RC10.FI
Yleiset => Polttisautot => Aiheen aloitti: Jöördis - 05.06.04 - klo: 14.07
-
:twisted: :twisted: Alkaa olla pipo täys tuota murhetta. Sama vaiva on myös ajokaverillani. Autot on EB4 S2 pro super compo malleja. Kone taitaa olla 21 R.
Miten ton saa pelaamaan joko starttiboxilla tai sähkö startilla akselin takapäästä?
Mitä tarvitsen ja mihin suuntaan pitäis alkaa päätöksen kanssa suunnata?
Tarviiko boxin tai sähköstartterin kanssa henkulaitteita enään?
Hyvillä neuvoilla olis käyttöä... :shock:
-
Starttilaatikko toimii niin että laitat auton siihen päälle ja siinä oleva kiekko sitten osuu vauhtipyörään joka sitten pyörii samaa vauhtia kuin tämä kiekko. Ylimääräistä hehkua ei tarvita jos sinulla on power paneeli laatikossasi. Muuten tarvitset
Tuossa kuva
(http://koti.mbnet.fi/jaries/RC-auto/kuvat/startteri.jpg)
(tuossa en ole laittanut vielä hehkua kiinni koska pöräyttelen polttoainet letkuihin.)
Boxin on paras vaihtoehto mielestäni! :mrgreen:
Ja tässä on startterini power panel
(http://koti.mbnet.fi/jaries/RC-auto/kuvat/startteri1.jpg)
(toivottavasti kuvat eivät ole liian suuria)
-
Tarkoitetaanko vauhtipyörällä koneen ja kytkinkellon välissä olevaa kapeaa hammastetua pyörää? Onko eri koneissa samat vauhtipyörät,elikäs sopiiko autooni boxi kun boxi?
Sullivanin nettisivuilta löysin kanssa ihan mielenkiintoisen vempeleen.. kokemuksia kenelläkään?
http://www.sullivanproducts.com/NewProductsMainFrame.htm
-
Tarkoitetaanko vauhtipyörällä koneen ja kytkinkellon välissä olevaa kapeaa hammastetua pyörää? Onko eri koneissa samat vauhtipyörät,elikäs sopiiko autooni boxi kun boxi?
Sullivanin nettisivuilta löysin kanssa ihan mielenkiintoisen vempeleen.. kokemuksia kenelläkään?
http://www.sullivanproducts.com/NewProductsMainFrame.htm
Kyllä tarkoitetaan ja kyllä sopii. :)
-
Miten ihmeessä saat siitä vetokäynnistimen rikki??
Ite käytin samanlaista konetta vuoden eikä kertaakaan vetokäynnistin hajonnut. Nyt kone on väljä ja makaa kaapissa.
TT:n vetokäynnistin on paras mitä koskaan olen kokeillut tai nähnyt!
-
Tarkoitetaanko vauhtipyörällä koneen ja kytkinkellon välissä olevaa kapeaa hammastetua pyörää? Onko eri koneissa samat vauhtipyörät,elikäs sopiiko autooni boxi kun boxi?
Sullivanin nettisivuilta löysin kanssa ihan mielenkiintoisen vempeleen.. kokemuksia kenelläkään?
http://www.sullivanproducts.com/NewProductsMainFrame.htm
Kyllä tarkoitetaan ja kyllä sopii. :)
Ei muuten sovi!! Tohon autoon ei suoraan sovi tietääkseni mikään boxi eikä startteri. Sen takia koska siinä on se vetokäynnistin niin siinä täytyy olla tavallista korkeammat moottoripukit, ja sitten vauhtipyörä on niin korkealla että kumi ottaa ennen alustaan kiinni! Tietty voit suurentaa vauhtipyörän koloa.
-
Tarkoitetaanko vauhtipyörällä koneen ja kytkinkellon välissä olevaa kapeaa hammastetua pyörää? Onko eri koneissa samat vauhtipyörät,elikäs sopiiko autooni boxi kun boxi?
Sullivanin nettisivuilta löysin kanssa ihan mielenkiintoisen vempeleen.. kokemuksia kenelläkään?
http://www.sullivanproducts.com/NewProductsMainFrame.htm
Eikös tuo toimi samalla periaatteella kuin roto-start?
