RC10.FI

Yleiset => Polttisautot => Kyosho => Aiheen aloitti: Nieminen - 02.10.13 - klo: 02.53

Otsikko: Madforcen päivitys topic.
Kirjoitti: Nieminen - 02.10.13 - klo: 02.53
Eli tänne voi pistää kaikki madforcen omistajat vinkkejä päivityksistä.

Itse tarvitsisin vinkkejä esim.
- Mikä päivitys moottori olisi hyvä vanhan Gx21 tilalle.(Mahdollisimman hurja ja vääntävä). Selkeät ohjeet esim. mitä tarvitsee ostaa pelkän motin lisäksi yms. (Narullinen tai rotostartilla, kun startti pöydällä tälläistä ei voi käynnistää)
- Iskarithan on näissä ihan surkeat, eli mistä paremmat.
- Kannaattaako takapäästä tehdä lukollista (100%)
- Etupään diffin päivitys osat jos näissäkään diffeissä ei ole täyttä hammastusta, kuten muissakin kyoshon rtr vehkeissä?
-Ohjauksen parannus, turhan rimpula ohjaus kun tankoja menee sinne tänne. Eikä pyörät käänny toiseen suuntaan yhtä paljon.
Otsikko: Vs: Madforcen päivitys topic.
Kirjoitti: emppu99 - 02.10.13 - klo: 06.56
no ei tälle olis uutta aihetta tarvinnut tehä,autolle on jo oma.

Eiköhän melkein minkä tahansa 21 nitro moottorin saa
a kiinni.

Iskarit surkeet? no tämä on vähä semmonen auto johon tuskin muut iskarit käy,löysempää/jäykempää jousta.

ja tuo ohjaus,no ihan vaan vääntävämpi servo.Esim savöx 20kg normi servo
Otsikko: Vs: Madforcen päivitys topic.
Kirjoitti: janne1990 - 23.11.13 - klo: 21.52
Minkähän auton renkaat tohon madiin sopis? ku pitäis uudet tai käytetyt hommata....
Otsikko: Vs: Madforcen päivitys topic.
Kirjoitti: Pazuu - 23.11.13 - klo: 22.28
Kannattaa kokeilla myös tuota haku juttu tuolta ylhäältä, jos ei löydy niin RC liikkeestä kysyt ja sanot mihin haet renkaita. Eli hexeistä puhutaan niin en tarkalleen muista oisko ollut 12mm vaikka omaan menopeliin menee mädin renkaat heittämällä kiinni  :roll:
Otsikko: Vs: Madforcen päivitys topic.
Kirjoitti: freestyle - 07.01.15 - klo: 14.11
morjens.. onko kukaan keksiny ratkaisua siihen että miten näin talvella sais ilmanputsarin pysymään edes tankillisen kuivana ? mulla ainaki ku on ajanu n.3/4 tankista niin alkaa oirehtimaan sitä märkyyttä..
Otsikko: Vs: Madforcen päivitys topic.
Kirjoitti: jpp80 - 07.01.15 - klo: 19.39
Itselläni toimi kun laitoin spray purkinkannen ilmansuodattimen ympärille. Sen lisäksi laitoin muovista leikatut levyt ympärille ja vedin ne nippusiteillä turvakaareen ja korin takatolppiin kiinni. Näin jäi moottori ja suodatin sinne sisälle jemmaan.
Otsikko: Vs: Madforcen päivitys topic.
Kirjoitti: Pazuu - 07.01.15 - klo: 20.51
morjens.. onko kukaan keksiny ratkaisua siihen että miten näin talvella sais ilmanputsarin pysymään edes tankillisen kuivana ? mulla ainaki ku on ajanu n.3/4 tankista niin alkaa oirehtimaan sitä märkyyttä..

