Kirjoittaja Aihe: Team Associated SC10  (Luettu 288723 kertaa)

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Mika R

  • Vieras
Vs: Asso SC10?
« Vastaus #360 : 08.03.10 - klo: 11.13 »
Ei muuta kuin uutta etsimään  :grin: Eikös tuo Koheltaja kohta myy Assonsa pois Blitzien tieltä..

Poissa Hazard

  • PRCA
    • Profiili
Vs: Asso SC10?
« Vastaus #361 : 08.03.10 - klo: 16.18 »
Mä voisin luopua sopuhintaan omastani, eli SC10 jolla Nokialla Team HP voitti ekan kisan ja pärjäsi kai toisessakin. Kyseessä on melkoisesti aluminisoitu Asso ja varaosaluettelo on niin pitkä että siitä pitäisi vähän rahaakin saada. Rullaavan auton lisäksi löytyy 3-4 paria tukivarsia, pohjalevyä, iskaritornia, kaikki laakerit, käytännössä toinen auto. Varaosat on pääosin käyttämättömiä, vaikka onkin pusseista poistettu. Kori on repaleinen.

Poissa MirosHima

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Asso SC10?
« Vastaus #362 : 10.03.10 - klo: 14.22 »
Hmm... mitähän tuolle kasaamattomalle SC10:lle tekis!! Houkuttelis kasata mutta mutta, slashikin näyttäs olevan tuulen nopea.
Kyosho Ultima SC6 #Sponsored by RCJKL www.rcjkl.fi

Poissa Koheltaja

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Asso SC10?
« Vastaus #363 : 10.03.10 - klo: 14.30 »
Älä ihmeessä kasaa sitä, myyt sen satasella jollekkin onnettomalle... :afro:
Kylätason RC-kuski.

Poissa Koiranputki

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Asso SC10?
« Vastaus #364 : 10.03.10 - klo: 15.22 »
Älä ihmeessä kasaa sitä, myyt sen satasella jollekkin onnettomalle... :afro:

Vai on meistä Asson omistajista tullut onnettomia.  Kaunis kiitos Hra :afro:.   
Näin se maailma muuttuu eskoseni...  :p
Mä mitään tiedä. Kunhan löpisen.
R O M P T O R I L L E   tästä

Poissa atarauskis

  • RSRCA
    • Profiili
Vs: Asso SC10?
« Vastaus #365 : 10.03.10 - klo: 18.07 »
Pitää varmaan itekki siirtyä vaan pihalle ajeleen,kun omistan Asson.
BC5 2wd cup mestari 2015 / Rc Jokkis Suomenmestari 2016 / 2022

Poissa Koheltaja

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Asso SC10?
« Vastaus #366 : 10.03.10 - klo: 20.49 »
Älkääs nyt hyvät herrat, Assolla täälläkin ajetaan edelleen. Mitä sitä nopeasta ja kestävästä autosta luopumaan, ei ainakaan ennen kun joku muu peli osoittautuu nopeammaksi :wink:
Kylätason RC-kuski.

Poissa Mikko L

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • Full Speed RC
Vs: Asso SC10?
« Vastaus #367 : 12.03.10 - klo: 09.33 »
Dodih nyt on ensimetrit ajettu Assolla ja hyvinhän se meni.

Autossa oli kiinni sen mukana tullut Novakin Havoc Sport Stock Spek 17.5 kombo ja ennakko-odotuksista huolimatta vauhtia oli yllättävän hyvin. Melkein kävi mielessä jos laittas tuohon SP GT2.0 LPF säätimeen kers-ohjelman ja ajaisi sillä  :roll:

Ite auto tuntui varsin passelilta millä lie ameriikan juniorin säädöillä. Seuraavaksi pitänee jo hiukan säätää autoa jospa siitä tulisi vielä parempi ajettava...
Old fart

Mika R

  • Vieras
Vs: Asso SC10?
« Vastaus #368 : 12.03.10 - klo: 09.38 »
Noilla tehoilla se oli just niin kulmikas ajettava kun se tollasilla tehoilla on.

Liikkeen sulavuus ja skaalanmukaisuus oli tiessään, mutta se ei liene tärkeätä näissä hommissa. Pääasia että paukkua on niin että renkaat irtoo vanteilta  :grin:

Siistii Mikko että olet geimeissä mukana.  :cool:

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Asso SC10?
« Vastaus #369 : 12.03.10 - klo: 09.40 »
Noilla tehoilla se oli just niin kulmikas ajettava kun se tollasilla tehoilla on.

