Kirjoittaja Aihe: Team Associated SC10  (Luettu 288724 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa HVoltage

  • RSRCA
    • Profiili
    • Kaikkee paskaa...
Vs: Asso SC10?
« Vastaus #540 : 04.12.11 - klo: 12.33 »
Asson tapauksissa on aina hyvä lähde Asson omat sivut, sieltä löytyi kaksi low traction setuppia SC10:lle. Toki täytyy aina pitää mielessä, että setupit on huippukuskien autoista. Osviittaa näistä kuitenkin saa...

http://www.teamassociated.com/pdf/cars_and_trucks/SC10/setup_sheets/SC10_numedahl_scnationals_2010.pdf
http://www.teamassociated.com/pdf/cars_and_trucks/SC10/setup_sheets/sc10_wenger_ocrc_2009.pdf

| KJFC | Yeah! If you could go ahead and flip my rc car over, that'd be great |

Poissa micsa.fi

  • RIP
    • Profiili
Vs: Asso SC10?
« Vastaus #541 : 10.12.11 - klo: 00.17 »
Mites noista RTR-version perusiskareista saisi vähän helpommin ilmattavat? Riittäiskö, jos hommaisi nuo ilmausruuvilla varustetut korkit (ASC6443) vai kannattaako ostaa suosiolla Factory Team -iskarit? Vai löytyykö tarvikevalmistajilta parempia vaihtoehtoja Assoon?

Nuo perusiskarit on aika vaikea ilmata, ja tuntuu että yhden iskariparin saaminen samanlaiseksi (saman verran reboundia ja vastusta mäntä sisällä) on aika hankalaa.
Wacky Stack Racing Team

Poissa JSJ

  • Honkala GP
    • Profiili
Vs: Asso SC10?
« Vastaus #542 : 10.12.11 - klo: 17.24 »
Mites noista RTR-version perusiskareista saisi vähän helpommin ilmattavat? Riittäiskö, jos hommaisi nuo ilmausruuvilla varustetut korkit (ASC6443) vai kannattaako ostaa suosiolla Factory Team -iskarit? Vai löytyykö tarvikevalmistajilta parempia vaihtoehtoja Assoon?

Nuo perusiskarit on aika vaikea ilmata, ja tuntuu että yhden iskariparin saaminen samanlaiseksi (saman verran reboundia ja vastusta mäntä sisällä) on aika hankalaa.

Noi ilmausruuveilla varustet korkit on kivat. Nopeuttaa ja helpottaa hommaa aika paljon. Tilaa samantien 2 pakettia. Joskus niissä menee kierteet huonoks joko ilmausruuvista, tai sitten iskarinvastaisesta päästä. Älä kiristä ilmausruuvia. Väännät vain sen hellästi pohjaan.

Olen joskus myös kokeillut jonkun muun valmistajan tekemiä alumiinikorkkeja ja en niistä pitänyt. Ei ollut tiiviit ja kierteet ei tuntunut olevan kohdallaan.

FT V2 iskarit on paremmat, kuin vanhat FT V1, tai normi iskarit. Pysyy öljyt sisällä paremmin ja tuntuu muutenkin herkiltä.

Hintavathan noi V2 on. Eli jos riittää kärsivällisyyttä vaihtaa tiivisteet aina silloin tällöin niin et FT V2 iskareita tarvitse. Nyt talvellahan noi perusiskarit pelaa paremmin kun ajellaan tasamaalla, ja pöly ei pääse iskarin sisään alakautta.
« Viimeksi muokattu: 10.12.11 - klo: 17.29 kirjoittanut JSJ »
Asso B44.1, SC10 FT
- "Aina kovaa ajoa, satunnaisesti vauhtiakin alamäessä", -JSJ

Poissa micsa.fi

  • RIP
    • Profiili
Vs: Asso SC10?
« Vastaus #543 : 27.12.11 - klo: 08.57 »
Jos joku kaipaa valmiita setuppeja SC10:iin, niin Asson omien sivujen lisäksi petitrc:ltä näyttäisi löytyvän kohtuullinen kokoelma brittien setuppeja. Osa niistä näyttäisi olevan myös turffi/mattoradoille.

http://www.petitrc.com/setup/associated/SetupSheetsAssociatedSC10.html
Wacky Stack Racing Team

Poissa micsa.fi

  • RIP
    • Profiili
Vs: Asso SC10?
« Vastaus #544 : 23.01.12 - klo: 13.37 »
Noi ilmausruuveilla varustet korkit on kivat. Nopeuttaa ja helpottaa hommaa aika paljon. Tilaa samantien 2 pakettia. Joskus niissä menee kierteet huonoks joko ilmausruuvista, tai sitten iskarinvastaisesta päästä. Älä kiristä ilmausruuvia. Väännät vain sen hellästi pohjaan.