Mika taisi heittää samaisen linkin jo aikaisemmin johonkin topicciin.
Tuota saa aika moneen eri koneeseen.
-
Hieno sora on tehnyt tehtävänsä. Pesu ja uudellen kasaus vähän väliä on ollut välttämätöntä. Olisko sinne voinu päästä rissaa jostain? sillä naru on imenyt p****a kun liimapaperi.
Tällä ja vikalla kerralla liimatusta ruuveista huolimatta koko p*ska irtosi ja suli pakoputken kylkeen. Uutta en enään hanki,vaan otetaan uudet kujeet käyttöön.
Meillä on porukoissa pari autoa ja toisessakin on samaa vaivaa.
Olisko maanantai osia tai laatu heikentynyt?
Starttiboxeissa on takuulla eroja. On hyviä ja huonoja? Kertokaas mikä on hyvä ja mikä kannattaa ostaa ettei löy käsiään pas...n.
Ja keneltä moinen kannattaa hakea tai tilata?
-
Mieluiten kelpais tollanen Sullivanin laite,tai vastaava....
-
No just, mulla pysy ilman liimaustakin!!
Älä nyt mee ostamaan mitään starttilaatikkoa, koska siihen ei sovi mikään boxi :!: Tai ajattelitko suurentaa sitä vauhtipyörän koloa??
-
Altapäin,pohjalevyn alareunasta vauhtipyörään on matkaa 7mm.
Eipä taida ilman muutoksia saada boxia toimimaan.
-
No niin, älysit sen sity sentään! Kokeile nyt vielä laittaa sitä vetokännistintä toimimaan ja kiristät ne ruuvit tosi piukkaan.
-
en ala suurentamaan pohjalevyn reikää. Menee heikommksi tuo pohja ja kerää p****a helpommin sisäänsä..
Sullivan tai takaapäin jörnittävä startteri hakuseen...
-
Kotelo suli puhki,samoin sisällä oleva naru ja sen rulla. Eli on entinen.
-
No pystyykö moottoria laskemaan tai siis vaihtaa matalempaan moottoripukkiin?
-
Pystyy toki. Paljonko pitäisi olla etäisyys alapuolelta mitattuna hammaskehälle?
Sitten joutuu antamaan kyytiä koneen takaa levylle johon vetokäynnistin tulee kiinni.
-
Hommaat takalevyn sekä Hobaon moottoripukit, tietääkseni sopivat tuohon autoon. Pukit ovat säädettävät melkein kaikkiin suuntiin paitsi korkeus. Ja kuuleman mukaan hyvät sekä halvat.
Moottorissa täytyy olla takalevy, ettei kaikki polttoaine ja osat pääse pihalle, tosin ei suostu edes käymään ilman sillä vaatii yli sekä alipaineen muodostamiseen tiivistä tilaa.
-
Jep, niinhän minäkin ajattelin että vaihdan sinne takalevyn mutta sellaista ei saanut.
Tee vetokäynnistimelle oma kolo, ei se siitä paljoa heikkene!!
-
jos niissä vetokäynnistimen pulteissa ei liima pysy niin särje hiukan pulteista kierrettä että ne kiertyy pikkasen tahmeasti,niin eivät tipahtele enää. oma vaivansa sittä starttiboksistakin on haalata mukana.
-
Miten ihmeessä saat siitä vetokäynnistimen rikki??
Ite käytin samanlaista konetta vuoden eikä kertaakaan vetokäynnistin hajonnut. Nyt kone on väljä ja makaa kaapissa.
TT:n vetokäynnistin on paras mitä koskaan olen kokeillut tai nähnyt!
mikä kone on nykyään? tuossa 21prossa on aika hyvät alaväännöt mutta sais olla jonninverran riskimpi.
-
Tuli sit tilattua jenkeistä Sullivanin TigerDrive. Tulin siihen tulokseen että saan sen sinne sopimaan. Kaikkine roinineen ja rahteineen rahaa palaa n. 100e. Kerron sit miten pelaa ja laitan kuvan.