Varmaan kannattaa ostaa tuollainen kotelo mallinen suodatin http://www.rcjkl.fi/product.asp?sua=1&lang=1&s=324 (http://www.rcjkl.fi/product.asp?sua=1&lang=1&s=324)
Otsikko: Vs: Madforcen päivitys topic.
Kirjoitti: freestyle - 15.01.15 - klo: 12.55
morjens.. rupes se vetonaru käynnistin vittuilemaan.. onko kukaan ottanu sitä pois ja teheny esim. akkuporakoneeseen sopivaa patenttia siihe ? pitääkö sen olla siinä pakosti paikoillaan? vai pääseekö siältä kautta koneeseen jotaki p****a ??
Otsikko: Vs: Madforcen päivitys topic.
Kirjoitti: rcjkl.fi - 24.01.15 - klo: 13.11
morjens.. rupes se vetonaru käynnistin vittuilemaan.. onko kukaan ottanu sitä pois ja teheny esim. akkuporakoneeseen sopivaa patenttia siihe ? pitääkö sen olla siinä pakosti paikoillaan? vai pääseekö siältä kautta koneeseen jotaki p****a ??

Jos sulla on gx21 moottori niin Sullivanin valikoimista löytyy tiger drive 8mm akselille. Vetonarukin toki toimii jos moottori on säädöissä ja narua ei kiskota kuten ruohonleikkuria.

/Teemu
Otsikko: Vs: Madforcen päivitys topic.
Kirjoitti: freestyle - 28.01.15 - klo: 20.51
mulla onse ke25.. mutta sen ongelman jo sain kuntoon  :cool: toki seuraava tuli melekee heti perään.. eli pelkät etupyärät vetää !! jostaki antaa siis perä myäte ? ku paikallaan pyärittelöö niin kaikki toimii mutta ku lähtee ajaan niin pelkät etuset vetää.. olisko jollaki jotaki vinkkiä mistä lähtiä perkaamaha ?
Otsikko: Vs: Madforcen päivitys topic.
Kirjoitti: TheArska - 28.01.15 - klo: 21.19
Katso vaikka ekaks ettei kardaanin lukitusruuvi ole löysällä ja kardaani pyöri "tyhjää"..
Otsikko: Vs: Madforcen päivitys topic.
Kirjoitti: freestyle - 28.01.15 - klo: 21.51
sen mä jo nopiasti kattoonki ja ei mun miälestä pyäri tyhyjää.. mutta pitää huamenna kattoa viälä tarkemmi..
Otsikko: Vs: Madforcen päivitys topic.
Kirjoitti: jpp80 - 29.01.15 - klo: 00.22
Onkohan takadiffin rattaat menneet, ainakin mulla kävi näin taannoin kun teki ihan saman. Itse en ostanut uusia rattaita vaan täytin diffikotelon sinitarralla niin taas mennään. Mulla olisi pitänyt uusia myös kotelo, niin sen vuoksi ajattelin kokeilla ja ajaa vain niin kauan kuin kestää viritys. Kotelo ja uudet rattaat on muistaakseni 25-30e luokkaa + difffiöljyt 6e.
Otsikko: Vs: Madforcen päivitys topic.
Kirjoitti: freestyle - 29.01.15 - klo: 12.06
eli se takadiffi on se isoin möykky keskellä ? sekö vaan auki ja kattoa mitä on syäny ?
Otsikko: Vs: Madforcen päivitys topic.
Kirjoitti: jpp80 - 29.01.15 - klo: 13.42
Jep. Eli taka-akseli auki siitä keskeltä minne kardaani menee. Siellä sisällä on musta kotelo, jonka sisällä on takadiffin rattaat. Eli auki vaan ja katsot onko kaikki rattaat täysin ehjät, mulla oli sieltä kaksi pientä ratasta ihan muussina jolloin auto veti vain edestä.

Kannattaa etsiä netin syövereistä auton räjäytyskuva niin selkeyttää paljon. Varsinkin kun alat kasaamaan sitä takaisin. Ohessa vanhan Madin linkki, pätee osin uudempiinkin. Muista laittaa diffiöljyä kun kasaat auton ettei diffit pyöri kuivana.

http://www.competitionx.com/pdf/vehicle-manuals/kyosho/kyosho-mad-force-manual.pdf (http://www.competitionx.com/pdf/vehicle-manuals/kyosho/kyosho-mad-force-manual.pdf)
Otsikko: Vs: Madforcen päivitys topic.
Kirjoitti: jpp80 - 29.01.15 - klo: 13.46
Vielä selkeyden vuoksi. Autossasi on etudiffi etuakselissa. Auton keskellä moottorinvieressä on vaihdelaatikko, ne kolme ratasta. Auton taka-akselilla on takadiffi.
Otsikko: Vs: Madforcen päivitys topic.
Kirjoitti: freestyle - 29.01.15 - klo: 15.15
eihän se sitte auta ku ruveta purkamaan  :cool: kattoo jos tänää kerkeis niin tulee sitte taas lisää amatöörin kyselyjä  :grin:
Otsikko: Vs: Madforcen päivitys topic.
Kirjoitti: JiiVee - 29.01.15 - klo: 16.50
Tästä voi olla montaa mieltä, että onko upgrade vai downgrade, no itse sanon, että kestävyyteen upgrade, ja huippuihin downgrade.