Olen joskus myös kokeillut jonkun muun valmistajan tekemiä alumiinikorkkeja ja en niistä pitänyt. Ei ollut tiiviit ja kierteet ei tuntunut olevan kohdallaan.

FT V2 iskarit on paremmat, kuin vanhat FT V1, tai normi iskarit. Pysyy öljyt sisällä paremmin ja tuntuu muutenkin herkiltä.

Hintavathan noi V2 on. Eli jos riittää kärsivällisyyttä vaihtaa tiivisteet aina silloin tällöin niin et FT V2 iskareita tarvitse. Nyt talvellahan noi perusiskarit pelaa paremmin kun ajellaan tasamaalla, ja pöly ei pääse iskarin sisään alakautta.

Hommasin nuo ilmausruuvilliset hatut, ja ne todella helpottaa ilmausprosessia aika paljon. Perusongelmaa ne ei kuitenkaan poista, eli iskarit vuotaa edelleen erityisesti takapäässä aika paljon.

Onko tuo FT V2-iskarit oikeasti tiiviit? Vai kannattaako suosiolla ostaa Kyosho:n Velvet Coatit, kun niitä näyttäisi olevan SC10:ssä aika paljon, jopa Suomessakin. En vaan millään haluaisi maksaa iskareista 150 taalaa, kun sillä hinnalla saa jo melkein uuden rullaavan auton.
Wacky Stack Racing Team

Poissa JSJ

  • Honkala GP
    • Profiili
Vs: Asso SC10?
« Vastaus #545 : 23.01.12 - klo: 22.04 »
FT V2 iskarit ei vuoda niinkuin vakioiskarit tai V1. V2 iskareissa on ihan erillainen tiivistys systeemi. Myös tiivisteiden vaihto on paljon helpompaa kuin vakio- tai V1 iskareissa. Lataa Asson sivuilta FT auton manuaali niin näet miten erillaiset ne on. Ulkokaudella vakio ja V1 iskareissa öljy oli pölyn samentamaa heti yhden päivän jälkeen. V2 öljy oli selkeästi kirkkaampaa jopa useamman ajopäivän jälkeen.
Asso B44.1, SC10 FT
- "Aina kovaa ajoa, satunnaisesti vauhtiakin alamäessä", -JSJ

Poissa micsa.fi

  • RIP
    • Profiili
Vs: Asso SC10?
« Vastaus #546 : 31.01.12 - klo: 10.25 »
Pidetään tätä threadia hengissä kun muuten tuntuu olevan hiljaista...

Onko muilla minkä verran ylimääräistä punttia autossa? Asson tehdaskuljettajien setuppeja ja RCTech:in keskusteluista tuntuu jäävän mielikuva, että lähes kaikilla on 4-6 unssia (113g-170g) lisäpainoja autossa, tyypillisesti pääosa siitä akun takana. Jollain kuskeilla jopa enemmän. Jossain keskusteluissa asiaa perusteltiin sillä, että SC10:n perussuunnittelu tehtiin NiMH-akkujen ympärille jonka vuoksi auto jää liian kevyeksi LiPoilla.

Itselläni on nyt "vain" 40g punttia akun takana, ja pitoa erityisesti perässä saisi olla edelleen lisää. Auto tuntuu aika rauhattomalta Tiksussa verrattuna samoilla renkailla varustetuihin Slasheisin ja Kösseihin. Taidan kokeilla lisätä painoja reilusti ja testata setuppia ennen Turun kisoja. Mulla on akku keskellä, koska taaksepäin sitä ei voi siirtää. Tämä johtuu siitä, että liponi ovat aika korkeita ja RS-mallin uusittu akkupanta ei mahdu takaiskaritornin alle jos akun pistää ihan perään.