-
Mulla on tuo sama auto ja vetokäynnistin on jatkuvasti jumissa tai naru poikki, mutta laitan linjalankaa tai kaihtimen narua niin pitäisi kestää. Ennemminkin tuohon koneeseen on menny hermot minulla että kaverillani. Ton koneen(Pro 21pxr(p) lämpöjä ei saa pysymään aisoissa vaikka tunais mitä. 10 min. ajon jälkeen tehot häviää koska se käy liian kuumana. Korit on leikelty jotta motti sais enemmän jäähdytystä, tulppia vaihdeltu kylmempään ja kun säätää rikkaamalle niin se tukehtuu. Tuossa on kuulemma liian pieni kansi niin sen takia se käy liian kuumana, mutta uutta mottia kattellaan...
-
Mulla on tuo sama auto ja vetokäynnistin on jatkuvasti jumissa tai naru poikki, mutta laitan linjalankaa tai kaihtimen narua niin pitäisi kestää. Ennemminkin tuohon koneeseen on menny hermot minulla että kaverillani. Ton koneen(Pro 21pxr(p) lämpöjä ei saa pysymään aisoissa vaikka tunais mitä. 10 min. ajon jälkeen tehot häviää koska se käy liian kuumana. Korit on leikelty jotta motti sais enemmän jäähdytystä, tulppia vaihdeltu kylmempään ja kun säätää rikkaamalle niin se tukehtuu. Tuossa on kuulemma liian pieni kansi niin sen takia se käy liian kuumana, mutta uutta mottia kattellaan...
millä polttoaineella ajat? polttoaine vaikuttaa paljon jos on liian vähä öljyä nii lämpiää takuulla esim. qwikspeed 12% öljyä ja coolpower 18% öljyä
-
Mä en kyllä ymmärrä että miten te saatte ne vetokäynnistimet rikki!!!
Ite en korjaillut sitä kertaakaan, kerran taisin putsata.
Lämpö on tosiaan ongelma tässä koneessa, johtuen juuri siitä erittäin pienestä kannesta!
-
Miten ihmeessä saat siitä vetokäynnistimen rikki??
Ite käytin samanlaista konetta vuoden eikä kertaakaan vetokäynnistin hajonnut. Nyt kone on väljä ja makaa kaapissa.
TT:n vetokäynnistin on paras mitä koskaan olen kokeillut tai nähnyt!
mikä kone on nykyään? tuossa 21prossa on aika hyvät alaväännöt mutta sais olla jonninverran riskimpi.
Tarkoitatko siis että mikä kone mulla nyt on?
Mulla on RB CE, halpa ja riittävän tehokas!
-
Mun tietääkseni jos vetokäynnistimeen menee vettä nii se naru ei enää kestä tai niin mulla kävi PureTenissä...
-
Niinhän tuo TT:n oma kone tuppaa vähän kuumana käymään ja menettämään tehojaan ja sit vähän hankala saada käymään. Tuo on totta,että tossa koneessa kaipaa yläpäähän vähän poweria lisää,alarekisteri on ihan mukava. Itse kaipaisin vähän terävyyttä lisää. Mitäs suosittelette seuraavaksi koneeksi,sillä hakusessa se jo on,sillä ikinä ei kai paukkua ole tarpeeksi!!
Antti,kenes tekele on tuo RB CE?
-
Antti,kenes tekele on tuo RB CE?
Ettei vaan olis RB:n tekele!!! Eli siis merkki on RB ja malli on CE.
-
Antti,kenes tekele on tuo RB CE?
Ettei vaan olis RB:n tekele!!! Eli siis merkki on RB ja malli on CE.
Kas,aika simppeliä.... kukas kaupittelee noita Suomessa?
Millainen moottori ominaisuuksiltaan?
-
Antti,kenes tekele on tuo RB CE?
Ettei vaan olis RB:n tekele!!! Eli siis merkki on RB ja malli on CE.
Kas,aika simppeliä.... kukas kaupittelee noita Suomessa?
Millainen moottori ominaisuuksiltaan?