Olen siis hylännyt kokonaan sen alkuperäisen laatikon, ja laittanut yksivaihteiseksi HPI:n kytkinkellolla ja terässpurrilla. 18/44 ratastuksella, elikkä siis noin alkuperäisen kakkosen välityssuhde. Tämä siksi koska se alkuperäinen pitkä kytkinkello oli helvatan tarkka laakerien kunnosta, vähänkin väljää laakereissa ja heti ykkösen ratas sileänä. Ja ne kyoshon neulalaakerit on niin per**leen kalliita, että riittävän usein vaihto alkaa käydä lompakon päälle. kesti max 1,5 litraa ja sit jos jatkoi niin pian ykkösen spurri sileä. Viimeksi kun ostin niin muistaaksen 14€ laaki ne kaksi pientä neulalaakeria.
Otsikko: Vs: Madforcen päivitys topic.
Kirjoitti: freestyle - 29.01.15 - klo: 17.33
nyt on takadiffi tuas pöyrällä auki eikä niis rattais ainakaa mitää vikaa oo.. eli mitäs seuraavaksi ? kamppeella ajettu 3,5 litraa..
Otsikko: Vs: Madforcen päivitys topic.
Kirjoitti: JiiVee - 29.01.15 - klo: 17.41
Olihan se kardaanin kupin pidätinruuvi kiristetty siihen akselin tasaiseen kohtaan?
Otsikko: Vs: Madforcen päivitys topic.
Kirjoitti: freestyle - 29.01.15 - klo: 17.55
joo se taka aksilan pääs oli ainaki tiukas ja sen verta pitää ny tunnustaa maalaisuuteni että se toinenpää tipahti melkein syliin.. että olisko se siitä sitte pyäriny ??
Otsikko: Vs: Madforcen päivitys topic.
Kirjoitti: JiiVee - 29.01.15 - klo: 18.34
Pistä kasaan ja kokeile, ja olihan myös ulostulojen tapit ehjät?
Otsikko: Vs: Madforcen päivitys topic.
Kirjoitti: freestyle - 29.01.15 - klo: 22.05
en tiedä mitä tarkoitat ulostulo tapeilla   :embarrassed:
Otsikko: Vs: Madforcen päivitys topic.
Kirjoitti: JiiVee - 29.01.15 - klo: 22.43
Ne mille on urat niissä isommissa rattaissa jotka on siellä sisällä.

http://www.kyosho.fi/pdf/01.31227_Mad%20Force%20Kruise%20GP%20FIN&SWE_Spr%C3%A4ngskiss.pdf (http://www.kyosho.fi/pdf/01.31227_Mad%20Force%20Kruise%20GP%20FIN&SWE_Spr%C3%A4ngskiss.pdf)

Kohta tasauspyörästöt ja sieltä osa nro 4, niitä tarkoitan.
Otsikko: Vs: Madforcen päivitys topic.
Kirjoitti: freestyle - 30.01.15 - klo: 07.53
no joo sehän siältä oli hajalla taas oppii uutta  :azn: eli osa tilaukseen ja vissihi jotain ölppää sinne kans ? taitavat kyllä marmoritiskillä tietääkki mitä litkua sinne laitetaan.. onko muuten mitään käsitystä mikä kyseisen osan on hajottanu ? onkoha käyttäjässä vikaa ? tiätääs vaan välttää tulevaisuudes  :smiley:
Otsikko: Vs: Madforcen päivitys topic.
Kirjoitti: JiiVee - 30.01.15 - klo: 08.55
Voima kulkee niiden tappien kautta, eli ovat melkoisella rasituksella, voi yrittää välttää kaasusormen hölläämisellä, mutta ajamisen ilo katoaa.
Otsikko: Vs: Madforcen päivitys topic.
Kirjoitti: freestyle - 30.01.15 - klo: 11.31
osat tilattu hintaa tuli 27e tapit+rattaat .. tairan iskiä ny tuplat sinne jos kestääs vähä paremmi  :smiley:
Otsikko: Vs: Madforcen päivitys topic.
Kirjoitti: p-man - 30.01.15 - klo: 14.18
Noihin RTR- Kyoshoihin kannattaa aina laittaa yhdet pikkurattaat lisää ja sit öljyt. XXL Scorpion on ainut rtr missä mulla on ollut ne jo uutuuttaan valmiina.
Kannattaa sinne etudiffiin tehdä sama operaatio. 10000 öljyt muistaakseni toimi molemmissa päissä.
Otsikko: Vs: Madforcen päivitys topic.
Kirjoitti: JiiVee - 30.01.15 - klo: 15.49
Pari kuvaa singlespeed modauksesta.