Wacky Stack Racing Team

Poissa Koheltaja

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Asso SC10?
« Vastaus #547 : 31.01.12 - klo: 12.43 »
Turffilla tuli käytettyä 80-120g lisäpainoa suoraan akun alla, siellä ei ollut pidon kanssa ongelmia vaan lisäpuntit rauhoitti auton käytöstä aika oleellisesti.
Kylätason RC-kuski.

Poissa niko001

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Asso SC10?
« Vastaus #548 : 31.01.12 - klo: 16.53 »
mites tuommoinen menee lumessa, kun on hihna veto tai siis vain etupää, mutta kummiskin?
aattelin kyllä ajaa sisällä mutta tulipahan kysyttyä

Poissa Stinde

  • RSRCA
    • Profiili
Vs: Asso SC10?
« Vastaus #549 : 31.01.12 - klo: 18.45 »
Lipoakun alle olen laittanut akun kokoisen lyijylevyn tai kaksi... painoa en osaa sanoa.
Myös eteen ja taakse olen lisäpunttia viritellyt..  etu-ja takapuskuriin.

Balanssi omaan ajotyyliin kait avainasemassa tässäkin .. miten hyppää/tulee alas erilaisista pompuista jne.
FG ChallengeLine #26
RS5 T15 #26

Poissa mop

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Asso SC10?
« Vastaus #550 : 02.02.12 - klo: 23.30 »
Mä heitin viime kaudella Myrtsissä ajellessa turffiradan peruina olleet painot kokonaan pois, eikä ole tullut takaisin laitettua sen jälkeen. Akku mulla on melkein edessä.

Ehkä hitusen haastavampi ajaa ilman ekstrapunttia, mutta ei läheskään niin kömpelö kuin kilo lyijyä kyydissä. Aika tankkihan Asso on muutenkin olemukseltaan verrattuna esim. kössiin.

Poissa micsa.fi

  • RIP
    • Profiili
Vs: Asso SC10?
« Vastaus #551 : 08.02.12 - klo: 23.07 »
FT V2 iskarit ei vuoda niinkuin vakioiskarit tai V1. V2 iskareissa on ihan erillainen tiivistys systeemi. Myös tiivisteiden vaihto on paljon helpompaa kuin vakio- tai V1 iskareissa. Lataa Asson sivuilta FT auton manuaali niin näet miten erillaiset ne on. Ulkokaudella vakio ja V1 iskareissa öljy oli pölyn samentamaa heti yhden päivän jälkeen. V2 öljy oli selkeästi kirkkaampaa jopa useamman ajopäivän jälkeen.

Näyttäisi itse asiassa siltä että omassa RS-mallissa on uudemmat RTR V2 -iskarit joiden tiivisteet on vastaavat kuin FT V2 -iskareissa, eli pohjissa on avattavat korkit jonne O-renkaat ja holkit tulee. Näin ollen en usko että tiiveyteen saan paljonkaan apuja vaihtamalla FT V2 -iskareihin, toki niissä on kierteelliset rungot jolloin esijännityksen säätö on helpompaa. Tilasin paljon kehutut Kössin X-rengastiivisteet kokeeksi (pitäisi sopia Asson iskareihin) ja katson auttaako ne.


Wacky Stack Racing Team

Poissa skoba

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Asso SC10?
« Vastaus #552 : 28.02.12 - klo: 23.07 »
Minkä kokoinen akku kotelo sc10 on?  Meinasin tilata RS mallin saksasta ja lipot kiinasta

En ole löytänyt mitään tietoa että onko noparissa 2s cutoffi?

Sc10rs +80m takapiha rata
Poika-revo vxl1/16  tyttö-mini raminator

Poissa micsa.fi

  • RIP
    • Profiili
Vs: Asso SC10?
« Vastaus #553 : 02.03.12 - klo: 14.49 »
Minkä kokoinen akku kotelo sc10 on?  Meinasin tilata RS mallin saksasta ja lipot kiinasta

En ole löytänyt mitään tietoa että onko noparissa 2s cutoffi?

