne pudottavat auton painoa ja ovat jäykempiä mutteivät kestä takapihatörmäilyä (backyard bashing) yhtä hyvin kuin alkuperäiset muovi osat.

Ota nyt sitten tästä selvää :?
Menee kohta hermot! :mad: Olisi pitänyt hankkia Kyosho, niin olisi säästynyt suurelta vaivalta.

Poissa waltt

  • Veteraani
    • Profiili
Stadium Truck keskustelua
« Vastaus #29 : 25.01.05 - klo: 18.33 »
Suosittelisin vieläkin 4-vetoista autoa...
Kävin itse äsken kokeilemassa mt-2 takavetoisena, ei ollu kauheen mukava ajaa ku kokoajan pyöri ympyrää...
Hyper 7 TQ, Rc18T, Mini-z AWD
Hobao.        Asso.    Kyosho