(http://i1197.photobucket.com/albums/aa436/JiiVee92/harrastus/WP_20150130_001_zpsj5setxhb.jpg) (http://s1197.photobucket.com/user/JiiVee92/media/harrastus/WP_20150130_001_zpsj5setxhb.jpg.html)

(http://i1197.photobucket.com/albums/aa436/JiiVee92/harrastus/WP_20150130_002_zpsetwhfotd.jpg) (http://s1197.photobucket.com/user/JiiVee92/media/harrastus/WP_20150130_002_zpsetwhfotd.jpg.html)

Ja sitten vielä ilmansuodattimen lumisuoja.

(http://i1197.photobucket.com/albums/aa436/JiiVee92/harrastus/WP_20150130_005_zpszyix9jlb.jpg) (http://s1197.photobucket.com/user/JiiVee92/media/harrastus/WP_20150130_005_zpszyix9jlb.jpg.html)

EDIT: kuva vielä toiselta puolelta (http://i1197.photobucket.com/albums/aa436/JiiVee92/harrastus/WP_20150130_004_zpsgfpdfdyo.jpg) (http://s1197.photobucket.com/user/JiiVee92/media/harrastus/WP_20150130_004_zpsgfpdfdyo.jpg.html)
Otsikko: Vs: Madforcen päivitys topic.
Kirjoitti: freestyle - 30.01.15 - klo: 19.23
kova värkki sulla  :cool: tilasin taakse 2000 tonniset öljyt ku niitä suositeltiin koitetaan niillä mitä sanoo  :roll: etupään otan auki sitte ku siältä antaa joku osa myäte.. kiitos muuten neuvoista  :azn:
Otsikko: Vs: Madforcen päivitys topic.
Kirjoitti: JiiVee - 30.01.15 - klo: 19.39
kova värkki sulla  :cool:

Kiitos  :smiley:

Moottorina tuollainen http://www.ofna.com/eng-force-26.php (http://www.ofna.com/eng-force-26.php)
HPI:n alkukäyrä ja kyoshon vakioputki, joka vaihtuu kunnon putkeen tässä jossain vaiheessa. Ilmansuodatin myös HPI:n  :grin:

Ja tälläinen päivitys vielä.  (http://i1197.photobucket.com/albums/aa436/JiiVee92/harrastus/30092011240.jpg) (http://s1197.photobucket.com/user/JiiVee92/media/harrastus/30092011240.jpg.html)
Otsikko: Vs: Madforcen päivitys topic.
Kirjoitti: freestyle - 30.01.15 - klo: 19.53
onko palio tiukkee ku KE25 ? jos laittaa isoomman moottorin ku vakio niin sittenkö saa ruveta tosissaa vahvistamaan voimansiirtoa ?  :laugh:
Otsikko: Vs: Madforcen päivitys topic.
Kirjoitti: JiiVee - 30.01.15 - klo: 20.22
Muuten on kyllä kestänyt voimansiirto ainakin vielä. Rattaat oli ongelma sen pitkän kytkinkellon takia, etenkin ykkösen ratas, mutta vaihtajat ja yksisuunta laakerit kyllä kesti. Voithan toki laittaa kaksivaihteiseksi inferno gt:n kytkinkellolla, tällöin jää se alkuperäinen kakkonen pois. Välit siinä on siis samat kuin madin ykkönen ja kolmonen. Ketju ja sen rattaat on kestänyt jo useamman gallonan tolla koneella, ja kauanko ollut jo edellisellä omistajalla kiinni.
Tuossahan on vissiin jo alkuperäisenä teräksinen vinohammastettu kulmavaihde molemmissa akseleissa. Tässä vanhassa madissa (ei kruiser)  on edessä joku suorahammastettu köykämiiniratasvälitys mikä ei kestä edes vakiokoneella (sinikantinen gx21) edellisen omistajan toimesta laitettu teräsrattaat sinnekkin. Ja tietenkin ne pikkurattaat sinne sisälle tuplana.