Jos tässä noparilla tarkoitat sitä RS RTR -paketissa mukana tulevaa XP SC700-BL -säädintä, niin kyllä on. Sen cutoffin voi ohjelmoida sekä lipoille että NiMH-akuille.

Akkukoteloon menee "standardikokoiset", kovakuoriset pötköakut. Ainoa rajoite on, että akkujen johdot pitää lähteä akusta ylöspäin. Jos johdot lähtee sivulle, niin akkukoteloon pitää dremelöidä lovi johtojen kohdalle. Itselläni on Turnigy nano tech 5.3Ah -akkuja, joissa on kuoreen upotetut bullet-liittimet ja ne istuu autoon mainiosti.
Wacky Stack Racing Team

Poissa skoba

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Asso SC10?
« Vastaus #554 : 11.03.12 - klo: 15.00 »
No niin. Nyt auto tallissa odottamassa akkuja. :cool:
Mitä viritys ja varaosia kannattaa hankkia tähän?

Swaybar kitti ja ilmaruuveilla varustettu iskarin korkit taitaa olla melko suosittuja

Ajettavuus on tällä hetkellä se juttu mikä kiinnostaa eniten 
Sc10rs +80m takapiha rata
Poika-revo vxl1/16  tyttö-mini raminator

Poissa micsa.fi

  • RIP
    • Profiili
Vs: Asso SC10?
« Vastaus #555 : 11.03.12 - klo: 15.20 »
No niin. Nyt auto tallissa odottamassa akkuja. :cool:
Mitä viritys ja varaosia kannattaa hankkia tähän?

Swaybar kitti ja ilmaruuveilla varustettu iskarin korkit taitaa olla melko suosittuja

Ajettavuus on tällä hetkellä se juttu mikä kiinnostaa eniten

Puoli vuotta RS-version omistaneena suosittelisin seuraavat:

- Etupäähän RPM:n etupuskuri/pidike ja alumiinen saranatappien pidike (hinge pin brace). Voit ostaa noi myös myöhemmin kun ensimmäinen tälli tulee mutta, sitten joudut vaihtamaan todennäköisesti myös etupään bulkheadin ja pahimmassa tapauksessa koko pohjalevyn, joka on etupäästä heikko.
- Ne orggisrenkaat (JC + Asso) kannattaa säästää kesäksi, ja hommata sisälle Minipinnit.
- See RTR-paketin mukana tuleva Reedy on alhaisesta kv-arvosta huolimatta kova lämpenemään (huono hyötysuhde?), oma kävi yli 110-asteisena kun testailimme sitä Endurance-kisaan. Kannattaa hommata laatumoottori, luokkaa 8.5T-10.5T.
- Iskareiden hatut kannattaa vaihtaa ruuvillisiin, niin elämä on helpompaa.

Wacky Stack Racing Team

Poissa skoba

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Asso SC10?
« Vastaus #556 : 13.03.12 - klo: 19.36 »
Kiitos siitä micsa. Noi osat tilattu.Torstaina olis tarkoitus mennä tikkurilaan kokeilee

jos auto pysyy hanskassa.

Sc10rs +80m takapiha rata
Poika-revo vxl1/16  tyttö-mini raminator

Poissa skoba

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Asso SC10?
« Vastaus #557 : 06.04.12 - klo: 09.30 »
Onko kössin x-renkaat jo käytössä? Onko ne paremmat kun o-renkaat?
Sc10rs +80m takapiha rata
Poika-revo vxl1/16  tyttö-mini raminator

Poissa micsa.fi

  • RIP
    • Profiili
Vs: Asso SC10?
« Vastaus #558 : 14.04.12 - klo: 15.06 »
Onko kössin x-renkaat jo käytössä? Onko ne paremmat kun o-renkaat?

Kössin x-renkaat tuli laitettua edellisen iskarihuollon yhteydessä. X-rengas tuntui olevan sen verran napakampi, että kahdella renkaalla per iskari herkkyys ei ollut ihan alkuperäisten luokkaa. Jätin ylemmän tiivisterenkaan pois (samaa suositellaan nelkkuversion iskareille) ja ihan hyvin tuntuu öljyt pysyvän sisällä.