Varmaan kaikki kyosho myyjät. hmm... ominaisuuksiltaan... no ihan hyvin lähtee ja kulkee! Ainoa ongelma mulla on ollut että se on niin tihti ettei starttilaatikko jaksa pyörittää sitä!
-
Onko kuinka selkeää eroa edelliseen koneeseen?
-
On siinä!!
-
Mulla on tuo sama auto ja vetokäynnistin on jatkuvasti jumissa tai naru poikki, mutta laitan linjalankaa tai kaihtimen narua niin pitäisi kestää. Ennemminkin tuohon koneeseen on menny hermot minulla että kaverillani. Ton koneen(Pro 21pxr(p) lämpöjä ei saa pysymään aisoissa vaikka tunais mitä. 10 min. ajon jälkeen tehot häviää koska se käy liian kuumana. Korit on leikelty jotta motti sais enemmän jäähdytystä, tulppia vaihdeltu kylmempään ja kun säätää rikkaamalle niin se tukehtuu. Tuossa on kuulemma liian pieni kansi niin sen takia se käy liian kuumana, mutta uutta mottia kattellaan...
millä polttoaineella ajat? polttoaine vaikuttaa paljon jos on liian vähä öljyä nii lämpiää takuulla esim. qwikspeed 12% öljyä ja coolpower 18% öljyä
Käytän qwikspeed 16%, mutta kone menee jokatapauksessa vaihtoon ja tolla heitetään vesilintua! Mikä kone olis muuten kova?
-
Tuossa .21 pro koneessa on luvattu 2.1 hepoa. Sit ku lukee eri valmistajien sivuja niin luvattuja tehoja on jne.. Mutta missä kulkee kokemuksen opettamat kulkuerot?
Jos polttaa koneesee pari-kolme sataa euroa,olis kiva tietää oikeita eroja koneiden ja mallien välillä.
Jos sit menee ja ostaa X-merkkisen koneen,pitääko aina hommata siihen samaa merkkiä oleva savupiippu,vai voiko sovittaa vanhan ilman että paukut menee harakoille?
-
liikkeessä josta ostin eb4:sen eivät alkaneet myymään tuota qwikspeediä koska siinä on niin vähä öljyä,eli se on varmaan niitä huonoimpia vaihtoehtoja. olen ajanu qwikfirellä ja qwikspeedillä ja nyt coolpowerilla,power vaikuttaa parhaalta. pysyy paremmin käynnissä eikä lämpiä niin paljoa.
-
Onko polttoaineissa niin suuria eroja että voiteluominaisuuden kautta vaikuttaisi lämpenemiseen?
Itse olen ajanut Quickfirellä(16% nitroa).
Millaisella nitro prossalla muuten vielä kannattaa ajaa?
-
16% on ihan hyvä. Mitä enemmän nitroa sitä paremmin palaa, oliko se niin että nitrosta vapautuu happea palaessa joka sytyttää löpön metaanin vai muistanko ihan väärin. Siis mitä enemmän nitroa sitä kuumempi kone samoilla säädöillä. Ei kannata vaihtaa, tietty 10% voit kokeilla.
-
Tuossa .21 pro koneessa on luvattu 2.1 hepoa. Sit ku lukee eri valmistajien sivuja niin luvattuja tehoja on jne.. Mutta missä kulkee kokemuksen opettamat kulkuerot?
Jos polttaa koneesee pari-kolme sataa euroa,olis kiva tietää oikeita eroja koneiden ja mallien välillä.
Jos sit menee ja ostaa X-merkkisen koneen,pitääko aina hommata siihen samaa merkkiä oleva savupiippu,vai voiko sovittaa vanhan ilman että paukut menee harakoille?
Pilliä ei oo pakko hommata mut käyrän kannattaa ostaa. Itellä on paikalla se thunderin vakiopilli, ja hyvin jenkaa! Käyrä ei edes sopinut uuteen koneeseen.
-
Millainen kulkupuoli on OS:n moottoreissa? Yksi olisi .21 VZ-B kone ja toinen on "peruskone" .21 RG ? Ilmotetuissa powereissa on ainakin iso ero,joten eka on ilmeisestikin kisakone?