Liikkeen sulavuus ja skaalanmukaisuus oli tiessään, mutta se ei liene tärkeätä näissä hommissa. Pääasia että paukkua on niin että renkaat irtoo vanteilta  :grin:

Siistii Mikko että olet geimeissä mukana.  :cool:


Teho ei tee ajamisesta kulmikasta.

Kuljettajan kyvyttömyys tehojen hallintaan tekee.

Poissa Mikko L

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • Full Speed RC
Vs: Asso SC10?
« Vastaus #370 : 12.03.10 - klo: 09.42 »
Joo no ajo oli 1. ko. autolla ikinä ja herratietäämilläsäädöillä, ni kyllähän se ajo saattoi olla hiukan haparoivaa. Pitänee antaa tuo ohjain vaan kiltisti pojalle niin ehkä se pysyy sulavammin rännien välissä  :grin:

Hoke: Kiitos  :lol:
Old fart

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Asso SC10?
« Vastaus #371 : 12.03.10 - klo: 09.53 »

Hoke: Kiitos  :lol:

Mitäs tuosta kiittelemään...
Totuushan se on.
Moottori, auto, renkaat, iskarit, mutterit, ruuvit... jne...

Mitkään ei tee auton ajosta kulmikasta.

Kuljettajan kyvyttömyys kyseisellä paletilla ajamiseen taas tekee.

Sama kun auto lähtee räpylästä...
Sekin johtuu kuljettajan kyvyttömyydestä hallita tilanne.

Olkoot kyseessä vaikka mikä maailmanmestari.

Mika R

  • Vieras
Vs: Asso SC10?
« Vastaus #372 : 12.03.10 - klo: 10.38 »
Joo, säätöasiaa varmaan että saat sovitettua kärryn noille tehoille sopivaksi.

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Asso SC10?
« Vastaus #373 : 12.03.10 - klo: 10.43 »
Eih...

Ainoa mitä tuossa vaiheessa säädetään, on kuski...
Ja varsinkin se kuskin kaasunpainaminen.

Sitten kun se puoli on edes alueella niin säädetään auto nopeeksi.

Mut kyllä sun nyt luulis jo tietävän tolla harrastus määrällä että moottori tai säädöt ei edelleenkään määrää sitä että auto lussummalla koneella menee nätisti, mutta tehokkaammalla kulmikkaasti.
Ajaa sillä tehokkaammalla yhtänätisti ne mutkat niin kyllä se samalla tapaa siihen taipuu.

Tehon kanssa pitää vaan painaa sitä kaasua paljon smootimmin kuin lussummalla.
Mutta se ei taaskaan ole mikään muu kuin kuskin vasemman käden etusormen koukistuslihaksen ja aivojen välisen yhteistyön säätämistä.

Jos on tarkotus päästä sillä tehokkaammalla koneella kovempaa mutkissakin niin sitten vasta säädetään sitä autoa.

Mika R

  • Vieras
Vs: Asso SC10?
« Vastaus #374 : 12.03.10 - klo: 10.50 »
Niin, sen takia löysempi kone on minusta kivempi ajaa koska mun sormen asento on usein aika on/off ja sanoinkin mm. Akkaselle eilen että se on hyvä - kun ajaa aika vähän kuitenkin - että voi huoleta runtata kaasun pohjaan eikä sormen asento liiku siinä 1-2 millin alueella ja jos painaa yli niin kulmikkaaksi menee.....

Mutta Mikon tapauksessa luultavasti säätöasia  :wink: (minustahan ei ollut kyse)

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Asso SC10?
« Vastaus #375 : 12.03.10 - klo: 10.56 »
No toimiko mikon auto lussummalla koneella???

Ymmärtääkseni kyllä.

No jos moottorin vaihtaminen sai homman menemään kulmikkaaksi niin sehän on sillon vain ja ainoastaan totuttelu kysymys.
Kun on tehokkaampaan moottoriin tottunut niin aivan samalla tavalla se halvatun rakkine siinä baanalla menee kuin lussummillakin.
Jos ajat samoja läppiaikoja 90T koneella ja 3T koneella niin tasan varmasti se meno on aivan samanlaista.