Vielä kun saisi diffissä pysymään öljyt sisällä. Mulla vuotaa aika rankasti ulostulojen kautta.
Wacky Stack Racing Team

Poissa mop

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Asso SC10?
« Vastaus #559 : 14.04.12 - klo: 15.39 »
Vielä kun saisi diffissä pysymään öljyt sisällä. Mulla vuotaa aika rankasti ulostulojen kautta.

Mielenkiintoista. Mulla on kyllä muistaakseni diffeissä pysynyt aina kamat ihan ok sisällä ja niitä on tainnut olla 5 eri yksilöä käytössä. Tosin kovin laimeita litkuja en ole ikinä sisään heittänyt. Tiivisteisiin olen laittanut Asson vihreetä limaa kasatessa.

Poissa mop

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Asso SC10?
« Vastaus #560 : 14.04.12 - klo: 15.44 »
Mä heitin viime kaudella Myrtsissä ajellessa turffiradan peruina olleet painot kokonaan pois, eikä ole tullut takaisin laitettua sen jälkeen. Akku mulla on melkein edessä.

Tähän sen verta päivitystä, että +50g ollut viime aikoina akkukotelon kyljissä kiinni ja kyllä se on vaan parempi näin ajaa. Akku siirretty ihan eteen ja painot suunnilleen keskellä autoa.

Poissa micsa.fi

  • RIP
    • Profiili
Vs: Asso SC10?
« Vastaus #561 : 15.04.12 - klo: 07.03 »
Mielenkiintoista. Mulla on kyllä muistaakseni diffeissä pysynyt aina kamat ihan ok sisällä ja niitä on tainnut olla 5 eri yksilöä käytössä. Tosin kovin laimeita litkuja en ole ikinä sisään heittänyt. Tiivisteisiin olen laittanut Asson vihreetä limaa kasatessa.

Olen kokeillut Asson 2k ja 5k diffiöljyjä, 2k luonnollisesti vuotaa nopeammin vielä. Silikoniöljyn lisäksi olen rasvannut ulostuljen O-renkaat ja lautasrattaiden aluspuolet mustalla rasvalla. Kun nuo sekoittuu, lopputulos on tummaa juoksevaa sotkua...
Wacky Stack Racing Team

Poissa mop

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Asso SC10?
« Vastaus #562 : 15.04.12 - klo: 21.13 »
Olen kokeillut Asson 2k ja 5k diffiöljyjä, 2k luonnollisesti vuotaa nopeammin vielä. Silikoniöljyn lisäksi olen rasvannut ulostuljen O-renkaat ja lautasrattaiden aluspuolet mustalla rasvalla. Kun nuo sekoittuu, lopputulos on tummaa juoksevaa sotkua...

Mulla on varmaan UR 4k löysintä, mitä olen käyttänyt. Mustaa rasvaa en laita ikinä diffin sisälle, ulostulojen ja ulkokuoren väliin kylläkin. Green slime tai silikonilla kyllästys o-renkaille, prikat ja rattaat paikalleen, silikonit sisäään ja kansi kiinni. Kyllähän ne shimmit siellä rattaiden alla ajan kanssa hiljalleen kuluu, mutta saa ne tarvittaessa uusittua.

Poissa micsa.fi

  • RIP
    • Profiili
Vs: Asso SC10?
« Vastaus #563 : 01.06.12 - klo: 23.16 »
Tässä oma setuppi viime viikonlopun SC kesäcupin avauskisassa Assoon. Ihan vertailun vuoksi olisi hauska nähdä muidenkin setuppeja.

http://dl.dropbox.com/u/18783628/SC10_Setups/SC10%20Setup%20SC%20Summer%20Cup%201%20Vantaa%202012-05-26.PDF
Wacky Stack Racing Team

Poissa RikuRassi

  • PRCA
    • Profiili
Vs: Asso SC10?
« Vastaus #564 : 01.06.12 - klo: 23.31 »
Itsellä oli tuo setup autossa:


[url]http://www.teamassociated.com/pdf/cars_and_trucks/SC10/setup_sheets/SC10_2012_Maifield_Cactus.pdf[/]

seuraavilla muutoksilla:

-RS malli kun minulla on niin ratasdiffi 2500 öljyllä
-lyhyt akseliväli takana
-painona vain akun ja diffiboxin välissä 100g, akku takana siis
-vanteet +3mm JC
- ei alumiinipaloja ohjauksessa tai muualla
-eturenkaat Asson vakiot, vakioinsertillä
-takarenkaat AKA Enduro punaisella insertillä ja vikaan finaaliin Pro-Line Sniper omalla insertillään
- 7,5T CS Magnetic 2 kone (liikaa tehoa, kaasu pohjassa ei voinut ajaa 8,5-9,5T olisi hyvä)
-Team Orion R10 Pro nopari, säädöt saa jos haluaa, pehmeä kuitenkin

Auto oli helppo ajaa, ei missään vaiheessa haukkonut etupään ympäri sisäputkea kohti. ProLinen urarenkaalla kääntyi terävämmin kun niitä reeneissä kokeilin, mutta itselle tuo vakio oli edessä mukavampi. Ohjausta rajoitettu radion EPA:sta 85%.iin ja exposta -20%. Eli kääntyvyyttä olisi ollut tarjolla vielä lisääkin.

Riku Tolonen
« Viimeksi muokattu: 01.06.12 - klo: 23.40 kirjoittanut RikuRassi »

Poissa jos

  • Jäsen
    • Profiili
    • RaumRC
Vs: Asso SC10?
« Vastaus #565 : 17.06.12 - klo: 15.05 »
Morjensta!
Olen uusi näissä corri piireissä, olen lueskellut ja katsellut videoita näistä correista. Ja nyt olen päässyt siihen pisteeseen, että pitää saada omakin :tongue: (loppuu se autojen perään kuolaaminen :wink:). Olen siis tilaamassa FT versiota. Kannattaako joitakin osia heti vaihtaa parempaan tai kestävämpään, lukemani perusteella etu pohjalevy ei kestä kovimpia iskuja?? Rata jolla ajan on savirata, jossa on huovalla päällystetyt hyppyrit:
vähän antaa kuvaa radasta
http://raumrc.net/index.php?action=media;sa=album;in=64  http://raumrc.net/index.php?action=media;sa=album;in=97
Varaosiksi varmaan suoraan sarja tukivarsia ja iskari torneja, kannattaako puskurit myös ottaa ??

Mistä tälläistä corria kannattaa siis tilata?? Omiakin saa tarjota  :wink:
Kiitos jo etu käteen vastauksista
RaumRc

Poissa FLANA64

  • PRCA
    • Profiili
Vs: Asso SC10?
« Vastaus #566 : 17.06.12 - klo: 16.44 »
Moi, Olen ajanut tuolla FT versiolla saviradoilla varmaan 30-akullista. Mitään ei ole vielä hajonnut. Päivitin etupuskurin RPM:n tekeleeseen. Se suojaa pohjalevyäkin hyvin. Diffin olen tehdyt pari kertaa ja takapäyörien laakerit vaihtanut kerran. Medasec on noita ainakin myynyt.

Poissa jos

  • Jäsen
    • Profiili
    • RaumRC
Vs: Asso SC10?
« Vastaus #567 : 17.06.12 - klo: 17.09 »
Minkä laisia moottoreita olette käyttäneet näissä kuinka tehokkaita??
Onkos tämä moottori sovelias ainakin aluksi ? http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__7193__EZ_RUN_Brushless_Motor_12T_3300Kv.html
RaumRc

Poissa JSJ

  • Honkala GP
    • Profiili
Vs: Asso SC10?
« Vastaus #568 : 17.06.12 - klo: 20.15 »
Onhan tuo moottori ihan OK aluksi. Mutta pitemmällä tähtäimellä ehkä joku 7.5 - 9.5 parempi.
Asso B44.1, SC10 FT
- "Aina kovaa ajoa, satunnaisesti vauhtiakin alamäessä", -JSJ

Poissa jos

  • Jäsen
    • Profiili
    • RaumRC
Vs: Asso SC10?
« Vastaus #569 : 19.06.12 - klo: 19.45 »
Onkos noista vakio renkuloista mihinkään ?? Lukenut, että toimivat matolla ei savella?? Onko caliberit paremmat renkaat savi radalle ??
RaumRc