Yksi ehdotus on ajaa savi sinne jo tänä vuonna, mahdollisesti levittääkin, jolloin ratapohja painuisi talven aikana. Neljän henkilön kanssa olen jutuissa tällä hetkellä ympäristöluvasta, jos vaan kirjallisesti joku antaa luvan, silloin ilman muuta tämä olisi paras vaihtoehto. Keväällä vaan sitten radan viimeistely ja kuivamisen odottelu.
Yllä oleva olisi hienoa, mutta saapa nähdä onko mahdollista puhtaasti aikataulusyistä.
Pohdin myös radan kestävyyttä. Luulen että saven alle kannattaa laittaa suodatinkangas. Se ainakin hidastaisi saven valumista/sekoittumista hiekkaan. Viimeksi kun ostin suodatinkangasto kotiin, se maksoi 2m*100m palana 160€. Tuosta rullasta on jäljellä n 80m, ja ehkä riittäisi sinne missä vanha rata ei jo käy pohjaksi, mikäli muitakin osallistuu kustannuksiin. Muita vaihtoehtoja saa ehdottaa.
Rata varmaan pitäisi tehdä nykyisen hiekkatason yläpuolelle korotettuna, jolloin sadevesi valuisi mahd nopeasti ympäröivään hiekkaan savelta. Isompiin hyppyreihin joko kokonaan tukirakenteet puusta tms estämään eroosiota ja ilkivaltaa.
Yritän mennä mittanauhan kanssa nykyrataa mittaamaan tällä viikolla, jolloin vähän hahmottaisi paremmin muutostarvetta ja savitarvetta. Olisi hienoa jos muitakin ehtisi paikalle silloin, voitaisiin vähän vaihtaa naamatusten visioita. Kerron ajankohdan jahka omat iltakuviot on selvilltä, alustavasti torstaina klo 17.30.
Itse ajattelen niin että pääsuora tulee olla sellainen että siihen kärsii polttiksellakin laskea hetken pilli auki. Siis ei hyppyreita. Muu rata saa olla syherömpi, mutta se tarkoittaa myös että valtavia hyppyreitä tuonne ei saa ellei sitten laita koko mestaa uusiksi. Mutta mittaisin tuon nykyisen radan suoria jne, jolloin suunnitteluun olisi helpompi visioita tarvittavia järkeviä muutoksia.
Kaikkea saa ja pitääkin kommentoida, sekä olla vapaasti eri mieltä. Kokemusta tällaisesta projektista ei ole. Mutta muiden hankkeiden kautta jonkinlainen hyvä arvaus (omasta mielestä). Paloletkuja jne voi mun mielestä alkaa vaikka heti soittelemaan, kyllä ne muille harrastajille menee mikäli tämä hanke kuolisi.