Mika R

  • Vieras
Vs: Asso SC10?
« Vastaus #376 : 12.03.10 - klo: 11.04 »
Ei hän tainnu kokeillakaan? Oli ekaa kertaa ja varsin nopea testi, näin ymmärsin. Mutta kulmikkuus jäi mieleen  :laugh:

Poissa snakepoison

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Asso SC10?
« Vastaus #377 : 12.03.10 - klo: 11.25 »
Pakko itsekin sanoa että kulmikas ajaminen taitaa olla enemmän ajajasta kiinni. Mutta tuossa auton hanskasta lähtemisestä olen erimieltä. Esimerkiksi tuota turistia on tullut nyt ajettua jonkun verran. Mikään kummoinen kuski en itse ole mutta sen olen huomannut että auton säädöillä on juurikin paljon merkitystä siihen miten herkästi auto hanskasta lähtee. Tietenkin myös liipasinsormella on merkityksensä, mutta aivan varmasti huonoissa säädöissä oleva auto spinnaa helpommin mutkassa. Ja olen varma että kunnon säädöillä sama kurvi voidaan ajaa yhtä kovaa ellei kovempaakin ilman spinnauksia. Ja tämän tempun pystyn jopa minä suorittamaan vaikka lajia olenkin vasta muutaman vuoden harrastanut. anteeksi OT

Sitten asiaa. Eli kyselinkin tuossa CORR-topicissa mutta kysyn täälläkin. Eli onko CORR-kisat tarkoitus tuoda myös kesän kisoihin ? Ja Voidaanko CORRIT ajaa esim maastosarjan yhteydessä ? Muistan lukeneeni että lisenssikisoissa ei voida ajaa luokkaa johon ei lisenssiä vaadita. Olenko väärässä ?
Destiny | Tamiya | Losi | Xpress | Reedy | Futaba | Savöx

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Asso SC10?
« Vastaus #378 : 12.03.10 - klo: 11.32 »
Et ole eri mieltä ainakaan minun kanssa...
Ja itseasiassa eihän tuosta tarvita mielipidettäkään, koska näinhän se on.
Säädöt vaikuttaa siihen miten ja missä nopeudessa pito irtoaa.

Mutta siihen miten se auto radalla etenee... Eteneekö kulmikkaasti vai smootisti...
Siihen se ei vaikuta.
Siihen vaikuttaa kuski.

Jos kuski ajaa liian kovaa auton ominaisuuksiin nähden niin sitten mennään ties miten kulmikkaasti... sehän on selvää.
Mutta edelleen... kuskihan se sillon liian kovaa vetää.

Mut kun tosiaan se mistä ny taas höpinä läks...
Mikolla kuulema liikaa tehoa.

Näääh... tehoa ei oo koskaan liikaa.

Ei ainakaan siihen että pysyykö se auto radalla.
Jos ei pysy niin kuski painaa kaasua liikaa ja tai muutenvaan vateilee.
Mutta teho se ei auton käyttäytymistä mutkissa muuta tippaakaan.


Kesällä on tarkoitus olla corri kisoja.
Maastosarjan yhteyteen ei, koska se tosiaan vaatisi lisenssin.

Poissa snakepoison

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Asso SC10?
« Vastaus #379 : 12.03.10 - klo: 11.43 »
Tuo kulmikkaasti ajaminen taitaa olla aloittelevien ilmiö, ongelmaksi en sitä sano =). Toisaalta onhan meillä eri ajotyylejäkin, itse pyrin ajamaan pyöreillä linjoilla mahdollisimman vähällä ratin kääntämisellä. Sitten näkee kuskeja jotka roiskii autolla todella agressiivisesti ja silti he menevät lujaa. Mikko nyt ei aloittelija ole =) sen verran äijää kehuttiin vanhaksi rataketuksi pienoismallin uusimassa numerossa =).

Näin arvelinkin että CORREJA ei saada maastosarjan yhteyteen. Kieltämättä hieman nyt harmittaa kun tuli tuo oma SC10 myytyä pois ja nyt kun tuo sarja on oikeasti saanut tuulta siipiinsä.
Destiny | Tamiya | Losi | Xpress | Reedy | Futaba | Savöx

Poissa Mikko L

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • Full Speed RC
Vs: Asso SC10?
« Vastaus #380 : 12.03.10 - klo: 12.01 »
Tää on kyllä melko huvittavaa...

Eilen tosiaan ulkoilutin minulle uutta, jonkun ameriikan jantterin kasaamaa ja säätämää, autoa koskematta yhtään mihinkään. Vaihdoin vain oman vastarin kiinni.

Tiedän, että auto ei ole missään nimessä hyvissä säädöissä RC-Centerin radalle, mm. etupää on aivan liian löysä. Uskoisin, että ajamillani ensimmäisillä kierroksilla meno saattoi näyttää kulmikkaalta kun kesti hetken tottua tuon lootan vaappuvan nyökkäilevään käytökseen.