EDIT: En osaa sanoa, että onko tiukempi kun ei meinaa speksejä löytyä, ja en ole päässyt kyseistä moottoria kokeilemaan.
Otsikko: Vs: Madforcen päivitys topic.
Kirjoitti: freestyle - 30.01.15 - klo: 20.34
jossaki vaihees mulla olis tarkoitus tehdä tuasta oikia nelikko onko tietotaitoa kuinka olis helpoin ?
Otsikko: Vs: Madforcen päivitys topic.
Kirjoitti: JiiVee - 30.01.15 - klo: 21.09
Mitä meinaat oikealla nelikolla? Onhan tuo jo nyt melko oikea nelikko kun ei keskidiffiä ja täten 50-50 veto eteen ja taakse. Toki lukitsemalla diffit, saa ihan oikean nelikon kun kaikki pyörät vetää varmasti, mutta pitävällä alustalla vetarit on kovilla.
Otsikko: Vs: Madforcen päivitys topic.
Kirjoitti: freestyle - 30.01.15 - klo: 22.11
niin oikea nelikko on just sitä että joka nurkka raapii koko ajan  :cool: ennen omistin can-am mönkijän kyllästyin viscoon ja vaihdoin polariksen tilalle  :cool:
Otsikko: Vs: Madforcen päivitys topic.
Kirjoitti: Miksu L - 30.01.15 - klo: 22.17
Sinitarralla diffit täyteen tai paksua diffiöljyä. Viimeinen ja huonoin vaihtoehto on "kemppilukko" eli hitsaat diffin sisällä olevat pikkurattaat kiinni.
Otsikko: Vs: Madforcen päivitys topic.
Kirjoitti: p-man - 30.01.15 - klo: 22.32
Ei tarvii hitsata.. Kunnon liimaa diffi täyteen, niin varmasti on oikee neliveto  :afro:
Otsikko: Vs: Madforcen päivitys topic.
Kirjoitti: JiiVee - 30.01.15 - klo: 22.41
Ja pois ottaminen on oma lukunsa, eli helpoin on ostaa kaikki diffin rojut uudet, ja jättää se jo lukotettu lukolliseksi. Onpahan sitten helppo laittaa lukkodiffi paikalleen. Ainoa vaan että liimatun diffin ulostulojen tappien vaihto on hankalaa kun hajoaa. Ja laakerien vaihtokin on sitten aika vaikeaa.
Otsikko: Vs: Madforcen päivitys topic.
Kirjoitti: p-man - 31.01.15 - klo: 07.58
Joo ei niitä paljoa vaihdella.
Otsikko: Vs: Madforcen päivitys topic.
Kirjoitti: freestyle - 02.02.15 - klo: 17.32
osia odotelles otin renkaat irti vanteilta tarkoitus tehdä talvirenkaat ! onko joku joskus teheny kyseiseen kamppeeseen ? olisko antaa hyviä neuvoja ?
Otsikko: Vs: Madforcen päivitys topic.
Kirjoitti: freestyle - 05.02.15 - klo: 18.00
nyt on peräs uuret osat ja hyvin taas rullaa  :cool: oli aika jännä testiajo kun etupyärät pyärii oikeen päin ja takapyärät halus peruuttaa  :grin:  :laugh: ei muutakun uusiksi  :embarrassed:
Otsikko: Vs: Madforcen päivitys topic.
Kirjoitti: freestyle - 10.02.15 - klo: 12.25
ja sitte vaihdelaatikon rattaat sileeksi  :cry: ensi ei vaihtanu ykköstä ylemmäksi ja pian loppu meno tyystin.. eli rattaatko vaan vaihtoon vai hajoaako siältä muutakin ?
Otsikko: Vs: Madforcen päivitys topic.
Kirjoitti: JiiVee - 11.02.15 - klo: 19.45
Ne yrjöhintaiset kytkinkellon neulalaakerit vaihtoon myös tai pian on ne uudetkin rattaat sileänä. Huomasin itse että max 1,5 litraa kannattaa ajaa, ja tuolla 12,90€/kpl hinnalla ei viitsisi niin usein vaihdella. Laitoin sitten yksivaihteiseksi kuulalaakeroidulla kytkinkellolla.
Otsikko: Vs: Madforcen päivitys topic.
Kirjoitti: Juha-Matti - 13.02.15 - klo: 22.01
Miten olette tuon surkean kytkin ongelman tässä autossa nitrona ohittaneet?
Miulla oli tää auto joskus 2004 vuonna.
Kytkin suli alle jo sisään ajoa tekiessä.
Kittiniä auton ostin stadista ja auto sinällään siis tuttu.
Ihan kiva peli jos tuo kytkin olisi ollut jos tehtaalla parempi ollut kuin se kaksi palainen jousiviritteinen.
Otsikko: Vs: Madforcen päivitys topic.
Kirjoitti: TheArska - 13.02.15 - klo: 22.15
Eikös ns. normi 1/8 auton 3-palakytkin ole ratkaisu tuon ainakin vanhoissa mädeissä olevan "1/10" kytkimen tilalle.
Orkkis.
(http://cdn.rcmart.com/images/kyo_kc45.jpg)
3-palakytkin
(https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcSEzJrTYmytbj5c0E45dWyUOCL9gg0dpgeOGc_3fvFlIDb1r8tkVQ) (http://www.absolutehobbyz.com/images/2000abk-32.JPG)
 