En tiedä kuinka kauan tuota ajoa on nyt sivusta seurattu, mutta ihmettelen jos noista n. 20 kierroksesta viimeiset olivat vielä kulmikkaita.

Niin ja autossa oli siis erittäin mieto 17.5 moottori. Pakissa oli odottamassa 9.5, jota en päässyt vielä testaamaan. Jos tuo poika tulee sunnuntaina kisaamaan niin tuo 17.5 saa vielä pysyäkin paikallaan, riittää hänelle mainiosti.

Ja jotta pojan ajo ei olisi yhtä väkinäistä niin koitan tehdä omasta puolesta parhaani, että auton säädöt eivät nyt sitten ainakaan korostaisi kulmikkaan näköistä käytöstä radalla.
Old fart

Poissa Koheltaja

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Asso SC10?
« Vastaus #381 : 12.03.10 - klo: 12.05 »
Tuu Mikko, huomenna Centeriin iltapäivällä niin tehdään Assolle uudelleen koulutus että päästään noista amerikan kumarruksista eroon :wink:
Kylätason RC-kuski.

Poissa Mikko L

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • Full Speed RC
Vs: Asso SC10?
« Vastaus #382 : 12.03.10 - klo: 12.08 »
Saatanpa tullakin pojan kanssa...
Old fart

Poissa mof

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Asso SC10?
« Vastaus #383 : 03.04.10 - klo: 13.12 »
Team Associated SC10 Factory Team Kit:

Features:
• ’09 Championship Body with decal kit
• JConcepts Subcultures SCT rear tires with molded foam inserts (1 pr.)
• Ball differential with lightweight outdrives
• Factory Team V2 dual-cap hard-anodized shock bodies with threaded collars
• Bleed-screw shock caps
• Suspension mounts for 4°, 3.5°, 3°, and 2.5° rear toe included
• Carbon-fiber battery strap
• CVA joints with pin retainer clips
• V2 slipper assembly with high-rate spring and Factory Team Gold pads
• Factory Team blue Titanium Turnbuckles
• Factory Team blue milled motor plate
• Factory Team blue aluminum servo mounts
• Factory Team blue aluminum wheel spacers
• Factory Team blue aluminum hinge pin brace
• Factory Team blue aluminum shock bushings
• Factory Team blue aluminum shock pivot balls

http://www.neobuggy.net/modules/news/article.php?storyid=7958

Poissa mof

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Asso SC10?
« Vastaus #384 : 06.04.10 - klo: 11.53 »
http://www.redrc.net/2010/04/associated-sc10-factory-team-kit/#more-29745

After winning the ROAR Short Course Nationals, Team Associated’s engineers got to work on taking the SC10 to the next level. Improvements were made to enhance performance and durability, as well as applying the full Factory Team treatment. The result is the SC10 Factory Team Kit, a 1:10 scale electric 2WD off road short course competition race truck kit. This special version is loaded full of high performance features including JConcepts Subcultures rear tires, Factory Team V2 threaded shocks, V2 slipper clutch, ball differential with lightened outdrives, and an optimized setup to make the best handling SC10 to date.

Option parts included in the SC10 Factory Team:
- ’09 Championship Body with decal kit
- JConcepts Subcultures SCT rear tires with molded foam inserts (1 pr.)
- Ball differential with lightweight outdrives
- Factory Team V2 dual-cap hard-anodized shock bodies with threaded collars
- Bleed-screw shock caps
- Suspension mounts for 4°, 3.5°, 3°, and 2.5° rear toe included
- Carbon-fiber battery strap
- CVA joints with pin retainer clips
- V2 slipper assembly with high-rate spring and Factory Team Gold pads
- Factory Team blue Titanium Turnbuckles
- Factory Team blue milled motor plate
- Factory Team blue aluminum servo mounts
- Factory Team blue aluminum wheel spacers
- Factory Team blue aluminum hinge pin brace
- Factory Team blue aluminum shock bushings
- Factory Team blue aluminum shock pivot balls







Poissa Koheltaja

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Asso SC10?
« Vastaus #385 : 06.04.10 - klo: 12.39 »
Asson inssit on vihdoinkin tajunneet että iskareiden O-renkaat voi asentaa myös alakautta, vielä jos ne on osanneet tehdä noi tiiviiksi niin vielä parempi :wink:

Kuuladiffi? Onhan se hieman kevyempi mutta onko nopeudessa myös eroja jos verrataan ratasdiffiin? Oikeastaan ainoa päivityksen kohde, jos Asson vielä ostaisin, olisi juuri tuo diffi. Ratasdiffi on lähes huoltovapaa joten hirveetä hinkua ei ole kuuladiffiin. Myös runko on vahvistettu keulasta, pöydällä tollanen vahvistettu pohjalevy on ja vahvistuksista huolimatta kehottaisin laittamaan keulajäykkärin tai RPM:än puskurin, vahvistus on sitä luokkaa että en usko pohjalevyn kestävän Skandinaavien rajuja vauhteja :wink:

Muuten näyttää hyvältä ja valmiilta paketilta, ei muuta kun 4.5T kone kiinni ja kovaa ajoa :evil:

EDIT: Kurkkasin Towerin sivuilta hintaa, 339$ hillitsee hieman ostohaluja. Varsinkin kun vastaava Blitz ESE maksaa samassa paikassa 239 tollaria... Jännä nähdä mikä on hinta Suomessa, jos joku kauppias niitä maahan tuo.
« Viimeksi muokattu: 06.04.10 - klo: 12.47 kirjoittanut Koheltaja »
Kylätason RC-kuski.

Poissa mof

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Asso SC10?
« Vastaus #386 : 06.04.10 - klo: 15.25 »
Kuuladiffi? Onhan se hieman kevyempi mutta onko nopeudessa myös eroja jos verrataan ratasdiffiin? Oikeastaan ainoa päivityksen kohde, jos Asson vielä ostaisin, olisi juuri tuo diffi. Ratasdiffi on lähes huoltovapaa joten hirveetä hinkua ei ole kuuladiffiin.

Ilmeisesti kuuladiffi on kuitenkin radalla nopeampi.

PS. Kyllähän tuossa HPI Blitz ESEssäkin näyttäisi olevan kuuladiffi, http://www.hpieurope.com/graphics/kits/kitpages/104559/2.jpg
« Viimeksi muokattu: 06.04.10 - klo: 15.31 kirjoittanut mof »

Poissa Fillarimies

  • Rovaniemen pienoisautoilijat
    • Profiili
Vs: Asso SC10?
« Vastaus #387 : 16.04.10 - klo: 22.25 »
Assot on vissin niin hyviä autoja että speksailuja ei pahemmin täällä foorumilla tarvita :grin:
Asiaan..
Tässä lähiaikoina olen ajanu melkein päivittäin ja auto on saanu rapaa ja välillä puhdasta vettä niskaansa. Muutamaan kertaan olen joutunu käyttää vaihteiston auki ja vaihtamaan rattaita sun muuta. Tänään huomasin että diffin laakerit oli sitte ruostuneet jumiin. Noh, otin suojakumit pois ja näytin niille ohutta öljyä ja pihtejä. Rupes pyöriin oikein mallikkaasti.
Eli siis kannattaa ilmeisesti tämmösen varalta laittaa sinne laakerin sisään jotakin paksua vaseliinia mikä on tarkoitettu laakereille. Torjuu veden ja estää ruostumisen.
Elämä jatkuu taas, ah ja voih :grin:
Nparts
| Mini M-03 | Beam E4 advanced | E-starter | Walkera V120D03 | Meri-Lapin pienoisautolijat PJ |

Poissa Koheltaja

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Asso SC10?
« Vastaus #388 : 16.04.10 - klo: 22.34 »
Vaseliini kerää pölyä ja sitten lakrun sisällä on hiomamössöä, välillä tirauttaa tipan öljyä laakereille ja jos pääsee kastumaan niin uutta laakeria tilalle. Lakrut on kulutus tavaraa ja ne kestää aikansa, öljytippa pidentää ikää selkeästi.
Kylätason RC-kuski.

Poissa Fillarimies

  • Rovaniemen pienoisautoilijat
    • Profiili
Vs: Asso SC10?
« Vastaus #389 : 17.04.10 - klo: 00.08 »
Sitä pölyä varten niissä laakereissa on ne kumisuojat.. Mutta eihän ne tietenkään kaikkea pölyä estä. Miksi maastopyörän laakerit kestää sitte kauan ilman että ne kuluu puhki, ja siinä sitä pölyä vasta onkin ja märkää. :huh:
Nparts
| Mini M-03 | Beam E4 advanced | E-starter | Walkera V120D03 | Meri-Lapin pienoisautolijat PJ |