Otsikko: Vs: Madforcen päivitys topic.
Kirjoitti: JiiVee - 15.02.15 - klo: 19.46
Eipä ole ollut mitään ongelmia tuon orkkis kytkimen kanssa.
Otsikko: Vs: Madforcen päivitys topic.
Kirjoitti: freestyle - 17.02.15 - klo: 12.12
taas perä siliänä !!  :sad:
Otsikko: Vs: Madforcen päivitys topic.
Kirjoitti: freestyle - 18.02.15 - klo: 20.07
joo eli laitoon sinitarraa ny takadiffii ja hetken toimi mahtavasti lukkoperä.. mutta pian ei pyäriny ku toinen eli mitä tein väärin ?
Otsikko: Vs: Madforcen päivitys topic.
Kirjoitti: JiiVee - 18.02.15 - klo: 21.54
Jos kaikki muu siinä ympärillä ehjää, niin lisää sinitarraa.
Otsikko: Vs: Madforcen päivitys topic.
Kirjoitti: freestyle - 19.02.15 - klo: 12.25
kaikki muu ehjää.. laitoin niin paljo ku meni hetken taas toimii mutta pian taas ei !!
Otsikko: Vs: Madforcen päivitys topic.
Kirjoitti: p-man - 19.02.15 - klo: 12.59
Siis diffistäkö sulla on rattaat sileänä? Onko neljät pikkurattaat ja öljyt? Laitoitko shimmilevyt pikkurattaiden alle?
Otsikko: Vs: Madforcen päivitys topic.
Kirjoitti: freestyle - 19.02.15 - klo: 14.59
joo taka diffistä oli menny siliäksi.. se diffi kotelo oli vähä halki niin oli kussu öljyt pois eli olisko siitä johtunu ? no kumminki putsasin kaikki osat ja löin sinitarrat pesään osia odotelles  :afro: mutta ei pidä lukko ei  :grin:
Otsikko: Vs: Madforcen päivitys topic.
Kirjoitti: freestyle - 19.02.15 - klo: 15.02
ja on rattaat ja shimmit
Otsikko: Vs: Madforcen päivitys topic.
Kirjoitti: p-man - 19.02.15 - klo: 15.08
Voisko se olla sillein halki et se ei kiristy kunnolla kasatessa. Siten rattaat jäisivät löysälle. Kai uuden kotelon tilasit?
Otsikko: Vs: Madforcen päivitys topic.
Kirjoitti: freestyle - 23.02.15 - klo: 20.18
ei voi vaan on  :grin: ja tilasin uuden kotelon tänään tuli  :cool: